Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - rorygr

Σελίδες: 123
1

Ο ενθουσιασμός κάνει τον καλό δάσκαλο»
Η συνταγή του καλού εκπαιδευτικού θα αναζητηθεί από τη νέα σχολική χρονιά μέσα από τον θεσμό του μέντορα


ΜΑΡΝΥ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ | Σάββατο 3 Ιουλίου 2010
         Μια καλοκαιρινή ημέρα, πριν από τέσσερα χρόνια, ο 55χρονος Δημοσθένης Κ., καθηγητής Φυσικής σε δημόσιο λύκειο, συνειδητοποίησε ότι είχε φτάσει σε αδιέξοδο. Επειτα από πολυετή καριέρα στον χώρο της Εκπαίδευσης σταμάτησε να αισθάνεται ότι προσφέρει. Εψαχνε για κάτι καινούργιο. Την ίδια περίοδο κοινωνικές αναταραχές, εντάσεις, διεκδικήσεις είχαν τοποθετήσει τον μαθητή στο περιθώριο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το πρόβλημα ήταν γνωστό. Πώς να βελτιώσεις την ποιότητα της Εκπαίδευσης σε ένα σύστημα όπου οι δάσκαλοι και οι καθηγητές δεν αξιολογούνται με κανέναν τρόπο και η αριστεία αφήνεται στην καλή διάθεση του διδάσκοντος; « Τι κάνει έναν καλό δάσκαλο σήμερα;» α ναρωτιέται ο 55χρονος εκπαιδευτικός. «Ενα πτυχίο, μια εξωστρεφής προσωπικότητα και ο ενθουσιασμός; ». Η απάντηση δεν είναι αυτονόητη. Ομως, παρ΄ ότι το εκπαιδευτικό οικοδόμημα της χώρας δεν δείχνει γερό, ο καθηγητής Φυσικής ξέρει ότι η διάθεση υπάρχει. Οσα είδε τα προηγούμενα χρόνια στα σχολεία όπου εργάστηκε δείχνουν ότι η πλειονότητα των εκπαιδευτικών νοιάζεται για τους μαθητές. Πώς όμως αυτό μπορεί να «μετρηθεί»;

Ο 55χρονος εκπαιδευτικός προσπάθησε να βρει τον δρόμο του στα προγράμματα επιμόρφωσης που εξαγγέλθηκαν την τελευταία δεκαετία, τα οποία όμως σχεδόν ποτέ δεν λειτούργησαν σε οργανωμένο επίπεδο. Οπως διαπίστωσε, εκτός από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, διάθεση δεν είχε ούτε το κράτος. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές ήθελαν να επιμορφωθούν, αλλά τα κονδύλια που προβλέπονταν για τα προγράμματα αυτά χάνονταν κάπου... στον δρόμο. Επιπλέον κανένας υπουργός Παιδείας παρ΄ ότι ξεκινούσε τη θητεία του με την εξαγγελία της επιμόρφωσης δεν την εφάρμοζε πραγματικά, εκτός από το να αλλάζει επωνυμία, κτίρια και ηγεσία στον περίφημο οργανισμό επιμόρφωσης.

Τα προβλήματα όμως εξακολουθούσαν να υπάρχουν. Στη σχολική τάξη δεν ήταν μια ή δυο οι φορές όπου ένας μαθητής αρνιόταν να παρακολουθήσει το μάθημα και ο δάσκαλός του δεν είχε την υπομονή να αναζητήσει το πρόβλημα και να επικοινωνήσει μαζί του, αλλά προτιμούσε να φωνάξει, να απειλήσει ή και να τον πετάξει έξω από το μάθημα. Είχε δει πολλές φορές μαθητές να εισβάλλουν σε σχολικές τάξεις και να διακόπτουν το μάθημα παρουσιάζοντας αυθόρμητα χάπενινγκ, επειδή κανένας δεν μπορούσε να ελέγξει την ενεργητικότητά τους και να τη διοχετεύσει κατάλληλα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν ο γιος του καλύτερού του φίλου, ο οποίος μαράζωνε επί χρόνια μέσα σε μια σχολική τάξη ελληνικού γυμνασίου, για να διαπιστωθεί τελικά σε μια κατασκήνωση που είχε πάει σε σχολείο της Αμερικής για να εξασκήσει τα αγγλικά του ότι ήταν μαθηματική ευφυΐα. «Θυμάμαι ακόμη συναδέλφους μου να κοιτούν το ρολόι τους και να αναρωτιούνται πότε θα έρθει η ώρα για να φύγουν...» λέει ο ίδιος.

Εφέτος ένας νέος θεσμός εξαγγέλθηκε και μένει να διαπιστωθεί εάν θα αλλάξει την ελληνική νοοτροπία στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Από την ερχόμενη σχολική χρονιά κάθε νέος εκπαιδευτικός θα αποκτήσει έναν μέντορα, ο οποίος θα τον παρακολουθεί, θα τον καθοδηγεί, θα τον διορθώνει. Πρόκειται για εκπαιδευτικό της ίδιας ειδικότητας, που θα καθοδηγεί και θα συμβουλεύει τον δόκιμο νηπιαγωγό, δάσκαλο ή καθηγητή την πρώτη περίοδο των δύο ετών πριν μονιμοποιηθεί. Ο μέντορας θα εκφράζει και την κρίσιμη γνώμη στο τέλος της πρώτης διετίας για το αν ο εκπαιδευτικός θα τοποθετηθεί σε θέση διοίκησης ή σε σχολική τάξη.

Ο θεσμός εφαρμόζεται ήδη επί χρόνια με επιτυχία στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, όπου οι παλαιότεροι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν την «καθοδήγηση» των νεοτέρων. Το πρόβλημα του εκπαιδευτικού συστήματος βέβαια, όπως λένε δάσκαλοι και καθηγητές, δεν είναι μόνο οι νέοι διδάσκοντες, που έχουν συνήθως όρεξη και ενθουσιασμό, αλλά συχνά οι παλαιότεροι, μόνιμοι συνάδελφοί τους, που φτάνουν να παραμελούν τα καθήκοντά τους.

Πάντως οι θεσμοί της επιμόρφωσης και της αξιολόγησης αποτελούν προτεραιότητα για το υπουργείο Παιδείας και η ηγεσία του φιλοδοξεί αυτή τη φορά να τους κάνει αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κάτι τέτοιο άλλωστε θα δώσει νέους στόχους σε εκπαιδευτικούς όπως ο 55χρονος Δημοσθένης, που δηλώνει ότι θα επιδιώξει την εκλογή του σε θέση μέντορα.

Ο θεσμός του μέντορα βέβαια δεν αντιμετωπίζεται με «καλό μάτι» από πολλούς εκπαιδευτικούς, οι οποίοι βλέπουν πίσω από την εφαρμογή του μια μέθοδο «τιμωρητικής» αξιολόγησης, στα πρότυπα του παλιού επιθεωρητή. Η Ομοσπονδία των Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) ήδη εκφράστηκε ενάντια στον θεσμό, ενώ πολλοί δάσκαλοι και καθηγητές θα προσπαθήσουν την επόμενη σχολική να βάλουν τον νέο νόμο στο «πάγο» αρνούμενοι να συνεργαστούν με τους μέντορες. « Πρόκειται για απαράδεκτο θεσμό » λέει η καθηγήτρια σε σχολεία της περιοχής Ευρυτανίας κυρία Φωτεινή Πανοπούλου. « Δεν πρόκειται για μέντορα,αλλά για μια μορφή αξιολόγησης και έναν τρόπο να κριθούν οι νεοδιόριστοι συνάδελφοί μας. Εμείς έτσι κι αλλιώς πάντα καθοδηγούσαμε τους νεοδιόριστους.Εγώ δεν θα δεχόμουν ποτέ να παίξω αυτό τον ρόλο » καταλήγει.


ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΜΕΝΤΟΡΑ
Μόνιμος εκπαιδευτικός με διδακτική εμπειρία, τυπικά προσόντα (παιδαγωγική κατάρτιση, επιστημονική παρουσία, επάρκεια στη χρήση και διδακτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, συμμετοχή σε καινοτόμα προγράμματα).

Τουλάχιστον πέντε έτη πραγματικής διδακτικής εμπειρίας.

Ασκηση διδακτικών καθηκόντων κατά τα δύο προηγούμενα σχολικά έτη από την υποβολή της αίτησής του.

Γνώση της σχολικής κουλτούρας και των ιδιαίτερων συνθηκών άσκησης του εκπαιδευτικού έργου στην περιοχή εργασίας του νεοδιοριζόμενου.

 Ικανότητα επικοινωνίας, ευχέρεια λόγου, ικανότητα συνεργασίας, διαπραγμάτευσης, διαχείρισης του άγχους, υπομονή, υπευθυνότητα.

 Οι μέντορες απαλλάσσονται από το 15% έως 30% του διδακτικού και του εργασιακού τους ωραρίου, ανάλογα με τον αριθμό των νέων εκπαιδευτικών.


Η ΔΙΕΤΙΑ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΝΤΟΡΑ


Πρώτο έτος
\334 15 έως και 25 διδασκαλίες και 10 ωριαίες συναντήσεις μεταξύ μέντορα και νεοδιόριστου εκπαιδευτικού.

\334 Εμφαση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων διδασκαλίας του νέου εκπαιδευτικού, στις πρακτικές διαχείρισης της τάξης και στην πρακτική γνώση του αντικειμένου του.

\334 Πέντε έως δέκα διδασκαλίες στην τάξη από τον μέντορα και τον νέο εκπαιδευτικό ως παρατηρητή.

\334 Πέντε έως δέκα διδασκαλίες από τον νέο εκπαιδευτικό με παρατηρητή τον μέντορα.

\334 Πέντε έως δέκα διδασκαλίες θα γίνονται από κοινού.


Δεύτερο έτος
\334 Εφόσον το επιθυμεί ο νέος εκπαιδευτικός, θα παρέχεται η δυνατότητα μέχρι τριών ακόμη διδασκαλιών από τον μέντορα και μέχρι τριών από τον καθοδηγούμενο.

\334 Η σχέση πλέον θα «χαλαρώνει». Διδασκαλίες στο δεύτερο έτος θα θεωρούνται και οι από κοινού εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία και βιβλιοθήκες, κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κ.ά.

\334 Δέκα συναντήσεις μεταξύ μέντορα και νέου εκπαιδευτικού για τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου εκ μέρους του νέου εκπαιδευτικού, την αξιολόγηση του μαθητή κ.λπ.

(* Στο τέλος του πρώτου έτους ο μέντορας και ο νέος εκπαιδευτικός υποβάλλουν από κοινού υπόμνημα στον σχολικό σύμβουλο με τις δραστηριότητες που πραγματοποίησαν.)



το βημα

2
Ρεπορτάζ:esos.gr

Aρκετοί εκπαιδευτικοί δεν εφαρμόζουν τις εγκυκλίους του υπ. Παιδείας, ταλαιπορώντας έτσι μαθητές και γονείς , δεν ενημερώνονται επαρκώς για την ισχύουσα νομοθεσία, ενώ υπάρχει έλλειψη ενημέρωσης από το ΥΠΕΠΘ και το Π.Ι..για το ενιαίο αναμορφωμένο Ολοήμερο και την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας .Τα προβλήματα αήθους και παραβατικής συμπεριφοράς και σε πλήθος και σε ένταση που καταγράφτηκαν το προηγούμενο σχολικό έτος μειώθηκαν , Η πληθώρα της ύλης και ο συνωστισμός της στα βιβλία Μαθηματικών Β΄ και Ε΄ καθώς και Γλώσσας Ε΄ κουράζουν υπερβολικά τους μαθητές και συχνά η αποτυχία τους προκαλεί αποστροφή.

Αυτές είναι μερικές από τις διαπιστώσεις που καταγράφονται στην αρκετά ενδιαφέρουσα έκθεση της Σχολικής Συμβούλου της Χίου Ιωάννας Λεμονιάδου -Μιχαηλίδη


Ειδικότερα η κ. Λεμονιάδου -Μιχαηλίδη στη έκθεσή της διαπιστώνει τα εξής:

-Παρατηρείται το εξής φαινόμενο: αρκετοί εκπαιδευτικοί αν και γνωρίζουν τις εγκυκλίους για τις κατ’ οίκον εργασίες εν τούτοις δεν τις εφαρμόζουν ακολουθώντας αυθαίρετη συμπεριφορά η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις δε βοηθά τους μαθητές αλλά αναγκάζει την οικογένεια-γονείς να υποκαταστήσουν το σχολείο. Ευτυχώς, η τάση αυτή που παρατηρείται κυρίως σε μεγάλα αστικά σχολεία, με μαθητές που οι γονείς τους έχουν μεγάλη κοινωνικο-οικονομική επιφάνεια, τείνει να μειώνεται με τον καιρό χωρίς, όμως και να εξαφανίζεται.


-Στόχος για το επόμενο σχολικό έτος είναι η επεξεργασία των στοιχείων της έρευνας που διενεργήσαμε για την αξιολόγηση του μαθητή στη Χίο και η εξαγωγή συμπερασμάτων.

-Ταυτόχρονα η παρακολούθηση των προγραμμάτων που πρόκειται να εφαρμοστούν όπως το νέο σχολείο, το ενιαίο αναμορφωμένο Ολοήμερο και η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας απαιτεί σαφέστερη ενημέρωση του Σχ. Συμβ. από το Π.Ι. και κατά συνέπεια και των εκπαιδευτικών που χρειάζονται διευκρινήσεις για τον τρόπο εφαρμογής τους από το Σχ. τους Σύμβουλο και το ΥΠΕΠΘ. Ωστόσο, μέχρις στιγμής, καταγράφεται η ανησυχία και η σύγχυση της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εφαρμογή των παραπάνω προγραμμάτων, αλλά και η αιφνίδια ανακοίνωση και λεπτομερής έλλειψη ενημέρωσης από το ΥΠΕΠΘ και το Π.Ι..

-Οι εκπαιδευτικοί γενικά και οι δάσκαλοι ιδιαιτέρως, με δική τους ευθύνη και όχι της υπηρεσίας, δεν ενημερώνονται επαρκώς για την ισχύουσα νομοθεσία. Συχνά δημιουργούνται συγκρούσεις και προβλήματα εξαιτίας τόσο της αφελούς όσο και της σκόπιμης άγνοιας του ισχύοντος νομικού πλαισίου. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί είναι αδικαιολόγητοι, ενώ θα έπρεπε να επιζητούν την εφαρμογή του δικαίου στους τομείς που τους αφορά.


-Τα προβλήματα αήθους και παραβατικής συμπεριφοράς και σε πλήθος και σε ένταση που καταγράφτηκαν το προηγούμενο σχολικό έτος μειώθηκαν κατά πολύ και αντιμετωπίστηκαν κυρίως από τους Δ/ντές σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Εκτιμούμε ότι η από κοινού δημιουργία ενός είδους εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας σχολείου, που να ρυθμίζονται τρόποι αντιμετώπισης παραβατικών συμπεριφορών μαθητών και άλλων θεμάτων που αφορούν στην ομαλή λειτουργία του σχολείου, οι παρεμβάσεις των Δ/ντών και των δασκάλων αλλά και η ενημέρωση των γονέων για το σχετικό θέμα έφερε πολύ καλά αποτελέσματα.

- Γενική παρατήρηση: Απαιτείται μείωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης μαθημάτων Γλώσσας και Μαθηματικών κυρίως των μικρών τάξεων με κείμενα και γνωστικά θέματα που χρειάζεται ο σύγχρονος άνθρωπος και απαλοιφή άχρηστων γνώσεων.

-Η πληθώρα της ύλης και ο συνωστισμός της στα βιβλία Μαθηματικών Β΄ και Ε΄ καθώς και Γλώσσας Ε΄ κουράζουν υπερβολικά τους μαθητές και συχνά η αποτυχία τους προκαλεί αποστροφή.

-Το υφιστάμενο βιβλίο Ιστορίας ΣΤ΄ δεν προσφέρεται για σύγχρονη διδασκαλία.

-Μαθήματα ειδικοτήτων που γίνονται από το δάσκαλο δεν μπορούν να εποπτευθούν ικανοποιητικά από τη Σχολική Σύμβουλο σε σχέση με την εφαρμογή των ΑΠΣ.

-Επιπλέον, κάποιες παρατηρήσεις γίνονται από τους δασκάλους για πληθώρα ύλης και προτεινόμενων δραστηριοτήτων που δυσκολεύουν πολύ τους μαθητές και τους δασκάλους για τα βιβλία Γεωγραφίας, Εικαστικών καθώς και για τα βιβλία Μουσικής.

                                              ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

1) Περισσότερο προσωπικό για υπεύθυνη λειτουργία βοηθητικών ενισχυτικών προγραμμάτων και τμημάτων ένταξης για το μαθητή. Διατυπώνονται αιτήματα από όλα τα σχολεία. Προϋπόθεση, κατά την άποψή μας, η διάθεση από το ΠΥΣΠΕ επιπλέον δασκάλου ή δασκάλων ανάλογα με τη σχολική μονάδα, που όμως θα πρέπει να αξιοποιείται/ούνται αποκλειστικά και μόνο για το σκοπό αυτό και με αποκλειστική ευθύνη του Δ/ντή του σχολείου.

2) Μείωση προσωπικού και λειτουργικών δαπανών για την εκπαίδευση σε καμιά περίπτωση δε συνεπάγεται βελτίωση της ποιότητάς της.

3) Η εξομοίωση του διδακτικού ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών θα έλυνε αδικίες που ταλαιπωρούν την υπηρεσία αλλά και προβλήματα και αυθαιρεσίες Δ/ντών ως προς την εφαρμογή ωρολογίου προγράμματος αφού είναι γνωστή η ύπαρξη παραπρογράμματος και που είναι αδύνατον να ελεγχθεί αυτή σε καθημερινή βάση από το Σχολικό Σύμβουλο ή τον Προϊστάμενο.

4) Η εξομοίωση της αριθμητικής κλίμακας αξιολόγησης του μαθητή του Δημοτικού με αυτήν του Γυμνασίου θα έδινε καθοριστική λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο δάσκαλος και το σύστημα από την ισχύουσα κλίμακα αλλά και θα διευκόλυνε το μαθητή στην πορεία της επίδοσής του στο Γυμνάσιο.

5) Είναι χρήσιμο ένα εγχειρίδιο οδηγιών επιλογής διδακτέας ύλης μαθημάτων νέων βιβλίων για το δάσκαλο από το Π. Ι..

6) Διατυπώνονται πολλά αιτήματα για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών σε επίπεδα αρχάριων και προχωρημένων, αίτημα που δε θα έπρεπε να διατυπώνεται για το Δημοτικό σχολείο. Παρ’ όλ’ αυτά και γνωρίζοντας την ελληνική πραγματικότητα για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών θεωρούμε ότι η πιστοποιημένη επάρκεια στην ξένη γλώσσα θα έπρεπε να παρέχεται μέσα από τις διαδικασίες του εκπαιδευτικού συστήματος και όχι από την παραπαιδεία.

7) Η διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας και των Η/Υ σε ξεχωριστά μαθήματα από την Α΄ τάξη χρειάζεται επανεξέταση.

8) Χρειάζεται πιο αποτελεσματική συνεργασία με φορείς Ειδικής Αγωγής για έγκαιρη διάγνωση αλλά και υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Δημιουργία τμημάτων Ειδικής Αγωγής μέσα στα κανονικά σχολεία.

9) Τέλος, επισημαίνουμε την ανησυχία και αγωνία μας για τη στάση του εκπαιδευτικού απέναντι στις σύγχρονες ανάγκες που έχει να αντιμετωπίσει. Τόσο το εκπαιδευτικό σύστημα όσο και η κοινωνία απαιτούν και του αναθέτουν υποχρεώσεις υπερβολικές και δύσκολες χωρίς ταυτόχρονα αυτός πάντοτε να μπορεί να ανταποκριθεί αλλά και στις περισσότερες φορές που αυτός ανταποκρίνεται δεν αισθάνεται αναγνώριση και ικανοποίηση για το έργο του. Είναι γνωστό σε όλους ότι ένας απογοητευμένος εκπαιδευτικός πρέπει να επιστρατεύσει αισθήματα πάνω από τις ανθρώπινες δυνάμεις του για να κάνει τους μαθητές του καλούς κι ευτυχισμένους. Κι αυτό είναι από δύσκολο έως αδύνατο.




3
Όπως είπε ο Γ. Παπακωνσταντίνου στη Βουλή, από εδώ και μπρος, όσοι δημόσιοι υπάλληλοι διορίζονται στο Δημόσιο θα έχουν υποχρεωτικά μόνο ΙΚΑ, σαν φορέα ασφάλισης

troktiko

4
Διορίζουν μουσουλμάνες νηπιαγωγούς χωρίς ΑΣΕΠ 

"ΤΙΠΟΤΕ ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΟΝ ΚΑΤΗΦΟΡΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ.ΟΧΙ ΤΟΣΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΛΛΑ ΗΘΙΚΑ.ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΟΥ.ΚΑΤΑΓΟΜΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΜΕ 2 ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟΓΟΝΕΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ(ΕΘΝΙΚΗΣ;) ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΠΕΤΥΧΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 5 ΦΟΡΕΣ (ΛΕΠΤΟΜΕΡEIΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ)ΘΑ ΜΕΙΝΩ ΑΝΕΡΓΗ ΑΠΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ.ΚΑΙ Ω ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΣ ΜΑΘΑΙΝΩ ΧΤΕΣ ΣΕ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΟΤΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΘΑ ΔΙΟΡΙΣΕΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΑΣΕΠ ΚΑΙ...


 
ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΟΠΩΣ ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΕ ΣΤΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ ΕΔΩ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ!ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΧΩ ΜΙΣΗΣΕΙ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΩ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΕΔΩ .ΤΑ ΠΑΝΤΑ .ΕΙΜΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΠΙΑ ΤΙΠΟΤΕ.ΚΑΤΑ ΠΑΣΑ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΜΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙ ΣΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΤΩΝ ΑΧΡΗΣΤΩΝ.ΑΚΟΥΤΕ ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ.ΕΝΑ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ.ΕΝΑ ΠΑΡΑΠΟΝΟ.ΑΝ ΣΥΓΚΙΝΗΘΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟ MAIL MOY EINAI Limn2000@yahoo.gr"

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ


...ΠΗΓΗ:Troktiko 
 

6
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Τέλος η ατιμωρησία
« στις: Μάιος 22, 2010, 01:29:30 μμ »
Μπαίνει τέλος στην ατιμωρησία
Και απομάκρυνση δημοσίων υπαλλήλων για ορισμένα αδικήματα

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΜΟΥΤΟΥΣΗ
   
Τέλος στο καθεστώς ατιμωρησίας που κυριαρχεί στο Δημόσιο εδώ και χρόνια, επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Εσωτερικών, ετοιμάζοντας το επόμενο διάστημα πακέτο αλλαγών στο πειθαρχικό δίκαιο των υπαλλήλων.

Αυστηρότερες ποινές, που μπορεί να φτάσουν μέχρι την άμεση απομάκρυνση υπαλλήλων για ορισμένα αδικήματα, ταχύτερες διαδικασίες έκδοσης αποφάσεων, αλλά και τροποποίηση της λειτουργίας των πειθαρχικών συμβουλίων, είναι μερικά από τα μέτρα που εξετάζονται να ληφθούν για την εξυγίανση του Δημοσίου.

«Δεν μπορεί να μιλάει κανείς συλλήβδην εναντίον όλων των δημοσίων υπαλλήλων. Είναι άδικο και απαράδεκτο», τονίζει στα «ΝΕΑ» ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης και επισημαίνει: «Πρέπει να προστατευθούν οι άξιοι δημόσιοι υπάλληλοι γιατί σε αυτούς στηρίζεται το κράτος και η εξυπηρέτηση του πολίτη».

Ηδη, πάντως, το πρώτο βήμα έγινε από τον κ. Ραγκούση με τον νέο νόμο για την επιλογή προϊσταμένων στο Δημόσιο. «Αποκλείσαμε τη δυνατότητα να γίνει κάποιος διευθυντής εάν έχει υποπέσει σε παραπτώματα που επισύρουν οριστική παύση», σημειώνει.

Μέχρι πρότινος, ύστερα από 5 χρόνια η ποινή δεν λαμβανόταν υπόψη και ο κάθε επίορκος υπάλληλος μπορούσε να γίνει ακόμη και γενικός διευθυντής υπουργείου. Προς αυτήν την κατεύθυνση, υπάρχουν σύμφωνα με πληροφορίες σκέψεις να αυστηροποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο των ποινών.

«Οχι» στην παραγραφή. Αυτό αφορά το ύψος των ποινών που θα επιβάλλονται ανάλογα με το αδίκημα και δεν αποκλείεται να οριστούν συγκεκριμένες ποινές για κάθε παράβαση. Η αυστηροποίηση εμπεριέχει επίσης και την αδυναμία παραγραφής μιας σειράς αδικημάτων, στα οποία εάν υποπέσει κάποιος δημόσιος υπάλληλος θα αποτελεί παρελθόν για την υπηρεσία.

Παράλληλα, θα τεθούν συγκεκριμένα χρονικά περιθώρια εντός των οποίων θα πρέπει να λαμβάνονται οι αποφάσεις από τα πειθαρχικά συμβούλια. Ανάλογοι χρονικοί περιορισμοί θα προβλεφθούν και όταν οι υποθέσεις φτάσουν στα δικαστήρια.

Ενα άλλο βήμα που σχεδιάζει το υπουργείο Εσωτερικών είναι η αναδιάρθρωση της συγκρότησης και λειτουργίας των πειθαρχικών συμβουλίων. Στο πλαίσιο αυτό δεν αποκλείεται να υπάρξει αλλαγή στη σύνθεση των συμβουλίων, καθώς εκτιμάται πως η συμμετοχή σε αυτά δημοσίων υπαλλήλων οδηγεί σε επιεικείς αποφάσεις για τους συναδέλφους τους. Συνεννόηση με ΑΔΕΔΥ. Οι αλλαγές θα προωθηθούν ύστερα από συνεννόηση και με την ΑΔΕΔΥ. «Στόχος είναι να αναδειχθούν οι άξιοι υπάλληλοι, που τους παίρνουν στον λαιμό τους οι επίορκοι», υπογραμμίζει ο κ. Ραγκούσης, μιλώντας για αργόσυρτες διαδικασίες στην εκδίκαση των υποθέσεων. «Είναι τόσο αργή η διαδικασία απονομής που το πειθαρχικό δίκαιο σήμερα επιτρέπει σε κάποιον επίορκο δημόσιο υπάλληλο πρώτα να βγει στη σύνταξη και μετά να του επιβληθεί η όποια ποινή...», υπογραμμίζει ο υπουργός Εσωτερικών.

«Τρομακτική καθυστέρηση». Ανάλογη είναι η άποψη και του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή, ο οποίος έρχεται αντιμέτωπος κάθε χρόνο με δεκάδες υποθέσεις, για τις οποίες υπάλληλοι που παρανόμησαν πέφτουν στα μαλακά.

«Υπάρχει τρομακτική καθυστέρηση στα ποινικά δικαστήρια», σχολιάζει, επισημαίνοντας μάλιστα πως «οι υποθέσεις είναι έτοιμες με πορίσματα, οπότε δεν χρειάζεται ούτε καν διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης». Ωστόσο, εδώ και χρόνια έχουν παραπεμφθεί από τον ίδιο περίπου 450 υποθέσεις στον εισαγγελέα, αλλά- όπως λέει- «πλην ελαχίστων περιπτώσεων ακόμη εκκρεμούν».

Μέχρι την ψήφιση του νέου θεσμικού πλαισίου, εκδόθηκε πάντως προ ημερών εγκύκλιος του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου προς όλους τους εισαγγελικούς λειτουργούς προκειμένου να επισπεύσουν την εκδίκαση υποθέσεων που σχετίζονται με διαφθορά, φοροδιαφυγή και εν γένει παραβάσεις κατά την υπηρεσία.


Ποινές- χάδι για εξωφρενικές παραλείψεις

Δεκάδες είναι τα παραδείγματα πειθαρχικών αποφάσεων που έχει να αναφέρει ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης και για τα οποία χρειάστηκε να υποβάλει ένσταση στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο ή στα διοικητικά δικαστήρια, καθώς είχαν επιβληθεί ποινές- χάδι σε υπαλλήλους.

Ακυρώθηκε προσγείωση επειδή τελείωσε το ωράριό του!

1Κλείδωσε τον πύργο ελέγχου και έφυγε επειδή είχε λήξει το ωράριό του! Αυτό ήταν το επιχείρημα του υπαλλήλου της ΥΠΑ στο αεροδρόμιο Πάρου, παρ΄ ότι είχε ενημερωθεί πως αναμένεται πτήση από την Αθήνα, η οποία είχε καθυστέρηση. Αποτέλεσμα ήταν στα μισά της διαδρομής το αεροσκάφος να λάβει εντολή να επιστρέψει στην Αθήνα αφού δεν υπήρχε δυνατότητα προσγείωσης και να ταλαιπωρηθούν 40 πολίτες - 20 που μετέβαιναν στην Πάρο και 20 που περίμεναν να φύγουν με την πτήση επιστροφής προς Αθήνα.

ΠΟΙΝΗ:Στέρηση αποδοχών ενός μήνα

Τα αεροσκάφη την περίμεναν να ξυπνήσει
2Για μισή ώρα δύο αεροσκάφη πετούσαν πάνω από το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης χωρίς να μπορούν να προσγειωθούν. Αιτία ήταν πως η αρμόδια υπάλληλος εναέριας κυκλοφορίας καθυστέρησε να πάει στην εργασία της, γιατί δεν... κατάφερε να ξυπνήσει. Συγκεκριμένα επικαλέστηκε βλάβη του κινητού της τηλεφώνου το οποίο χρησιμοποιούσε ως ξυπνητήρι!

ΠΟΙΝΗ:Παύση 5 ημερών

Επί δύο χρόνια δεν έλεγχε την Εφορία του

Ελλειμμα 395.000 ευρώ διαπιστώθηκε σε Εφορία, καθώς ο προϊστάμενός της επί μία διετία δεν έλεγχε το ταμειακό υπόλοιπο κάθε ημέρας, ούτε τη νομιμότητα έκδοσης γραμματίων είσπραξης, ενταλμάτων πληρωμής, επιταγών και άλλων διαχειριστικών στοιχείων που προσκόμιζε ο διαχειριστής της υπηρεσίας.

ΠΟΙΝΗ:Απαλλάχθηκε

Εβαζε τα τέλη από τα σήματα στην τσέπη του

Εφοριακός υπάλληλος χορήγησε 371 σήματα τελών κυκλοφορίας σε πολίτες. Δεν εξέδωσε όμως ούτε τα προβλεπόμενα διπλότυπα είσπραξης, ούτε κατέθεσε τα χρήματα στην Τράπεζα της Ελλάδος, όπως όφειλε. Αντιθέτως, έβαλε στην τσέπη του περισσότερα από 116.300 ευρώ από τα τέλη.

ΠΟΙΝΗ:Εγγραφη επίπληξη


«Μπάτε σκύλοι»... σε εσπερινό γυμνάσιο

[u]Σε εσπερινό γυμνάσιο, ο διευθυντής επέτρεπε να παραμένουν ανοικτές οι πόρτες ώστε οι μαθητές να προμηθεύονται από χώρο εκτός του κτιρίου ακόμη και αλκοολούχα ποτά. Οι μαθητές είχαν βάλει κατ΄ επανάληψη φωτιά στην ταράτσα του σχολείου, σε μοκέτες, σε πίνακες κ.ά., ενώ μπαινόβγαιναν στις αίθουσες όποτε ήθελαν. Παρά τις αναφορές των διδασκόντων, ο διευθυντής δεν προέβη σε καμία ενέργεια όπως σύγκληση του Συλλόγου Διδασκόντων ή επιβολή ποινής σε μαθητές.

ΠΟΙΝΗ:Απαλλάχθηκε [/u]

7
Το νέο Πρόγραμμα «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη» του Υπουργείου Παιδείας της Ελλάδος ανοίγει τους «ασκούς του Αιόλου» για την τουρκοποίηση της εκπαίδευσης στη Θράκη και τον υποβιβασμό της ελληνικής σε δεύτερη γλώσσα, υποστηρίζει ο Αναπληρωτής Καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής Δ.Π.Θ. κ. Γεώργιος Π. Παύλος, σε επιστολή του, ημερ. 13 Μαΐου 2010, προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Άννα Διαμαντοπούλου.

«Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Προσωπικά, πάντοτε ήμουν υπέρμαχος της ελληνοτουρκικής φιλίας και της γόνιμης -σε κάθε επίπεδο- συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας, αλλά όχι με όρους υποτέλειας.

Μελετώντας την νέα Πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας, της 23ης/3/2010 προς τα Α.Ε.Ι. της χώρας, για την υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο της Πράξης: «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη» για τα έτη 2010-2013, αισθανόμαστε ότι, ή εμείς έχουμε χάσει τα λογικά μας και παραλογιζόμεθα ή εδώ στη Θράκη συμβαίνουν παράλογα πράγματα.

Διότι, εάν είχαμε αντίστοιχες ενέργειες από πλευράς Τουρκίας για την εισαγωγή, παραδείγματος χάριν, της ελληνικής γλώσσας σε όλα τα τουρκικά δημόσια σχολεία της Κωνσταντινούπολης, θα ήταν τότε κάπως κατανοητή η λογική του Υπουργείου Παιδείας. Τώρα όμως, η όλη μεθόδευση προκαλεί εύλογη έκπληξη και απορία, την στιγμή μάλιστα που ευρισκόμαστε ενώπιον μιας ενορχηστρωμένης προσπάθειας του τουρκικού επεκτατισμού να ποδηγετήσει τη Θράκη, αφού είναι γνωστό ότι το τουρκικό Προξενείο στην Κομοτηνή έχει υπερβεί τα όρια των διπλωματικών του ευθυνών και λειτουργεί ως άτυπο Υπουργείο Θράκης.
 
Πιο συγκεκριμένα, το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, αντί να προάγει –όπως οφείλει- την δημόσια ελληνική εκπαίδευση στη Θράκη δίνοντας τη δυνατότητα –πέραν των χριστιανών- και σε όλους τους μουσουλμάνους συμπολίτες μας να μορφώνονται ισότιμα, όπως και οι υπόλοιποι Έλληνες πολίτες, μεθοδεύει βήμα προς βήμα την τουρκοποίηση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα σχολεία και τα νηπιαγωγεία της Θράκης.
 
Διερωτώμεθα, εάν τα χρήματα του ελληνικού λαού και της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορούν –εν μέσω της παρούσας οικονομικής κρίσης- να προορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας για να προετοιμάζεται το έδαφος, προκειμένου να εισαχθεί η τουρκική γλώσσα σε ολόκληρη την δημόσια εκπαίδευση της Θράκης και συγχρόνως να υποβιβάζεται η ελληνική σε δεύτερη γλώσσα. Διότι αυτό ακριβώς είναι κατ’ ουσίαν το περιεχόμενο και ο στόχος της ανωτέρω Πρόσκλησης.
 
Επιπλέον, αντί το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας να εστιάσει στην αξιοποίηση των προς διάθεση κονδυλίων για τη διεύρυνση και τη δημιουργία νέων δημόσιων σχολείων στη Θράκη, ιδιαίτερα στην ορεινή περιοχή της, δαπανά από το 1997 μέχρι σήμερα μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στην κατεύθυνση υλοποίησης Προγραμμάτων, τα οποία δυστυχώς δεν δημιουργούν ουδεμία μόνιμη και βιώσιμη υποδομή στην εκπαίδευση. Ενώ, μόλις αυτού του είδους τα Προγράμματα περατωθούν και αφού έχουν δαπανηθεί μεγάλα ποσά, δεν απομένει καμία ουσιώδης υφιστάμενη δομή και επιστρέφουμε πάλι στην αρχή, όπως έχουμε δείξει και σε άλλες επιστολές μας.

Πιο συγκεκριμένα, στις Ενότητες της εν λόγω Πρόσκλησης, διαβάζουμε μεταξύ άλλων: «… Μελέτη με αντικείμενο την εισαγωγή της τουρκικής γλώσσας … στα δημόσια σχολεία της Θράκης… υλοποίηση του μέτρου εισαγωγής της διδασκαλίας της τουρκικής στα δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας. Επεξεργασία αναλυτικού προγράμματος για την τουρκική γλώσσα… Διαμόρφωση Προτάσεων …για τα εκπαιδευτικά υλικά και βιβλία διδασκαλίας της τουρκικής στα δημόσια σχολεία…» (Σελίδες 6,7,8,9 της Πρόσκλησης).
 
Όλα τα ανωτέρω αποτελούν νέες παραχωρήσεις προς τον τουρκικό επεκτατισμό που πριν από λίγα χρόνια κανείς δεν διανοείτο να πράξει. Η εν λόγω δε μεθόδευση του Υπουργείου Παιδείας θεωρούμε ότι υποκαθιστά και επί της ουσίας ακυρώνει όλη την ελληνική διπλωματία και την μέχρι σήμερα ισορροπημένη πολιτική στην Θράκη, στην οποία έχει συμβάλει τα μέγιστα και ο νυν Πρωθυπουργός της Ελλάδας.
 
Παράλληλα, το ίδιο πρόγραμμα προωθεί τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία, έτσι ώστε η τουρκοποίηση όλων των Μουσουλμάνων της Θράκης, συμπεριλαμβανομένων των Πομάκων και των Τσιγγάνων (που αποτελούν περίπου τα 2/3 της μουσουλμανικής μειονότητας), να αρχίζει -με τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων- από τη νηπιακή ακόμη ηλικία.
 
Τραγικότερο δε όλων είναι το ακόλουθο απόσπασμα από την ανωτέρω Πρόσκληση: «…Το περιεχόμενο της επιμόρφωσης θα είναι: νέες παιδαγωγικές μέθοδοι, διαφοροποιημένη παιδαγωγική, … διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας» (σελ. 8 της Πρόσκλησης).
Στην Θράκη επομένως, του 2010, το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, α) μελετά και σχεδιάζει επίσημα την εισαγωγή της τουρκικής σε όλα τα δημόσια σχολεία, β) δημιουργεί δίγλωσσα νηπιαγωγεία, για τα οποία δεν προνοεί κατά τον σχεδιασμό του την χρήση των άλλων μητρικών γλωσσών της μειονότητας (πομακική και τσιγγανική), γ) προάγει διαφοροποιημένη παιδαγωγική, δ) υποβιβάζει την ελληνική σε δεύτερη γλώσσα. Φοβούμαστε δε, ότι μετά από τη Θράκη σειρά έχει η υπόλοιπη Ελλάδα και τα υπόλοιπα δημόσια ελληνικά σχολεία να υποστούν τον διαπολιτισμό του Υπουργείου Παιδείας και τον υποβιβασμό της ελληνικής σε δεύτερη γλώσσα, αφού παντού πλέον υπάρχουν μουσουλμάνοι πολίτες.
 
Για τα ανωτέρω το Υπουργείο Παιδείας διαθέτει για τους επόμενους 36 μήνες 10 εκατομμύρια ευρώ, εν μέσω περικοπών συντάξεων, μισθών και νέων φορολογικών αυξήσεων. Δεν μπορούμε παρά να καταγγείλουμε αυτήν την προσβλητική για τη Δημοκρατία και την επιστημονική δεοντολογία μεθόδευση.
 
Ζητούμε από εσάς, Κυρία Υπουργέ, αλλά και από τον Πρωθυπουργό, τους Βουλευτές της Θράκης και σύσσωμο το ελληνικό Κοινοβούλιο, να ανασταλούν άμεσα αυτές οι μεθοδεύσεις του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίες οδηγούν απευθείας στη γκριζοποίηση και διχοτόμηση της Θράκης. Συγχρόνως, σε μια τόσο δύσκολη στιγμή εγκλωβίζουν τον Πρωθυπουργό της χώρας και την Κυβέρνησή του αλλά και την ελληνική πολιτική σε μια μη αντιστρεπτή κατάσταση πραγμάτων.
 
Για αναλυτικότερη ενημέρωσή σας, επισυνάπτουμε σχετική επιστολή μας.
 
Τέλος, επισημαίνοντας το προφανές, ότι τέτοιες μεθοδεύσεις όχι μόνο δεν προάγουν μια ισότιμη φιλία και συνεργασία Ελλάδας-Τουρκίας, αλλά αντίθετα, δυναμιτίζουν την φιλία των δύο λαών, αφού δημιουργούν όρους υποτέλειας του ενός στον άλλο, σας ζητούμε α) να ακυρώσετε άμεσα την εν λόγω Πρόσκληση, β) να την αναπροσαρμόσετε, αφού προηγηθεί διαβούλευση επιστημόνων από όλα τα ελληνικά Α.Ε.Ι., γ) να περιορίσετε την Πρόσκληση σε θέματα διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας και λοιπής εκπαιδευτικής στήριξης και, δ) ο σχεδιασμός της νέας Πρόσκλησης να προβλέψει ισότιμη μεταχείριση όλων των μητρικών γλωσσών της μουσουλμανικής κοινωνίας».

www.romiossini.com

8
Απεργίες - Κινητοποιήσεις / Απεργία 20/5
« στις: Μάιος 15, 2010, 02:57:28 μμ »
Μια ακόμα απεργιακή κινητοποίηση..τι θα κάνετε εσείς ;

9
Tην παραίτησή του από τη θέση τού Προέδρου τού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  υπέβαλε σήεμρα στην υπ. Παιδείας  ο Καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης.

Η παραίτησή  του κ, Μπαμπινιώτη , σύμφωνα με τον ίδιο, στηρίζεται στο γεγονός ότι η κ. υπουργός έχει το αυτονόητο

δικαίωμα να επιλέγει τους άμεσους συνεργάτες της, αλλά, κυρίως, στο πραγματικό γεγονός ότι ως Πρόεδρος δεν έχω πλέον ενεργό ρόλο που να δικαιολογεί τη θέση μου ως Προέδρου τού Συμβουλίου.


Επομένως, τονίζει ο κ. Μπαμπινιώτης, υπό τις συνθήκες αυτές, δεν μπορώ να συγκαλέσω, όπως μού ζητείτε, το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αφού ο ρόλος του θεωρείται στην πράξη από την πολιτική ηγεσία τού Υπουργείου Παιδείας ότι έχει περατωθεί μετά την υποβολή τού Πορίσματος στο οποίο κατέληξε ο Εθνικός Διάλογος.

esos

10
Σταματά η πληρωμή των αποσπασμένων δασκάλων σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού...


Το περιφερειακό συμβούλιο αποφάσισε αναστολή της λειτουργίας του ΣΑΕ στις ΗΠΑ.

Νέα Υόρκη.- Του Αποστόλη Ζουπανιώτη
Απόφαση για διακοπή της πληρωμής των χρημάτων που η ελληνική πολιτεία καταβάλλει (στο εξωτερικό) για τις πληρωμές των περίπου 2.000 Ελλήνων εκπαιδευτικών που είναι αποσπασμένοι σε ελληνικά στην πλειοψηφία της σχολεία, έλαβε η ελληνική κυβέρνηση. Η απόφαση αναμένεται να εφαρμοστεί από το Σεπτέμβριο αφήνοντας στους εκπαιδευτικούς και...
στα σχολεία που υπηρετούν δύο επιλογές: Είτε να επιστρέψουν στην Ελλάδα, είτε την πληρωμή των μισθών τους στο εξωτερικό να καταβάλλουν τα σχολεία τους.

Ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου (Α) στην Συνόδο των υπουργών οικονομικών της Ε.Ε. (ECOFIN) στις Βρυξέλλες, την Κυριακή 9 Μαΐου 2010.

Η απόφαση αυτή ελήφθη στα πλαίσια των σκληρών μέτρων λιτότητας που έλαβε η ελληνική κυβέρνηση και αναμένεται να προκαλέσει τεράστια προβλήματα στα ελληνικά σχολεία της διασποράς, αλλά και σε σχολεία (όπως τα τσάρτερ στην Αμερική) τα οποία θα παρουσιάσουν τεράστια κενά στη διδασκαλία. Μάλιστα, καθώς δεν δίδονται και μεγάλα χρονικά περιθώρια για τις αναγκαίες προσαρμογές και εναλλακτικές λύσεις για την κάλυψη των κενών και την ανεύρεση πόρων, πολλά σχολεία, ιδίως σε ευρωπαϊκές χώρες που στηρίζονται αποκλειστικά σε αποσπασμένους, ίσως υποχρεωθούν να μην λειτουργήσουν το Σεπτέμβριο.

Η Greek News είναι σε θέση να γνωρίζει ότι ο Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος, που πληροφορήθηκε την δραματική αυτή εξέλιξη όταν ήταν στην Κωνσταντινούπολη, άλλαξε αμέσως τα σχέδιά του και μετέβη στην Αθήνα, όπου και συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου και τον υπουργό αναπληρωτή Εξωτερικών, Δημήτρη Δρούτσα. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, στις συνομιλίες του ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής ζήτησε από τον πρωθυπουργό να εξαιρεθούν από το μέτρο για φέτος, τουλάχιστον οι εκπαιδευτικοί που καλύπτουν την Αρχιεπισκοπική περιφέρεια Νέας Υόρκης. Ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε να διερευνήσει τις δυνατότητες που υπάρχουν.

Υπολογίζεται ότι ο αριθμός των Ελλήνων εκπαιδευτικών που είναι αποσπασμένοι στην Αμερική αγγίζει τους 200, με τους 70 περίπου να βρίσκονται στην Αρχιεπισκοπική περιφέρεια Νέας Υόρκης. Η ελληνική κυβέρνηση στη διάρκεια της απόσπασής τους καταβάλλει τους μισθούς τους στην Ελλάδα και επιπρόσθετο επίπεδο (ουσιαστικά δεύτερο μισθό) στην Αμερική. Πρόσφατα, χάρη σε προσπάθειες της βουλευτή Κάρολιν Μαλόνι, αυξήθηκε η διάρκεια της βίζας για την παραμονή τους στην Αμερική, από τα 3 στα 5 χρόνια.

Η εξέλιξη αυτή, ανεξαρτήτως του αν δοθεί παράταση ενός έτους για την εφαρμογή του μέτρου, στην περιφέρεια Νέας Υόρκης, ή και σε άλλες περιοχές, δημιουργεί νέα δεδομένα για το μέλλον των ελληνικών σχολείων στις ΗΠΑ. Πέραν του ότι η παρουσία έμπειρου και χωρίς κόστος για την Αρχιεπισκοπή και τις κοινότητες προσωπικού, οι αποσπασμένοι κάλυπταν τεράστια κενά σε ελληνόγλωσσους δασκάλους, που δεν θα υπήρχαν, αφού για πολλά χρόνια δεν λειτουργεί η Ακαδημία Αγίου Βασιλείου και το Ελληνικό Κολέγιο δεν έχει βγάλει ούτε ένα δάσκαλο στα χρόνια της λειτουργίας του.

Η Greek News με κύριο άρθρο της προ ημερών, με την ευκαιρία της πρόσκλησης εράνου για την κάλυψη του χρέους, που απηύθυνε ο πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, εισηγήθηκε αντ’ αυτού η Ομογένεια να ανακουφίσει την Ελλάδα αναλαμβάνοντας να καλύπτει η ίδια τις πληρωμές των δασκάλων. Στην ίδια κατεύθυνση εισηγηθήκαμε και την ανάληψη από τις περιφέρειες των δαπανών λειτουργίας του ΣΑΕ (βλέπε ρεπορτάζ στη σελίδα 13).

Καθώς οι ραγδαίες εξελίξεις μας έπιασαν για μια ακόμη φορά απροετοίμαστους, μία εναλλακτική λύση θα ήταν η δημιουργία ενός ταμείου παιδείας στην Ομογένεια, για τις πληρωμές των μισθών των δασκάλων στην Αμερική και στη συνέχεια συνεννόηση με την ελληνική κυβέρνηση για τις αναγκαίες εγγυήσεις. Μία άλλη λύση θα ήταν την πληρωμή των μισθών των δασκάλων να αναλάβουν οι ίδιες οι κοινότητες, κάτι που ωστόσο θα επιφέρει πρόσθετα βάρη στα σχολεία και τα οικονομικά τους.

Ωστόσο, όπως μας είπε αποσπασμένος εκπαιδευτικός και γνώστης του θέματος, το κλίμα αβεβαιότητας που επικρατεί, καθιστά αμφίβολο αν πλέον θα βρίσκονται εκπαιδευτικοί που θα είναι διατεθειμένοι να αφήσουν την Ελλάδα, χωρίς ισχυρές εγγυήσεις.

www.greeknewsonline.com

11
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / του χρόνου;
« στις: Μάιος 11, 2010, 12:07:47 μμ »
τι σκεφτεστε οι αδιοριστοι για την νεα χρονιά μετα τις ρυθμισεις του πολυνομοσχεδίου ;

12
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ
« στις: Μάιος 10, 2010, 10:46:25 μμ »
πως βλεπετε το παρακατω αρθρο ;μηπως ειναι καλο για τον ιδωτικο τομεα και δη για τους καθηγητες σε φροντιστηρια ; εννοω για καταβολες δωρων επιδοματων μια και θα γινονται με καταθεσεις σε τραπεζα και δεν θα μπορει να αποκρυπτεται η καταβολη τους..

Άρθρο 40
Συναλλαγές μέσω διατραπεζικού συστήματος

1. Από 1.1.2011 η καταβολή των συντάξεων, του συνόλου των παροχών, των αποδοχών των υπαλλήλων καθώς και των λοιπών πληρωμών των Ασφαλιστικών Φορέων διενεργείται μέσω του διατραπεζικού συστήματος πληρωμών (Διατραπεζικά Συστήματα Α.Ε.). Μέσω του ιδίου συστήματος γίνεται από αυτούς και η είσπραξη των ασφαλιστικών εισφορών τους.

2. Από 1.7.2011 οι αποδοχές των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα κατατίθενται από τους εργοδότες ταυτόχρονα και συνολικά με τις ασφαλιστικές εισφορές και το φόρο μισθωτών υπηρεσιών σε τράπεζα και μεταφέρονται και αποδίδονται από αυτή στους λογαριασμούς των δικαιούχων μισθωτών, στους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και το Δημόσιο, αντίστοιχα. Για το σκοπό αυτό κάθε υπόχρεη επιχείρηση υπογράφει σχετική σύμβαση με την τράπεζα που επιλέγει. Οι συμβαλλόμενες τράπεζες δεν θεωρούνται δημόσιοι υπόλογοι και ευθύνονται μόνο για τυχόν λάθη από δική τους υπαιτιότητα.

14
ΘΕΜΑ:  Αξιολόγηση  ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ της  σχολικής  μονάδας

 

Το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων  έχει  προγραμματίσει  να  ξεκινήσει  την  επόμενη σχολική χρονιά (2010-2011) διαδικασίες  προγραμματισμού, αξιολόγησης και βελτίωσης της ποιότητας του  παρεχόμενου  εκπαιδευτικού  έργου (Αυτοαξιολόγηση   του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής  μονάδας).   

 

Πρόκειται  για  μια  εσωτερική  συλλογική  διαδικασία  διαμόρφωσης των στόχων  της σχολικής μονάδας, ανάδειξης  των  προβλημάτων, ανάπτυξης  πνεύματος  συνεργασίας, αλληλεγγύης  και  συνευθύνης, με  βασικό στόχο  την αλλαγή της κουλτούρας των σχολείων, την ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού έργου και την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.

 

Το Υπ. ΠΔΒΜΘ ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς όλων των σχολείων ότι η αυτοαξιολόγηση  του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής  μονάδας επιδιώκει να εμπεδώσει  συνεργατικές συμπεριφορές και δράσεις, να αναδείξει τις καινοτόμες παρεμβάσεις των σχολείων και να ενισχύσει την αυτοεκτίμηση όλων των εμπλεκομένων. Τα σχολεία πρέπει να προγραμματίζουν, να υλοποιούν, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να αντιμετωπίζουν αδυναμίες, λάθη και προβλήματα, να αναθεωρούν και να επανακαθορίζουν τους στόχους τους, να αξιολογούν το εκπαιδευτικό τους έργο.  Υποχρέωση της Πολιτείας και του Υπ. ΠΔΒΜΘ είναι να στηρίξει τον εκπαιδευτικό και το έργο του προς όφελος του μαθητή. Να εξασφαλίσει τα μέσα για τη συνεχή εκπαίδευση & επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα αναβαθμίζουν το ρόλο του και θα βελτιώνουν την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.

 

Στο πλαίσιο αυτό το Υπ. ΠΔΒΜΘ ενημερώνει όλους τους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές  μονάδες για το σχεδιασμό που αφορά τις «διαδικασίες προγραμματισμού και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων», ο οποίος έχει ως εξής:

 

1.      Οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα εντοπίσουν, μέχρι  τέλος Μαΐου, δύο (2) τουλάχιστον σχολικές μονάδες κατά προτεραιότητα, από αυτές που εκτιμούν μετά από σχετική συνεννόηση με το Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ότι θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Σε περίπτωση που περισσότερες σχολικές μονάδες εκδηλώσουν  ενδιαφέρον,  θα  υπάρξει  συνεννόηση  με  τις  Δ/νσεις Σπουδών  Π.Ε. & Δ.Ε.  του  Υπουργείου  Παιδείας  Δ.Β.Μ.Θ.  και  την  Επιστημονική  Επιτροπή.

 

2.      Οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα ενημερώσουν σε παιδαγωγικές συναντήσεις τους Δ/ντές και το εκπαιδευτικό προσωπικό  των σχολείων, τα οποία εκδήλωσαν ενδιαφέρον. Στις συναντήσεις αυτές θα γίνει αναλυτική ενημέρωση για την «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας και τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης». 

 

3.      Οι σχολικές μονάδες θα αποφασίσουν τη συμμετοχή τους στην εν  λόγω  διαδικασία, σε  ειδική  συνεδρίαση του  Συλλόγου  Διδασκόντων. Στη  συνεδρίαση  καλείται  και  ο  Σχολικός  Σύμβουλος, αν  αυτό  κριθεί  αναγκαίο  από  το Σύλλογο  Διδασκόντων.

 

4.      Τα σχολεία τα οποία αποδέχονται την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου τους προτείνονται από τους Σχολικούς Συμβούλους και καταγράφονται από τους Προϊσταμένους Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης ΠΕ & Δ.Ε. των Περιφερειακών Διευθύνσεων και με ευθύνη του Περιφερειακού Δ/ντή αποστέλλονται στις αντίστοιχες Διευθύνσεις  Π.Ε. & Δ.Ε.  του  Υπουργείου  Παιδείας  Δ.Β.Μ.Θ.

 

5.      Τον  Ιούνιο και το Σεπτέμβριο θα πραγματοποιηθούν επιμορφωτικά σεμινάρια και αναλυτική ενημέρωση των Σχολικών Συμβούλων από την Επιστημονική Επιτροπή. Κατά την επιμόρφωση των στελεχών θα είναι έτοιμα ενδεικτικά σχέδια δράσης, φόρμες αυτοαξιολόγησης, ερωτηματολόγια και οδηγίες συμπλήρωσης που θα αφορούν παραδείγματα εφαρμογής και ενέργειες των σχολείων κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους της εφαρμογής.

 

6.      Εντός του Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθούν ενδοσχολικές επιμορφώσεις από τους Σχολικούς Συμβούλους σχετικά με τις διαδικασίες εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Ένα ολοκληρωμένο πακέτο με το υλικό της αυτοαξιολόγησης (φόρμες αξιολόγησης,  ερωτηματολόγια, σχέδια δράσης, οδηγίες εφαρμογής)  θα είναι έτοιμο να δοθεί στα σχολεία μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου.  Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς θα υπάρχει άμεση και συνεχής ενημέρωση, επιμόρφωση και ανατροφοδότηση της επιστημονικής ομάδας και του Υπ. ΠΔΒΜΘ με τα στελέχη και τις σχολικές μονάδες, ώστε να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική εφαρμογή του θεσμού.

 

Το Υπ. ΠΔΒΜΘ και η επιστημονική επιτροπή θα επιδιώξουν με κάθε τρόπο ώστε να αποφευχθούν αποθαρρυντικές γραφειοκρατικές διαδικασίες για τις σχολικές μονάδες. Στόχος μας είναι η αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής  μονάδας:

 

Να συμβάλει στην ανάπτυξη και στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία.

Να εφοδιάσει τη σχολική μονάδα με μέσα βελτίωσης των διαδικασιών λήψης αποφάσεων.

 

Η αυτοαξιολόγηση είναι ένα δυναμικό εργαλείο κριτικής θεώρησης της σχολικής πραγματικότητας, ανατροφοδότησης του σχολικού έργου, βελτίωσης των εκπαιδευτικών πρακτικών και ανάπτυξης της σχολικής μονάδας.

Στο πλαίσιο αυτό καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν ενεργά:

 

·         ΣΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ  ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΑΣ  ΚΑΙ

·         ΣΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 

alfavita

Σελίδες: 123

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159614
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 444
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 396
Σύνολο: 411

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.117 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.