*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 958488 φορές)

0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος kirki_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1904 στις: Οκτώβριος 09, 2013, 08:53:35 πμ »
Καλημέρα συνάδελφοι! Ασχολούμαι με ιδιαίτερα από το 2009. Δόξα τω Θεώ στην επαρχία έχουμε ακόμα δουλίτσα. Παρακολουθώ το forum και με έχει βοηθήσει πολύ. Μια γνώμη θα ήθελα. Εσείς ποια σειρά ακολουθείτε στη θεματολογία (βιβλίου, βοηθήματος, τυχαία). Εγώ γενικά προσπαθώ να τηρώ το πλάνο του σχολικού - όσο γίνεται). Από κει και πέρα δουλεύω τα βοηθήματα Κοινός Νους, Πειστικός Λόγος και Λόγου Σπουδή. Στα παιδιά δίνω δικές μου σημειώσεις επιλεκτικά από αυτά τα βιβλία ή αν κάτι άλλο ενδιαφέρον πέσει στα χέρια μου.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 05:17:19 »

Αποσυνδεδεμένος miss butterfly

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 188
  • Ακολούθησε δρόμο χωρίς μονοπάτι κι άσε τα χνάρια..
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1905 στις: Οκτώβριος 09, 2013, 09:53:16 πμ »
Εγώ ακολυθώ συνήθως τη σειρά του σχολικού βιβλίου, την οποία ακολουθούν πολλές φορές και σχολικά βοηθήματα. Βέβαια αν κρίνω ότι κάποια θέματα συνδυάζονται και μπορώ να τα διδάξω σε ένα μάθημα, κάνω αυτό. Για παράδειγμα προχθές δίδαξα την Προπαγάνδα σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά του πολιτικού λόγου και τη γλώσσα της εξουσίας (που αναφέρεται στο τέλος του βιβλίου). Την επόμενη φορά θα διδάξω την Ευρωπαική Ένωση με την Παγκοσμιοποίηση.

Αποσυνδεδεμένος habanero

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 238
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1906 στις: Οκτώβριος 10, 2013, 12:30:05 πμ »
Παιδιά, να ρωτήσω.Με ποια θέματα προλαβαίνετε να ασχοληθείτε στην γ' λυκείου? Θεωρητικά, είναι όλα των τριών τάξεων του λυκείου.Πρακτικά, τι γίνεται? Επίσης, ένα κριτήριο έκθεσης τη βδομάδα μαζί με την έκθεση, αρκεί?Στην περίπτωση που σε ένα δίωρο συζητήσετε για δύο συγγενικά θέματα, ο μαθητή/μαθήτρια γράφει δύο εκθέσεις? Και κάτι ακόμα :Το "κρυπτογραφικό ύφος " σημαίνει έναν κώδικα επικοινωνίας μεταξύ των φίλων, που ίσως είναι ακατανόητος για έναν τρίτο αναγνώστη της επιστολής?
     Ομοιότητες: Ενδεχομένως κοινή θεματολογία,
αυθόρμητο και προσωπικό ύφος, τρόποι πειθούς.
Μερικά δοκίμια λαμβάνουν τη μορφή επιστολής.
Διαφορές: Στην επιστολή συγκεκριμένος
αποδέκτης, οικειότητα, "κρυπτογραφικό" ύφος
μεταξύ οικείων.

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1907 στις: Οκτώβριος 10, 2013, 02:27:12 πμ »
Μία έκθεση τη φορά, ώστε να την διορθώνεις και να βλέπει τα λάθη του και τις βελτιώσεις του. Δεν έχει νόημα να γράφει το παιδί πολλές εκθέσεις μαζί. Προσπαθώ να βγάλω γύρω στα 25 θέματα εκ των οποίων κάποια είναι συγγενικά. Τα περισσότερα θέματα στο βάθος συνδέονται μεταξύ τους, είναι σημαντικό να μπει το παιδί στη λογική αυτή. Δε δουλεύω τα θέματα της Α και Β Λυκείου γιατί δεν υπάρχει ο χρόνος! Άλλωστε στις Πανελλήνιες συνηθίζεται να πέφτει θέμα από τους θεματικούς κύκλους της Γ Λυκείου.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 05:17:19 »

Αποσυνδεδεμένος habanero

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 238
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1908 στις: Οκτώβριος 10, 2013, 12:06:02 μμ »
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!Κι εμένα η λογική μου, αυτό μου λέει αλλά αγχώθηκα λίγο.

Αποσυνδεδεμένος Gwgaki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 530
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1909 στις: Οκτώβριος 11, 2013, 12:32:42 μμ »
 Καλημέρα! Θα ήθελα την -πάντοτε πολύτιμη- βοήθειά σας στο ακόλουθο ερώτημα:
 Στους τρόπους πειθούς και συγκεκριμένα στην επίκληση της λογικής, οφείλει ο μαθητής να βρίσκει οπωσδήποτε ΚΑΙ επιχείρημα ΚΑΙ τεκμήρια;
 Ρωτώ με αφορμή παρατήρηση καθηγήτριας σε μαθήτρια που βρήκε ως τρόπο πειθούς μιας παραγράφου την επίκληση στη λογική & τεκμηρίωσε την απάντησή της με κειμενική αναφορά στα τεκμήρια που εντόπισε στην παράγραφο. Η απάντησή της θεωρήθηκε λάθος γιατί : "Έπρεπε οπωσδήποτε να φτιάξεις ένα επιχείρημα, γιατί η αναφορά μόνο σε τεκμήρια είναι λάθος".  :-\

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1910 στις: Οκτώβριος 11, 2013, 12:40:20 μμ »
Πολλές φορές όταν γίνεται επίκληση στη λογική δεν υπάρχει το επιχείρημα αλλά ο συγγραφέας στηρίζεται μόνο σε τεκμήρια. Δεν ξέρωτ τώρα αν στη συγκεκριμένη παράγραφο που τους έδωσε η φιλόλογος υπήρχε και επιχείρημα όπου έπρεπε να εντοπίσουν οι μαθητές και άρα έγραψε στη μαθήτριά σου αυτό το σχόλιο..Πάντως αν υπήρχαν μόνο τεκμήρια, τί να πω, πρώτη φορά ακούω ότι έπρεπε να "φτιάξει" επιχείρημα.

Αποσυνδεδεμένος Gwgaki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 530
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1911 στις: Οκτώβριος 11, 2013, 12:47:45 μμ »
Πολλές φορές όταν γίνεται επίκληση στη λογική δεν υπάρχει το επιχείρημα αλλά ο συγγραφέας στηρίζεται μόνο σε τεκμήρια. Δεν ξέρωτ τώρα αν στη συγκεκριμένη παράγραφο που τους έδωσε η φιλόλογος υπήρχε και επιχείρημα όπου έπρεπε να εντοπίσουν οι μαθητές και άρα έγραψε στη μαθήτριά σου αυτό το σχόλιο..Πάντως αν υπήρχαν μόνο τεκμήρια, τί να πω, πρώτη φορά ακούω ότι έπρεπε να "φτιάξει" επιχείρημα.

Συμφωνούμε λοιπόν ότι δε χρειάζεται οπωσδήποτε ΚΑΙ επιχείρημα ΚΑΙ τεκμήρια;
Επειδή κι εγώ πρώτη φορά άκουσα κάτι τέτοιο, ζήτησα από το παιδί και μου έφερε τη συγκεκριμένη παράγραφο. ΔΕΝ υπήρχε επιχείρημα, ωστόσο τους είχε σημειώσει προκείμενες και συμπέρασμα που με μεγάλη προσπάθεια -και φαντασία θα έλεγα- είχε δημιουργήσει η ίδια!!!

Αποσυνδεδεμένος chriskas

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 254
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1912 στις: Οκτώβριος 12, 2013, 02:17:11 μμ »
Συνάδελφοι καλησπέρα,

ανέλαβα να διδάξω έκθεση στη Γ Λυκείου [πρώτη φορά] σε σχολική τάξη χαμηλού επιπέδου πριν 2 εβδομάδες. Με πολλή προσπάθεια κατάφερα να τελειώσω το πρώτο κομμάτι της θεωρίας (παράγραφος, περίληψη, πειθώ-επίκληση στη λογική). Έχω μπερδευτεί και παράλληλα αγχωθεί απίστευτα σχετικά με την πορεία που πρέπει να ακολουθήσω προκειμένου να βγάλω αξιοπρεπώς την ύλη.

Συγκεκριμένες ερωτήσεις:
1. Πόσες περίπου θεματικές ενότητες πρέπει να βγάλω;
2. Μπορώ να ξεκινήσω τις θεματικές και παράλληλα να συνεχίσω τη θεωρία του βιβλίου; Ή προϋποτίθεται η γνώση της θεωρίας;
3. Κάποια βοηθήματα έχουν θεματικές που δεν υπάρχουν στο σχολικό. Αρκούν του σχολικού; Ποιες είναι επιτέλους οι σίγουρα διδακτέες θεματικές;
4. Πώς μπορώ να ομαδοποιήσω τις θεματικές προκειμένου να κερδίσω λίγο χρόνο, διδάσκοντάς τες παράλληλα στο κάθε δίωρο;
5. Στην τάξη συζητώ τα θέματα και στο σπίτι τους βάζω κριτήρια για κάθε θέμα;
6. Τα κείμενα του σχολικού υποχρεωτικά τα διδάσκω όλα;

Νιώθω ότι παλεύω για το ανέφικτο. Ελπίζω κάποιος καλός άνθρωπος να μου απαντήσει  :-[ :-\

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1867
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1913 στις: Οκτώβριος 18, 2013, 12:58:50 μμ »
Κάνω ιδιαίτερο στην έκθεση σ' ένα μαθητή της γ' γυμνασίου. Πηγαίνει σε ιδιωτικό σχολείο και, πέραν των 7 γνωστών τρόπων ανάπτυξης παραγράφων, τους έδωσαν κι έναν επιπλέον. Αφορά -όπως τους ανέφεραν- σε ανάπτυξη παραγράφου με ειδικές λεπτομέρειες, ένας τρόπος που έχει να κάνει με αφηγηματικά και περιγραφικά κείμενα, ενώ δεν ενδείκνυται ως τρόπος ανάπτυξης στις εκθέσεις ιδεών. Γνωρίζετε κάτι σχετικό; Πρέπει να αναφέρουμε στους μαθητές μας και αυτόν ως τρόπο ανάπτυξης; Απ' το σχολείο τούς είπαν ότι πολύ σπάνια συναντάται και ότι αφορά σε κείμενα που παρέχουν εξειδικευμένες πληροφορίες.

Μεταφέρω και σε αυτό το topic το παραπάνω μήνυμα, μήπως το δείτε πιο πολλοί και μου δώσετε κάποια απάντηση.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

Αποσυνδεδεμένος non-stop

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 210
  • Φύλο: Γυναίκα
  • hellooooo!!!
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1914 στις: Οκτώβριος 18, 2013, 01:36:26 μμ »
Και να υπάρχει αυτό το είδος δεν είναι μέσα στη σχολική ύλη. Το πιθανότερο είναι να προσπαθεί ο καθηγητής να εντυπωσιάσει, μιας και είναι ιδιωτικο.

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1915 στις: Οκτώβριος 18, 2013, 03:06:18 μμ »
Ανάπτυξη παραγράφου με ειδικές λεπτομέρειες

Οι ειδικές λεπτομέρειες αποτελούν συγκεκριμένο πληροφοριακό υλικό (γεγονότα, ενέργειες, εντυπώσεις, διαπιστώσεις, σχόλια κ.λπ.) και χρησιμοποιούνται, για να  επεξηγήσουν την κύρια ιδέα της θεματικής πρότασης.
Ο τρόπος αυτός χρησιμοποιείται στα αφηγηματικά και περιγραφικά κείμενα..Οι ειδικές λεπτομέρειες αποτελούν τεκμήριο για την υποστήριξη μιας θέσης, όταν είναι επαρκείς και ουσιώδεις.Ο τρόπος αυτός ανάπτυξης δε συνιστάται στην έκθεση ιδεών.

Είναι ένας τρόπος ανάπτυξης που ομολογουμένως χρησιμοποιείται σπάνια και δεν είναι και τόσο γνωστός.Παρ΄όλα αυτά υπάρχει σε ορισμένα βοηθήματα και σημειώσεις έκθεσης.
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος habanero

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 238
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1916 στις: Οκτώβριος 24, 2013, 03:48:22 μμ »
        Το γενικευτικό αυτό μοντέλο έχει βεβαίως τις αποχρώσεις του, οι οποίες αποτυπώνουν κυρίως τις αλλαγές στη θέση της γυναίκας στην αγορά εργασίας, στην κοινωνία και στην οικογένεια και τις αλλαγές στις σχέσεις των δύο φύλων. Στη δεκαετία του '60, για παράδειγμα, το κίνημα για τη γυναικεία χειραφέτηση αποτυπώθηκε σε διαφημίσεις για τον «στηθόδεσμο που απελευθερώνει». Αντίστοιχα, σήμερα, διαφημίσεις για μικρά, γρήγορα αυτοκίνητα που έχουν ως πιθανούς αγοραστές νεαρές γυναίκες προβάλλουν μια εικόνα ελευθερίας και αυτονομίας. Ακόμη και οι διαφημίσεις για τις οικιακές συσκευές τονίζουν συχνά αυτή την πλευρά της «απελευθέρωσης» από το νοικοκυριό με την εξοικονόμηση χρόνου. Η σημερινή καταναλώτρια δεν είναι πλέον, όπως πριν από μερικές δεκαετίες, η «βασίλισσα της κουζίνας» που έβρισκε ευχαρίστηση στην επιτυχή διεκπεραίωση του ρόλου της νοικοκυράς αλλά η εργαζόμενη γυναίκα που πρέπει μετά τη δουλειά να κάνει και τις δουλειές του σπιτιού, να φροντίσει τα παιδιά και να έχει ελεύθερο προσωπικό χρόνο.

Η παραπάνω παράγραφος έχει κατακλείδα ή όχι? Θα έλεγα όχι, δεδομένου ότι η τελευταία περίοδος δίνει άλλο ένα παράδειγμα για την αλλαγή στη θέση της γυναίκας, αλλά θα με βοηθούσε αν "άκουγα "τις απόψεις σας.Ευχαριστώ!

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1917 στις: Οκτώβριος 24, 2013, 04:10:31 μμ »
Με επιφύλαξη θα ελεγα πως έχει: "εργαζόμενη γυναίκα που πρέπει μετά τη δουλειά να κάνει και τις δουλειές του σπιτιού, να φροντίσει τα παιδιά και να έχει ελεύθερο προσωπικό χρόνο"

και αυτο σε σχεση με την προταση στην αρχη της παραγραφου που λεει: "τις αλλαγές στη θέση της γυναίκας"
ακολουθει παραδειγμα απο την δεκαετια του 60, επεται αλλο απο το σημερα και βγαζει "συμπερασμα"....

Δεν ειμαι όμως σιγουρος  ::)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159793
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 538
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 533
Σύνολο: 533

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.126 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.