Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - anthi_

Σελίδες: 12
1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 09, 2017, 12:27:50 μμ »
Για το ασύνδετο σχήμα στο βιβλίο θεωρίας του βοηθήματος Έκφραση-Έκθεση 214 κριτήρια αξιολόγησης (εκδ. Χατζηθωμά) αναφέρονται η έμφαση, η ζωντάνια, η δήλωση συναισθηματικής φόρτισης, η ειρωνεία καθώς και ότι χρησιμοποιείται για τονίσει την επικινδυνότητα ενός φαινομένου ή την ευεργετική του διάθεση. Ένα στοιχείο που θα μπορούσα να προσθέσω είναι ο γοργός ρυθμός.

Για το ρητορικό ερώτημα το σχολικό βιβλίο τη Γ' Γυμνασίου αναφέρει σύντομα πως δεν είναι ουσιαστικά ερώτηση και πως διατυπώνει με έμφαση μια κρίση.
Στο συγκεκριμένο απόσπασμα, πέρα από τον διαλογικό χαρακτήρα, τη ζωντάνια και την παραστατικότητα, αυτό που θα έπρεπε να τονιστεί (κατά την προσωπική μου άποψη) είναι η συνοχή /μετάβαση στην επόμενη παράγραφο και κυρίως ο προβληματισμός. Η διάζευξη "βοήθησε ή εμπόδισε" εκφράζει τον προβληματισμό του συγγραφέα, ο οποίος με τη σειρά του θέλει να τον μεταδώσει στον ακροατή.

Η ερώτηση του ασύνδετου σχήματος στην Έκθεση και η σημερινή των Αρχαίων με την πολυσημία (Β5. β) ίσως δείχνει την πρόθεση να αρχίσουν σιγά σιγά να εξετάζονται και άλλες πτυχές ως προς τη χρήση της γλώσσας, κάτι σαν αέρας ανανέωσης στα τετριμμένα τόσων χρόνων.

2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 07, 2017, 11:19:49 πμ »
Και αιτιολόγηση

3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 07, 2017, 10:54:39 πμ »
Στο α΄ ζητούμενο της έκθεσης εφόσον λέει "τα σημαντικότερα, κατά τη γνώμη σας," οι μαθητές είναι καλυμμένοι (θέλω να πιστεύω) ως προς τα σύγχρονα προβλήματα που θα γράψουν.

4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 03, 2017, 12:21:24 μμ »
Μήπως γνωρίζει κάποιος τα σημερινά θέματα προσομοίωσης του ΟΕΦΕ; Ευχαριστώ.

Το θέμα ήταν ο λαϊκισμός. Στην έκθεση τα ζητούμενα ήταν συνέπειες και τρόποι αντιμετώπισης σε ένα άρθρο. Στις ασκήσεις: 3 γνωρίσματα της εισήγησης, τρόπος ανάπτυξης, αντώνυμα, νοηματική σχέση που εκφράζουν διαρθρωτικές λέξεις, σημεία στίξης, αναφορική και ποιητική λειτουργία της γλώσσας.

5
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 10, 2017, 07:48:27 μμ »
Τα θέματα Ιανουαρίου (ΟΕΦΕ)  γνωρίζετε αν έχουν δημοσιευθεί κάπου;

6
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 05, 2017, 11:38:48 πμ »
Θα έλεγα με προβληματίζει η τοποθέτησή σας π.χ. 1 αίτιο-> 1 παράγραφος. Οι μαθητές μου συνήθως χωρίζουν 2-2 το κυρίως θέμα και γράφουν, για παράδειγμα, 2-3 αίτια  ή 2-3 συνέπειες σε 1 παράγραφο, με μια σύντομη δικαιολόγηση του γιατί αποτελεί αίτιο ή πώς προκύπτει ως συνέπεια του εκάστοτε φαινομένου αντίστοιχα. Συμφωνώ ότι το θέμα είναι αυτό που καθορίζει τη δομή της έκθεσης. Αλλά για να καταλάβω, εννοείται ότι σε μια έκθεση με ζητούμενα αίτια και συνέπειες (παράδειγμα) θα αναλυθεί 1 αίτιο σε κάθε παράγραφο του πρώτου ζητουμένου και 1 συνέπεια σε κάθε παράγραφο του δευτέρου;

7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 17, 2017, 05:14:31 μμ »
Η πρόταση κατακλείδα συνήθως υπάρχει στη δεύτερη παράγραφο ανάπτυξης του ζητουμένου, οπότε και ολοκληρώνεται η πραγμάτευσή του. Όσον αφορά τη μεταβατική, κίνδυνος ως προς το να ξεπεράσουν το όριο λέξεων;

8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 16, 2017, 12:07:00 μμ »
Συμφωνώ και εγώ με τις δύο παραγράφους σε κάθε ζητούμενο. Παράλληλα, προτείνω και μια σύντομη μεταβατική παράγραφο ανάμεσα στα δύο ζητούμενα, ώστε να γίνεται ομαλά η μετάβαση από το ένα στο άλλο. Θα με ενδιέφερε και μένα η γνώμη βαθμολογητή σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται.

9
Γεια σας! Θα ήθελα τη γνώμη σας σχετικά με τις επαυξημένες και απλές προτάσεις. Με βάση τη θεωρία απλές θεωρούνται οι προτάσεις που περιλαμβάνουν μόνο τους κύριους όρους της πρότασης. Ωστόσο, η δασκάλα μαθήτριας μου (στ τάξη) έδωσε οδηγία ότι ο διαχωρισμός τους γίνεται νοηματικά. Δηλαδή, τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για να συμπληρώσουν το νόημα της πρότασης αυτά αποτελούν μια απλή πρόταση.
π.χ. Πραγματοποιήθηκε, με πλήθος κόσμου, χθες στην Αθήνα, μουσική εκδήλωση για φιλανθρωπικούς σκοπούς.(επαυξημένη)
(μετατροπή σε απλή) Πραγματοποιήθηκε μουσική εκδήλωση στην Αθήνα.
Συζήτησα με τη μαθήτριά μου ότι η απλή πρόταση περιέχει ακόμα προσδιορισμούς, αλλά εκείνη επέμενε ότι αυτό είναι το σωστό, σύμφωνα με τα όσα διδάχθηκαν.

10
Αnthi_ δες και το τεχνικές έκφρασης της Πετροπούλου από εκδόσεις Ζήτη.Και του Μητσέλου, έκφραση-έκθεση,εκδόσεις Ελληνοεκδοτική.Είναι κριτήρια και ασκήσεις.Μια ματιά ρίξε. :)
Ευχαριστώ πολύ για τις προτάσεις! Αναζητώντας βοηθήματα είδα και τη σειρά "Επίκαιρος Λόγος" από τις εκδόσεις Σαββάλας (έτος κυκλοφορίας 2015). Αποτελείται από 4 τόμους που καλύπτουν τα θέματα έκθεσης όλων των τάξεων του Λυκείου. Υπάρχει κάποιος που να έχει προμηθευτεί την εν λόγω σειρά; Θα με ενδιέφερε να ακούσω τις γνώμες σας!Ευχαριστώ!

11
Καλησπέρα Ανθή! Θα μπορούσες επίσης να δεις τα κριτήρια αξιολόγησης από το βοήθημα "Θηρεύοντας το λόγο" του Γκανέτσου (εκδοτικός όμιλος συγγραφέων καθηγητών). Είναι ιδιαίτερα απαιτητικά τα θέματα εκθέσεων που περιλαμβάνονται στα κριτήρια. Όσον αφορά κάποιο βοήθημα που να καλύπτει με επάρκεια το εύρος των θεματικών ενοτήτων της έκθεσης θεωρώ πως δεν υπάρχει. Μόνο μέσα από αρκετά βοηθήματα μπορούμε να έχουμε μια πλήρη εικόνα για τις θεματικές ενότητες.
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!Πρόκειται για την ανανεωμένη δίτομη έκδοση του βοηθήματος ''Θηρεύοντας τον λόγο" (2013), σωστά; Πράγματι, δυσκολεύομαι να αποφασίσω το βοήθημα που θα προτείνω στους μαθητές μου. Επομένως, προτείνω συνήθως αυτό που προσεγγίζει περισσότερες θεματικές ενότητες και εμπλουτίζω με φωτοτυπίες όπου θεωρώ πως υπάρχουν αδυναμίες.Και πάλι ευχαριστώ για τη βοήθεια!

12
Δούλεψα την περασμένη χρονιά το βοήθημα των εκδόσεων Χατζηθωμά (214 κριτήρια αξιολόγησης) και έμεινα ευχαριστημένη τόσο από την παρουσίαση των θεμάτων όσο και από τα κριτήρια αξιολόγησης. Μάλιστα, ιδιαίτερα βοηθητικό ήταν το βιβλίο με τη θεωρία καθώς και οι ασκήσεις εφαρμογής. Ωστόσο, θα ήθελα να μου προτείνετε ενδεικτικά κάποια βοηθήματα με πιο απαιτητικά κριτήρια αξιολόγησης και ασκήσεις συλλογισμών. Θα με ενδιέφερε, επίσης, η γνώμη σας για βοηθήματα που θεωρείτε ότι καλύπτουν με επάρκεια το εύρος των θεματικών ενοτήτων της έκθεσης. Σας ευχαριστώ!

13
Ένα γενικότερο σχόλιο ως προς τους ορισμούς είναι ότι η επιμονή των μαθητών στην άριστη απόδοση του σχολικού βιβλίου τους ωθεί πολλές φορές σε τέτοιου είδους λάθη. Και όχι μόνο λάθη, αλλά και επέκταση του ορισμού σε δευτερεύοντα στοιχεία ή απουσία χρονικής τοποθέτησης (με τη δικαιολογία ότι εδώ ξεκινάει ο ορισμός ή την ημερομηνία τη λεει σε άλλο σημείο).
Όσον αφορά τη συγκεκριμένη περίπτωση, θεωρώ ότι, αν βέβαια αφαιρεθεί αυτό το μισό ή ένα μόριο σ'ένα άριστο γραπτό, δεν θα κοστίσει τίποτα.
Και τέλος, αναφορικά με το θέμα Γ1 και την προαιρετική και όχι υποχρεωτική παράγραφο του δικομματισμου, ακόμα ψάχνω τις συνέπειες στις φράσεις '' θα στερουσε, θα ωθουσε, θα είχε ως αποτέλεσμα'' (θα +παρατατικος). Μάλιστα, σύμφωνα με την εκφωνηση, το κοινοβουλευτικο σύστημα αναφέρεται αυτούσιο στην τελευταία πρόταση της παραγράφου για τον δικομματισμο. Μαθητές που το μυαλό τους πάει ένα βήμα παραπέρα και απαντούν με γνώμονα  τη λογική τους (!), δεν αξιολογουνται θετικά (σύμφωνα την ΚΕΕ)  αλλά μη αρνητικά (!).

14
Υποθέτω πως έγκειται στην κρίση του βαθμολογητή, πιθανότατα έπειτα από συνεννόηση με τους διορθωτές του εκάστοτε βαθμολογικού κέντρου. Ισως κάποιος διορθωτής μπορεί να δώσει τέτοιου είδους πληροφορίες.

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158558
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 441
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 242
Σύνολο: 243

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.068 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.