Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ιδιωτική Εκπαίδευση => Μαθήματα κατ'οίκον => Μήνυμα ξεκίνησε από: elenaP στις Σεπτέμβριος 10, 2009, 02:11:28 μμ

Τίτλος: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: elenaP στις Σεπτέμβριος 10, 2009, 02:11:28 μμ
Καλησπερα σας! Η αδερφη μου ειναι μαθητρια της Γ λυκειου(τωρα θα παει) και ενδιαφερεται για αγγλικη φιλολογια.Ειναι πανεξυπνη και αριστη μαθητρια με μεγαλη εφεση στη γλωσσα.Τον Μαιο  εδωσε το CAE και το πηρε μετα απο ελαχιστη προετοιμασια σε φροντιστηριο της γειτονιας μας,απλα για να μην εχει μεινει στο επιπεδο του lower,εφοσον στις βλεψεις της ειναι η αγγλικη φιλολογια.Το proficiency δεν προλαβαινει να το δωσει επειδη πρεπει να αφιερωσει το χρονο της και την ενεργεια της στα μαθηματα του σχολειου. Θα ηθελα να μου πειτε  ποια πιστευετε οτι πρεπει να ειναι η προετοιμασια της για να τα παει καλα στα αγγλικα στις πανελλαδικες εξετασεις.Μπορειτε να μου προτεινετε καποια βιβλια να μελετησει μονη της? θα χρειαστει απαραιτητα να κανει μαθηματα απο τωρα η λιγο καιρο πριν τις εξετασεις?
Τίτλος: Απ: ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΑΓΓΛΙΚΑ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ)
Αποστολή από: irene.a στις Σεπτέμβριος 10, 2009, 02:14:58 μμ
Το βιβλιο που εχω δουλεψει στο παρελθον για Πανελληνιες ειναι του Μπετση, εχει και παλια θεματα και τεστ. Νομιζω οτι αν κανει αυτο το βιβλιο μονη της, δε θα χρειαστει καν μαθημα, αφου ειναι τοσο καλη.
Αλλιως, αν θελει για σιγουρια να κανει μαθηματα, ας κανει την τελευταια εβδομαδα, κυριως για το θεμα της εκθεσης.
Παντως δε νομιζω να το χρειαζεται.

Καλη επιτυχια στη μελλοντικη συναδελφισσα!
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: tina06 στις Σεπτέμβριος 10, 2009, 03:23:51 μμ
Ένα βιβλίο που χρησιμοποίησα κι εγώ η ίδια όταν προετοιμαζόμουνα για τις εξετάσεις του ειδικού μαθήματος των Αγγλικών και με βοήθησε πολύ είναι το "Θέματα εισαγωγικών εξετάσεων Αγγλικής Φιλολογίας". Οι συγγραφείς είναι οι Τσεκούρας και Ζαχαροπούλου, από Didactic Dimensions Publishing. Bέβαια κυκλοφορούν κι άλλα βιβλία στην αγορά, πιο καινούρια, απλά το συγκεκριμένο τυγχάνει να το έχω χρησιμοποιήσει. Καλή της επιτυχία!
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: vivi06 στις Σεπτέμβριος 10, 2009, 08:39:49 μμ
προσοχή - απο το 2010 κ μετα τα αγγλικα στις πανελληνιες αλλαζουν δομη!!! (δειτε το θεμα στο αλφαβητα)
δεν θα υπαρχει πλεον μεταφραση οποτε πχ το βιβλιο του μπετση που ολοι χρησιμοποιουσαμε ως τωρα δεν θα ισχυει. προτεινω γενικη προετοιμασια προφισιενσι, κ ας μην προλαβαινει. επισης, βιβλια για academic writing (oup, cup, express, longman - αποσο θυμαμαι ολοι αυτοι οι οικοι εχουν αναλογα βιβλια) για να αναπτυξει καλυτερα την ακαδημαικη εκφραση. αλλα λογικα κατι αναλογο με το cae / cpe θα ειναι η εξεταση, με ασκησεις κατανοησης κειμενου κ αναπτυξης πανω στο θεμα του κειμενου. φετος παντως αν παρω γ λυκειου προσωπικα αυτα θα τους κανω ως προετοιμασια κ στην ταξη (εφοσον ενδιαφερονται)
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: Vera_Sp στις Σεπτέμβριος 10, 2009, 09:59:35 μμ
προσοχή - απο το 2010 κ μετα τα αγγλικα στις πανελληνιες αλλαζουν δομη!!! (δειτε το θεμα στο αλφαβητα)
δεν θα υπαρχει πλεον μεταφραση οποτε πχ το βιβλιο του μπετση που ολοι χρησιμοποιουσαμε ως τωρα δεν θα ισχυει. προτεινω γενικη προετοιμασια προφισιενσι, κ ας μην προλαβαινει. επισης, βιβλια για academic writing (oup, cup, express, longman - αποσο θυμαμαι ολοι αυτοι οι οικοι εχουν αναλογα βιβλια) για να αναπτυξει καλυτερα την ακαδημαικη εκφραση. αλλα λογικα κατι αναλογο με το cae / cpe θα ειναι η εξεταση, με ασκησεις κατανοησης κειμενου κ αναπτυξης πανω στο θεμα του κειμενου. φετος παντως αν παρω γ λυκειου προσωπικα αυτα θα τους κανω ως προετοιμασια κ στην ταξη (εφοσον ενδιαφερονται)

Μπορείς να μου πεις σε παρακαλώ πού βρίσκεται το σχετικό θέμα?? Δεν κατάλαβα τι εννοείς με το αλφαβήτα!  :-[ :-[
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: Nephele στις Σεπτέμβριος 10, 2009, 10:03:57 μμ
προσοχή - απο το 2010 κ μετα τα αγγλικα στις πανελληνιες αλλαζουν δομη!!! (δειτε το θεμα στο αλφαβητα)
δεν θα υπαρχει πλεον μεταφραση οποτε πχ το βιβλιο του μπετση που ολοι χρησιμοποιουσαμε ως τωρα δεν θα ισχυει. προτεινω γενικη προετοιμασια προφισιενσι, κ ας μην προλαβαινει. επισης, βιβλια για academic writing (oup, cup, express, longman - αποσο θυμαμαι ολοι αυτοι οι οικοι εχουν αναλογα βιβλια) για να αναπτυξει καλυτερα την ακαδημαικη εκφραση. αλλα λογικα κατι αναλογο με το cae / cpe θα ειναι η εξεταση, με ασκησεις κατανοησης κειμενου κ αναπτυξης πανω στο θεμα του κειμενου. φετος παντως αν παρω γ λυκειου προσωπικα αυτα θα τους κανω ως προετοιμασια κ στην ταξη (εφοσον ενδιαφερονται)

Μπορείς να μου πεις σε παρακαλώ πού βρίσκεται το σχετικό θέμα?? Δεν κατάλαβα τι εννοείς με το αλφαβήτα!  :-[ :-[

Αλλαγή του τρόπου εξέτασης των υποψηφίων στο ειδικό μάθημα της ξένης γλώσσας

Στο ΦΕΚ 493Β/18-3-09, δημοσιεύτηκε Υπουργική Απόφαση με την οποία από το 2010 και εφ' εξής καταργείται η μετάφραση ξενόγλωσσου κειμένου στην ελληνική γλώσσα ώστε να εξασφαλίζεται αντικειμενικότερη αξιολόγηση στο μάθημα της ξένης γλώσσας. Άντι αυτής οι υποψήφιοι θα απαντούν σε 8-10 ερωτήσεις κλειστού τύπου, με βάση ξενόγλωσσο κείμενο με το οποίο θα διαπιστώνεται η ικανότητα κατανόησης γραπτού λόγου.
Η μετάφραση δεν περιλαμβάνεται στο αναλυτικό πρόγραμμα της ξένης γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και ως εκ τούτου δε διδάσκεται στο σχολείο.
Είναι φανερό ότι, αφού η Β΄ Ξένη Γλώσσα ανήκει στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε Πανελλαδικό επίπεδο και αποτελεί προϋπόθεση για την εισαγωγή σε ορισμένες Σχολές, είναι ανάγκη η διδασκαλία της να επεκταθεί ως υποχρεωτικής και στο Λύκειο.


Η εξέταση κάθε ειδικού μαθήματος Ξένης Γλώσσας θα γίνεται από τη σχολική χρονιά 2010-11 ως εξής:

1.ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Θα δίνεται στους υποψήφιους αυθεντικό κείμενο γενικού ενδιαφέροντος περίπου 330−370 λέξεων (στον αριθμό αυτό συμπεριλαμβάνονται άρθρα, προθέσεις, σύνδεσμοι κ.λπ.)
Σ΄αυτό το κείμενο που θα αφορά στην εκπαίδευση, στο περιβάλλον, στις ανθρώπινες σχέσεις, στις διακοπές και την ψυχαγωγία, στις νέες τεχνολογίες, στην υγεία θα δίνονται 8−10 ερωτήσεις.
α) Οι τρεις−τέσσερις (3−4) πρώτες θα απαιτούν μια σύντομη απάντηση για να ελέγχεται η ικανότητα κατανόησης του γενικού νοήματος, και το πλαίσιο (δηλαδή ποιος γράφει σε ποιον και για ποιο σκοπό, πού δημοσιεύεται το κείμενο, κ.λπ.). Στη βαθμολόγηση των απαντήσεων δεν θα λαμβάνονται υπόψη τα ορθογραφικά και γραμματικά λάθη εφόσον δεν θα εμποδίζουν την κατανόηση της απάντησης από το βαθμολογητή.
β) Οι υπόλοιπες θα είναι «πολλαπλής επιλογής», μεταξύ τριών (3) δυνατών απαντήσεων. Με τις ερωτήσεις αυτές θα ελέγχεται η ικανότητα κατανόησης των επιμέρους νοημάτων.

Η κατανόηση γραπτού λόγου θα βαθμολογείται με τριάντα (30) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα, οι οποίες θα κατανέμονται στην κάθε ερώτηση με απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής Ειδικών Μαθημάτων.

2.ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ
Θα δίνονται τρεις (3) activités/exercices για τον έλεγχο της ικανότητας χρήσης της γλώσσας σε κάθε περίσταση. Αυτές οι δραστηριότητες/ασκήσεις δεν θα έλκονται υποχρεωτικά από το κείμενο της εξέτασης
Η κάθε activité/exercice θα περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήσεις.
α) «συμπλήρωση» ή/και «αντιστοίχιση». Θα ελέγχεται η χρησιμοποίηση της κατάλληλης σημασιολογικά και γραμματικά σωστής λέξης.
β) «συμπλήρωση».Θα ελέγχεται η ικανότητα χρησιμοποίησης της γλώσσας με γραμματική ορθότητα στο επίπεδο της πρότασης.
γ) «αντιστοίχιση» ή/και «τοποθέτηση στη σωστή σειρά».Θα ελέγχεται αν ο υποψήφιος είναι σε θέση να χρησιμοποιεί τα στοιχεία εκείνα που εξυπηρετούν τη συνοχή και συνεκτικότητα του λόγου.

Η γλωσσική επίγνωση θα βαθμολογείται με τριάντα (30) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα, οι οποίες κατανέμονται ισότιμα σε κάθε ερώτηση δηλαδή δύο (2) μονάδες κάθε ερώτηση.

3.ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Θα δίνεται στους υποψήφιους ένα θέμα και τους ζητείται να συντάξουν, στην ξένη γλώσσα, κείμενο έκτασης περίπου 180−200 λέξεων. (στον αριθμό αυτό συμπεριλαμβάνονται άρθρα, προθέσεις, σύνδεσμοι κ.λπ.)

Το θέμα θα είναι διατυπωμένο έτσι ώστε να προσδιορίζεται με σαφήνεια τόσο η γενική περίσταση επικοινωνίας (δηλαδή με ποια ιδιότητα γράφει ο υποψήφιος, σε ποιον απευθύνεται, ποια σχέση υποτίθεται ότι έχουν μεταξύ τους, κ.λπ.), όσο και η λεκτική/ες πράξη/εις που πρέπει να αναπτύξει ο υποψήφιος (π.χ. να χαιρετήσει, να περιγράψει κάτι, να διηγηθεί κάτι που συνέβη, να διατυπώσει μιαν άποψη ή επιχειρήματα για κάτι, κ.λπ.). Η παραγωγή γραπτού λόγου θα μπορεί να είναι περιγραφή ή/και διήγηση ή/και έκφραση άποψης ή/και διατύπωση επιχειρηματολογίας.

Το θέμα της παραγωγής γραπτού λόγου δεν πρέπει να έχει συνάφεια με το περιεχόμενο του κειμένου το οποίο δίνεται για την κατανόηση του γραπτού λόγου.
Η παραγωγή γραπτού λόγου βαθμολογείται με σαράντα (40) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα.



Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: Vera_Sp στις Σεπτέμβριος 10, 2009, 10:49:30 μμ
Ευχαριστώ πολύ, Nephele. Ήσουν κατατοπιστικότατη!  :) :)
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: Nephele στις Σεπτέμβριος 10, 2009, 11:05:18 μμ
Παρακαλώ Vera_Sp.
Πριν λίγες μέρες ενημερώθηκα κι εγώ για τις αλλαγές. Το κείμενο που επικόλλησα υπάρχει και εδώ:

http://kesyp.chal.sch.gr/files/panellin/allagixeni.doc

με μικρές διαφορές στην περιγραφή και όχι στην ουσία των αλλαγών.
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: elenaP στις Σεπτέμβριος 11, 2009, 12:22:21 πμ
Σας ευχαριστω παρα πολυ ολους και για τις συμβουλες σας και για τις ευχες!Κατι ειχαμε ακουσει για τον τροπο εξετασης ο οποιος αλλαζει και αυτο δυστυχως ειναι ενα επιπροσθετο αγχος!Οπως και να'χει θα το παλεψουμε!!
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: Nephele στις Σεπτέμβριος 12, 2009, 01:53:28 μμ
Καλησπέρα σε όλους!
Επανέρχομαι στο ζήτημα της εξέτασης των αγγλικών ως ειδικό μάθημα, γιατί χθες συνομιλούσα με μια συνάδελφο και διαφωνήσαμε ως προς το πότε θα αρχίσει να εφαρμόζεται ο νέος τρόπος εξέτασης: από τις πανελλήνιες εξετάσεις του 2010, δηλαδή ακαδημαϊκό έτος 2009-2010;; Ή από τις εξετάσεις του 2011, δηλαδή ακαδημαϊκό έτος 2010-2011;;
Αν και από την απόφαση του ΥΠΕΠΘ για μένα καθίσταται σαφές ο χρόνος εφαρμογής του νέου τρόπου εξέτασης...η συνάδελφος ήταν βαθύτατα πεπεισμένη ότι κάνω λάθος.

Επειδή λοιπόν ποτέ δεν ξέρεις, θα ήθελα να μου πείτε τη γνώμη σας. Ή ακόμη καλύτερα εάν γνωρίζετε κάτι παραπάνω, παρακαλείστε να με ενημερώσετε. Μπορεί πράγματι να μην κατάλαβα καλά. Τι να πω;;

Θα περιμένω την άποψη σας! Ευχαριστώ!!!
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: tinkerbel! στις Σεπτέμβριος 12, 2009, 03:12:51 μμ
Όπως το διαβάζω, αντιλαμβάνομαι Πανελλαδικές 2010.Επομένως σχολική χρονιά 2009-2010.
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: bettina στις Σεπτέμβριος 12, 2009, 04:04:51 μμ
Παρακαλώ Vera_Sp.
Πριν λίγες μέρες ενημερώθηκα κι εγώ για τις αλλαγές. Το κείμενο που επικόλλησα υπάρχει και εδώ:

http://kesyp.chal.sch.gr/files/panellin/allagixeni.doc

με μικρές διαφορές στην περιγραφή και όχι στην ουσία των αλλαγών.
αν διαβασετε στο παραπανω σαιτ που δινει η νεφελη μιλαει ξεκαθαρα για το ετος 2010-2011
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: Vera_Sp στις Σεπτέμβριος 12, 2009, 04:06:42 μμ
Χμμμ, από το link που παρέθεσες έκανα copy μια πρόταση και την κάνω απευθείας paste εδώ:
Η εξέταση κάθε ειδικού μαθήματος Ξένης Γλώσσας θα γίνεται από το ακαδημαϊκό έτος 2010-11 ως εξής:

Επομένως, από τις εξετάσεις του 2011 θα ισχύουν οι νέες τροποποιήσεις.
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: Nephele στις Σεπτέμβριος 13, 2009, 06:09:42 μμ
Χμμμ, από το link που παρέθεσες έκανα copy μια πρόταση και την κάνω απευθείας paste εδώ:
Η εξέταση κάθε ειδικού μαθήματος Ξένης Γλώσσας θα γίνεται από το ακαδημαϊκό έτος 2010-11 ως εξής:

Επομένως, από τις εξετάσεις του 2011 θα ισχύουν οι νέες τροποποιήσεις.
Παρακαλώ Vera_Sp.
Πριν λίγες μέρες ενημερώθηκα κι εγώ για τις αλλαγές. Το κείμενο που επικόλλησα υπάρχει και εδώ:

http://kesyp.chal.sch.gr/files/panellin/allagixeni.doc

με μικρές διαφορές στην περιγραφή και όχι στην ουσία των αλλαγών.
αν διαβασετε στο παραπανω σαιτ που δινει η νεφελη μιλαει ξεκαθαρα για το ετος 2010-2011
Όπως το διαβάζω, αντιλαμβάνομαι Πανελλαδικές 2010.Επομένως σχολική χρονιά 2009-2010.


Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις και για την άμεση ανταπόκριση στο ερώτημά μου.
Εγώ είχα καταλάβει ότι θα ισχύσουν οι αλλαγές από το σχολικό έτος 2010-2011 - δηλαδή από τις πανελλήνιες εξετάσεις του 2011. Έλαβα υπόψη μου τη σαφή πρόταση που παρέθεσε η Vera_Sp από το κείμενο που είχα παραθέσει αρχικά. Η συνάδελφος που σας έλεγα έλαβε υπόψη της το "από το 2010 και εφ' εξής" και βάσει αυτού θεώρησε ότι θα ισχύσουν οι αλλαγές από τις εξετάσεις του 2010. Όπως και να είναι, θεωρώ απαράδεκτο το ότι δεν είναι 100% σαφείς σε απλές ανακοινώσεις όπως και αυτή. Αλλά θα μου πείτε πολύ σωστά "και πότε υπήρξαν σαφείς οι οδηγίες στην Ελλάδα;"
Σας ευχαριστώ πολύ και πάλι!
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: elenaP στις Οκτώβριος 10, 2009, 01:23:16 πμ
Oντως ειναι τραγικο να μην ειναι σαφεις οι ανακοινωσεις τετοιας σπουδαιοτητας!Στο σχολειο της αδερφης μου,ο λυκειαρχης ανακοινωσε επισημα οτι οι αλλαγες στον τροπο εξετασης θα ισχυσουν απο τη φετινη χρονια,δηλαδη τις εξετασεις του 2010!!Δεν ξερω τι τελικα ισχυει!
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: Scocco στις Οκτώβριος 13, 2009, 07:14:08 μμ
Επειδη και εγω θελω να αναλαβω μια κοπελα για να δωσει Πανελληνιες τελικα τι ισχυει. Θα αλλαξει αυτη τη σχολικη χρονια το στυλ της εξετασης? Η κοπελα εχει παρει το Lower.
 
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: annelieee στις Οκτώβριος 14, 2009, 11:41:38 πμ
Aφου οπως φαινεται τον Ιουνη του 2010 θα ισχυσει το μεχρι τωρα συστημα μηπως γνωριζετε που μπορω να βρω παλαιοτερα θεματα του ειδικου μαθηματος των αγγλικων???????
 :)

Σας ευχαριστω εκ των προτερων!!!! ;)
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: achompi στις Οκτώβριος 21, 2009, 04:21:11 πμ
Αγαπητοί συνάδελφοι,

ασχολούμαι χρόνια με τις πανελλαδικές εξετάσεις και επιτρέψτε μου να γνωρίζω κάποια πράγματα πολύ καλά. Η εγκύκλιος είναι σαφέστατη. Όταν αναφέρεται στις εξετάσεις εισαγωγής του ακαδημαϊκού έτους 2010-11 εννοεί τις εξετάσεις που θα δοθούν τον Ιούνιο του 2010 και από τις οποίες θα προκύψουν οι πρωτοετείς φοιτητές του έτους 2010-11. Παρακάτω παραθέτω την εγκύκλιο προς αποφυγή παρεξηγήσεων.

ΥΠΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Αριθμ. Φ.253/27465/Β6

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟΥ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
 

Άρθρο 1 Παράγραφος 2

Για τις εξετάσεις εισαγωγής του ακαδημαϊκού έτους 2010−2011 και εφεξής η εξέταση κάθε ειδικού μαθήματος Ξένης Γλώσσας γίνεται ως εξής:
Α. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ – ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ
Δίνεται στους υποψήφιους αυθεντικό κείμενο έκτασης περίπου 330−370 λέξεων. Στον αριθμό αυτό προσμετρούνται όλες οι λέξεις συμπεριλαμβανομένων των άρθρων, των προθέσεων, των συνδέσμων κ.λπ. Το περιεχόμενο του κειμένου είναι γενικού ενδιαφέροντος. Προτιμούνται θέματα σχετικά με την εκπαίδευση, τον επαγγελματικό προσανατολισμό, το περιβάλλον, τις ανθρώπινες σχέσεις, την οικογένεια, τα ταξίδια, τις διακοπές, τα προϊόντα νέας τεχνολογίας, την υγεία, τις διατροφικές συνήθειες και την ψυχαγωγία.
Α1. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Δίνονται 8−10 ερωτήσεις επί του κειμένου με την εξής μορφή:
1. Οι τρεις-τέσσερις (3−4) πρώτες απαιτούν μια «σύντομη απάντηση». Με τις ερωτήσεις αυτές ελέγχεται η ικανότητα του υποψηφίου να κατανοεί το γενικό νόημα του κειμένου, καθώς και το πεδίο αναφοράς του ή το συγκειμενικό του πλαίσιο (δηλαδή ποιος γράφει σε ποιον και για ποιο σκοπό, πού δημοσιεύεται το κείμενο, κ.λπ.). Kατά τη βαθμολόγηση των σύντομων αυτών απαντήσεων δεν λαμβάνονται υπόψη τα ορθογραφικά και γραμματικά λάθη εφόσον αυτά δεν εμποδίζουν την επικοινωνία, δηλαδή την κατανόηση της απάντησης από το βαθμολογητή.
2. Οι υπόλοιπες είναι του τύπου «πολλαπλή επιλογή», δηλαδή ερωτήσεις που απαιτούν από τον υποψήφιο να επιλέξει μεταξύ τριών (3) δυνατών απαντήσεων. Με τις ερωτήσεις αυτές ελέγχεται η ικανότητα του υποψηφίου να κατανοεί επιμέρους νοήματα του κειμένου, ρητά ή υπαινικτικά διατυπωμένα.
Η κατανόηση γραπτού λόγου βαθμολογείται με τριάντα (30) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα, οι οποίες κατανέμονται στην κάθε ερώτηση με απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής Ειδικών Μαθημάτων.
Α2. ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ
Δίνονται τρεις (3) δραστηριότητες / ασκήσεις με στόχο τον έλεγχο της ικανότητας του υποψηφίου να χρησιμοποιεί τη γλώσσα με τρόπο ορθό και κατάλληλο για την κάθε περίσταση. Η κάθε δραστηριότητα / άσκηση περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήσεις. Ειδικότερα ελέγχονται:
1. Η λεξιλογική ικανότητα (επίγνωση σε επίπεδο λέξης). Με τη δραστηριότητα / άσκηση αυτή ελέγχεται αν ο υποψήφιος χρησιμοποιεί τις κατάλληλες λέξεις από άποψη σημασίας, κρίνοντας από τα συμφραζόμενα, με τρόπο ορθό από άποψη γραμματικής.
Τύπος εξέτασης: «συμπλήρωση» ή / και «αντιστοίχιση».
2. Η γραμματική ικανότητα (επίγνωση σε επίπεδο πρότασης). Με τη δραστηριότητα / άσκηση αυτή ελέγχεται αν ο υποψήφιος χρησιμοποιεί τη γλώσσα με γραμματική ορθότητα στο επίπεδο της πρότασης.
Τύπος εξέτασης: «συμπλήρωση».
3. Η πραγματολογική ικανότητα (επίγνωση σε επίπεδο κειμένου). Με τη δραστηριότητα / άσκηση αυτή ελέγχεται αν ο υποψήφιος είναι σε θέση να χρησιμοποιεί τα στοιχεία εκείνα που εξυπηρετούν τη συνοχή και συνεκτικότητα του λόγου.
Τύπος εξέτασης: «αντιστοίχιση» ή / και «τοποθέτηση στη σωστή σειρά».
Οι δραστηριότητες / ασκήσεις με τις οποίες ελέγχεται η γλωσσική επίγνωση δεν έλκονται υποχρεωτικά από το κείμενο της εξέτασης.
Η γλωσσική επίγνωση βαθμολογείται με τριάντα (30) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα, οι οποίες κατανέμονται ισότιμα σε κάθε ερώτηση δηλαδή δύο (02) μονάδες ανά ερώτηση.
Γ. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Δίνεται στους υποψήφιους ένα θέμα και τους ζητείται να συντάξουν, στην ξένη γλώσσα, κείμενο έκτασης περίπου 180−200 λέξεων. Στον αριθμό αυτό προσμετρούνται όλες οι λέξεις συμπεριλαμβανομένων των άρθρων, των προθέσεων, των συνδέσμων, κ.λπ. Το θέμα διατυπώνεται κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να προσδιορίζεται με σαφήνεια τόσο η γενική περίσταση επικοινωνίας (δηλαδή με ποια ιδιότητα γράφει ο υποψήφιος, σε ποιον απευθύνεται, ποια σχέση υποτίθεται ότι έχουν μεταξύ τους, κ.λπ.), όσο και η λεκτική/ές πράξη/εις που πρέπει να αναπτύξει ο υποψήφιος (π.χ. να χαιρετήσει, να περιγράψει κάτι, να διηγηθεί κάτι που συνέβη, να διατυπώσει μιαν άποψη ή επιχειρήματα για κάτι, κ.λπ.).
Η παραγωγή γραπτού λόγου μπορεί να είναι περιγραφή ή / και διήγηση ή / και έκφραση άποψης ή / και διατύπωση επιχειρηματολογίας.
Το θέμα της παραγωγής γραπτού λόγου δεν πρέπει να έχει συνάφεια με το περιεχόμενο του κειμένου το οποίο δίνεται για την κατανόηση του γραπτού λόγου.
Η παραγωγή γραπτού λόγου βαθμολογείται με σαράντα (40) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα».

Για περισσότερες πληροφορίες όχι μόνο γι' αυτά τα θέματα αλλά και για όλα όσα αφορούν τους μαθητές του λυκείου γενικότερα στην ιστοσελίδα του Πειραματικού Γενικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Κρήτης:
http://lyk-aei.reth.sch.gr

Επί τη ευκαιρία επέλεξα το βιβλίο The Outsiders B2 Level για την Γ΄Λυκείου επειδή καλύπτει αρκετά από τα θέματα που εξετάζονται αλλά και οι ασκήσεις είναι ανάλογες αυτών που θα μπουν. Θεωρώ όμως ότι ένα βιβλίο με θέματα παρόμοια με αυτά που θα εξεταστούν και του γενικότερου format τους θα ήταν αρκετά χρήσιμο και θα βοηθούσε τους μαθητές μου που θα δώσουν το ειδικό μάθημα των Αγγλικών. Έχετε να προτείνετε κάτι, γιατί, όπως καταλαβαίνετε δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω τα βιβλία που χρησιμοποιούσα μέχρι τώρα, αφού δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της εξέτασης;   
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες) (2o ΜΕΡΟΣ)
Αποστολή από: achompi στις Δεκέμβριος 02, 2009, 04:34:05 πμ
ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ,

ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗΣ ΒΔΟΜΑΔΑΣ ΜΑΣ ΕΣΤΕΙΛΑΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΤΟΥ 2010. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΡΤΗΘΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ, ΑΛΛΑ ΣΕ ΕΜΑΣ ΕΦΤΑΣΑΝ ΜΕΣΩ ΤΟΥ VBI, ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΔΗΛΑΔΗ, ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ. ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΖΗΤΗΣΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΤΑ ΕΚΤΥΠΩΣΟΥΝ. ΑΛΛΙΩΣ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: jak_13 στις Δεκέμβριος 02, 2009, 12:57:57 μμ

achompi θα σε παρακαλούσα να γράφεις με πεζούς και όχι κεφαλαίους χαρακτήρες.

Ευχαριστώ.
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: Scocco στις Δεκέμβριος 03, 2009, 10:35:46 πμ
http://www.ypepth.gr/el_ec_category5408.htm (http://www.ypepth.gr/el_ec_category5408.htm) εδω τα δειγματα των νεων θεματων.
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: Scocco στις Ιανουάριος 14, 2010, 06:24:28 μμ
 Παιδια εχω αναλαβει απο την αρχη της χρονιας μια κοπελα και αρχισαμε με το βιβλιο του Βetsi που εχει ολα τα θεματα των προηγουμενων χρονιων. Δυστυχως ομως  τωρα με την αλλαγη στον τροπο εξετασης δε ξερω απο καποιο σημειο και μετα τη να διδαξω ωστε να βοηθηθει η μαθητρια στην εξεταση. Κανουμε καποια κειμενα, μαθαινουμε λεξιλογιο κια δινω βαση στην εκ8εση. Τι αλλο εχετε να προτεινετε? Μια ωρα την εβδομαδα κανουμε μαθημα.
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: natasakara στις Φεβρουάριος 12, 2010, 07:48:40 μμ
Καλησπέρα.Μόλις ανέλαβα μια κοπέλα, η οποία εχει πάρει το LOWER πριν 5 χρόνια, θέλει να δώσει αγγλικά ειδικό μάθημα αλλά είναι η πρώτη φορά που πέρνω προετοιμασία για πανελλαδικές.Έπεσα πάνω στην αλλαγή και έχω πελαγώσει...είδα το μοντέλο του υπουργείου για τον νέο τρόπο εξέτασης,αλλά δεν έχω αποφασίσει με τι υλικό θα πρέπει να ξεκινήσω. εσείς τι προτείνεται;
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: bettina στις Μάρτιος 04, 2010, 01:56:56 μμ
μόλις είδα το νεο φορματ των εξετασεων.μου φαινεται πολυ ευκολοτερο απο αυτο του παρελθοντος.τουλαχιστον απο οτι το θυμαμαι οταν εδωσα εγω μιας και δεν εχει τυχει να προετοιμασω καποιον για πανελληνιες
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: foton στις Μάρτιος 04, 2010, 02:35:15 μμ
Καλησπέρα.Μόλις ανέλαβα μια κοπέλα, η οποία εχει πάρει το LOWER πριν 5 χρόνια, θέλει να δώσει αγγλικά ειδικό μάθημα αλλά είναι η πρώτη φορά που πέρνω προετοιμασία για πανελλαδικές.Έπεσα πάνω στην αλλαγή και έχω πελαγώσει...είδα το μοντέλο του υπουργείου για τον νέο τρόπο εξέτασης,αλλά δεν έχω αποφασίσει με τι υλικό θα πρέπει να ξεκινήσω. εσείς τι προτείνεται;
καλησπερα υπάεχει ειδικό βιβλίο από τις εκδόσεις Andrew Betsis με ασκήσεις προετοιμασίας και τεστάκια. έχεις τουλάχισρον ένα μπουσουλα γιατι κ γω έιχα μπερδευτει.
εύχομαι να βοήθησα
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: HELENQ στις Μάιος 21, 2010, 04:37:56 μμ
καλησπερα!
γνωρίζετε αν έχει εκδοθεί κάποιο βιβλίο προετοιμασίας για τα αγγλικά ως ειδικό μάθημα στις πανελλήνιες με ενσωματωμένες τις νέες αλλαγές; το sample paper του υπουργείου μου θύμησε πολύ το Γ1 του ΚΠΓ και σκέφτομαι μήπως μπρορούμε να χρησιμοποιήσουμε βιβλία προετοιμασιας για το ΚΠΓ σε περίπτωση που  δεν εχει κυκλοφορήσει κάτι καινούριο ως τωρα...θα ήθελα όμως και τη γνώμη συναδέλφων που έχουν ασχοληθεί με προετοιμασία υποψηφίων για το αν υλικό επιπέδου Γ1 ειναι κατάλληλο για πανελλήνιες.
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: octopus στις Μάιος 29, 2010, 05:48:58 μμ
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΒΙΒΛΙΟ.ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ "ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ-ΑΓΓΛΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ-NEW FORMAT ΙΟΥΝΙΟΣ 2010    11+1 NEW FORMAT TESTS+50 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ".ΕΚΔΟΣΕΙΣ SUPER COURSE ΤΗΛ  ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ 23310 73777.
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: jak_13 στις Μάιος 29, 2010, 07:57:36 μμ

octopus, αφού σε καλωσορίσω στο forum θα σε παρακαλέσω να γράφεις με πεζούς και όχι κεφαλαίους χαρακτήρες.
Ευχαριστώ.
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: HELENQ στις Μάιος 30, 2010, 06:51:23 μμ
Octopus, ευχαριστώ για την πληροφορία.
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: GiannisVeria στις Ιούνιος 08, 2010, 09:34:32 πμ
Το βιβλίο όντως είναι κορυφή. Το χρησιμοποιοεί ο ανηψιός μου και είναι απόλυτα ευχαριστημένος.
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: lilogr στις Ιούνιος 28, 2010, 11:47:19 πμ
γειά σας!Yπάρχει μήπως κάποιο site με τις απαντήσεις του μαθήματος των αγγλικών του 2010 ή και παλιότερων θεμάτων ;
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: Matina7 στις Ιανουάριος 07, 2013, 12:28:28 πμ
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΒΙΒΛΙΟ.ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ "ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ-ΑΓΓΛΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ-NEW FORMAT ΙΟΥΝΙΟΣ 2010    11+1 NEW FORMAT TESTS+50 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ".ΕΚΔΟΣΕΙΣ SUPER COURSE ΤΗΛ  ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ 23310 73777.

Καλά, μιλάμε για φευγάτη τιμή δεδομένης της ύλης. Και γιατί φέρει τον τίτλο "αγγλική φιλ/γία"; Μόνο στις ξένες φιλολογίες χρειάζεται η ξένη γλώσσα; Βγάλανε και τη μετάφραση λες και ήταν κάτι το δύσκολο. Ακόμη και στα τμήματα δημοσιογραφίας χρειάζεται η ξένη γλώσσα ως ειδικό μάθημα, πέραν του ότι πολύ συχνά οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι μεταφράζουν τα άρθρα που δημιοσιεύουν. Να μην αναφερθώ στο ΤΞΓΜΔ, που έχει καταντήσει μπάχαλο. Γι'αυτό είχα συμφοιτήτριες στην Αγγλική ΑΠΘ επιπέδου Β2 που διαμαρτύρονταν ότι δεν προσφέρονται γλωσσικά μαθήματα για να καλύπτονται τα κενά τους στην ξένη γλώσσα; Πόσο ακόμη θα πέσει το επίπεδο; Μού έτυχαν περιπτώσεις στην Αγγλική όπου πρωτοετείς φοιτήτριες δεν ήξεραν πότε χρησιμοποιείται οι χρόνοι. Αν είναι δυνατόν σε προφορική παρουσίαση να διηγούνται μια εμπειρία τους χρησιμοποιώντας τον απλό ενεστώτα. Κι όπου θυμούνταν καμιά φορά τον αόριστο, τα ανώμαλα ρήματα γίνονταν ομαλά. Ίσως θα έπρεπε να υπάρχει ΚΑΙ προφορική εξέταση, ώστε όσοι έχουν θέμα με την προφορά (κι εγώ μαζί) να υποχρεώνονται να τη βελτιώσουν ή να πάρουν πόδι. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που δεν έδωσα εξετάσεις για ειδίκευση στη διερμηνεία.
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: golum στις Ιανουάριος 08, 2013, 06:51:16 μμ
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΒΙΒΛΙΟ.ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ "ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ-ΑΓΓΛΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ-NEW FORMAT ΙΟΥΝΙΟΣ 2010    11+1 NEW FORMAT TESTS+50 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ".ΕΚΔΟΣΕΙΣ SUPER COURSE ΤΗΛ  ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ 23310 73777.

Καλά, μιλάμε για φευγάτη τιμή δεδομένης της ύλης. Και γιατί φέρει τον τίτλο "αγγλική φιλ/γία"; Μόνο στις ξένες φιλολογίες χρειάζεται η ξένη γλώσσα; Βγάλανε και τη μετάφραση λες και ήταν κάτι το δύσκολο. Ακόμη και στα τμήματα δημοσιογραφίας χρειάζεται η ξένη γλώσσα ως ειδικό μάθημα, πέραν του ότι πολύ συχνά οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι μεταφράζουν τα άρθρα που δημιοσιεύουν. Να μην αναφερθώ στο ΤΞΓΜΔ, που έχει καταντήσει μπάχαλο. Γι'αυτό είχα συμφοιτήτριες στην Αγγλική ΑΠΘ επιπέδου Β2 που διαμαρτύρονταν ότι δεν προσφέρονται γλωσσικά μαθήματα για να καλύπτονται τα κενά τους στην ξένη γλώσσα; Πόσο ακόμη θα πέσει το επίπεδο; Μού έτυχαν περιπτώσεις στην Αγγλική όπου πρωτοετείς φοιτήτριες δεν ήξεραν πότε χρησιμοποιείται οι χρόνοι. Αν είναι δυνατόν σε προφορική παρουσίαση να διηγούνται μια εμπειρία τους χρησιμοποιώντας τον απλό ενεστώτα. Κι όπου θυμούνταν καμιά φορά τον αόριστο, τα ανώμαλα ρήματα γίνονταν ομαλά. Ίσως θα έπρεπε να υπάρχει ΚΑΙ προφορική εξέταση, ώστε όσοι έχουν θέμα με την προφορά (κι εγώ μαζί) να υποχρεώνονται να τη βελτιώσουν ή να πάρουν πόδι. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που δεν έδωσα εξετάσεις για ειδίκευση στη διερμηνεία.

αφου η προφορα σου sucks, τοτε θα ηταν καλυτερα να απεφευγες κ την παραδοση μαθηματων..
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: Matina7 στις Ιανουάριος 12, 2013, 01:02:29 μμ
Κι εσύ Golumιά, καλό θα ήταν να γυρίσεις πίσω στην τρύπα σου και να μην τρομάζεις τα παιδιά που διδάσκεις. Την τρίχα την κάνεις τριχιά. Μάθε πρώτα να μιλάς ελληνικά, που μού πετάς αγγλικές λέξεις σαν τους "καθηγητές" του ΑΠΘ, που από τη χρόνια υποβάθμιση της ελληνικής εμφανίζουν περισσότερη χρήση της αγγλικής στον καθημερινό τους λόγο κι από τους Κύπριους. Μιλάμε ότι τούς κάνεις μια ερώτηση εκτός μαθήματος στα ελληνικά κι ενώ αρχίζουν να σού απαντούν στη μητρική τους, πολύ σύντομα δυσκολεύονται να τη χρησιμοποιήσουν και το γυρνάνε στην αγγλική. ΚΑΤΑΝΤΙΑ! Όσο για την προφορά μου, μπορεί να μην είναι άψογη, αλλά ευτυχώς είναι στο αμερικάνικο στυλ, βέβαια όχι το βλάχικο τύπου Βush, απλώς οι πανηλίθιοι καθηγητές του Αγγλικού που το έπαιζαν Άγγλοι θεοποιούσαν όσους φοιτητές είχαν βρετανική προφορά, ενώ γκρίνιαζαν που οι υπόλοιποι δε μιλούσαμε έτσι. Πλάκα μάς κάνουν; Αν είναι έτσι, οι γαλλόφωνοι θα έπρεπε να μιλάνε και με την αλσατική, και με την παριζιάνικη και με τη μασσαλιώτικη προφορά. Άντε να σε δω, ειδικά τώρα που όσοι γονείς κάνουν ιδιαίτερα στα βλαστάρια τους ζητούν καθηγητές που είτε είναι φυσικοί ομιλητές της ξένης γλώσσας είτε μιλάνε σαν Άγγλοι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Αν δεν έχεις τη βρετανική προφορά, σύντομα δε θα έχεις δουλειά ούτε και από τα ιδιαίτερα. Τι να πω! Όταν πήγαινα φροντιστήριο, δε δινόταν τόση έμφαση στη βρετανική προφορά. Σημασία είχε να αποκτήσουμε τουλάχιστον τη διεθνή. Μόνο σε γλώσσες όπως τα γαλλικά, που τα φωνήεαντα μόνο αλλόφωνα δεν είναι, είναι ζωτικής σημασίας η σωστή και, όσο το δυνατόν, αρτιότερη προφορά.
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: Heathcliff στις Ιανουάριος 13, 2013, 11:49:12 πμ
Κι εσύ Golumιά, καλό θα ήταν να γυρίσεις πίσω στην τρύπα σου και να μην τρομάζεις τα παιδιά που διδάσκεις. Την τρίχα την κάνεις τριχιά. Μάθε πρώτα να μιλάς ελληνικά, που μού πετάς αγγλικές λέξεις σαν τους "καθηγητές" του ΑΠΘ, που από τη χρόνια υποβάθμιση της ελληνικής εμφανίζουν περισσότερη χρήση της αγγλικής στον καθημερινό τους λόγο κι από τους Κύπριους. Μιλάμε ότι τούς κάνεις μια ερώτηση εκτός μαθήματος στα ελληνικά κι ενώ αρχίζουν να σού απαντούν στη μητρική τους, πολύ σύντομα δυσκολεύονται να τη χρησιμοποιήσουν και το γυρνάνε στην αγγλική. ΚΑΤΑΝΤΙΑ! Όσο για την προφορά μου, μπορεί να μην είναι άψογη, αλλά ευτυχώς είναι στο αμερικάνικο στυλ, βέβαια όχι το βλάχικο τύπου Βush, απλώς οι πανηλίθιοι καθηγητές του Αγγλικού που το έπαιζαν Άγγλοι θεοποιούσαν όσους φοιτητές είχαν βρετανική προφορά, ενώ γκρίνιαζαν που οι υπόλοιποι δε μιλούσαμε έτσι. Πλάκα μάς κάνουν; Αν είναι έτσι, οι γαλλόφωνοι θα έπρεπε να μιλάνε και με την αλσατική, και με την παριζιάνικη και με τη μασσαλιώτικη προφορά. Άντε να σε δω, ειδικά τώρα που όσοι γονείς κάνουν ιδιαίτερα στα βλαστάρια τους ζητούν καθηγητές που είτε είναι φυσικοί ομιλητές της ξένης γλώσσας είτε μιλάνε σαν Άγγλοι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Αν δεν έχεις τη βρετανική προφορά, σύντομα δε θα έχεις δουλειά ούτε και από τα ιδιαίτερα. Τι να πω! Όταν πήγαινα φροντιστήριο, δε δινόταν τόση έμφαση στη βρετανική προφορά. Σημασία είχε να αποκτήσουμε τουλάχιστον τη διεθνή. Μόνο σε γλώσσες όπως τα γαλλικά, που τα φωνήεαντα μόνο αλλόφωνα δεν είναι, είναι ζωτικής σημασίας η σωστή και, όσο το δυνατόν, αρτιότερη προφορά.
:Μόνο που εδώ είναι ιστότοπος  για ενήμέρωση εκπαιδευτικών και όχι γιαατινα7 ..ξεκατίνιασμα  Μ
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: vivi06 στις Ιανουάριος 13, 2013, 03:57:01 μμ
Κι εσύ Golumιά, καλό θα ήταν να γυρίσεις πίσω στην τρύπα σου και να μην τρομάζεις τα παιδιά που διδάσκεις. Την τρίχα την κάνεις τριχιά. Μάθε πρώτα να μιλάς ελληνικά, που μού πετάς αγγλικές λέξεις σαν τους "καθηγητές" του ΑΠΘ, που από τη χρόνια υποβάθμιση της ελληνικής εμφανίζουν περισσότερη χρήση της αγγλικής στον καθημερινό τους λόγο κι από τους Κύπριους. Μιλάμε ότι τούς κάνεις μια ερώτηση εκτός μαθήματος στα ελληνικά κι ενώ αρχίζουν να σού απαντούν στη μητρική τους, πολύ σύντομα δυσκολεύονται να τη χρησιμοποιήσουν και το γυρνάνε στην αγγλική. ΚΑΤΑΝΤΙΑ! Όσο για την προφορά μου, μπορεί να μην είναι άψογη, αλλά ευτυχώς είναι στο αμερικάνικο στυλ, βέβαια όχι το βλάχικο τύπου Βush, απλώς οι πανηλίθιοι καθηγητές του Αγγλικού που το έπαιζαν Άγγλοι θεοποιούσαν όσους φοιτητές είχαν βρετανική προφορά, ενώ γκρίνιαζαν που οι υπόλοιποι δε μιλούσαμε έτσι. Πλάκα μάς κάνουν; Αν είναι έτσι, οι γαλλόφωνοι θα έπρεπε να μιλάνε και με την αλσατική, και με την παριζιάνικη και με τη μασσαλιώτικη προφορά. Άντε να σε δω, ειδικά τώρα που όσοι γονείς κάνουν ιδιαίτερα στα βλαστάρια τους ζητούν καθηγητές που είτε είναι φυσικοί ομιλητές της ξένης γλώσσας είτε μιλάνε σαν Άγγλοι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Αν δεν έχεις τη βρετανική προφορά, σύντομα δε θα έχεις δουλειά ούτε και από τα ιδιαίτερα. Τι να πω! Όταν πήγαινα φροντιστήριο, δε δινόταν τόση έμφαση στη βρετανική προφορά. Σημασία είχε να αποκτήσουμε τουλάχιστον τη διεθνή. Μόνο σε γλώσσες όπως τα γαλλικά, που τα φωνήεαντα μόνο αλλόφωνα δεν είναι, είναι ζωτικής σημασίας η σωστή και, όσο το δυνατόν, αρτιότερη προφορά.

Matina7 η συμπεριφορά σου δεν σε τιμά καθόλου. Αν μη τι άλλο, παρακολουθώ το φόρουμ πολύ καιρό κ έχω δει αρκετά άκυρα που έχεις αναφέρει. Προφανώς είσαι πολύ νέα στο χώρο κ δεν έχεις την εμπειρία των άλλων. Αλλά να επιτίθεσαι σε συνάδελφο? Είναι δυνατόν? Αν μη τι άλλο, θα έπρεπε να εξασκήσεις τα αγγλικά σου, γιατί για καθηγήτρια αγγλικών κάνεις πολλά ορθογραφικά. Από εκεί κ πέρα, είναι λογικό όταν κάποιος ασχολείται με τα αγγλικά, ειδικά για πολλά χρόνια, να μπορεί να εκφραστεί πιο εύκολα στην ξένη γλώσσα. Η δουλειά μας δεν είναι μεταφραστική, είναι γλωσσολογική. Κ καθήκον μας να μιλούμε και να μεταδίδουμε την ξένη γλώσσα με τον κατά το δυνατόν καλύτερο τρόπο. Οπότε, ναι, η προφορά είναι σημαντική, όπως κ πολλά άλλα στοιχεία της γλώσσας.

Όσον αφορά κάτι άλλο που έγραψες κ μου έκανε εντύπωση... Η κατάργηση της μετάφρασης ήταν ένα από τα λίγα σοβαρά πράγματα που έκανε το υπουργείο στο ειδικό μάθημα. Η εξέταση είναι στην κατανόηση και παραγωγή αγγλικού λόγου, σε καμία περίπτωση στην μετάφραση. Η μετάφραση είναι ξεχωριστή επιστήμη, με άλλους κώδικες κ άλλες συνισταμένες που ουδέποτε έχουν διδαχτεί ούτε κ θα πρέπει να ζητούνται από μαθητές Λυκείου.

Για το θέμα των Πανελληνίων, όντως το βιβλίο της supercourse είναι το πιο άρτιο που κυκλοφορεί στην αγορά, αλλά δεν πιστεύω ότι μόνο αυτό αρκεί (αν μιλάμε τουλάχιστον για υποψήφιο αγγλικής, που είναι κ πιο απαιτητική βαθμολογία). Αυτό που έκανα τα τελευταία δύο χρόνια είναι το βιβλίο αυτό αλλά κ use of english του cpe (το βιβλίο της hillside μου άρεσε πολύ αλλά από ότι μαθαίνω τείνει να αποσυρθεί. Ούτε teacher's δεν είχαν να μου στείλουν). Επιπλέον, ένα βιβλίο για ielts θα μπορούσε να είναι χρήσιμο, ή το upstream γ2. Επίσης βοηθούν πολύ τα θέματα γ1 του κπγ γιατί από εκεί αντλείται η θεματολογία κ το είδος ασκήσεων.
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: Matina7 στις Ιανουάριος 30, 2013, 11:18:44 μμ
Και πού είδες τα ορθογραφικά μου λάθη; Δε θυμάμαι να έχω γράψει κάτι στα αγγλικά στο φόρουμ, εκτός κι αν αναφέρεσαι σε τίποτα τυπογραφικά λόγω βιασύνης του στυλ βιάζεσε αντί για βιάζεσαι. Αυτό οφείλεται στην παρεμβολή της προφοράς στην ορθογραφία την ώρα που γράφω (Ψυχογλωσσολογία). Ακόμη και στην ξένη γλώσσα το παθαίνω, πχ right αντί για write (και πάλι Ψυχογλωσσολογία). Όσο για την προετοιμασία, νομίζω ότι το καλύτερο είναι να συνδυάζονται βιβλία για Β2 ίσως και Γ1 ή Γ2 με το σχετικό βιβλίο που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για τις πανελλαδικές. Από ένα θέμα που είδα δε μού φάνηκε ιδιαίτερα υψηλό το επίπεδο, σίγουρα από Β2 και πάνω, αλλά όχι και για Γ2. Δεν ξέρω, πάντως θεωρώ εντελώς στεγνή τη προετοιμασία μόνο με το ειδικά σχεδιασμένο βιβλίο. Άλλωστε δεν προσφέρει και πολλά τεστ προετοιμασίας. Το νέο σύστημα μού θυμίζει έντονα το ΚΠΓ όταν έδινα ιταλικά για το Β2. Νομίζω ότι τα προηγούμενα θέματα των αγγλικών, από Β2 και πάνω, είναι πρώτης τάξεως προετοιμασία για τις πανελλαδικές. Δε μού έχει τύχει να διδάξω το συγκεκριμένο "μάθημα", αλλά όσοι έχουν εμπειρία καλό θα ήταν να μάς πούνε αν όντως οι ιδέες που έχουμε κάποιοι για χρήση των βιβλίων για τα πτυχία ξένων γλωσσών καλύπτουν και την εξέτασή τους στις πανελλαδικές.

ΥΓ 1: Όσο για την "επίθεση" στο φιλαράκο σας ή τη γκόμενα ή ό,τι είναι, ας πρόσεχε κι ο ίδιος να μην είναι τόσο απόλυτος και να μην κάνει την τρίχα τριχιά, γιατί δε σηκώνω πολλά πολλά.  Εσάς ποιος σάς έδωσε το δικαίωμα να ανακατευτείτε σε ζητήματα ΑΛΛΩΝ; Τι χώνεστε σαν τσούπρες; Δεν το'ξερα ότι χρειαζόμαστε και συνήγορο για τους μεταξύ μας διαπληκτισμούς. Πείτε μου ότι βγαίνει η Τατιάνα από μέσα σας και δεν κρατιέστε να χωθείτε. Κατά τα άλλα συναδελφική αλληλεγγύη... my ass! Έξω όμως γίνεται χαρτοπόλεμος με τις αγγελίες για ιδιαίτερα. Βάζει η μια, το σκίζει η επόμενη και κολλά από πάνω το δικό της χαρτί. Η μια πιο κλώσσα από την άλλη. Κι όσο για τις κατινιές, αυτά τα κάνουν οι γκόμενες, pas moi. Τις διαφορές μου γουστάρω να τις λύνω πυξ λαξ, όχι με μαλλιοτραβήγματα όπως οι κατίνες. Ας πρόσεχε ο... ring-lover να μη μ'ερεθίσει. Αυστηρότερος κριτής του εαυτού μου ήμουν ,είμαι και θα είμαι εγώ και μόνον εγώ. Ειδάλλως, τώρα θα κυνηγούσα μια θέση στο πανεπιστήμιο, όπου είσαι αυθεντία και κανείς δεν ελέγχει τις γνώσεις σου. Κι αφού στην Αγγλική υπάρχουν και καθηγητές με βλάχικη προφορά, την οποία και μεταφέρουν στην αγγλική, γιατί να μη διδάσκω κι εγώ, που δε μιλώ σαν  την Elizabeth II, αλλά όταν θέλω μπορώ να πιάσω και τη βρετανική προφορά. Καιτω όντι το'χω κάνει.

ΥΓ 2: πάνε μια βόλτα στη γωνιά των φιλολόγων, συγκεκριμένα της Γ' Λυκείου, και πες μου αν τα σχόλια που κάνουν διάφορα μέλη του φόρουμ για τους συναδέλφους τους που βάζουν τα θέματα των εξετάσεων, δίνουν τις απαντήσεις ή απλώς διορθώνοουν τα γραπτά είναι και τόσο επιτιμητικά. Ειδικά για τα Λατινικά είναι... απόλαυση. Και δε θα διαφωνήσω μαζί τους. Δεν έχουν άδικο. Ποιος μού λέει ότι δεν παίχτηκε κάτι παρόμοιο στην κατά μετάφραση περίοδο των ξένων γλωσσών;

ΥΓ 3: στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ χρησιμοποιούμε το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ερωτηματικό (;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;). Κοίτα πρώτα τα δικά σου λάθη και μετά ασχολήσου με των άλλων. Εντάξει, δεν αντιλέγω ότι παρεκτράπηκα λιγάκι, αλλά θα'θελα να'μουν από μια γωνιά και να δω τι θα έκανες αν σού έλεγαν να μη διδάσκεις μόνο και μόνο επειδή κάποιος δεν ξέρει να διαβάζει σωστά. Κανένας δεν έχει το δικαίωμα ν'απαγορεύσει στον άλλο να εργαστεί ούτε να τού υποδείξει τι να κάνει. Με την ίδια λογική θα μπορούσα κι εγώ να θέσω υπό αμφισβήτηση τη γνώση όσων έχουν ένα πτυχίο και διδάσκουν. Στο κάτω-κάτω ποιος μού εγγυάται ότι ξέρουν να κάνουν τη δουλειά τους; Περισσότερες από τις μισές καθηγήτριες ξένων γλωσσών που είχα πήγαιναν με ρυθμούς χελώνας κι αυτό γιατί ήμασταν ετερογενή γκρουπ και δεν μπορούσαν να βοηθήσουν όσους έμεναν πίσω ή απλώς δε διάβαζαν. Σε λίγο θα έκανα εγώ μάθημα στον εαυτό μου.

ΥΓ 4: αναρωτιέμαι ποια είναι τα άκυρα σημεία μου. Μήπως η κάκιστη εντύπωση που έχω από τους διορισμένους συναδέλφους εκπαιδευτικούς; Τι; Που βαριόντουσαν να έρθουν για μάθημα και προτιμούσαν να πίνουν φραπέ στο γραφείο; Που ερχόταν ο άλλος την πρώτη ώρα με τον καφέ και την τυρόπιτα λες και είναι μπουγατσατζίδικο η αίθουσα; Η μια αγγλικού που δεν ήξερε πώς να διδάξει το TASK 1 ή η άλλη που αποκαλούσε μπροστά στα μούτρα της τη συμμαθήτριά μου "π@@@@@@να"; Πρόσεχε, γιατί στο συγκεκριμένο θέμα μόνο συγγνώμη που δε μού ζήτησαν.

- ΔΕΝ πρόκειται να ασχοληθώ άλλο με το θέμα. Το επιμύθιο είναι ένα: μη φυτρώνετε όπου δε σας σπέρνουν. Στα θέματα που παρακολουθώ έχω τύχει αρνητικό σχολιασμό από ένα μέλος σε άλλο, αλλά δεν ανακατεύτηκα, διότι ΔΕ ΜΕ ΑΦΟΡΟΥΣΕ.
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: vassiliki K. στις Σεπτέμβριος 23, 2013, 01:40:47 μμ
Γεια σας, επαναφερω το θεμα γιατι μια μαθητρια θελει να την προετοιμασω για το ειδικο μαθημα των Αγγλικων. Το επιπεδο της ειναι περιπου Γ1, εχει δωσει ECPE 3 φορες και κοβεται στο CGVR, πραγματι εχει προβλημα στο λεξιλογιο και κατανοηση κειμενων. Παρ'ολα αυτα επιμενει να δωσει για Αγγλικη φιλολογια. Σκεφτηκα να της κανω ξανα την υλη του επιπεδου C2 και οχι μονο practice tests με το format της εξετασης του ειδικου μαθηματος. Εχω στα υπ'οψη το βιβλιο της Hillside press New on the move,για να εχουμε μια σειρα στο λεξιλογιο και τη γραμματικη, ακομα και οι τυποι εκθεσης ειναι αρκετοι οσον αφορα το CPE. Στο τελος της χρονιας θα κανουμε και practice tests φυσικα. Τι γνωμη εχετε για την ιδεα μου και το βιβλιο; Επισης, δεν πολυσυμπαθω το υλικο προετοιμασιας του Betsi, το supercourse για το ειδικο μαθημα τι διαφορετικο εχει;
Τίτλος: Απ: Προετοιμασία για Αγγλικά ( πανελλήνιες)
Αποστολή από: eng_teacher στις Δεκέμβριος 13, 2014, 08:44:07 μμ
Πρόκειται να αναλλάβω μαθήτρια Γ' Λυκείου για το ειδικό μάθημα αγγλικών. Είχε αρχίσει από Σεπτέμβρη με άλλη καθηγήτρια αλλά δεν έμεινε ευχαριστημένη. Συζητούσαμε 1,5 ώρα σήμερα τι έκανε όλα τα υπόλοιπα χρόνια με το φροντιστήριο και τις 2 καθηγήτριες/ιδιαίτερα που είχε μετά, και βλέπαμε τα τελευταία της βιβλία. Άκουσα και είδα πολλά κουφά η αλήθεια είναι, πχ η μία επί χρόνια δεν της έκανε λεξιλόγιο τίποτα, η άλλη της βάζει τις λέξεις 150 - 150 να τις μάθει (δλδ 300 τη βδομάδα!), δεν της διδάσκει γραμματική και αρνήθηκε να τη βοηθήσει με το ειδικό μάθημα αγγλικών γιατί δεν έχει ασχοληθεί και δουλεύει στο δημόσιο full-time και δεν έχει χρόνο! Ναι. Έλεος..

Η κοπέλα δεν έχει δώσει ποτέ Lower, έχει 100 βιβλία.. με την 2η καθηγήτρια κάνουνε το Choices E Class τώρα (χωρίς το workbook & grammarbook) και μου έδειχνε και διάφορα Practice Test books (από FCE, ECCE, ESB & Edexcel). Όλα της τα βιβλία ήταν είτε σε μεγάλο μέρος τους άγραφα είτε όλο λάθη.

Οπότε χωρίς να την εξέτασα, από τη συζήτηση καταλαβαίνετε ότι μιλάμε για αδύναμη μαθήτρια με πολλά κενά. Ήθελε μαζί με τις Πανελλήνιες τον Μάιο 2015 να δώσει ΚΑΙ ESB, αλλά την πείσαμε με τη μητέρα της να μη διασπαστεί τόσο, να αφοσιωθεί στις πανελλήνιες και στο ειδικό μάθημα των αγγλικών (μου είπε θέλει 10/20 για να περάσει και ότι όσο παραπάνω γράψει θα μετρήσει σε μόρια) και ΜΕΤΑ αφού τελειώσει να προετοιμαστεί να δώσει και B2-C2.

Να κάνουμε το "Αγγλική Φιλολογία" από Super Course και φωτοτυπίες για γραμματική + λεξιλόγιο; Διάβασα ότι τα θέματα πανελλαδικών μοιάζουν με αυτά του Κρατικού Πιστοποιητικού Γ1. Ένα βιβλίο Practice Tests από το ΚΠΓ πχ Betsis θα βοηθούσε ως επιπλέον;

Στην παρούσα φάση έχει νόημα να συνεχίσουμε να δουλεύουμε το Choices E (έχουν κάνει τα 4 από τα 12 κεφ.) ή τεστ από τα FCE, ECCE, Edexcel, ESB; Μοιάζει κανένα από αυτά με το ειδικό μάθημα;

Αν έχει κάποιος εμπειρία, θα εκτιμούσα πολύ την άποψή του. Ευχαριστώ εκ των προτέρων!