Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - bikini

Σελίδες: 123 ... 10
1
Επειδή προβληματίστηκα...  :-\  ::)

2
Απαράδεκτη κατ' εμέ (εξαιτίας των σαθρών επιχειρημάτων τους) διαμαρτυρία πολύτεκνων εκπαιδευτικών!  :o  :o

Περί των διορισμών των πολύτεκνων εκπαιδευτικών
του Γκουντελάκη Παναγιώτη πολύτεκνου εκπαιδευτικού

Επειδή το τελευταίο διάστημα πολλά παπαγαλάκια (μεταξύ αυτών και <<συνάδελφοι>> στα σχολεία συνεπικουρούμενοι και από το συνδικαλιστικό όργανο την  ΟΛΜΕ ) επιτίθενται εναντίον των πολύτεκνων εκπαιδευτικών,  έχω να σημειώσω, εν συντομία τα ακόλουθα:

1. Ο διορισμός των πολύτεκνων στην εκπαίδευση, άρχισε επί ΠΑΣΟΚ το 2002, με το ν.3027, όπου ο πολύτεκνος χωρίς τίποτε άλλο, εφόσον έπαιρνε τη βαθμολογική βάση στον ΑΣΕΠ,  επροτάσσετο  του πίνακα διοριστέων!!

2. Η προσπάθεια δημιουργίας θέματος επάρκειας των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, όσον αφορά το γνωστικό τους αντικείμενο αλλά και την παιδαγωγική τους κατάρτιση, πιστεύω ότι είναι λάθος, διότι:

α. Ένας γονιός που αγωνίζεται στην σημερινή εποχή να αναθρέψει –με πολύ κόπο και θυσίες – τέσσερα , πέντε ,επτά παιδιά.. δεν νομίζω, ότι το  κάνει τυχαία; Αν αυτός ο άνθρωπος που αποδεικνύει στην πράξη την αγάπη του για τα παιδιά δεν είναι κατάλληλος να διδάξει τότε ποιος είναι;  Αν αυτός δεν είναι κατάλληλος, ας μας  επιτραπεί να πούμε ότι κανένας δεν είναι καταλληλότερος αυτού.

β. Όπως γνωρίζετε πολύ καλά  το 80% των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σήμερα σε σχολικές μονάδες, διορίστηκαν με το πτυχίο τους, εκτός ΑΣΕΠ (επετηρίδα, ενιαίο πίνακα αναπληρωτών, 30μηνο, κτλ). Σε όλους αυτούς υπάρχει θέμα επάρκειας;

γ. Αν η παιδαγωγική επάρκεια ήταν  το θέμα, ας τους διόριζε τους πολύτεκνους  και ας τους έστελνε μετά να την αποκτήσουν, ποιος θα έλεγε όχι;       

3. Τα εργασιακά δικαιώματα των πολυτέκνων, θεσμοθετήθηκαν και πάλι επί ΠΑΣΟΚ με το Π.Δ 50/1996!!

4. Ο συνολικός  αριθμός των  διοριζομένων πολυτέκνων στην εκπαίδευση δεν ξεπέρασε  αυτά τα  έξι χρόνια το 6,8% του συνολικού αριθμού των διορισθέντων εκπαιδευτικών, όταν στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα ισχύει το 20% των διοριζομένων!

5. Γνωρίζετε πολλούς νόμους στην Ελλάδα που πετυχαίνουν τον σκοπό,  για τον οποίο έγιναν; Ήταν νόμος με δημογραφικά κίνητρα και χωρίς κανένα οικονομικό κόστος,  που έφερε και γεννήσεις  για να γεμίσουν και οι  άδειες αίθουσες των σχολείων μας! Ήταν νόμος που κτυπούσε την ανεργία των πολύτεκνων οικογενειών αλλά και όλων των εκπαιδευτικών.

6. Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι η πολυτεκνία, αλλά η υπογεννητικότητα που μαστίζει τη χώρα και κατ` επέκταση και τα σχολεία μας.  :o  :o

Και λίγα λόγια για την κατάντια της ΟΛΜΕ και των αιρετών της που το τελευταίο διάστημα δείχνοντας αντισυναδελφικό πρόσωπο καταφέρονται εναντίον των πολύτεκνων εκπαιδευτικών.Στοχοποιούν  και ξεσηκώνουν τους συναδέλφους στα σχολεία (προτρέποντας τους ακόμη και σε δικαστικές προσφυγές) εναντίον των πολύτεκνων που πολλοί από αυτούς είναι και μέλη της.Πρώτη φορά συμβαίνει αυτό, συνδικαλιστικός φορέας να καταφέρεται εναντίον συναδέλφων. Ντροπή  που λέτε ότι  οι πολύτεκνοι αφαιρούν οργανικές θέσεις από τα σχολεία, η υπογεννητικότητα δημιουργεί τις υπεραριθμίες , ενώ  οι πολύτεκνοι με τα παιδιά των ανοίγουν νέες θέσεις στα σχολεία.Καταλάβετε το. Μακάρι να δείχνατε (όπως έπρεπε) ανάλογο ενδιαφέρον για την κατάργηση της βάσης του 10,για την εγκύκλιο αύξησης των απουσιών των μαθητών κατά 30%, δήθεν για τη νέα γρίπη.Αδειασαν τα σχολεία και γέμισαν οι καφετέριες!!

Για μια ακόμη φορά ενεργήσατε ψηφοθηρικά,νοιασθήκατε για τον κομματικό σας στρατό.Η διαδικασία των τοποθετήσεων ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο και πρέπει να ολοκληρωθεί με το παλιό σύστημα.   

Πλέον οι διορισμοί των πολύτεκνων εκπαιδευτικών εκτός από τη μεταβατική περίοδο των 2 χρόνων που δεν γνωρίζουμε πόσοι θα διορισθούν ανήκουν στο παρελθόν και το μέλλον θα δείξει αν έγιναν για κάποιο σκοπό (κίνητρο για αύξηση των γεννήσεων και διατήρηση του Έθνους για το οποίο οι πολύτεκνοι έδειξαν πόσο νοιάζονται). Έχει υποχρέωση το ΥΠΕΠΘ να τους διορίσει όλους γιατί πίστεψαν σε μια συνέχεια και μια συνέπεια του κράτους το οποίο για μια ακόμη φορά φάνηκε αναξιόπιστο.

Ευχαριστώ

http://www.alfavita.gr/ank_b/ank9_6_10_910.php

3
Είναι άριστη μαθήτρια , δεν έκανε φροντιστήριο ούτε μια μέρα και υποψήφια για τα ΑΕΙ  . Μετά από τις αντιγραφές που  διαπιστώθηκαν στις Γενικές Εξετάσεις και όσα βλέπει  και ακούει απέστειλε  επιστολή της στον υφ. Παιδείας Γιάννη Πανάρετο διατυπώνοντας  σειρά αποριών , όπως  «είναι δυνατόν να πηγαίνουν όλοι στις τουαλέτες 3 και 4 φορές;».

Η απάντηση του υφ. Παιδείας ήταν άμεση:
«Ολα αυτά με απασχολούν. Και άλλα που υποπίπτουν στην αντίληψή μου στην τρίτη αυτή εμπλοκή μου με την αρμοδιότητα των εξετάσεων».

Απορίες μαθήτριας που συμμετέχει στις Γενικές Εξετάσεις

Είμαι άριστη μαθήτρια και διάβαζα επί δύο χρόνια 6 ώρες την ημέρα
Δεν έκανα φροντιστήριο ούτε μια μέρα Μόνο ο μπαμπάς μου με καθοδηγούσε δεν  με βοηθούσε στη Φυσική και τα Μαθηματικά
Θα πετύχω και ήδη στα πρώτα μαθήματα έχω γράψει πολύ καλά, και είμαι πολύ χαρούμενη
Παρόλα αυτά έχω μερικές απορίες, που εντάθηκαν μετά από τις αντιγραφές που  διαπιστώθηκαν και όσα βλέπω και ακούω
ΑΠΟΡΙΑ ΠΡΩΤΗ: Μα είναι δυνατόν να πηγαίνουν όλοι στις τουαλέτες 3 και 4
φορές.
ΑΠΟΡΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ο Διευθυντής στο εξεταστικό κέντρο μας είπε ότι έξω από την τουαλέτα θα υπάρχει επιτηρητής με ειδικό μηχάνημα που θα απενεργοποιεί τα κινητά και μας το έδειξε, κάτι τέτοιο δεν γινόταν. Που το ξέρω μα ακριβώς έξω από την τουαλέτα ο υπάλληλος του δήμου που κούρευε το γκαζόν μιλούσε άνετα με το κινητό του, όταν πήγα και εγώ στην τουαλέτα.
ΑΠΟΡΙΑ ΤΡΙΤΗ συνήθως επιτηρητές είναι καθηγητές που γνωρίζουν τα παιδιά, συνήθως επιτηρητές γίνονται όσους προτείνουν οι διευθυντές των εξεταστικών κέντρων ή .... Δεν θέλω να πω τίποτε. Δεν υπονοώ τίποτε. Γιατί ο διορισμός των επιτηρητών δεν γίνεται με κλήρωση και να είναι καθηγητές από άλλη περιοχή. Και αν αυτό δεν το θέλουν οι κύριοι καθηγητές μας για να πηγαίνουν μακριά από το σπίτι τους να μην γίνονται επιτηρητές για να παίρνουν 200 ΕΥΡΩ και εγώ να αμφιβάλω.
ΑΠΟΡΙΑ ΤΕΤΑΡΤΗ γιατί εμείς οι μαθητές να γράφουμε στο σχολείο μας. Η εξήγηση που δίνεται είναι για να μην αλλάζουμε σχολικό περιβάλλον και να νοιώθουμε άνετα. Γιατί δεν λέμε το ίδιο όταν πάμε και εξεταζόμαστε από εδώ και από εκεί για να πάρουμε το Lower. O μπαμπάς μου μου είπε ότι όταν έδινε εξετάσεις ενώ έμενε στο Παγκράτι πήγε και έδωσε εξετάσεις στο κολέγιο στο Ψυχικό που ήταν εξεταστικό κέντρο
ΑΠΟΡΙΑ ΠΕΜΠΤΗ γιατί ο καθένας στο γραπτό του γράφει ότι θέλει [σχολιάζει , αφήνει κενά, κάνει μουτζούρες σε συγκεκριμένα σημεία και… και…] και βέβαια αυτό δεν αποτελεί σημείο που παραβιάζει το αδιάβλητο για όποιον ίσως θέλει να κάνει κάτι εκ των υστέρων. Ο μπαμπάς μου μου είπε ότι όταν έδινε εξετάσεις στο κολέγιο Ψυχικού που ήταν εξεταστικό κέντρο και η παραμικρή μουτζούρα αποτελούσε θέμα για ακύρωση του γραπτού. Μου είπε ο μπαμπάς μου ότι προσπαθώντας να σβήσει ένα λάθος έγινε τρύπα στο φύλο και μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα κα δεί το 39 στην τριγωνομετρία αγωνιούσε μήπως και του μηδενίσουν το γραπτό. Ευτυχώς πέρασε ο μπαμπάς μου και έγινε επιστήμονας δάσκαλος σε δημόσιο πανεπιστήμιο και είμαστε όλοι καλά…
ΑΠΟΡΙΑ ΠΕΜΠΤΗ τι θα γίνει με αυτά τα θέματα πολλαπλών απαντήσεων, όπου το εξεταστικό κέντρο μετατρέπεται σε θέατρο παντομίμας και κανένας δεν μιλάει. Να μπει μάθημα στις γενικές εξετάσεις το κατ΄ επιλογή Θεατρολογία….

Αυτά έχω απορία μήπως με περάσει κάποιος άλλος που θα κάνει πράξη τις απορίες μου
Πάντως εγώ θα γράψω καλά και θα είμαι μέσα στους πρώτους που θα περάσουν στη σχολή που θέλω και θα τα καταφέρω.
Αλλά θα υπάρχουν κάποιοι που δεν θα περάσουν επειδή κάποιοι έξυπνοι έκαναν πράξη τις απορίες μου και εσείς του υπουργείου δεν κάνετε πιο αυστηρά τα πράγματα, όπως ήταν παλιά όπως μου είπε ο μπαμπάς μου που έγινε όπως και σεις επιστήμονας και δουλεύει στο πανεπιστήμιο και δεν έπαθε τίποτε με την αυστηρότητα και τυπικότητα που υπήρχε τότε.. εγώ πιστεύω ότι ο μπαμπάς μου και δίκιο έχει και βέβαια είναι σωστό ότι κάτι δεν πάει καλά τα α τελευταία χρόνια… επίσης θέλω να έχω την εντύπωση ότι και σεις κύριε υφυπουργέ τα ίδια πιστεύετε…. γι αυτό βάλατε και το σχόλιο στο blog σας… έτσι δεν είναι κύριε υφυπουργέ….
Εγώ πάντως θα πετύχω… ένοιωσα ανάγκη να τα γράψω αυτά σήμερα του Αγίου Πνεύματος που δεν γράφουμε εξετάσεις και κάνω ένα διάλειμμα .
…. Και τώρα πάω να αρχίσω την επανάληψη για την Τετάρτη γιατί θέλω να πετύχω με την αξία μου και θα το πετύχω εγώ και όλα τα παιδιά που σκεφτόμαστε έτσι.

http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7866:o--------------&catid=224:2009-12-01-11-39-49&Itemid=803

Υ.Γ: "Ψώνησε από σβέρκο" η μαθήτρια με την απάντηση του Πανάρετου.  :-X  :-X

4
Σχολείο άρχισε να χτίζει ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) στον Δήμο Παιανίας αλλά με παράνομη οικοδομική άδεια. Ελεγχος της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος (ΕΥΕΠ) κατέδειξε ότι στη Β΄ Ζώνη του Υμηττού αποψιλώθηκε έκταση και άρχισε εκσκαφή για θεμελίωση σχολικών κτιρίων με άδεια η οποία εκδόθηκε το 2009, χωρίς έγκριση του Δασαρχείου Πεντέλης και άδεια παραχώρησης της εκτάσεως από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Ειδικότερα, σε λόφο στην περιοχή της Παιανίας- όπου επιτρέπεται η κατασκευή σχολείων υπό προϋποθέσεις- δίπλα σε υφιστάμενο σχολείο δόθηκε άδεια από την Πολεοδομία Μαρκοπούλου για ανέγερση δύο εννεαθέσιων γυμνασίων και μιας αίθουσας πολλαπλών χρήσεων. Την περασμένη Παρασκευή ο γενικός επιθεωρητής ΕΥΕΠ κ. Π. Μέρκος απέστειλε έγγραφο στη Νομαρχία Ανατολικής Αττικής, στο Δασαρχείο Πεντέλης, στον Δήμο Παιανίας και στο Αστυνομικό Τμήμα Παιανίας με το οποίο ζητούσε έλεγχο της νομιμότητας της εκδοθείσης αδείας. Το έγγραφο κοινοποιήθηκε και στον γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Λ. Ρακιντζή. Την ίδια ημέρα η Πολεοδομία Μαρκοπούλου ζήτησε από την Αστυνομία τη διακοπή των οικοδομικών εργασιών ενώ το δασαρχείο κήρυξε την έκταση αναδασωτέα.

Η εν λόγω έκταση, 20 στρεμμάτων, είχε παραχωρηθεί το 1980 από τον Δήμο Παιανίας στον ΟΣΚ. Δύο χρόνια αργότερα το Δασαρχείο Πεντέλης εκδίδει έγγραφο στο οποίο αναφέρεται ότι η συγκεκριμένη έκταση μπορεί να παραχωρηθεί. Σύμφωνα με τους επιθεωρητές περιβάλλοντος, σε αυτό το έγγραφο βασίστηκε η έκδοση της αδείας το 2009. Ο πλήρης φάκελος της υπόθεσης όταν ολοκληρωθεί θα διαβιβαστεί στον κ. Ρακιντζή.

http://www.alfavita.gr/typos/t19_5_10_806.php

5
Είναι αδιανόητο και τουλάχιστον προκλητικό!

το νέο πολυνομοσχέδιο να "χαρίζει" τη βάση σε ΑΡΚΕΤΟΥΣ που δεν έχουν καν πατήσει σε εξεταστικό κέντρο για να δώσουν εξετάσεις α.σ.ε.π. εκπαιδευτικών και απλά έτυχε να μαζέψουν με οποίον τρόπο τους επέτρεπε η εκάστοτε κυβέρνηση 24 μόρια και άνω προϋπηρεσία, και εμένα καθώς και χιλιάδες άλλους συναδέλφους να μη μας αναγνωρίζουν έστω ένα μόριο από τους τρεις τελευταίους άσεπ στους οποίους και είμαι προσωπικά εγώ επιτυχών (και με βαθμούς έκαστη φορά 74-69-74)

απαιτούμε ως μεμονωμένες (προς το παρόν) οντότητες και σίγουρα ως σύλλογος επιτυχόντων πολλακις στον ασεπ να αποσαφηνιστεί το κεφάλαιο του πολυνομοσχεδίου που εμπλέκεται η μοριοδοτηση παλαιοτέρων διαγωνισμών ασεπ (επιτυχίας >50 Ή 55)
 
ευχαριστώ
 
Λαζαρίδης Σάββας
επιτυχών σε τρεις (3) ΑΣΕΠ πε11 (2003-2006-2009)
πρωην ωρομίσθιος και νυν αναπληρωτής καθηγητής

http://www.alfavita.gr/ank_b/ank17_5_10_1513.php

6
Οι αρθρογράφοι προσπαθούν να σχολιάσουν την πραγματική ζωή -όταν δεν προσπαθούν να δικαιώσουν τις εμμονές τους-, αλλά η πραγματική ζωή είναι, σχεδόν πάντα, πολύ πιο ηχηρή από τους σχολιασμούς των αρθρογράφων.

Η στήλη σήμερα παραχωρείται στην επώνυμη καταγγελία ενός πολίτη· ενός εκπαιδευτικού, που δείχνει με τι παλεύει κάθε μέρα η χώρα.
Η καταγγελία αφιερώνεται στην υπουργό Παιδείας, στην ανεξάρτητη Δικαιοσύνη και στον υπουργό της. Ιδού:

http://www.alfavita.gr/typos/t17_5_10_1212.php

7
1. Νέα σχολικά εγχειρίδια χωρίς εχθρικές αναφορές και με έμφαση στα κοινά Ελλήνων και Τούρκων

Η συγγραφή νέων σχολικών βιβλίων σε Ελλάδα και Τουρκία με στόχο να μειωθεί η εχθρότητα και οι επιθετικοί χαρακτηρισμοί, αλλά και η επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, είναι δύο από τα βασικά θέματα που θα συζητήσουν σήμερα η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου με την τουρκάλα ομόλογό της κ. Νιμέτ Τσουμπουκτσού.
Την απάλειψη εχθρικών αναφορών από τα σχολικά εγχειρίδια των δύο κρατών, επεξεργάζονται εξάλλου εδώ και αρκετά χρόνια δύο επιτροπές που συστάθηκαν γι΄ αυτόν το σκοπό από τις δύο πλευρές του Αιγαίου.

Οπως ανέφερε χθες η κ. Διαμαντοπούλου σε συνέντευξή της στον ραδιοσταθμό Βήμα FΜ, η μία επιτροπή περιλαμβάνει τούρκους ιστορικούς και εκπαιδευτικούς στην Τουρκία και η άλλη έλληνες ιστορικούς και ανθρώπους από τον χώρο της διπλωματίας, «που ο ένας κοιτάει τα εγχειρίδια του άλλου και κάνει ορισμένες παρατηρήσεις, όχι ως προς την ουσία των ιστορικών γεγονότων, αλλά ως προς το κλίμα το οποίο διαμορφώνεται σε πρώτη φάση». Πάντως, η υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε ότι η νέα αυτή προσέγγιση των σχολικών εγχειριδίων δεν θα οδηγήσει σε ωραιοποιήσεις της Ιστορίας: «Η ανάπτυξη των ιστορικών γεγονότων είναι κάτι που αφορά τις κυβερνήσεις, τα υπουργεία Παιδείας και τον επιστημονικό κόσμο κάθε χώρας. Υπάρχουν γεγονότα τα οποία βεβαίως δεν μπαίνουν στη συζήτηση. Το 1821 είναι επανάσταση, η εισβολή στην Κύπρο είναι εισβολή. Αυτά είναι γεγονότα, τα οποία με αντικειμενικά κριτήρια και από διεθνείς οργανισμούς είναι απολύτως λυμένα. Δεν είναι όμως αυτό, το οποίο επ΄ ουδενί δεν θα έμπαινε στο τραπέζι συζήτησης, ούτε ο στόχος μας είναι αυτή τη στιγμή να εξετάσουμε η μια χώρα τον τρόπο απόδοσης της Ιστορίας από την άλλη. Θεωρώ όμως ότι είναι πολύ σημαντικό να γίνει η προσπάθεια με τον καλύτερο τρόπο από εκπαιδευτικούς και ακαδημαϊκούς, ώστε να δημιουργηθεί ένα κλίμα θετικό ανάμεσα στους νέους ανθρώπους. Αυτό μπορεί να γίνει σε πρώτη φάση με το να προσέξουμε όλοι, να δώσουμε βάρος στα θετικά της συνεργασίας των δύο χωρών- τα κοινά που έχουμε, τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά και τα σημεία που μας ενώνουν- γιατί είναι πολύ σημαντικό οι νέες γενιές να μεγαλώσουν σε ένα πολύ καλύτερο κλίμα απ΄ ό,τι οι προηγούμενες», τόνισε.

Επίσης, η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι το θέμα της Ιεράς Σχολής της Χάλκης, παρ΄ ότι είναι διεθνές, «βρίσκεται μέσα στη συνολική ατζέντα- στα βασικά θέματακαι έχει τεθεί και σε πολλά από τα κεφάλαια που αφορούν την ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε.»

«ΟΧΙ ΩΡΑΙΟΠΟΙΗΣΕΙΣ»
Αννα Διαμαντοπούλου: Η νέα αυτή προσέγγιση των σχολικών εγχειριδίων δεν θα οδηγήσει σε ωραιοποιήσεις της Ιστορίας

«Δεν κουβαλά στις πλάτες του τις ελληνοτουρκικές ιστορίες τρόμου»

2. ΠΡΟΟΔΟ    στο θέμα της έντασης στο Αιγαίο αλλά και στο αίτημα για μονοήμερες επισκέψεις τούρκων τουριστών σε ελληνικά νησιά χωρίς θεωρήσεις διαβατηρίων αναμένει ο Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, ο οποίος έδωσε συνέντευξη στον Μεχμέτ Αλί Μπιράντ πριν από την επίσκεψη του τούρκου Πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα.

Ο Πρωθυπουργός είπε στη συνέντευξή του ότι η πρόταση της Ελλάδας για την υφαλοκρηπίδα είναι να οδηγηθεί το θέμα στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. «Αρχίσαμε διερευνητικές επαφές. Οι δύο πρώτες συναντήσεις έγιναν σε θετικό κλίμα. Αν φτάσουμε σε συμβιβασμό, θα μειωθεί η ένταση στο Αιγαίο», είπε ο Γιώργος Παπανδρέου. Για τις επισκέψεις τούρκων τουριστών στα ελληνικά νησιά είπε ότι υπάρχει δυσκολία με την Ε.Ε.

«Αλλά θα εξηγήσω στους ευρωπαίους συνομιλητές μας ότι χρειαζόμαστε περισσότερους τουρίστες και ότι πρέπει να απλοποιηθούν οι διαδικασίες.
Πιστεύω ότι μπορώ να τους πείσω για μονοήμερες επισκέψεις χωρίς βίζα», είπε ο Πρωθυπουργός.

Για τον τούρκο ομόλογό του ο Γιώργος Παπανδρέου είπε ότι «ο Ερντογάν δεν μεταφέρει σαν βάρος στην πλάτη του τις ιστορίες τρόμου που δημιουργήθηκαν για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Πιστεύω ότι είναι γενναίος στην εξωτερική πολιτική και αυτό είναι αναγκαίο για την πρόοδο».

http://www.alfavita.gr/typos/t14_5_10_1100.php

8
Φιλολογικά μαθήματα / Ιστορία Β' Λυκείου
« στις: Μάιος 09, 2010, 09:01:38 πμ »
Υπάρχει κάποιο site που να έχει πηγές;  ???
Ευχαριστώ.  :)

9
Της ΜΑΡΙΑΣ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ

Οι αλλαγές τα τελευταία χρόνια στο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα, δεν έχουν οδηγήσει στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, ούτε στην αντιμετώπιση των κενών και των χιλιάδων διδακτικών ωρών που χάνονται.

Δύο χρόνια το πολύ περιμένουν μέχρι να διοριστούν οι εκπαιδευτικοί στα περισσότερα κράτη της Ε.Ε. Το νέο σύστημα διορισμών συναντά την σθεναρή αντίδραση δασκάλων και καθηγητών που προειδοποιούν ακόμη και με απεργίες στις πανελλαδικές εξετάσεις, με αίτημα να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο που εισάγει θεσμούς αξιολόγησης, περιορίζει μεταθέσεις και αποσπάσεις, ενώ από το 2013 και μετά η πρόσληψη θα γίνεται μόνον μέσω ΑΣΕΠ. Ωστόσο, το υπουργείο καθησυχάζει τους εκπαιδευτικούς, τονίζοντας ότι θα υπάρξουν μεταβατικές διατάξεις για όσους έχουν προϋπηρεσία.

Τι συμβαίνει όμως στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας; Η αναμονή διορισμού πάντως δεν ξεπερνά κατά μέσο όρο τα δύο χρόνια.

Στη Φιλανδία η επιλογή και ο διορισμός εκπαιδευτικών γίνεται είτε από την επιτροπή Εκπαίδευσης είτε από το δημοτικό ή το σχολικό συμβούλιο. Δεν υπάρχουν προκαθορισμένα κριτήρια. Τα προσόντα είναι διαφοροποιημένα για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Για τους δασκάλους απαιτείται να είναι απόφοιτοι παιδαγωγικών τμημάτων ΑΕΙ τριετούς ή τετραετούς φοίτησης, ενώ είναι υποχρεωμένοι να συγκεντρώνουν διδακτικές μονάδες από την πρακτική εξάσκησή τους. Για τους καθηγητές οι σπουδές διαρκούν 5-6 χρόνια, συν την απαραίτητη και πρακτική εξάσκηση.

Στη Σουηδία οι σπουδές είναι 3,5-4,5 χρόνια με επιπλέον πρακτική εξάσκηση. Οσοι πρόκειται να διδάξουν στα τεχνικά λύκεια πρέπει να διαθέτουν ανάλογη επαγγελματική εμπειρία. Η διαδικασία πρόσληψης είναι απολύτως ανοιχτή.

Πιστοποιητικά ψυχικής κατάστασης
Οι δήμοι και τα σχολεία ανακοινώνουν τις κενές θέσεις. Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν αίτηση για να γίνει η τελική επιλογή. Ιδίως γι' αυτούς που διορίζονται σε δημοτικά ή νηπιαγωγεία απαιτείται και αναφορά της αστυνομίας ώστε να μη διοριστεί κάποιος που ενδεχομένως έχει κατηγορηθεί ή καταδικασθεί για παιδοφιλία ή διακίνηση πορνογραφικού υλικού.

Στην Ισπανία τα προσόντα των εκπαιδευτικών εκτός από το πτυχίο ποικίλλουν ανάλογα με τον τύπο σχολείου που θέλουν να διοριστούν. Ολοι περνούν από παιδαγωγική διδακτική εκπαίδευση. Προσλαμβάνονται μετά από διαγωνισμό, στον οποίο εξετάζονται οι γνώσεις, η παιδαγωγική καταλληλότητα και η ορθή χρήση των νέων τεχνολογιών. Υπάρχει εξάμηνη δοκιμαστική περίοδος και μετά απ' αυτήν ο εκπαιδευτικός διορίζεται μόνιμα.

Στην Πορτογαλία οι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται μέσω εθνικού διαγωνισμού και πρέπει εκτός των άλλων να διαθέτουν πιστοποιητικό για τη φυσική και ψυχική τους κατάσταση αλλά και πιστοποιητικό ότι έχουν κάνει... εμβόλια.

Στην Ιταλία το 50% των μόνιμων θέσεων καλύπτεται από διαγωνισμό που προκηρύσσεται κάθε τρία χρόνια και το υπόλοιπο 50% μέσω μόνιμης λίστας των υποψηφίων που έχουν περάσει τους διαγωνισμούς. Οι προσλήψεις που γίνονται για να καλύψουν μη μόνιμες θέσεις έχουν διάρκεια ενός έτους και γίνονται απευθείας από τους διευθυντές των σχολείων. Για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς προβλέπεται δοκιμαστική περίοδος ενός έτους. Μάλιστα προβλέπεται και ο θεσμός του μέντορα-αξιολογητή. Ομως και η Ιταλία προτίθεται να αλλάξει σύστημα.

Στη Βουλγαρία την ευθύνη προσλήψεων έχουν τα ίδια τα σχολεία, ενώ στα προσόντα των υποψηφίων περιλαμβάνονται και πιστοποιητικά ότι δεν πάσχουν από κάποια διανοητική αναπηρία ή ασθένεια. Οι προσλήψεις είναι ανοιχτές και κάθε διευθυντής σχολείου καθορίζει τα κριτήρια επιλογής μέσω της αναλυτικής περιγραφής των κενών θέσεων. Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν αιτήσεις που πρέπει να συνοδεύονται από συστατικές επιστολές. Η πρόσληψη γίνεται και με βάση το βαθμό του πτυχίου, την τυχόν διδακτική εμπειρία ή με βάση τα αποτελέσματα συνέντευξης. Οι προσληφθέντες υπογράφουν σύμβαση εργασίας, ανάλογη με αυτή που υπογράφεται μεταξύ εργοδοτών και συνδικάτων.

Στη Ρουμανία ο διορισμός γίνεται μέσω ανοιχτού διαγωνισμού, ενώ κάθε χρόνο ανακοινώνονται όλες οι κενές θέσεις από τους σχολικούς επιθεωρητές της περιφέρειας, τουλάχιστον 30 ημέρες πριν από το διαγωνισμό. Η βαθμολογία είναι από ένα έως το δέκα. Η βάση είναι το πέντε. Για να διοριστεί μόνιμα κάποιος θα πρέπει να επιτύχει βαθμολογία τουλάχιστον επτά. Οσοι βαθμολογούνται μεταξύ πέντε και επτά διορίζονται αναπληρωτές.

Στη Γαλλία, τέλος, υπάρχει το πιο περίπλοκο σύστημα. Οι διορισμοί γίνονται με εξετάσεις στα παιδαγωγικά και στη χρήση της γλώσσας. Για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προετοιμαστούν μέσω μονοετούς προγράμματος κατάρτισης του Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Κατάρτισης Δασκάλων, ή μπορούν να παρακολουθήσουν ειδικό εξ αποστάσεως πρόγραμμα του Εθνικού Κέντρου Εκπαίδευσης, ή να προετοιμαστούν μόνοι τους. Οσοι επιτύχουν παρακολουθούν ένα ακόμη χρόνο επαγγελματικής κατάρτισης. Για διορισμό στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν πέντε τύποι εξετάσεων, ανάλογα με τον κλάδο κάθε εκπαιδευτικού, ενώ για όλους τους εκπαιδευτικούς, ακόμη και όταν διοριστούν μόνιμα, υπάρχουν κάθε χρόνο αξιολογήσεις από ειδική ακαδημαϊκή επιτροπή.

Οι αποσπάσεις στο απόσπασμα
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ το Σεπτέμβριο του 2009 ανά 1.000 μαθητές στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντιστοιχούν 117,4 εκπαιδευτικοί για την Ελλάδα, ενώ ο αντίστοιχος μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 76,4. Οπως παρατηρεί ο διεθνής οργανισμός, παρά την αναλογία αυτή, στην Ελλάδα κάθε χρόνο υπάρχουν πολλά εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία και δεκάδες διδακτικές ώρες χάνονται.

Το κόστος ανά μαθητή στην Ελλάδα επίσης είναι 11,8% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 15,6% στο γυμνάσιο και 15,2% στο λύκειο. Η επένδυση αυτών των πολύτιμων πόρων, σημειώνεται, ουδόλως αντανακλάται στους δείκτες που καταγράφουν τις επιδόσεις των μαθητών στα ελληνικά σχολεία που είναι συνολικά κακές. Ο ΟΟΣΑ παρατηρεί, τέλος, ότι «ένας εξαιρετικά μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών, που μπορεί να υπερβαίνει και τις 10.000, βρίσκεται αποσπασμένος σε διάφορες υπηρεσίες του Δημοσίου, από την κεντρική υπηρεσία του υπουργείου και τις περιφερειακές διευθύνσεις έως τις κατά τόπους ιερές μητροπόλεις».

http://www.alfavita.gr/typos/t1_5_10_1012.php

10
Ο μέντορας, η μετάταξη και η απόλυση!

Στο σ/ν «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ – ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΚΑΝΟΝΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ  ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» που παρουσίασε για πρώτη φορά, πριν από λίγες εβδομάδες (13/4), το Υπουργείο Παιδείας στο Υπουργικό Συμβούλιο και συγχρόνως έδινε στη δημοσιότητα  επισημαίνονταν ότι η μονιμοποίηση του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού  «θα γίνει μετά από αξιολόγηση η οποία μπορεί  να καταλήξει, σε πρόταση μονιμοποίησης ή σε πρόταση μετάταξής του σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας».

Συγκεκριμένα το ν/σ για το ζήτημα του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού, της διετούς δόκιμης υπηρεσίας του και της αξιολόγησης από το Μέντορα κλπ έγραφε: «Ο νεοδιόριστος μόνιμος εκπαιδευτικός παραμένει επί δύο έτη ως “δόκιμος εκπαιδευτικός”.  Η διετία αυτή αξιοποιείται για την καλύτερη προετοιμασία του εκπαιδευτικού να αναλάβει διδακτικό και παιδαγωγικό έργο. Καθιερώνεται ο θεσμός του Μέντορα του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού. Η μονιμοποίηση θα γίνει μετά από αξιολόγηση η οποία μπορεί  να καταλήξει, σε πρόταση μονιμοποίησης ή σε πρόταση μετάταξής του σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας».
(βλέπε: http://www.alfavita.gr/ank_b/ank13_4_10_0131.php)

Λίγες μέρες αργότερα, το ν/σ που κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας στη Βουλή για ψήφιση για το θέμα αυτό έγραφε:

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
«ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ - ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΚΑΝΟΝΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
Κάλυψη θέσεων και λειτουργικών αναγκών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Άρθρο 4 Διορισμός και τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών

8. Στο τέλος του δεύτερου έτους ο νεοδιοριζόμενος εκπαιδευτικός αξιολογείται ώστε να κριθεί αν είναι κατάλληλος να μονιμοποιηθεί ως εκπαιδευτικός. Τα όργανα, η διαδικασία και τα ειδικότερα κριτήρια μονιμοποίησης των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών καθώς και τυχόν αναγκαίες λεπτομέρειες καθορίζονται με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

9. Στην περίπτωση νεοδιοριζόμενου που δεν κρίνεται κατάλληλος για μονιμοποίηση ως εκπαιδευτικός εφαρμόζονται οι διατάξεις των παραγράφων 5 και 6 του Κεφαλαίου Α του άρθρου 16 του ν. 1566/1985 (Α΄167).

Τι γράφουν όμως οι παραγράφοι 5 και 6 του Κεφαλαίου Α του άρθρου 16 του ν. 1566/1985;
Διαβάζουμε:

ν. 1566/1985
άρθρο 16

5. Εκπαιδευτικοί που κρίνονται, κατά τις αξιολογικές κρίσεις, ακατάλληλοι για την προσφορά διδακτικού έργου, μπορεί όμως να κριθούν ως επαρκείς για την άσκηση διοικητικού έργου, παραπέμπονται με απόφαση του νομάρχη στο κεντρικό υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο αποφασίζει σύμφωνα με τις διατάξεις της επόμενης παραγράφου.
6. Το κεντρικό υπηρεσιακό συμβούλιο εξετάζει όλα τα στοιχεία του φακέλου, καλεί σε ακρόαση τον κρινόμενο και μπορεί να εξετάζει κάθε άλλο χρήσιμο στοιχείο. Αν ο εκπαιδευτικός κριθεί απολυτέος με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων απολύεται για ανεπάρκεια στην εκτέλεση των καθηκόντων του. Αν το κεντρικό υπηρεσιακό συμβούλιο διαπιστώσει ότι ο κρινόμενος δεν είναι κατάλληλος για το έργο του εκπαιδευτικού ή έχει σοβαρούς λόγους υγείας, κρίνεται όμως επαρκής για την προσφορά διοικητικής υπηρεσίας, μπορεί να αποφασίσει τη μετάταξή του σε προσωρινή θέση διοικητικού προσωπικού των διευθύνσεων ή γραφείων της εκπαίδευσης, εφόσον έχει υπερεπταετή και δεν συμπλήρωσε εικοσιπενταετή πραγματική συντάξιμη υπηρεσία. Στην περίπτωση αυτή συνιστάται προσωρινή θέση διοικητικού προσωπικού με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, την οποία καταλαμβάνει ο μετατασσόμενος. Η θέση αυτή καταργείται με την αποχώρησή του από την υπηρεσία.

Δηλαδή, μετά από πτυχία, πιστοποιητικά παιδαγωγικής κατάρτισης, διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, μετά από του κόσμου τις κρισάρες για να νομιμοποιήσουν την ανεργία και για να έχουν τσακισμένο ηθικό όσοι προσληφθούν, θα μπορεί ένας μέντορας, ένας σύμβουλος και ένας διευθυντής σχολείου να κάνουν αρνητική αξιολόγηση και να απολύσουν το νεοδιόριστο εκπαιδευτικό ο οποίος βεβαίως δεν έχει ούτε υπερεπταετή πραγματική υπηρεσία ούτε συμπληρώνει εικοσιπενταετή συντάξιμη υπηρεσία.

Η ουσία βέβαια είναι ότι τρεις άνθρωποι, είναι αρκετοί είτε για να οδηγήσουν σε δουλεία το νεοδιόριστο είτε να τον απολύσουν.
Αλλά δεν πρέπει να διαφύγει από κανέναν και η παραπλάνηση που έγινε. Η Υπουργός Παιδείας σε πολλές συνεντεύξεις στα ΜΜΕ με αθώο ύφος έλεγε ότι αν ο εκπαιδευτικός κριθεί αρνητικά εντάξει δεν χάνει τη θέση του απλά μετατάσσεται σε υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Χρήστος Κάτσικας

http://www.alfavita.gr/ank_b/ank1_5_10_958.php

11
Καθώς μαθητές από 118 εθνικότητες φοιτούν στα ελληνικά δημοτικά, προβάλλει η ανάγκη νέας εκπαιδευτικής πολιτικής.

Αλβανοί, Ινδοί, Βούλγαροι, Ρουμάνοι φοιτούν στα δημοτικά σχολεία της χώρας. Δίπλα τους, Αγγλοι, Γάλλοι, Ελβετοί, Σομαλοί, Ρώσοι, Κορεάτες, Περουβιανοί, Τυνήσιοι, Τούρκοι. Μια «θάλασσα» χιλιάδων πιτσιρικάδων που θα είναι οι αυριανοί γείτονές μας, ένας «χάρτης» πολιτισμών σχεδιασμένος σε μια χώρα με ανύπαρκτες υποδομές υποδοχής ή στήριξης αλλοδαπών. Εκατόν δεκαοκτώ διαφορετικές εθνικότητες μαθητών απαντώνται στα δημοτικά σχολεία της χώρας, όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας που βρίσκονται στη διάθεση του «Βήματος». «Ας μη γελιόμαστε. Πολιτική ένταξης των αλλοδαπών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ελλάδας ή προστασίας της πολιτισμικής τους ταυτότητας στην Ελλάδα δεν υπάρχει» ομολογεί στέλεχος του υπουργείου. «Μέχρι σήμερα δεν έχει εφαρμοστεί σχεδόν τίποτε από τις πολιτικές που κατά καιρούς εξαγγέλλονται. Ετσι, παρ΄ ότι τα παιδιά έρχονται στο σχολείο για να δουλέψουν, συχνά καταλήγουν στο περιθώριο της εκπαιδευτικής διαδικασίας». «Ελπίζουμε ότι με την υποστήριξη των κοινοτικών κονδυλίων που θα δοθούν για θέματα εκπαιδευτικής ένταξης αλλοδαπών και παλιννοστούντων θα διορθώσουμε ένα μέρος του προβλήματος» λέει ο διευθυντής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας κ. Κ. Παπαχρήστος. «Τα περισσότερα παιδιά έχουν γεννηθεί εδώ. Στόχος μας είναι να διδάξουμε τα Ελληνικά χωρίς όμως τα παιδιά να αποκοπούν από τις ρίζες τους. Σήμερα έχουμε αλβανάκια που δεν μιλούν αλβανικά. Στη χώρα τους τα κοροϊδεύουν τα λένε ελληνάκια και εδώ τα λέμε αλβανάκια... ».

Η πλειονότητα των μεταναστών που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία είναι Αλβανοί (71.419 άτομα). Μόνο έναν μαθητή έχουμε στα σχολεία της χώρας από την Ακτή Ελεφαντοστού, τις Βερμούδες, τη Βοσνία, το Κάπο Βέρντε, το Ζαΐρ, την Ισλανδία, την Κολομβία, το Κολόμπο, το Κουρδιστάν, τη Λιβερία, τη Μαδαγασκάρη, τη Μαλαισία, το Μαυροβούνιο, τις Μπαχάμες, το Μπουρούντι, την Ουρουγουάη, την Παραγουάη, τη Σαουδική Αραβία, τη Σλοβενία, την Τζακάρτα, το Τόνγκο και το Τουρκμενιστάν. Δύο μαθητές φοιτούν σε δημοτικά σχολεία της Ελλάδας από την Ιαπωνία, τη Γουινέα, τη Ζιμπάμπουε, το Μεξικό, τη Νότια Κορέα. Από το Εκουαδόρ, τη Λιβύη και τη Νέα Ζηλανδία έχουμε στην Ελλάδα μόνο τρεις μαθητές ανά χώρα, ενώ αξιοσημείωτο είναι το ότι από την Κύπρο έχουμε μόνο 26 μαθητές.

Τις εικόνες που παρακολουθεί καθημερινά περιγράφει στο «Βήμα» ο σχολικός σύμβουλος στην περιοχή Βοτανικού κ. Χάρης Παπαδόπουλος . «Δεν υπάρχει πια περιοχή στο κέντρο της Αθήνας που να μην έχει ξένους μαθητές» λέει. «Υπάρχουν παιδιά που μεγάλωσαν εδώ και ξέρουν Ελληνικά, όπως και άλλα που δεν ξέρουν σχεδόν καθόλου τη γλώσσα μας. Δεν υπάρχει πρόβλεψη γι΄ αυτά. Στα σχολεία μας Κινέζοι, Αφγανοί, Πακιστανοί, Ινδοί έρχονται στην τάξη για να μάθουν. Στο 87ο Δημοτικό Σχολείο της περιοχής μας φοιτούν κατά 85% μουσουλμάνοι. Πιστεύω ότι χρειάζονται τολμηρές πολιτικές και διαρκής επιμόρφωση των δασκάλων».

http://www.alfavita.gr/typos/t23_4_10_802.php

12
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Πρόβλημα... orthografias
« στις: Απρίλιος 21, 2010, 11:43:09 πμ »
Η χρήση των greeklish από τους νέους βλάπτει σοβαρά τη γλώσσα

«Στην Γ΄ Λυκείου άρχισα να γράφω greeklish αφενός γιατί εκείνη την περίοδο είχαν αρχίσει όλοι να χρησιμοποιούν τον συγκεκριμένο τρόπο κι αφετέρου γιατί εκείνο το διάστημα τα ελληνικά δεν συμβάδιζαν με την τεχνολογία. Τα περισσότερα προγράμματα ήταν στα αγγλικά, οπότε άφηνες το πληκτρολόγιο σε αυτή τη γλώσσα κι έγραφες τα πάντα με λατινικούς χαρακτήρες. Το είχα εφαρμόσει αρχικά στο ΜSΝ κι έπειτα στα μηνύματα του κινητού».


O Βαγγέλης Πελεκάνος είναι ναυπηγός- μηχανολόγος μηχανικός και επί επτά χρόνια έκανε χρήση του διαδεδομένου τρόπου γραφής greeklish όπου οι ελληνικές λέξεις αποδίδονται με λατινικούς χαρακτήρες. Οπως εξηγεί όμως, τους τελευταίους τρεις μήνες απέβαλε από την καθημερινότητά του κάθε στοιχείο αυτής της γραφής και χρησιμοποιεί παντού πλέον την ελληνική γλώσσα. «Αρχισα να παρατηρώ ότι κάθε φορά που χρειαζόταν να γράψω στα ελληνικά, δυσκολευόμουν. Εκανα εκφραστικά αλλά κυρίως ορθογραφικά λάθη. Ετσι, πήρα την απόφαση να μην ξαναχρησιμοποιήσω λατινικούς χαρακτήρες» λέει ο 25χρονος και προσθέτει ότι με τα greeklish ενώ αρχικά δίνεται η εντύπωση ότι γράφεις λιγότερο, στην πραγματικότητα ισχύει το αντίθετο. «Σε πολλές περιπτώσεις η αντιστοιχία των γραμμάτων αλλάζει, γίνεται διπλή. Οπως για παράδειγμα για να γράψεις το “θ” χρησιμοποιείς “th”. Ακόμα και στην όψη, όμως, ένα κείμενο γραμμένο στα ελληνικά είναι πιο ευανάγνωστο και εμφανίσιμο. Πλέον, έχω διορθώσει σε μεγάλο βαθμό τα ελληνικά μου και δεν νομίζω ότι θα ξαναγράψω greeklish».

Ερευνα του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (με έδρα τη Φλώρινα), η οποία διενεργήθηκε την περασμένη σχολική χρονιά σε μαθητές όλων των βαθμίδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε σχολεία της Κοζάνης και σε φιλολόγους, έδειξε ότι η χρήση των greeklish- σε πολλές περιπτώσεις από το δημοτικό- έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των ορθογραφικών λαθών στα γραπτά. Τα είδη των λαθών των μαθητών εντοπίστηκαν κυρίως στην παράλειψη τονισμού ή σημείων στίξης και τη χρήση αγγλικών σημείων στίξης, τον συνδυασμό ελληνικών και λατινικών γραμμάτων σε μία λέξη, ορθογραφικά λάθη (όπως “ο” αντί για “ω”), φωνητικά λάθη (ιδιαίτερα στους φθόγγους “ks” αντί για “ξ”), καθώς και σύντμηση λέξεων (“tespa” αντί “τέλος πάντων”, “tpt” αντί για “τίποτα”).

Οι φιλόλογοι δήλωσαν ότι συνάντησαν λέξεις γραμμένες σε greeklish σε γραπτά του σχολείου σε ποσοστό 64,3% και ότι παρατηρήθηκαν και μη αναμενόμενα λάθη, όπως αλλαγή χρόνου ή προσώπου στα ρήματα, αλλαγή πτώσης στα ουσιαστικά, αντικατάσταση λέξης με άλλη, με εντελώς διαφορετική σημασία. Συνολικά, το 77,4% των μαθητών χρησιμοποιούν τα greeklish, με αξιοσημείωτη αύξηση χρηστών από το γυμνάσιο στο λύκειο. Οι μαθητές που παραδέχτηκαν ότι τα χρησιμοποιούν στο γυμνάσιο φτάνουν το 67,8%, στο ΕΠΑΛ το 70,2% και στο ΓΕΛ 88,5%. Απ΄ αυτούς, περίπου το 50% τα χρησιμοποιεί από δύο έως και περισσότερα χρόνια, ενώ πάνω από το 63% καθημερινά ή πολλές φορές τη μέρα.

Δημοφιλέστερος λόγος χρήσης του συγκεκριμένου τρόπου γραφής είναι, σύμφωνα με τους μαθητές, η συνήθεια σε ποσοστό 83,9%. Ακολουθούν: εξοικονόμηση χρόνου 75,8%, χρήσιμο ή βολικό εργαλείο 71,4%, αποφυγή ορθογραφικών λαθών 38,7% και τάση της μόδας 33,9%.

«Συμπιέζουμε τη γλώσσα»
Σύμφωνα με τον κοινωνιολόγο κ. Χαράλαμπο Στέρτζο, η μεγαλύτερη άνθηση των greeklish εμφανίστηκε στα sms, τα οποία διαδέχτηκαν λίγο αργότερα τα e-mails και το διαδικτυακό chat. «Η συγκεκριμένη τάση προήλθε από τους Αγγλους νεαρής ηλικίας, οι οποίοι άρχισαν να κόβουν λέξεις για λόγους συντομίας αλλά και μόδας και εξαπλώθηκε ευρύτερα μέσα από το δημοφιλές μουσικό κανάλι ΜΤV. Την αγγλική αργκό λοιπόν με κάποιες παραλλαγές ακολούθησαν και οι νεώτεροι Ελληνες, οι οποίοι υιοθέτησαν πλήρως τα greeklish είτε για συντομία είτε γιατί σε κάποιες συσκευές δεν υπήρχαν τα ελληνικά» εξηγεί ο κοινωνιολόγος.

«Κάποιες φορές τα greeklish παίζουν τον ρόλο της στενογραφίας, μιας και στην εποχή μας είναι λίγοι εκείνοι που τη γνωρίζουν. Συμβολοποιείς όμως τα πράγματα γιατί θέλεις να τα συμπυκνώσεις. Στην ουσία λοιπόν, τα greeklish αποτελούν συμπιεστή της γλώσσας μας, εμπεριέχοντας ωστόσο μία ασπίδα να κρύβεται κανείς γραμματικά, γλωσσικά και εκφραστικά, λανσάροντας ταυτόχρονα μία μόδα. Συν ότι είναι και βολικά» συνεχίζει ο κ. Στέρτζος, επισημαίνοντας ότι εκτός από μια σύντομη επικοινωνία, τα greeklish δεν βοηθούν τη γλώσσα ή τον πολιτισμό μας. «Μειώνοντας τις λέξεις, μειώνουμε ουσιαστικά και τον κόσμο μας, αφού τα όρια της γλώσσας μας είναι τα όρια του κόσμου μας».

ΕΡΕΥΝΑ
Δύο στους τρεις φιλολόγους δήλωσαν ότι συνάντησαν greeklish σε γραπτά του σχολείου!

«Ελληνική ιδιαιτερότητα που κρύβει κινδύνους»
«ΣΕ ΚΑΘΕ περίπτωση το λατινικό αλφάβητο είναι συνδεδεμένο με τη γλώσσα των νέων.

Θεωρείται ότι έχει πολιτισμικό κύρος, ότιέστω και λανθασμένα- ο κάτοχός του είναι εξοικειωμένος με τις ξένες γλώσσες», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Σταμάτης Μπέης, ερευνητής του Κέντρου Ερεύνης Νεοελληνικών Διαλέκτων και Ιδιωμάτων της Ακαδημίας Αθηνών.

«Η χρήση λατινικού αλφαβήτου για την απόδοση ελληνικών λέξεων είναι μία διαδικασία που κρύβει κινδύνους κι αυτό γιατί τα ελληνικά δεν έχουν επίσημη μεταγραφή.

Πρόκειται για έναν αυθαίρετο τρόπο γραφής, ο οποίος, παρά το αυξημένο του κύρος, δεν είναι ακριβής», επισημαίνει ο κ. Μπέης και προσθέτει ότι η μεγαλύτερη συνέπεια των greeklish είναι η κακή γνώση της επίσημης ορθογραφίας. «Η συγκεκριμένη τάση δεν είναι τόσο γενικευμένη σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Αρχισε τη δεκαετία του ΄70 και τα τελευταία χρόνια διαδίδεται όλο και περισσότερο. Αν παρατηρήσει κανείς επιγραφές καταστημάτων πριν από αυτή την περίοδο θα διαπιστώσει ότι με δυσκολία συναντώνται λατινικοί τίτλοι», λέει και παραθέτει ως παράδειγμα το εμπορικό κατάστημα «attica».

«Είναι σπάνιο σε ευρωπαϊκή χώρα το όνομα καταστήματος και πόσω μάλλον του μεγαλύτερου εμπορικού της χώρας να είναι γραμμένο με λατινικούς χαρακτήρες. Κάτι τέτοιο αποτελεί ελληνική ιδιαιτερότητα».

http://www.alfavita.gr/typos/t21_4_10_851.php

13
Σχολική ζώνη / Σχολική βία
« στις: Απρίλιος 21, 2010, 06:41:49 πμ »
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο: Συμβουλευτικά φυλλάδια για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας στα σχολεία.

Επιθετικότητα στο Σχολείο. Προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση.
http://www.pi-schools.gr/download/lessons/social/entypa/epithet1.pdf


Όταν τα πράγματα στο σχολείο ... αγριεύουν!
http://www.pi-schools.gr/download/lessons/social/entypa/epithet2.pdf

 
Γονείς: Όταν τα πράγματα ... δεν πάνε καλά!
http://www.pi-schools.gr/download/lessons/social/entypa/goneis.pdf

http://www.alfavita.gr/ank_b/ank20_4_10_230002.php

14
... είτε έχει διατελέσει Υπουργός Παιδείας είτε είναι από άλλο κόμμα...

Σελίδες: 123 ... 10

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32277
  • Τελευταία: ΤΣΕΦΙ
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158517
  • Σύνολο θεμάτων: 19198
  • Σε σύνδεση σήμερα: 557
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 20
Επισκέπτες: 371
Σύνολο: 391

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.124 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.