*

Ψηφοφορία

Πώς μπορεί κατά την άποψή σας να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των φιλολόγων;

Όλοι οι διορισμοί μέσω ΑΣΕΠ
88 (18.4%)
Με το υπάρχον σύστημα
7 (1.5%)
Με επαναφορά της επετηρίδας
33 (6.9%)
Με διορισμό φιλολόγων και σε Δημοτικά
147 (30.8%)
Με διαχωρισμό του κλάδου σε Αρχαία, Νέα, Ιστορία και μείωση του αριθμού των φιλολογικών σχολών
202 (42.3%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 468

Αποστολέας Θέμα: Πώς μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των Φιλόλογων;  (Αναγνώστηκε 225181 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Kotsios

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 103
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ;
« Απάντηση #14 στις: Φεβρουάριος 17, 2007, 01:23:27 πμ »
Όσο για τα δημοτικά,έχει μηδαμινές πιθανότητες να γίνει αφού θα θιχθούν τα εργασιακά δικαιώματα των δασκάλων.
Για ολοήμερο γυμνάσιο-λύκειο,είναι και αυτό τελείως απίθανο.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ;
« Απάντηση #15 στις: Φεβρουάριος 17, 2007, 01:49:36 πμ »
Το ολοήμερο γυμνάσιο δεν είναι τελείως απίθανο. Έχει προταθεί στο παρελθόν από το ίδιο το υπουργείο παιδείας

Αποσυνδεδεμένος ioanna89

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ;
« Απάντηση #16 στις: Φεβρουάριος 17, 2007, 06:25:44 πμ »
Πολύ καλή η ψηφοφορία και η συζήτηση που άνοιξε ο Ovidius. Προτείνω -αφού καταθέσει ο καθένας την άποψή του- να συνταχθεί ένα κείμενο προτάσεων που θα αποσταλεί σε ΥΠΕΠΘ, Π.Ι., πανεπιστήμια, κόμματα, συνδικάτα εκπαιδευτικών, εκπαιδευτικές ιστοσελίδες κ.λπ.

Νομίζω ότι θα μπορούσε να γίνει ένας συνδυασμός κάποιων από αυτά που προτείνονται:

1. Διορισμός στα δημοτικά:
Ο διορισμός φιλολόγων και μαθηματικών στις 2 τελευταίες τάξεις έχει προταθεί από διάφορες πλευρές (π.χ. Μπαμπινιώτης), αλλά αντιδρούν οι δάσκαλοι (η Γιαννάκου ήταν έτοιμη να το επιτρέψει για τα ιδιωτικά δημοτικά μετά από αίτημα των ιδιοκτητών λόγω έλλειψης δασκάλων, αλλά αντέδρασαν η ΔΟΕ και η ΟΙΕΛΕ· τελικά επιτράπηκε να προσλαμβάνονται στα ιδιωτικά δημοτικά νηπιαγωγοί για τις 2 πρώτες τάξεις). Οι δάσκαλοι θέτουν θέμα εργασιακών δικαιωμάτων και παιδαγωγικής κατάρτισης. Ως προς το πρώτο έχουν δίκιο, αλλά θα μπορούσε να λυθεί με απόλυτη προτεραιότητα στους δασκάλους και, όπου υπάρχουν κενά, να διορίζονται φιλόλογοι και μαθηματικοί (αυτό πρότεινε και ο Μπαμπινιώτης). Το δεύτερο δεν πολυευσταθεί, γιατί ήδη υπάρχουν στα δημοτικά γυμναστές, ξενόγλωσσοι και πληροφορικοί. Άλλωστε, οι απόφοιτοι  ΦΠΨ και ΦΚΣ έχουν παιδαγωγική κατάρτιση, οπότε μια άλλη λύση είναι να μπορούν -έστω αυτοί- να διορίζονται και στην πρωτοβάθμια (τουλάχιστον στα ολοήμερα).
Οι διορισμοί να γίνονται με το ισχύον σύστημα. Αν διορίζονται ως φιλόλογοι, μαθηματικοί κλπ να δίνουν ΑΣΕΠ στην ειδικότητά τους (όπως τώρα οι ξενόγλωσσοι και οι γυμναστές). Οι των ΦΠΨ ή ΦΚΣ να μπορούν να δίνουν και στον διαγωνισμό των δασκάλων, είτε με ποσόστωση (x% δάσκαλοι - y% ΦΠΨ) είτε με προτεραιότητα των δασκάλων, δηλ. να προηγούνται οι δάσκαλοι που πέρασαν τη βάση και, αν μείνουν κενά, να διορίζονται ΦΠΨ σύμφωνα με τη σειρά επιτυχίας.

2. Μείωση αριθμού σχολών ή/και εισακτέων:
Η κατάργηση υπαρχόντων τμημάτων είναι μάλλον ανέφικτη, εφόσον δημιουργήθηκαν για οικονομικούς και πολιτικούς λόγους. Τουλάχιστον να μη δημιουργηθούν νέα και παράλληλα να μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων στα δύο μεγαλύτερα πανεπιστήμια.

3. Διαχωρισμός του κλάδου σε ειδικότητες:
Αυτό θα ήταν σωστό, κυρίως για εκπαιδευτικούς λόγους. Θα έπρεπε, αν μη τι άλλο, να υπάρχει  χωριστός κλάδος ιστορικών όπως στις άλλες χώρες (άλλη μια ελληνική πρωτοτυπία). Όμως το βλέπω δύσκολα πραγματοποιήσιμο για διάφορους λόγους. Ας πούμε, οι απόφοιτοι ΦΠΨ και ΦΚΣ σε ποια ειδικότητα θα ενταχθούν και με ποια λογική (ή θα είναι πασπαρτού σε όλες); Έπειτα, θα μετατοπιστεί το πρόβλημα του μπλοκαρίσματος εσωτερικά σε βάρος των ιστορικών (που δεν είναι και λίγοι). Κατά τη γνώμη μου, διαχωρισμός μπορεί να γίνει μόνο υπό δύο προϋποθέσεις: α) αναβάθμιση της Ιστορίας, ήτοι αύξηση των διδακτικών ωρών (οι οποίες όμως από πού θα αφαιρεθούν;) και κατάργηση της δεύτερης ανάθεσης σε ξενόγλωσσες ειδικότητες και β) ότι θα γίνουν παράλληλα το 1 (τουλάχιστον η δυνατότητα διορισμού των αποφοίτων ΦΠΨ-ΦΚΣ και στα δημοτικά) και το 2 (μείωση εισακτέων).

4. Ολοήμερα Γυμνάσια-Λύκεια:
Είναι νομίζω αίτημα και της ΟΛΜΕ η επέκταση του θεσμού σε όλα τα Γυμνάσια (λειτουργούν ελάχιστα πιλοτικά). Πολύ δύσκολα όμως θα γίνει, όχι γιατί δεν υπάρχουν λεφτά αλλά επειδή οι τσέπες τους έχουν καβούρια. Εδώ σπάνε τις θέσεις αναπληρωτών σε θέσεις ωρομισθίων (τους οποίους πληρώνουν μετά από τρία τέρμινα). Όσο για τα Λύκεια, συμφωνώ ότι έτσι κι αλλιώς ο θεσμός δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει, λόγω φροντιστηρίων και απροθυμίας των μαθητών. Δεν βλάπτει πάντως να το προτείνουμε/ζητήσουμε και εμείς, όπως και τη μείωση των μαθητών ανά τάξη.

5. ΕΠΑΛ:
Συμφωνώ με τη maria h asximi!. Θεωρητικά με τη δημιουργία των ΕΠΑΛ αυξάνονται οι θέσεις για φιλολόγους. Όμως το θέμα είναι πόσοι μαθητές θα τα επιλέξουν. Νομίζω, βέβαια, ότι η εισαγωγή στα ΑΕΙ μέσω ΕΠΑΛ θα είναι πιο εύκολη από ό,τι στο Λύκειο, επειδή θα δίνουν 4 μαθήματα ειδικότητας πιο εύκολα από τα 4 της τεχνολογικής κατεύθυνσης του Ενιαίου Λυκείου. Πάντως, είναι πολύ πιθανό πολλοί να στραφούν στις ΕΠΑΣ (αντίστοιχες με τις ΤΕΣ), στις οποίες οι ώρες μαθημάτων γενικής παιδείας είναι ελάχιστες. Πιστεύω ότι την επόμενη χρονιά θα έχουμε πιο καθαρή εικόνα.

6. Σύστημα διορισμών:
Μην ξεχνάμε ότι το όποιο σύστημα πρέπει να ισχύει για όλους τους κλάδους. Το σύστημα της Κύπρου θα ήταν πολύ καλό για τους φιλολόγους και τους μαθηματικούς (με την προϋπόθεση -εννοείται- ότι θα γίνουν όλα τα παραπάνω και θα αυξηθούν σημαντικά οι θέσεις, ώστε να έχουν προοπτική και οι νεότεροι). Τι θα γίνει όμως με τους θεολόγους ή τους γυμναστές, για παράδειγμα;

Εναλλακτικές λύσεις:

α) Κατάργηση του πίνακα του 40% (δύσκολο) και ΑΣΕΠ για όλους μόνο στο γνωστικό με εισαγωγή και του κριτηρίου της παλαιότητας. Όσοι περνάνε τη βάση, να παρακολουθούν παιδαγωγικά σεμινάρια για έναν χρόνο και να κάνουν πρακτική άσκηση στα σχολεία (με τον μισθό του αναπληρωτή).

β) Bελτίωση και εξορθολογισμός του ισχύοντος συστήματος:
i) Να εισαχθεί η παλαιότητα του πτυχίου ως επιπρόσθετο κριτήριο σε όλους τους πίνακες (ΑΣΕΠ, 40%, Ενιαίος Αναπληρωτών).
ii) Στον πίνακα προϋπηρεσίας (40%) να μπαίνουν μόνο όσοι έχουν περάσει τη βάση σε ένα τουλάχιστον ΑΣΕΠ (έτσι κι αλλιώς οι παλιοί αναπληρωτές της επετηρίδας έχουν διοριστεί). Επίσης, να μην επιτρέπεται η μεταφορά προϋπηρεσίας από άλλη ειδικότητα.
iii) Οι προσλήψεις στην ΠΔΣ και την Ενισχυτική να γίνονται με βάση τη σειρά στον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών και Ωρομισθίων (για όσους έχουν μαζέψει ήδη βυσματική προϋπηρεσία μάλλον δεν μπορεί να γίνει τίποτα, αλλά αντισταθμίζεται κάπως με την εισαγωγή του κριτηρίου της παλαιότητας και της βάσης του ΑΣΕΠ στον πίνακα του 40%).
iv) Η επιτυχία στο προηγούμενο ΑΣΕΠ να μοριοδοτείται στο επόμενο (τουλάχιστον εξίσου με την προϋπηρεσία).
v) Να υπάρχει δυνατότητα κατοχύρωσης βαθμολογίας στη β΄θεματική ενότητα (στο γνωστικό μάλλον δεν γίνεται, γιατί η ύλη αλλάζει). Δηλαδή, αν κάποιος γράψει καλά στη Διδακτική ή/και στα Παιδαγωγικά, να μην χρειάζεται να τα ξαναδώσει.
vi) Last but not least: Να σοβαρευτεί το ΑΣΕΠ και οι κ. της επιτροπής εξετάσεων, να δημοσιεύει τις απαντήσεις στην ιστοσελίδα του, να ξέρουμε ποιοι επιλέγουν τα θέματα και ποιοι διορθώνουν (τουλάχιστον τις ιδιότητές τους).
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 17, 2007, 08:36:11 πμ από ioanna89 »

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ;
« Απάντηση #17 στις: Φεβρουάριος 17, 2007, 01:24:36 μμ »
Ωραία όλα τα παραπάνω μέτρα, αλλά δε νομίζω πως τα περισσότερα από αυτά θα ξεμπλοκάρουν τον κλάδο των φιλολόγων. Ίσως εξορθολογίσουν/διαφοροποιήσουν το σύστημα προσλήψεων, αλλά δεν θα δημιουργήσουν πολλές θέσεις εργασίας. Απαντάω σε μερικά από αυτά τα μέτρα, χωρίς να τηρώ τη σειρά με την οποία αναφέρθηκαν από την ioanna89.

1. Ως προς το ζήτημα της παλαιότητας πτυχίου, όσο και να με συμφέρει προσωπικά, δε θα ήμουν σύμφωνος, καθώς το μέτρο αντιβαίνει την αρχή της αξιοκρατίας στην επιλογή. Ιδεατά, αν αποδεχτούμε πως το κράτος ως εργοδότης θέλει να επιλέγει τον εργαζόμενο εκείνον που μπορεί να κάνει καλύτερα την εκάστοτε δουλειά, με ποιο κριτήριο να πριμοδοτεί αυτόν που έχει τελειώσει παλαιότερα από έναν άλλο; Στρατός είναι ή επετηρίδα;

2. Σίγουρα συμφωνώ με την κατάργηση του 40%. Το μέτρο πλέον δε μοιάζει αξιοκρατικό. Ξεκίνησε για να θεραπεύσει τη βάναυση κατάργηση της επετηρίδας και να αποκαταστήσει εκείνους που ήταν προ των πυλών του διορισμού. Πλέον δεν καταλαβαίνω τι εξυπηρετεί, και ακόμη περισσότερο δεν μπορώ να καταλάβω πώς μερικοί φιλόλογοι μπορούν να συγκεντρώνουν 30 μήνες προϋπηρεσίας σε μέρες τέτοιας λειψυδρίας εργατοωρών για φιλολόγους στα δημόσια σχολεία.

3. Ο διορισμός στα δημοτικά σίγουρα πηγαίνει ενάντια στα επαγγελματικά δικαιώματα των δασκάλων, οπότε δεν είναι κάτι δίκαιο. Σκεφτείτε πώς θα νιώθατε ως φιλόλογοι, αν οι δάσκαλοι αντιμετώπιζαν πρόβλημα θέσεων, οι φιλόλογοι όχι, και οι πρώτοι ζητούσαν να δουλέψουν στη 2βάθμια. Θα ήσαστε τόσο αλτρουιστές;
Στην Κύπρο, όπου εφαρμόζεται ένα ανάλογο μέτρο, δεν πρόκειται για διορισμό, αλλά για πρόσληψη αναπληρωτών φιλολόγων σε δημοτικά. Αν εδώ ίσχυε κάτι τέτοιο, σκεφτείτε τι θα γινόταν. Προσθέστε στους 17.800 περίπου αιτούντες φιλολόγους στο διαγωνισμό και όσους άλλους υπάρχουν και δεν τολμούν να υποβάλουν αίτηση. Δεν ξέρω καν για το τι νούμερο μπορεί να μιλάμε. Βάλτε μετά όλους αυτούς στο 40% που διορίζονται εκτός ασεπ με βάση το 30μηνο. Το βλέπω το 30μηνο να εκτοξεύεται σε 60μηνο.

4. Για το χωρισμό σε ειδικότητες συμφωνώ. Ειδικά για το μάθημα της ιστορίας επιβάλλεται ο διαχωρισμός της ειδικότητας των ιστορικών.

5. Η μοριοδότηση της προηγούμενης επιτυχίας στον ασεπ πολύ λίγο δικαιώνει όσους προσπάθησαν, έγραψαν καλά, αλλά δεν διορίστηκαν. Και ερωτώ: για ποιο λόγο να γίνεται διαγωνισμός κάθε δύο χρόνια, και μην γίνεται μόνο αφού πρώτα διοριστούν οι επιτυχόντες από τον προηγούμενο διαγωνισμό.

Επαναλαμβάνω, πως οι παραπάνω απαντήσεις αφορούν κυρίως το σύστημα προσλήψεων, το οποίο σίγουρα πρέπει να βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό. Για μένα ο μόνος τρόπος που μπορεί να ξεμπλοκάρει τον κλάδο είναι το άνοιγμα θέσεων εργασίας τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Νομίζω πως σε αυτό το σημείο, καθώς οι περισσότεροι είμαστε σε φάση αναζήτησης μιας αξιοπρεπούς θέσης εργασίας, βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος. Εγώ λοιπόν θα πρότεινα να αγωνιστούμε για:

1. Αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας στον ιδιωτικό τομέα.
Αν εμείς που τόσο αρεσκόμαστε σε δηλώσεις διαμαρτυρίας, είχαμε πετύχει όλα αυτά τα χρόνια (1998-2006) αξιοπρεπή αντιμετώπιση από τους φροντιστηριούχους (ασφάλιση, μισθολογική εξίσωση με δημόσιο κτλ.), για ποιο λόγο να αναζητούσαμε τη θαλπωρή του δημοσίου σχολείου;

2. Άνοιγμα των θέσεων διοικητικού/οικονομικού σε όλους τους πτυχιούχους.
Οι θέσεις αυτές είναι κυρίως γραμματειακές, όμως οι απόφοιτοι φιλοσοφικής σχεδόν αποκλείονται από την επιλογή. Να κάτι που θα μπορούσαμε πιο εύκολα να διεκδικήσουμε.

3. Να αναφέρω και πάλι τα ολοήμερα γυμνάσια, που πιστεύω πως σε συνδυασμό με τα δύο παραπάνω μέτρα θα μπορέσει να ξεπλοκάρει το κλάδο των φιλολόγων.

Θά ήθελα πολύ να ακούσω τις απόψεις και τις προτάσεις σας στα παραπάνω σημεία, και κυρίως στα τρία τελευταία. Τέλος, συγγνώμη για το μέγεθος του παραπάνω μηνύματος, και ευχαριστώ για το χρόνο που διαθέσατε να το διαβάσατε.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος ovidius

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 559
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
    • Ασεπάδικο2
Απ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ;
« Απάντηση #18 στις: Φεβρουάριος 17, 2007, 02:02:54 μμ »
Να πω και γω κάποια πράγματα για τα παραπάνω :

1. Για την παλαιότητα πτυχίου. Δεν θα πρέπει να βλέπουμε μανιχαϊστικά το θέμα, δηλαδή ότι άλλο είναι η καλή αξιοκρατία και άλλο ο κακός διορισμός με βάση την παλαιότητα του πτυχίου. Το Ελληνικό Πανεπιστήμιο σίγουρα οφείλει να βελτιωθεί.Πρέπει να προσφέρει όλα τα απαραίτητα επιστημονικά και παιδαγωγικά εφόδια στους φοιτητές, ώστε οι απόφοιτοί του να μπορούν θεωρητικά και πρακτικά να επανδρώνουν τα σχολεία.Στην ουσία θα πρέπει ένας κύκλος μαθημάτων των φιλολογικών σχολών να ακουμπά στο αναλυτικό πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να υπάρχουν εργασίες, μαθήματα και σεμινάρια παιδαγωγικών και διδακτικής είτε σε ένα 5ο έτος, είτε μετά την αποφοίτησή μας. Διαφωνώ κάθετα στην αποσύνδεση του πτυχίου μας από την αγορά εργασίας και στην υποβάθμισή του, που γίνεται από το ΑΣΕΠ.Ως απόφοιτος του Ιστορικού Αρχαιολογικού, δε δέχομαι να αξιολογούμε από οποιαδήποτε αρχή στο αν ξέρω από πού πέρασε η 19η Σταυροφορία ή στο από τί υλικό είναι φτιαγμένο το χ μνημείο. Αυτό δεν είναι αξιολόγηση, είναι εμπαιγμός. Το κράτος οφείλει να σέβεται το Πανεπιστήμιό του και κατεπέκταση τους απόφοιτούς του. Δέχομαι ότι οι παιδαγωγικές γνώσεις μου είναι ελλιπείς (και δε θα γίνω παιδαγωγικά πιο σοφός αν λύσω 1.000.000 ερωτήματα πολλαπλής επιλογής ή παρακολουθήσω 100.000 ώρες μαθημάτων στον Μπόνια). Επομένως να διδαχθούμε όσα πρέπει και να αξιολογηθούμε σε αυτά μέσα στο πανεπιστήμιο και μετά με βάση την παλαιότητα του πτυχίου μας αν επιθυμούμε να προσφέρουμε στη δημόσια εκπαίδευση, να διοριστούμε.

2. Συμφωνώ με την κατάργηση του 40% μόνο αν οι επιτυχόντες των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ αποκτήσουν πριμοδότηση ισχυρή για νέους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών ή έστω μπορέσουν να κατοχυρώνουν την βαθμολογία τους σε κάποια θεματική ενότητα. Αυτό θα πρέπει να το απαιτήσουμε και νομίζω ότι είναι απόλυτα δίκαιο. Αν δε γίνει (όπως και σήμερα δεν ισχύει), το 40% μπορεί να λειτουργήσει ως δεξαμενή που θα απαρτίζεται κατά βάση από επιτυχόντες του ΑΣΕΠ.  Είμαι κατά του θεσμού του ωρομισθίου και της βυσματικής (κατά βάση) πρόσληψης ΠΔΣ. Η ΠΔΣ να γίνεται από τον Πίνακα Επιτυχόντων του ΑΣΕΠ με δημοσίευση των ονομάτων.

3. Ασφαλώς και ο διορισμός στα Δημοτικά φιλολόγων συναντά την αντίδραση των δασκάλων. Όμως μιλάμε αποκλειστικά για θέσεις που μένουν και θα μείνουν στο μέλλον κενές, γιατί οι δάσκαλοι έχοντας το προνόμιο του σίγουρου διορισμού δε δέχονται να διοριστούν σε απομακρυσμένες περιοχές. Πάντως το μέτρο αυτό (που και ακαδημαϊκοί το στηρίζουν πρβλ Μπαμπινιώτης) δεν πρόκειται να γίνει, γιατίαπλούστατα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ συνδικαλιστικό όργανο Αδιόριστων Φιλολόγων, αλλά ούτε πολιτική βούληση.

4. Για να γίνει ο χωρισμός σε ειδικότητες θα πρέπει να γίνει αναθεώρηση των σχολών. Και σε αυτό το θέμα δε ξέρω αν υπάρχει πολιτική βούληση, γιατί έτσι θα φανεί καθαρά πόσο συνδέεται το πτυχίο μας με την αγορά εργασίας, κάτι που αντεύχονται οι κρατούντες.

5. Για τον ιδιωτικό τομέα, τα πράγματα ήταν, είναι και θα είναι σκούρα. Να σου πω φίλε xr15gr ένα προσωπικό παράδειγμα. Όταν ξεκίνησα να δουλεύω σε φροντιστήρια, εργάστηκα για 1 χρόνο σε φροντιστήριο του οποίου η ιδιοκτήτρια είχε το μεγαλύτερο μέρος των καθηγητών ανασφάλιστο και κακοπληρωμένο (έπαιρνα τηλέφωνο τα Χριστούγεννα για να ζητήσω τα λεφτά του Οκτωβρίου). Θα μου πείς πού είναι το σπάνιο...Το περίεργο είναι (αν και σήμερα καταλαβαίνω πλέον ότι δεν είναι περίεργο) ότι η ίδια ιδιοκτήτρια ήταν και πρόεδρος των Φροντιστηριούχων Ελλάδας...Φυσικά τέτοιου είδους φροντιστήρια υπάρχουν πάρα πολλά και κανείς δεν ενοχλείται, γιατί η πλειοψηφία των καθηγητών που εργάζονται σε αυτά τα βλέπουν ως κάτι προσωρινό και όχι μόνιμο.

6. Τέλος τα ολοήμερα γυμνάσια θα πρέπει να είναι ένας από τους βασικούς στόχους μας, ίσως και ο πιο πιθανόν υλοποιήσιμος.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 17, 2007, 02:04:57 μμ από ovidius »
CARPE DIEM

Αποσυνδεδεμένος ioanna89

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ;
« Απάντηση #19 στις: Φεβρουάριος 17, 2007, 03:28:13 μμ »
xr15gr, αρχίζω από τα τελευταία.

Παράθεση
1. Αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας στον ιδιωτικό τομέα.
Αν εμείς που τόσο αρεσκόμαστε σε δηλώσεις διαμαρτυρίας, είχαμε πετύχει όλα αυτά τα χρόνια (1998-2006) αξιοπρεπή αντιμετώπιση από τους φροντιστηριούχους (ασφάλιση, μισθολογική εξίσωση με δημόσιο κτλ.), για ποιο λόγο να αναζητούσαμε τη θαλπωρή του δημοσίου σχολείου;
Συμφωνώ, αυτό θα ήταν το ιδανικό. Αλλά εδώ ανεχόμαστε μοιρολατρικά και αδιαμαρτύρητα τα τερτίπια του ΑΣΕΠ (αντί να πάμε εκεί και να τα σπάσουμε -που λέει ο λόγος), τον παρασιτισμό και την κοροϊδία των φροντιστηρίων, ουσιαστικά την καταρράκωση της αξιοπρέπειάς μας. Πόσο μάλλον τους εργοδότες, από τους οποίους εξαρτάται η επιβίωσή μας.

Παράθεση
2. Άνοιγμα των θέσεων διοικητικού/οικονομικού σε όλους τους πτυχιούχους.
Αυτό έχει γίνει ήδη σε μεγάλο βαθμό. Δες τις τελευταίες προκηρύξεις του δημοσίου, π.χ. αυτή για την ολυμπιακή αξιοποίηση, στις οποίες επίσης πριμοδοτείται η ηλικία (κάτι ανάλογο με την παλαιότητα, δηλαδή). Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχουν πολλές διαθέσιμες θέσεις. Στο δημόσιο υπάρχει υπερπληθώρα διοικητικών ειδικά μετά τις μονιμοποιήσεις χιλιάδων συμβασιούχων, ενώ αντίθετα υπάρχει έλλειψη ειδικών επιστημόνων (θέσεις που δεν αφορούν τον κλάδο μας).

Για τα ολοήμερα Γυμνάσια έγραψα στο προηγούμενο ποστ. Συμφωνώ.

Παράθεση
1. Ως προς το ζήτημα της παλαιότητας πτυχίου, όσο και να με συμφέρει προσωπικά, δε θα ήμουν σύμφωνος, καθώς το μέτρο αντιβαίνει την αρχή της αξιοκρατίας στην επιλογή. Ιδεατά, αν αποδεχτούμε πως το κράτος ως εργοδότης θέλει να επιλέγει τον εργαζόμενο εκείνον που μπορεί να κάνει καλύτερα την εκάστοτε δουλειά, με ποιο κριτήριο να πριμοδοτεί αυτόν που έχει τελειώσει παλαιότερα από έναν άλλο; Στρατός είναι ή επετηρίδα;

Γιατί η προϋπηρεσία είναι πιο αξιοκρατικό κριτήριο από την παλαιότητα (για να μην πω για τους πολύτεκνους, τρίτεκνους κ.λπ); Η παλαιότητα είναι κοινωνικό κριτήριο, όπως και η προϋπηρεσία, και έχει να κάνει με την ιδιαιτερότητα του κλάδου των εκπαιδευτικών. Άλλωστε δεν είπε κανείς να είναι το μοναδικό κριτήριο διορισμού ή να διορίζονται οι παλιοί πτυχιούχοι χωρίς ΑΣΕΠ. Απλώς ως πρόσθετο κριτήριο (προσαύξηση) θα επανορθώσει -έστω σε ελάχιστο βαθμό- τις αδικίες σε βάρος μιας μερίδας εκπαιδευτικών, ιδίως αυτών που ανέμεναν αρκετά χρόνια στην επετηρίδα πριν από τη θέσπιση του ΑΣΕΠ.

Παράθεση
3. Ο διορισμός στα δημοτικά σίγουρα πηγαίνει ενάντια στα επαγγελματικά δικαιώματα των δασκάλων, οπότε δεν είναι κάτι δίκαιο. Σκεφτείτε πώς θα νιώθατε ως φιλόλογοι, αν οι δάσκαλοι αντιμετώπιζαν πρόβλημα θέσεων, οι φιλόλογοι όχι, και οι πρώτοι ζητούσαν να δουλέψουν στη 2βάθμια. Θα ήσαστε τόσο αλτρουιστές;
Δεν είπα να "κλέψουν" οι φιλόλογοι θέσεις από τους δασκάλους· ούτε εγώ το θεωρώ σωστό αυτό. Αν όμως μένουν κενά λόγω έλλειψης δασκάλων, γιατί να μην καλύπτονται έστω από αποφοίτους του ΦΠΨ μετά από επιτυχή συμμετοχή τους στον διαγωνισμό των δασκάλων;
Και ναι, αν τα πράγματα ήταν αντίστροφα (αν και δεν είναι ίδιες ποιοτικά οι περιπτώσεις, γιατί οι φιλόλογοι στην πρωτοβάθμια θα διδάξουν γλώσσα και λογοτεχνία, δηλ. το αντικείμενό τους), εγώ δεν θα είχα αντίρρηση να διοριστούν δάσκαλοι π.χ. για τη Γλώσσα της Α΄Γυμνασίου εφόσον έμεναν κενές θέσεις φιλολόγων.
Πέραν αυτού, γιατί να θεωρούμε ότι στην περίπτωση των δασκάλων θα θιγούν επαγγελματικά δικαιώματα (που δεν θα θιγούν) και να μην θεωρούμε το ίδιο για τις θέσεις διοικητικού-οικονομικού του δημοσίου; Με την ίδια λογική κι εκεί δεν καταστρατηγούνται τα δικαιώματα των αποφοίτων του Παντείου ή των οικονομολόγων;

Παράθεση
Και ερωτώ: για ποιο λόγο να γίνεται διαγωνισμός κάθε δύο χρόνια, και μην γίνεται μόνο αφού πρώτα διοριστούν οι επιτυχόντες από τον προηγούμενο διαγωνισμό.
Αυτό ήταν αίτημα του συλλόγου επιτυχόντων του εκάστοτε ΑΣΕΠ. Όμως δεν είναι ρεαλιστικό, γιατί δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε όλους τους κλάδους. Οι φιλόλογοι μπορούν να απορροφηθούν σε 3-4 χρόνια (με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα αυξηθούν κατά πολύ οι διορισμοί), αλλά οι θεολόγοι, οι οικονομολόγοι, οι κοινωνιολόγοι θα θέλουν δεκαετίες για να διοριστούν όλοι. Έπειτα, θα ήταν δίκαιο για τους επιτυχόντες, αλλά άδικο για όλους τους υπόλοιπους. Π.χ. κάποιος που είχε μια ατυχία και δεν μπόρεσε να πάει στον διαγωνισμό, θα πρέπει να περιμένει 4-5 χρόνια για να έχει άλλη ευκαιρία. Νομίζω ότι η πριμοδότηση της προηγούμενης επιτυχίας σε συνδυασμό με την κατοχύρωση της βαθμολογίας θα μειώσουν σημαντικά την πιθανότητα να είναι κάποιος συνεχώς επιτυχών και μη διοριστέος.

Υ.Γ. Συμφωνώ στα περισσότερα με τον Ovidius.

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ;
« Απάντηση #20 στις: Φεβρουάριος 17, 2007, 03:41:16 μμ »
Μια πρόταση:

Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού με ειδικά διαμορφωμένη ύλη.
Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος ioanna89

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ;
« Απάντηση #21 στις: Φεβρουάριος 17, 2007, 03:45:14 μμ »
Παράθεση
Για να γίνει ο χωρισμός σε ειδικότητες θα πρέπει να γίνει αναθεώρηση των σχολών. Και σε αυτό το θέμα δε ξέρω αν υπάρχει πολιτική βούληση, γιατί έτσι θα φανεί καθαρά πόσο συνδέεται το πτυχίο μας με την αγορά εργασίας, κάτι που αντεύχονται οι κρατούντες.

ovidius, θα μπορούσες να το εξηγήσεις λίγο αυτό; Όταν λες αναθεώρηση των σχολών, εννοείς αλλαγές στα προγράμματα σπουδών; Συγχωνεύσεις κάποιων τμημάτων και σπάσιμο κάποιων άλλων; Κάτι άλλο;
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 17, 2007, 03:50:55 μμ από ioanna89 »

Αποσυνδεδεμένος vassilis

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 159
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα καλύτερα έρχονται ! ! ! (ΠΕ 02)
    • Προφίλ
    • http://dradio.gr
Απ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ;
« Απάντηση #22 στις: Φεβρουάριος 17, 2007, 05:17:19 μμ »
Παιδιά πολύ σημαντικές όλες οι τοποθετήσεις αλλά δε βλέπω "φως". Πολιτική βούληση δεν υπάρχει, συνδικαλιστικός φορέας δεν υπάρχει, λεφτά δεν υπάρχουν (ή έτσι λένε τουλάχιστον :o ) κλπ κλπ κλπ.

Ένας τρόπος υπάρχει να ανοίξει ο κλάδος μας...
Να εξαναγκάσει το Υπουργείο όλους τους καθηγητές άνω των 20 χρόνων προϋπηρεσίας σε "εθελουσία" έξοδο ;D ;D
Τότε κάτι θα γίνει :D ;D
<br />blog:adioristos <br /><br /><br />radio station dRadio

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ;
« Απάντηση #23 στις: Φεβρουάριος 17, 2007, 06:33:24 μμ »
Παιδιά πολύ σημαντικές όλες οι τοποθετήσεις αλλά δε βλέπω "φως". Πολιτική βούληση δεν υπάρχει, συνδικαλιστικός φορέας δεν υπάρχει, λεφτά δεν υπάρχουν (ή έτσι λένε τουλάχιστον :o ) κλπ κλπ κλπ.

Ένας τρόπος υπάρχει να ανοίξει ο κλάδος μας...
Να εξαναγκάσει το Υπουργείο όλους τους καθηγητές άνω των 20 χρόνων προϋπηρεσίας σε "εθελουσία" έξοδο ;D ;D
Τότε κάτι θα γίνει :D ;D

vassilis (σημείωση: δεν είμαι φιλόλογος) έχεις χιούμορ.
Αλλά όσα χαμόγελα και να βάλεις, όταν γράφεις κάτι τέτοιο εύκολα μπορεί κάποιος να το πάρει στα σοβαρά και να παρεξηγηθείς.
Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος ovidius

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 559
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
    • Ασεπάδικο2
Απ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ;
« Απάντηση #24 στις: Φεβρουάριος 17, 2007, 07:05:48 μμ »
Ioanna89, λέγοντας αναθεώρηση στις φιλολογικές σχολές, εννοώ το εξής : Τα βασικά φιλολογικά μαθήματα στο σχολείο είναι 4 Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και Έκθεση.Νομίζω ότι θα έπρεπε να υπάρχουν αντίστοιχα 3 πανεπιστημιακές σχολές : 1) Αρχαίας Φιλολογίας (+ Λατινικά)  2) Ιστορίας  και 3) Νεοελληνικής Φιλολογίας. Το να υπάρχουν 4 με αντικείμενο ακαθόριστο, όπως Ιστορίας-Εθνολογίας ή ΦΠΨ νομίζω δεν συνάδει με τις απαιτήσεις της εκπαίδευσης.
Επίσης τα μαθήματα των σχολών θα μπορούσαν να τροποποιηθούν και να καλύπτουν το αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων (στις πραγματικές του διαστάσεις και όχι σε αυτές που θέτει ο ΑΣΕΠ με τις αστείες ερωτήσεις του).
CARPE DIEM

Αποσυνδεδεμένος ioanna89

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ;
« Απάντηση #25 στις: Φεβρουάριος 18, 2007, 03:51:29 μμ »
Συμφωνώ ότι πρέπει να υπάρχουν σχολές προσαρμοσμένες στις ανάγκες της εκπαίδευσης και αμιγή τμήματα Κλασικής Φιλολογίας, Νεοελληνικής Φιλολογίας και Ιστορίας, στα οποία θα υπάρχουν δύο κατευθύνσεις από το 4ο έτος (ίσως να επεκτείνονται και σε ένα πέμπτο έτος): μία "καθηγητική" για όσους θέλουν να ασχοληθούν με την εκπαίδευση (όπου θα γίνονται μαθήματα σχετικά με το αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων, διδακτικής του αντικειμένου και παιδαγωγικών με εργασίες) και μία "ερευνητική". Το ίδιο πρέπει να γίνει και στις άλλες σχολές που βγάζουν εκπαιδευτικούς (μαθηματικό, φυσικό, ξένες φιλολογίες κλπ).

Αλλά όπως λες, ovidius, μάλλον δεν υπάρχει πολιτική βούληση για κάτι τέτοιο -παρότι το ζητούν ολοένα και περισσότεροι πανεπιστημιακοί (*)- όχι μόνο γιατί θα είναι υποχρεωμένο το κράτος να διορίσει τους αποφοίτους των σχολών αυτών, αλλά και επειδή θα υπάρξει κοινωνικό (και κατά συνέπεια πολιτικό) κόστος, καθώς τα άλλα τμήματα που θα προκύψουν από την ανακατανομή αυτή (Φιλοσοφίας, Αρχαιολογίας, Γλωσσολογίας, Εθνολογίας κλπ) θα μείνουν χωρίς ούτε τα σημερινά "δυνάμει" επαγγελματικά δικαιώματα. Οπότε το κράτος βολεύεται με τη σημερινή νόθα κατάσταση, με παλιές και νεόκοπες σχολές που δεν ανταποκρίνονται ούτε στις ανάγκες των επιστημονικών τους αντικειμένων ούτε στις ανάγκες της εκπαίδευσης και με τη μετάθεση της ευθύνης (με το "καρότο" του ΑΣΕΠ) για επαγγελματική αποκατάσταση ατομικά στον καθένα από τους χιλιάδες αποφοίτους τους.

Ακόμη όμως και να γίνουν αυτά, θα αφορούν τους μελλοντικούς φοιτητές και αποφοίτους. Το θέμα είναι τι γίνεται τώρα με τους ήδη υπάρχοντες, όλους εμάς δηλαδή.

Για τον διαχωρισμό του κλάδου, πιστεύω ότι μπορεί να γίνει και τώρα, τουλάχιστον ως προς την κατανομή των ΠΕ02 στα σχολεία και την ανάθεση μαθημάτων (*). Δηλ. ας δίνουμε ΑΣΕΠ ως ενιαίος κλάδος, αλλά στους διορισμούς, αν π.χ. σε ένα σχολείο υπάρχουν τρεις θέσεις ΠΕ02, στη μία να τοποθετείται ιστορικός (και όχι να υπάρχουν τρεις ιστορικοί ή κανένας).

Για τα υπόλοιπα, που αφορούν (τα περισσότερα) γενικότερα τους διορισμούς και όχι μόνο τους ΠΕ02, ας συνοψίσουμε αυτά στα οποία μάλλον συμφωνούμε όλοι:
1. Ολοήμερα Γυμνάσια.
2. Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
3. Όλα τα κενά να καλύπτονται με μόνιμους διορισμούς. Αναπληρωτές να προσλαμβάνονται μόνο για την κάλυψη εκτάκτων λειτουργικών αναγκών (άδειες εγκυμοσύνης, εκπαιδευτικές άδειες, προσωρινές αποσπάσεις κλπ).
4. Κατάργηση του θεσμού του ωρομισθίου (εκτός από την ΠΔΣ).
5. Οι προσλήψεις στην ΠΔΣ να γίνονται αποκλειστικά από τον πίνακα επιτυχόντων του ΑΣΕΠ.
6. Κατάργηση του 40% ή, αν διατηρηθεί, προϋπόθεση για την ένταξη στον πίνακα να είναι η επιτυχία σε έναν τουλάχιστον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (για να γίνει δεξαμενή απορρόφησης επιτυχόντων-μη διοριστέων).
7. Οι επιτυχόντες να μοριοδοτούνται για τον επόμενο διαγωνισμό.
8.Να είναι δυνατή η κατοχύρωση-μεταφορά βαθμολογίας για τον επόμενο διαγωνισμό.
9. Μείωση των εισακτέων στις φιλολογικές σχολές, όχι άλλα νέα τμήματα, αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του επιστημονικού αντικειμένου και της εκπαίδευσης.

Για τον διορισμό στα δημοτικά (**) και την παλαιότητα υπάρχουν διαφωνίες. Για την παλαιότητα θα έλεγα να μοριοδοτείται μόνο στον πίνακα του 40%, εφόσον διατηρηθεί.

Και μια ακόμη ιδέα για το ξεμπλοκάρισμα του κλάδου μας:
Να διοριστούν σε όλα τα σχολεία και των δύο βαθμίδων ψυχολόγοι-παιδαγωγοί, απόφοιτοι ΦΠΨ, ως σύμβουλοι για προβλήματα που αντιμετωπίζουν μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς (μαθησιακές δυσκολίες, δυσκολίες προσαρμογής στο σχολικό περιβάλλον, άγχος, τυχόν παραβατική συμπεριφορά μαθητών κλπ).
Αυτό είναι έτσι κι αλλιώς απαραίτητο στις σημερινές συνθήκες (Αμάρυνθος, Άλεξ, κλπ κλπ).

--------------------

(*) Σχετικό άρθρο του Νούτσου:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=148394&ct=114&dt=19/01/2003

Υπέρ του διαχωρισμού του κλάδου, από την πλευρά των φιλολόγων:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=114&artId=146862&dt=30/01/2005

και από την πλευρά των ιστορικών:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=114&artId=135627&dt=20/07/2003
(Ο Λιάκος είναι καυστικός για τα θέματα Ιστορίας του ΑΣΕΠ 2002 που ήταν ανάπτυξης ·μπορούμε να φανταστούμε την άποψή του για τα φετινά).
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=114&artid=78078&dt=18/01/1998

-------------------

(**) Το άρθρο του Μπαμπινιώτη για τον διορισμό καθηγητών ειδικοτήτων στα δημοτικά:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=114&artid=161533&dt=03/10/2004
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 19, 2009, 12:36:44 πμ από ioanna89 »

Αποσυνδεδεμένος anni

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ;
« Απάντηση #26 στις: Φεβρουάριος 19, 2007, 11:43:27 πμ »
 καλημερα! οσο αφορα το θεμα με τους φιλολογους και το ζοφερο μεχρι στιγμης μελλον τους κατα τη γνωμη μου μια καλη λυση θα ηταν να δημιουργηθουν κλαδοι για αυτους που θελουν να ασχοληθουν με την ειδικη αγωγη η με τη δια βιου μαθηση και συνακαλουθα να γινονται ξεχωριστες εξετασεις ασεπ για αυτους. μια ακομα καλη λυση θα ηταν να δημιουργηθουν τμηματα ενισχυτικης διδασκαλιας για τους αλλοδαπους μαθητες τοσο στο γυμνασιο η ακομα και στο δημοτικο. εν ετει 2007 δεν μπορουμε να αρνηθουμε πως σαυτη τη χωρα ενα πολυ μεγαλο ποσοστο ειναι ξενοι.
τελος οπως ηδη εχετε πει το ολοημερο γυμνασιο θα βοηθησει και τελος θεωρω πως πρεπει να αρχισουν και καταγγελιες για τις παρανομες προσληψεις στην ΠΔΣ, ΕΛΕΟΣ .............ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΤΥΧΕΙ ΣΤΟΝ ΑΣΕΠ ΤΟΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΜΕ ΜΕΣΟ ΟΡΟ 71,23 ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΔΕΧΤΗΚΑΝ ΓΙΑ ΠΔΣ...ΠΟΣΟ ΠΙΟ ΑΘΛΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ????

Αποσυνδεδεμένος Λουλου

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 453
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ;
« Απάντηση #27 στις: Φεβρουάριος 19, 2007, 06:07:33 μμ »
Δυστυχως ολες οι προτασεις καλες .μετριες ,αριστες θα σκονταφτουν στην βουληση του εκαστοτε κυβερνωντος,εχω βαρεθει να ακουω προτασεις και οχι διεκδικησεις, οσον αφορα την ΠΔΣ και την ειδικη αγωγη αυτες θα αποτελουν τα ρουσφετια των διαφορων κυβερνωντων .Την αδικια την εχω βιωσει στο πετσι μου ,την βλεπω καθημερινα γυρω μου,τουλαχιστον ο ΑΣΕΠ με τα χιλιαδυο του προβληματα μου δινει καποια ελπιδα, εκει λοιπον να εστιασουμε,να γινει καλυτερος ο διαγωνισμος το πως δεν ειμαι ειδικη γι αυτο δεν εχω προτασεις, αξιζει τον κοπο παντως καποιος να προσπαθησει.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158559
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 497
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 479
Σύνολο: 487

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.096 δευτερόλεπτα. 38 ερωτήματα.