Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - momos

Σελίδες: 1234
43
Η διδασκαλία στο δημοτικό δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχεσή με αυτό που έχουμε στο μυαλό μας!! Τη μισή ώρα αναγκάζεσαι να τη σπαταλίσεις στο να μαζέψεις τα παιδάκια! Οι γονείς αλλά και οι δάσκαλοι έχουν φροντίσει να περάσουν στα παιδιά ότι το ολοήμερο είναι "η φύλαξη(!!!)" των παιδιών μέχρι τις 4. Τα παιδιά λοιπόν δε σε αντιμετωπίζουν ως δάσκαλο αλλά σαν ψυχαγωγό. Στα περισσότερα δε ολοήμερα οι υπολογιστές είναι ανεπαρκείς για το πλήθος των παιδιών
 (έχω πετύχει σχολείο με 1 υπολογιστή για όλη την τάξη). Άρα για ποιο πρόγραμμα σπουδών μιλάμε? Ο Πέρης και η Κάτια είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς σαν εργαλείο, μαζί με κάποιες βασικές αρχές χρήσης των υπολογιστων, π.χ πώς καθόμαστε μπροστά στο pc, πώς ανοιγοκλείνει κλπ.

Όντως τελικά αυτό αντιμετώπισα και εγώ...

Dr_Michae & suzanitta έχετε απόλυτο δίκιο. Η κατάσταση στα ολοήμερα είναι πολύ δύσκολη για τη διδασκαλία όχι μόνο της πληροφορικής αλλά και κάθε αντικειμένου. ΟΜΩΣ αν  η απαξιώση που υπάρχει και από κυβερνήσεις και από γονεις και από δασκάλους οδηγήσει την ώρα της πληροφορικής, μια και γι' αυτή μιλάμε, σ' ένα ατέλειωτο παιχνίδι στον υπολογιστή τότε να είστε σίγουροι πως απαξιώνεται και η ίδια η δουλειά μας και η επιστήμη μας. Αν μας αντιμετωπίζουν ως "ψυχαγωγό" και "φύλακα" κι εμείς το δεχόμαστε τότε μην περιμένουμε πολλά για το επαγγελματικό μας μέλλον στην εκπαίδευση.
Βέβαια πολλές φορές για να κάνεις κάτι παραπάνω στο σχολέιο -  και μπορούμε να κανόυμε πάντα κάτι παραπάνω - θα πρέπει να συγκρουστείς με καταστάσεις και κατεστημένα αλλά κι αυτό μες το παιχνίδι είναι. Διαφορετικά εμείς οι διορισμένοι θα μετράμε τις μέρες για να γίνουμε συνταξιούχοι και οι αδιόριστοι θα υπολογίζουν ποτε θα διοριστούν για να κάνουν το ίδιο...  :-\

44
Φυσικά καθηγητές ΠΕ19-20. Αν ήταν θα βάζαν και δασκάλους να διδάσκουν αγγλικά και γυμναστική στα πρωινά τμήματα.

Τότε γιατί τους έγινε επιμόρφωση και ξοδευτήκαν τόσα εκατομμύρια;


Η επιμόρφωση έγινε σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης για να έχουμε πιο ενημερωμένους εκπαιδευτικούς. Διδάχτηκαν κι οι νηπιαγωγοί και οι καθηγητές. Επιπλέον η επιμόρφωση έγινε σε απλή χρήση υπολογιστών δηλ λιγο wiindows, word, excel, power point kai internet οπότε δεν είναι δυνατόν να μπουνε σε τάξη και να διδάξουν πόσο μάλλον να ελέγχουν ένα δίκτυο υπολογιστών.



Αν και στην Ελλάδα πολλά πράγματα γίνονται για να γίνονται  :'( υπάρχει ισχυρή η άποψη στην εκπαιδευτική κοινότητα πως η χρήση των υπολογιστών, ιδιαίτερα στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό ΔΕΝ είναι ένα ακόμα μάθημα αλλά το μέσον που θα βοηθήσει στη διδασκαλία συνολικά των μαθημάτων. Μ' αυτή την έννοια έγινε και η πρώτη φάση της, πολύ πρόχειρη στ' αλήθεια, επιμόρφωσης όλων των δασκάλων και νηπιαγωγών.
Αν κάποιος διαβάσει το αναλυτικό πρόγραμμα της πληροφορικής θα δει την παραπάνω λογική. Αναφέρει συγκεκριμένα για τον σκοπό της διδασκαλίας της πληροφορικής στο Δημοτικό:


...Ο ειδικός σκοπός της εισαγωγής της Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις βασικές λειτουργίες του υπολογιστή και να έλθουν σε μια πρώτη επαφή με διάφορες χρήσεις του ως εποπτικού μέσου διδασκαλίας, ως γνωστικού - διερευνητικού εργαλείου και ως εργαλείου επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών στο πλαίσιο των καθημερινών σχολικών τους δραστηριοτήτων με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού και ιδιαίτερα ανοικτού λογισμικού διερευνητικής μάθησης. Σε καμία περίπτωση δεν νοείται η διδασκαλία της Πληροφορικής ως διδασκαλία γνωστικού αντικειμένου (λαμβανομένου, επιπλέον, υπόψη ότι δεν διατίθεται χρόνος στο αντίστοιχο Ωρολόγιο Πρόγραμμα). Σκοπός είναι ο μαθητής να μαθαίνει με τη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) παρά για τη χρήση τους.
Σύμφωνα με την πρακτική που ακολουθείται διεθνώς αλλά και τις εμπειρίες και τα συμπεράσματα που προκύπτουν από πειραματικές εφαρμογές που έχουν γίνει και στη χώρα μας (Πιλοτικό Ολοήμερο Σχολείο, πρόγραμμα «Το Νησί των Φαιάκων», πειραματικά προγράμματα στο πλαίσιο του έργου «Σχολεία Εφαρμογής Πειραματικών Προγραμμάτων Εκπαίδευσης (ΣΕΠΠΕ)» του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ.ά.), οι εκπαιδευτικοί στόχοι είναι εντελώς «διαφανείς» για το μαθητή και υλοποιούνται με διάχυση της Πληροφορικής στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα (ολιστική προσέγγιση). Οι απαραίτητες γνώσεις θα αποκτηθούν με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού (όπως: προσομοιώσεις, εκπαιδευτικά παιγνίδια, αλληλεπιδραστικά πολυμέσα, λογισμικό γενικής χρήσης), χρήση και αξιοποίηση ανοικτού λογισμικού, εκπαιδευτικές εφαρμογές διερευνητικού χαρακτήρα κτλ., καθώς και του απαραίτητου συνοδευτικού υλικού (βιβλία, σχέδια μαθημάτων, διδακτικά σενάρια, δραστηριότητες στο πλαίσιο αξιοποίησης λογισμικού στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα κ.ά.).
Για την εισαγωγή της Πληροφορικής, εκτός από το σωστό σχεδιασμό της, υπάρχει ανάγκη επιστημονικής-παιδαγωγικής καθοδήγησης και υποστήριξης αλλά και κατάλληλης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ώστε να περιορισθούν οι υπαρκτοί κίνδυνοι αρνητικών επιπτώσεων από τον ανεξέλεγκτο-εμπειρικό πειραματισμό σε τόσο μικρές και τρυφερές ηλικίες. Ο υπολογιστής ως εργαλείο έρχεται να συμπληρώσει και όχι να αντικαταστήσει λειτουργίες οι οποίες αποδεδειγμένα βοηθούν στη νοητική ανάπτυξη των μαθητών (η χρήση ορθογράφου, για παράδειγμα, πριν ακόμη οι μαθητές μάθουν τη δομή της γλώσσας και τους βασικούς κανόνες ορθογραφίας δεν βοηθά αλλά, αντίθετα, τους εμποδίζει να μάθουν σωστή ορθογραφία)...


Έτσι δεν είναι και πολύ σίγουρο πως θα υπάρξει η ανάγκη "ειδικευμένου" προσωπικού ή θα ενταθεί η προσπάθεια επιμόρφωσης των δασκάλων και των νηπιαγωγών. Βέβαια είναι άλλο πράγμα η συντήρηση ενός δικτύου και η επίλυση τεχνικών προβλημάτων. Εκεί όμως δεν μιλάμε για εκπαιδευση αλλά για τεχνική υποστήριξη..

45
Σχολική ζώνη / Απ: Ταινίες σχετικές με εκπαίδευση
« στις: Μάρτιος 17, 2006, 02:37:55 μμ »
Είδα τελευταία μια γαλλική ταινία του 2004 "Τα παιδιά της χορωδίας" του Κριστόφ Μπαρατιέ.
Διαδραματίζεται σ' ένα σωφρονιστικό οικοτροφείο ανηλίκων στη Γαλλία το 1948 όπου ένας "αποτυχημένος" δάσκαλος μουσικής βρίσκει δουλειά ως επιτηρητής...

Την ταινία μετά από πολλές επιφυλάξεις, κυρίως λόγω του λεξιλογίου σε ορισμένα σημεία, την έδειξα και στους μαθητές μου. Μαγεύτηκαν...

46


Φτάνει να καταλάβεις ότι έχει είσαι το αφεντικό μέσα στην αίθουσα! Δεν θα σου πουν τα παιδία τι θα τους κάνεις στο μαθημα! Στο κάτω κάτω εδώ δεν είναι ιδιωτικός τομέας να φοβάσε μήπως χάσεις τους πελάτες  :D !!



Αν πάμε με αυτή την αντίληψη να κάνουμε μάθημα δεν ξέρω αν θα πετύχουμε τίποτε. Και σαν εκπαιδευτικοί και σαν επαγγελματίες. Το ότι το σχολείο δεν έιναι ιδιωτική επιχέιρηση δεν πρέπει να μειώνει τον επαγγελματισμό μας. Τα παιδιά δεν ζητάνε αφεντικό στην τάξη. Δάσκαλο ζητάνε να τα οδηγήσει σε νέους ορίζοντες... και πολλές φορές θα πρέπει να τα ακούς για το πως κάνεις μάθημα...

~~~

Για το υλικό τώρα...

Έχω συγκεντρώσει εδώ -> http://www.xsap.gr/personal/empeiries/ipol_emp_01.htm
μερικές εμπειρίες μου απ' όταν πρωτοξεκίνησα πριν από χρόνια, στο πειραματικό ακόμη Ολοήμερο, να δουλεύω με τα πιτσιρίκια στους υπολογιστές. Όποιος θέλει ας ρίξει μια ματιά.

Στο αρχείο αυτό ->  http://www.pi-schools.gr/download/programs/depps/18deppsaps_Pliroforikis.zip
βρίσκεται  το Ενιαίο Διαθεματικό Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το Δημοτικό και Γυμνάσιο που ισχύει σήμερα. Νομίζω πως μια ανάγνωσή του μπορεί να δώσει πολλές ιδέες για όποιον θέλει να οργανώσει καλύτερα τη διδασκαλία του.  :)

47
Εργασιακά / Απ: Πώς διοριστήκατε μόνιμοι;
« στις: Μάρτιος 03, 2006, 01:57:36 πμ »
Απ' την επετηρίδα... εδώ και κάμποσο καιρό...

48
Ο δεύτερος δάσκαλος...  :)

49
Η Κοινότητα του PDE / Απ: Από πού μάθατε για το PDE;
« στις: Μάρτιος 03, 2006, 01:48:38 πμ »
Απ' την υπογραφή του Dr_Michael στο DPGR  ;D

Σελίδες: 1234

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159576
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 369
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 20
Επισκέπτες: 331
Σύνολο: 351

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.078 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.