Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Γυμνάσιο => Σχολικά μαθήματα => Φιλολογικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: eleni στις Απρίλιος 26, 2009, 11:09:53 μμ
-
Συνάδελφοι τι σκέφτεστε να αφαιρέσετε από την ύλη της ιστορίας της α΄γυμνασίου για τις τελικές εξετάσεις;
-
Καλημέρα σας!
Σήμερα μου τηλεφώνησε μία μαθήτρια μου στην οποία έκανα λίγο γραμματική αρχαίαων και Οδύσσεια να τη βοηθήσω στην ιστορία....γράφει την Τρίτη! Έχει πελαγώσει....έκλαιγε...και μου ζητούσε επίμονα τα sos.....
Δεν είμαι υπερ της τακτικής των sos.... απλά επειδή δεν έχω ασχοληθεί ποτέ ξανά με αυτό το μάθημα....έχετε να μου δωσετε κάποιες συμβουλές τί να προσέξω,που ίσως πρέπει να δώσω περισσότερο βάση.....πως είναι περίπου τα θέματα ??????
-
Τα σος στην ιστορια ειναι υποκειμενικά. Ας προσεξει βεβαια νομους Σόλωνα, λειτουργίες, αιτια, αφορμές, αποτελέσματα πελοποννησιακού πολέμου, ζωή στην Αθηνα της κλασικης εποχής και βεβαια ολον τον Αλέξανδρο.Αν ο καθηγητής είναι της παλιάς σχολής θα ρωτήσει σίγουρα τα περσικά.Τα θεματα πρεπει να ειναι ως εξής: Η α΄ομάδα περιλαμβάνει 5 ερωτησεις απο τις οποιες θα γραψουν τις 3 και μια β ομαδα με 4 ερωτησεις από τις οποίες θα γραψουν τις 2.( θα πρέπει να έχει ήδη εξασκήσει τα παιδιά στα διαγωνίσματα των τριμήνων). Η β ομαδα βασιζεται σε πηγες. Βεβαια για την α γυμνασιου ειναι απλές ( εικονιτσες ,παραθεματα του βιβλίου με απλό σχολιασμό βασισμένο σε ό τι έχουν διαβάσει). Ας προσέξει σε τι έδωσε βάση ο καθηγητής στη διάρκεια της χρονιάς- αν είχε προσέξει τίποτα-κι ο θεός βοηθός.
-
ναι... με άγχωσε γιατί σύμφωνα με τα λεγόμενα της η καθηγήτρια όλη τη χρονιά τους έλεγε να μην διαβάζουν από βιβλίο....μονο κάτι φωτοτυπίες....έλεγχος δεν υπήρχε και έτσι λέει δεν ασχολήθηκε και πολύ.......(το πιάσατε το νόημα έτσι?)
τώρα λοιπόν κλαίει και έχει πελαγώσει γιατί έχει πιάσει το βιβλίο και δεν ξέρει από που να αρχίσει......
σημειωτέον ότι είναι άριστη μαθήτρια στα αρχαία και Οδύσσεια...την πήρα με 17 και φτάσαμε στο 20....είναι πανέξυπνη απλά θέλει σπρώξιμο.......
ετσι τώρα που είδαν τα σκούρα......με νομίζουν για θεά και ότι μπορώ να κάνω θαύματα.....τα ξέρετε όλοι αυτά
η ύλη είναι 13-80 και μετά το Μακεδονικό κράτος μόνο....καλά είναι νομίζω.....
πάντως αφού θα έχει και επιλογής τότε είμαστε μια χαρά......
-
ειχα κ εγω ενα μαθητη στην α γυμνασιου κ του εκανα ιστορια μονο στις εξετασεις απλα για να περασει την ταξη. αυτα που μου ειπαν ως sos ειναι τα εξης:
αντιστοιχιση για περσικους πολεμους
σελ 77-σοσ
διαφορα αθηνας-σπαρτης
αιτια πελλοπονησιακου πολεμου
θρησκεια για τους πολιτισμους
λεξεις να τις εξηγησουν πχ ειλωτας, μετοικος, γραμμικη β, θολωτοι ταφοι
οι μινωικοι πολιτισμοι ειναι ανοχυρωτοι ενω οι μηκυναικοι οχυρωμενοι. τι συμπερασματα βγαζεις για τους πολιτισμους?
λογοι αναπτυξης πολιτισμου
συκριση ανακτορων
θεση γυναικας σε σπαρτη κ αθηνα
αιτια αποικισμου κ συνεπειες
σελ 45- σειρα εξελιξης πολιτευματων
σελ 49- πηγη
σελ 48- πολιτειακοι θεσμοι
μεταρρυθμισεις σολωνα
αμφικιτονιες, πανελληνιοι δεσμοι
-
Ελπίζω να ακολουθήσει η καθηγητρια τις οδηγίες για τα θεματα των εξετάσεων. Εαν τους διδασκε από φωτοτυπίες και όχι απο το βιβλίο τότε κακώς που τους έδωσε τώρα ύλη από το βιβλίο.Αν οι φωτοτυπίες έιχαν συμπληρωματικό περιεχόμενο ή ήταν βοηθητικές, τότε εντάξει! Ξέχασα να σου πω στα σος και τον Κλεισθένη.Γενικά αρχαική, κλασική εποχή πέφτει πάντα.Α! πολλοί-όπως η γράφουσα- βάζουν και τέχνη (προσφέρεται ιδιαίτερα για τη β ομάδα θεμάτων. Να αναγωρίζουν και να πρειγράψουν αρχιτεκτονικούς ρυθμούς. αγγεία κλπ.)
-
ειχα κ εγω ενα μαθητη στην α γυμνασιου κ του εκανα ιστορια μονο στις εξετασεις απλα για να περασει την ταξη. αυτα που μου ειπαν ως sos ειναι τα εξης:
αντιστοιχιση για περσικους πολεμους
σελ 77-σοσ
διαφορα αθηνας-σπαρτης
αιτια πελλοπονησιακου πολεμου
θρησκεια για τους πολιτισμους
λεξεις να τις εξηγησουν πχ ειλωτας, μετοικος, γραμμικη β, θολωτοι ταφοι
οι μινωικοι πολιτισμοι ειναι ανοχυρωτοι ενω οι μηκυναικοι οχυρωμενοι. τι συμπερασματα βγαζεις για τους πολιτισμους?
λογοι αναπτυξης πολιτισμου
συκριση ανακτορων
θεση γυναικας σε σπαρτη κ αθηνα
αιτια αποικισμου κ συνεπειες
σελ 45- σειρα εξελιξης πολιτευματων
σελ 49- πηγη
σελ 48- πολιτειακοι θεσμοι
μεταρρυθμισεις σολωνα
αμφικιτονιες, πανελληνιοι δεσμοι
συμφωνώ. Πανελλήνιοι δεσμοί ειδικά πέφτουν 95%
-
Στον μαθητή που κάνω εγώ Ιστορία από τον πελ/κό μέχρι τον Αλέξανδρο τους τα έβαλε στην ύλη χωρίς να τους τα έχει διδάξει! ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ !!!
Να προσθέσω στα SOS Β' ελληνικό αποικισμό και πόλη - κράτος.
-
Eμείς πέρσι είχαμε βάλει
α)στην πρώτη ομάδα θεμάτων: αίτια & συνέπειες Β' Ελλ. Αποικισμού(σελ. 43-44), Αμφικτιονίες(σελ. 56), αίτια Πελοπονησιακού Πολέμου( σελ. 83), εξήγηση όρων όπως"Γραμμική Α', σεισάχθεια, καμαραϊκά αγγεία" και μία αντιστοίχισης
β)στη δεύτερη ομάδα: το παράθεμα της σελ. 47, το παράθ. της σελ.53 για τον οστρακισμό, την εικόνα της σελ.26 και την εικόνα της σελ. 33 με τον θολωτό τάφο.
-
Να ρωτήσω κάτι. Πού μπορώ να βρω τις οδηγίες του υπουργείου για το πώς πρέπει να εξετάζονται τα φιλολογικά σε γυμνάσιο - λύκειο;
-
άψογοι όλοι σας....άρχισα να βλέπω τα πράγματα πιο καθαρά! Ευχαριστώ!
-
Να ρωτήσω κάτι. Πού μπορώ να βρω τις οδηγίες του υπουργείου για το πώς πρέπει να εξετάζονται τα φιλολογικά σε γυμνάσιο - λύκειο;
Εδώ μπορείς να βρεεις τα πάντα:
http://www.4shared.com/dir/3864065/e7b4838d/biblia_kathigiti.html (http://www.4shared.com/dir/3864065/e7b4838d/biblia_kathigiti.html)
-
Καλημέρα σε όλες και όλους.
Μου ζητήθηκε από φροντιστήριο να διδάξω ιστορία σε ένα παιδί α΄ γυμνασίου που έμεινε μεταξεταστέος.
Το forum ήταν όπως πάντα η πρώτη πηγή που στράφηκα για πληροφορίες και συμβουλές και για άλλη μια φορά η βοήθεια ήταν τεράστια. :)
Αυτό που με αγχώνει είναι ο περιορισμένος χρόνος, καθώς με λίγες ώρες διδασκαλίας το παιδί θα πρέπει να είναι έτοιμο να ανταποκριθεί στις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Αρχίζουμε αυτή τη βδομάδα και προφανώς δεν θα προλάβουμε να καλύψουμε όλη την ύλη του βιβλίου. Να κάνουμε μόνο τα sos που προτείνουν παραπάνω οι συνάδελφοι; Να κάνουμε τα sos και τα υπόλοιπα περιληπτικά σε σημειώσεις που θα φτιάξω; Τι προτείνετε οι πιο έμπειροι μιας και δεν έχω ξαναδιδάξει το συγκεκριμένο μάθημα;
-
εγω στη θέση σου θα έκανα τα sos και θα έβρισκα και θέματα Σεπτεμβρίου από προηγούμενες χρονιές. αν ξέρεισ κάποιον στο σχολείο μπορείσ να τα πάρεις εύκολα ή μπορεί να έχει κρατήσει το φροντιστήριο που σου ανέθεσε το μαθητή
-
Δυστυχώς δεν ξέρω κανέναν από το σχολείο του παιδιού και το φροντιστήριο δεν έχει προηγούμενα θέματα. :(
-
σ' αυτή την περίπτωση κάνε τα sos και απλοποίησε ως προσ τη διατύπωση το σχολικό βιβλίο για να καταλάβει το περιεχόμενο. Αν το καταλάβει θα το θυμάται. επίσης κάνε και κανένα πίνακα με ονόματα και γεγονότα
-
Ευχαριστώ :)
-
Διαβάζοντας για την αξιολόγηση της ιστορίας στο γυμνάσιο κατάλαβα ότι στη β' ομάδα βάζουν πηγές.κατάλαβα καλά; και στην πρώτη γυμνασίου;
-
Διαβάζοντας για την αξιολόγηση της ιστορίας στο γυμνάσιο κατάλαβα ότι στη β' ομάδα βάζουν πηγές.κατάλαβα καλά; και στην πρώτη γυμνασίου;
Καλά κατάλαβες. Μπορείς επίσης να βάλεις σχόλιο πάνω σε φωτογραφία του σχολικού βιβλίου αντί για πηγή .
-
στη β' ομαδα συνηθως βαζουν 2 πηγες κ 2 συνθετικες ερωτησεις ή ερωτησεις κρισεως. επισης αντι για πηγη οπως ειπωθηκε παραπανω, μπορει να βαλουν φωτογραφια. πχ τη φωτο του ανακτορου της Κνωσου κ να ρωτησουν "ποιο ειναι το ανακτορο αυτο κ τι γνωριζετε για τα μινωικα ανακτορα"
-
ευχαριστώ πολύ και τους δύο...
-
Παιδιά, προσέξτε πολύ και επισημάνετέ τους ότι επιλέγουν 3 ερωτήσεις από την ομάδα Α και 2 από τη Β. Παρά το γεγονός ότι τους το είχα γράψει με 14 και Bold γραμματοσειρά και τους το είπα και στην τάξη 3-4 φορές, όταν πήγα για απορίες, υπήρξαν 3 άτομα που μου έγραψαν μόνο από την Α ή τη Β! ::)
-
'Οντως τα λάθη αυτά γίνονται συνεχώς!!!
Γι' αυτό το λόγο συνήθιζω να βάζω και στα τρίμηνα διαγωνίσματα με τον τρόπο που μπαινουν στο τέλος, ωστε να μπαίνουν σιγα-σιγά στο νόημα...
-
Θα ήθελα τη βοήθειά σας για να βρω την απάντηση στην εξής ερωτηση που έβαλε ο καθηγητής της ιστορίας σε μαθητή μου στην πρώτη Γυμνασίου:
Ποιος Έλληνας στρατηγός της νεότερης ιστορίας συμπεριφέρθηκε έτσι όπως έκανε και ο Ξέρξης απέναντι στους Έλληνες;
Μάλλον εννοούσε το σημείο που ζητησε ο Ξέρξης από τους 300 του Λεωνίδα να παραδοθούν και του απάντησαν με το 'μολών λαβέ'...
Τρία ονόματα μου έρχονται στο μυαλό: στρατηγός Μακρυγιάννης (όταν απάντησε ότι δεν πουλάει την Ελλάδα, το όχι του Μεταξά (αλλά το στρατηγός;) ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ο τελευταίος αυτοκράτορας του Βυζαντίου που του ζήτησαν να παραδοθεί, αλλά αυτός είπε κάτι σχετικό 'ελάτε να πάρετε το κεφάλι μου, αλλά δε θα το βρείτε'...
Το παιδάκι σήμερα θα πάει στο μάθημα, αλλά δεν προσέχει και πολύ στην τάξη και μάλλον δε θα μάθουμε την απάντηση, αλλά έχω περιέργεια... ερώτηση για ασεπ είναι αυτή, όχι και πολύ για πρώτη γυμνασιου.
-
ο Έλληνας στρατηγός Ζαγανός, που αργότερα ο Μωάμεθ τον έκανε πρωθυπουργό, παρότρυνε μπροστά στα τείχη της Πόλης τον Τούρκο Σουλτάνο να την καταλάβει και να επανιδρύσει την Αυτοκρατορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
μηπως αυτο?...δεν ξερω.
-
Σωστά, γιατί ρωτάει ποιός συμπεριφέρθηκε σαν τον Ξέρξη και όχι σαν τον Λεωνίδα.
-
Συναδελφοι ξερετε κανενα καλο βοηθημα για την Ιστορια Α Γυμνασιου? Που να εχει ερωτησεις πολλαπλης επιλογης, σωστο-λαθος, συμπληρωση κενων κτλ.?
-
Ένα καλό βοήθημα που χρησιμοποιώ κι εγώ είναι από τις εκδόσεις Gutenberg του Τότσικα. Έχει σύντομα σχεδιαγράμματα και στο τέλος κάθε ενότητας ασκήσεις αντιστοίχησης, σωστού -λάθους, πολλαπλής επιλογής.
-
Επίσης κοίταξε και στις εκδόσεις Ζήτη :)
-
Ευχαριστω!
-
Μήπως θα μπορούσε να με βοηθήσει καποιος σχετικά με την αξιολόγηση του μαθήματος;
Η πρωτη ομάδα περιλαμβανει 5 θέματα εκ των οποίων οι μαθητές επιλέγουν τα 3 και η δευτερη 4 εκ των οποίων επιλεγει τα δύο, σωστα; Τα θέματα της πρώτης ομάδας είναι ορισμοί, σωστό λάθος, αντιστοιχίσεις, κενά ή ερωτήσεις ενώ της δεύτερης παραθέματα ή/και εικόνες;
Ψάνω να βρω το ΦΕΚ αλλα δε βρίσκω κατι. Αν μπορει καποιος ας μου δώσει τα φώτα του.
Ευχαριστω!
-
Π.Δ. 319/2000
Άρθρο 4
Ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος της Ιστορίας στο Γυμνάσιο ορίζεται ως ακολούθως:
Δίνονται δύο ομάδες ερωτήσεων Α και Β. Η ομάδα Α περιλαμβάνει πέντε ερωτήσεις από τις οποίες οι μαθητές/τριες επιλέγουν τις τρεις. Η ομάδα Β περιλαμβάνει τέσσερις ερωτήσεις από τις οποίες οι μαθητές/τριες επιλέγουν τις δύο. Οι ερωτήσεις μπορούν να αναλύονται σε δύο ισοδύναμα υποερωτήματα.
Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με τέσσερις (4) μονάδες (4 Χ 5=20). Η Ομάδα Α περιλαμβάνει ερωτήσεις που ελέγχουν τη γνώση και την κατανόηση της ιστορικής ύλης που διδάχθηκαν οι μαθητές/τριες (εξήγηση ιστορικών όρων και εννοιών, περιγραφή ή ταξινόμηση ιστορικών γεγονότων, φαινομένων ή περιόδων, κατανόηση ή συνοπτική απόδοση του περιεχομένου μιας γραπτής ή εικαστικής ιστορικής πηγής, κατανόηση και περιγραφή των σχέσεων που υφίστανται ανάμεσα σε διαφορετικά ιστορικά γεγονότα, φαινόμενα κ.λ.π.).
Η Ομάδα Β περιλαμβάνει ερωτήσεις που ελέγχουν την ικανότητα των μαθητών/τριών να αναλύουν στοιχεία και σχέσεις, να αξιολογούν τη δράση προσώπων ή ομάδων με βάση συγκεκριμένο κριτήριο, να συνθέτουν ιστορικά δεδομένα.
Στη Γ` τάξη Γυμνασίου μπορεί να τίθεται και ερώτηση που αναφέρεται στη διάκριση ανάμεσα στην αντικειμενική ιστορική πληροφορία και στην υποκειμενική γνώμη που εκτίθεται σε μια ιστορική πηγή κ.λ.π.
Και στις δύο ομάδες ερωτήσεων μπορεί να δίνεται στους/στις μαθητές/τριες φωτοτυπημένο ιστορικό υλικό προς επεξεργασία. Το υλικό αυτό δεν είναι υποχρεωτικό να προέρχεται αποκλειστικά από το σχολικό τους βιβλίο.
Ο τρόπος αξιολόγησης άλλαξε για τη νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία. Έχουν δημοσιευθεί μάλιστα και ενδεικτικά κριτήρια αξιολόγησης απο το ιεπ. Ως προς την ιστορία ισχύει το παραπάνω άρθρο.
Με καθε επιφύλαξη, διότι φέτος δεν ασχολήθηκα με ιστορία γυμνασίου. Αν ισχύει κάτι διαφορετικό, ας με διορθώσει κάποιος συνάδελφος.
-
Για τη νεοελλ. γλωσσα και την λογοτεχνια γνώριζω ότι αλλαξε η αξιολόγηση. Για την ιστορία ισχύουν λοιπον όσα γνωρίζαμε.
Ευχαριστώ πάρα πολύ!