*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;  (Αναγνώστηκε 39630 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 7358
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #28 στις: Μάρτιος 31, 2009, 09:52:09 πμ »

Ναι, ίσως να ήταν ωραίο να γίνει όπως το προτείνει ο Μάρκος (με μορφή παιχνιδιού και "τα πάνω-πάνω") αλλά επειδή ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να γίνει κάτι τόσο εμπνευσμένο,

ναι, εγω μιλησα για μια τεχνολογια τησ γλωσσας ωστε να εμπλουτισουν το λεξιλογιο τους και να αρχισουν να κατανοουν στοιχειωδως, οταν πια ειναι στο γυμνασιο, ενα αρχαιο κειμενο. δεν χρειαζεται να γνωριζουν γραμματικη ή συντακτικο. δεν μιλησα για κατι τετοιο. ή να το θεσω και αλλιως:

να μπει ενα μαθημα καθαρα λεξιλογικο με βαση την ιστορια των λεξεων απο την αρχαια ως τη νεα ελληνικη.
οι ασκησεις να γινονται στη ταξη και μονο.και αυτο το μαθημα στις 2 τελευταιες ταξεις του δημοτικου.
εδω 11-12 χρονων ξερουν αλλα και αλλα αυτο θα τους κουρασει?
μη τρελαθουμε κιολας......
"Το τερπνόν μετά του ωφελίμου": μια αμετάκλητα καταδικασμένη ισοζυγία

Το ιερατείο του ύπνου και η διά των ονείρων καύσις των αιρετικών της νύχτας (Γ. Χειμωνάς)   


Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:16:44 »

Αποσυνδεδεμένος συννεφούλα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 267
  • Φύλο: Γυναίκα
  • φωτο: σύννεφα στο Βόσπορο
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #29 στις: Μάρτιος 31, 2009, 10:42:39 πμ »
Αν και ως φιλόλογος θα είχα συμφέρον να μπει στο δημοτικό η αρχαία ελληνική, νομίζω ότι δε χρειάζεται.
Οι φιλόλογοι στο δημοτικό έχουν θέση μόνο για να διδάξουν λογοτεχνία (σε επίπεδο ανάλογο της ηλικίας των παιδιών), και ορισμένα γλωσσικά στοιχεία (σε αυτό το σημείο μπορεί να γίνει και κάποια σύνδεση με τα αρχαία, π.χ. ρίζες λέξεων, αλλά κι αυτό χαλαρά, πιο πολύ σαν παιχνίδι).
Τα παιδιά στο δημοτικό, λυπάμαι που το λέω αλλά είναι η αλήθεια από προσωπική εμπειρία, δε μαθαίνουν τη νέα ελληνική καν. Η γραμματική δε διδάσκεται συστηματικά και ούτε από μικρές τάξεις. Η διδασκαλία της γίνεται ευκαιριακά και χωρίς συνέχεια. Εκείνα που οι περισσότεροι από εμάς ζήσαμε, ασκήσεις του τύπου "να κλίνετε το ρ. χτενίζω σε όλους τους χρόνους ενεργητικής και παθητικής ή να κλίνετε το ωραίο περιβόλι, επίθετο κ ουσιαστικό μαζί", ξεχάστε τα! Το ίδιο ισχύει και για το μάθημα της έκθεσης. Έκθεση του στυλ περιγράψτε κάτι, ένα τοπίο, τα συναισθήματά σας, διηγηθείτε κάτι με αρχή , μέση , τέλος...δεν υπάρχει.
Δασκάλα στη δ' δημοτικού, όταν τη ρωτήσαμε (οι γονείς) γιατί δεν κάνουν γραμματική, μας είπε ότι "δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο από το πρόγραμμα" κι όταν επιμείναμε αποφάσισε να τους κάνει κάποια πράγματα (με φυλλάδια, ασκήσεις κλπ) λέγοντάς μας "αυτό που κάνω δεν επιτρέπεται, μη με καρφώσετε, όμως ". Να σημειώσω εδώ πως τα παιδιά αυτής της ηλικίας, για να μην πω και μικρότερης, διδάσκονται αγγλικά, στα οποία το πρώτο που μαθαίνουν είναι γραμματική, κλίση ρημάτων i am, you are, χρόνους have-had-had. Αν, λοιπον, αδυνατούν να σου απαριθμήσουν  τα μέρη του λόγου και περιλαμβάνουν τον υπερσυντέλικο σε αυτά, ή παιδιά 6ης τάξης ,που θα πάνε γυμνάσιο του χρόνου, δεν μπορούν να κλίνουν το σύνηθες κατάστημα, τι να λέμε ; Ας πατήσουν γερά πάνω στα νέα ελληνικά πρώτα ωστε να έχουν βάσεις και για το γυμνάσιο.
Ας μας διαφωτίσει και κάποιος δάσκαλος από το φόρουμ για το τι ισχύει. Εγώ καταγράφω μια προσωπική εμπειρία. (Πόσο προσωπική μπορεί να είναι όμως, όταν σου λέει ότι αυτή είναι η κατεύθυνση των προγραμμάτων;)
H ομορφιά θα σώσει τον κόσμο, Φ.Ντοστογιέφσκι

"Καθένας μας κρύβει μέσα του μιαν αναπάντεχη άνοιξη" Α.Κ.

Αποσυνδεδεμένος συννεφούλα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 267
  • Φύλο: Γυναίκα
  • φωτο: σύννεφα στο Βόσπορο
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #30 στις: Μάρτιος 31, 2009, 10:48:12 πμ »

Ναι, ίσως να ήταν ωραίο να γίνει όπως το προτείνει ο Μάρκος (με μορφή παιχνιδιού και "τα πάνω-πάνω") αλλά επειδή ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να γίνει κάτι τόσο εμπνευσμένο,

ναι, εγω μιλησα για μια τεχνολογια τησ γλωσσας ωστε να εμπλουτισουν το λεξιλογιο τους και να αρχισουν να κατανοουν στοιχειωδως, οταν πια ειναι στο γυμνασιο, ενα αρχαιο κειμενο. δεν χρειαζεται να γνωριζουν γραμματικη ή συντακτικο. δεν μιλησα για κατι τετοιο. ή να το θεσω και αλλιως:

να μπει ενα μαθημα καθαρα λεξιλογικο με βαση την ιστορια των λεξεων απο την αρχαια ως τη νεα ελληνικη.
οι ασκησεις να γινονται στη ταξη και μονο.και αυτο το μαθημα στις 2 τελευταιες ταξεις του δημοτικου.
εδω 11-12 χρονων ξερουν αλλα και αλλα αυτο θα τους κουρασει?
μη τρελαθουμε κιολας......

Αυτό ακούγεται καλό ! Το φαντάζομαι ως γλωσσικό παιχνίδι περισσότερο, κάτι που να έχει χάρη, να είναι ελκυστικό, ώστε τα παιδιά να το επιθυμούν.
H ομορφιά θα σώσει τον κόσμο, Φ.Ντοστογιέφσκι

"Καθένας μας κρύβει μέσα του μιαν αναπάντεχη άνοιξη" Α.Κ.

Αποσυνδεδεμένος walse

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 227
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #31 στις: Μάρτιος 31, 2009, 10:57:47 πμ »
Συμγωνώ για τη συνέχεια που υπαρχει μεταξύ αρχαιων και νέων αλλα διαφωνώ με την εισαγωγή στο δημοτικό!!!!!!!!!!!!!!Τα παιδιά τα έχουμε κουράσει και τρελάνει............................Πολύ ωραίες οι προτάσεις που ακούστηκαν για τρόπους διδασκαλίας, (σωστός και ο αντίλογος) αλλα ας εφαρ΄μοστούν στο γυμνασιο,  όλες αυτές οι πραγματικα δημιουργικές προσεγγίσεις, που τα παιδιά ακουν Αρχαία και βγάζουν σπυριά και αν και εφόσον δουμε πως λειτουργεί το συζητάμε για εισαγωγή στο δημοτικό!!!!
μην τρελαθούμε όμως..
Ε, ναι.......γυρισα!!!!!
it takes two to tango

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:16:44 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 7358
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #32 στις: Μάρτιος 31, 2009, 11:20:11 πμ »
απο τι εχουν κουραστει τα παιδια στο δημοτικο;

γιατι οτι εχουν κουραστει αυτο ειναι γεγονος, αλλα τι ειναι αυτο που τους κουραζει?
γιατι μολις πριν ειπατε οτι η γλωσσα δεν διδασκεται καν....
οποτε, αν ετσι εχουν τα πραγματα, μηπως τα εχουν επιβαρυνει με νομους της φυσικης, μιγαδικους,αλγοριθμους,τριγωνομετρια και επιπεδομετρια επιπεδου ΝΑΣΑ και οσο για τη γλωσσα, πιασ το αβγο και κουρευτο?
και ΟΚ. ρωτω, πως ειναι δυνατον να κατανοουν τα προχωρημενα μαθηματικα και δεν κατανοουν τη λεξη "υδωρ"

εμ, ετσι εξηγειται λοιπον. πανε μετα στο γυμνασιο και ακουν αρχαια και τους φαινονται κινεζικα.
ΑΡΑ, δεν φταινε τα αρχαια. το συστημα φταιει.

ειδατε λοιπον, εσεις δωσατε μονοι σας την απαντηση. μη λεμε οχι τα αρχαια στο δημοτικο.(αρχαια με την εννοια της συνεχειας της γλωσσας και οχι της στειρας απομνημονευσης γραμματικης και συντακτικου)

ειπα να κοψω το καπνισμα αλλα δεν με αφηνετε. ας αναψω ενα......
"Το τερπνόν μετά του ωφελίμου": μια αμετάκλητα καταδικασμένη ισοζυγία

Το ιερατείο του ύπνου και η διά των ονείρων καύσις των αιρετικών της νύχτας (Γ. Χειμωνάς)   


Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #33 στις: Μάρτιος 31, 2009, 11:47:29 πμ »
Αν και ως φιλόλογος θα είχα συμφέρον να μπει στο δημοτικό η αρχαία ελληνική, νομίζω ότι δε χρειάζεται.
Οι φιλόλογοι στο δημοτικό έχουν θέση μόνο για να διδάξουν λογοτεχνία (σε επίπεδο ανάλογο της ηλικίας των παιδιών), και ορισμένα γλωσσικά στοιχεία (σε αυτό το σημείο μπορεί να γίνει και κάποια σύνδεση με τα αρχαία, π.χ. ρίζες λέξεων, αλλά κι αυτό χαλαρά, πιο πολύ σαν παιχνίδι).
Τα παιδιά στο δημοτικό, λυπάμαι που το λέω αλλά είναι η αλήθεια από προσωπική εμπειρία, δε μαθαίνουν τη νέα ελληνική καν. Η γραμματική δε διδάσκεται συστηματικά και ούτε από μικρές τάξεις. Η διδασκαλία της γίνεται ευκαιριακά και χωρίς συνέχεια. Εκείνα που οι περισσότεροι από εμάς ζήσαμε, ασκήσεις του τύπου "να κλίνετε το ρ. χτενίζω σε όλους τους χρόνους ενεργητικής και παθητικής ή να κλίνετε το ωραίο περιβόλι, επίθετο κ ουσιαστικό μαζί", ξεχάστε τα! Το ίδιο ισχύει και για το μάθημα της έκθεσης. Έκθεση του στυλ περιγράψτε κάτι, ένα τοπίο, τα συναισθήματά σας, διηγηθείτε κάτι με αρχή , μέση , τέλος...δεν υπάρχει.
Δασκάλα στη δ' δημοτικού, όταν τη ρωτήσαμε (οι γονείς) γιατί δεν κάνουν γραμματική, μας είπε ότι "δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο από το πρόγραμμα" κι όταν επιμείναμε αποφάσισε να τους κάνει κάποια πράγματα (με φυλλάδια, ασκήσεις κλπ) λέγοντάς μας "αυτό που κάνω δεν επιτρέπεται, μη με καρφώσετε, όμως ". Να σημειώσω εδώ πως τα παιδιά αυτής της ηλικίας, για να μην πω και μικρότερης, διδάσκονται αγγλικά, στα οποία το πρώτο που μαθαίνουν είναι γραμματική, κλίση ρημάτων i am, you are, χρόνους have-had-had. Αν, λοιπον, αδυνατούν να σου απαριθμήσουν  τα μέρη του λόγου και περιλαμβάνουν τον υπερσυντέλικο σε αυτά, ή παιδιά 6ης τάξης ,που θα πάνε γυμνάσιο του χρόνου, δεν μπορούν να κλίνουν το σύνηθες κατάστημα, τι να λέμε ; Ας πατήσουν γερά πάνω στα νέα ελληνικά πρώτα ωστε να έχουν βάσεις και για το γυμνάσιο.
Ας μας διαφωτίσει και κάποιος δάσκαλος από το φόρουμ για το τι ισχύει. Εγώ καταγράφω μια προσωπική εμπειρία. (Πόσο προσωπική μπορεί να είναι όμως, όταν σου λέει ότι αυτή είναι η κατεύθυνση των προγραμμάτων;)

απ'ο,τι θυμαμαι απο αυτα που μου ειχε πει  η ξαδερφη μου που ειναι δασκαλα πλεον στο δημοτικο δε μαθαινουν γραμματικους κανονες ειδικα στις μικρες ταξεις. τωρα για τις 2 τελευταιες δεν ξερω με σιγουρια. τωρα οτι ορθογραφια μαθαινουν που αφορα γραμματικα φαινομενα τη μαθαινουν οπτικα επειτα απο αντιγραφη. αυτο που μπορει να κανουν καποιες δασκαλες που εχουν πιο πολλη ορεξη να ασχοληθουν ειναι κατι ενδιαμεσο.
πχ το καθομαι γραφεται με αι γιατι ειναι οπως το χτενιζομαι.
οχι ομως γιατι ειναι ρημα παθητικης φωνης αρα παιρνει αυτες τις καταληξεις.
ή το πουλι γραφεται οπως το παιδι κ κατι τετοια

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 751
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #34 στις: Μάρτιος 31, 2009, 11:53:36 πμ »
Σήμερα μου συνέβη το εξής περιστατικό (το οποίο φαντάζομαι έχει συμβεί σε αρκετούς από εμάς): Η μετάφραση του Επιταφίου από το Βλάχο, που δίνει το υπουργείο ως συμπλήρωμα στο βιβλίο για το μάθημα γενικής παιδείας της Γ' Λυκείου είναι στην καθαρεύουσα. Αυτό εχει ως συνέπεια να έχει κάποιους διαφορετικούς γραμματικούς τύπους από αυτούς της νεοελληνικής (να γίνη, ευκολώτερο, κλπ). Τα παιδιά, ανάμεσα τους και παιδιά της θεωρητικής, θεώρησαν ότι το κείμενο είναι γραμμενο ανορθόγραφα και γελούσαν με τα χάλια του υπουργείου. Θέλω να καταλήξω στο εξής: Συμφωνώ ότι η αρχαία ελληνική είναι η προ-προ-προ-προγιαγιά της νεας ελληνικής, όπως την μιλάμε σήμερα. Έτσι όμως όπως την διδάσκουμε, τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι είναι δύο διαφορετικές γλώσσες. Πέφτουν μετά πάνω στην καθαρεύουσα, ένα Παπαδιαμάντη ή ένα Βιζυηνό ας πούμε, και βλέπουν μια γλώσσα, η οποία δεν τους θυμίζει απολύτως τίποτα, καθώς οι κανόνες της δεν είναι ούτε των νέων αλλά ούτε και των αρχαίων ελληνικών. Και φυσικά, η έννοια της συνέχειας, την οποία διατυμπανίζουμε όταν διακηρύσσουμε την αναγκαιότητα της διδασκαλίας των αρχαίων σε όλο και μικρότερες τάξεις, απλά δεν υπάρχει. Ελληνικά δεν είναι μόνο ο Θουκυδίδης και μετά ο Παπανούτσος! Είναι και ο Λουκιανός και ο Πλούταρχος, είναι η Αλεξιάδα, είναι τα Πτωχοπροδρομικά και ο Διγενής Ακρίτας, ο Ερωτόκριτος και ο Μακρυγιάννης. Υπέροχα κείμενα, σε πανέμορφα ελληνικά, τα οποία τα παιδιά τα βλέπουν ακροθιγώς και σε μάθημα που θεωρείται δευτερεύον. Για ποια συνέχεια μιλάμε;

Είμαι της άποψης να φύγουν τα αρχαία από το πρωτότυπο και από το γυμνάσιο και να επικεντρωθούμε στη λογοτεχνία και στην ανάλυση κειμένων. Ας δούμε και τη διδασκαλία της λογοτεχνίας σε άλλες χώρες. Ας διδάξουμε επιτέλους ένα λογοτεχνικό έργο ολόκληρο. Ας μάθουμε τη συνέχεια της γλώσσας μας μέσα από τη λογοτεχνία. Δεν είναι δυνατόν να κάνουμε 3 ώρες αρχαία στο γυμνάσιο και 6 (έλεος!) στην α' λυκείου, με τη λογοτεχνία 2 ώρες και το καθαρά γλωσσικό μάθημα+την παραγωγή κειμένου άλλες 2!!! Πρέπει να βρούμε ένα τρόπο να δώσουμε στα παιδιά εφόδια για μετά. Το θέμα δεν είναι να μάθει το παιδί το ίστημι και τις δασυνόμενες λέξεις. Αν δεν μπει σε μια φιλοσοφική, θα τα ξεχάσει σε ένα χρόνο το πολύ. Το θέμα είναι να μπορέσει να εμβαθύνει στο περιεχόμενο των κειμένων και να αγαπήσει πάνω απ'όλα τη γλώσσα και τα κείμενα που έχουν γραφτεί σε αυτήν. Μέχρι τώρα, έχουμε καταφέρει ακριβώς το αντίθετο!!! Και μην ξεχνάτε: "Παιδεία είναι αυτό που μένει αφού ξεχάσεις αυτά που έμαθες στο σχολείο".  ;)

Αποσυνδεδεμένος nobody

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 217
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #35 στις: Μάρτιος 31, 2009, 11:55:41 πμ »
απο τι εχουν κουραστει τα παιδια στο δημοτικο;

γιατι οτι εχουν κουραστει αυτο ειναι γεγονος, αλλα τι ειναι αυτο που τους κουραζει?
γιατι μολις πριν ειπατε οτι η γλωσσα δεν διδασκεται καν....
οποτε, αν ετσι εχουν τα πραγματα, μηπως τα εχουν επιβαρυνει με νομους της φυσικης, μιγαδικους,αλγοριθμους,τριγωνομετρια και επιπεδομετρια επιπεδου ΝΑΣΑ και οσο για τη γλωσσα, πιασ το αβγο και κουρευτο?
και ΟΚ. ρωτω, πως ειναι δυνατον να κατανοουν τα προχωρημενα μαθηματικα και δεν κατανοουν τη λεξη "υδωρ"

εμ, ετσι εξηγειται λοιπον. πανε μετα στο γυμνασιο και ακουν αρχαια και τους φαινονται κινεζικα.
ΑΡΑ, δεν φταινε τα αρχαια. το συστημα φταιει.
Έχεις δει καθόλου τα βιβλία μαθηματικών του δημοτικού; Γνωρίζεις τι σημαίνουν οι έννοιες μιγαδικός αριθμός και ολοκληρώματα; Γιατί σίγουρα
αυτές οι έννοιες δεν διδάσκονται στο δημοτικό παρά μόνο στις ανώτερες τάξεις του Λυκείου(ίσως μόνο στην Γ). Μη δημιουργούμε εντυπώσεις χωρίς να ξέρουμε τι λέμε. Όσο για τη διδασκαλία των Αρχαίων, πιστεύω ότι δεν θα έπρεπε να  διδάσκονται ούτε στο Γυμνάσιο. Το γλωσσικό ζήτημα έχει τελειώσει εδώ και χρόνια και η γλώσσα μας, η γλώσσα του λαού, είναι η δημοτική. Οι νεκραναστάσεις πεθαμένων γλωσσών δεν ωφελούν σε τίποτα (ή μάλλον ωφελούν άλλους σκοπούς).  Παραθέτω την άποψη του Κριαρά  από τη συνέντευξη στο Διαβάζω το 2006
Παράθεση
[...]μολονότι έχει συντελεστεί ήδη το άλλο ανήκουστο, να ξαναφέρουν την αρχαία γλώσσα, αυτούσια, στο γυμνάσιο. Μα τι να μάθει το παιδί στο γυμνάσιο από την αρχαία γλώσσα, εφόσον έρχεται από το δημοτικό και δεν ξέρει τη δική του, τη σύγχρονη; Και στο παιδί αυτό ερχόμαστε εμείς να του μάθουμε μια άλλη γλώσσα, την αρχαία. [..]

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 7358
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #36 στις: Μάρτιος 31, 2009, 12:01:22 μμ »
μαλλον δεν καταλαβες τιποτα απο οσα ειπα, συναδελφισσα.

υ.γ. νεκρη γλωσσα η αρχαια?
μαλλον κατι ατομα  που εχουν τετοιες ιδεες οδηγησαν τα πραγματα εδω. ισως εχεις και δικαιο!
"Το τερπνόν μετά του ωφελίμου": μια αμετάκλητα καταδικασμένη ισοζυγία

Το ιερατείο του ύπνου και η διά των ονείρων καύσις των αιρετικών της νύχτας (Γ. Χειμωνάς)   


Αποσυνδεδεμένος selas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 592
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ60
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #37 στις: Μάρτιος 31, 2009, 12:04:08 μμ »
απο τι εχουν κουραστει τα παιδια στο δημοτικο;

γιατι οτι εχουν κουραστει αυτο ειναι γεγονος, αλλα τι ειναι αυτο που τους κουραζει?

Δυστυχώς κουράζονται ήδη από την ηλικία του Δημοτικού, γιατί πηγαίνουν τουλάχιστον μία γλώσσα (κυρίως αγγλικά, όπου γίνεται κυριολεκτικά "κούρσα" για να πάρουν γρήγορα το  lower και να τελειώνουν - περιμένουν και άλλες "πολύτιμες γνώσεις" στη σειρά), πολλές φορές και δεύτερη, μαθαίνουν υπολογιστές πολύ συχνά και φυσικά και ένα άθλημα, που τα παιδιά το ζητάνε μεν, είναι ό,τι καλύτερο και προσφέρει όσα έχουν χαθεί με το εξαφανισμένο πια παιχνίδι στις αυλές και τα πάρκα, για να μη πω για μουσικά όργανα, χορούς κτλ κτλ..


Παράθεση
οποτε, αν ετσι εχουν τα πραγματα, μηπως τα εχουν επιβαρυνει με νομους της φυσικης, μιγαδικους,αλγοριθμους,τριγωνομετρια και επιπεδομετρια επιπεδου ΝΑΣΑ και οσο για τη γλωσσα, πιασ το αβγο και κουρευτο?

ακριβώς αυτό. Πιασ' το αυγό και κούρευτο είναι όλα αυτά τα πράγματα στο μυαλό των παιδιών, διότι είπαμε, σφουγγάρι το παιδικό μυαλό,αλλά όχι και σχολείο και όλα τα υπόλοιπα μαζί... 

Παράθεση
ΑΡΑ, δεν φταινε τα αρχαια. το συστημα φταιει.

φυσικά φταίει το σύστημα. Γιατί αν το σχολείο ήταν όπως θα έπρεπε να είναι (μην αρχίσω να λέω για Ευρωπαϊκά πρότυπα και πληγωθώ,τα ξέρετε άλλωστε) τότε και θα μαθαίναν τα παιδιά πραγματικά αυτά που είναι ωραίο και καλό και χρήσιμο να μάθουνε (και μουσική, και αθλητισμό, και τα μαθήματά τους, και υπολογιστές και οοοοοοοοοοοοοοοολα) αλλά και τα αρχαία θα ήταν υπέροχα.

Και τώρα που τα είπα όλα αυτά και φαίνεται ότι δεν τα θέλω τα αρχαία στο σχολείο, θα κάνω την έκπληξη. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου για τη διδασκαλία τους στο Δημοτικό. Ειδικά με αυτές τις ωραίες προτάσεις διδασκαλίας που διάβασα πιό πάνω.  ;) απλά φοβάμαι μη γίνει και αυτό άλλη μια στείρα γνώση στα φορτωμένα κεφάλια των παιδιών... :-\

Παράθεση
ειπα να κοψω το καπνισμα αλλα δεν με αφηνετε. ας αναψω ενα......

Μαζί σου και σ' αυτό... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ό,τι και να γίνει, χαμογέλα...:)

Αποσυνδεδεμένος walse

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 227
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #38 στις: Μάρτιος 31, 2009, 12:06:03 μμ »
Θα αναψω και εγω ένα για συμπαράσταση :P
Μαρκο είμαι νηπιαγωγός και βλέπεις γονεις στην αρχή της χρονιάς που
ρωτούν: πότε θα μάθουν τα γραμματα? και αναλύεις τους λόγους που δεν πρεπει με το βούρδουλα να τους μάθεις γραμματα
 και έρχεται η απάντηση: ναι αλλα το δικό μας παιδι είναι προχωρημένο γιατι δεν κάνετε κατι?
Και βρίσκεσαι εσυ, εγω, ο άλλος σε κατάσταση αμόκ. Λες και αν τα μαθει από το νηπιαγωγείο θα γίνει Αινσταιν (ασε που τελικα αν υπαρξει ένα προβλημα σου απαντουν και ο Αινσταιν στα απλά δεν τα κατάφερνε)και χτυπας ξανα το κεφάλι σου στον τοιχο
Και τώρα που άλλαξαν τα βιβλία της γλώσσας( που κατ'εμε είναι πιο καλα από τα άλλα ),τους ξινίζουν.Που καποιοι δασκαλοι οργανώνουν τη διδασκαλία τους σαν να έκαναν το "Η γλώσσα μου". αααααααα είναι δυσκολα λεν οι γονείς. αφου το παιδακι σου είναι Αινσταιν τι σκας? Αφου γραφει από τα 3 του μόνη σου το είπες. Αφου ενώνει τελειες με ανεση, αφου τελικά το δεκαχρονο είναι πιο έξυπνο!!!!!!!
ξερεις με τι διαφωνώ? Ναι έχουν πολλα να αποστηθίσουν, πολλες πληροφορίες συγκεντρωμένες  αλλα οι γονεις, οι δάσκαλοι, η κοινωνία τους τα έκανε ευκολα όλα.....πολυ ευκολα! όταν ο δασκαλος ζητα πληροφορίες όλοι την επομένη του πηγαίνουν! Απο το Intrnet μόνο, που καθόταν η μαμα μέχρι τις 12 για να τα βρεί και ο δασκαλός αντι να τους πει ναι ωραία αλλα υπάρχει και η εγκυκλοπαίδεια δεν λεει τπτ.
γιατί όταν έχουν θρησκευτικά αφήνει το περιθώριο όποιος θέλει ας μαθει το "πιστευω".ΔΕν μου αρεσουν τα θρησκευτικα και δεν μου άρεσαν απο μαθήτρια που είχαμε την καινη και την παλαια(οχι παλια )διαθήκη.αλλα θα μπορουσαν αφού υφίσταται(?) να το υποστηρίξουν και να μιλήσουν για τις φιλοσοφίες που μπορεί να ενεπνευσαν το χριστιανισμό.......Απ ότι καταλαβαίνεις το ζήτημα είναι πολύ πιο συνθετο από ένα:είμαι ΥΠΕΡ ή Κατα στην εισαγωγή των Αρχαίων. Και ρωτώ και κατι άλλο αφου΄ούτε στο Γυμνασιο δεν κατανοουν τα παιδια τη συνέχεια γιατι να την καταλάβουν στο δημοτικό??????
Και επίσης γιατι να μην μπορουν επίσης να κατανοήσουν ενα νεο κείμενο και να δωσουν σωστές ολοκληρωμένες απαντησεις?
Ε, ναι.......γυρισα!!!!!
it takes two to tango

Αποσυνδεδεμένος γιωτακι

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 334
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #39 στις: Μάρτιος 31, 2009, 12:49:27 μμ »
Ξερετε ποσο πιο ενδιαφερον μαθημα θα ηταν τα Αρχαια αν επικεντρωνόμασταν  στα ερμηνευτικα και στα νοηματα που μπορει να βγαζουν ολα σχεδον τα αρχαια κειμενα,τα οποια εινια διαχρονικα! Οι μαθητες θα αντιμετωπιζαν το μαθημα πιο θετικα οχι οπως τωρα που το μισουν και τους δικαιολογω α π ο λ υ τ α. Δεν ειναι δυνατον να εχεις μπροστα σου τοσο αξιολογα κειμενα και ολη την ωρα να την ξοδευεις στο συντακτικο και στη γραμματικη, συντακτικο..γραμματικη..συντακτικο..γραμματικη!!Εγω περαν του δημοτικου και της Α΄ Γυμνασιου δε θυμαμαι να εκανα ποτε στο σχολειο τοσο λεπτομερειακα ουτε γραμματικη ουτε συντακτικο της Νεας Ελληνικης!Για να μη μιλησω για τωρα που σχεδον εχει εξαφανιστει! Ειναι τοση η εξειδικευση πανω στα Αρχαια,που αν πεις σε ενα πιαδι π.χ. της θεωρητικης, πες μου εναν κανονα συντακτικου της Νεας ή κλεινε ενα ρημα στα Νεα ή πες μου τους χρονους στα Νεα , απλα δε θα ξερει να σου πει ή θα δυσκολευτει να τα επαναφερει στη μνημη του. Αν του πεις κλεινε μου το λυω σε ενεργητκη, μεση θα σου πει οχι μονο αυτα νερακι αλλα και τους δευτερους και τους τριτους τυπους μη σας πω και τους τεταρτους!Εδω εχουμε φτασει..για να μην πω καταντησει!

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #40 στις: Μάρτιος 31, 2009, 01:25:31 μμ »
θεωρω οτι τα νεα ειναι η απολυτη συνεχεια των αρχαιων κ για να μιλαει καποιος σωστα ελληνικα πρεπει να ξερει κ αρχαια. διαφωνω ομως στον τροπο που μαθαινονται τα αρχαια. ναι θεωρω υπερβολικο να μαθαινουν τα ιστημι κτλ. μεσα ομως απο τα αρχαια μαθαινουν κανονες συντακτικου που πολλοι απο αυτους ισχυουν κ στα νεα ελληνικα. ποτε διδαχτηκαν κανονικα τα παιδια για τα απροσωπα ρηματα στα νεα ελληνικα? τουλαχιστον οσους μαθητες εχω εγω -αν κ μερικοι απο αυτους ειναι αριστοι- μονο μεσα απο τα αρχαια καταλαβαν κ την απροσωπη συνταξη στα νεα. συμφωνω οτι ειναι υπερβολικες 6 ωρες αρχαιων στην α λυκειου. επισης θεωρω οτι θα επρεπε να μειωθουν οι ωρες των αρχαιων κ στη θεση τους να μπει ενα μαθημα γλωσσολογιας. μονο μεσα απο τη γλωσσολογια μπορουν τα παιδια να καταλαβουν την πραγματικη συνεχεια της γλωσσας. ειναι πολυ ενδιαφερον μαθημα κ χωρις ιδιαιτερους κανονες αν διδαχτει σωστα. δεν θα ηταν πολυ ενδιαφερον να μαθουν τα παιδια πώς απο τη λεξη υδωρ των αρχαιων προηλθε η νεοελληνικη νερο? δυστυχως ομως ο τροπος που διδασκονται τα αρχαια, δεν αφηνει τα παιδια να αγαπησουν αυτο το μαθημα...

Αποσυνδεδεμένος hobbit

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 90
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ70
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #41 στις: Μάρτιος 31, 2009, 01:26:57 μμ »
Αν και ως φιλόλογος θα είχα συμφέρον να μπει στο δημοτικό η αρχαία ελληνική, νομίζω ότι δε χρειάζεται.
Οι φιλόλογοι στο δημοτικό έχουν θέση μόνο για να διδάξουν λογοτεχνία (σε επίπεδο ανάλογο της ηλικίας των παιδιών), και ορισμένα γλωσσικά στοιχεία (σε αυτό το σημείο μπορεί να γίνει και κάποια σύνδεση με τα αρχαία, π.χ. ρίζες λέξεων, αλλά κι αυτό χαλαρά, πιο πολύ σαν παιχνίδι).
Τα παιδιά στο δημοτικό, λυπάμαι που το λέω αλλά είναι η αλήθεια από προσωπική εμπειρία, δε μαθαίνουν τη νέα ελληνική καν. Η γραμματική δε διδάσκεται συστηματικά και ούτε από μικρές τάξεις. Η διδασκαλία της γίνεται ευκαιριακά και χωρίς συνέχεια. Εκείνα που οι περισσότεροι από εμάς ζήσαμε, ασκήσεις του τύπου "να κλίνετε το ρ. χτενίζω σε όλους τους χρόνους ενεργητικής και παθητικής ή να κλίνετε το ωραίο περιβόλι, επίθετο κ ουσιαστικό μαζί", ξεχάστε τα! Το ίδιο ισχύει και για το μάθημα της έκθεσης. Έκθεση του στυλ περιγράψτε κάτι, ένα τοπίο, τα συναισθήματά σας, διηγηθείτε κάτι με αρχή , μέση , τέλος...δεν υπάρχει.
Δασκάλα στη δ' δημοτικού, όταν τη ρωτήσαμε (οι γονείς) γιατί δεν κάνουν γραμματική, μας είπε ότι "δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο από το πρόγραμμα" κι όταν επιμείναμε αποφάσισε να τους κάνει κάποια πράγματα (με φυλλάδια, ασκήσεις κλπ) λέγοντάς μας "αυτό που κάνω δεν επιτρέπεται, μη με καρφώσετε, όμως ". Να σημειώσω εδώ πως τα παιδιά αυτής της ηλικίας, για να μην πω και μικρότερης, διδάσκονται αγγλικά, στα οποία το πρώτο που μαθαίνουν είναι γραμματική, κλίση ρημάτων i am, you are, χρόνους have-had-had. Αν, λοιπον, αδυνατούν να σου απαριθμήσουν  τα μέρη του λόγου και περιλαμβάνουν τον υπερσυντέλικο σε αυτά, ή παιδιά 6ης τάξης ,που θα πάνε γυμνάσιο του χρόνου, δεν μπορούν να κλίνουν το σύνηθες κατάστημα, τι να λέμε ; Ας πατήσουν γερά πάνω στα νέα ελληνικά πρώτα ωστε να έχουν βάσεις και για το γυμνάσιο.
Ας μας διαφωτίσει και κάποιος δάσκαλος από το φόρουμ για το τι ισχύει. Εγώ καταγράφω μια προσωπική εμπειρία. (Πόσο προσωπική μπορεί να είναι όμως, όταν σου λέει ότι αυτή είναι η κατεύθυνση των προγραμμάτων;)

Είμαι δασκάλα στη Β΄δημοτικού και θα συμφωνήσω με τη συννεφούλα ως προς το ότι μέσα στα σχολικά βιβλία της γλώσσας δεν περιλαμβάνονται σχεδόν καθόλου κανόνες γραμματικής και ορθογραφίας αν και υπάρχουν αρκετές ασκήσεις που βασίζονται σε αυτούς. Προσωπικά ξεκίνησα από την αρχή της χρονιάς να διδάσκω στα παιδιά τη γραμματική με κανόνες όπως ακριβώς έκανε και η δική μου δασκάλα στην αντίστοιχη τάξη. Χρησιμοποίησα γι'αυτό εξωσχολικά βοηθήματα και επίσης τους βάζω πληθώρα γραμματικών ασκήσεων του τύπου "κλίνετε το τάδε ρήμα και το δείνα ουσιαστικό" ή "αναγνωρίστε τι μέρος του λόγου είναι η τάδε λέξη του κειμένου που έχουμε για ανάγνωση". Όσον αφορά τη γνώση λέξεων που προέρχονται από την αρχαία ελληνική, έχουμε ήδη αρχίσει να καταγράφουμε μερικές στο λεξικό που φτιάχνει κάθε παιδί με τις άγνωστες λέξεις κάθε μαθήματος (π.χ. τα παιδιά γνωρίζουν τι σημαίνουν η λέξεις ύδωρ, ίππος, σίτος κ.α.). Επίσης, έχουμε μάθει τι είναι τα πνεύματα και οι τόνοι της αρχαίας ελληνικής, γιατί τα βρήκαμε σε ένα κείμενο του σχολικού βιβλίου που ήταν γραμμένο σε πολυτονικό. Συνεπώς, δε φταίνε σε τίποτα τα βιβλία της γλώσσας, τα οποία προσωπικά θεωρώ πολύ καλύτερα από τα παλιά, διότι δίνουν στο δάσκαλο ερεθίσματα για να ψάξει υλικό και να διδάξει στα παιδιά τόσο γραμματική όσο και λέξεις προερχόμενες από την αρχαία ελληνική. Φυσικά η δουλειά αυτή δεν μπορεί να γίνει με άνεση σε τάξη με 25 μαθητές όπου αρκετοί δεν έχουν ως μητρική γλώσσα την ελληνική ή έχουν μαθησιακά προβλήματα, γιατί σε αυτή την περίπτωση ο δάσκαλος μετά βίας προλαβαίνει να καλύψει την ύλη του βιβλίου και δεν υπάρχει χρόνος για τίποτα επιλέον. Το να μπουν τα αρχαία στο δημοτικό ως αυτούσιο μάθημα δεν έχει νόημα. Πιο χρήσιμο θα ήταν να εξοικιωθούν πρώτα τα παιδιά με το πολυτονικό σύστημα και με παλαιότερους λεξιλογικούς και γραμματικούς τύπους μέσω λογοτεχνικών κειμένων σε απλή καθαρεύουσα, κάτι που μπορεί να τους διδάξει κάθε δάσκαλος αν ενσωματωθούν τέτοια κείμενα στο μάθημα της γλώσσας ή δοθούν ώρες του αναλυτικού προγράμματος για λογοτεχνία, όπου θα μπορεί ο ίδιος να βρει και να αξιοποιήσει κατάλληλα για το σκοπό αυτό κείμενα.

 

Pde.gr, © 2005 - 2014

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 24490
  • Τελευταία: Guy Fawkes
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 801260
  • Σύνολο θεμάτων: 14303
  • Σε σύνδεση σήμερα: 267
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 41
Επισκέπτες: 187
Σύνολο: 228

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.13 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.