Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Εκπαιδευτικά προγράμματα δραστηριοτήτων => Μήνυμα ξεκίνησε από: dessi στις Ιούνιος 14, 2011, 01:47:09 μμ

Τίτλος: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: dessi στις Ιούνιος 14, 2011, 01:47:09 μμ
Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα και επισκέψεις
     

Εδώ θα βρείτε εκπαιδευτικά προγράμματα και εκπαιδευτικές επισκέψεις στα πλαίσια πολιτιστικών δραστηριοτήτων

http://www.e-yliko.gr/htmls/aisth_agogh/episk.aspx

Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: LK στις Ιούνιος 14, 2011, 03:12:54 μμ
Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα και επισκέψεις
     

Εδώ θα βρείτε εκπαιδευτικά προγράμματα και εκπαιδευτικές επισκέψεις στα πλαίσια πολιτιστικών δραστηριοτήτων

http://www.e-yliko.gr/htmls/aisth_agogh/episk.aspx
Ευχαριστούμε πολύ! Μέχρι τώρα δεν ήξερα ότι υπήρχε τέτοιο αρχείο. Μόνοι μου έβρισκα αυτό που ήθελα. Να είσαι καλά!
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: dessi στις Ιούνιος 14, 2011, 08:36:09 μμ
ΜΟΥΣΕΙΟΣΚΕΥΕΣ

http://www.ysma.gr/ysma/Default.aspx?id=36&AspxAutoDetectCookieSupport=1


Oι μουσειοσκευές αποτελούν ένα πολύπλευρο εποπτικό υλικό. Kάθε μία περιέχει βιβλία, διαφάνειες, παιχνίδια, προπλάσματα μνημείων κι αντίγραφα αρχαίων αντικειμένων, τα οποία ως σύνολο αποτελούν ένα ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό υλικό εναλλακτικής διδασκαλίας στην τάξη ή σε κάποιον άλλο χώρο πολιτισμικής αναφοράς.

Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: dessi στις Ιούνιος 15, 2011, 02:38:34 μμ
Μουσείο Μπενάκη  - Μουσειοσκευές

http://www.benaki.gr/index.asp?id=3030103&lang=gr

Οι μουσειοσκευές είναι μικρές βαλίτσες που περιέχουν ενημερωτικό υλικό αφιερωμένο σε διάφορα θέματα για επεξεργασία στο χώρο του σχολείου. Δημιουργούνται από το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Μουσείου Μπενάκη, σε συνεργασία με ειδικούς, και δανείζονται σε εκπαιδευτικούς φορείς για διάστημα 10 ημερών με προσυνεννόηση.
Περιλαμβάνουν αντίγραφα κυρίως αλλά και πρωτότυπα αντικείμενα, διαφάνειες, επεξηγηματικά κείμενα, φωτογραφίες, βιβλία για επιπλέον ενημέρωση, επιλεγμένη βιβλιογραφία, παιχνίδια, προτάσεις για δραστηριότητες και κατασκευές.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: dessi στις Ιούνιος 17, 2011, 09:26:52 πμ
Αθήνα: Δύο χρόνια Μουσείο Ακρόπολης: «Ένα Μουσείο με καλό ''ιό''. Χιλιάδες επισκέπτες και πολλά μελλοντικά σχέδια

Με μουσική συναυλία αλλά και με μια έκπληξη, την παρουσίαση των τεσσάρων πιο αντιπροσωπευτικών τμημάτων από το ακρωτήριο του Παρθενώνα, θα γιορτάσει το Μουσείο της Ακρόπολης τα δεύτερα γενέθλιά του, τη Δευτέρα 20 Ιουνίου.

http://omogeneia.ana-mpa.gr/press.php?id=14576
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: dessi στις Ιούνιος 18, 2011, 12:48:35 μμ
Περιήγηση στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης

http://www.naftemporiki.gr/video/video.asp?id=38518&s=0

Τη Δευτέρα 20 Ιουνίου το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης θα γιορτάσει τα δεύτερα γενέθλιά του, οι εκθεσιακοί του χώροι θα παραμείνουν ανοιχτοί από τις 8 το πρωί έως τα μεσάνυχτα, το εισιτήριο θα είναι μειωμένο με γενική είσοδο 3 ευρώ και το εστιατόριο θα παραμείνει ανοιχτό τις ίδιες ώρες. Στις 9 μ.μ. στον προαύλιο χώρο του, η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων θα παρουσιάσει έργα Strauss Jr., Vivaldi, Piazzolla, Delibes και Tchaikovsky, με ελεύθερη είσοδο.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: dessi στις Ιούνιος 19, 2011, 02:54:47 μμ
Μουσεία και φορείς που οργανώνουν εκπαιδευτικά προγράμματα

http://www.art-teachers.com/content/view/277/31/

1. Η σύνταξη του καταλόγου στηρίχτηκε κυρίως στο αρχείο του Ελληνικού Τμήματος του ICOM,  το οποίο αποτελεί το πληρέστερο αρχείο για τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και τα εκπαιδευτικά έντυπα όλων των φορέων του ελλαδικού χώρου και σε μεγάλο βαθμό του διεθνούς χώρου.
2. Όλοι οι παραπάνω φορείς οργανώνουν εκπαιδευτικά προγράμματα ενώ πολλοί από αυτούς διαθέτουν και δανειστικό εκπαιδευτικό υλικό.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: olial στις Ιούνιος 21, 2011, 12:31:07 πμ
dessi σ' ευχαριστούμε πολύ, η ενημέρωσή σου πολύ σημαντική για τη δουλειά μας! (είμαι θεατρολόγος)
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: dessi στις Ιούνιος 25, 2011, 07:34:39 μμ
Nέα  εκπαιδευτικά προγράμματα πραγματοποιούνται δωρεάν, από τα μουσεία Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας και Αρχαίων Ελληνικών Μουσικών Οργάνων και Παιχνιδιών:

http://blogs.sch.gr/pliro1greyv/2011/01/25/new-programs-museums/

Στόχος της έκθεσης είναι η επαφή μαθητών και ευρύτερου κοινού με μια σχετικά άγνωστη πτυχή του πολιτισμού των αρχαίων Ελλήνων και η διαπίστωση από αυτούς ότι η αρχαιοελληνική τεχνολογία λίγο πριν το τέλος του αρχαιοελληνικού κόσμου ήταν εξαιρετικά όμοια με τις απαρχές της σύγχρονης τεχνολογίας μας. Η είσοδος είναι ελεύθερη για μαθητές και ενήλικες. Το κλείσιμο των επισκέψεων γίνεται με τηλεφωνική επικοινωνία στο τηλέφωνο 698-3239032 και στο e-mail: kkotsanas@hotmail.com.

....................................................
Το ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ λειτουργεί στο Κατάκολο υπό την αιγίδα του Δήμου Πύργου, στο κτίριο Λάτση δίπλα στο ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ και περιλαμβάνει 42 αρχαιοελληνικά μουσικά όργανα και πλήθος αρχαιοελληνικών παιχνιδιών συνοδευμένα με λεπτομερείς περιγραφές και διαγράμματα κατόπιν έρευνας, μελέτης και κατασκευής του Κώστα Κοτσανά.

Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: dessi στις Ιούλιος 10, 2011, 04:07:18 μμ
ΒΕΡΟΛΙΝΟ [σε μουσεία του Βερολίνου υπάρχουν μερικές από τις πιο σημαντικές ελληνικές αρχαιότητες]

Νησί των μουσείων - Museumsinsel

http://www.taxidologio.gr/berlin-todo-museum-island.html

http://www.museumsinsel-berlin.de/index.php?lang=en&page=2_6_1

Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: rozy4 στις Σεπτέμβριος 30, 2011, 03:17:42 μμ
Εκδηλώσεις με θέμα το νερό, το επόμενο ΣΚ από αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία στην Αθήνα.


Στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού (Μπουμπουλίνας 20-22), η Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς και το Εθνικό Κέντρο Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης διοργανώνουν την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011 ημερίδα με τίτλο «Νερό – Περιβάλλον – Πολιτισμός» και ώρα 9.30 έως 15.30, με τις θεματικές ενότητες: Πολιτισμός και Περιβάλλον, Ιστορική διαδρομή της διαχείρισης του νερού, Θεσμική προσέγγιση, Παραδείγματα επιτυχημένων εφαρμογών.

Για περισσότερες πληροφορίες: ΥΠ.ΠΟ.Τ.-ΔΜΕΕΠ, κα Τόνια Κουτσουράκη,             210-3251787      , ΕΚΠΑΑ, κα Τίνα Καπετάνιου, τηλ. 210-8089271-2, εσωτ. 107


Στον Αρχαιολογικό Χώρο, το Μουσείο Αρχαίας Αγοράς Αθηνών και στον Άρειο Πάγο, η Α΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων θα πραγματοποιήσει εκπαιδευτικές ξεναγήσεις και ξεναγήσεις κοινού στην Οικία Ω καθώς και σε επιλεγμένα εκθέματα του Μουσείου της Αρχαίας Αγοράς την Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011 και την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011.

Για περισσότερες πληροφορίες: κα Κ. Τσόγκα, τηλ.             210-3214825     


Στον Αρχαιολογικό Χώρο Μουσών – Πνύκας – Νυμφών, η Α΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων θα πραγματοποιήσει εκδηλώσεις με τίτλο «το νερό που μας ενώνει» ως ακολούθως: Την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου το πρόγραμμα είναι αφιερωμένο σε σχολικές ομάδες. Το Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2011, η αρχαιολόγος κ. Όλγα Δακουρά-Βογιατζόγλου θα ξεναγήσει το κοινό στα υδροδοτικά έργα των αρχαίων Δήμων Μελίτης και Κοίλης. Η ξενάγηση θα καταλήξει στο belvedere της Μελίτης, όπου θα δοθεί συναυλία με το έργο του μουσικοσυνθέτη Πασχάλη Τόνιου « Ένα τραγούδι για το Περιβάλλον». Συμμετέχουν η Μαίρη Λύντα και η Μαρία Σουλτάτου. Συμπράττει η Υψίφωνος Μαργαρίτα Γκινοσάτη. Εκφώνηση: Κώστας Καζάκος. Ορχήστρα: Συμφωνική Ορχήστρα και Χορωδία Δήμου Αθηναίων σε διεύθυνση Λευτέρη Καλκάνη και Σταύρου Μπερή καθώς και η παιδική χορωδία Τυπάλδου. Σημείο συνάντησης στην συμβολή των οδών Απ. Παύλου και Δημητρίου Αιγινήτου και ώρα 17.30. Ώρα έναρξης συναυλίας: 19.30.

Για περισσότερες πληροφορίες: κα Ο. Βογιατζόγλου, τηλ.             210-9240548       και 549


Στον Αρχαιολογικό Χώρο Βόρειας και Νότιας Κλιτύος Ακροπόλεως, την Πέμπτη 6 και τη Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011, η Α΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων θα πραγματοποιήσει ξεναγήσεις και θεατρικό παιχνίδι σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Για περισσότερες πληροφορίες: κ.κ. Αμ.Γιαννακοπούλου, Ε.Γιαννικαπάνη, τηλ. 210-3214834, 210-9238747     


Στον Αρχαιολογικό Χώρο Ρωμαϊκής Αγοράς Αθηνών, η Α΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων προγραμματίζει την Πέμπτη 6 και τη Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011 και ώρα 10.00 εκπαιδευτική περιήγηση σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Για περισσότερες πληροφορίες: κ.κ. Δ. Σούρλας, Ν. Τσονιώτης,τηλ.             210-3224706     


Στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο
θα πραγματοποιηθεί θεματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο "Φωνές νερού στο Βυζαντινό Μουσείο". Πιο συγκεκριμένα:
-Πέμπτη 6 και Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011(για σχολικές ομάδες από Δ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιου και Λυκείου), ώρες: 09:00-10:30 και 11:00-12:30
-Κυριακή 9/10 (για οικογένειες με παιδιά από 9 έως 11 ετών), ώρες: 10:00-11:00, 11:30-12:30 και 13:00-14:00.
Η συμμετοχή στα προγράμματα είναι δωρεάν. Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής (από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09:00 έως 15:00).
Για περισσότερες πληροφορίες: κ. Π. Βοσνίδης,             213-213 9507     


Στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο προγραμματίζεται την Πέμπτη 6 και την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011 εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα την ιστορία του νερού στην αρχαιότητα για μαθητές Γ΄, Δ΄ και Ε΄ Δημοτικού. Την Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011 θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση αφιερωμένη στο νερό στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος «Παραμύθι της Κυριακής στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο» για παιδιά ηλικίας 5 έως και 12 ετών. Θα ακολουθήσει προβολή της αρχαιολογικής ταινίας με τίτλο «Συντριβάνι, ο ήχος του νερού» και κυνήγι θησαυρού.

Για περισσότερες πληροφορίες: κ. Π. Κουτσιανά, τηλ.             210-8217724     


Στο Επιγραφικό Μουσείο οι μαθητές και οι επισκέπτες θα ξεναγηθούν σε επιλεγμένα εκθέματα, που σχετίζονται με την προστασία του υδάτινου περιβάλλοντος στην αρχαία Αθήνα. Στους επισκέπτες θα διανεμηθεί έντυπο ενημερωτικό υλικό.

Για περισσότερες πληροφορίες: κα Μ. Εγγλέζου, τηλ. 210-8217637   και  210-8232950     



Το Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης θα υποδέχεται επισκέπτες στους χώρους του Μουσείου, στο Λουτρό των Αέρηδων και στο Τζαμί Τζισδαράκη στην Πλατεία Μοναστηρακίου. Στους χώρους του Λουτρού των Αέρηδων, το Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2011 και ώρα 8.30 μ.μ. διοργανώνεται βραδιά αφήγησης ιστοριών για ενήλικες με τίτλο «Μέσα στου νερού το καθρέφτισμα» με την παραμυθού Σάσα Βούλγαρη.

Για περισσότερες πληροφορίες: Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης, κ.κ. Μ. Αυγούλη, Ν. Δάφνη, Ελ. Παπαθωμά, τηλ.             210-3239813 , 2103244340, 2103223368, www.melt.gr


Επιπλέον, στους χώρους του Λουτρού των Αέρηδων από 2 έως και 10 Οκτωβρίου 2011 (9 π.μ. έως 2.30 μ.μ., εκτός Τρίτης) το Τμήμα Προώθησης Σύγχρονης Τέχνης της Διεύθυνσης Εικαστικών Τεχνών του ΥΠ.ΠΟ.Τ. θα παρουσιάσει την οπτικοακουστική εγκατάσταση της Δανάης Στράτου «The river of life» [Το ποτάμι της ζωής] με την ευγενική παραχώρηση του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.

Για περισσότερες πληροφορίες: Διεύθυνση Εικαστικών Τεχνών – Τμήμα Προώθησης Σύγχρονης Τέχνης,
τηλ.   210-8201728  , -723
Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης, κ.κ. Μ. Αυγούλη, Ν. Δάφνη, τηλ. 210-3239813 , 2103244340, 2103223368


Στον χώρο Συντήρησης της Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων Αττικής (Αγίων Ασωμάτων 31, Θησείο) θα λειτουργήσει εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Στάλα τη στάλα… το μάρμαρο τρυπάει» την Πέμπτη 6 και την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011.

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής: κ.κ. Λ. Αγγελοπούλου, Ρ. Κολώνια, Σ. Καλοζούδη, τηλ.             210-3253059      ,             210-3243289       (εσωτερικό 4.405 και 4.300), Δευτέρα έως Παρασκευή, 9.00-14.30.


Στο Αρχαιολογικό Πάρκο Πανεπιστημιούπολης του Πανεπιστημίου Αθηνών θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 6 και την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011 εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Φρέατα, κρήνες, υδραγωγεία, δεξαμενές, βαλανεία: η διαχείριση του νερού στην αρχαία Αθήνα». Την Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011 και ώρα 13.00 προγραμματίζεται διάλεξη των αρχαιολόγων κ.κ. Ελένης Ασημάκου και Κ. Καλλιγά με τίτλο «Το Αδριάνειο Υδραγωγείο της Αθήνας: ένα σιωπηλό έργο ύδρευσης στα σπλάχνα της άνυδρης αττικής γης».

Για περισσότερες πληροφορίες: Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μουσείο Αρχ/γίας & Ιστορίας της Τέχνης, κ. Αλ. Σφυρόερα, τηλ.             210-7277561     



Στο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Ποντιακού Ελληνισμού θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 6 και Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2010, 10:00-12:00 εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές και την Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011, 11:00-13:00, ειδικό πρόγραμμα για το ευρύ κοινό με θέμα "Το Λουτρό στην παράδοση των Ελλήνων του Πόντου". Για περισσότερες πληροφορίες: κα Λ. Καλπίδου, τηλ.             210-9325521      , 9354333


Το Μουσείο Αφής με αφορμή επιλεγμένα εκθέματα που σχετίζονται με την χρήση του νερού προγραμματίζει εκπαιδευτικό πρόγραμμα, κατόπιν προσυνεννόησης, ως ακολούθως:

Πέμπτη 6 και Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011: 9.30-11.30, 12.00-14.00, 16.30-18.30

Σάββατο 8 και Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011: 11.00-13.00, 17.00-19.00

Για περισσότερες πληροφορίες: Φάρος Τυφλών Ελλάδος, κ.κ. Γ. Μήλα, Αργ. Καραβίνου,

τηλ.             210-9415103      ,             210-9415222     



Στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών, την Πέμπτη 6 και την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την αρχαιολογική ταινία «Συντριβάνι, ο ήχος του νερού» και να περιηγηθούν με τη βοήθεια του ειδικού μουσειακής εκπαίδευσης, που θα τους επισημάνει εικαστικά έργα του Μουσείου με θέμα το νερό. Την ενημέρωσή τους συμπληρώνει εκπαιδευτικό φυλλάδιο, με το οποίο θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν την ιστορία του νερού στην Αθήνα, από την αρχαιότητα ως τη σύγχρονη εποχή, με έμφαση στην οθωνική περίοδο.

Για περισσότερες πληροφορίες: Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία, κ. Μ. Τσιολάκη, τηλ. 210-3231387  210-3256756     

Στο Μουσείο Φράγματος Μαραθώνα, καθ΄ όλη τη διάρκεια του τετραημέρου, από 6 έως και 9/10/2011, η ΕΥΔΑΠ  θα πραγματοποιεί ξεναγήσεις που θα εστιάζουν σε εργαλεία, σκεύη, μηχανές και φωτογραφικό υλικό από την κατασκευή του Φράγματος. Επίσης θα προβάλλεται στον παρακείμενο χώρο της Λέσχης το ντοκιμαντέρ "Ιστορικές Υδάτινες Ροές" το οποίο αποτελεί ένα σπάνιο ντοκουμέντο καταγραφής όλης αυτής της περιόδου που διαρκεί η κατασκευή μέχρι και τα εγκαίνια της ύδρευσης των Αθηνών, στους στύλους του Ολυμπίου Διός.

Για περισσότερες πληροφορίες: ΕΥΔΑΠ Α.Ε., κα Υφαντίδου, τηλ.             210-7495421      , 7495364


Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011 και ώρα 20.30 παρουσιάζει τις «Μουσικές των Νερών – το υδάτινο στοιχείο ως πηγή μουσικής έμπνευσης» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του νέου της Καλλιτεχνικού Διευθυντή, Βασίλη Χριστόπουλου.

Για περισσότερες πληροφορίες: κα Αλ. Φιδετζή, 210-7257601-603



Αρχ. Χώρος και Μουσείο Κεραμεικού, Γ΄ ΕΠΚΑ, κ. Λ. Μπουρνιάς, τηλ.             210-3251484     

Εθνική Πινακοθήκη, κ. Μ. Μαδένης, τηλ. 210-7235937-8 (εσ. 136)

Ινστιτούτο των Ελληνικών Μύλων, κα Μ. Γρυπάρη, τηλ.             210-3231989     

Μουσείο Νεώτερης Κεραμεικής, κ. Φ. Κατσαούνη, τηλ.             210-3318491     

Μουσείο Σπετσών - Αρχοντικό Χατζηγιάννη Μέξη, 1η ΕΒΑ, κ.κ. Β. Παπαγεωργίου,

Ρ. Πούλη, τηλ.             22980-72994     

Νομισματικό Μουσείο, κ.κ. Μ. Φουντούλη, Τ. Φουρτούνη, τηλ.             210-3632057     
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: Eleni30 στις Ιανουάριος 19, 2012, 09:52:36 πμ
Βρείτε όλα τα Πολιτιστικά - Δωρεαν Εκπαιδευτικά Προγράμματα 

εδώ http://www.nipiogeo.gr/blog/politistika-ekpaideytika-programmata-dorean-horis-hrimatiki-epibarynsi-ton-mathiton (http://www.nipiogeo.gr/blog/politistika-ekpaideytika-programmata-dorean-horis-hrimatiki-epibarynsi-ton-mathiton)

Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: sunshine24 στις Σεπτέμβριος 07, 2012, 07:47:57 μμ
Δωρεάν προσφορά όλων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μουσείου Ελληνικής Παιδικής Τέχνης σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία
blogs.sch.gr (http://blogs.sch.gr/varvan/2012/09/07/%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%B5%CE%AC%CE%BD-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC-%CF%8C%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA/#)
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: sunshine24 στις Σεπτέμβριος 22, 2012, 03:55:31 μμ
Ολυμπιακό Μουσείο: Μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
http://olympicmuseum-thessaloniki.org/images/stories/2012_OLYMPIC_MUSEUM_EDU_PROGRAMMES_PD.pdf

Εκπαιδευτικά προγράμματα και θεατρικές παραστάσεις για παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
http://www.mikresistories.gr/ekpaideutika_programmata-2/

Μουσείο Μπενάκη: Εκπαιδευτικά Προγράμματα για Σχολικές Ομάδες

kidsweb.gr (http://www.kidsweb.gr/2012/09/%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CE%BC%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%AC%CE%BA%CE%B7-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%AC/)

Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: sunshine24 στις Οκτώβριος 04, 2012, 04:24:50 μμ
Εκπαιδευτικά προγράμματα στο Αττικό Πάρκο
kidsweb.gr (http://www.kidsweb.gr/2012/10/%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%AC%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C/)
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: sunshine24 στις Νοέμβριος 02, 2012, 08:16:37 μμ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΗΣ ΣΤΕΓΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ - ΙΔΡΥΜΑ ΩΝΑΣΗ

http://agogiygeiasdatt.blogspot.gr/2012/11/blog-post.html?spref=fb
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: georgia14 στις Δεκέμβριος 03, 2012, 02:57:39 μμ
http://users.sch.gr/olpaizi
Περιέχει υλικό για εκπαιδευτικά προγράμματα.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: killbill στις Δεκέμβριος 02, 2017, 09:05:22 πμ
Βλέπω τελευταία καταιγισμό από email με θέμα "Έγκριση εκπαιδευτικού προγράμματος τάδε", όπου εγκρίνονται (συνήθως) προγράμματα που οργανώνουν φορείς, συνήθως ιδιωτικοί .
Τι ακριβώς είναι αυτά τα προγράμματα; Εχουν σχέση με τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων που αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί;
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: Κυκλάμινο στις Δεκέμβριος 02, 2017, 11:56:03 πμ
Βλέπω τελευταία καταιγισμό από email με θέμα "Έγκριση εκπαιδευτικού προγράμματος τάδε", όπου εγκρίνονται (συνήθως) προγράμματα που οργανώνουν φορείς, συνήθως ιδιωτικοί .
Τι ακριβώς είναι αυτά τα προγράμματα; Εχουν σχέση με τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων που αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί;
Μπορεί μια ομάδα σχολείου που υλοποιεί ένα ετήσιο σχολικό πρόγραμμα (π.χ. περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας ή πολιτιστικό) να συνεργαστεί με το φορέα αυτό και να παρακολουθήσει ένα (συνήθως ημερήσιο) εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Για παράδειγμα, μια περιβαλλοντική ομάδα που υλοποιεί πρόγραμμα για τα δάση μπορεί να συνεργαστεί με μια περιβαλλοντική οργάνωση που έχει σχεδιάσει εκπαιδευτικά προγράμματα με θέμα τα δασικά οικοσυστήματα.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: PPE στις Δεκέμβριος 02, 2017, 12:54:37 μμ
πολύ ενδιαφέρον θέμα !
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: killbill στις Δεκέμβριος 16, 2017, 05:14:49 μμ
Ευχαριστώ Κυκλάμινο. Μπορώ να συνεργαστώ με ιδιωτικό φορέα στα πλαίσια του πολιτιστικού ας πούμε προγράμματος που έχω αναλάβει προκειμένου να πραγματοποιήσουμε επίσκεψη, η οποία ΔΕΝ είναι δωρεάν και θα πρέπει να καταβάλουν οι μαθητές κάποιο αντίτιμο; Προβλέπεται;

Επίσης μια ερώτηση. Λόγω των δυσκολιών που υπάρχουν στα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων όσον αφορά τον χρόνο υλοποίησής τους (πρέπει να γίνονται εκτος σχολικού ωραρίου, και είναι δύσκολο να μαζέψεις μαθητές), μπορώ ( ; ) αν έχω πάρει project, να έχει συναφές θέμα με το πολιτιστικο πρόγραμμα που έχω αναλάβει, ώστε να μπορώ να δουλεύω με τους μαθητές;

Γιατί ειλικρινά δεν βρίσκω πότε θα μπορώ να δουλέψω με τους μαθητές σε ένα πρόγραμμα, όταν η Α και η Β Λυκείου έχουν κάθε μέρα 7ωρο! Μπορώ να "κλέψω" και να έχω Project και πρόγραμμα το ίδιο θέμα;
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: Κυκλάμινο στις Δεκέμβριος 16, 2017, 06:43:25 μμ
Για τις συνεργασίες με φορείς, παραθέτω αυτό που αναφέρει η φετινή εγκύκλιος σχεδιασμού και υλοποίησης σχολικών προγραμμάτων.
[Συνεργασίες με άλλους φορείς: Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και Αγωγής Σταδιοδρομίας, μπορούν να υλοποιηθούν σύμφωνα με τις προαναφερθείσες προϋποθέσεις και διαδικασίες, στο πλαίσιο οποιουδήποτε προγράμματος εγκεκριμένης συνεργασίας του ΥΠ.Π.Ε.Θ. με άλλους κυβερνητικούς ή μη κυβερνητικούς φορείς, δημόσιους οργανισμούς, φορείς τοπικής ή περιφερειακής αυτοδιοίκησης, ΑΕΙ, ΚΠΕ κ.ά. καθώς, επίσης, και στο πλαίσιο υλοποίησης καινοτόμων προγραμμάτων ή προγραμμάτων διεθνών συνεργασιών. Για οποιαδήποτε συνεργασία με φορείς ή φυσικά πρόσωπα μέσα στον χώρο των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, θα πρέπει να υπάρχει:
 1) έγκριση του φορέα από τις αρμόδιες Δ/νσεις του ΥΠ.Π.Ε.Θ. (οι εγκρίσεις ισχύουν για ένα σχολικό έτος),
 2) η σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας.]
Για το χρόνο υλοποίησης των προγραμμάτων, η εγκύκλιος το ορίζει ξεκάθαρα: εκτός του ωρολογίου προγράμματος. Εγώ, όποτε αποφασίζω να κάνω πρόγραμμα, ενημερώνω πριν από την έναρξη του προγράμματος τους μαθητές και τους γονείς τους (ενημερωτικό σημείωμα μαζί με  υπεύθυνη δήλωση συμμετοχής στο πρόγραμμα) για το ότι η δουλειά θα γίνεται εκτός σχολικού ωραρίου. Συνήθως δουλεύουμε ένα δίωρο την εβδομάδα (δύο μέρες, την 8η ώρα) και όποτε χρειαστεί βάζουμε ώρες και κάποια απογεύματα Σαββάτου (ειδικά προς το τέλος της χρονιάς που πρέπει να γίνει η ολοκλήρωση της εργασίας και η προετοιμασία για την εκδήλωση παρουσίασης).
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: harac στις Δεκέμβριος 16, 2017, 10:13:03 μμ
Ευχαριστώ Κυκλάμινο. Μπορώ να συνεργαστώ με ιδιωτικό φορέα στα πλαίσια του πολιτιστικού ας πούμε προγράμματος που έχω αναλάβει προκειμένου να πραγματοποιήσουμε επίσκεψη, η οποία ΔΕΝ είναι δωρεάν και θα πρέπει να καταβάλουν οι μαθητές κάποιο αντίτιμο; Προβλέπεται;

Επίσης μια ερώτηση. Λόγω των δυσκολιών που υπάρχουν στα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων όσον αφορά τον χρόνο υλοποίησής τους (πρέπει να γίνονται εκτος σχολικού ωραρίου, και είναι δύσκολο να μαζέψεις μαθητές), μπορώ ( ; ) αν έχω πάρει project, να έχει συναφές θέμα με το πολιτιστικο πρόγραμμα που έχω αναλάβει, ώστε να μπορώ να δουλεύω με τους μαθητές;

Γιατί ειλικρινά δεν βρίσκω πότε θα μπορώ να δουλέψω με τους μαθητές σε ένα πρόγραμμα, όταν η Α και η Β Λυκείου έχουν κάθε μέρα 7ωρο! Μπορώ να "κλέψω" και να έχω Project και πρόγραμμα το ίδιο θέμα;

Είναι καλή ιδέα να συνδυάσεις Project με πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων, το κάνουν πολλοί. Τη στιγμή που τα προγράμματα δεν αναγνωρίζονται ως συμπλήρωση ωραρίου και δεν μπορούμε να μαζεύουμε εύκολα τα παιδιά όγδοες ώρες ή Σάββατα διότι δεν έχει λεωφορείο, έχουν αγγλικά, διάβασμα κλπ., εμείς οι ίδιοι πρεπει να επινοούμε νόμιμους και εναλλακτικούς τρόπους για να δουλεύουμε μέσα στο σχολικό ωράριο.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: DM στις Δεκέμβριος 17, 2017, 06:31:38 πμ
Το να βαφτίζεις το project σαν πολιτιστικό ή άλλο πρόγραμμα το θεωρώ κουτοπονηριά και βέβαια δεν θεωρείται νόμιμο, αφού η εγκύκλιος σχολικών προγραμμάτων ορίζει σαφώς ότι η υλοποίησή τους γίνεται εκτός σχολικού ωραρίου. Επίσης, αυτό δημιουργεί καταστάσεις άνισης μεταχείρισης μεταξύ των μαθητών του σχολείου σε περίπτωση πραγματοποίησης επισκέψεων ή εκδρομών στα πλαίσια του προγράμματος. Η εκδρομή που γίνεται μόνο για τους μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι και μια επιβράβευση για τις επιπλέον ώρες (πέραν του σχολικού ωραρίου) που αυτοί εργάζονται.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: killbill στις Δεκέμβριος 17, 2017, 09:14:07 πμ
Έχει κάπου δίκιο ο DM.
Από την άλλη είναι απίθανο οι μαθητές του τμήματος Project να ταυτίζονται με τους μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων.
Μάλλον δεν διατύπωσα σωστά το σκεπτικό μου παραπάνω όταν είπα να εκμεταλλεύεσαι την ώρα του Project για το πρόγραμμα:

Εννοώ, αν έχω και project και πρόγραμμα να προσπαθήσω να είναι κάπως συναφή τα θέματα, ώστε οι μαθητές του τμήματος project που τυχαίνει να είναι και στο πρόγραμμα, να βγάζουν κάποια δουλειά εκείνη την ώρα. Δηλαδή να τους πω στο project ότι αυτό μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε και για το πρόγραμμα δραστηριοτήτων.

Θα το έλεγα διαθεματικότητα ή συνεργατικότητα παρά κουτοπονηριά, αν και καταλαβαίνω με ποιο σκεπτικό το λέει ο DM και δεν έχει άδικο.

Μια συνάδελφος για παράδειγμα διδάσκει το μάθημα επιλογής της θεατρολογίας και έχει πάρει και πρόγραμμα σχετικά με το θέατρο. Τυχαίνει κάποιοι μαθητές στο τμήμα της θεατρολογίας να συμμετέχουν και στο πρόγραμμα. Είναι κακό δηλαδή κάποιο υλικό που θα δουλέψουν στην ώρα της θεατρολογίας να το χρησιμοποιήσουν και για το πρόγραμμα?

Δεν είπα ότι αντικαθιστώ και ταυτίζω το προγραμμα με το project ή άλλο μάθημα. Απλά να εκμεταλλευτώ ότι μπορώ, κάποιες ώρες, κάποιο υλικό. Φυσικά και θα βρεθουμε η ομαδα εκτός ωραρίου. Εξάλλου, όπως είπα ΔΕΝ ταυτίζεται το τμήμα Project ή άλλο μαθήματος με όλους τους μαθητές της ομάδας που συμμετέχει στο πρόγραμμα
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: Έσπερος στις Δεκέμβριος 17, 2017, 10:00:56 πμ
Δεν είναι κακό να χρησιμοποιηθεί και κάποιο υλικό που έχει δουλευτεί στο project, αλλά γενικά μην το διατυμπανίσεις, γιατί από εύκολη κριτική προς αυτόν που δουλεύει παραπάνω υπάρχει περίσσεια στον χώρο μας.

Καλύτερα όμως, για να μην έχεις δικαιολογημένη γκρίνια από μαθητές που δεν είναι στο τμήμα αυτό του project, ότι κάποιοι έχουν την άνεση να το δουλεύουν εντός σχολείου και να κερδίζουν χρόνο, να φροντίσεις είτε τα παιδιά του project να διασπαρούν σε όλες τις ομάδες του προγράμματος ώστε να βοηθούν εξίσου όλους τους υπόλοιπους συμμαθητές, είτε, αν αυτοί αποτελούν μία ομάδα, να τους αναθέσεις και κάτι παραπάνω για να υπάρχει ισορροπία.

Κατά τη γνώμη μου, οι μόνοι που έχουν δικαίωμα να έχουν άποψη για το θέμα, είναι οι μαθητές, γιατί αυτοί κάνουν τη δουλειά. Το να σε κρίνει εκ του ασφαλούς ο Σύλλογος που μπορεί να μην έχει κάνει ποτέ του τίποτα, ή ο σύμβουλος σχολικών δραστηριοτήτων που καρπώνεται την επιτυχία της δουλειάς των εκπαιδευτικών των σχολείων, είναι σκέτο κόμπλεξ. Έχουν αφαιρέσει οποιαδήποτε διευκόλυνση για όποιον κάνει πρόγραμμα, όχι ότι όλη αυτή η δουλειά ισοδυναμούσε με δυο ώρες μάθημα, αλλά ήταν τουλάχιστον μια ηθική ανταμοιβή. Υπάρχει τόση γραφειοκρατία για να το στήσεις και για να συνεργαστείς με τον σύμβουλο που μπορεί να είναι βοηθητικός, μπορεί και να μην είναι. Να σε κατακρίνουν κι επειδή θες να κάνεις κάτι για να διευκολύνεις τη δουλειά που κάνεις εθελοντικά και την οποία προβάλλονται όλοι (σχολείο, διευθυντής, σύμβουλος, δήμοι) εξίσου με εσένα που δουλεύεις, είναι εξωφρενικό. Αλλά έχε και τα νώτα σου καλυμμένα με όλες τις τυπικότητες.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: killbill στις Δεκέμβριος 17, 2017, 03:31:30 μμ
Συμφωνώ Εσπερος σε όλα όσα λες. Ετσι είναι. Απλά προσπαθώ να βρω τρόπους να προχωρήσει το πρόγραμμα. Όλοι αντιλαμβανόμαστε τις δυσκολίες που κυρίως έχουν να κάνουν με τον χρόνο που πρέπει να είναι εκτός σχολικού ωραρίου.
Το πρόβλημα είναι πιο έντονο αν είσαι σε σχολείο όπου οι μαθητές μένουν μακρυά και έρχονται με λεωφορεία, οπότε δεν μπορείς να τα κρατήσεις λίγο παραπάνω, ή να τα κατεβάσεις Σάββατο. Υπάρχουν βέβαια και τα φροντιστήρια μετα .....
Θες και έχεις όρεξη να κάνεις κάτι και συναντάς αυτές τις δυσκολίες.

Τελευταία έχω βρει και τον εξής τρόπο: φτιάχνω μια κλειστή ομάδα στο facebook που αφορά το πρόγραμμα και συζητάμε εκεί! δείχνει να δουλεύει προς το παρόν! Ανεβάζουμε αρχεία, υλικό κλπ συζητάμε. Θα δείξει...
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: Έσπερος στις Δεκέμβριος 17, 2017, 04:42:06 μμ
Τα έχω ζήσει αυτά και τα καταλαβαίνω. Και στο δικό μου σχολείο μόνο τα παιδιά της Χώρας επί της ουσίας μπορούν να συμμετάσχουν ενεργά σε πρόγραμμα, ενώ τα παιδιά των χωριών μόνο αν οι γονείς τους μπορούν να τα πηγαινοφέρνουν. Όλοι προσπαθούμε να βρούμε πατέντες ώστε κάποιοι που θέλουν, να δουλεύουν εξ αποστάσεως, να δίνουν τη δουλειά τους στην ομάδα που θα την παρουσιάσει στις συναντήσεις, ή να επικοινωνούν με τον καθηγητή εντός ωραρίου ή ηλεκτρονικά. Στο Γυμνάσιο βέβαια τώρα μας άφησαν τις 3 κενές 7ες ώρες για τέτοιες δουλειές και κάπως διευκολύνεται το πράγμα. Αλλά και πάλι δεν καταλαβαίνω γιατί χρειάζεται τόσος ασφυκτικός έλεγχος για κάτι που γίνεται εθελοντικά, χωρίς μείωση ωραρίου και χωρίς οικονομικό κέρδος για κανέναν.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: harac στις Δεκέμβριος 17, 2017, 07:03:35 μμ
Το να βαφτίζεις το project σαν πολιτιστικό ή άλλο πρόγραμμα το θεωρώ κουτοπονηριά και βέβαια δεν θεωρείται νόμιμο, αφού η εγκύκλιος σχολικών προγραμμάτων ορίζει σαφώς ότι η υλοποίησή τους γίνεται εκτός σχολικού ωραρίου. Επίσης, αυτό δημιουργεί καταστάσεις άνισης μεταχείρισης μεταξύ των μαθητών του σχολείου σε περίπτωση πραγματοποίησης επισκέψεων ή εκδρομών στα πλαίσια του προγράμματος. Η εκδρομή που γίνεται μόνο για τους μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι και μια επιβράβευση για τις επιπλέον ώρες (πέραν του σχολικού ωραρίου) που αυτοί εργάζονται.

Δεν έγραψα κάτι για βάφτισμα. Και για να το ξεκαθαρίσω, αναφέρομαι αποκλειστικά στους μαθητές που είναι κοινοί και στο πρότζεκτ και στο πρόγραμμα και μπορούν να δουλέψουν συναφή θέματα και στα δύο.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: killbill στις Δεκέμβριος 17, 2017, 08:45:42 μμ
Στα Λυκεια ειναι πιο ασφυκτικα τα πραγματα. Η Α κ Β ταξη εχουν καθε μερα 7ωρο! Καλα ποιος τα σκεφτηκε αυτα τα προγραμματα?
Για τη Γ δεν συζηταμε για προγραμματα αφου το μυαλο ολων ειναι στις Πανελληνιες. Τι ωραια!!
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: harac στις Δεκέμβριος 17, 2017, 08:51:20 μμ
Α, μην έχουμε και πολλές απαιτήσεις ;D. Οι εγκέφαλοι αυτοί αμφιβάλλω αν έχουν πατήσει το πόδι τους σε σχολική τάξη.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: Έσπερος στις Δεκέμβριος 17, 2017, 08:57:35 μμ
Γιατί, ποια από αυτά που μας επιβάλλονται τα έχει σκεφτεί κάποιος που έχει κάνει ποτέ του μάθημα;

Και στο Γυμνάσιο πάντως, πέρσι και φέτος που δοκιμάσαμε τις 7ες ώρες, δεν βόλεψε πολύ περισσότερο. Πότε θα είχαμε συνεδρίαση (έχουμε χόμπι να κάνουμε 1 κάθε 2 βδομάδες χαλαρά), πότε θα έχει ενισχυτική κάποιος συνάδελφος για συμπλήρωση ωραρίου οπότε τα παιδιά δεν θα μπορούν, άλλα παιδιά δεν θα έμεναν ούτως ή άλλως γιατί οι γονείς τους περνάνε στο 6ωρο που σχολάνε και τα δημοτικά και τα παίρνουν μαζί με τα αδέρφια τους γιατί μένουν μακριά, τρέχα γύρευε.

Είναι και οι διαφορετικές ανάγκες του κάθε προγράμματος, που όσο κι αν τυπικά λες ότι θες ένα δίωρο π.χ. ανά δεκαπενθήμερο, μπορεί στην αρχή να πρέπει κάνεις συντομότερες συναντήσεις πιο συχνά γιατί είναι αρχή και δεν ξέρουν πώς να δουλέψουν, μπορεί να κάνεις κάτι ένα σ/κ (π.χ. μια έρευνα πεδίου), μπορεί να αφήσεις ένα μεσοδιάστημα να δουλέψουν μόνα τους, μπορεί προς το τέλος που θα υπάρχει υλικό να θες περισσότερες ώρες, μπορεί να δουλέψεις πολύ πριν από την τελική παρουσίαση κλπ. Είναι χαζό να πρέπει να ορίσεις εξαρχής συγκεκριμένες μέρες και ώρες για να γραφτούν στο πρακτικό και να το εγκρίνει ο σύμβουλος και για να σχολιάζει μετά ο κάθε κομπλεξικός ότι κάνεις πρόγραμμα και δεν δουλεύεις τις ώρες που δήλωσες.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: harac στις Δεκέμβριος 17, 2017, 09:32:56 μμ
Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζω και εγώ που κάνω πρόγραμμα σε Γυμνάσιο. Πότε έχουμε σύλλογο, πότε έχουν χορωδία, το Σάββατο δεν έχει λεωφορείο κλπ. Ευτυχώς, βρήκα τη λύση  φυσικά κατόπιν συνεννόησης με τον υπεύθυνο, να τους μαζεύω δύο απογεύματα την εβδομάδα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, όπου εκτός από άφθονα βιβλία υπάρχει υπολογιστής με πρόσβαση στο ίντερνετ, φωτοτυπικό και τραπέζια και καρέκλες για ομαδικές εργασίες. Έτσι μας λύθηκαν τα χέρια μέχρι την άνοιξη που θα αρχίσουμε τις επισκέψεις και περιπάτους στο πεδίο.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: Κυκλάμινο στις Δεκέμβριος 18, 2017, 03:58:45 μμ
Πιστεύω ότι ένα καθορισμένο εβδομαδιαίο πρόγραμμα των συναντήσεων βοηθάει να βγει εύκολα η δουλειά. Στο σχολείο μας στην αρχή της χρονιάς ενημερώνονται όλοι οι μαθητές για το πρόγραμμα των ομάδων που θα υλοποιήσουν προγράμματα δραστηριοτήτων. Όσοι μαθητές δεν μπορούν αυτές τις ώρες, απλά δεν δηλώνουν συμμετοχή. Έτσι, όλα τα προγράμματα (περιβαλλοντικά, πολιτιστικά,αγωγής υγείας κλπ) που κάνουμε εδώ και πολλά χρόνια λειτουργούν χωρίς προβλήματα. Το μόνο θεματάκι που προκύπτει σε κάποιες συναντήσεις είναι όταν οι μαθητές ενός τμήματος σχολάσουν νωρίτερα λόγω απουσίας κάποιου καθηγητή, αλλά και τότε λέμε στους μαθητές ότι είναι υποχρεωμένοι να περιμένουν μέχρι την 8η ώρα που είναι προγραμματισμένη η συνάντηση. Για τις ώρες του προγράμματος τηρείται παρουσιολόγιο και οι μαθητές που απουσιάζουν συχνά, βγαίνουν από το πρόγραμμα.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: Έσπερος στις Δεκέμβριος 18, 2017, 04:12:26 μμ
Σε κάποια σχολεία αυτό δεν είναι εφικτό, ειδικά όταν υπάρχουν μαθητές που μετακινούνται από μακριά. Είναι άδικο κάποιοι να αποκλείονται μόνο και μόνο επειδή μένουν σε χωριό και όχι στην πόλη του σχολείου. Το θέμα είναι ότι όλο μιλάνε για αυτονομία της σχολικής μονάδας, και τελικά όχι  μόνο δεν βλέπουμε αυτονομία, αλλά ο έλεγχος γίνεται όλο και πιο ασφυκτικός και πιο κεντρικά καθορισμένος. Ανάλογα με τις ανάγκες της περιοχής και του σχολείου, θα έπρεπε να υπάρχει ευελιξία για το πώς θα στήσει ο καθένας το πρόγραμμά του. Ακόμη και ανάλογα με τις ανάγκες του προγράμματος. Αν κάνεις σχολικό κήπο π.χ., που είναι πολύ συνηθισμένο, μπορεί την περίοδο που είναι το φύτεμα να θες τα παιδιά κάθε μέρα (ή έστω κάποια από τα παιδιά εκ περιτροπής) και μετά να περάσει μια περίοδος που απλώς να περιμένεις. Κι αυτό  όλο εξαρτάται από τις καιρικές συνθήκες. Εκεί τι προγραμματισμό θα κάνεις στην αρχή της χρονιάς;
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: harac στις Δεκέμβριος 18, 2017, 10:02:26 μμ
Είναι αλήθεια ότι είναι κάπως δύσκολο να προγραμματίσεις από την αρχή της χρονιάς δραστηριότητες στον σχολικό κήπο που εξαρτώνται από τις καιρικές συνθήκες, όπως το φύτεμα. Μπορούν όμως να ξεκινήσουν εναλλακτικά προκαταρκτικές  δραστηριότητες, όπως πχ. έρευνα στο διαδίκτυο για επιλογή καταλληλων σπόρων, πρώτη φωτογράφιση χώρου πριν το φύτεμα, προτάσεις σχεδιασμούτου κήπου,έρευνα για βελτίωση και εμπλουτισμό χώματος με φυσικά λιπάσματα (αν είναι απαραίτητο), διαχωριστικά παρτέρια και καλλωπισμός  με διακοσμητικές πέτρες, κατασκευή πινακίδων με τα ονόματα των φυτών που θα σπαρθούν,  κλπ, ώστε να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος. 
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: Έσπερος στις Δεκέμβριος 19, 2017, 12:47:15 πμ
Δεν διαφωνώ με όλα αυτά, απλώς αναφέρομαι στο περιοριστικό του να θεωρείς τον προγραμματισμό σαν κάτι που μπαίνει σε κουτάκια, όπως οι φόρμες που στέλνουν οι υπεύθυνοι για την έγκριση. Ή στον περιορισμό του να ορίσεις εξαρχής μια συγκεκριμένη μέρα αποκλείοντας μαθητές πριν αρχίσει το πρόγραμμα.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: harac στις Δεκέμβριος 19, 2017, 09:18:39 μμ
Οι φόρμες δεν είναι δεσμευτικές. Γράφεις τι θες να κάνεις και στην πορεία κάνεις τις αλλαγές σου ανάλογα με τις συνθήκες που διαμορφώνονται. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να δουν ότι υπάρχουν στόχοι και σχεδιασμός των δραστηριοτήτων. Συνήθως μετά τα καταχωνιαζουν όλα στο συρτάρι και τους απασχολούν αργότερα μόνο τα ονόματα των παιδιών που θα δηλώσουν για την εκδρομή (αν γίνει, φυσικά). Τις περισσότερες φορές υπάρχει ευελιξία και μπορείς να κάνεις τις αλλαγές σου εκ των υστέρων, αν αυτό κριθεί απαραίτητο, εκτός πιά αν πέσεις σε σύμβουλο/υπεύθυνο προγραμμάτων στραβόξυλο.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: killbill στις Νοέμβριος 21, 2018, 12:39:41 μμ
Τί γίνεται φέτος με τα πολιτιστικά προγράμματα; πότε θα ξεκινήσουν για το 2018-2019? Κανένα νέο;
Μήπως με τις αλλαγές στις δομές εκπαίδευσης καταργήθηκαν? Ξέρει κανείς κάτι;
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: harac στις Νοέμβριος 21, 2018, 03:24:43 μμ
Δεν βγήκε ακόμα η εγκύκλιος. Εγώ ήδη το έχω ξεκινήσει άτυπα για να μη χάνουμε χρόνο μέχρι να υποβάλλω την αίτηση...
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: killbill στις Δεκέμβριος 10, 2018, 12:27:54 μμ
Τώρα που βγήκε και η εγκύκλιος να ρωτήσω κάτι.
Όπως αναφέρεται τα προγράμματα υλοποιούνται εκτός ωρολογίου πρόγραμματος. Το ίδιο ισχύει δηλαδή και για μια επίσκεψη εκδρομή σε κάποιο χώρο?
Αρα μια 3ημερη περιβαλλοντικη πρέπει να γίνει από μεσημέρι Σαββάτου έως Κυριακή βράδυ?
Επιτρέπεται σε ώρα μαθήματος με τα παιδιά να επισκεφτούμε κάποιον χώρο πχ εργοστάσιο?
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: harac στις Δεκέμβριος 17, 2018, 08:29:58 μμ
Εφόσον το Πρόγραμμα υλοποιείται εκτός σχολικού ωραρίου, το ίδιο ισχύει τυπικά και για τις όλες τις επισκέψεις. Μόνο για την τελική  περιβαλλοντική εκδρομή έχουμε το δικαίωμα να ζητήσουμε να γίνει σε ημέρα/ες σχολείου, αλλά πρέπει να συμφωνεί ο διευθυντής και ο σύλλογος διδασκόντων ότι δεν παρακωλύεται η ομαλή λειτουργία του σχολείου (διαγωνίσματα κλπ). Πολλές περιβαλλοντικές ομάδες φεύγουν τριήμερα όπου συμπεριλαμβάνεται και ημέρα/ες σχολείου, αν δεν βγαίνει αλλιώς η εκδρομή μόνο σε ΣΚ.  Ότι   γίνει όμως θα αποφασιστεί και σε συνεννόηση με τον/τη συντονιστή/τρια περιβαλλοντικής, ο/η οποίος/α ενημερώνει τα σχολεία για όλα τα διαδικαστικά.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: killbill στις Νοέμβριος 10, 2019, 09:14:59 πμ
Πότε θα ξεκινήσουν τα προγράμματα για το έτος 2019-2020? Ξέρουμε κάτι;
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: harac στις Νοέμβριος 10, 2019, 09:56:33 πμ
Όχι. Δεν έχει έρθει ακόμα εγκύκλιος. Μπορείς, όμως, από τώρα, να κάνεις συζητήσεις με τους μαθητές για να δεις τι θέμα θα διαλέξετε, ποιοι ενδιαφέρονται, πότε βολεύει κλπ για να μη χάνεται χρόνος.
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: killbill στις Νοέμβριος 27, 2019, 07:22:08 μμ
2 ερωτήσεις:

1) Το οτι αναλαμβάνεις πολιτιστικό πρόγραμμα, μετράει κάπου? Εννοώ ως μοριοδότηση πχ για κρίσεις Διευθυντών ή υποδιευθυντών ή για άλλη θέση? Τέλος πάντως προσμετράται κάπου;

2) Επειδή τα προγράμματα υλοποιούνται εκτός διδακτικών ωρών, αν αναλάβω περιβαλλοντικό πρόγραμμα, έχω το δικαίωμα να πάρω κάπου τα παιδιά και να απουσιάσουμε από το σχολείο 1 ολόκληρη μέρα ή 3ήμερο; ή δεν προβλέπεται;
Και όχι μόνο για περιβαλλοντικό, αλλά για οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα, έχω το δικαίωμα να πάρω τα παιδιά που συμμετέχουν στο πρόγραμμα για κάποιες ώρες (η και μέρες) να πάμε επίσκεψη κάπου? Ή δεν προβλέπονται όλα αυτά;
Τίτλος: Απ: Πολιτιστικά - Εκπαιδευτικά προγράμματα
Αποστολή από: Daidalos στις Νοέμβριος 28, 2019, 07:51:34 πμ
Φυσικά και μπορείς να πας με τα παιδιά κάπου. Εγώ όποτε υλοποιώ πρόγραμμα το συνδυάζω με 3-4 μέρες "εκπαιδευτική επίσκεψη". Δεν μοριοδοτούνται, αλλά λαμβάνονται υπόψη στο βιογραφικό του υποψηφίου.  ;)