*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 955207 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3349
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2744 στις: Ιούνιος 08, 2017, 11:41:18 μμ »
Παράθεση
Η αναφορα στον Κοινο νου ειναι για το ασυνδετο σχημα και η αναφορα στον Μιτσέλο για το ρητορικό ερώτημα.

Όντως, paramythenia, στον Κοινό Νου το ασύνδετο σχήμα είναι στην σελίδα 176. Για το ρητορικό ερώτημα θα το ψάξω αύριο. Πάντως, οι καθηγητές σε γενικές γραμμές δεν έχουν διδάξει το ασύνδετο σχήμα. Ωστόσο, ακόμη και μέτριος μαθητής έγραψε ότι προσδίδει ζωντάνια στο κείμενο, οπότε κάποιες μονάδες πήρε.

Παράθεση
την ανευθυνία ως αντώνυμη της ευθύνης πως την βλέπετε ;
Ενδιαφέρουσα λέξη, δεν την είχα υπόψη. Φαντάζομαι ούτε και οι περισσότεροι διορθωτές, καθώς στα λεξικό υπάρχει μόνο η λέξη "ανευθυνότητα".

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:06:03 »

Αποσυνδεδεμένος Minoan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 418
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2745 στις: Ιούνιος 09, 2017, 01:17:03 πμ »
Το ότι είναι προτεινόμενη απο την ΚΕΕ ως απάντηση σε κάποιο ερώτημα, δεν νομίζω πως αποκλείει κάθε άλλη σωστή απάντηση.
Ετσι δεν είναι?
Φυσικά.Απλά καλό θα ήταν να βλέπαμε την ειδοποιο διαφορά των ρητορικών ερωτήσεων από τις ερωτήσεις γενικά. Γιατί είτε έβαζαν "ποια η σημασία των ερωτήσεων γενικά", είτε "ποια  σημασία των ρητορικών ερωτήσεων", με την απάντηση που έδωσαν ένα και το αυτό. Θα μου πειτε γιατί να ψειρίζουμε τη μαϊμού και να γινόμαστε τοσο σχολαστικοί..προσωπικα θεωρώ χαζές, ανούσιες,  και φορμαλιστικές αυτού του τύπου τις ερωτήσεις -κάπως έτσι καταντάμε μίζεροι οι φιλόλογοι και μουχλερή η φιλολογία- αλλά αφού την έβαλαν τουλάχιστον ας την απαντήσουν ολοκληρωμένα και σωστά.

Αποσυνδεδεμένος loulou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • My Home is where My Dog is
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2746 στις: Ιούνιος 09, 2017, 02:40:51 πμ »
Όντως, paramythenia, στον Κοινό Νου το ασύνδετο σχήμα είναι στην σελίδα 176. Για το ρητορικό ερώτημα θα το ψάξω αύριο. Πάντως, οι καθηγητές σε γενικές γραμμές δεν έχουν διδάξει το ασύνδετο σχήμα. Ωστόσο, ακόμη και μέτριος μαθητής έγραψε ότι προσδίδει ζωντάνια στο κείμενο, οπότε κάποιες μονάδες πήρε.
Ενδιαφέρουσα λέξη, δεν την είχα υπόψη. Φαντάζομαι ούτε και οι περισσότεροι διορθωτές, καθώς στα λεξικό υπάρχει μόνο η λέξη "ανευθυνότητα".

Δεν νομίζω ότι δεν διδάσκεται στο πλαίσιο της θεωρίας για τους τρόπους πειθούς - επίκληση στο συναίσθημα. Και εκεί υπάρχει σε αρκετά βοηθήματα. Το διδάσκω δύο χρόνια σε μαθητές ΕΠΑΛ.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2747 στις: Ιούνιος 09, 2017, 07:48:44 πμ »
Ας κρατήσουμε και αυτό για το μέλλον: τα άλλα θέματα που προτάθηκαν ήταν α) αρνητικές επιδράσεις του κοινωνικου περιβάλλοντος... και β) η ψυχαγωγία στην διαμόρφωση χαρακτήρα... (κάπως ετσι)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:06:03 »

Αποσυνδεδεμένος anthi_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 18
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2748 στις: Ιούνιος 09, 2017, 12:27:50 μμ »
Για το ασύνδετο σχήμα στο βιβλίο θεωρίας του βοηθήματος Έκφραση-Έκθεση 214 κριτήρια αξιολόγησης (εκδ. Χατζηθωμά) αναφέρονται η έμφαση, η ζωντάνια, η δήλωση συναισθηματικής φόρτισης, η ειρωνεία καθώς και ότι χρησιμοποιείται για τονίσει την επικινδυνότητα ενός φαινομένου ή την ευεργετική του διάθεση. Ένα στοιχείο που θα μπορούσα να προσθέσω είναι ο γοργός ρυθμός.

Για το ρητορικό ερώτημα το σχολικό βιβλίο τη Γ' Γυμνασίου αναφέρει σύντομα πως δεν είναι ουσιαστικά ερώτηση και πως διατυπώνει με έμφαση μια κρίση.
Στο συγκεκριμένο απόσπασμα, πέρα από τον διαλογικό χαρακτήρα, τη ζωντάνια και την παραστατικότητα, αυτό που θα έπρεπε να τονιστεί (κατά την προσωπική μου άποψη) είναι η συνοχή /μετάβαση στην επόμενη παράγραφο και κυρίως ο προβληματισμός. Η διάζευξη "βοήθησε ή εμπόδισε" εκφράζει τον προβληματισμό του συγγραφέα, ο οποίος με τη σειρά του θέλει να τον μεταδώσει στον ακροατή.

Η ερώτηση του ασύνδετου σχήματος στην Έκθεση και η σημερινή των Αρχαίων με την πολυσημία (Β5. β) ίσως δείχνει την πρόθεση να αρχίσουν σιγά σιγά να εξετάζονται και άλλες πτυχές ως προς τη χρήση της γλώσσας, κάτι σαν αέρας ανανέωσης στα τετριμμένα τόσων χρόνων.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3349
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2749 στις: Ιούνιος 09, 2017, 04:52:10 μμ »
Παράθεση
Δεν νομίζω ότι δεν διδάσκεται στο πλαίσιο της θεωρίας για τους τρόπους πειθούς - επίκληση στο συναίσθημα. Και εκεί υπάρχει σε αρκετά βοηθήματα. Το διδάσκω δύο χρόνια σε μαθητές ΕΠΑΛ.

Δε δίδαξα φέτος το μάθημα, αλλά δύο συνάδελφοι που θεωρούνται πολύ έμπειροι και το δίδαξαν μου είπαν ότι δεν το έχουν αναφέρει στην τάξη και γενικώς δεν το έχουν διδάξει. Μπράβο, loulou, που τους το λες.

Αποσυνδεδεμένος kaniator45

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2750 στις: Ιούνιος 11, 2017, 05:08:19 πμ »
Καλησπέρα!Εξαιρετικά αγχωμένος μαθητής της Γ Λυκείου εδώ!Θα μπορούσατε μήπως να μου πείτε τη γνώμη σας για τις παρακάτω απαντήσεις σε κάποια ερωτήματα των φετινών θεμάτων στην Ν.Γλώσσα?Αν είναι σωστές,λάθος,αν θα μπορούσαν να εκληφθούν ως σωστές ή ως λάθος και τα μόρια που αφαιρούνται σε κάθε περίπτωση?

όμως=εναντίωση(ήθελε μόνο την αντίθεση ε?)
εγείρουν=δημιουργούν
ελευθερία=περιορισμός

Και τέλος,όσον αφορά το ασύνδετο σχήμα,με πόσες μόναδες θα βαθμολογούσατε μια τέτοια απάντηση : "Ο συγγραφέας χρησιμοποιει το ασύνδετο σχήμα για να καταδείξει τη κρισιμότητα του προβλήματος,παραθέτοντας διαδοχικά τις αιτίες που το προκαλούν".Δυστυχώς δεν το είχα διδαχτεί,υπάρχει ωστόσο περίπτωση να πιάσω τουλάχιστον το 1,5/3?
Σας ευχαριστώ προκαταβολικά!

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2751 στις: Ιούνιος 11, 2017, 08:25:43 πμ »
Αγαπητό μου παιδί δεν θα απαντήσω στην ερώτησή σου.  Άλλωστε το ασύνδετο πολλοί δεν το απάντησαν και δεν το είχαν διδαχτεί. Η περίληψη και η έκθεση θα κρίνουν το αποτέλεσμα και όχι τα λίγα λάθη που έκαναν σχεδόν όλοι. Θα σου πρότεινα να εστιάσεις στα υπόλοιπα μαθήματα και να μην χάνεις χρόνο. Το σύνολο και κυρίως το μαθήματα βαρύτητας θα αποδειχθούν το μείζον για τους στόχους σου. Εκεί μπορείς να κερδίσεις ο, τι χάσεις κάπου αλλού. Μην αγχώνεσαι άδικα. Συνέχισε με πείσμα στα υπόλοιπα. ;)
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος gia 96

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5013
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η κακή εκπαίδευση, χειρότερη της αγραμματοσύνης
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2752 στις: Ιούνιος 11, 2017, 09:17:56 πμ »
Καλησπέρα!Εξαιρετικά αγχωμένος μαθητής της Γ Λυκείου εδώ!Θα μπορούσατε μήπως να μου πείτε τη γνώμη σας για τις παρακάτω απαντήσεις σε κάποια ερωτήματα των φετινών θεμάτων στην Ν.Γλώσσα?Αν είναι σωστές,λάθος,αν θα μπορούσαν να εκληφθούν ως σωστές ή ως λάθος και τα μόρια που αφαιρούνται σε κάθε περίπτωση?

όμως=εναντίωση(ήθελε μόνο την αντίθεση ε?)
εγείρουν=δημιουργούν
ελευθερία=περιορισμός

Και τέλος,όσον αφορά το ασύνδετο σχήμα,με πόσες μόναδες θα βαθμολογούσατε μια τέτοια απάντηση : "Ο συγγραφέας χρησιμοποιει το ασύνδετο σχήμα για να καταδείξει τη κρισιμότητα του προβλήματος,παραθέτοντας διαδοχικά τις αιτίες που το προκαλούν".Δυστυχώς δεν το είχα διδαχτεί,υπάρχει ωστόσο περίπτωση να πιάσω τουλάχιστον το 1,5/3?
Σας ευχαριστώ προκαταβολικά!
Νεαρέ μου, δεν έχει κανένα νόημα τώρα να σου πει ο καθένας από τους φιλολόγους του pde πόσο θα κόβαμε για τα πιθανά λάθη σου και με πόσο θα βαθμολογούσαμε τις απαντήσεις σου, καθώς δεν είμαστε εμείς οι βαθμολογητές των Πανελλαδικών! Υπάρχουν βαθμολογητές πολύ τυπικοί και λεπτολόγοι και υπάρχουν και βαθμολογητές πιο "χαλαροί" και μην ξεχνάς ότι στην βαθμολόγηση της Έκθεσης συναντά κανείς τις μεγαλύτερες αποκλίσεις μεταξύ των βαθμολογητών! Άρα, ό,τι και να ειπωθεί εδώ δεν έχει μεγάλη ούτε καθοριστική σημασία!
Προσπάθησε να εστιάσεις στα υπόλοιπα μαθήματα των εξετάσεων και μην αγχώνεσαι για όσα έγραψες στην Έκθεση. Μου έχει τύχει μαθητής που "πανηγύριζε" στην Έκθεση, να πάρει τελικά 11-12 και μαθητής που ήταν επιφυλακτικός να βαθμολογηθεί με 17+!
Καλή συνέχεια και καλή επιτυχία, λοιπόν, στα υπόλοιπα μαθήματα!
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 11, 2017, 09:23:47 πμ από gia 96 »
Οι άνθρωποι σπεύδουν να ασκήσουν κριτική, για να μην κριθούν οι ίδιοι!

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2753 στις: Ιούνιος 13, 2017, 03:12:45 μμ »
Καλησπέρα!Εξαιρετικά αγχωμένος μαθητής της Γ Λυκείου εδώ!Θα μπορούσατε μήπως να μου πείτε τη γνώμη σας για τις παρακάτω απαντήσεις σε κάποια ερωτήματα των φετινών θεμάτων στην Ν.Γλώσσα?Αν είναι σωστές,λάθος,αν θα μπορούσαν να εκληφθούν ως σωστές ή ως λάθος και τα μόρια που αφαιρούνται σε κάθε περίπτωση?

όμως=εναντίωση(ήθελε μόνο την αντίθεση ε?)
εγείρουν=δημιουργούν
ελευθερία=περιορισμός

Και τέλος,όσον αφορά το ασύνδετο σχήμα,με πόσες μόναδες θα βαθμολογούσατε μια τέτοια απάντηση : "Ο συγγραφέας χρησιμοποιει το ασύνδετο σχήμα για να καταδείξει τη κρισιμότητα του προβλήματος,παραθέτοντας διαδοχικά τις αιτίες που το προκαλούν".Δυστυχώς δεν το είχα διδαχτεί,υπάρχει ωστόσο περίπτωση να πιάσω τουλάχιστον το 1,5/3?
Σας ευχαριστώ προκαταβολικά!
τα δημιουργούν και περιορισμός είναι σωστά. για το όμως δεν ειμαι σίγουρη τι θα έκανε ο βαθμολογητής.
Για το ασύνδετο σχήμα, προσωπικά πάλι, θα θεωρουσα σωστή την απαντησή σου γιατί, από άποψη περιεχομένου, αυτό ακριβώς δηλώνει το συγκεκριμένο απόσπασμα!
Τη ρητορική ερώτηση, ότι δεν είναι καθόλου ρητορική, δεν το πρόσεξε κανείς;
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2754 στις: Ιούνιος 18, 2017, 10:57:32 πμ »
Υπάρχει κάποιο βοήθημα που έχει ολόκληρη την θεωρία της Έκθεσης της Γ΄ λυκέιοθ συμπυκνωμένη; χρησιμοποιώ της ελληνοεκδοτικής των μητσελων αλλα ηθελα καποιο επιπλεον΄. Δεν με ενδιαφέρει τόσο το κομμάτι των κριτηρίων όσο της θεωρίας περισσότερο. Ας πούμε των μητσέλων το οποίο θεωρείται απο τα πληρέστερα νομίζω, δεν κάνει καμία αναφορά στα σχήματα λόγου.

Αποσυνδεδεμένος Ο άνθρωπος του κάβου

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 60
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2755 στις: Ιούνιος 18, 2017, 11:24:54 πμ »
Έκφραση-Έκθεση Γ' Λυκείου, εκδόσεις Χατζηθωμά.

Αποσυνδεδεμένος doukou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2756 στις: Ιούνιος 18, 2017, 08:52:37 μμ »
Ο Κοινός Νους μου άρεσε στο κομμάτι της θεωρίας για τη γλώσσα του κειμένου ( είχε και το ασύνδετο σχήμα). Επίσης, για θεωρία των εκδόσεων Χατζηθωμά, όπως αναφέρθηκε καθώς και των εκδόσεων Ξιφάρα που έχει όλη τη θεωρία και ασκήσεις.

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2757 στις: Ιούνιος 18, 2017, 10:48:34 μμ »
ευχαριστω πολυ!!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158560
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 541
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 523
Σύνολο: 532

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.085 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.