Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - momos

Σελίδες: 1234
29
Σχολική ζώνη / Απ: Ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητή
« στις: Δεκέμβριος 11, 2006, 11:39:28 μμ »
Καλημέρα,

δουλεύω ως ωρομίσθια σε ολοήμερο δημοτικού εδώ και 3 εβδομάδες. Τώρα που εξοικειώνομαι με τα παιδάκια σιγά σιγά παρατήρησα ένα παιδάκι (της πρώτης δημοτικού) να έχει διαφορετική συμπεριφορά από τα άλλα. Αντιδράει σε κάθε τι που του λέω, κλάιει συνέχεια  και χτυπάει ή βρίζει τα άλλα παιδάκια.

Προφανώς έχει προβλήματα και θέλω  να το προσεγγίσω- δυστυχώς όμως δεν έχω παιδαγωγική κατάρτιση. Έχετε κάποια βιβλιογραφία /online πηγές που θα μπορούσατε να μου προτείνετε για να με βοηθήσουν;

Ευχαριστώ!

Δεν υπάρχει κάποιος τυφλοσούρτης για την αντιμετώπιση των παιδιών, ούτε θα βρεις έτοιμες οδηγίες σε βιβλία.
Το πρώτο που νομίζω πως πρέπει να κάνεις είναι να συγκεντρώσεις όσο μπορείς περισσότερες πληροφορίες για τον συγκεκριμένο μαθητή. Πέρα από τη συζήτηση με τον δάσκαλο του ολοήμερου θα βοηθούσε και μια κουβέντα με τον δάσκαλο/δασκάλα που έχει το πρωί. Υπάρχουν συμπεριφορές που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε (και είναι η συντριπτική πλειοψηφία)  και συμπεριφορές που θέλουν και άλλου είδους στήριξη και βοήθεια (πάρα πολύ λίγες). Σε κάθε περίπτωση όσο περισσότερα γνωρίζουμε για ένα παιδί τόσο καλύτερα προσαρμόζουμε τη στάση μας απέναντί του.
Από κει και πέρα να έχεις υπόψη πως τα παιδιά αντιλαμβάνονται και την αγάπη και την απόρριψη. Ότι κάνεις θα πρέπει να μην ενισχύει την απομόνωση που υποθέτω πως έχει το παιδί από τους υπόλοιπους προσέχοντας όμως να μην αποκτήσει μια "προνομιακή θέση" και να έχει άλλοθι για όλες τις πράξεις του στο όνομα ενός προβλήματος που ίσως δεν το έχεις κατανοήσει καλά.


30
Αγαπητέ Χρίστε
Αχ! Αχ!  Ακόμη περιμένω την απάντησή σου στο επίμαχο σημείο της διαφωνίας μας. Στην παράγραφο β εννοώ. Δεν νομίζεις, για να τελειώνουμε, ότι επιδέχεται διαφορετικής ερμηνείας που ενδέχεται να γίνει και κατάχρηση?

Έχεις δίκιο αγαπητέ Αθανάσιε...

...Κατάχρηση  ???  μπορεί να γίνει όπως και σε πολλά άλλα πράγματα.
Βέβαια μιλάμε για μια ρύθμιση που δεν εφαρμόστηκε ποτέ τα προηγούμενα χρόνια κι αν θες την εκτίμησή μου δεν θα εφαρμοστεί και στο μέλλον. Κι αυτό όχι γιατί την έκανε ανενεργή κάποιο εκπαιδευτικό κίνημα- σε πληροφορώ κανείς δε ασχολήθηκε-

Για να μην μείνει όπως η πρόκληση αναπάντητη...   :)
 
Αχ! Αχ!  Ακόμη περιμένω την απάντησή σου στο επίμαχο σημείο της διαφωνίας μας....
...ας κάνουμε  μια “υπόθεση εργασίας”  για να δούμε τα αποτελέσματα της επίμαχης διάταξης όπως εγώ τα βλέπω και τα αντιμετωπίζω...

Ας πάμε σε μια δυσπρόσιτη περιοχή, ένα νησάκι π.χ. που έχει το Δημοτικό του και το Γυμνάσιό του. Εκεί έχουν εξαντλήσει οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί το ωράριό τους, έχουν εξαντλήσει και  τις προβλεπόμενες υπερωρίες, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι γιοκ και λείπουν κάποιες ώρες Μαθηματικών.

Ε! λοιπόν δε  θεωρώ ότι έγινε κανένα έγκλημα κατά των εργασιακών μας σχέσεων -ποιες είναι αυτές άραγε; -  ούτε ότι θα γίνει η κερκόπορτα που θα οδηγήσει στην κατάρρευση  !!! των βαθμίδων της εκπαίδευσης αν ένας δάσκαλος που του περισσεύουν ώρες κάνει μαθηματικά στο Α1 του Γυμνασίου ή ένας Μαθηματικός στο Στ1 του Δημοτικού.

Το μεγάλο πρόβλημα για μένα θα είναι αν θα μπορούν να το κάνουν και αν μαθαίνουν τα παιδιά κι όχι αν θα χαλάσουν τα όποια στεγανά  ???  ???   ??? των βαθμίδων της εκπαίδευσης.

Βέβαια αυτό που σου αναφέρω ως απάντηση είναι αποτέλεσμα ενός τρόπου προσέγγισης των προβλημάτων του σχολείου - εκπαίδευσης που προσωπικά εδώ και χρόνια ακολουθώ. Να τα βλέπω και να τα ερμηνεύω όχι με τη λογική του "συμφέροντος της υπηρεσίας" ούτε με  τη λογική του "ατομικού συμφέροντος - βολέματος οποιουδήποτε συναδέλφου" ούτε κάτω από ένα "κλαδικό πατριωτισμό"  αλλά βάζοντας πρώτα το συμφέρον των παιδιών.
 Ίσως αυτό είναι λάθος μου....  :-\ αλλά να το ξέρεις, αν δεν έχουμε την ίδια οπτική θα αντιπαραθέτουμε σενάρια φανταστικά όπως το παραπάνω ή και πραγματικά και θα οδηγούμαστε σε άλλες εκτιμήσεις, θα παλεύουμε διαφορετικούς "εχθρούς" ή με διαφορετικό τρόπο τον ίδιο "εχθρό".  :)

...Πολύ ωραίο το site σου.

Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Προσπαθώ να μην είμαι ανώνυμος στο χάος του ίντερνετ και το ίδιο κάνεις απ' ότι είδα κι εσύ με πολύ επιτυχία στις δικές σου σελίδες. Μπράβο σου κι αυτό δεν είναι μια τυπική ανταλλαγή φιλοφρονήσεων.

Ασχετο:
Το Χρίστος προέρχεται από το ρηματικό επίθετο του "χρίζω"? (όπως π.χ. χρίσμα, επίχρισμα, κλπ. Εχει το ίδιο "έτυμον" με το χριστιανός?).
Το Χρήστος? (έχει ρίζα από το χρήζω? (όπως π.χ. "χρήζει βοηθείας").
;D
[άσχετο ]Έφαγα πολύ ξύλο στην Τετάρτη Δημοτικού και πήρα πολλά μηδενικά στην ορθογραφία για να μάθω να γράφω Χρίστος και όχι Χρήστος. Επέμενε ο δάσκαλός μου ότι “έτσι  πρέπει”. Δεν ξέρω αν είχε εμβαθύνει ετυμολογικά τόσο πολύ αλλά εμένα από τότε μου έμεινε κουσούρι...  8)  [/άσχετο]

31
Τα πολλά στην άλλη απάντηση

Μην με ξαναερωτήσεις αν "είναι κακό αυτό"? Την απάντηση την ξέρουν όσοι δουλεύουν στα βουνά "παντός καιρού" και όχι εμείς οι βολεμένοι της πόλης.

Δεν ξέρω αν εσύ νιώθεις βολεμένος αλλά εγώ δεν αισθάνομαι βολεμένος ανεξάρτητα από ποιο σχολείο ή περιοχή δούλεψα ή δουλεύω. Και είμαι κα γενικώς  "παντός καιρού" με επιλογή μου  8)

... με τους παραπάνω νόμους λάθος αναφέρεις ότι γινόταν για τη Φ.Α. σε όλες τις βαθμίδες. Γινόταν μόνο στα ΤΑΔ και στην Α/θμια για τους γυμναστές. Οχι σε κάθε κανονικό σχολείο της Β/θμιας. Αν κάνω λάθος δείξε μου το σχετικό άρθρο, σε παρακαλώ...


Η ρύθμιση ισχύει  για όλους. Μπορείς να δεις:

1566/1985 Άρθρο 4 παρ. 12
2817/2000 Άρθρο 8 παρ. 1
2986/2002 Άρθρο 9 παρ. 10

Εφαρμοζόταν συνήθως σε συναδέλφους των ΤΑΔ γιατί αυτοί "φαινομενικά" είχαν ώρες για διάθεση...

32
Αγαπητέ "Momos" 
Πρώτα απ' όλα να ευχαριστήσουμε που μας φιλοξενούν σε αυτό το θέμα.
Δεύτερο απ' όλα θα χαιρόμουνα να πάρεις συγκεκριμένες θέσεις στα παραπάνω ώστε να γνωρίζω τι υποστηρίζεις και από που ορμόμενος κινείσαι τόσο "αποσβεστικά" και "νηφάλια".
Ερμήνευσέ μου...

Αχ!  :)

Απλά προσπάθησα να ελαφρύνω μια συζήτηση που έπαιρνε μια πολύ φορτισμένη τροπή. Κι επειδή και σαν άτομο πιστεύω πως οι φορτισμένες καταστάσεις δεν οδηγούν σε σωστές κινήσεις έγραψα με το συγκεκριμένο τρόπο. Αν πρόσβαλα κάποιον ζητώ συγνώμη.
Επίσης δε θεωρώ πως η έκφραση της γνώμης μου λειτουργεί “αποσβεστικά” - σε τι άραγε;;; - ούτε η νηφαλιότητα που έγραψα είναι κάτι κακό για την προσέγγιση των θεμάτων (δες και στο ΥΓ) Προσωπικά όσες φορές δεν αντιμετώπισα έτσι τα πράγματα την πάτησα, αλλά αυτό μπορεί να ισχύει μόνο σε μένα...

Ας κάνω λοιπόν μια προσπάθεια σε πιο σοβαρό τόνο...
Οι ρυθμίσεις  που αναφέρεις ΙΣΧΥΟΥΝ και ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ εδώ και ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ. Αυτό ανέφερα και αυτό επαναλαμβάνω.
ΔΕΝ είναι ΑΝΕΝΕΡΓΕΣ.
Αυτό που κάνει ο τωρινός νόμος είναι να επεκτείνει την εφαρμογή της και σε 3 άλλες ειδικότητες (Καθηγητές Γαλλικής – Γερμανικής και Πληροφορικής) μια και τα αντικείμενα αυτά διδάσκονται και στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο – Λύκειο.
Το ίδιο ισχύει και για την παράγραφο για τα δυσπρόσιτα. Είναι η ίδια ακριβώς με αυτή που ισχύει από το 2002. Και δε γνωρίζω μέχρι σήμερα κανένα Μαθηματικό να κάνει πρακτική αριθμητική στα παιδιά του Δημοτικού (παρεμπιπτόντως δεν υπάρχει τέτοιο μάθημα στο Δημοτικό) ούτε Δασκάλους  να διδάσκουν Σκέφτομαι και Γράφω στο Λύκειο. Ο καθένας μας βέβαια μπορεί να δώσει ότι προεκτάσεις και  να φανταστεί ότι αποτελέσματα θέλει αλλά αυτό είναι θέμα προσωπικής εκτίμησης. Μπορεί να γίνουν έτσι μπορεί και να μην γίνουν. Ίσως βοηθήσει τα παιδιά ίσως όχι. Δεν βγάζουμε όμως άκρη με τέτοιου είδους συζήτηση.

Εν κατακλείδι. Όταν  κάποιος αναφέρει πως μια νέα ρύθμιση αλλάζει τις εργασιακές σχέσεις φέρνει τα πάνω κάτω στην εκπαίδευση καταργεί τις βαθμίδες κλπ,  τότε κάνει λάθος. Δεν αλλάζει κάτι που υφίσταται. Πιο απλά δεν μπορώ να το πω. Κι επειδή δεν μπορώ να φανταστώ ότι κάποιος τα ξέρει και λέει ψέμματα γι' αυτό ανέφερα και τη γνώση. Στις σελίδες που ανέφερες εδώ  (εκεί είδα και το όνομά σου  :) ) υπάρχει μια αρκετά μεγάλη συλλογή νόμων και διατάξεων που αξίζει να διαβάσει κάποιος ώστε διαχρονικά να βλέπει την εξέλιξη του κάθε θέματος.

Στην ουσία τώρα.:

Θέση για το συγκεκριμένο (μετακίνηση συναδέλφων σε άλλο σχολείο) πήρα. Είπα πως όπως όλα τα πράγματα στη ζωή δεν είναι άσπρο – μαύρο Εξαρτάται από τις συνθήκες.. Αλλού βοηθάει αλλού μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα. Και ανέφερα και συγκεκριμένα παραδείγματα με τη μορφή ερωτημάτων. Παραδείγματα που είναι πραγματικά, έχουν συμβεί και όχι παραδείγματα που στοχεύουν στο θυμικό “μανά καθηγήτρια να τρέχει στα κατσάβραχα για να κάνει μάθημα σε απομακρυσμένο μονοθέσιο συμπληρώνοντας το ωράριό της”

Γίνονται συνάδελφοί  μας λάστιχο;
Κάθε εκπαιδευτικός από μας που μετακινείται από ένα σχολείο στο άλλο (είτε στην πόλη είτε στο χωρίο)  δουλεύει σε πιο δύσκολες συνθήκες απ' τους υπόλοιπους. Ο Γυμναστής του σχολείου μου πέρσι δούλευε σε 2 Δημοτικά. Η Μουσικός φέτος σε τρία. Είναι λάστιχο. Αλλά αυτό είναι άσχετο  με το αν μετακινούνται από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια ή το αντίστροφο. Είναι άλλου είδους πρόβλημα ανεξάρτητο από το συγκεκριμένο θέμα και τις ρυθμίσεις που συζητάμε. Έχει να κάνει με την οργάνωση του προσωπικού σε κάθε ΠΥΣΠΕ – ΠΥΣΔΕ, το αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα, τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις, την οργάνωση του κάθε σχολείου και τον τρόπο που διαθέτει ώρες που “πλεονάζουν”, το ωράριο του κάθε εκπαιδευτικού  κλπ κλπ  Όσο για το αν προτιμώ τη μετακίνηση ή την πρόσληψη ωρομισθίου προσωπικά δε συμφωνώ με το θεσμό των ωρομισθίων. Θα ήθελα όλο το προσωπικό που απασχολείται στην εκπαίδευση να είναι μόνιμο με όλα τα πλεονεκτήματα αλλά και τυχόν μειονεκτήματα που έχει κάτι τέτοιο.


Υ.Γ. 1 Για να μπορούμε να επικοινωνούμε καλύτερα ίσως ήταν σκόπιμο να ξεκαθαρίζουμε τους όρους που χρησιμοποιούμε για να μην δημιουργούνται παρεξηγήσεις.  :)  :)

Το πολύ νηφάλια, που βλέπω ότι σε εκφράζει, είναι, ξέρεις, και η βασική αιτία της βαθειάς νάρκης της παιδείας μας.

Παραθέτω από το λεξικό:

νηφαλιότητα: (η) ουσ.  (Κ νηφαλιότης, -τητος) η κατάσταση του νηφάλιου, πνευματική διαύγεια

νάρκη: αδράνεια του πνεύματος, αποχαύνωση

Μάλλον κατάλαβες λάθος τον ορισμό. Η αντιμετώπιση των προβλημάτων μας με νηφαλιότητα και γνώση δεν οδηγεί σε αδιέξοδα. Η λογική του “λύκος στα πρόβατα” μας έχει φτάσει εδώ. (από την πλευρά του εκπαιδευτικού κινήματος).

Να περνάς καλά...

Χρίστος

ΥΓ2 Έχουμε ξεφύγει τελείως από τη θεματική και δεν γλυτώνουμε την κατσάδα από τους διαχειριστές  :-[.

 

33
συνταξιούχοι δεν μπορούν να διδάξουν και οι ιδιωτικοί υπάλληλοι μπορούν μόνο υπό προϋποθέσεις

Όλες οι  ρυθμίσεις που αναφέρθηκαν είναι δυνητικές και πάντα με όρους και προϋποθέσεις. Το μόνιμο προσωπικό έχει το δικαίωμα και  την υποχρέωση να καλύπτει το ωράριό του στην θέση του. Από κει και πέρα αρχίζουν όλα τα άλλα με σειρά... Μετακίνηση για συμπλήρωση ωραρίου, υπερωρία, αναπληρωτές ωρομίσθιοι, άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι, ιδιώτες, συνταξιούχοι...

Για τους συνταξιούχους η τελευταία ρύθμιση που έχω υπόψη μου είναι η Υπουργική Απόφαση του Γκεσούλη Δ2/35557 9 Απριλίου 2003 όπου αναφέρει τη δυνατότητα πρόσληψης συνταξιούχων ως ωρομισθίων. Συγκεκριμένα λέει:

"4. Στο τέλος του πίνακα Γ κάθε κλάδου και ειδικότητας και μετά την εγγραφή υποψηφίων κατά τις προηγούμενες παραγράφους του παρόντος άρθρου μπορεί να εγγράφονται:
α)...
β) συνταξιούχοι του δημόσιου ταμείου ή άλλου ασφαλιστικού φορέα για την πρόσληψη τους μόνον ως ωρομίσθιων εκπαιδευτικών. Κατά την εγγραφή τους προτιμώνται οι έχοντες την μικρότερη συντάξιμη υπηρεσία, όπως αυτή προκύπτει από συνυποβαλλόμενο αντίγραφο της πράξης απονομής σύνταξης."


Δεν ξέρω αν σήμερα έχει αλλάξει αυτή η ρύθμιση...

34

...Στο παραπάνω νόμο είδατε τι κρύβεται? Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Είναι η πρώτη φορά που γίνεται στην Ελλάδα αυτό. Ποτέ πριν δεν μπορούσαν να το κάνουν αυτό σε καμία ειδικότητα από την Β/θμια προς την Α/θμια.
Ξέρετε τι άλλο κρύβουν? Την κατάργηση των βαθμίδων και στις άλλες ειδικότητες της Β/θμιας (Μαθηματικούς, Φιλόλογους, Θεολόγους, κλπ)
Πως θα το κάνουν?
Με ένα δοκιμαστικό τεστ αντίδρασης (κάτι σαν κρας τεστ) σε μία μικρή ομάδα εκπαιδευτικών. Δείτε συγκεκριμένα παρακάτω την β) παράγραφο και "θα πιάσετε το υπονοούμενο":

β) Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν σε δυσπρόσιτα σχολεία και δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας, διατίθενται για συμπλήρωση του ωραρίου σε άλλα σχολεία του ιδίου ή πλησιέστερου δήμου των περιοχών ευθύνης της διεύθυνσης εκπαίδευσης. [Adion: ...εδώ δεν μπαίνουν τα παραπάνω μπλε γραμματα ώστε να είναι θέμα "ερμηνείας νόμου".]   Η διάθεση γίνεται με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου. Ο χρόνος διάθεσης θεωρείται ότι έχει διανυθεί στην οργανική θέση για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης.»
Βλέπετε πόσο έντεχνα το κρύβουν το θέμα που στην παράγραφο α) παραπάνω φαίνεται με τα μπλε γράμματα.
Αν η αντίδραση είναι μεγάλη θα ερμηνεύσουν το νόμο "χωρις αλλαγή βαθμίδας" (αυτή είναι η "πισινή" τους).
Αν η αντίδραση είναι μικρή θα εφαρμόσουν την παράγραφο β) όπως και στην α).
Γιαυτό άλλωστε ψηφίστηκε μες στο καλοκαίρι...

Αγαπητέ Αθανάσιε...
αν και ξεφεύγουμε από το συγκεκριμένο θέμα πιστεύω πως καλό θα ήταν μερικά πράγματα να τα αντιμετωπίζουμε με περισσότερη νηφαλιότητα και ακόμα καλύτερα με περισσότερη γνώση... Έτσι οι εκτιμήσεις μας θα μπορούν να είναι πιο ολοκληρωμένες και από καλύτερες θέσεις να αντιμετωπίσουμε την επέλαση του εχθρού.  :)

ΔΕΝ είναι έτσι τα πράγματα όπως αναφέρεις...
Η δυνατότητα μετακίνησης προσωπικού συγκεκριμένων κλάδων από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια υπάρχει ακόμη από το νόμο 1566 του 1985. Επειδή τότε στην πρωτοβάθμια δεν υπήρχαν οργανικές θέσεις φυσικής αγωγής, μουσικής ξένων γλωσσών και καλλιτεχνικών μαθημάτων μπορούσαν να διατεθούν εκπαιδευτικοί από τη δευτεροβάθμια αποκλειστικά ή  για συμπλήρωση ωραρίου ή υπερωριακά. Με την καθιέρωση αντίστοιχων οργανικών θέσεων και στα Δημοτικά η μετακίνηση αυτή έγινε αμφίπλευρη και ρυθμίστηκε νομοθετικά στο νόμο  2817/2000. Οι δε ρυθμίσεις που αναφέρεις στον τωρινό νόμο είναι αντιγραφή από τις αντίστοιχες του νόμου 2817/2000,  μόνο που τώρα διευρύνει τις ειδικότητες που μπορούν να μετακινηθούν (προσθέτει τους συναδέλφους της Γαλλικής γλώσσας, Γερμανικής γλώσσας και Πληροφορικής). Έκανα ήδη μια αναφορά κι εδώ

Το ερώτημα βέβαια παραμένει. Είναι κακό αυτό;. Είναι ενάντια στα συμφέροντα των παιδιών πρώτα και των εκπαιδευτικών μετά.
Εξαρτάται από τις συνθήκες αλλά εσύ τι λες;
Δεν είναι προτιμότερο ένας γυμναστής που του περισσεύουν ώρες στο Γυμνάσιο να πάει να συμπληρώσει το ωράριό του στο διπλανό Δημοτικό από το να μετακινηθεί σε άλλο σημείο μακριά από τη θέση του;
Δεν είναι προτιμότερο σε μια δυσπρόσιτη περιοχή να διδάξει ένας καθηγητής πληροφορικής που του περισσεύουν ώρες στο διπλανό ολοήμερο από το να "απασχοληθεί  ???" σε γραφική εργασία;

...Αυτά τα ολίγα για το συγκεκριμένο όσο για τις  μπλε προεκτάσεις ίσως σε μια άλλη θεματική να τις δούμε... πιο νηφάλια..

Υ.Γ.1  Θα πρέπει να γνωρίζεις πως υπάρχει η δυνατότητα να διδάξουν στα δημόσια σχολεία άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά και ιδιωτικοί, ακόμη και συνταξιούχοι. Το καθεστώς αυτό ισχύει εδώ και 20 χρόνια, και γρηγορότερα υπήρχε αντίστοιχη ρύθμιση όμως δεν μπορώ να τη βρω αυτή τη στιγμή,  και έχει εφαρμοστεί κάμποσες φορές  :)
Υ.Γ.2 Η δυνατότητα μετακίνηση άλλων δημοσίων υπαλλήλων από υπηρεσία σε υπηρεσία επίσης είναι κάτι που ισχύει από πολύ παλιά και για το “συμφέρον της υπηρεσίας” και για το συμφέρον του υπαλλήλου (μετατάξεις).  ;)

35
Χωρίς να μπορώ να πω πως έχω ασχοληθεί με τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ αλλά ρίχνοντας μια ματιά κατά καιρούς στις ερωτήσεις εγώ θα διάβαζα στα γρήγορα αυτό και αυτό.
Στο πρώτο από τη σελ 4 μέχρι την 7 έχει συμπυκνωμένες όλες τις παιδαγωγικές θεωρίες που είναι ιν σήμερα ενώ η γνώση τους συνολικά μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός μοντέλου διδασκαλίας οποιουδήποτε αντικειμένου.


Ύστερα θα έριχνα μια καλή ματιά σε δυο παλιά βιβλία:

- Οργάνωση της διδασκαλίας και της Μάθησης Γενικά, Β.Ι.Χαραλαμπόπουλου, εκδ. GUTENBERG, Αθήνα 1999

- Στρατηγικές διδασκαλίας, Ηλίας Γ. Ματσαγκούρας, εκδ. GUTENBERG, Αθήνα 1998 

...και για περισσότερη μελέτη, όχι όμως απαραίτητη και σε επιλεγμένα άρθρα, θα κοιτούσα τα παρακάτω:

εδώ
εδώ
εδώ
εδώ


36
Εδώ τα ολοήμερα που λειτουργούν τόσα χρόνια και ακόμα δεν έχουν εξοπλιστεί με υπολογιστές, πως είναι δυνατόν να ενσωματώσουν τη χρήση των υπολογιστών στα υπόλοιπα μαθήματα, αφού αυτό θα απαιτεί δύο και τρεις διαφορετικές αίθουσες υπολογιστών σε κάθε σχολείο;

Γίνεται γιατί όλα είναι σχέδια επί χάρτου και κανέναν δεν τον νοιάζει η πραγματικότητα στην εκπαίδευση. Τα προηγούμενα χρόνια δόθηκαν εκατομμύρια για να γίνουν σε πολλά δημοτικά σχολεία αίθουσες υπολογιστών και μένουν σκονισμένες ή χρησιμοποιούνται από το 1/10 των παιδιών (στα ολοήμερα) στην καλύτερη περίπτωση...  :-\

...Πάντως μη νομίζεις πως σ' ένα σχολείο χρειάζονται πολλές αίθουσες υπολογιστών για να δουλέψεις μ' αυτούς στα μαθήματα. Κάτι τέτοιο δεν υπάρχει γενικευμένο ούτε στις πιο προχωρημένες εκπαιδευτικά - τεχνολογικά χώρες.. Απλά θέλει προγραμματισμό και γνώση από τους εκπαιδευτικούς. Αυτά λείπουν και όχι οι υπολογιστές...

37
... ή μαλλον οι απαντήσεις που έχω είναι πολύ απαισιόδοξες...  :-\

Για ποιους;  ::) :)

Για όλους μας και για τα παιδιά περισσότερο.

... ή μαλλον οι απαντήσεις που έχω είναι πολύ απαισιόδοξες...  :-\

Πιστεύεις θα μπει η Πληροφορική στο κανονικό πρόγραμμα ή όχι;


 Με τα δεδομένα που γνωρίζω ΟΧΙ.
 Η τάση είναι αυτή που περιέγραψα πιο κάτω. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για να εντάξουν τους υπολογιστές στην καθημερινή τους διδασκαλία. Κι αυτό δεν αφορά μόνο την προσχολική και πρωτοβάθμια αλλά και το Γυμνάσιο - Λύκειο.
 Τώρα το αν αυτό θα γίνει ουσιαστικά και θα είναι  οφέλιμο για τα παιδιά πάλι πιστεύω πως ΟΧΙ.

38
Τι μέλλει γενέσθαι;

Προσωπικά δεν έχω απάντηση... ή μαλλον οι απαντήσεις που έχω είναι πολύ απαισιόδοξες...  :-\

39
Το σημαντικό είναι για τους Πληροφορικούς, που πλέον και επίσημα μπαίνουν στα δημοτικά!  :)

Μα συγνώμη αλλά ήδη γνωρίζω ΠΕ19-ΠΕ20 μόνιμους καθηγητές που διδάσκουν και σε Δευτεροβάθμια αλλά και Πρωτοβάθμια (ολοήμερα).

 Με τους δυο προηγούμενους νόμους 2817/2000 και 2986/2002 μπορούσαν να μετακινηθούν για συμπλήρωση ωραρίου καθηγητές Αγγλικής, Μουσικής, Καλλιτεχνικών Μαθημάτων και Φυσικής Αγωγής
 Επειδή από τη επόμενη χρονιά θα προστεθούν Γερμανικά και Γαλλικά στο κανονικό πρόγραμμα του Δημοτικού ενώ υπήρχαν και σχολεία που δεν είχαν εκπαιδευτικό για την πληροφορική στο ολοήμερο επεκτάθηκε η ρύθμιση και για τους υπόλοιπους (Γαλλικής γλώσσας, Γερμανικής γλώσσας, και Πληροφορικής).
 Οποιαδήποτε μετακίνηση, αυτών των ειδικοτήτων, γινόταν μέχρι τώρα ήταν έξω από τα όρια του νόμου και μπορούσε ο εκπαιδευτικός να αρνηθει.

40
Πώς φαίνεται ότι μπαίνουν μόνο πληροφορικάριοι εδώ...  :P

Μπορεί και εμένα να με συμφέρει η Πληροφορική στο Δημοτικό να γίνεται από ΠΕ19-20 καθότι και έγω είμαι, όμως χρειάζεται κάποιος να έχει τελειώσει πανεπιστημιακή σχολή για να διδάξει πληροφορική στο Δημοτικό; Ενας σωστά κατηρτισμένος δάσκαλος θεωρητικά θα κάνει καλύτερη δουλειά, έχοντας και γνώση των σχολικών μαθημάτων. Αυτό που μας σώζει προς το παρόν είναι η ασχετοσύνη των Δασκάλων σε θέματα νέων τεχνολογιών...

Έχεις δίκιο. Έκανα και στην αρχή της συζήτησης μια προσπάθεια να οριοθετήσω το θέμα.  :)

Δεν υπάρχει μάθημα πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο.
Ούτε στο παλιό αναλυτικό πρόγραμμα ούτε στο καινούριο.
Οι υπολογιστές είναι ένα εργαλείο που η χρήση του διαπερνά όλα τα μαθήματα. Σ' αυτή τη βάση είναι ανάγκη να δουλευτούν από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα διάφορα αντικέιμενα στην Προσχολική και Πρωτοβάθμια. (νηπιαγωγοί, δάσκαλοι. Αγγλικών, Μουσικής, Γυμναστές). Ήδη από την επόμενη σχολική χρονιά ξεκινάει ο δεύτερος κύκλος της επιμόρφωσης αυτών των εκπαιδευτικών στη λογική της χρησιμοποίησης των υπολογιστών στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. Οι βασικές γνώσεις που χρειάζονται τα παιδιά για να δουλέψουν με τους υπολογιστές , όπως θα διαπιστώσει και ο καθένας που δούλεψε αυτό το αντικείμενο στα "ολοήμερα", κατακτούνται σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα ενώ η τεχνική υποστήριξη για τη συντήρηση ενός δικτύου ή των υπολογιστών είναι άλλο θέμα έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία και εκεί παίζουν πολλοί.
Ταυτόχρονα, πέρα από τα θεωρητικά,  να πάρουμε υπόψη πως ήδη από το Σεπτέμβρη προστίθεται μαι δεύτερη γλώσσα στο Δημοτικό (Γερμανικά ή Γαλλικά) με αποτέλεσμα το ωρολόγιο πρόγραμμα να "επιβαρύνεται" ακόμα περισσότερο οπότε πολύ χλωμό το βλέπω να διατεθεί και ξεχωριστή ώρα για ένα ακόμη μάθημα το οποίο δεν υφίσταται.

Και στα ολοήμερα;
Εκεί η κατάσταση είναι λίγο πολύπλοκη. Σήμερα έχω τη γνώμη πως η πολιτεία τα αντιμετωπίζει περισσότερο ως θεσμό καταπολέμησης της ανεργίας και απορρόφησης κοινοτικών κονδυλιών και όχι σαν μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική παρέμβαση. Γι' αυτό θα συνεχίσει να "απασχολεί" διάφορες ειδικότητες, και καθηγητές πληροφορικής, για όσο διάστημα υπάρχουν κονδύλια, αλλά μέχρι εκεί.
 Θα "μοιράζει" ώρες σε όσους περισσότερους μπορεί για να εκτονώνει αντιδράσεις αλλά δεν είναι στην πρόθεσή της να τα γενικεύσει. Σε πολλά δε ολοήμερα ο αριθμός των μαθητών μειώνεται μόνο σε αυτούς που οι γονείς δεν έχουν άλλη εναλλακτική λύση με αποτέλεσμα να μειώνονται και οι ώρες που χρειάζονται για τα διάφορα διδακτικά αντικείμενα.
 Ήδη τα 29 πειραματικά ολοήμερα που ξεκίνησαν εδώ και μια 10ετία περίπου (ΟΛΑ τα παιδιά παρακολουθούσαν το πρόγραμμα από το πρωί μέχρι τις 4-5 το απόγευμα με αίθουσες φαγητού, εργαστήρια , βιβλιοθήκες σε κάθε τάξη) αφέθηκαν στην τύχη τους και ένα μετά το άλλο ρήμαξαν και έκλεισαν.


41
Σχολική ζώνη / Απ: Ταινίες σχετικές με εκπαίδευση
« στις: Ιούνιος 16, 2006, 02:28:03 μμ »
και δυο ελληνικές με θέμα τα παιδιά, πολύ καλές. Δεν ξέρω αν μπορεί α τις βρει κανείς σε dvd αλλά κατά καιρούς παίζονται σε διάφορα κινηματογραφικά αφιερώματα:

Ο ψύλλος (1990 σε σκηνοθεσία του Δ. Σπύρου)
Ψύλλος είναι το όνομα ενός 12χρονου  παιδιού και μιας εφημερίδας που εκδιδει σ' ενα ορεινό χωρίο σε μια προσπάθεια να "πετάξει" πέρα από τα όρια της ελληνικής επαρχίας της 10ετιας του '60
Η ταινία έχει διδαχτεί παλιότερα στο μάθημα του κινηματογράφου σε σχολεία της Γαλλίας.

Το ξυπόλητο τάγμα (1953 σε σκηνοθεσία του Γκρεκ Τάλλας)

Η αληθινή ιστορία της δράσης μιας ομάδας παιδιών που διώχτηκαν από τα ορφανοτροφεία της Θεσ/κης από τους Γερμανούς στα χρόνια της Κατοχής.
Από πολλούς κριτικούς σε Αμερικάνικες κυρίως εφημερίδες η ταινία θεωρήθηκε αντίστοιχη με τις ταινίες Ρώμη Ανωχύρωτη Πόλη και ο Κλέφτης των ποδηλάτων

42
Οι μόνιμοι γιατί μπαίνουν σε τέτοια site? Νόμιζα οτι σα βολεμένοι δε θα ενδιαφέρονται πια...


Αγαπητή nina αν ρίξεις μια ματιά στις Ανακοινώσεις θα δεις πως...

"Το PDE (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) είναι η online κοινότητα των εκπαιδευτικών. Δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των εκπαιδευτικών αλλά και όσων αγαπούν την εκπαίδευση και θέλουν να ενταχθούν σε αυτήν. Παρέχονται συμβουλές και γίνεται ένας ζωντανός και γόνιμος διάλογος ώστε να αποσαφηνιστούν όλες οι απορίες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και της πρόσληψης νέων εκπαιδευτικών. Καλωσήρθατε!

Το ενδιαφέρον λοιπόν για την εκπαιδευση ΔΕΝ αφορά μονο τους αδιόριστους και υπάρχουν πάρα πολλοί που δεν θεωρούν τον διορισμό τους στην εκπαιδευση "βόλεμα"  :) Θα σου έλεγα να μην τον θεωρήσεις ούτε κι εσύ... Αν δεις τη δουλειά σου σαν τέτοια τότε θα αντιμετωπίσεις πολλά προβλήματα...

Σελίδες: 1234

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159793
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 515
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 485
Σύνολο: 489

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.107 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.