Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Σχολικά μαθήματα => Νηπιαγωγείο => Μήνυμα ξεκίνησε από: Ίρμα στις Οκτώβριος 20, 2009, 03:57:03 μμ
-
Θα ήθελα εν τάχει να μου πείτε οι νηπιαγωγοί τι περίπου λέει το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του υπουργείου για τα προνήπια (εάν υπάρχει).
Διαχωρίζεται από αυτό των νηπίων; Και τι γίνεται εαν στην ίδια τάξη υπάρχουν νήπια και προνήπια μαζί; Δουλεύουν μαζί ή χωριστά;
Επίσης, θα ήθελα να ρωτήσω εαν οι σταθμοί του Δήμου είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόσουν αυτό το πρόγραμμα ή όχι.
Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
-
υπαρχει μονο ενα προγραμμα, απλα στα προνηπια δεν υπαρχουν οι ιδιες απαιτησεις.επισης οταν δινουμε "ασκησεις" στα προνηπια ειναι πιο απλες .αναλογα την δραστηριοτητα μπορει να δουλεψουμε περισσοτερο τα νηπια και να χωρισουμε ομαδουλες και σε αλλες πχ συζητηση να ειναι ολα τα παιδια μαζι.εξαρταται και απο το επιπεδο της ταξης.πολλες φορες ενα προνηπιο τα παει καλυτερα απο ενα νηπιο.παντως οπως και να χει το προνηπιο βοηθιεται γιατι ακολουθει στο επιπεδο το νηπιο και ανεβαινει ενα σκαλι πανω.
οι σταθμοι δεν ειναι υποχρεωμενοι για το προγραμμα για τι δεν ανηκουν στο υπουργειο παιδεια. αν και τελευταια υπαρχει ενα μπερδεμα με ολο αυτο
-
Εμείς στο νηπιαγωγείο που ήμουν κάναμε ακριβώς τα ίδια στα νήπια και στα προνήπια. Μπορεί τα προνήπια να μην τα κατάφερναν το ίδιο καλά με τα νήπια, αλλά προσπαθούσαν παααρα πολύ και την επόμενη χρονιά τους ήταν πολύ πιο εύκολα (φυσικά και δεν γινόταν κάθε χρόνο οι ίδιες δρατσηριότητες, αυτό εννοείται). Αντίθετα, το διπλανό τμήμα όπου έκανα διαφορετικές δραστηρι΄ποτητες σε νήπια και προνήπια, την επόμενη χρονιά τα νήπια (πρωην προνήπια) είχαν πιο πολλές δυσκολίες.
Για τους σταθμούς των Δήμων....από όσο ξέρω δεν έχουν καμία υποχρέωση να ακολουθήσουν το πρόγραμμα του υπουργείου
-
Τέτα δες τα παρακάτω:
Oδηγός γονέα:
http://www.nip-olohmero.gr/appdata/documents/odigos%20gonea(lr).pdf
Αναλυτικό πρόγραμμα Νηπιαγωγείου:
http://www.nip-olohmero.gr/appdata/documents/ekpaideytikoi/depps-aps/27deppsaps_nipiagogiou.pdf
οι σταθμοι δεν ειναι υποχρεωμενοι για το προγραμμα για τι δεν ανηκουν στο υπουργειο παιδειας.
Έτσι είναι.
Οι παιδικοί σταθμοί (ιδιωτικοί και δημοτικοί) δεν έχουν καμια υποχρέωση να ακολουθήσουν το αναλυτικό, αφού δεν ανήκουν στο Παιδείας αλλά στο Υγείας&πρόνοιας και συνήθως δεν προσαλαμβάνουν νηπιαγωγούς ή προσλαμβάνουν μία για όλα τα τμήματα :P
-
από vasilikip:
Έτσι είναι.
Οι παιδικοί σταθμοί (ιδιωτικοί και δημοτικοί) δεν έχουν καμια υποχρέωση να ακολουθήσουν το αναλυτικό, αφού δεν ανήκουν στο Παιδείας αλλά στο Υγείας&πρόνοιας και συνήθως δεν προσαλαμβάνουν νηπιαγωγούς ή προσλαμβάνουν μία για όλα τα τμήματα
δουλευω σε παιδικο σταθμο του δημου και ειμαι νηπιαγωγος και δουλευουμε 2 κοριτσια για 2 τμηματα και οι 2 νηπιαγωγοι
-
MairyLiscious μπορεί στο Δήμο που δουλεύεις εσύ ή και σε άλλους να έχουν νηπιαγωγό για τα τμήματα παιδιών 5 ετών. (Τυπικά δεν πρέπει καν να έχουν τμήματα νηπιαγωγείου αλλά λέμε τώρα....)
Στα τμηματα προνηπίων 4 ετών έχουν και εκεί νηπιαγωγό ::);;;
Γνωρίζω 3 συναδέλφους που δουλεύουν σε 3 διαφορετικούς Δήμους της Αθήνας (που έχου μία νηπιαγωγό ο καθένας) οι οποίες έχουν τμήματα με προνήπια(4 και κάτω) και που δεν εφαρμόζουν το αναλυτικό μας :-\
Είναι μεγάλο το θέμα: Δήμοι και καλύτερα να μην το συζητήσουμε εδώ ;) ;) ;)
-
Βασιλική, σ΄ευχαριστώ για την παραπομπή. ήταν πολύ κατατοπιστική.
Όταν μιλάτε για δραστηριότητες στα νήπια και στα προνήπια, για τι είδους δραστηριότητες μιλάτε. Θα θέλατε να μου εξηγήσετε;
-
Βασιλική, σ΄ευχαριστώ για την παραπομπή. ήταν πολύ κατατοπιστική.
Όταν μιλάτε για δραστηριότητες στα νήπια και στα προνήπια, για τι είδους δραστηριότητες μιλάτε. Θα θέλατε να μου εξηγήσετε;
Παρακαλώ!
Όταν μιλάμε για δραστηριότητες εννοούμε μαθηματικών-γλώσσας-φυσικών επιστημών-εικαστικών.
Συνήθως οι δραστηριότητες αυτές δεν είναι αποκομμένες αλλά εντάσσονται σε ένα πρότζεκτ ή μια θεματική ενότητα μέσα απο στην οποία εντάσουμε πολλά ή όλα τα παραπάνω γνωστικά.
Το 2ο λίνκ είναι το αναλυτικό πρόγραμμα όπου και μπορείς να δεις στόχους του όλου του προγράμματος γλώσσας-μαθηματικών κτλ
-
MairyLiscious μπορεί στο Δήμο που δουλεύεις εσύ ή και σε άλλους να έχουν νηπιαγωγό για τα τμήματα παιδιών 5 ετών. (Τυπικά δεν πρέπει καν να έχουν τμήματα νηπιαγωγείου αλλά λέμε τώρα....)
Στα τμηματα προνηπίων 4 ετών έχουν και εκεί νηπιαγωγό ::);;;
Γνωρίζω 3 συναδέλφους που δουλεύουν σε 3 διαφορετικούς Δήμους της Αθήνας (που έχου μία νηπιαγωγό ο καθένας) οι οποίες έχουν τμήματα με προνήπια(4 και κάτω) και που δεν εφαρμόζουν το αναλυτικό μας :-\
Είναι μεγάλο το θέμα: Δήμοι και καλύτερα να μην το συζητήσουμε εδώ ;) ;) ;)
τα παιδια που εχουμε εμεις ειναι 3 και 3μιση ;D
-
MairyLiscious απο περιέργεια: Να υποθέσω οτι δεν υπάρχει τμήμα νηπίων 5 ετών(λόγω της υποχρωτικότητας του νηπιαγωγείου);;Με ποιά κριτήρια μοιράζεστε τα τμήματα, με δεδομένο οτι υπάρχουν και άλλες ειδικότητες εργαζομένων;;
(Συγνώμη που ξεφέυγω απο το θέμα :-[ :-[ )
-
ΤΕΤΑ, έχεις τελειώσει νηπιαγωγός; Αν όχι, τι έχεις τελειώσει και δουλεύεις στον δήμο; Βρεφονηπιοκόμος και σε εχουν βάλει σε τμήμα νηπίων; Δεν ρωτάω επιθετικά, απλά για καταλάβω τι ακριβώς θες γιατί οι ερωτήσεις σου είναι πολύ βασικές και αυτονόητες για μας, εκτός αν έχει χρόνια που τελείωσες. Κάνουμε κοινές δραστηριότητες χωρίζοντας τα παιδιά με διάφορα κριτήρια (άλλες φορές επιδιώκουμε να συνεργάζονται νήπια-προνήπια και άλλες τα παιδιά δουλεύουν με ομοιογενείς ομάδες κτλπ). Οι δραστηριότητες είναι κοινές αλλά με λιγότερες απαιτήσεις και όταν δουλεύουμε σχέδια εργασίας ο καθένας έχει την ατομική και ομαδική δουλειά του πάλι ανάλογα με τα κριτήρια που στην δεδομένη στιγμή έχουν καθοριστεί οι ομάδες ή η ατομική δουλεία.
Μπορείς να δεις και το ΔΕΠΠΣ για να δεις τι δραστηριότητες κάνουμε περίπου, αναλυτικά υπάρχουν όλα στον οδηγό νηπιαγωγού. Πολλά σχολεία χωρίζουν τα νήπια απο τα προνήπια αλλά αυτό είναι μεγάλο σφάλμα.
-
Δεν είμαι νηπιαγωγός. Είμαι φιλόλογος.
Απλά η κόρη μου είναι φέτος προνήπια και τη στέλνω σε σταθμό του Δήμου.
Την παρασκευή έχουμε συνάντηση οι γονείς, για να μας μιλήσουν για τη λειτουργία του σταθμού και για τα πράγματα με τα οποία θα ασχοληθούν καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Ήθελα λοιπόν να ξέρω κάποια βασικά πράγματα που κάνετε στα δημόσια νηπιαγωγεία, για να μπορώ να συγκρίνω τη δουλειά που γίνεται σε σταθμούς του Δήμου.
Ίσως έπρεπε να το έχω εξηγήσει από την αρχή.
Δυστυχώς το νηπιαγωγείο της περιοχής μου, λόγω χώρου, δεν πήρε φέτος προνήπια.
Επίσης ασχολούμαι με το παιδί στο σπίτι και μαθάινουμε μερικά πράγματα (γραμματάκια, βασικές μαθηματικές έννοιες) και ήθελα να ξέρω σε ποιο πνεύμα πρέπει να κινηθώ, για να μην κάνω κάτι που δε θα το καταλαβαίνει και θα κουράζεται. Έχω πάρει και κάποια βιβλία απλά (τύπου το πρώτο μου βιβλίο), για να κάνουμε ασκησούλες από εκεί.
Αυτό ήταν όλο. Συγγνώμη, αν σας κούρασα.
-
Θα σου πρότεινα να αποφύγεις τα βιβλία δραστηριοτήτων που κυκλοφορούν, γιατί τα περισσότερα από αυτά -ειδικά όσα αφορούν στη γραφή- δε συμβαδίζουν με το πρόγραμμα που ακολουθείται στα νηπιαγωγεία. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις, κατά τη γνώμη μου, είναι να διαβάζεις πολλά βιβλία στα παιδί.
-
Άννα,
σ' ευχαριστώ πολύ για την απάντηση.
Προσ Θεού μη φανταστείς ότι είμαι καμιά τρελή που έχω στριμώξει ένα προνήπιο και προσπαθεί να του μάθει τρελά πράγματα. Το βιβλίο που εγώ είχα πάρει είχε τα γραμματάκια και τους αριθμούς με διακεκομμένες τελείες και από πάνω το παιδί τα ένωνε περισσότερο για να μάθει να χειρίζεται το μολύβι. Μετά μου άρεσαν (και νομίζω άρεσε και σε εκείνη, γιατί αφιέρωνε πολύ χρόνο) κάποιες ασκησούλες με σκίτσα πχ. βάλτε σε κύκλο το δέντρο που είναι μεγαλύτερο, βάλτε σε κύκλο το παιδί που σας μοιάζει περισσότερο (και είχε αγοράκι και κοριτσάκι), βάλτε σε ένα κύκλοο τα φρούτα, κόψτε τα λαχανικά κ.α. Το βιβλίο αυτό πρόσεξα ότι έλεγε (δε θυμάμαι τώρα ποιο ακριβώς ήταν), σύμφωνα με το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Όσο για το άλλο που λες, διαβάζουμε πολλά βιβλία και της αρέσει πολύ (από την εμπειρία μου με ανήψια κ.α.) νομίζω ότι όλα τα παιδιά τρελαίνονται να τους διαβάζεις ιστοριούλες και παραμύθια.
-
για τις μαθηματικες εννοιες
παιξε παιχνιδια με τα αντικειμενα (μεγαλο-μικρο,περισσοτερο λιγοτερο κλπ)
φτιαξτε μια συνταγη πχ μπισκοτων μαζι και αφου γραψεις τα βηματα με τα υλικα, με εικονες διπλα,ζητα να σου δωσει πχ 1 ποτηρι γαλα,2ποτηρια αλευρι,κτλ παντα με φωτογραφια για να βλεπει
ανακατεψε διαφορα κουμπια με χρωμματα και ζητα να τα ξεχωρισει για να κανει ομαδοποιηση(αναλογα το χρωμα,το μεγεθος,αργοτερα το σχημα.._)
για τη γλωσσα
φτιαξτε τη λιστα για τα ψωνια
παιξτε παιχνιδια απο λεξεις με α...(οχι αλφα)
γραψε τα ονοματα της οικογενειας σε καρτελακια και κρατα παρουσιολογιο για το ποιος ειναι στο σπιτι..να βρει δηλ την ιδια καρτελα με το ονομα της μαμας και να την βαλει μεσα στο σπιτακι..
-
υπάρχουν και πολύ καλά βιβλία που μπορείς να διδάξεις μέσα απο αυτά. πχ το δώρο της παπλωματού είναι πολύ καλό και για συναισθηματική ανάπτυξη και για να μάθει το παιδί το μοτίβο ή απλά κάτι που επαναλαμβάνεται. Μπορεί μετά να ζωγραφίσει. Υπάρχουν πολλά βιβλία γενικά, ένα καλό κλειδί για να επιλέγεις είναι η εικονογράφηση. Επίσης έχε στο μυαλό σου οτι ένα παιδί μπορεί να διαβάζει ένα βιβλίο 100φορές την μέρα. Μέχρι να μην έχει να κερδίσει τπτ απο αυτό αλλά μην σκέφτεσαι οτι αυτό το έχετε διαβάσει ας διαβάσετε και κάτι άλλο, ότι θέλει το παιδί ;). Μπράβο σου που έχεις μπει σ'αυτή την διαδικασία ;)
-
Kathyk και fragy,
ευχαριστώ πολύ για τις ιδέες σας. Πραγματικά κάποια πράγματα από αυτά που μου είπατε ούτε που τα είχα σκεφτεί (ενώ κάποια άλλα τα κάνω ήδη).
Το δώρο της παπλωματού είναι ο τίτλος; ΚΑι από ποιες εκδόσεις είναι;
:D :D
-
http://www.bibliopolio.gr/%CE%B4%CF%8E%CF%81%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%BB%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%8D%CF%82-p-76543.html
ΤΕΤΑ σου στέλνω το λινκ για να δεις το δώρο της παπλωματού, με τον ίδιο τρόπο μπορείς να δεις κ τον τριγωνοψαρούλη.
http://www.greekbooks.gr/BookDetails.aspx?id=99862
πιστεύω οτι αν πας σε ένα βιβλιοπωλείο θα μπορέσουν να σου συστήσουν και άλλα καλά βιβλια. Αν οχι, πάλι εδω είμαστε ;)
Συμβουλή μου: προσπάθησε να μην ασχοληθείς μόνο με το γνωστική ανάπτυξη του παιδιού, τα συναισθήματα είναι (για μένα) πιο σημαντικά. θα μάθει να γράφει και να διαβάζει αλλά πως να έχει φίλους και να μην φοβάται δεν θα του το μάθει εύκολα καμιά δασκάλα ;). Επίσης ας το να παίξει..με οτιδήποτε.
Αν θες..απλή συμβουλή δίνω. Μην έχεις άγχος για το αν θα μάθει γράμματα απο το νηπιαγωγείο, το λέω γιατί το βλέπω σε όλους τους γονείς. Τους λέμε σήμερα ζωγράφισε αυτό είπε εκείνο και λένε "έμαθε να γράφει;"... ;D
-
MairyLiscious απο περιέργεια: Να υποθέσω οτι δεν υπάρχει τμήμα νηπίων 5 ετών(λόγω της υποχρωτικότητας του νηπιαγωγείου);;Με ποιά κριτήρια μοιράζεστε τα τμήματα, με δεδομένο οτι υπάρχουν και άλλες ειδικότητες εργαζομένων;;
(Συγνώμη που ξεφέυγω απο το θέμα :-[ :-[ )
φυσικα και δεν υπαρχουν νηπια !!!
τα παιδια μας ειναι 2μιση , 3 και 3 μιση οποτε καταλαβαινεις οτι απλα τα εχουμε χωρισει στα 3(μια που 2μιση ειναι μονο ενα) και 3 μιση
2 νηπιαγωγοι ειμαστε η μια εχει τα πολυ μικρα και η αλλη τα μικρα !
-
Ωραια! MairyLiscious σ'ευχαριστώ ;)
-
http://www.bibliopolio.gr/%CE%B4%CF%8E%CF%81%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%BB%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%8D%CF%82-p-76543.html
ΤΕΤΑ σου στέλνω το λινκ για να δεις το δώρο της παπλωματού, με τον ίδιο τρόπο μπορείς να δεις κ τον τριγωνοψαρούλη.
http://www.greekbooks.gr/BookDetails.aspx?id=99862
πιστεύω οτι αν πας σε ένα βιβλιοπωλείο θα μπορέσουν να σου συστήσουν και άλλα καλά βιβλια. Αν οχι, πάλι εδω είμαστε ;)
Συμβουλή μου: προσπάθησε να μην ασχοληθείς μόνο με το γνωστική ανάπτυξη του παιδιού, τα συναισθήματα είναι (για μένα) πιο σημαντικά. θα μάθει να γράφει και να διαβάζει αλλά πως να έχει φίλους και να μην φοβάται δεν θα του το μάθει εύκολα καμιά δασκάλα ;). Επίσης ας το να παίξει..με οτιδήποτε.
Αν θες..απλή συμβουλή δίνω. Μην έχεις άγχος για το αν θα μάθει γράμματα απο το νηπιαγωγείο, το λέω γιατί το βλέπω σε όλους τους γονείς. Τους λέμε σήμερα ζωγράφισε αυτό είπε εκείνο και λένε "έμαθε να γράφει;"... ;D
Εχεις απόλυτο δίκιο. Ευχαριστώ :D
-
τι μανια και αυτη με το αν γραφουν ??
θεωρω οτι εχει μεγαλη σημασια το να σεβονται να αγαπουν να ακουν να περιμενουν σημαντικα απλα πραγματα που ομως οι γονεις τα αφηνουν σε δευτερη μοιρα ενω ειναι τα πιο ουσιωδη !!!!
-
τι μανια και αυτη με το αν γραφουν ??
θεωρω οτι εχει μεγαλη σημασια το να σεβονται να αγαπουν να ακουν να περιμενουν σημαντικα απλα πραγματα που ομως οι γονεις τα αφηνουν σε δευτερη μοιρα ενω ειναι τα πιο ουσιωδη !!!!
++++++++++++++++++++++++++++
-
Καλησπέρα, βρέθηκα τυχαία δώ αναζητώντας απαντήσεις στα ερωτήματά μου , οπότε ίσως μπορείτε να με βοηθήσετε. Πως θα γίνει το παιδί να μη βαριέται στο πεντάλεπτο ό,τι κάνουμε; Από ζωγραφική, μέχρι πλαστελίνες κλπ .... Μόνο τα παραμύθια δ βαριέται και τα παιχνίδια ρόλων, ότι είναι με κουβέντα δηλαδή, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να ασχοληθεί και μόνο του σωστά;
-
Θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει όριο στον αριθμό των αιτούντων, ώστε να υπάρχει πρόωρη υποδοχή των παιδιών στο ολοήμερο νηπιαγωγείο.
Ευχαριστώ πολύ
-
Θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει όριο στον αριθμό των αιτούντων, ώστε να υπάρχει πρόωρη υποδοχή των παιδιών στο ολοήμερο νηπιαγωγείο.
Ευχαριστώ πολύ
Αππ οτι θυμαμαι ειναι 5 παιδια πρωτης ηλικθας, δηλαδη νηπια. Βεβαια αυτο ειχε βγει τοτε που τα προνηπια ηταν προαιρετικα. Αν μιλαμε για δημο με υποχρεωτικη διχρονη, τοτε ισως ειναι 5 αιτησρις γενικα
-
Αππ οτι θυμαμαι ειναι 5 παιδια πρωτης ηλικθας, δηλαδη νηπια. Βεβαια αυτο ειχε βγει τοτε που τα προνηπια ηταν προαιρετικα. Αν μιλαμε για δημο με υποχρεωτικη διχρονη, τοτε ισως ειναι 5 αιτησρις γενικα
Ευχαριστώ πολύ