*

Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: 1 ... 8910
91
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2024;
« Τελευταίο μήνυμα από Marphil στις Απρίλιος 21, 2024, 10:18:49 μμ »
Έχουμε ξεχάσει το αίτημα για ολιγομελείς τάξεις. Είναι το μοναδικό αίτημα που και ποιοτικότερη εκπαίδευση θα παρεχόταν, και πολλοί διορισμοί/προσλήψεις θα γίνονται και - πολύ βασικό - σε αυτό το αίτημα οι εκπαιδευτικοί θα είχαν την απόλυτη στήριξη της κοινωνίας.

Πιο πιθανό είναι να γίνουν 30άρια τα τμήματα παρά να σπάσουν...
92
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« Τελευταίο μήνυμα από Dwrina στις Απρίλιος 21, 2024, 10:13:26 μμ »

Το διηγοῦμαι γνωρίζετε αν συντάσσεται και με ειδική πρόταση και με ειδικό απαρέμφατο; Γιατί σε άσκηση για τροπή σε πλάγιο λόγο από αυτό το ρήμα δίνεται ως επιλογή μόνο η ειδική πρόταση. Το LSJ δεν γράφει κάτι.

Με το ὁμολογῶ πάλι δίνεται μία μόνο επιλογή στις ασκήσεις (αλλά δεν φαίνεται ποια). Αυτό συντάσσεται μόνο με ειδικό απαρέμφατο; Όχι με ειδική πρόταση; Βλέπω όμως στο LSJ  τοῦθʼ ὁ. ὡς . . .  και   τοῦτο -ήσασθαι ὅτι . . . Δηλαδή, τι, η ειδική μπορεί να υπάρχει μόνο ως επεξήγηση, αλλά όχι ως αντικείμενο;

Και με το ἀποκρίνομαι μόνο μία επιλογή δίνεται. Για αυτό το ρήμα βλέπω στο LSJ ἀ. ὅτι . . . , άρα μόνο με ειδική πρόταση;

οὐκ ἂν ἡγεῖσθ᾽ αὐτὸν κἂν ἐπιδραμεῖν: το καὶ είναι επιδοτικό; Και το ἄν είναι το δυνητικό, το οποίο υπάρχει ήδη δίπλα στο ἡγεῖσθε, αλλά επαναλαμβάνεται; Γιατί, για να ανήκει  το ἂν που βρίσκεται δίπλα στο ἡγεῖσθε στο ἡγεῖσθε, θα πρέπει το ἡγεῖσθε να είναι παρατατικός, αλλά δεν ταιριάζει νοηματικά η δυνητική οριστική.

Η μετάφραση τελικά είναι «δεν νομίζετε ότι αυτός ακόμη και θα έτρεχε»; 
93
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Τελευταίο μήνυμα από Dwrina στις Απρίλιος 21, 2024, 10:06:00 μμ »
Κοίταξα και στον Gildersleeve, αλλά δεν είδα παράδειγμα με ρήμα έμμεσης εξάρτησης αρκτικού χρόνου και άμεσης απαρεμφάτου παρακειμένου.
 
Ο Gildersleeve κάνει άλλη διάκριση (που μπερδεύει περισσότερο τα πράγματα)  αλλά με παραδείγματα με ιστορικό χρόνο λεκτικού ρήματος: α) point of view of the reporter, β) point of view of the speaker γ) point of view shifted (the point of view shifts from reporter to speaker)

Στο παράδειγμα για το β δίνει  Caesar respondit: consuesse deos immortales, quo gravius homines ex commutatione rerum doleant, quos pro scelere eorum ulcisci velint, his secundiores interdum res concedere,  όπου έχουμε λεκτικό ρήμα εξάρτησης ιστορικού χρόνου, απαρέμφατο μάλλον ιστορικού χρόνου (το consuesse πρέπει να είναι διαφορετικός τύπος απαρεμφάτου παρακειμένου του consuesco), αλλά στις δευτ. υποτακτικές ενεστώτα. Η μετάφραση είναι Caesar replied, that the gods were (are) wont,   that men might (may) suffer the more severely from change in the fortunes, to grant occasional increase of prosperity to those whom they wished (wish) to punish to their crime. 

Επομένως γίνεται και αυτό, δηλαδή με έμμεση και άμεση εξάρτηση ιστορικού χρόνου να έχουμε στις δευτ.  ακολουθία αρκτικών χρόνων. 


94
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Παράλληλη στη δευτεροβάθμια
« Τελευταίο μήνυμα από Τα κουρέλια τραγουδάνε στις Απρίλιος 21, 2024, 09:44:54 μμ »
Δίνεται παράλληλη σε παιδιά στο λύκειο και ειδικά το επαλ; Σ εμάς δεν έχουν φέρει ποτέ και μάλιστα σε παιδιά πολύ ειδικών κατηγοριών ενώ δεν υπάρχει ειδικό σχολείο, οπότε είναι σαν να τιυς λενε ότι μετά το γυμνάσιο τέρμα το σχολείο…

Ναι, δίνεται.
95
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Παράλληλη στη δευτεροβάθμια
« Τελευταίο μήνυμα από Έσπερος στις Απρίλιος 21, 2024, 09:12:27 μμ »
Δίνεται παράλληλη σε παιδιά στο λύκειο και ειδικά το επαλ; Σ εμάς δεν έχουν φέρει ποτέ και μάλιστα σε παιδιά πολύ ειδικών κατηγοριών ενώ δεν υπάρχει ειδικό σχολείο, οπότε είναι σαν να τιυς λενε ότι μετά το γυμνάσιο τέρμα το σχολείο…
96
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2024;
« Τελευταίο μήνυμα από Galactica στις Απρίλιος 21, 2024, 09:11:37 μμ »
Και αυτό είναι σωστό. Θα έπρεπε να διεκδικούμε μείωση των μαθητών ανά τάξη.

Έχουμε ξεχάσει το αίτημα για ολιγομελείς τάξεις. Είναι το μοναδικό αίτημα που και ποιοτικότερη εκπαίδευση θα παρεχόταν, και πολλοί διορισμοί/προσλήψεις θα γίνονται και - πολύ βασικό - σε αυτό το αίτημα οι εκπαιδευτικοί θα είχαν την απόλυτη στήριξη της κοινωνίας.
97
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την πληροφόρηση. Σε σχέση με τον Α’ Κύκλο κινητικότητας Θα ήθελα να σας ρωτήσω , καθώς οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν ανταποκρίνονται στις αιτήσεις μου για ενημέρωση,  αν σε περίπτωση έγκρισης της αίτησης κινητικότητας , θα έχω το δικαίωμα και για ποιο χρονικό διάστημα να ανακαλέσω τη μετακίνηση μου. Επίσης, θα ήθελα να σας ρωτήσω αν γνωρίζετε σχετικά με το αν θα υπάρξουν και άλλοι κύκλοι κινητικότητας εντός της τρέχουσας χρονιάς.
98
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2024;
« Τελευταίο μήνυμα από neossos στις Απρίλιος 21, 2024, 08:05:30 μμ »
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου

Δηλ θεωρείς ότι το ταβάνι σε κάθε ειδικότητα είναι τα κενά που έχουν δωθεί; Άσχετα με τον αριθμό αναπληρωτών που παίρνουν κάθε χρόνο; Πέρσι πως το παρέκαμψαν αυτό;

Ο αριθμός των αναπληρωτών δεν παίζει κανένα ρόλο. Διορισμοί γίνονται μόνο σε οργανικά και όχι σε λειτουργικά κενά. Δεν παρέκαμψαν κάτι πέρυσι, απλά δεν υπήρχαν όλα τα οργανικά κενά σε κάποιους κλάδους στην εγκύκλιο των μετατάξεων. Διάβασε τα προηγούμενα μηνύματα στο θέμα αυτό και πιστεύω θα απαντηθούν όλα τα ερωτήματά σου!

Διαβάζω για συγχωνεύσεις σχολείων... για υπογεννητικοτητα..αν δεν έχουμε κάποιο κόφτη στη παράλληλη.. πιστεύει κανένας ότι θα έχουμε μείωση αναπληρωτων για το επόμενο σχολικό έτος;;;;;

Ο αριθμός των αναπληρωτών εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και δεν νομίζω πως μπορεί κάποιος να τον προβλέψει από τώρα. Οι βασικότεροι παράγοντες θεωρώ πως είναι το ύψος των κενών και το ύψος της χρηματοδότησης. Το δεύτερο πιστεύω πως θα είναι κοντά στο φετινό νούμερο (λόγω ΕΣΠΑ), το πρώτο όμως δεν μπορούμε να το ξέρουμε (αν θέλουν ξεκινούν τις συγχωνεύσεις μετά τις ευρωεκλογές και αν πάρουν ένα 40% δεν θα διστάσουν καθόλου).

Πάντως από πλευράς υπογεννητικότητας θεωρώ πως κινδυνεύει πολύ περισσότερο η δευτεροβάθμια, παρά η πρωτοβάθμια. Το μεγάλο κύμα μείωσης του πληθυσμού στα δημοτικά ήρθε τα σχολικά έτη 2020-21, 2021-22 και 2022-23 όπου χάνονταν πάνω 20.000 μαθητές κάθε χρόνο (το κύμα αυτό κινείται τώρα προς τα γυμνάσια). Τα επόμενα χρόνια στα δημοτικά θα χάνουμε κάτω από 10.000 μαθητές τη χρονιά, μέχρι το 2027 όπου θα ξεκινήσει το δεύτερο μεγάλο κύμα υπογεννητικότητας το οποίο θα προκαλέσει τη μεγαλύτερη ζημιά στην ιστορία της χώρας, με τα νηπιαγωγεία να είναι τα πρώτα που θα πληγούν.
99
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2024;
« Τελευταίο μήνυμα από victor123 στις Απρίλιος 21, 2024, 08:00:03 μμ »
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου

Δηλ θεωρείς ότι το ταβάνι σε κάθε ειδικότητα είναι τα κενά που έχουν δωθεί; Άσχετα με τον αριθμό αναπληρωτών που παίρνουν κάθε χρόνο; Πέρσι πως το παρέκαμψαν αυτό;

Πως το έκαναν ή γιατί; Το γιατί είναι ολοφάνερο. Λόγω εκλογών.
100
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2024;
« Τελευταίο μήνυμα από pskouras στις Απρίλιος 21, 2024, 07:20:02 μμ »
Έχω εξηγήσει πως προέκυψε αυτή η διαφορά στους ΠΕ60 πέρυσι (δες τα προηγούμενα μηνύματά μου). Φέτος δεν υπάρχει κάποιο σημάδι ότι έχει γίνει η κοπτοραπτική που έγινε πέρυσι στα κενά τους, έτσι ώστε να υπάρχει αυτή η πιθανότητα (τυχόν αποκλίσεις μπορούν να προκύψουν μόνο από τις πολύ μικρές αυξομειώσεις στα κενά που θα προκαλέσουν τυχόν μετατάξεις, όπως λέει ο victor123).

Βέβαια βλέπω πως πριν τις μεταθέσεις τα κενά των ΠΕ60 ήταν 251, ενώ μετά φαίνεται να είναι 223, αλλά η διαφορά είναι μικρή και μπορεί να οφείλεται σε μεταθέσεις από πλεονασματικές περιοχές, από την ειδική στη γενική κλπ. Αν κάποιος κάτσει και ασχοληθεί μπορεί να εντοπίσει από που μπορεί να προέρχεται αυτή η απόκλιση ή αν τυχόν λείπει κάποια περιοχή στην εγκύκλιο (έχει συμβεί στο παρελθόν και μάλιστα σε όχι και τόσο τυχαίες περιοχές).

Σε καμιά περίπτωση πάντως τα οργανικά κενά των νηπιαγωγών (και άρα και το πλαφόν των διορισμών τους) δεν είναι πάνω από 250.

Για τις υπόλοιπες ειδικότητες της πρωτοβάθμιας, για να δει κάποιος αν υπάρχει απόκρυψη κενών στην εγκύκλιο θα πρέπει να συγκρίνει τα κενά πριν τις μεταθέσεις και αυτούς που μετατέθηκαν από/προς κάθε περιοχή και από δομή σε δομή (αλλά δεν φαίνεται φέτος να έχει γίνει η εξαφάνιση των κενών που έγινε πέρυσι, πλην σίγουρα των ΠΕ79 και ίσως κάποιο μικρότερο κόψιμο στους ΠΕ06). Στη δευτεροβάθμια επίσης δεν πιστεύω να έχει γίνει κάποια αλλοίωση των κενών (αλλά δεν μπορεί να αποκλείσει κανένας να λείπει π.χ. κάποια περιοχή από τα κενά κάποιου κλάδου, τυχαία ή σκόπιμα, αν δεν το ψάξει ενδελεχώς).

Βέβαια υποτίθεται πως έχουμε τα σωματεία και τους αιρετούς μας για να κάνουν αυτή τη δουλειά και να διασφαλίσουν πως όλα τα κενά αποτυπώνονται όπως είναι πραγματικά, αλλά...

Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου

Δηλ θεωρείς ότι το ταβάνι σε κάθε ειδικότητα είναι τα κενά που έχουν δωθεί; Άσχετα με τον αριθμό αναπληρωτών που παίρνουν κάθε χρόνο; Πέρσι πως το παρέκαμψαν αυτό;
Σελίδες: 1 ... 8910

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159793
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 621
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 353
Σύνολο: 367

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.079 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.