Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - ioanna89

Σελίδες: 12
1
Τοποθετήσεις / "Οργανική σε σχολείο για όλους"
« στις: Αύγουστος 24, 2013, 10:20:43 μμ »
Παράθεση
Στη συνέντευξη ο υπουργός Παιδείας προαναγγέλλει:
Οργανική θέση στο σχολείο για όλους τους εκπαιδευτικούς, «χωρίς όρια ωρών και γραφειοκρατικά τερτίπια τοποθέτησης, που γεννούν ανασφάλεια και αδιαφάνεια».
Απορρόφηση εντός του τρέχοντος τριμήνου, της πλειονότητας των καθηγητών που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα, στο υπουργείο Υγείας, σε Δήμους (βρεφονηπιοκόμοι), και σε δομές επαγγελματικής κατάρτισης, Διαβεβαιώνει ότι καμία θέση εκπαιδευτικού δεν κινδυνεύει : «θέλω να διαβεβαιώσω το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας με τον πλέον ρητό και κατηγορηματικό τρόπο ότι καμία θέση εκπαιδευτικού δεν κινδυνεύει. Αυτή ήταν, άλλωστε, και η απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Διοικητικής Μεταρρύθμισης την 23η Ιουλίου 2013»
Στη συνέντευξη, ο κ. Αρβανιτόπουλος, παραδέχεται ότι η φετινή χρονιά θα ξεκινήσει με 10.000 αναπληρωτές καθηγητές λιγότερους, ως αποτέλεσμα της αναπόφευκτης δημοσιονομικής προσαρμογής. ισχυρίζεται όμως, ότι το πρόβλημα έχει κυρίως να κάνει με «την κακοδαιμονία του εκπαιδευτικού μας συστήματος, σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δεν ήταν οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, που έπρεπε να καλύψουν οι αναπληρωτές, αλλά η στρεβλή, πρόχειρη και πελατειακή κατανομή των διορισμών και των μεταθέσεων της τελευταίας εικοσαετίας».
Για τις απεργιακές κινητοποιήσεις δηλώνει ότι η ΟΛΜΕ, «με περίσσεια ευκολία, απειλεί με απεργιακές κινητοποιήσεις. Να είστε σίγουροι ότι εκφράζει μια ισχνή μειοψηφία και όχι την κοινότητα των εκπαιδευτικών. Πιστεύω ότι, επειδή η ελληνική κοινωνία, η ελληνική οικογένεια καθημερινά απειλείται από τη δυσβάσταχτη οικονομική πραγματικότητα, δεν χρειάζεται, δεν αντέχει τεχνητές οξύνσεις και συνδικαλιστικές ασκήσεις».
DICTYO.GR ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΆ 24/08/2013
Όλη η συνέντευξη: http://seepea-stella.blogspot.gr/2013/08/2482013.html

Αυτή είναι η "μεγάλη έκπληξη" στην οποία αναφέρθηκε ο υπουργός κατά την προχθεσινή συνάντηση με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ. Η επιλογή του να κάνει την ανακοίνωση μέσω συνέντευξης και όχι στους θεσμικούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, αφήνοντάς τους να περιμένουν 48 ώρες για να μάθουν από μια περιθωριακή εφημερίδα ποια θα είναι η "έκπληξη", δεν οφείλεται σε παιγνιώδη διάθεση, αλλά εντάσσεται στην τακτική απαξίωσης της ΟΛΜΕ (βλ. και εδώ)

Για το θέμα αυτό έχουν ήδη ενημερωθεί οι δ/ντές Β/θμιας από τις αρχές Αυγούστου (όταν κλήθηκαν στο υπουργείο), άρα θα ισχύσει άμεσα. Στον Πειραιά μάλιστα έχει οριστεί και συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ την επόμενη εβδομάδα (δεν ξέρω αν θα γίνει τελικά).
Πρέπει να περιμένουμε τη διατύπωση στο νομοσχέδιο για να δούμε τι σημαίνει όλο αυτό. Με βάση τα λόγια του υπουργού, πάντως, ( «χωρίς όρια ωρών...»)  φαίνεται ότι καταργείται η έννοια της οργανικής υπεραριθμίας σε σχολείο και όλης της σχετικής διαδικασίας. Οι "υπεραριθμίες" ή τα "πλεονάσματα" ή όπως αλλιώς το ονομάσουν, θα βγαίνουν σε επίπεδο ΔΔΕ.

2
Γίνονται αρκετές παράλληλες συζητήσεις, σε διάφορα νήματα, για τα νέα προγράμματα και για το ποιοι κλάδοι ευνοούνται ή πλήττονται. Ανοίγω αυτό το θέμα για να συζητήσουμε συνολικά πώς θα θέλαμε να είναι το Γυμνάσιο και το Λύκειο, αν ποτέ μας ρωτούσαν. 
Αναπόφευκτα, βέβαια, καθένας θα εστιαστεί στα δικά του μαθήματα, που τα γνωρίζει και καλύτερα. Ας προσπαθήσουμε, ωστόσο, να είμαστε όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικοί (αν και καταλαβαίνω πως αυτό είναι δύσκολο υπό την απειλή διαθεσιμοτήτων, μετατάξεων, μεταθέσεων για τους μόνιμους και ανεργίας για τους αναπληρωτές συναδέλφους...), για να γίνει κι ένας διάλογος μεταξύ ειδικοτήτων.

****
Α. ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Φιλολογικά μαθήματα
Κατά τη γνώμη μου πρέπει να δοθεί έμφαση στα Νέα Ελληνικά και στα Αρχαία από μετάφραση (με κείμενα αντιπροσωπευτικά όλων των περιόδων και γραμματειακών ειδών) με αντίστοιχο περιορισμό της διδασκαλίας των Αρχαίων από το πρωτότυπο. Η Ιστορία πρέπει να αναβαθμιστεί, με αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων και του τρόπου διδασκαλίας και αξιολόγησης (και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο).
Ενδεικτικά:
Α΄ Γυμνασίου: Ν. Γλώσσα και Λογοτεχνία 5 ώρες (3+2), Αρχαία από μετάφραση 3 ώρες, Ιστορία 3 ώρες (2 για τη διδασκαλία ευρείας διδακτικής ενότητας και 1 για εργασίες με πηγές κλπ)
Β΄ Γυμνασίου: Ν. Γλώσσα και Λογοτεχνία 4 ώρες (2+2), Αρχαία από μετάφραση 3 ώρες,  Ιστορία 3 ώρες, Ιστορία της ελληνικής γλώσσας 1 ή 2  ώρες.
Γ΄ Γυμνασίου: Ν. Γλώσσα και Λογοτεχνία 4 ώρες (2+2), Αρχαία από μετάφραση 2 ώρες, Ιστορία 3 ώρες, Αρχαία ελληνικά (εισαγωγή στην αττική διάλεκτο) 2 ώρες.

Γενικά
Επέκταση του ωρολογίου προγράμματος (δηλ. υποχρεωτικό ολοήμερο Γυμνάσιο) με ώρες Αισθητικής Αγωγης, αθλητικών δραστηριοτήτων, Τεχνολογίας κ.α.

Β. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
Με δεδομένο ότι θα συνεχίσουν να υπάρχουν πανελλαδικές (προσωπικά θα προτιμούσα να καταργηθούν - σε αυτή την περίπτωση θα συζητούσαμε σε άλλη βάση) και ότι το Λύκειο θα συνδέεται, αναγκαστικά, με αυτές:

Δομή
Όπως στο προτεινόμενο: κοινά μαθήματα στην Α΄ τάξη, 2 κατευθύνσεις στη Β΄, 3 στη Γ΄. Στη Γ΄ να υπάρχει και ένα δίωρο επιλογής: προετοιμασία για ειδικό μάθημα (ξένη γλώσσα, σχέδιο, αθλήματα, μουσική) ή εφαρμογές υπολογιστών. Είναι απαράδεκτο να καλούνται οι μαθητές να εξεταστούν σε μαθήματα που δε διδάσκονται στο σχολείο.

Τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ
Πανελλαδικές εισαγωγικές εξετάσεις σε 4-6 μαθήματα: Έκθεση και 3 ως 5 μαθήματα κατεύθυνσης (όποιος θέλει να έχει πρόσβαση σε όλες τις σχολές του πεδίου θα εξετάζεται σε 5 μαθήματα κατεύθυνσης).
Π.χ. Μαθήματα Θετικής Κατεύθυνσης (τα παρακολουθούν υποχρεωτικά όλοι οι μαθητές της κατεύθυνσης): Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Πληροφορική. Αν κάποιος θέλει μόνο ιατρικές δίνει Φυσική, Χημεία και Βιολογία στις εισαγωγικές και τα υπόλοιπα δύο για το απολυτήριο (με κοινά πανελλαδικά θέματα και προσαρμογή προφορικού), αν θέλει να έχει πρόσβαση και στα πολυτεχνεία δίνει και Μαθηματικά (ή και Πληροφορική, ανάλογα).

Φιλολογικά μαθήματα
Α΄ Λυκείου: όπως είναι τώρα (Αρχαία 5 ώρες, Έκθεση 2, Λογοτεχνία 2, Ιστορία 2)
Β΄Λυκείου:
- Γενική παιδεία: Έκθεση 2 ώρες, Λογοτεχνία 2 ώρες, Φιλοσοφία 2 ώρες, Ιστορία 2 ώρες, Αρχαία-Αντιγόνη 2 ώρες με αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας και αξιολόγησης (όχι μετάφραση, γραμματική και συντακτικό - μόνο ερωτήσεις κατανόησης, ερμηνευτικές και λεξιλογικές).
- Θεωρητική κατεύθυνση: Αρχαία 5 ώρες (2 ώρες διδαγμένο - 3 αδίδακτο).
Γ΄ Λυκείου:
- Γενική παιδεία: όπως στο προτεινόμενο
- Θεωρητική κατεύθυνση: Αρχαία 7 ώρες (3 διδαγμένο - 4 αδίδακτο), Ιστορία 4 ώρες, Εισαγωγή στα Λατινικά 3 ώρες,  Λογοτεχνία (ή Φιλοσοφία) 3 ώρες και Δίκαιο-Πολιτικοί θεσμοί 3 ώρες (εξεταζόμενο για τους υποψήφιους της Νομικής). Τα Λατινικά καλύτερα να εξετάζονται μόνο για το απολυτήριο (εκτός αν αλλάξει η φιλοσοφία του μαθήματος).

Γενικά
Στην Α΄ Λυκείου να υπάρχει υποχρεωτικό 2ωρο Πληροφορικής.

Γ. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

Μόνο μια παρατήρηση: Τα μονόωρα μαθήματα γενικής παιδείας που υπάρχουν στο προτεινόμενο πρόγραμμα θα είναι σα να μη γίνονται. Τι εξυπηρετεί, π.χ., μια ώρα Λογοτεχνίας; Καλύτερα να υπάρχει μόνο γλωσσικό μάθημα που θα περιλαμβάνει και κάποια ελκυστικά λογοτεχνικά κείμενα.

3
Αφαιρέθηκαν όλοι οι διορισθέντες + 4 επιλαχόντες ΑΣΕΠ που αναμένεται να διοριστούν - Συγχαρητήρια!

1.Εκκαθαρισμένος πίνακας αναπληρωτών
2. Eκκαθαρισμένος πίνακας διορισμών (νέα σειρά πίνακα 40% και 24μήνου)

http://www.pde.gr/index.php?action=tpmod;dl=get534 (zip - περιέχει τους δύο πίνακες σε χωριστά xls)

ή
http://www.4shared.com/document/NtJeMBLU/PE02-anapl_katharos_meta_diori.html (xls, εκκαθαρισμένος αναπληρωτών)

http://www.4shared.com/document/-6Q8wxJQ/2011-PE02-diorismon-katharos.html (xls, εκκαθαρισμένος διορισμών)

(Για να κατεβάσετε τα αρχεία από το 4shared, πατάτε "download now" (το μπλε πλαίσιο), περιμένετε να τελειώσει η αντίστροφη μέτρηση των 20 δευτερολέπτων και μετά "Download file now")

Παρατηρήσεις
1) 6 από τους πρώτους 24 του πίνακα διορισμών (χωρίς το 24μηνο) δεν έκαναν αίτηση και έτσι οι διορισμοί έφτασαν μέχρι τη θέση 93 του πίνακα.
2) Από τους 6 που δεν έκαναν αίτηση, οι 2 δεν υπάρχουν στον πίνακα αναπληρωτών.
3) 1 από τους διορισθέντες με το 40% δεν υπάρχει στον πίνακα αναπληρωτών.
4) 1 από τους διορισθέντες του 24μήνου δεν ήταν στον πίνακα διορισμών ούτε στον πίνακα αναπληρωτών.
5) 1 άτομο που ήταν και στο 24μηνο και στην ειδική κατηγορία Α επέλεξε να διοριστεί με το 24μηνο.
6) 3 4 διοριστέοι του ΑΣΕΠ δεν έκαναν αίτηση (οι 3 δεν είχαν κάνει ούτε και πέρυσι). Από αυτούς μόνο 1 ήταν στον πίνακα αναπληρωτών, σε χαμηλή θέση. Επομένως ανοίγουν 4 θέσεις για συμπληρωματικούς διορισμούς επιλαχόντων + 1 που είχε ανοίξει από πέρυσι. (edit: ευχαριστώ, latifov)

Edit 2: Όσοι είστε κάτω από το 553 του εκκαθαρισμένου πίνακα αναπληρωτών, αφαιρέστε 1 ακόμη άτομο από μπροστά σας (άλλη 1 επιλαχούσα). Το ίδιο και για το 764 του εκκ. πίνακα διορισμών.
Διορθώθηκαν οι πίνακες

4
Στα αρχεία του pde (αρχείο zip):
http://www.pde.gr/index.php?action=tpmod;dl=get527

Αν δεν μπορείτε να ανοίξετε το zip, κατεβάστε τον πίνακα από εδώ:
http://www.4shared.com/document/dYcVbHuf/PE02-anapl_provlepsi_2011.html
(Πατάτε "download now" (το μπλε πλαίσιο), περιμένετε να τελειώσει η αντίστροφη μέτρηση των 20 δευτερολέπτων και μετά "Download file now")

Πρόβλεψη πίνακα αναπληρωτών μετά τους διορισμούς. Στη στήλη Η (κάτω από τους διοριστέους όλων των κατηγοριών).

edit: Νέος πίνακας. Αφαιρέθηκαν και οι διοριστέοι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί (ειδική κατηγορία Δ).
Ευχαριστώ, aristos  :)

5
Στα αρχεία του pde (αρχείο zip)
http://www.pde.gr/index.php?action=tpmod;dl=get523

Αν δεν μπορείτε να ανοίξετε το zip, κατεβάστε τον πίνακα από εδώ:
http://www.4shared.com/document/KC7Z-8Le/2011_PE02_diorismon_epex.html
(Πατάτε "download now" (το μπλε πλαίσιο), περιμένετε να τελειώσει η αντίστροφη μέτρηση των 20 δευτερολέπτων και μετά "Download file now")

Το αρχείο περιέχει 3 φύλλα.

Φ1 Διοριστέοι (σειρά ενιαίου):
Έχει διατηρηθεί η σειρά του πίνακα διορισμών (στήλη Α).  Με κίτρινο χρώμα οι 64 διοριστέοι του 24μήνου (αρίθμηση στη στήλη Β), με καφέ οι 24 του 40% (αρίθμηση στη στήλη C), με αποχρώσεις του πράσινου οι διοριστέοι των ειδικών κατηγοριών (στήλες E, F, G), με γαλάζιο οι διοριστέοι του ΑΣΕΠ (στη στήλη Η η σειρά τους στον καθαρό πίνακα του ΑΣΕΠ). Στη στήλη D η σειρά στον πίνακα του 24μήνου.

Φ2 Διοριστέοι (ταξινομημένος):
Πρώτα οι 64 του 24μήνου και μετά οι 24 του 40%. Στις υπόλοιπες κατηγορίες έχει διατηρηθεί η σειρά του πίνακα διορισμών.

Φ3 Μόνο Διοριστέοι 40%:
Έχουν αφαιρεθεί οι 64 του 24μήνου και οι διοριστέοι από ΑΣΕΠ και ειδικές κατηγορίες.

Υ.Γ. Καλή δύναμη σε όλους...

6
Η Κοινότητα του PDE / Πρόβα παρέλασης...
« στις: Οκτώβριος 27, 2010, 12:42:05 πμ »
Πρόβα παρέλασης


…Λοιπόν, κάντε τετράδες. Οι άριστοι μπροστά, τα στουρνάρια πίσω. Έτσι. Θα κάνουμε βήμα για την παρέλαση. Δεν θα ακούω «κιχ». Άχνα! Μέσα η κοιλιά, έξω το στήθος. Θα ακούγεται μόνο το ποδοβολητό σας. Εν-δυο, εν-δυο… Με περηφάνεια. Εν-δυο, εν-δυο, τρία κι εμπλοκή. Ψηλά τα κεφάλια, άδεια είναι έτσι κι αλλιώς, δεν τα βαραίνει τίποτα.

Λοιπόν… Σας είπαν, βέβαια, οι δασκάλες για την επέτειο. Έχετε καταλάβει γιατί θα παρελάσουμε; Επέτειος του «Όχι». Πριν από εβδομήντα χρόνια οι παππούδες, οι προπαππούδες σας, όσοι ζούσαν τέλος πάντων από τους προγόνους σας -ρωτήστε τις μανάδες σας ποιοι- είπαν «όχι» στους Ιταλούς. Αν θέλετε τη γνώμη μου, μαλακία έκαναν. Τα καλύτερα «όχι» είναι τα «ναι». Θέλω να πω, δεν μπορείς να είσαι μόνο στείρα άρνηση. Πρέπει να έχεις θετική πρόταση. Δηλαδή, ας έλεγαν στους Ιταλούς «θέλετε να περάσετε; Ωραία! Πόσα δίνετε;» Ή, να τους πουν «γιατί από την Αλβανία, ρε παιδιά», δεν πάτε απ’ τον άλλο δρόμο ή με το καράβι. Τέλος πάντων, δεν είχαν θετική σκέψη, το φάγανε το κεφάλι τους.

Συγκεντρωθείτε στο βήμα! Εν-δυο, εν-δυο, τρία κι εμπλοκή, εν-δυο, εν-δυο, τρία κι αλλαγή! Τι θες Κωστάκη; Τουαλέτα; Να κρατηθείς! Να μάθετε να ελέγχετε τους σφιγκτήρες σας. Η πατρίδα αυτό απαιτεί σήμερα από σας. Εγκράτεια. Τι είν’ η πατρίδα μας; Ξεχάστε και τους κάμπους και τα βουνά και τα ποτάμια. Αυτά τα βάλαμε υποθήκη. Θα τα δώσουμε στους Γερμανούς, στους Γάλλους, στους Άραβες, στους Κινέζους, σ’ όσους φιλάνθρωπους μας προστρέχουν με δάνεια. Εμ, τι να σας κάνω; Τόσα χρόνια δανεικά κι αγύριστα… Όλοι μαζί δεν τα φάγαμε; Τρέξτε τώρα! Τι θες Γιαννάκη; Άλλα σου λέει ο μπαμπάς σου; Βγες απ’ τη γραμμή και πάρε 20 κάμψεις. Και μην ακούσω ανάσα.

Εν-δυο, εν-δυο, τρία κι εμπλοκή! Ψηλά το κεφάλι, μέσα η κοιλιά, έξω το στήθος! Σημαιοφόρε! Τι νομίζεις πως κρατάς, ομπρέλα για τη βροχή; Σημαία κρατάς, βρε βούρλο! Την κυανοκίτρινη. Για δες την καλύτερα. Μπλε φόντο και 12 κίτρινα αστεράκια. Αυτή είναι η πατρίδα σου, βλαμμένο! Πατρίδα είναι η ισοτιμία του ευρώ, το γκισέ της τράπεζας, οι δόσεις του δανείου της τρόικας, τα τοκοχρεολύσια των πιστωτών! Τι θαρρείς πως είναι πατριωτισμός, χαζοχαρούμενο πιστιρίκι; Να πληρώνεις τη δόση του στεγαστικού σου δανείου, να δίνεις τη δόση της εφορίας, να μη ρωτάς γιατί αυξήθηκε πάλι ο ΦΠΑ, να μη διαμαρτύρεσαι όταν απολύεσαι, να υπογράφεις τη σύμβαση εργασίας με κλειστά μάτια, να έχεις πίστη στον εργοδότη, να μην υπονομεύεις την κυβέρνηση εθνικής σωτηρίας.

Τι θες Σαλίκ; Διώξανε τον μπαμπά σου απ’ την οικοδομή και σκέφτεστε να γυρίστε Αλβανία; Χέστηκα! Και ποιος σας κρατάει; Τον τόπο πιάνετε! Εν-δυο, εν-δυο, τρία κι εμπλοκή! Τι είναι, Ελενίτσα; Σε προσβάλλουν αυτά που λέω; Βγες απ’ τη γραμμή, κάνε είκοσι φορές τον περίβολο κι αύριο μου φέρνεις είκοσι σελίδες πυκνογραμμένες με τη φράση «Ζήτω το έθνος, ζήτω η τρόικα, ζήτω το Μνημόνιο»! Εν-δυο, εν-δυο, τρία κι αλλαγή!


ΚΙΜΠΙ (Γιάννης Κιμπουρόπουλος)


....  :-\

7
Οι πίνακες έχουν σταλεί στα αρχεία του pde και αναμένεται η έγκρισή τους από τους διαχειριστές.
Μόλις εγκρίθηκαν. Μπορείτε να τους κατεβάσετε από εδώ:
http://www.pde.gr/forum/index.php?action=tpmod;dl=get351

Στο συμπιεσμένο αρχείο (zip) περιέχονται τρία αρχεία Excel.

1. Εκκαθαρισμένος πίνακας 24μήνου. Αφαιρέθηκαν: 85 διορισθέντες με το 24μηνο, 38 διορισθέντες με το 40%, 5 διορισθέντες με τις ειδικές κατηγορίες και 10 διορισθέντες με ΑΣΕΠ (οι δύο είχαν λιγότερα από 24 μόρια). Μαρκαρισμένοι με πράσινο χρώμα 2 εναπομείναντες από τις ειδικές κατηγορίες

2. Εκκαθαρισμένος Πίνακας Διορισμών (40%). Αφαιρέθηκαν: 85 διορισθέντες με το 24μηνο, 136 διορισθέντες με το 40%, 35 διορισθέντες με τις ειδικές κατηγορίες, 137 διορισθέντες με ΑΣΕΠ (οι υπόλοιποι δεν ήταν στον πίνακα). Από τους 35 των ειδ. κατηγοριών οι 14 είχαν κάτω από 24 μόρια. Από τους 137 του ΑΣΕΠ οι 121 είχαν λιγότερα από 24 20 μόρια.
Το αρχείο περιέχει 2 φύλλα.
- Στο πρώτο είναι μέσα και οι 231 εναπομείναντες του 24μήνου, μαρκαρισμένοι με κίτρινο χρώμα.
- Στο δεύτερο έχουν αφαιρεθεί οι εναπομείναντες του 24μήνου.
- Και στα δύο φύλλα, μαρκαρισμένοι με ροζ οι πρώτοι 24 του 40% (χωρίς το 24μηνο), με πράσινο οι εναπομείναντες των ειδικών κατηγοριών και με γαλάζιο οι εναπομείναντες του ΑΣΕΠ (οι οποίοι όμως δεν επηρεάζουν τη σειρά, και γιατί οι περισσότεροι είναι σε χαμηλές θέσεις και γιατί ούτως ή άλλως προηγείται το 40%).

3. Εκκαθαρισμένος πίνακας ΑΣΕΠ: 35 εναπομείναντες διοριστέοι + 1 σίγουρη επιλαχούσα + 4 πιθανοί επιλαχόντες. Μαρκαρισμένοι με γκρι οι 4 από τους 35 που δεν έκαναν αίτηση διορισμού.
Σημείωση: Οι στήλες "Μήνες προϋπ." και "Ημέρες προϋπ" είναι αυτές του ΑΣΕΠ (όχι των πινάκων διορισμών και αναπληρωτών).

****


Οι δεδομένοι διορισμοί για του χρόνου είναι:
- 36 από ΑΣΕΠ (60%)
- 24 από τον πίνακα διορισμών (40%)
- Οι εναπομείναντες του 24μήνου (231 -ή 229, αν αφαιρεθούν οι 2 που είναι και στις ειδικές κατηγορίες)
- Άγνωστος αριθμός από τις ειδικές κατηγορίες. Έχουν μείνει 49 πολύτεκνοι (ο 1 είναι και στο 24μηνο), 28 της κατηγορίας Β (1 και στο 24μηνο) και 6 της κατηγορίας Γ (1 διορίστηκε με το 40%). Οι περισσότεροι από αυτούς, πάντως, δεν έχουν σοβαρή προϋπηρεσία ή (κάποιοι από τους πολύτεκνους) δεν είναι στον πίνακα .
Σημειώνεται ότι οι πίνακες των ειδ. κατηγοριών δεν "κλείδωσαν". Θα έχουν δικαίωμα να μπουν και όσοι θα έχουν αποκτήσει την αντίστοιχη ιδιότητα (πολυτέκνου κλπ) μέχρι 30/6/2011.

Είναι βέβαιο ότι τα κενά είναι πάρα πολλά και του χρόνου θα είναι ακόμα περισσότερα, αν γίνουν τόσο λίγοι διορισμοί. Πρόβλεψη όμως (για το αν θα γίνουν συμπληρωματικοί και από ποιους πίνακες) δεν μπορεί να γίνει καμία...

8
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artId=340029&dt=26/06/2010

Μεγάλοι έλληνες λογοτέχνες στο Διαδίκτυο

Χρονολόγια, αποσπάσματα έργων, κριτικές και βιβλιογραφία στους ιστότοπους του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου


Ολοκληρώθηκαν οι ιστότοποι του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου για τους λογοτέχνες Νίκο Καββαδία, Στρατή Τσίρκα, Γιάννη Ρίτσο, Νίκο Γαβριήλ Πεντζίκη και Μ. Καραγάτση, στους οποίους εκπαιδευτικοί, μαθητές και κάθε ενδιαφερόμενος για τη λογοτεχνία μπορεί να βρει χρονολόγια, εργογραφίες, κριτικές, βιβλιογραφία, αποσπάσματα από έργα τους, πληροφορίες για μεταφράσεις κ.ά. «Ανεβάζοντας λογοτεχνικές ιστοσελίδες στον κόμβο του το ΕΚΕΒΙ έχει σκοπό να προσελκύσει τους πιο νέους αναγνώστες, που ξέρουμε όλοι ότι χρησιμοποιούν πολύ το Ιnternet για την ενημέρωση και την εκπαίδευσή τους. Το Ιnternet είναι σήμερα η ασφαλέστερη οδός, το πιο σίγουρο μέσον για να πλησιάσουμε τους νέους και να τους ανοίξουμε την όρεξη για διάβασμα. Το ΕΚΕΒΙ το ξέρει και θα εκμεταλλευθεί τις νέες τεχνολογίες προς όφελος της αναγνωσιμότητας» είπε στο «Βήμα» η διευθύντρια του ΕΚΕΒΙ κυρία Κατρίν Βελισσάρη.

Ιδιαίτερα πλούσιος είναι ο ιστότοπος για τον Γιάννη Ρίτσο με φωτογραφικά, ηχητικά και άλλα ντοκουμέντα, ενώ οι λάτρεις του Πεντζίκη έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν στον ιστότοπο και έργα του εικαστικού Πεντζίκη. Οι ιστότοποι δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο των αφιερωμάτων σε μεγάλους έλληνες συγγραφείς που έχει καθιερώσει κάθε χρόνο το ΕΚΕΒΙ και σε αυτούς αναμένεται να συμπληρωθούν νέοι για τους Γιώργο Θεοτοκά, Νίκο Καζαντζάκη, Κωστή Παλαμά, Ανδρέα Εμπειρίκο, Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, Γρηγόριο Ξενόπουλο, Αγγελο Σικελιανό, Γιώργο Σεφέρη, οι οποίοι έχουν τιμηθεί στο παρελθόν στο πλαίσιο των αφιερωμάτων του ΕΚΕΒΙ. Τους ιστότοπους μπορεί να βρει όποιος ενδιαφέρεται στις διευθύνσεις: http://kavvadias.ekebi.gr, http://tsirkas.ekebi.gr, http://ritsos.ekebi.gr, http://pentzikis.ekebi.gr, http://karagatsis.ekebi.gr . Κυκλοφόρησε επίσης από το ΕΚΕΒΙ το λεύκωμα για τον Γιάννη Ρίτσο, τον ποιητή στον οποίο ήταν αφιερωμένη η περσινή χρονιά. Αν και οι οικονομικές δυσκολίες του ΕΚΕΒΙ είχαν αποτέλεσμα την καθυστερημένη κυκλοφορία του, το λεύκωμα μας αποζημιώνει με πλούσιο ενημερωτικό και σπάνιο φωτογραφικό υλικό, ανθολόγηση ποιημάτων του, κριτικές και μαρτυρίες και πλούσια βιβλιογραφία, με τη φροντίδα της φιλολόγου Χρύσας Προκοπάκη, του ομότιμου καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργη Γιατρομανωλάκη και της βιβλιογράφου Αικατερίνης Μακρυνικόλα.

Τα αφιερώματα, οι ιστότοποι και η έκδοση λευκωμάτων, έργα που έχουν διάρκεια, μένουν στον χρόνο και σχετίζονται με την εκπαίδευση φέρνοντας τους νέους σε επαφή με τη λογοτεχνική μας παράδοση είναι από τις δράσεις που σκοπεύει να συνεχίσει το ΕΚΕΒΙ, παρά τη μείωση των διαθέσιμων κονδυλίων για εφέτος.



9
Η Κοινότητα του PDE / Σχεδιάζοντας το μέλλον
« στις: Ιούνιος 10, 2010, 03:38:26 μμ »
... ή τι σημαίνει να είσαι νέος την εποχή του ΔΝΤ...

*********

Σχεδιάζοντας το μέλλον

ΚΙΜΠΙ (Γιάννης Κιμπουρόπουλος)
"Ο Κόσμος του Επενδυτή", 5/6/2010



Στα πρόσωπά τους είναι ζωγραφισμένη η ικανοποίηση δύο ερωτευμένων ανθρώπων έπειτα από μια ώρα εντατικού σεξ. Αυτή είναι κουρνιασμένη στην αγκαλιά του κι αυτός δεν έχει ακόμη αναζητήσει το τηλεκοντρόλ της τηλεόρασης ούτε έχει ανάγκη για τσιγάρο. Στο δωμάτιο για κάμποσα λεπτά δεν ακούγονται παρά μόνο οι ανάσες τους. Οι ήχοι του πολυσύχναστου δρόμου, έξω από το ρολό της μπαλκονόπορτας, δεν τους αφορούν, κι ας βρίσκονται σε ένα βασίλειο ηχορύπανσης, κάπου στο κέντρο της πόλης. Οι σιωπές τους μοιάζουν σαν συμφωνία που επεκτείνει στο μέλλον τη διάρκεια της στιγμής. Αλλά το μέλλον είναι η αιτία που προκαλεί το πρώτο ρήγμα στη σιωπή.

Ο ΘΗΛΥΚΟΣ ΝΟΥΣ παίρνει τη θέση του στην πλευρά του ορθολογισμού. «Πρέπει να μιλήσουμε για το μέλλον», λέει αυτή, αλλά αυτός δεν αιφνιδιάζεται, συγκατανεύει απλώς μ’ ένα «ναι». «Σ’ αγαπώ, μ’ αγαπάς», συνεχίζει αυτή -κι αυτός δεν έχει καμιά αμφιβολία γι’ αυτό- «είμαστε μαζί δυο χρόνια, περνάμε καλά, αλλά πώς θα είμαστε σε δυο, σε πέντε, σε δέκα χρόνια, όταν θα ’χουμε περάσει τα τριάντα;». «Για γάμο μιλάμε τώρα;», τη διακόπτει αυτός. «Δεν είναι ο γάμος το θέμα…αλλά… ποιο είναι το σχέδιο για τη ζωή μας, αν είμαστε μαζί; Θα μείνουμε μαζί; Πού, από πότε; Θα κάνουμε παιδιά; Πότε; Θα αποκτήσουμε ένα δικό μας σπίτι; Πώς; Κι από δουλειά; Δεν έχεις όνειρα για μια καλή καριέρα; Πήρες το πτυχίο, κάνεις ένα σπουδαίο μεταπτυχιακό, αλλά με τι σκοπό;».

ΑΥΤΟΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΑΜΙΑ πρόθεση για σοβαρή συζήτηση μέχρι τη στιγμή που αυτή άγγιξε την ευαίσθητη χορδή – η λέξη «καριέρα» ήταν το κλειδί. Η ερωτική έξαψη που ζέσταινε το δωμάτιο εξαφανίστηκε κι αυτός, αιφνιδιάζοντας την αγαπημένη του και κατακόκκινος και εκπέμποντας θυμό, άρχισε σχεδόν να παραληρεί:

«Λοιπόν… Με βάση το καλό σενάριο, κι αν υποθέσουμε ότι η κωλοχώρα που έχουμε την ατυχία να ζούμε δεν έχει χρεοκοπήσει, σε δυο χρόνια θα έχω τελειώσει από σπουδές… Δηλαδή, δεν θα υπάρχει τίποτε παραπάνω να κάνω, εκτός κι αν θέλω να μάθω και τέταρτη και πέμπτη γλώσσα, αν οι τρεις θεωρούνται λίγες. Με βάση πάντα το καλό σενάριο, στα 27 μου, κι έπειτα από μια λαμπρή καριέρα ως ντιλιβεράς και ως βοηθός λογιστή στην κατασκευαστική του θείου μου που βάζει λουκέτο, θα μπορώ να διεκδικήσω την πρώτη μου κανονική δουλειά ως κάτοχος διδακτορικού. Θα με προσλάβουν μετά χαράς με 500 ευρώ, θα με πετάξουν πίσω από ένα γκισέ τράπεζας και σε δυο τρία χρόνια, εκτιμώντας τα φοβερά μου προσόντα, θα με αναβαθμίσουν στην έγκριση χορηγήσεων ή ακόμη -πού ξέρεις;- και στο private banking με το φοβερό ποσό των 700 ευρώ και με πλήρη ασφάλιση, να μετράω τα εκατομμύρια να περνούν μπροστά στα μάτια μου. Έτσι, στα τριάντα μου, θα ξεκινάει ο κανονικός εργασιακός βίος των 40 ετών πλήρους ασφάλισης που θα χρειάζομαι για να φτάσω κάποτε στη σύνταξη – αν στο μεταξύ δεν έχει ξαναλλάξει το ασφαλιστικό και τα 40 δεν έχουν γίνει 45...

…ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να με πανικοβάλει αυτό, είναι βέβαιο ότι θα ζήσω μέχρι τα 80 και τα 85, ίσως και τα 90 για να έχω τη μικρή ικανοποίηση ότι πήρα και 10 -15 χρόνια σύνταξη. Στο μεταξύ, όμως, η τράπεζα που θα μου έχει κάνει την τιμή να με προσλάβει μπορεί να έχει καταρρεύσει ή απλώς να έχει συγχωνευτεί με μια άλλη ευρωπαϊκή -ίσως γερμανική ή γαλλική- που φυσικά θα υποσχεθεί στους μετόχους της εξυγίανση, δηλαδή συρρίκνωση κόστους, δηλαδή απολύσεις. Φυσικά, θ’ αρχίσει από τους πιο φτηνούς, τους φερέλπιδες νέους υπαλλήλους με τις γλώσσες και τα διδακτορικά που η αποζημίωσή τους θα στοιχίζει τρίχες, αν βέβαια υπάρχει δικαίωμα αποζημίωσης. Με κάνα δυο χρόνια ανεργία θα έχω εξασφαλίσει την παράταση του εργασιακού βίου στα 42 χρόνια, αν όμως κρατήσει περισσότερο μπορεί να αναγκαστώ να σκεφτώ μια μετανάστευση στη Γερμανία, τη Γαλλία ή στην Κίνα – πού ξέρεις; Τι διάολο τις μάθαμε τις γλώσσες; Εσύ στο μεταξύ θα συνεχίζεις τη λαμπρή σου σταδιοδρομία ως πωλήτρια στου Zara με 670 ευρώ, αλλά κάπου στα τριάντα σου οι προϊστάμενοί σου θα παρατηρήσουν ότι η κορμάρα σου αρχίζει να μπαταλεύει, το κωλαράκι σου δεν είναι τόσο σφιχτό όσο την πρώτη μέρα που το εκτίμησαν σαν προσόν κι ότι επίσης έχεις αρχίσει να παραμελείς το μακιγιάζ σου. Θα σου προτείνουν, λοιπόν -επειδή είναι γενναιόδωροι- να μετατρέψετε τη συνεργασία σας σε part time, δυο τρεις φορές την εβδομάδα, φυσικά με τα μισά λεφτά. Εσύ θα τα πάρεις στο κρανίο και θα φύγεις χωρίς καν να πάρεις την αποζημίωση και θα αναζητήσεις δουλειά σε άλλο πολυκατάστημα ρούχων, με το φοβερό όπλο της συστατικής επιστολής που θα σου δώσουν πρόθυμα. Θα φας πόρτα, όμως, στα περισσότερα μαγαζιά του κέντρου που θα ψάξεις, όπου θα δουλεύουν αποκλειστικά καλοφτιαγμένα γκομενάκια το πολύ 25 ετών που πεθαίνουν να πάνε στο next top model και θα αναγκαστείς να πας σε σούπερ μάρκετ όπου μια τριαντάρα είναι αποδεκτή, τουλάχιστον για part time απασχόληση. Στο μεταξύ, θα έχουμε παντρευτεί, με τη βοήθεια των γονιών μας φυσικά, που χάρη στην εκατοστή μεγάααααλη, πολύ μεγάλη ασφαλιστική μεταρρύθμιση θα έχουν ψωνίσει άλλα δέκα-δεκαπέντε χρόνια δουλειάς εκτός σχεδίου. Αλλά, τουλάχιστον θα παίρνουν τους μισθούς τους από τους οποίους θα μας τσοντάρουν κάθε μήνα ένα πεντακοσάρικο για να ενισχύουν το φοβερό μας οικογενειακό εισόδημα των 1.200 ευρώ που θα φτάνει για το νοίκι και τα κοινόχρηστα σ’ ένα αχούρι 60 τετραγωνικών, το οποίο πάντως θα έχεις διακοσμήσει με το καλό σου γούστο. Για τα ξίδια κι τις κραιπάλες του Σαββατοκύριακου δεν θα μένει σάλιο, τηλεορασίτσα και πολύ είναι και με τους φίλους θα έχουμε κόψει τα πολλά-πολλά…

…ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ θα στενοχωριούνται που θα τα φέρνουμε στριμόκωλα, θ’ αρχίσουν να σκέφτονται πώς να βοηθήσουν κι άλλο – “την υγειά μας να χουμε συμπεθέρα”, θα λέει η μάνα σου στη μάνα μου, “αλλά πρέπει να τα βοηθήσουμε τα παιδιά”. Κι έτσι θα μπει σ’ εφαρμογή το σχέδιο “αγορά σπιτιού”. Θα πουλήσουν κάτι οι δικοί σου, θα τσοντάρουν κάτι κι οι δικοί μου από το κομπόδεμά τους, αλλά κι εμείς θα συμβάλουμε μ’ ένα δανειάκι, γιατί μια φορά παίρνεις σπίτι, μην είναι και στρούγκα. Έτσι, θα κληρονομήσουμε και μια δόση δανείου τον μήνα. Κάπου στα 35 μας θα ξυπνήσουν μέσα μας τα γονεϊκά φίλτρα – εσύ θα θέλεις να γίνεις μάνα, κι εγώ θα το θέλω, αλλά στην ιδέα θα με λούζει κρύος ιδρώτας. Γιατί στο μεταξύ η τρόικα, η Κομισιόν, το ΔΝΤ, η κυβέρνηση Παπανδρέου ή η κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη -δεν ξέρω τι απ’ όλο αυτόν τον αχταρμά θα υπάρχει σε πέντε-δέκα χρόνια- θα έχουν καταργήσει οτιδήποτε ακούει στη λέξη επίδομα. Μπορεί να έχουν καταργήσει ακόμη και τα δημόσια σχολεία – για παιδικό σταθμό δεν το συζητώ. Εμείς όμως θα το τολμήσουμε, θα το κάνουμε, αγόρι θα θέλεις εσύ, κορίτσι εγώ, αλλά ό,τι κι αν βγει θα το μεγαλώσουμε με τη βοήθεια του μόνου κράτους πρόνοιας που θα υπάρχει: με τη μαμά σου και τη μαμά μου, αν βέβαια έχουν καταφέρει να βγουν στη σύνταξη. Στο μεταξύ, επειδή η ζωή μας δεν θα μας αφήνει να πλήξουμε ποτέ, μόνο εκπλήξεις θα μας επιφυλάσσει, εγώ κάπου στα σαράντα θα αναλάβω μία ακόμη μεγάλη πρόκληση: τα είκοσι χρόνια σπουδών θα είναι άχρηστα, η ειδικότητά μου θα έχει γίνει περιττή, οι τράπεζες μπορεί να μην έχουν καν υποκαταστήματα, όλα θα έχουν γίνει ψηφιακά. Οπότε, εγώ ο μαλάκας θα βγω άχρηστος, αλλά το σύστημα θα μου δώσει την ευκαιρία της διά βίου κατάρτισης. Ξανά στα θρανία για να γίνω δεν ξέρω κι εγώ τι – έτσι είναι η αγορά εργασίας, θα μου πουν, οι τεχνολογικές εξελίξεις πάντα την ξεπερνούν. Εσύ θα ξεκολώνεσαι στη σκυταλοδρομία παιδιού μετ’ εμποδίων -σπίτι, σχολείο, μαμά, πεθερά, δουλειά- και το βράδυ, όταν θα μαζευόμαστε στο σπίτι μετά το δεκάωρο -το οκτάωρο ξέχνα το, στο ’πα αυτό;- θα κοιμίζουμε το παιδί, θα σωριαζόμαστε στο κρεβάτι και θα βυθιζόμαστε στον ύπνο, πλάτη-πλάτη, φυσικά… Θα αγαπιόμαστε, αλλά και θα μισιόμαστε, αλλά ακόμη κι αν θέλουμε να χωρίσουμε, θα το αποφεύγουμε. Ακριβό σπορ. Με βάση πάντα το καλό σενάριο -αν δεν έχει χρεοκοπήσει η Ελλάδα, αν δεν μας έχουν αγοράσει οι Κινέζοι ή οι Ρώσοι, αν δεν έχουμε μεταναστεύσει στη Ρουμανία ή στο Καζακστάν- θα φτάσουμε στα 50 μας, θα φορτώνουμε με ακριβοπληρωμένα προσόντα το παιδί και θα ονειρευόμαστε ότι κάποια στιγμή θα βγούμε στη σύνταξη… Μεγάλη δουλειά! Εσύ, έχεις κανένα καλύτερο σχέδιο;».


Αυτή έχει ανασηκωθεί στο κρεβάτι. Έχει εκνευριστεί από το παραλήρημά του, της έρχεται να τον χαστουκίσει, αλλά όταν τον κοιτάζει κατάματα αλλάζει γνώμη, ξαναχώνεται στην αγκαλιά του και του λέει: «Το σχέδιό μου είναι… να ξεχάσουμε αυτή τη συζήτηση. Μαλακία μου που την άνοιξα».

http://kibi-blog.blogspot.com/2010/06/562010_05.html

10
Η Κοινότητα του PDE / Lifestyle: η ζωή ήταν δανεική...
« στις: Μάιος 29, 2010, 01:04:48 μμ »
Μια ανατομία της κουλτούρας του λάιφστάιλ, με την οποία γαλουχήθηκε ένα μεγάλο κομμάτι της γενιάς των σημερινών 30ρηδων-40ρηδων (της δικής μου γενιάς...).
Ευτυχώς, υπήρχαν κι αυτοί (και δεν ήταν λίγοι) που δε διάβαζαν "Κλικ" αλλά άλλα πράγματα, που δεν ήθελαν να είναι "in" ούτε να ανήκουν σε κάποια "φυλή", που δεν υιοθέτησαν το "νεοσουσουδίστικο" ελληνοαγγλικό γλωσσικό ιδίωμα των λάιφστάιλ περιοδικών, που δεν έγιναν απολιτίκ καταναλωτές-στυλοβάτες του συστήματος και των πολιτικών που προκάλεσαν την οικονομική χρεοκοπία...
...και που άκουγαν/με, μεταξύ άλλων, και Last Drive (οι οποίοι τα λένε όλα)



********
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_100005_16/05/2010_400821


Lifestyle: η ζωή ήταν δανεική...

Αναζητώντας τις απαρχές της ιδεολογίας της σπατάλης στα τέλη του ’80, διαπιστώνουμε ότι οι προσδοκίες ήταν απλώς ψευδαισθήσεις

Ρεπορτάζ: Γιουλη Eπτακοιλη, Hλια Mαγκλινης, Μαργαριτα Πουρναρα, Δημητρης Pηγοπουλος

Ποια ιδεολογία προηγήθηκε της χρεοκοπίας; Ποια ιδεολογία διαρκούς πάρτι και ξέφρενου ατομικισμού υποστήριξε τον αμέριμνο και υπερδανεισμένο Ελληναρά της τελευταίας εικοσαετίας; Αναρωτηθήκαμε και συμφωνήσαμε σε τουλάχιστον ένα φαινόμενο: στα τέλη του '80, το lifestyle εισέβαλε ορμητικό και αναιδές στον νεοελληνικό βίο και τον σφράγισε. Μάιο του 1987, ακριβώς πριν από 23 χρόνια, κυκλοφόρησε το πρώτο τεύχος του περιοδικού «Κλικ», καινοτομώντας ως προς το κομφορμιστικό τοπίο του τότε Τύπου. Πρόβαλε ένα πρότυπο συμπεριφοράς εστιασμένο στην αισθητική και την κατανάλωση, αυθαδίασε σε ποπ γλώσσα, συνέλαβε τη βουλιμία για στυλ των νέων από τα ανερχόμενα μεσοστρώματα, απενοχοποίησε την ελαφρότητα και την ανεμελιά, ακόμη και τον κωλοπαιδισμό: «πέτυχε ή πέθανε». Και πολύ σύντομα έγινε απολύτως κομφορμιστικό, περισσότερο και από τους «κακομούτσουνους» και τους «ξενέρωτους» που κατήγγειλε. Πολύ σύντομα το πνεύμα του «Κλικ» και του Νitro, του ομόλογου Μax και αργότερα του Flash έγιναν συνώνυμα της ξιπασιάς και της κενότητας, ανοίγοντας τον δρόμο για κουτσομπολίστικες εκπομπές και έντυπα. Τα μίντια έγιναν πρώτα ένα ξεσαλωμένο Κλουβί με Τρελές και κατόπιν ένα ατελείωτο reality show, με όλο και ευτελέστερα υλικά. Εως το trash. Εως την απόλυτη χρεοκοπία: αισθητική, ηθική, πολιτική. Tα μίντια του lifestyle σαγήνευσαν το κοινό με υποσχέσεις ευζωίας και αιώνιας ευημερίας, καλλιέργησαν την προσδοκία του εύκολου κοινωνικού ασανσέρ, αποθέωσαν τον «γάτο» και τον σκυλοπόπ, τον παίκτη που τα κερδίζει όλα χαλαρά, με τη μαγκιά του. Πρακτικά, τροφοδότησαν μαζικές ψευδαισθήσεις, λίπαναν τον δρόμο του βουλιμικού μικρομεσαίου προς τη ματαίωση και την εξαχρείωση. Τι μένει από το ξέσαλο πάρτι; Το ήθος του κάγκουρα, του ποζερά, του λαμόγιου. Και η χρεοκοπία.

Μας μιλούν άνθρωποι που έφτιαξαν το lifestyle τα πρώτα κρίσιμα χρόνια: ο Γ. Νένες, αρχισυντάκτης τότε του «Κλικ», σήμερα της Athens Voice, η Σοφία Κιντή, αρχισυντάκτρια του «Κλικ», σήμερα διευθύντρια ειδικών εκδόσεων της IMAKO, ο Στ. Κούλας, η Μανίνα Ζουμπουλάκη. Βλέμμα απέξω προσθέτουν οι δημοφιλείς ρόκερ Last Drive, ο Κ. Βήτα, ένας διαφημιστής κι ένας πολιτικός επιστήμονας. Nικος Ξυδακης

Γιάννης Νένες, δημοσιογράφος

Τάισέ τους media!


Τα '80s ήταν τα καλύτερα χρόνια της ζωής μου στη χειρότερη δεκαετία για τον πλανήτη. Ακριβώς την εποχή που ξυπνούσαμε σε έναν καινούργιο κόσμο, έφτασε το έιτζ για να αλλάξει τις συμπεριφορές των ανθρώπων. «Ολέθριες» και «Επικίνδυνες» σχέσεις τρομοκράτησαν μια γενιά η οποία στράφηκε σε αυτό που νόμισε ότι ήταν το «επόμενο καλύτερο μετά το σεξ»: το χρήμα. Τα '60s ήταν ευδαιμονικά και γεμάτα ελπίδα. Τα '70s ήταν η αποθέωση της αστυφιλίας - οι μεγάλες πόλεις γέμισαν εκρηκτικά. Στα '80s, κάτι έπρεπε να γίνει με όλους αυτούς που ήθελαν καλύτερη ζωή χωρίς ιούς: Βάλ' τους να δουλέψουν και, μετά, τάισέ τους media.

Το MTV μπήκε (αερο)δυναμικά στη ζωή μας, όλα είχαν αισιόδοξα σχήματα («ανάποδο τρίγωνο» - με την κορυφή κάτω και τη βάση επάνω), οι βάτες μεγάλωναν, τα μαλλιά μεγάλωναν, τα μυαλά έπαιρναν αέρα, τα χρώματα ήταν παστέλ και έντονα, απλωμένα με αερογράφο. Η αισιοδοξία έφτασε στα όρια της αυθάδειας.

Τα περιοδικά έγιναν η Βίβλος της νέας εποχής. Face, Interview, i-D, στην Αθήνα εμφανίστηκαν η Βαβέλ και τα Πρόσωπα - τα «φυτώρια» απ' όπου τράβηξε το «Κλικ» την ομάδα του. Hμασταν ενθουσιασμένοι. Δεν υπήρχε καλύτερο «αντικείμενο» από τα περιοδικά. Τότε ακόμα δεν είχε απενοχοποιηθεί ο εύκολος πλουτισμός. Τότε γινόμασταν απλώς εξαρτημένοι της πληροφορίας. Στην πρώτη περίοδο του «Κλικ», η πληροφορία μας έκαψε το κεφάλι. Πιστέψαμε ότι τα ξέραμε όλα. Και στη δεύτερη περίοδο του «Κλικ», κάποιος μας είπε ότι μπορούμε και να τα αγοράσουμε.

Η «αμαρτία» του «Κλικ» δεν ήταν ακριβώς το ίδιο, όσο τα τέρατα που γέννησε. Eτσι κι αλλιώς όμως, η Αθήνα γέμισε τέρατα τότε. Aρχισαν να ραγίζουν τα πεζοδρόμιά της, να δημιουργείται «το σύμπαν Βωβός» των Βορείων Προαστίων, να ανοίγουν μεγάλα κλαμπ με καθρέφτες και νέον και όσα ρουχάδικα μπορεί να χωρέσει η χειρότερη μόδα που έζησε ποτέ ο κόσμος. Η Αθήνα μόλις ανακάλυπτε την αξιοποίηση του Ψυρρή και το Χρηματιστήριο. Οι πύλες της Κολάσεως μόλις είχαν ανοίξει.

(...)

Last Drive, ροκ συγκρότημα

Ορμητήριο πειρατών της ιδιοτέλειας


Η αντιγραφή ξένων δημοσιογραφικών προτύπων, σε μια Ελλάδα του '80 που θύμιζε περισσότερο Μέση Ανατολή παρά Δύση, φάνηκε παράταιρη από την αρχή. Κάποιοι επιχείρησαν έτσι να αντισταθμίσουν τη στέρηση και τον καταναγκασμό που κυριαρχούσαν στα κομματικά μαντριά της μεταπολίτευσης, αρχικά στα περιοδικά κι έπειτα στην τηλεόραση. Σιγά σιγά έπεισαν πολλούς ότι το μόνο που τους έλειπε για να είναι ευτυχισμένοι ήταν αυτό που δεν έλειπε από τον διπλανό τους· καμία ικανοποίηση ποτέ, μόνο υπερκατανάλωση. Η στιγμή αποκόπηκε από την εμπειρία, το σώμα προβλήθηκε ενοχικά με αναπαραστάσεις μίσους, η σεξουαλική απελευθέρωση ήρθε καθυστερημένα από την πίσω πόρτα, σαν άλλο ένα αγαθό της δήθεν ευμάρειας, χωρίς να έχει περάσει από την κοινωνία· κατακερματίστηκε και κρεμάστηκε στα περίπτερα για να πουληθεί. Από την παραγωγή για την ανάγκη περάσαμε στην παραγωγή της ανάγκης, μια πολιτιστική εκδοχή του θατσερικού There is no alternative, σε μια κοινωνία με τεράστια παράδοση στην εσωστρέφεια.

Το παραμύθι της ισχυρής Ελλάδας -ισχυρής με τη μαφιόζικη έννοια- ειπώθηκε τόσες φορές που έγινε μοιραία το φανταστικό διακύβευμα μιας αρκετά μεγάλης μερίδας ανθρώπων, μπλέχτηκε με το σκυλο-ποπ, τα καταναλωτικά δάνεια και τον εθνικισμό και βοήθησε να φουντώσει η ξενοφοβία. Διαπλάθοντας ένα έθνος χαμηλής συναισθηματικής νοημοσύνης σύμφωνα με τα δικά της μέτρα -αλλά και στηλιτεύοντάς το ταυτόχρονα ως απολίτιστο- η νέα ισχυρή τάξη του λαϊφστάιλ οραματίστηκε μια χώρα ιδιωτικό ορμητήριο πειρατών της ιδιοτέλειας και σε ορισμένο βαθμό το πέτυχε. Οποιος παρέκκλινε, όποιος έβλεπε τον ολοκληρωτικό χαρακτήρα αυτής της επιβολής -που με τους Ολυμπιακούς άγγιξε την καθολική παράνοια και αναβαθμίστηκε αισθητικά- χαρακτηριζόταν στην καλύτερη περίπτωση γραφικός και στη χειρότερη εσωτερικός εχθρός.

Η νευρικότητα του λαϊφστάιλ επιχείρησε να αφαιρέσει κάθε ίχνος πραγματικής ζωντάνιας από τους νέους, αλλά όπως όλοι γνωρίζουμε, κάτι τέτοιο είναι αδύνατον να συμβεί. Χώρισε τη νεολαία σε «φυλές» αναπαράγοντας τους χοντροκομμένους, αρχαϊκούς διαχωρισμούς της μουσικής βιομηχανίας, την ίδια εποχή που πάνκηδες, ροκαμπιλάδες και φρικιά ήταν όλοι μαζί στις συναυλίες και στον δρόμο. Ποτέ δεν πήραν χαμπάρι τι έτρεχε πραγματικά ούτε στη μουσική ούτε στο underground, πουθενά. Οικειοποιήθηκαν με το έτσι θέλω ένα σωρό σύμβολα που σήμαιναν κάτι, αλλά όταν πέρασαν στα χέρια τους έγιναν απλά μασκαριλίκια, και αυτό ήταν από μια άποψη απελευθερωτικό, γιατί έτσι τα σύμβολα -στο ροκ εν ρολ για παράδειγμα- έγιναν για πάρα πολλούς περιττή υπόθεση.

Σήμερα, όλο αυτό το παραλήρημα, η συλλογική ενοχοποίηση από τις ίδιες μούρες που επί χρόνια μας έλεγαν ότι όποιος δεν καταναλώνει δεν υπάρχει, προδίδει την αγωνία τους, γιατί οι μάσκες έχουν πέσει και το παραμύθι δεν πουλάει πια. Το ότι συνεχίζουν να περιφέρονται στα τηλεοπτικά στούντιο, λες και δεν τρέχει τίποτε, απλώς επιβεβαιώνει το θράσος τους.



*******

Last Drive:
http://el.wikipedia.org/wiki/The_Last_Drive

http://www.youtube.com/watch?v=MMqNA2i3gI4
http://www.youtube.com/watch?v=J5TtrbW4oIQ
http://www.youtube.com/watch?v=YvalZdNx11M


11

Αναδημοσίευση από εδώ (+προσθήκη από το μπλογκ του Ν. Σαραντάκου, στο οποίο παραπέμπει):
http://roides.wordpress.com/2010/05/13/13may10/


********

Α. Διαμαντοπούλου. Μια Διανοούμενη στο Δια Βίου Θρησκευμάτων

Ποίηση και Τέχνη την εποχή του ΓΑΠ-ΔΝΤ

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Κύριε Ροΐδη,
Ο εξοχώτατος ΓΑΠ συνεχίζων την λαμπράν οικογενειακήν παράδοσιν του υπουργείου Παιδείας (χωρίς αστεία, μελαγχολώ: Ε.Παπανούτσος, Λουκής Ακρίτας, Γ.Μυλωνάς), ετοποθέτησε εις το καταλλήλως μετονομασθέν υπουργείον «Χάριν Παιδιάς», την φιλόδοξον κυρίαν Α.Δ. τ.επίτροπον της Ε.Ε. εκ Κοζάνης. Έξιστορεί η ιδία: «Στα φοιτητικά μου χρόνια με συνάρπασε ο λόγος του Ανδρέα Παπανδρέου και η διακήρυξη της 3ης Σεπτέμβρη, ενώ ταυτόχρονα εξελίσσομαι σε μαχόμενη φεμινίστρια θέλοντας να….. αλλάξω τα πάντα γύρω μου».
http://www.diamantopoulou.gr/beta/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=2

Τα πάντα δεν τα κατάφερε να τα αλλάξει, αφιερώθη όμως εις την υπόθεσιν του Σοσιαλισμού με λαμπράς συνεπείας δια την κατάστασιν της χώρας. Δεν θα μακρηγορήσω και επιτρέψατε μου να γράψω εις την δημώδην καθ’ό ο κ.πρωθυπουργός τυγχάνων προ ημίσεως αιώνος μετανάστης εις την αλλοδαπήν ομιλεί μόνον την Νέαν Ελληνικήν και αυτήν ως ετροποποιήθη εις την Σχολήν Μιλτιάδου Έβερτ.

Αντιγράφω από το μπλόγκ του κ. Σαραντάκου:
«σε χτεσινό (29.9) δελτίο ειδήσεων στον Άλτερ, η κυρία Διαμαντοπούλου θέλησε να απαγγείλει το εξής πολύ γνωστό απόσπασμα από τον Δωδεκάλογο του Γύφτου:

και μην έχοντας πιο κάτου άλλο σκαλί
να κατρακυλήσεις πιο βαθιά
στου Κακού τη σκάλα,
για τ’ ανέβασμα ξανά που σε καλεί
θα αιστανθείς να σου φυτρώσουν, ω χαρά!
τα φτερά,τα φτερά τα πρωτινά σου τα μεγάλα!

Όπως μου λένε, αφενός το παρέθεσε μέσες-άκρες (και πιο πολύ άκρες, παρά μέσες) και αφετέρου, το χειρότερο, είπε πως είναι… του Βιζυηνού! Προσοχή, δεν είναι κακό να μη θυμάται κανείς ακριβώς ένα ποίημα. Για να πω την αμαρτία μου, κι εγώ δεν το θυμόμουν ολόσωστα το απόσπασμα που παράθεσα. Βλέπετε, δεν έχω γαλουχηθεί με τον Δωδεκάλογο (αντιθέτως, οι παλιότεροι τα καταφέρνουν καλύτερα• ο πατέρας μου, μια φορά που βρήκε ακροατήριο με αντοχή, είχε απαγγείλει ολόκληρο ένα άσμα του 12λογου). Δεν με ενοχλεί λοιπόν που η κ. Διαμαντοπούλου λάθεψε τους στίχους. Περισσότερο με ενοχλεί που είπε ότι είναι του Βιζυηνού• διότι, όπως και να το κάνουμε, καλλιέργεια είναι αυτό που μένει όταν έχεις ξεχάσει τα πάντα (έχει πει ένας Γάλλος, δεν θυμάμαι ποιος). Και δύσκολα θα μπορέσει να βρει κανείς περισσότερο διαφορετικούς ποιητές από τον Παλαμά και τον Βιζυηνό. Να έλεγε, λογουχάρη, πως είναι του Σικελιανού, θα έλεγα εντάξει, κάποια κοινά στοιχεία έχουν. Αλλά του Βιζυηνού; Σαν να ακούς, έστω, Κουγιουμτζή και να λες πως είναι του Μαχαιρίτσα το τραγούδι.

Ίσως όμως είναι άδικο να κατηγορούμε ειδικά την κ. Διαμαντοπούλου για λειψή επαφή με την ποίηση, διότι φαντάζομαι ότι και άλλοι ομόλογοί της, ανώτατα στελέχη των μεγάλων κομμάτων που έχουν διατελέσει πρωτοκλασάτοι υπουργοί, θα έχουν παρόμοιες επιδόσεις. Δεν θα αντιπαραθέσω το παράδειγμα του Νίκου Ζαχαριάδη, του γραμματέα του ΚΚΕ, ο οποίος είχε γράψει βιβλίο για τον Παλαμά, εκείνες ήταν άλλες εποχές. Απλώς, θα χρεώσω στην κ. Διαμαντοπούλου λειψή προετοιμασία. Υποθέτω ότι το ποίημα το είχε ετοιμάσει από πριν, δεν φαντάζομαι να της ήρθε αυθόρμητα, χάθηκε να είχε τσεκάρει το όνομα του ποιητή; Ξαναλέω όμως: παρόμοιες κακές επιδόσεις είμαι βέβαιος ότι θα έχουν οι περισσότεροι ομόλογοί της. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι ούτε ο παριστάμενος υπουργός Παιδείας Α. Σπηλιωτόπουλος πρόσεξε το στραβοπάτημα (κι έτσι έχασε την ευκαιρία για έναν εύκολο πόντο στη μονομαχία τους), ούτε κανείς άλλος από τους παρισταμένους! Ευτυχώς, το πρόσεξαν πολλοί τηλεθεατές.


Εντάξει, είναι φανερό πως η σχέση της κας «Δια Βίου Παιδιάς» με την ποίηση είναι ανάλογη με αυτήν του Έλληνος Στοχαστού αρχηγού της.

Ευτυχώς όμως υπάρχει και η Τέχνη:
Αντιγράφω από το μπλογκ του Γιάννη Χάρη:

«Φίλος αναγνώστης μού έστειλε το ακόλουθο, που το συνυπογράφω με τα δυο μου χέρια:
Επιτέλους η υπουργός Παιδείας και Διά Βίου μάθησης κ. Άννα Διαμαντοπούλου άρχισε να ενδιαφέρεται για τη σύγχρονη ελληνική τέχνη. Κάλιο αργά παρά ποτέ. Στη διάρκεια της υπουργικής της θητείας έγιναν εκθέσεις-σταθμοί: Μόραλης, Τσαρούχης, Στεφάνου κ.ά. στις οποίες η υπουργός έλαμψε διά της απουσίας της. Τώρα σπεύδει να εγκαινιάσει την έκθεση ζωγραφικής-γλυπτικής του κ. Θανάση Λάλα. Χρυσός χορηγός της έκθεσης η εταιρεία ALAPIS (Λαυρεντιάδης). Η οποία έκθεση είναι υπό την αιγίδα του αθηνοκτόνου δημάρχου μας.
Τι περίεργο! Στον κατάλογο της έκθεσης γράφουν για τον καλλιτέχνη, τον γνωστό από τις συνεντεύξεις του («ΓΕΛΙΑ»), οι γνωστοί Αλέκος Φασιανός και Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, διόλου φειδωλή σε εγκώμια για όποιον Λα-λα-χει.”
Όλοι μαζί κινούμε, συρφετός…”, μας πρόλαβε ο Καρυωτάκης.
Κωνσταντίνος Παππάς Ζαλόγγου 9,Αθήνα».


κάνω την ευχή η Παιδεία μας να διαθέτει στο μέλλον μνήμη (γέλια) και φαντασία (γέλια) ανάλογες με αυτές του Θανάση Λάλα (γέλια)” τάδε έφη η υπουργός (γέλια) Παιδείας (γέλια), Διά Βίου (γέλια) Μάθησης (γέλια) και Θρησκευμάτων (γέλια), κατά τα εγκαίνια της έκθεσης Λάλα (γέλια)

ΥΓ. άραγε τι να ‘χε ευχηθεί ο Ευάγγελος Βενιζέλος όταν είχε εγκαινιάσει προηγούμενη έκθεση Λάλα;».


Κύριε Ροΐδη,
Ασφαλώς κάθε δικό μου σχόλιο περιττεύει.

*******

12
Συνάδελφοι, θα ήθελα τη βοήθεια σας σχετικά με την προτεραιότητα στη συμπλήρωση ωραρίου στο κανονικό πρόγραμμα του σχολείου.
Είναι σίγουρο ότι έχει προτεραιότητα αυτός που τοποθετήθηκε πρώτος οργανικά στο σχολείο. Ακολουθείται, δηλαδή, η σειρά τοποθέτησης.

Έστω, τώρα, ότι υπάρχουν στο σχολείο 4 εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας.
- Ο Α τοποθετήθηκε πέρυσι με οργανική και παραμένει και φέτος στο σχολείο.
- Ο Β ήταν πέρυσι στο σχολείο με προσωρινή τοποθέτηση ως νεοδιόριστος, πήρε μετάθεση σε άλλη περιοχή, αλλά γύρισε φέτος με απόσπαση στο ίδιο σχολείο. Είναι, δηλαδή, η δεύτερη χρονιά του στο σχολείο, αλλά δεν έχει οργανική θέση.
- Ο Γ ήρθε φέτος με απόσπαση για πρώτη χρονιά στο σχολείο, αλλά έχει μεγαλύτερη συνολική προϋπηρεσία από τον Β.
(Ο Β και ο Γ τοποθετήθηκαν φέτος με την ίδια απόφαση ΠΥΣΔΕ)
- Ο Δ είναι νεοδιόριστος και τοποθετήθηκε μετά τους άλλους 3.

Το σίγουρο είναι ότι συμπληρώνει πρώτος ωράριο ο Α (ο μόνος που έχει οργανική θέση) και τελευταίος ο Δ. Το θέμα είναι ποιος προηγείται (αν προηγείται κάποιος) μεταξύ του Β και του Γ.

Αν μπορεί να βοηθήσει κάποιος έμπειρος, ή ακόμα καλύτερα να με παραπέμψει σε σχετική νομοθεσία (νομίζω ότι η απόφαση Γ2/ 3325/89 είναι σχετική, οπότε αν την έχει κάποιος ας μου τη στείλει), θα ήμουν ευγνώμων  :)

13
Εκκαθαρισμένος Πίνακας Αναπληρωτών ΠΕ02 (και με αλφαβητική σειρά) μετά την Α' Φάση, από τον petros005:
http://www.sunfiles.org

Ευχαριστούμε τους συναδέλφους petros005 και Sun  :)

-------------------

Καλό είναι αυτό το θέμα να μείνει "καθαρό" από συζητήσεις και να χρησιμοποιείται μόνο για δημοσίευση εκκαθαρισμένων πινάκων μετά από κάθε φάση, έτσι ώστε να ενημερώνονται πιο εύκολα όλοι οι συνάδελφοι.

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159560
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 355
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 324
Σύνολο: 332

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.09 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.