*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 955119 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος smile02.50

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 294
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1862 στις: Ιούλιος 24, 2013, 08:59:22 μμ »
Λοιπόν, troula. Όντως είναι πολλά τα ερωτήματά σου. Αρχικά, νομίζω ότι ένα 2ωρο την εβδομάδα είναι αρκετό. Μην ξεχνάς ότι θα κάνει και σε άλλα μαθήματα φροντιστήριο. Αν όμως δεις ότι είναι αδύναμος μαθητής, τότε μπορείς να του το αυξήσεις. Όσον αφορά τη θεωρία. Καλύτερα να ξεκινήσεις από την περίληψη και τους τρόπους ανάπτυξης παραγράφου (πράγματα που έχει ξανακούσει) και έπειτα να πας στους συλλογισμούς, στους τρόπους πειθούς και στο δοκίμιο. Εγώ δούλευα πολύ το βοήθημα έκφραση-έκθεση Γ λυκείου (Μπατζίνας, Λούλος) εκδ.Ζήτη (είναι πράσινο εξωτερικά). Έχει δύσκολα κείμενα αλλά πολύ ωραίες ασκήσεις και θέματα έκθεσης. Συνδυαστικά, είναι πολύ καλογραμμένο (όσον αφορά τη θεωρία, τα σχεδιαγράμματα και τα κείμενα) το βοήθημα της έκφρασης έκθεσης Γ΄ λυκείου (ελληνοεκδοτική) (είναι μπλε εξωτερικά και έχει ένα βοήθημα και ξεχωριστό λυσάρι). Παράλληλα, πολύ βοηθητικά είναι και τα προτεινόμενα θέματα του Πουκαμισά που θα τα βρεις στην ιστοσελίδα του. Τέλος, πολλοί μαθητές μου έβρισκαν βοηθητικούς τους δύο τόμους του Πειστικού Λόγου του Κούτρα, για να παίρνουν ιδέες. Τουλάχιστον ένα από τα δύο πρώτα βοηθήματα είναι καλό να το αγοράσει ο μαθητής. Και τα υπόλοιπα θα τα φωτοτυπείς. Αν έχει όμως την οικονομική δυνατότητα, τότε ας τα αγοράσει όλα. Θα σου πω εγώ πώς δούλευα. Είχαμε ας πούμε ως θεματική ενότητα την εργασία. Ανάλογα με το επίπεδο του κάθε μαθητή είτε διαβάζαμε μαζί το σχεδιάγραμμα από το μπλε βοήθημα συζητώντας το παράλληλα, είτε κάναμε αρχικά συζήτηση για την εργασία και έπειτα του το έβαζα να το διαβάσει στο σπίτι για να πάρει ιδέες. Όχι για να το μάθει απέξω. Έπειτα, του έβαζα για το σπίτι την περίληψη του κειμένου και το θέμα της έκθεσης από το μπλε βοήθημα. Κατόπιν, ασχολούμασταν με το πράσινο που έχει ωραίες ασκήσεις και του έβαζα να κάνει κάποιες στη διάρκεια του μαθήματος. Αναλόγως, πού εντόπιζα κάθε φορά αδυναμία όταν του πήγαινα τα διορθωμένα γραπτά του. Αν για παράδειγμα, έβλεπα ότι δυσκολευόταν στην περίληψη, κάναμε περίληψη κοκ. Η έκθεση είναι ένα μάθημα πολύ ωραίο που πρέπει να δουλεύεται συνδυαστικά. Και η περίληψη και η θεωρία και η ανάπτυξη παραγράφου (Β2) και η έκθεση με τη δομή και το επικοινωνιακό της πλαίσιο και τα λεξιλογικά. Το πού θα ρίξεις το βάρος κάθε φορά, εξαρτάται από τον μαθητή. Ελπίζω να σε βοήθησα.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:28:55 »

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1863 στις: Αύγουστος 08, 2013, 05:01:48 μμ »
Σε πανελλήνιες ο υποψήφιος μόνο σε άρθρο βάζει τίτλο,έτσι δεν είναι;Σε δοκίμιο μπορεί να δίνεται τίτλος στα θέματα,αλλά ο υποψήφιος,αν του ζητηθεί δοκίμιο,δε θα βάλει τίτλο,ε;

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1864 στις: Αύγουστος 08, 2013, 07:43:07 μμ »
Στο άρθρο βάζουμε τίτλο...Αν και το σχολικό βιβλίο δεν αναφέρει κατι σχετικό για τα δοκίμια...τα περισσότερα δοκίμια που εντάσσονται στην ενότητα του δοκιμίου έχουν τίτλο...Εγώ πάντως προτρέπω τους μαθητές να βάζουν τίτλο....

Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1865 στις: Αύγουστος 09, 2013, 10:51:17 πμ »
Αν βάζουν τίτλο και στο δοκίμιο,θα βάζουν σε οτιδήποτε τους ζητηθεί,αφού τα πιο συνηθισμένα που τους ζητάνε να γράψουν είναι δοκίμιο και άρθρο...Δεν ξέρω κατά πόσο συνηθίζεται και το ζητάνε οι εξεταστές...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:28:55 »

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1866 στις: Αύγουστος 09, 2013, 11:20:45 πμ »
όπως έχουμε πεί η έκθεση είναι υποκειμενικό μάθημα οπότε υπάρχουν τέτοια προβλήματα....κάθε καθηγητής διαμορφώνει την δική του άποψη και ανάλογα συμβουλεύει τους μαθητές του... :)
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος virgi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 371
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1867 στις: Αύγουστος 21, 2013, 01:20:52 μμ »
Γεια σας! Θα ήθελα να μου πει κάποιος συνάδελφος με ποια σειρά διδάσκονται οι θεματικές ενότητες στη Γ΄ Λυκείου.

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1868 στις: Αύγουστος 21, 2013, 01:55:40 μμ »
Γεια σας! Θα ήθελα να μου πει κάποιος συνάδελφος με ποια σειρά διδάσκονται οι θεματικές ενότητες στη Γ΄ Λυκείου.

Γειά σου γιωτάκι!Συνήθως δεν ακολουθούν όλοι οι καθηγητές στα φροντιστήρια ή στα ιδιαίτερα την σειρά του βιβλίου στα θεματα έκθεσης....Εγώ βασικά ακολουθώ πανω-κατω την εξής σειρά:

-Παιδεία & Εκπαίδευση
-Ανθρώπινα Δικαιώματα
-Βία και Εγληματικότητα,Δίκαιο της πυγμής,Θανατική ποινή
-Πόλεμος & Ειρήνη
-Άνθρωπος και φυσικό  περιβάλλον
-Ρατσισμός,Εθνικισμός,Πατριωτισμός
-Διαφήμιση,Καταναλωτισμός
-Ευρωπαική Ένωση,Παγκοσμιοποίηση
-Επίστημη,Ευθύνη επιστήμονα
-Τεχνολογία,Διαδίκτυο
-Λαικότητα και Λαικισμος
-οικογένεια,θεση γυναικας,ισοτητα δυο φυλων
-Αθλητισμός
-Τέχνη
-Ευθανασία

+++θέματα προηγούμενων τάξεων όπως η γλώσσα,τα ΜΜΕ!



 
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1869 στις: Αύγουστος 22, 2013, 09:32:07 πμ »
Σε περίπτωση που ο μαθητής υπερβεί το όριο των λέξεων στην παραγωγή λόγου αφαιρούνται μονάδες;Πόσες και σε ποιο αριθμό λέξεων;

Αποσυνδεδεμένος virgi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 371
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1870 στις: Αύγουστος 22, 2013, 12:42:08 μμ »
Ευχαριστώ Μαίρη Κ.! Ψάχνω κ ένα καλό βοήθημα θεωρίας κ λεξιλογικών ασκήσεων, ποιο θα μου προτείνατε?

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1871 στις: Αύγουστος 22, 2013, 01:10:11 μμ »
Για την θεωρία:ΕΚΦΡΑΣΗ - ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΩΡΙΑ,Χρήστος Σάρρας,Ελληνοεκδοτική
Γλωσσικές ασκήσεις:Νεοελληνική γλώσσα, έκφραση - έκθεση Α΄, Β΄, Γ΄ ενιαίου λυκείου - Γλωσσικές ασκήσεις,Τσουρέας Ευστράτιος,Εκδόσεις: ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ

***Για λεξιλογικές ασκήσεις μπορείς κάλλιστα να χρησιμοποιήσεις και το αντίστοιχο σχολικό βιβλίο που δίδεται στους μαθητές στην Α΄Λυκείου:Γλωσσικές Ασκήσεις για το Λύκειο,ρίξε εδώ μια ματιά:
http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/document/document.php?course=DSGL-C130&openDir=/4e5b4fa3ddgd/4e9c15f98lw7
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος troula

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 20
  • τα αγαθά κόποις κτώνται
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1872 στις: Αύγουστος 26, 2013, 12:03:10 μμ »
Λοιπόν, troula. Όντως είναι πολλά τα ερωτήματά σου. Αρχικά, νομίζω ότι ένα 2ωρο την εβδομάδα είναι αρκετό. Μην ξεχνάς ότι θα κάνει και σε άλλα μαθήματα φροντιστήριο. Αν όμως δεις ότι είναι αδύναμος μαθητής, τότε μπορείς να του το αυξήσεις. Όσον αφορά τη θεωρία. Καλύτερα να ξεκινήσεις από την περίληψη και τους τρόπους ανάπτυξης παραγράφου (πράγματα που έχει ξανακούσει) και έπειτα να πας στους συλλογισμούς, στους τρόπους πειθούς και στο δοκίμιο. Εγώ δούλευα πολύ το βοήθημα έκφραση-έκθεση Γ λυκείου (Μπατζίνας, Λούλος) εκδ.Ζήτη (είναι πράσινο εξωτερικά). Έχει δύσκολα κείμενα αλλά πολύ ωραίες ασκήσεις και θέματα έκθεσης. Συνδυαστικά, είναι πολύ καλογραμμένο (όσον αφορά τη θεωρία, τα σχεδιαγράμματα και τα κείμενα) το βοήθημα της έκφρασης έκθεσης Γ΄ λυκείου (ελληνοεκδοτική) (είναι μπλε εξωτερικά και έχει ένα βοήθημα και ξεχωριστό λυσάρι). Παράλληλα, πολύ βοηθητικά είναι και τα προτεινόμενα θέματα του Πουκαμισά που θα τα βρεις στην ιστοσελίδα του. Τέλος, πολλοί μαθητές μου έβρισκαν βοηθητικούς τους δύο τόμους του Πειστικού Λόγου του Κούτρα, για να παίρνουν ιδέες. Τουλάχιστον ένα από τα δύο πρώτα βοηθήματα είναι καλό να το αγοράσει ο μαθητής. Και τα υπόλοιπα θα τα φωτοτυπείς. Αν έχει όμως την οικονομική δυνατότητα, τότε ας τα αγοράσει όλα. Θα σου πω εγώ πώς δούλευα. Είχαμε ας πούμε ως θεματική ενότητα την εργασία. Ανάλογα με το επίπεδο του κάθε μαθητή είτε διαβάζαμε μαζί το σχεδιάγραμμα από το μπλε βοήθημα συζητώντας το παράλληλα, είτε κάναμε αρχικά συζήτηση για την εργασία και έπειτα του το έβαζα να το διαβάσει στο σπίτι για να πάρει ιδέες. Όχι για να το μάθει απέξω. Έπειτα, του έβαζα για το σπίτι την περίληψη του κειμένου και το θέμα της έκθεσης από το μπλε βοήθημα. Κατόπιν, ασχολούμασταν με το πράσινο που έχει ωραίες ασκήσεις και του έβαζα να κάνει κάποιες στη διάρκεια του μαθήματος. Αναλόγως, πού εντόπιζα κάθε φορά αδυναμία όταν του πήγαινα τα διορθωμένα γραπτά του. Αν για παράδειγμα, έβλεπα ότι δυσκολευόταν στην περίληψη, κάναμε περίληψη κοκ. Η έκθεση είναι ένα μάθημα πολύ ωραίο που πρέπει να δουλεύεται συνδυαστικά. Και η περίληψη και η θεωρία και η ανάπτυξη παραγράφου (Β2) και η έκθεση με τη δομή και το επικοινωνιακό της πλαίσιο και τα λεξιλογικά. Το πού θα ρίξεις το βάρος κάθε φορά, εξαρτάται από τον μαθητή. Ελπίζω να σε βοήθησα.
Αν και λίγο καθυστερημένα, δεν την είχα δει την απάντηση, σ' ευχαριστώ πολύ για τον κόπο σου. Όντως βοήθησες.

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1873 στις: Αύγουστος 30, 2013, 06:44:18 μμ »
Σε Ασκηση Πανελληνίων που ζητά να βρεθεί ο τρόπος πειθούς (πχ επίκληση στη λογική)ή ο τρόπος ανάπτυξης της παραγράφου(πχ αιτιολόγηση)  πρέπει να γράφεται και τι θέλει να αποδείξει ή να αιτιολογήσει αντίστοιχα,τη θέση του δηλαδή;Και να δοθεί το αντιστοιχο απόσπασμα απο το κείμενο σε εισαγωγικά;

Αντίστοιχα,αν ζητηθεί το είδος του συλλογισμού (πχ παραγωγικός) ,λέμε παραγωγικός γιατί ξεκινά από κάτι γενικό που είναι πχ η μαζοποίηση στην εποχή μας και καταλήγει σε κάτι ειδικότερο που είναι οι διάφορες μορφές που μπορεί να πάρει.Θα πρέπει να δοθεί και το απόσπασμα του κειμένου σε εισαγωγικά,που να αποδεικνύει αυτό που είπαμε;

Αποσυνδεδεμένος miss butterfly

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 188
  • Ακολούθησε δρόμο χωρίς μονοπάτι κι άσε τα χνάρια..
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1874 στις: Σεπτέμβριος 01, 2013, 10:13:27 μμ »
Μήπως μπορείτε να μου προτείνετε κάποιο καλό κείμενο για περίληψη σχετικό με τροχαία ατυχήματα ή οδική συμπεριφορά πολιτών;

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1875 στις: Σεπτέμβριος 05, 2013, 12:36:19 μμ »
Σε Ασκηση Πανελληνίων που ζητά να βρεθεί ο τρόπος πειθούς (πχ επίκληση στη λογική)ή ο τρόπος ανάπτυξης της παραγράφου(πχ αιτιολόγηση)  πρέπει να γράφεται και τι θέλει να αποδείξει ή να αιτιολογήσει αντίστοιχα,τη θέση του δηλαδή;Και να δοθεί το αντιστοιχο απόσπασμα απο το κείμενο σε εισαγωγικά;

Αντίστοιχα,αν ζητηθεί το είδος του συλλογισμού (πχ παραγωγικός) ,λέμε παραγωγικός γιατί ξεκινά από κάτι γενικό που είναι πχ η μαζοποίηση στην εποχή μας και καταλήγει σε κάτι ειδικότερο που είναι οι διάφορες μορφές που μπορεί να πάρει.Θα πρέπει να δοθεί και το απόσπασμα του κειμένου σε εισαγωγικά,που να αποδεικνύει αυτό που είπαμε;

Υπάρχει κάποιος που να έχει άποψη για το παραπάνω;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32278
  • Τελευταία: Parask
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158534
  • Σύνολο θεμάτων: 19198
  • Σε σύνδεση σήμερα: 575
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 17
Επισκέπτες: 402
Σύνολο: 419

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.109 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.