1
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Παράλληλη στη δευτεροβάθμια
« στις: Απρίλιος 22, 2024, 08:08:59 μμ »
Σε γενικές γραμμές όλες οο οδηγίες που έχω δει (και συχνά οι σύμβουλοι παραπέμπουν σε αναλυτικές οδηγίες άλλων περιοχών) δεν έχουν καμία σχέση με την τυποποιημένη αυστηρή εξέταση όλων των μαθητών στα ίδια θέματα. Ή καλύτερα, η ιδέα των ομοιόμορφων εξετάσεων είναι παντελώς αντίθετη με τον σεβασμό των μαθησιακών ιδιαιτεροτήτων του κάθε παιδιού. Όλοι οι σύμβουλοι είναι υπέρ της μεγάλης ελευθερίας στην εξέταση των παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και ειδικά στα προφορικα, ενθαρρύνουν τα πάντα, αλλά δεν τα δίνουν πάντα γραπτώς.
Ακόμα και να μην γράφεται κάτι κάπου ρητά, οι γνωματεύσεις των περισσότερων παιδιών έχουν οδηγίες που απαιτούν κάποια παρέμβαση: κατάτμηση σε υποερώτηματα, απλούστευση ερωτημάτων, περισσότερος χρόνος. Αυτά όλα αφήνουν πολλά περιθωρια ερμηνειών.
Κατά τη γνώμη μου και με βάση την εμπειρία μου, το θέμα δεν είναι τι θέλει να κάνει η παράλληλη, αλίμονο αν δεν θέλει να εμπλακεί. Ως κατεξοχήν γνωστης των δυνατών και αδυνάτων σημείων του παιδιού, μεχρι το λύκειο θα έπρεπε να απαιτεί να εμπλακεί τουλάχιστον στην προφορική εξέταση, αν υπάρχει. Το θέμα είναι τι είναι πρόθυμος να δεχτεί ο εκπαιδευτικός της τάξης, κάτι που δεν είναι καθολου αυτονόητο. Επίσης μιας και αυτοί οι θεσμοί στοχεύουν εν τελει στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ενσωμάτωση των μαθητών στη γενική τάξη, κάτι που εφαρμοζεται στην Α Γυμνασίου δεν σημαίνει ότι πρέπει να εφαρμοστεί στη Γ Γυμνασίου. Φαντάζομαι ότι η δημιουργική ασάφεια υπάρχει και γι αυτό. Δεν έχουν όλα τα παιδιά τον ίδιο ρυθμό ούτε δουλεύουν σε όλους οι ίδιες λύσεις.
Ακόμα και να μην γράφεται κάτι κάπου ρητά, οι γνωματεύσεις των περισσότερων παιδιών έχουν οδηγίες που απαιτούν κάποια παρέμβαση: κατάτμηση σε υποερώτηματα, απλούστευση ερωτημάτων, περισσότερος χρόνος. Αυτά όλα αφήνουν πολλά περιθωρια ερμηνειών.
Κατά τη γνώμη μου και με βάση την εμπειρία μου, το θέμα δεν είναι τι θέλει να κάνει η παράλληλη, αλίμονο αν δεν θέλει να εμπλακεί. Ως κατεξοχήν γνωστης των δυνατών και αδυνάτων σημείων του παιδιού, μεχρι το λύκειο θα έπρεπε να απαιτεί να εμπλακεί τουλάχιστον στην προφορική εξέταση, αν υπάρχει. Το θέμα είναι τι είναι πρόθυμος να δεχτεί ο εκπαιδευτικός της τάξης, κάτι που δεν είναι καθολου αυτονόητο. Επίσης μιας και αυτοί οι θεσμοί στοχεύουν εν τελει στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ενσωμάτωση των μαθητών στη γενική τάξη, κάτι που εφαρμοζεται στην Α Γυμνασίου δεν σημαίνει ότι πρέπει να εφαρμοστεί στη Γ Γυμνασίου. Φαντάζομαι ότι η δημιουργική ασάφεια υπάρχει και γι αυτό. Δεν έχουν όλα τα παιδιά τον ίδιο ρυθμό ούτε δουλεύουν σε όλους οι ίδιες λύσεις.