Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ειδική Αγωγή => Μαθησιακές δυσκολίες => Μήνυμα ξεκίνησε από: elranna στις Φεβρουάριος 06, 2008, 09:18:04 πμ

Τίτλος: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: elranna στις Φεβρουάριος 06, 2008, 09:18:04 πμ
Καλημέρα, συνάδελφοι!
Θέλω να ζητήσω τη γνώμη σας πάνω σε ένα θέμα που με έχει απασχολήσει ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα.

Έχω σε ιδιαίτερο ένα κοριτσάκι Α' γυμνασίου, δυσλεκτικό, με τρομερά προβλήματα στα αρχαία. Έχω δοκιμάσει τα πάντα (που λέει και η διαφήμιση). Τι να τα λέμε όλα προφορικά, τι να τη βάζω να αντιγράφει σελίδες, έχει ένα άλυτο πρόβλημα. Αν της πείς: έλυον, μπορεί να το κλίνει σωστα. Αν της πεις ποιος είναι ο παρατατικός του λύω, δεν υπάρχει περίπτωση να το θυμηθεί. Της λές κλίνε μου τον άνθρωπο, το κάνει τέλεια, ποια είναι η γενική πληθυντικού, κολλάει. (Και αφήνω απέξω την αδυναμία συγκέντρωσης μετά τα 30-35 λεπτά.)

Έχει κανείς καμία ιδέα; Με δυσκολεύει τόσο πολύ που σκέφτομαι να το παρατήσω. Νιώθω εντελώς άχρηστη!
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: morgan στις Φεβρουάριος 06, 2008, 11:32:27 πμ
Σ' αυτά που αναφέρεις, εγώ προσωπικά από την εμπειρία μου με δυσλεκτικά παιδιά, δε διακρίνω συμπτώματα δυσλεξίας. Τα δυσλεκτικά μπερδεύουν γράμματα και αριθμούς αλλά εκεί μόνο εντοπίζεται το πρόβλημά τους (μιλάω για τη σχολική επίδοση μόνο). Αυτό που λες, εγώ θα το χαρακτήριζα ένδειξη ελλειματικής προσοχής. Έχω μαθητή με εξακριβωμένη ελλειμματική προσοχή και αποδίδει με τον τρόπο που λες. Ξεχνάει κάτι που το είπες πριν μισό λεπτό αλλά αν του το θυμίσεις το λέει νεράκι. Επιπλέον, από την όποια εμπειρία μου, έχω βγάλει το συμπέρασμα ότι τα δυσλεκτικά παιδιά είναι ευφυέστατα και με δυνατό μνημονικό, αντίθετα με τα παιδιά με αδυναμία συγκέντρωσης και ελλειμματική προσοχή.

Μήπως πρέπει οι γονείς να ψάξουν και για την περίπτωση που σου είπα; 
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: andrian στις Φεβρουάριος 06, 2008, 11:49:24 πμ
Elranna, σου έστειλα και pm. Αυτό που δε διευκρινίζεται είναι αν για τη δυσλεξία έχει γίνει "διάγνωση" από κάποιο ΚΔΑΥ ή Ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή κάποιον ειδικό. Συμφωνώ με Morgan ότι μάλλον υπάρχει Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής η οποία όπως σου έγραψα ήδη κάνει κακό "πάντρεμα" με τη δυσλεξία, εάν υπάρχει.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: Αγάπη στις Φεβρουάριος 06, 2008, 01:39:08 μμ
Συνήθως οι δάσκαλοι που βλέπουν ότι κάποιο παιδί αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες δεν ενημερώνουν την οικογένεια για να μην μπλέξουν,είναι δύσκολο για ένα γονιό, ειδικά για μια μητέρα να δεχθεί ότι το παιδί της έχει ένα τέτοιου είδους πρόβλημα.
Εάν το παιδί έχει κάνει τα τεστ που πιστοποιούν διάφορες μαθησιακές δυσκολίες,νομίζω ότι θα ήταν καλό να μιλήσεις εσύ με κάποιον ψυχολόγο από την πρόνοια.
Εάν πάλι η οικογένεια δε γνωρίζει για την κατάσταση του παιδιού,απλώς έχει τη γνώμη ότι πρόκειται για μία κακή μαθήτρια,εξαρτάται από εσένα αν θα τους μιλήσεις ώστε να τρέξουν οι ίδιοι, ή όχι.
Σε ένα σεμινάριο που παρακολούθησα και αφορούσε τις μαθησιακές δυσκολίες,η ψυχολόγος μας είπε ότι όταν ενημερώνουμε τους γονείς για μια τέτοια κατάσταση,ποτέ,μα ποτέ, δε χρησιμοποιούμε τη φράση "Το παιδί έχει πρόβλημα", προτιμούμε κάτι πιο ήπιο όπως "Νομίζω ότι αντιμετωπίζουμε κάποιες δυσκολίες"

Ελπίζω να σε βοήθησα κάπως.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: elranna στις Φεβρουάριος 06, 2008, 03:31:44 μμ
Παιδιά, ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας, είναι πολύ διαφωτιστικές!

Οι γονείς γνωρίζουν το πρόβλημα και συμπαρίστανται με όποιο τρόπο μπορούν. Το έχουν αποδεχτεί πλήρως, το αντιμετωπίζουν ως ιδιαιτερότητα και όχι ως πρόβλημα και γενικά, όσο μπορώ να παρατηρήσω φυσικά, η συμπεριφορά τους είναι καλή. Η μικρή κάνει ιδιαίτερα από το δημοτικό. Έχει διαγνωστεί με δυσλεξία από το ΚΔΑΥ, δεν γνωρίζω για Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής (Αυτό είναι το Attention Deficit Disorder, σωστά; ), αλλά με δική της επιλογή προτιμά να εξετάζεται γραπτά και όχι προφορικά.

Αυτό που με προβληματίζει είναι η αδυναμία σύνδεσης ορισμένων πραγμάτων. Η μικρή είναι πανέξυπνη και σίγουρα δεν έχει πρόβλημα μνήμης, το αντίθετο μάλιστα, θυμάται κλίσεις ρημάτων και ουσιαστικών στην εντέλεια προφορικά. Δεν μπορεί,όμως, να ξεχωρίσει χρόνους, πτώσεις και αριθμούς. Η αλήθεια είναι πως αυτό δεν μου θυμίζει ούτε δυσλεξία ούτε ελλειματική προσοχή. Μερικές φορές σκέφτομαι ότι ίσως δεν διαβάζει αρκετά, αλλά δεν μπορώ ποτέ να είμαι σίγουρη. Έχω καταμπερδευτεί, είναι η αλήθεια  :(
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: kathyk στις Φεβρουάριος 06, 2008, 10:40:13 μμ
είχα κι εγώ κάποια μαθήτρια με αυτά τα χαρακτηριστικά σε μικρότερη τάξη με διαγνωση από ΚΔΑΥ. καταλαβα ότι τη βοηθούσε πολύ όταν κάθε φορά που της ζητούσα να βρεί τον χρόνο ξεκινούσα με την ανάλογη φράση πχ στον παρατατικό ¨"χτες εγώ συνέχεια..." και αντίστοιχα στα υπόλοιπα.ακόμα και στις πτώσεις, γένη κτλ ενώ τα ήξερε δεν ανταποκρινόταν στην ορολογία. έτσι της είχα σημειωμενο πάντα κάτω απο τη λέξη γένος , τα αντίστοιχα για να επιλέγει μέχρι να ταυτίσει τον όρο με το αρσεν,θ,ουδετ.. πιστευω ότι βοηθήθηκε άν και μετά από 2 χρόνια σταμάτησα γιατί είχε γίνει... ο αρχηγός στην οικογένειά της και αποφάσιζε άν ήθελε ή δεν ήθελε μάθημα πράγμα που με κούρασε και έφυγα. πιστευω ότι για τον πληθυντικό πχ είναι καλύτερα να ξεκινά με το να σκέφτεται πιο γενικά.
1. ότι πάει στα πολλά, και
2. ότι η γενική είναι το δευτερο που θα βρεί. είναι πιο ευκολο παρά να ακούσει τους όρους γενική πληθυντικού που είναι αφηρημένοι για τα αυτί του παιδιού.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: pelazi στις Φεβρουάριος 07, 2008, 12:11:52 πμ
Συμφωνώ μαζί σου kathyk!Κι εγώ που έχω ένα παιδάκι Ε' δημοτικού με τίποτα δεν μπορούσε να συνδυάσει τους όρους με αυτό που εννοούσαν και εφάρμοσα τέτοιο σύστημα και τώρα μετα από 6 μήνες πηγαίνει κατ'ευθείαν το μυαλό του(π.χ. παρατατικος=εγώ συνέχεια χθές...).Elranna καταλαβαίνω ότι είναι πιο δύσκολο για τα αρχαία(αν θυμάμαι καλά είπες ότι πάει Α' Γυμνασίου) αλλά προσπάθησε να του τα κωδικοποιήσεις αλλιώς!Από τη στιγμή που λές ότι τα καταφέρνει μια χαρά στα προφορικά και θυμάται κλίσεις και ρήματα δε νομίζω(κατά τη γνωμη μου) να έχει ιδιαίτερο πρόβλημα.Συγκεκριμένα σου αναφέρω μία φίλη μου έκανε ιδιαίτερα σε ένα αγόρι Α' Γυμνασίου με δυσλεξία και έλλειψη προσοχής και δεν θυμόταν τπτ μα τπτ στο επόμενο λεπτό,ενώ έλεγε ότι τα καταλάβαινε δεν μπορούσε να τα ξαναπεί ούτε να τα ξαναγράψει!Αν όπως λες είναι έξυπνη,είμαι σίγουρη πως θα βρεις το κλικ και θα πάνε όλα καλά!
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: kellykou στις Φεβρουάριος 07, 2008, 01:07:00 πμ
Λυπαμαι που παιρνω το θαρρος συναδελφοι να διορθωσω ορισμενα ζητηματα και "αποψεις" που τεθηκαν παραπανω.
1. Το γεγονος οτι το παιδι δεν μπορει να παει απευθειας στο προσωπο ή στην πτωση που του ζητειται θεωρειται δυσκολια στην ακολουθια και ειναι ενα απο τα συνηθως εμφανιζομενα χαρακτηριστικα ειδικης μαθησιακης δυσκολίας/ δυσλεξιας
2. Ενα παιδι που μπορει να συγκεντρωθει 30 λεπτα πιστεψτε με αποκλειεται να εχει ΔΕΠ-Υ . Πολυ πιο πιθανο ειναι να εχει μαθησιακες δυσκολιες που το κουραζουν.
3.Ενα μεγαλο ποσοστο παιδιων με δυσλεξια , εμφανιζει  δυσκολιες στη μνημη (αλλα στη βραχυπροθεσμη, αλλα στην μακροπροθεσμη και αλλα και στις δυο και αλλα σε καμια) και για περισσοτερες πληροφοριες σχετικα με τις δυσκολιες στη μνημη και τη δυσλεξια μπορειτε να διαβασετε τα βιβλια του καθηγητη Κ. Πορποδα του Πανεπιστημιου Πατρων σχετικα τη γνωστικη ψυχολογια της δυσλεξιας.
4. Ποιος ειπε οτι το προβλημα της δυσλεξιας ειναι οτι μπερδευουν μονο γραμματα και αριθμους? Προτου καποιος καταληγει σε τετοια αυθαιρετα συμπερασματα καλο ειναι να διαβασει καποιες ερευνες (μια απο τις πιο γνωστες ειναι του ζευγους Miles απο το πανεπιστημιο του Bangor γνωστοι και απο τοBangor Dyslexia Test , που ειναι ενα απο τα πιο καλα σταθμισμενα τεστ παγκοσμιως ανιχνευσης αναγνωστικης ικανοτητας) οι οποιές εχουν παρουσιασει οτι κατω απο την ομπρελα της δυσλεξιας υπαρχουν πανω απο 3.000 χαρακτηριστικα που μπορουμε να εντοπισουμε και τα οποια ειναι διαφορετικα για καθε παιδι με μαθησιακη δυσκολια. Καθε παιδι συγκεντρωνει διαφορετικο αριθμο χαρακτηριστικων τοσο σε αριθμο οσο και σε σοβαροτητα και το κανει εντελως διαφορετικο το ενα με το αλλο. Ποτε δυο δυσλεκτικα παιδια δεν ειναι ιδια το ενα με το αλλα γι'αυτο αλλωστε απαιτειται εξατομικευμενο προγραμμα για το καθε παιδι.
5. "Εαν το παιδι εχει κανει τα τεστ μιλησε με ψυχολογο απο την προνοια"
Μηπως εχουμε μπερδεψει λιγο τους ρολους? Εαν το παιδι εχει διαγνωσθει απο ΚΔΑΥ, κεντρο ψυχικης υγιεινης ή ιατροπαιδαγωγικο σταθμο, δεν χρειαζεται ψυχολογο απο την προνοια. Προφανως το ιδιο το κεντρο θα συστησει ειδικο παιδαγωγο για εξατομικευμενο προγραμμα και ψυχολογο για ψυχολογικη υποστηριξη αν το προβλημα της σχολικης αποτυχιας εχει τετοιες συνεπειες στο παιδι (επιθετικοτητα, παθητικοτητα, ελλειψη αυτοεκτιμησης ή παραβατικη συμπριφορα κ.λ.π 

Θα μπορουσα να γραφω για ωρες αλλα αυτο που θεωρω σωστο ειναι οταν εχουμε σχετικες αποριες μπαινουμε στο site του υπεπθ στο τμημα ειδικης αγωγής για να βρουμε links για τη δυσλεξια ή στο site της ελληνικης εταιρειας δυσλεξιας ή οσοι γνωριζουν Αγγλικα στο british dyslexia association ή στο www.dyslexia.gr.

To φορουμ μας ειναι ενα φορουμ εκπαιδευτικων και θεωρω οταν παρουσιαζεται ενα τετοιο σοβαρο θεμα ειναι παραπληροφορηση το" Νομιζω" ή το "εχω προσεξει" οταν παρουσιαζονται ως επιστημονικοι παραμετροι. Κατι που καναμε και βοηθησε σιγουρα πρεπει να ειπωθει ως εμπειρια αλλα οχι παρεμβασεις και ισχυρισμους αντιεπιστημονικους γιατι το site ειναι εκπαιδευτικο και δεν πρεπει να εισερχομαστε σε επιστημονικες λεπτομερειες που δεν ανταποκρινονται στην πραγματικοτητα.

elranna, μπες στο google και πληκτρολογησε "πολυαισθητηριακες μεθοδοι" ή εαν γνωριζεις αγγλικα "multisensory approach" και αρχιζε να διαβαζεις θα βρεις απιστευτα πραγματα.
Επίσης αν μπεις στο "alpha to omega method" θα βρεις πολλες οδηγιες για την εκμαθηση καταληξεων, γραμματικης , ανωμαλων ρηματων, χρονων στα αγγλικα που ομως μπορεις πολλοι ευκολα να προσαρμοσεις και να παρεις ιδεες.
Και μια τελευταια συμβουλη. Δες που ειναι δυνατο το παιδι και χρησιμοποιησε το (Διαβασε λιγο gardner σχετικα με τους τυπους μαθησης):Ειναι οπτικος τυπος, δουλεψε με εικονες, σχεδιαγραμματα, πινακακια,διαφορετικα χρωματα, καρτελες. Ειναι ακουστικος τυπος , φτιαξε ομοιοκταληξιες δουλεψτε προφορικα και ασε το παιδι να χρησιμοποιησει ολες τις αισθησεις του. Εκμεταλλευσου τα δυνατα του σημεια και διαδαξε του τεχνικες αναπληρωσης για τις αδυναμιες του. Μαθε του να αυτοδιορθωνεται , να ελεγχει μονο του τα λαθη του. Μαθε το να αναγνωριζει τις αδυναμιες του και διδαξε του τροπους να τις ξεπερναει. Αυτο βεβαια δε γινεται απο τη μια στιγμη στην αλλη γι'αυτο οταν αναλαμβανουμε τετοια παιδια πρεπει να γνωριζουμε οτι θα πρεπει να δουλευουμε στο διπλασιο.

Τελος για οσους υποστηριζουν οτι αυτα τα παιδια ειναι φυγοπονα ας σκεφτουν αν οι ιδιοι για χρονια βιωναν τη σχολικη αποτυχια πως θα ενιωθαν.Οταν πας στην πρωτη του δημοτικου και δυσκολευεσαι και τα αλλα παιδια σε λενε χαζο και η δασκαλα σε αφηνει γιατι πρεπει να προχωρησει και τα αλλα παιδια και οι γονεις σε ψεγουν συνεχως και τα αλλα παιδια δε σε κανουν παρεα και οι συγγενεις και οι φιλοι σε συγκρινουν με αλλα παιδακια και σε θεωρουν λειψο και αχρηστο θα σου αρεσε το σχολειο? Θα σου αρεσε το σχολειο? Θα αγαπουσες το διαβασμα? Θα ανοιγες με χαρα το βιβλιο σου?

Για οσους λοιπον συναδελφους θελουν να ασχοληθουν με τετοιες περιπτωσεις θα συμβουλευα διαβασμα, διαβασμα, διαβασμα και ενημερωση.
Αυτα τα παιδια μπορουν και πρεπει να βοηθηθουν. Καλο ειναι να το κανουμε σωστα. :)
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: Αγάπη στις Φεβρουάριος 07, 2008, 09:32:36 πμ
νομίζω ότι θα ήταν καλό να μιλήσεις εσύ με κάποιον ψυχολόγο από την πρόνοια.

Πρότεινα να μιλήσει η ίδια σε ψυχολόγο,για δει πως μπορεί τελικά να υποστηρίξει τη μαθήτριά της και όχι να παραπέμψει το παιδί.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: kellykou στις Φεβρουάριος 07, 2008, 01:52:11 μμ
Γλυκεια μου Αγαπη,  :)ο ψυχολογος μονο αν ειναι σχολικος ή εκπαιδευτικος γνωριζει για μαθησιακες δυσκολιες εις βαθος. Γνωριζει ομως κυριως τα ψυχομετρικα και οτι εχει σχεση με τη διαγνωση. Ο ειδικος παιδαγωγος ειναι αυτος που δινει κατευθυντηριες γραμμες για το ειδικο εκπαιδευτικο προγραμμα.
Παντως αν βρεις ενα ψυχολογο σε δημοσια υπηρεσια που θα "καταδεχτει " να αφιερωσει χρονο για να μιλησει με εναν εκπαιδευτικο εκτος προγραμματος πεστο μου και εμενα γιατι τετοιο δεν εχω συναντησει εδω και δεκαπεντε χρονια που κανω αυτη τη δουλεια και τον ψαχνω και εγω σαν το Διογενη με το πιθαρι. ;) ;) ;) 
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: elranna στις Φεβρουάριος 07, 2008, 05:23:37 μμ
Παιδιά, ειλικρινά ευχαριστώ πολύ για την ανταπόκριση. Έχω μείνει άφωνη.

Kellykou, είσαι υπέροχη, ευχαριστώ πολύ για τα links. Μήπως θα μπορούσαμε να τα βάλουμε κάπου στο Forum, ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμα για όποιον τα χρειαστεί στο μέλλον;

Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: Αγάπη στις Φεβρουάριος 07, 2008, 05:36:00 μμ
kellykou στο σεμινάριο που παρακολούθησα η εκπαιδεύτρια που μας έκανε μάθημα είναι ψυχολόγος της πρόνοιας και ασχολείται με τέτοια θέματα,οπότε σκέφτηκα, αφελώς απ'ότι βλέπω, ότι όλοι είναι σε θέση να μας βοηθήσουν,ειδικά εμάς των θετικών επιστημών.  :) :) :) :) :)
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: Siobaras στις Φεβρουάριος 07, 2008, 07:04:30 μμ
Νομίζω έχει παραγίνει ντόρος με τις μαθησιακές δυσκολίες.
Φυσικά υπάρχουν και περιπτώσεις που "φωνάζουν", που πράγματι έχουν κάποια πάθηση ή δυσλεξία.
Άλλο αυτό όμως και άλλο ο κάθε τεμπελάκος να λέμε ότι έχει μαθησιακές δυσκολίες...

Τι ποσοστό των μαθητών σας "βάζει τα δυνατά του";
Ας κάνει σοβαρή προσπάθεια με τη στήριξη των καθηγητών του και να δούμε πόσες "δυσκολίες" θα φαίνονται.

Το πρόβλημα που αναφέρεται στο πρώτο μήνυμα (αν και δεν είμαι φιλόλογος), νομίζω ότι οφείλεται στο ότι το παιδί έχει μόνο απομνημονεύσει τους χρόνους και τις πτώσεις (σαν ποίημα) και δεν έχει βάλει το μυαλό του να δουλέψει και να καταλάβει τι είναι το καθένα και που χρησιμοποιείται.

Όσο για τα 30-35 λεπτά που αναφέρθηκαν, στο σχολείο που είμαι, τα 110 από τα 120 παιδιά έχουν αντίστοιχο χρόνο 5-10 λεπτά.
Τι καταλαβαίνω εγώ; Ότι έχουν μάθει να μην πολυκουράζουν τον εκγέφαλό τους για τα σχολικά μαθήματα.
Πού οφείλεται αυτό;
(πάντα κατά τη γνώμη μου)
Στο ότι πολλοί βάζουμε βαθμούς που δεν αξίζουν και ότι ο κανόνας είναι ότι "δε μένει παιδί στην ίδια τάξη, παρά μόνο λόγω απουσιών".
Επίσης στο ότι στα μάτια πολλών παιδιών η αξία του σχολείου έχει υποβαθμιστεί και σ'αυτό φταίμε κι εμείς.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: Αγάπη στις Φεβρουάριος 07, 2008, 07:53:05 μμ
Η αλήθεια είναι ότι με τη δυσλεξία τα πράγματα είναι λίγο περίεργα.
Έχω ακούσει για συγκεκριμένο άτομο που δίνει αβέρτα χαρτιά για δυσλεξία ώστε τα παιδιά να είναι πιο ευνοημένα στις εξετάσεις.

Προσωπική Εμπειρία : Με καλεί μαμά παιδιού με δυσλεξία,γ γυμνασίου όχι για να του κάνω μάθημα,αλλά για να το διαβάζω................
                             Τις μέρες φυσικά που δε θα έκαναν μάθημα στο σχολείο δε θα είχα και εγώ δουλειά.................
                             Το ποσό που μου έδιναν ήταν 200 ευρώ το μήνα..............................
                             Το πιτσιρίκι πρέπει να ήτανε γατόνι γιατί η μαμά του μου είχε πει ότι όλη μέρα είναι με τον ΗΥ,αλλά τα είχε παρατήσει τα διαβάσματα γιατί όταν
                              ήτανε μικρό του είχε πει κάποιος ότι δε θα τα πάει καλά στα μαθηματικά και αυτό από τότε δεν τα ξαναάνοιξε.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: kellykou στις Φεβρουάριος 07, 2008, 09:44:48 μμ
Kαταρχην η σχολικη εποτυχια ειναι το αιτιο για τη αρνηση των παιδιων με μαθησιακες δυσκολιες να μελετησουν. Κανενα παιδι δε γεννιεται με την τεμπελια στο αιμα του.

Επισης δε μου φαινεται απιθανο ενα παιδι με μαθησιακες δυσκολιες να ειναι καλο στους υπολογιστες. Ειναι μαλιστα συνηθες τη στιγμη που τα περισσοτερα απο αυτα ειναι με υψηλο δεικτη νοημοσυνης.

Επισης μη σας φαινεται παραξενα μεγαλος ο αριθμος των παιδιων. Ερευνες εχουν δειξει οτι στην Ελλαδα ενα 3% του μαθητικου πληθυσμου ειναι διεγνωσμενο οτι αποκλινει μαθησιακα ενω φτανουν τον αριθμο του μαθητικου πληθυσμου που εχει καποιου ειδους προβλημα στη μαθηση στο 10% :-\   Αυτα απο ερευνες του υπουργειου παιδειας.

Αγαπη απ'οτι καταλαβα ψυχολογο απο την προνοια εννοεις ψυχολογο που εργαζεται σε κεντρο ψυχικης υγιεινης που ανηκει στο Υπουργειο Υγειας και Προνοιας? Αν ειναι ετσι οι ανθρωποι αυτοι εχουν πολλη εμπειρια και σιγουρα εχουν δει πολλα παιδια και γνωριζουν. Ειναι αυτοι που κανουν ολα τα ψυχομετρικα τεστ. :)

Τελευταια παρατηρηση ειναι οτι κανεις ιδιωτης δε δινει χαρτια δυσλεξιας τα οποια αναγνωριζονται. Τα χαρτια διαγνωσης και αξιολογησης δινονται μονο απο ΚΔΑΥ  που ανηκουν στο Υπ. Παιδειας και απο τα κεντρα ψυχικης υγιεινης και τους ιατροπαιδαγωγικους σταθμους που ανηκουν στο υπουργειο υγειας και προνοιας και πιστεψτε με η ομαδα που αξιολογει τα παιδια ειναι πολυεπιστημονικη. Καποτε ειχε γινει μια καταγγελια για τα χαρτια που εδιναν στη Μυτιληνη και ειχε γινει μηνυση και καταγγελια οτι υπηρχαν υπερβολικα παιδια διεγνωσμενα για τις πανελληνιες και κατηγγειλαν οι γονεις των συνεξεταζομενων οτι υπηρχε ιδιαιτερη μεταχειριση αλλα απ'οτι ξερω δεν αποδειχτηκε τιποτα γιατι τα παιδια αυτα ηταν διεγνωσμενα απο μικρη ηλικια.

Συγνωμη για το σεντονακι αλλα δε ξερω τι να πρωτογραψω :-X
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: Αγάπη στις Φεβρουάριος 07, 2008, 09:51:40 μμ
Τουλάχιστον τώρα ξέρουμε που θα αποτανθούμε οταν θα αντιμετωπίζουμε μια τέτοια κατάσταση........... :) :) :) :) :) :) :)

Και δεν εννοώ το υπουργείο φυσικά !
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: Siobaras στις Φεβρουάριος 07, 2008, 10:16:21 μμ
Kelly μου συμφωνώ ότι υπάρχουν και περιπτώσεις παιδιών που αποτυγχάνουν λόγω προβλήματος και τα παρατάνε μετά.
Αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει τυχόν προβλήματα να ανιχνεύονται πολύ νωρίς.
Αλλά ξαναρωτάω:
Πόσοι από τους μαθητές σας προσπαθούν όσο τους επιτρέπουν οι δυνατότητές τους;

Γιατί νομίζω ότι για χάρη αυτού του 3%, δικαιολογούμε τα αδικαιολόγητα για το 50%.
Η δική μου εμπειρία λέει ότι το 75% των 14χρονων χτυπάει κάτι 8ωρα στο Lineage (παιχνίδι online είναι αυτό) το οποίο είναι τόσο εθιστικό για τους περισσότερους, που άμα μπεις σε κανένα από τα fora που έχουν για το παιχνίδι, θα δεις ότι και οι ίδιοι γράφουν φράσεις όπως : "Δεν υπάρχει ζωή, μόνο AFK (Away from Keyboard)"

Όταν τον άλλον τον ενδιαφέρει μόνο το πότε θα τελειώσει για να πάει στο Internet cafe και όταν πάει επιτέλους σπίτι είναι κομμάτια και με τετράγωνα μάτια, τότε τι να λέμε για μαθησιακές δυσκολίες κλπ. Και να μην είχε καμία δυσκολία, με τέτοιο πρόγραμμα καθημερινά, θα αποκτήσει.
Θα έχει χάσει κάποια χρόνια από τη ζωή του ασχολούμενος-η με βλακείες και μετά θα ψάχνουμε να βρούμε τι έχει το παιδί και δεν καταλαβαίνει.

Και μια αστεία φράση από μια ταινία (black humour) : (Εξώφυλλο εφημερίδας :  ) "Βρέθηκε δυσλεξία για τη θεραπεία!"
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: kellykou στις Φεβρουάριος 07, 2008, 10:16:41 μμ
Αγαπη τα λαθη μου πανω στη βιασυνη τα ειδες?
Μηπως πρεπει καποιος να βρεθει να μου κανει διαγνωση? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Περα απο την πλακα , εχει καποια πολυ καλα site που οποιος ενδιαφερεται μπορει να ενημερωθει.
Εγω ξοδεψα τρια χρονια απο τη ζωη μου στο μεταπτυχιακο μου  και αλλα δεκα δουλευοντας καθημερινα με τετοια παιδια για να καταλαβω οτι δε ξερω τιποτα και οτι ακομη υπαρχουν απιστευτα πραγματα που μπορω να μαθω. Κακα τα ψεματα το φιδι που δεν αλλαζει το δερμα του πεθαινει. Ετσι και σε αυτη την επιστημη οποιος δεν παρακολουθει καθημερινα τις εξελιξεις πεθαινει επιστημονικα.
Ετσι ειναι...
Η γνωση τρεχει και το επομενη δευτερολεπτο ειναι πια παρωχημενη.
Αλιμονο σε αυτον που δεν τρεχει να προφτασει.... :-\
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: Αγάπη στις Φεβρουάριος 07, 2008, 10:19:19 μμ
Το παράδειγμά σου με το φίδι,με έβαλε σε πολλές σκέψεις.
Σε ευχαριστώ.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: Αγάπη στις Φεβρουάριος 07, 2008, 10:25:40 μμ
Siobaras ανοίγεις μεγάλη συζήτηση τώρα.
Μου έχει πει μαθητής μου,ότι πέρασε 18 ώρες παίζοντας ένα παιχνίδι στον ΗΥ...............

Αυτά τα παιδιά κλουβιάζουν τα κεφάλια τους,πως θα προσαρμοστούν αυτά τα παιδιά αργότερα στο περιβάλον της σχολής και της πόλης που θα ζήσουν,
στη δουλειά τους................
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: kellykou στις Φεβρουάριος 07, 2008, 10:34:33 μμ
Kelly μου συμφωνώ ότι υπάρχουν και περιπτώσεις παιδιών που αποτυγχάνουν λόγω προβλήματος και τα παρατάνε μετά.
Αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει τυχόν προβλήματα να ανιχνεύονται πολύ νωρίς.
Αλλά ξαναρωτάω:
Πόσοι από τους μαθητές σας προσπαθούν όσο τους επιτρέπουν οι δυνατότητές τους;

Γιατί νομίζω ότι για χάρη αυτού του 3%, δικαιολογούμε τα αδικαιολόγητα για το 50%.
Η δική μου εμπειρία λέει ότι το 75% των 14χρονων χτυπάει κάτι 8ωρα στο Lineage (παιχνίδι online είναι αυτό) το οποίο είναι τόσο εθιστικό για τους περισσότερους, που άμα μπεις σε κανένα από τα fora που έχουν για το παιχνίδι, θα δεις ότι και οι ίδιοι γράφουν φράσεις όπως : "Δεν υπάρχει ζωή, μόνο AFK (Away from Keyboard)"

Όταν τον άλλον τον ενδιαφέρει μόνο το πότε θα τελειώσει για να πάει στο Internet cafe και όταν πάει επιτέλους σπίτι είναι κομμάτια και με τετράγωνα μάτια, τότε τι να λέμε για μαθησιακές δυσκολίες κλπ. Και να μην είχε καμία δυσκολία, με τέτοιο πρόγραμμα καθημερινά, θα αποκτήσει.
Θα έχει χάσει κάποια χρόνια από τη ζωή του ασχολούμενος-η με βλακείες και μετά θα ψάχνουμε να βρούμε τι έχει το παιδί και δεν καταλαβαίνει.

Και μια αστεία φράση από μια ταινία (black humour) : (Εξώφυλλο εφημερίδας :  ) "Βρέθηκε δυσλεξία για τη θεραπεία!"




Εχεις απολυτο δικιο siobaraς. Περα απο το 10 % των παιδιων που αντικειμενικα παρουσιαζουν δυσκολιες και αλλο ενα δεκα τοις εκατο που προσπαθει , το υπολοιπο ογδοντα τοις εκατο(ανεβαζω το δικο σου ποσοστο) ειναι για μενα η γενια που χανεται. Δυστυχως η εποχη μας ειναι η εποχη της ησσονος προσπαθείας . Οι γονεις λειπουν ολοι ημερα και τα παιδια παιζουν μονο ηλεκτρονικα στα σπιτια τους ή στα internet καφε. Οταν δεν υπαρχει δεκαχρονο που δεν εχει παιχνιδομηχανη στο σπιτι τι περιμενεις? Θυμασαι που λεγαμε οτι καποτε εβαζαν στα παιδια μια κασετα στο βιντεο και τα παρατουσαν? Αυτο γινεται και τωρα . Τους δινουν  ενα game boy και παιζουν ολη μερα. Και ετσι οχι μονο  νεκρωνονται εκατομμυρια  κυτταρα του εγκεφαλου (μην αρχισω την αναφορα σε ερευνες παλι  :D) αλλα νεκρωνεται και η προσωπικοτητα.

Τα βλεπουμε καθε μερα . Το προβλημα ειναι μεγαλο.
Τα παιδια δεν προσπαθουν και φταιμε εμεις γι'αυτο . Ξεκιναμε απο το σπιτι που τους λειπει η αγωγη , συνεχιζουμε με το οργανωμενο εκπαιδευτικο συστημα που δεν προσφερει τιποτα με εξαιρεση καποιους εκπαιδευτικους που ειναι φιλοτιμοι και συνεχιζουμε με το υπολοιπο κοινωνικο συνολο που δε δινει καμια σημασια στα παιδια και τους εξοντωνει την προσωπικοτητα καθημερινα.

Εμεις βεβαια οπως ανεφερες μιλησαμε για τα παιδια που ειναι διεγνωσμενα και αντικειμενικα δυσκολευονται και γι'αυτα τουλαχιστον υπαρχει μια δικαιολογια, για τα αλλα ομως που αναφερεις εσυ, λυπαμαι αλλα υπαρχει μεγαλυτερη δικαιολογια . Για μενα φταινε και οι γονεις σε μεγαλο βαθμο. καλυπτουν το ψυχικο δεσιμο που τους λειπει με τα παιδια με πληθωρα υλικων αγαθων. Αφου τους προσφερονται ολα γιατι να προσπαθησουν?


Και για να ολοκληρωσω με ενα φλεγματικο αστειο (ξερεις εσυ απο αυτα της χωρας στην οποια καναμε μεταπτυχιακο ;)- νομιζω)


Τι ειναι δυσλεκτικος? Α! ειναι αυτος που πιστευει στο σκυλο! (God-Dog) ;D ;D ;D ;D ;D
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: Αγάπη στις Φεβρουάριος 26, 2008, 09:40:43 μμ
Θα ήθελα κάποιος να με βοηθήσει.

Έχω έναν μαθητή,β γυμνασίου και βλέπω τα εξής : i. Είναι γραμμένο στο χαρτί 1^2,ένα στο τετράγωνο,
                                                                        αυτός λέει 1/2,ένα δεύτερο.
                                                                     ii. Πρέπει να γράψει F και γράφει 7
                                                                     iii. Την υποτείνουσα την λέει ιποτίμουσα.

Έχει γενικώς σοβαρά κενά στα μαθηματικά,από την ύλη του δημοτικού ακόμα,βέβαια πέρσι είχε 19άρια,φέτος έπεσε ο μέσος όρος του γιατί έχει φοβερή πτώση στα μαθηματικά και τη φυσική,αλλά στα αρχαία γράφει 19άρια.

Έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία?
Πως μπορώ να το βοηθήσω?
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: elranna στις Φεβρουάριος 26, 2008, 09:56:28 μμ
Από τα λίγα που γνωρίζω επί του θέματος, υπάρχουν διάφορα είδη μαθησιακών δυσκολιών, με πάρα πολλά συμπτώματα. Υπάρχει πχ. δυσλεξία στα μαθηματικά.

Εάν δεις ότι το πρόβλημα είναι έντονο, συμβούλεψε τους γονείς να απευθυνθούν στο σχολείο για να στείλουν το παιδί να περάσει ΚΔΑΥ. Ότι και να λέμε εμείς, δεν είμαστε ειδικοί επί του θέματος. Εκεί θα του κάνουν τα ανάλογα τεστ και θα φανεί εάν υπάρχει πρόβλημα, ποιο ακριβώς είναι και κυρίως τι μέθοδοι αντιμετώπισης υπάρχουν.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: Αγάπη στις Φεβρουάριος 26, 2008, 10:00:11 μμ
Αχ,αγχώθηκα τώρα..............
Λες να χρειάζεται να πάει στα ΚΔΑΥ?

Πως να τους το πω άμα χρειάζεται?
Και είναι καλός μαθητής,φέτος πήρε την κάτω βόλτα.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: kathyk στις Φεβρουάριος 26, 2008, 10:03:56 μμ
το κακό με τα κδαυ είναι ότι αργούνε πολύ να σε δεχτούνε γιαυτό καλύτερα να γίνει η αίτηση ακόμα κι αν η υποψία είναι μικρή και στο μέλλον στη χειρότερη ακυρώνει το ραντεβού. στους γονείς πες ότι  έστω κ σε μία περίπτωση να υπάρχει κάτι , το παιδί θα βοηθηθεί άμεσα. άν τους εξηγήσεις ότι δεν είναι θέμα νοητικό θα το πάρουν πιο χαλαρά. αν το αφήσουν είναι κρίμα να χαλάσει την πρόοδο που είχε μέχρι τώρα
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: Αγάπη στις Φεβρουάριος 27, 2008, 12:27:01 πμ
kellykou εσύ έχεις κάτι να μου πεις?
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: kellykou στις Φεβρουάριος 27, 2008, 12:31:30 πμ
Αν το προβλημα ειναι μονο στα μαθηματικα και καθολου στα γλωσσικα μαθηματα πολυ πιθανον να εχει μονο δυσαριθμησια που ειναι μονο προβλημα στα μαθηματικα.
Αλλα επειδη πρεπει να σου δωσω και λεπτομερειες γι'αυτο δεν απαντησα γιατι ειμαι κουρασμενη και δεν μπορω να τα γραψω στο ποδι.
Γι'αυτο κανε καλη μου Αγαπη υπομονη γιατι αυριο εχω πολυ δουλεια και παω για υπνο. Μην ανησυχεις δε θα σε ξεχασω και αυριο θα σου δωσω λεπτομερειες :)
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: Αγάπη στις Φεβρουάριος 27, 2008, 12:32:40 πμ
Σε ευχαριστώ πολύ!!!!!!!!!!!!
Καλή ξεκούραση.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: imak στις Φεβρουάριος 27, 2008, 02:45:51 μμ
και σε  καμιά περίπτωση μην αναφέρεις στους γονείς τη λέξη "πρόβλημα" γιατί πάντα ακούγεται κάπως.....
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: godspeed στις Οκτώβριος 01, 2010, 09:19:07 πμ
Συνάδελφοι ανέλαβα την ενισχυτική διδασκαλία της έκθεσης στη β' λυκείου ιδιωτικού σχολείου. Ένας μαθητής μου είπε ότι έχει δυσλεξία και ότι πρέπει να γράφει τις εργασίες του στον υπολογιστή. Μετά το μάθημα μου είπε ότι θέλει να φέρνει το laptop μέσα στην τάξη και ότι το κάνει σε κάποια μαθήματα γιατί δεν μπορεί να καταλάβει τα γράμματά του. Μου έδειξε τις σημειώσεις που είχε κρατήσει και πραγματικά δεν καταλάβαινα τίποτα. Εν τω μεταξύ στο μάθημα αργούσε πάρα πολύ να γράψει, έμενε συνέχεια πολύ πίσω και εκεί αισθάνθηκα άσχημα. Εγώ βέβαια θα ρωτήσω τον υπεύθυνο αλλά πρώτα ήθελα αν έχει κάποιος μια εμπειρία στο θέμα να με βοηθήσει γιατί έπαθα σοκ. Δηλαδή εδώ δεν μιλάμε για ένα πρόβλημα ορθογραφίας αλλά για πλήρη αδυναμία γραφής.
Ήθελα λοιπόν να ρωτήσω, επειδή είμαι και άσχετη με το θέμα, αυτό είναι συνηθισμένο στη δυσλεξία; Ή θέλει πολύ πολύ ειδική μεταχείριση; Και το laptop στην τάξη προτείνεται ως λύση;
Να σημειώσω ότι στην ανάγνωση που μου έκανε δεν είχε ιδιαίτερο πρόβλημα. Κόμπιαζε αρκετά, όπως και άλλα παιδιά όμως. Πάντως όχι αυτό που είχα εγώ στο μυαλό μου, να μπερδεύει δηλαδή σειρά συλλαβών και γραμμάτων.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: miltosmpi στις Οκτώβριος 01, 2010, 10:34:34 πμ
Επέτρεψέ του να ηχογραφεί τα μαθήματα σε ένα mp3 ή mp4 και να τα επεξεργάζεται στο σπίτι.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: eleni09 ΠΕ 02 στις Οκτώβριος 01, 2010, 10:41:12 πμ
Επέτρεψέ του να ηχογραφεί τα μαθήματα σε ένα mp3 ή mp4 και να τα επεξεργάζεται στο σπίτι.

δεν ειμαι ειδικη αλλα μια ταπεινη γνωμη: δεν θα προσθετει επιπλεον δουλεια στο σπιτι στο παιδι αυτο? θα πρπει ουσιαστικα να απομαγνητοφωνει και θα κουραζεται επιπλεον.... :-\?
ισως καποια αλλη λυση θα ηταν καλυτερη..... :-\
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: leonigp στις Οκτώβριος 01, 2010, 11:53:47 πμ
Δεν έχω κάποια εκτεταμένη γνώση των διαφόρων υποπεριπτώσεων της δυσλεξίας, αλλά, μιλώντας από προσωπική εμπειρία, το έχω συναντήσει αυτό. Έχω συναντήσει και περιπτώσεις που δε γράφουν ούτε στον υπολογιστή, γιατί έχουν βασανιστεί τόσο πολύ στο σχολείο. Η γνώμη μου είναι, αν δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο κώλυμα, να το αφήσεις το παιδί. Πρέπει, όμως, πιθανότατα  να κάνεις μια μικρή εξήγηση στην τάξη, μην και έχεις καμιά επιδημία από άλλους λαπτοπούχους χωρίς όμως το αντίστοιχο πρόβλημα.
Σε περιπτώσεις δυσγραφικών δεν είναι ασυνήθιστο να ενθαρρύνονται να γράφουν στον υπολογιστή. Τους ξεμπλοκάρει από την ανορθογραφία και τον κακό γραφικό χαρακτήρα.
Κι εγώ συμφωνώ ότι η μαγνητοφώνηση αυξάνει υπερβολικά τον όγκο.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: Lucinda στις Οκτώβριος 01, 2010, 01:18:00 μμ
Μου έδειξε τις σημειώσεις που είχε κρατήσει και πραγματικά δεν καταλάβαινα τίποτα.

Οφείλεις να ετοιμάζεις εσύ ένα φυλλάδιο με όσα θα συζητηθούν στο μάθημα (κάτι που ούτως ή άλλως πρέπει να γίνεται για όλους τους μαθητές και για όλα τα μαθήματα). Ειδικά για ένα μαθητή δυσλεξικό απαιτείται φυλλάδιο που να μην είναι κατεβατό, αλλά σχεδιάγραμμα με τους βασικούς όρους και τα βασικά στοιχεία, χωρίς περιττές λεπτομέρειες και με τη μορφή εικόνας. Είναι λίγο δύσκολο να το περιγράψω, θα έπρεπε να το δεις για να καταλάβεις. Πάντως δεν πρέπει να είναι σαν να ανοίγουμε ένα βιβλίο,αλλά σαν μία ζωγραφιά, έτσι ώστε μελετώντας το φυλλάδιο ο μαθητής, αφενός να μη χάνεται μέσα σε ένα κατεβατό από γνώσεις κι αφετέρου να του μένουν εικονικά.
Με άλλα λόγια, δεν είναι δουλειά του μαθητή να κρατάει σημειώσεις και θα πρέπει να τον απαλλάξεις από αυτό το άγχος για τους εξής λόγους:
1. πρέπει να έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει προφορικά αντί να πασχίζει να γράψει στο λάπτοπ, γιατί μέσα από την ενεργή συμμετοχή του θα κατανοεί περισσότερα και θα θυμάται περισσότερα,
2. χρησιμοποιώντας το λάπτοπ δίνει στόχο και λαβή για σχόλια, οπότε έρχεται σε πιο δύσκολη θέση,
3. κανείς δεν εγγυάται ότι θα μπορέσει μετά να βγάλει άκρη από τις σημειώσεις που κράτησε, γιατί αυτές μπορεί να είναι ορθογραφημένες και σωστά γραμμένες από το πρόγραμμα του υπολογιστή, όμως στερούνται κατευθυντικών γραμμών και οργάνωσης, βασικό στοιχείο δυσλεξίας,
4.δεν είναι φοιτητής για να πρέπει να κρατήσει τις δικές του σημειώσεις κατά την διάρκεια των παραδόσεων, είναι απλός μαθητής.



Μετά το μάθημα μου είπε ότι θέλει να φέρνει το laptop μέσα στην τάξη και ότι το κάνει σε κάποια μαθήματα γιατί δεν μπορεί να καταλάβει τα γράμματά του.  

Αυτό συμβαίνει διότι προφανώς οι υπόλοιποι καθηγητές προτιμούν να του επιτρέψουν να φέρει το λάπτοπ, παρά να μπουν στη διαδικασία να προσλάβουν ειδικό ή να ετοιμάσουν μόνοι τους αντίστοιχο φυλλάδιο. Πιθανόν ο συγκεκριμένος μαθητής δεν έχει δεχτεί ποτέ την βοήθεια και την καθοδήγηση ενός ειδικού παιδαγωγού, απλώς το σχολικό περιβάλλον επέτρεψε αυτή την τακτική παρακολούθησης του μαθήματος και καλλιέργησε στο μαθητή ένα αίσθημα αυξημένης βαρύτητας στο ρόλο του.



Να σημειώσω ότι στην ανάγνωση που μου έκανε δεν είχε ιδιαίτερο πρόβλημα. Κόμπιαζε αρκετά, όπως και άλλα παιδιά όμως. Πάντως όχι αυτό που είχα εγώ στο μυαλό μου, να μπερδεύει δηλαδή σειρά συλλαβών και γραμμάτων.

Ο δυσλεξικός μαθητής δεν μπερδεύει στην ανάγνωση σειρά συλλαβών και γραμμάτων, αυτό συμβαίνει μόνο στα γραπτά του, όπου και ενδείκνυται η χρήση υπολογιστή για να απαντάει στις εργασίες που του ανατίθενται. ΄Ίσως σε πολύ μικρές τάξεις να συμβαίνει να προφέρει διαφορετικά κάποια γράμματα ή να μην μπορεί να διαβάσει κάποιες λέξεις, αλλά αυτό σε μικρότερες ηλικίες.

Με λίγα λόγια, μην απογοητεύεσαι και μη σοκάρεσαι. Προσπάθησε να βοηθήσεις τον μαθητή σου οργανώνοντας καλύτερα το μάθημα με δικές σου σημειώσεις, λίγο πιο επιμελημένες και απαλλαγμένες από περιττές λεπτομέρειες. Δώσ' του την δυνατότητα να γίνει ενεργητικός και να συμμετέχει στο διάλογο της τάξης, γιατί αυτό λειτουργεί τόσο γνωστικά, όσο και μεταγνωστικά, δηλαδή αφενός προσεγγίζει το αντικείμενο καλύτερα και αφετέρου μαθαίνει πώς να μαθαίνει, αφού ο διάλογος είναι βασική μέθοδος διδασκαλίας και προσέγγισης ενός θέματος. Προσπάθησε να σημειώνεις εσύ τους βασικούς άξονες των όσων συζητούνται στο πίνακα, έτσι ώστε όλοι οι μαθητές να προσέχουν εσένα και να μην αγωνιούν να κρατούν σημειώσεις, έτσι αποφεύγεις και την διαφοροποίηση. Στο τέλος του μαθήματος μοιράζεις και το φυλλάδιο. Εννοείται ότι μπορείς στο συγκεκριμένο μαθητή να δώσεις διαφοροποιημένο φυλλάδιο.

Ελπίζω να βοήθησα κάπως, αν και είναι δύσκολο να μεταφέρω ακριβώς την μέθοδο.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: godspeed στις Οκτώβριος 01, 2010, 01:55:21 μμ
Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τις απαντήσεις.

Lucinda να διευκρινίσω πως δεν κράτησαν πολλές σημειώσεις γιατί ό,τι λέω μέσα στην τάξη τους το δίνω σε φωτοτυπίες στις οποίες αποφεύγω τα κατεβατά, που κουράζουν όλα τα παιδιά. Προσπαθώ όσο γίνεται να είναι σχεδιαγραμματικές σημειώσεις -αν κάτι τέτοιο εννοούσες-. Οι συγκεκριμένες σημειώσεις ήταν μόνο κάποιοι πλαγιότιτλοι σε ένα κείμενο που διαβάσαμε στην τάξη. Κάτι τέτοιο δηλαδή πρέπει να το δουλεύουμε με τα παιδιά εκείνη την ώρα. Βέβαια, επειδή ξέρω φυσικά πάνω κάτω που θα κινηθούμε, σκέφτομαι να του δίνω μετά κάποια φωτοτυπία με τους πλαγιότιτλους. Γενικά, επειδή είναι μάθημα έκθεσης, τέτοια θέματα θα προκύψουν αρκετά. Πάντως σκέφτομαι να δουλέψω κάπως έτσι και να αποφύγω προς το παρόν τον υπολογιστή κι αν τον δω να δυσανασχετεί πάλι να το ξανασυζητήσω και μαζί του.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: leonigp στις Οκτώβριος 01, 2010, 03:01:18 μμ
Οι πολύ χρήσιμες συμβουλές από Lucinda μου θύμισαν μια συμβουλή που είχα διαβάσει για τους δυσλεξικούς (στο πανεπιστήμιο όμως), ότι τους βοηθάει να έχουν από πριν ένα σχεδιάγραμμα του μαθήματος, κάτι που είναι ωφέλιμο και για τους υπόλοιπους. Έτσι θα μπορούσε αποφευχθεί και ο αρνητικός σχολιασμός των άλλων, αφού δε θα γινόταν αντιληπτό ως διάκριση "υπέρ" του συμμαθητή τους.

Αν δεις ότι κάτι βοηθάει, γράψ'  το κι εδώ, όταν προλάβεις.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: Lucinda στις Οκτώβριος 02, 2010, 12:19:08 πμ

... σκέφτομαι να δουλέψω κάπως έτσι και να αποφύγω προς το παρόν τον υπολογιστή κι αν τον δω να δυσανασχετεί πάλι να το ξανασυζητήσω και μαζί του.

Καλό είναι να του εξηγήσεις ότι το μάθημα θα γίνεται με τέτοιο τρόπο που δεν θα χρειαστεί τον υπολογιστή του για να σημειώνει. Δεν είναι ανάγκη να φανεί ότι δεν συμφωνείς με αυτή του την τακτική. Πες του ότι σε ενδιαφέρει περισσότερο η συμμετοχή στο καθημερινό μάθημα κι όχι τόσο αν θα συγκρατήσει όλες τις λεπτομέρειες του μαθήματος για την επόμενη φορά. Έτσι τον απαλλάσσεις από το άγχος και θα λειτουργεί πολύ καλύτερα σε καθημερινή βάση, αλλά ταυτόχρονα θα αποδεσμεύσει τον εαυτό του και από το άγχος της εξέτασης. Εσύ μπορείς να καταλάβεις αν μελέτησε και χωρίς να φαίνεται ότι τον εξετάζεις.

Οι πολύ χρήσιμες συμβουλές από Lucinda μου θύμισαν μια συμβουλή που είχα διαβάσει για τους δυσλεξικούς (στο πανεπιστήμιο όμως), ότι τους βοηθάει να έχουν από πριν ένα σχεδιάγραμμα του μαθήματος, κάτι που είναι ωφέλιμο και για τους υπόλοιπους.

Αυτό μπορείς να το κάνεις σε ένα τμήμα ένταξης, κι εκεί με επιφυλάξεις. Αν η γνώση δεν ανακαλύπτεται σταδιακά και ομαδοσυνεργατικά μπορεί αφενός να μην ξεκαθαριστούν τα δύσκολα σημεία του μαθήματος κι αφετέρου να χάσεις σε χρόνο μηδέν την προσοχή των μαθητών σου. Πόσο μάλλον σε μία γενική τάξη, έστω και ενισχυτικής διδασκαλίας, όπου αν μοιράσεις το φυλλάδιο εξαρχής κάποιοι μαθητές θα επαναπαυτούν ότι δεν χρειάζεται να προσέχουν κι όποτε θέτεις ένα ερώτημα θα απαντούν με βάση το φυλλάδιο χωρίς να μπαίνουν στη διαδικασία να σκεφτούν. Οπότε όλη η ώρα θα είναι κατά πάσα πιθανότητα χαμένη. Γνώμη μου είναι το φυλλάδιο να δίνεται στο τέλος γιατί αυτό κρατάει ενεργούς τους μαθητές, όσο είναι δυνατόν βέβαια.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: emmaki στις Οκτώβριος 02, 2010, 09:11:13 πμ
Ένας μαθητής ΣΟΥ είπε ότι έχει δυσλεξία, εσύ είδες κάποιο χαρτί που να το πιστοποιεί αυτό;
Η δυσλεξία είναι κάτι διαφορετικό από τη δυσγραφία. Δεν σημαίνει ότι όποιος είναι δυσγραφικός είναι και δυσλεξικός, ούτε και το αντίστροφο (αν και συχνά συμβαίνει).
Η δυσλεξία έχει σχέση με την αντίληψη του χώρου και ό,τι αυτό συνεπάγεται (δυσκολία ανάγνωσης, δυσκολία προσανατολισμού, δυσκολία έκρασης των σκέψεων, δυσκολία "να βάλεις στο χαρτί τη σκέψη σου").
Η δυσγραφία είναι με πολύ απλά λόγια το να κάνεις πολύ άσχημα γράμματα.
Υπάρχει και η δυσαριθμησία, που είναι άλλο πράγμα, επίσης.

Αν δεν υπάρχει χαρτί για δυσλεξία (και μόνο για δυσλεξία), το ΄παιδί δίνει ΚΑΝΟΝΙΚΑ εξετάσεις. Αν δεν μάθει, λιπόν, να γράφει τι θα κάνει; (πρακτική ερώτηση)
Το σχεδιάγραμμα είναι μια καλή λύση, αλλά μήπως έτσι τι παιδί τα παίρνει έτοιμα μπροστά του και δεν παρακολουθεί το μάθημα; Επίσης, ο τρόπος που κρατά ο καθένας σημειώσεις είναι τελέιως προσωπικός. Το δικό σου το σχεδιάγραμμα θα βοηθάει τα παιδιά;
Είναι άλλο πράγμα να κάνεις μάθημα σε ένα δυσλεξικό χρησιμοποιώντας σχεδιάγραμμα με τα βασικά σημεία του μαθήματος, και άλλο πράγμα να δίνεις σε όλα τα παιδιά σχεδιάγραμμα του μαθήματος. Και άλλο σχεδιάγραμμα στην κάθε περίπτωση (άλλη δομή, άλλη μορφή). Στο κάθε δυσλεκτικό παιδίο κανονικά πρέπει να δίνεις τέτοιο σχεδιάγραμμα που να βοηθά το συγκεκριμένο παιδί, όχι ένα σχεδιάγραμμα για όλους.

Για μένα το πιο πρακτικό είναι η ηχογράφηση του μαθήματος σε συνδυασμό με το να κρατά το παιδί τις σημειώσεις του μέσα στο μάθημα. Έτσι και θα γράφει, αλλά και θα έχει και την ηχογράφηση για βοήθεια σε περίπτωση που δεν βγάζει τα γράμματα του.

Και το ξαναλέω, το πρόβλημα θα προκύψει στις εξετάσεις. Πώς θα δώσει εξετάσεις; Τι μορφή θα έχει η εξέταση του; Απαίτησε να δεις διάγνωση, η οποία θα προτείνει και τρόπους αντιμετώπισης (ΕΕΠ)
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: godspeed στις Οκτώβριος 02, 2010, 09:35:11 πμ
emmaki το πρώτο πράγμα που τον ρώτησα ήταν αν θα δώσει προφορικά εξετάσεις και μου είπε ναι. Για διάγνωση δίστασα να τον ρωτήσω γιατί μου το είπε μπροστά σε όλη την τάξη και δεν ήθελα να το συνεχίσω. Σκοπεύω όμως να τον ρωτήσω.
Αυτό που λες όμως για εξάσκηση στη γραφή το σκέφτηκα ούτως ή άλλως. Δηλαδή αν δεν δίνει γραπτά εξετάσεις, δεν πειράζει να μη γράφει;!
Εννοείται ότι τις σημειώσεις από αυτά που θα λέμε περίπου στο μάθημα θα του τις δίνω μετά! Δεν είναι δυνατόν να βγάζουμε με τα παιδιά πλαγιότιτλους και ένας μαθητής να τους έχει μπροστά του!
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: emmaki στις Οκτώβριος 02, 2010, 09:41:34 πμ
emmaki το πρώτο πράγμα που τον ρώτησα ήταν αν θα δώσει προφορικά εξετάσεις και μου είπε ναι. Για διάγνωση δίστασα να τον ρωτήσω γιατί μου το είπε μπροστά σε όλη την τάξη και δεν ήθελα να το συνεχίσω. Σκοπεύω όμως να τον ρωτήσω.
Αυτό που λες όμως για εξάσκηση στη γραφή το σκέφτηκα ούτως ή άλλως. Δηλαδή αν δεν δίνει γραπτά εξετάσεις, δεν πειράζει να μη γράφει;!
Εννοείται ότι τις σημειώσεις από αυτά που θα λέμε περίπου στο μάθημα θα του τις δίνω μετά! Δεν είναι δυνατόν να βγάζουμε με τα παιδιά πλαγιότιτλους και ένας μαθητής να τους έχει μπροστά του!


Για μένα πρέπει να γράφει.
Ακόμα και αν δώσει προφορικά εξετάσεις (οφείλεις να ζητήσεις διάγνωση, βασικά έπρεπε να σε ενημερώσει ο διευθυντής από την πρώτη μέρα ότι υπάρχει παιδί με πρόβλημα στην τάξη ώστε και εσύ να μην έρθεις σε άβολη θέση και φυσικά ούτε το παιδί) κάποια στιγμή τση ζωή του θα χρειαστεί να γράψει κάτι! Για πρακτικούς και μόνο λόγους πρέπει να εξασκείται στη γραφή (ακόμα και αν δεν εξετάζεται). Και τα δυσλεκτικά παιδια στο σχολείο γράφουν (εάν θέλουν και εάν συμφωνεί ο καθηγητής), άσχετα αν τα γραπτά τους δεν μετράνε και αμέσως μετά σκίζονται.
Σου είπα, η καλύτερη λύση για μένα είναι κανονική συμμετοχή στην τάξη (με ό,τι συνεπάγεται αυτό) και παράλληλη χρήση μέσου ηχογράφησης, για να βοηθηθεί στο σπίτι.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: leonigp στις Οκτώβριος 02, 2010, 12:25:17 μμ
Παράθεση
Αυτό μπορείς να το κάνεις σε ένα τμήμα ένταξης, κι εκεί με επιφυλάξεις. Αν η γνώση δεν ανακαλύπτεται σταδιακά και ομαδοσυνεργατικά μπορεί αφενός να μην ξεκαθαριστούν τα δύσκολα σημεία του μαθήματος κι αφετέρου να χάσεις σε χρόνο μηδέν την προσοχή των μαθητών σου. Πόσο μάλλον σε μία γενική τάξη, έστω και ενισχυτικής διδασκαλίας, όπου αν μοιράσεις το φυλλάδιο εξαρχής κάποιοι μαθητές θα επαναπαυτούν ότι δεν χρειάζεται να προσέχουν κι όποτε θέτεις ένα ερώτημα θα απαντούν με βάση το φυλλάδιο χωρίς να μπαίνουν στη διαδικασία να σκεφτούν. Οπότε όλη η ώρα θα είναι κατά πάσα πιθανότητα χαμένη. Γνώμη μου είναι το φυλλάδιο να δίνεται στο τέλος γιατί αυτό κρατάει ενεργούς τους μαθητές, όσο είναι δυνατόν βέβαια

Ισχύει αυτό. Πάντως είχα στο μυαλό μου κάτι πιο σχεδιαγραμματικό, σα χάρτη της διδασκαλίας. Και στο τέλος οι όποιες αναλυτικές σημειώσεις.

Ισχύει και ότι, αν σταματήσει να γράφει εντελώς, θα έχει μεγάλο πρόβλημα αργότερα. Το έχω δει στην πράξη. Το πρόβλημα είναι ότι ίσως η προσπάθεια να εξασκηθεί μέσα στην τάξη τον αποπροσανατολίσει τελείως από την παρακολούθηση. Αυτά είναι πράγματα που μόνο κατά περίπτωση μπορείς να τα δεις φαντάζομαι.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: Lucinda στις Οκτώβριος 02, 2010, 02:14:09 μμ
Μα δεν θα σταματήσει να γράφει...αυτό που είπα είναι να μην χρειάζεται να πρέπει να προλάβει όσα λέγονται και ταυτόχρονα να πρέπει να παρακολουθεί της εξέλιξη της συζήτησης για τον ίδιο λόγο που αναφέρεις στο τελευταίο μήνυμα (άλλωστε το ανέφερα κι εγώ παραπάνω αυτόν τον λόγο). Εννοείται πως κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και πρέπει να το δεις στην πράξη, όλα όσα διατυπώνονται εδώ, λέγονται με κάθε επιφύλαξη και αποτελούν περισσότερο γενικές κατευθύνσεις από συνάδελφο σε συνάδελφο. Αλίμονο αν εφαρμόζαμε κατά γράμμα μια απλή συμβουλή :)

Συμφωνώ με emnaki σε όσα είπε. Πρέπει να ζητήσεις διάγνωση, όχι βέβαια από το μαθητή, αλλά από τον διευθυντή και την έκθεση με προτάσεις του ΚΕΔΔΥ. Επίσης συμφωνώ κι έχω προαναφέρει ότι δίνεται διαφοροποιημένο φυλλάδιο στο δυσλεξικό μαθητή κι ότι αυτό καλό είναι να μην δίνεται στην αρχή του μαθήματος. Το πρόβλημά του όμως με τη γραφή δεν αντιμετωπίζεται στο μάθημα, αλλά σε τμήμα ένταξης με ειδικό παιδαγωγό.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: leonigp στις Οκτώβριος 02, 2010, 05:27:14 μμ
Απλώς συμφωνούσα με emmaki. Ούτε κι εγώ νομίζω ότι μπορεί στο πλαίσιο της ενισχυτικής στην έκθεση να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα στη γραφή.

Είναι πολύ χρήσιμες οι γενικές κατευθύνσεις. Έχω κι εγώ μια παρόμοια περίπτωση, αλλά ευτυχώς όχι στην έκθεση.
Γι' αυτό και περιμένω με ανυπομονησία τις εξελίξεις :)
Τίτλος: Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
Αποστολή από: erietta στις Ιανουάριος 14, 2017, 12:18:55 πμ
Επαναφέρω το θέμα για να ρωτήσω το εξής: Ήρθε η μαμά μιας μαθήτριας Α΄ Λυκείου που έχει χαρτί δυσλεξίας από το ΚΕΔΔΥ. Το κοριτσάκι εξετάζεται προφορικά. Η μαμά μού είπε ότι την βοηθάει στα μαθήματα μια φοιτήτρια Κοινωνιολογίας και ότι ενδιαφέρεται για θεωρητική κατεύθυνση. Η μαμά ρώτησε πώς αλλιώς μπορεί να βοηθήσει το παιδί. Υπάρχουν κέντρα που αναλαμβάνουν μαθητές Λυκείου ή ειδικοί παιδαγωγοί-φιλόλογοι για μαθήματα Λυκείου; Ένα απλό φροντιστήριο μπορεί να βοηθήσει μαθητή με δυσλεξία; Επειδή πιστεύω πως το τελευταίο δεν μπορεί να γίνει, αν ξέρει κάποιος να μας πει πού πρέπει να απευθυνθεί ο γονιός για ειδική καθοδήγηση του παιδιού.