*

Αποστολέας Θέμα: Για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού  (Αναγνώστηκε 13267 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος sorimavat

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 29
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού
« Απάντηση #14 στις: Μάρτιος 28, 2007, 09:08:05 μμ »
Νιωθω ασχημα που η επιηκεια που εδειξα για τους συγγραφεις σχολικων βιβλιων οδηγησε σε διαμαχη μεταξυ των μελων... :-\ δεν ηταν αυτος ο σκοπος μου. Χρησιμα ολα αυτα που γραψατε.
Θα ειχε ενδιαφερον να ειχαμε και την αποψη ενος μαθητη... υπαρχει μηπως καποιος συναδελφος εδω στο φορουμ που θα μπορουσε να καταγραψει τον τροπο που λαμβανουν το βιβλιο οι ιδιοι οι μαθητες; νομιζω το μελος mavoglou ειχε πει πιο πανω οτι μια τετοια προσεγγιση θα του φαινοταν πιο φιλικη, αν ηταν μαθητης... μηπως θα μπορουσε καποιος δασκαλος η δασκαλα να καταθεσει την αποψη του;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:59:50 »

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού
« Απάντηση #15 στις: Μάρτιος 28, 2007, 09:17:17 μμ »
Νιωθω ασχημα που η επιηκεια που εδειξα για τους συγγραφεις σχολικων βιβλιων οδηγησε σε διαμαχη μεταξυ των μελων... :-\ δεν ηταν αυτος ο σκοπος μου.

Καμία διαμάχη!!! ;) Και εγώ δεν τοποθετήθηκα σωστά (ή ίσως δεν έγραψα ακριβώς αυτό που είχα κατά νου) και οι συνάδελφοι με διόρθωσαν-συμπλήρωσαν κάποια πράγματα που δεν ήξερα.
Κι εγώ θα ήθελα να ακούσω τη γνώμη κάποιου δασκάλου, όχι μόνο για το συγκεκριμένο βιβλίο αλλά γενικά για περιπτώσεις που έχει εντοπίσει λάθη μέσα σε βιβλία και πώς το αντιμετωπίζει. :-\
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: Για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού
« Απάντηση #16 στις: Μάρτιος 28, 2007, 11:59:11 μμ »
Συζήτηση κάνουμε. Ελεύθερα, χωρίς να φοβόμαστε κάτι, εκφράζουμε τις σκέψεις μας, ακούμε απόψεις, αλλάζουμε τη ματιά που βλέπουμε τα πράγματα.
Δεν διεκδικούμε το αλάθητο, ίσα ίσα όταν τα γραπτά μας έχουν πολλές φορές την ελαφρότητα του προφορικού λόγου (συντακτικά λάθη πολλές φορές ξεφεύγουν από όλους, έκφραση συναισθημάτων εν βρασμώ..., μη επιστημονική διατύπωση απόψεων με τα επιχειρήματα να μη βασίζονται σε βιβλιογραφικές πηγές, όπως ένα άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό) και μπορεί αυτό να φοβίζει κάποιους και να γράφουν με πολύ φειδώ από ότι πραγματικά θα ήθελαν και άλλοι να εξαντλούν την αυστηρή κριτική τους αν σε κάτι δεν συμφωνούν.

Όσο για το συγκεκριμένο βιβλίο ειλικρινά κι εγώ θα ήθελα κάποια θέματα να προσεγγιστούν με διαφορετική φιλοσοφία. Με τα θέματα που έχω ευαισθησία θα αναλάβω το μέρος της ευθύνης που έχω σα γονιός, να μη μείνουν τα παιδιά μου μόνο στο σχολικό βιβλίο, αλλά να διαβάσουν και άλλα.

Ακόμα αυτό που πρέπει να συνειδητοποιήσουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί είναι ότι οι δραστηριότητες που κάνουμε μέσα στην τάξη δεν χρειάζεται να είναι πάντα μέσα από το σχολικό βιβλίο.

Για να προετοιμάσουμε, όμως, κάτι διαφορετικό πρέπει να αφιερώσουμε χρόνο, κάτι που έχουμε ξεχάσει να το κάνουμε (γενικά μιλάω - μην το πάρει κάποιος προσωπικά  ;) )

Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος momos

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 49
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Πλίνθοι και κέραμοι
Απ: Για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού
« Απάντηση #17 στις: Μάρτιος 30, 2007, 03:54:33 μμ »
Νιωθω ασχημα που η επιηκεια που εδειξα για τους συγγραφεις σχολικων βιβλιων οδηγησε σε διαμαχη μεταξυ των μελων... :-\ δεν ηταν αυτος ο σκοπος μου. Χρησιμα ολα αυτα που γραψατε.
Θα ειχε ενδιαφερον να ειχαμε και την αποψη ενος μαθητη... υπαρχει μηπως καποιος συναδελφος εδω στο φορουμ που θα μπορουσε να καταγραψει τον τροπο που λαμβανουν το βιβλιο οι ιδιοι οι μαθητες; νομιζω το μελος mavoglou ειχε πει πιο πανω οτι μια τετοια προσεγγιση θα του φαινοταν πιο φιλικη, αν ηταν μαθητης... μηπως θα μπορουσε καποιος δασκαλος η δασκαλα να καταθεσει την αποψη του;

 :) Μη νιώθεις άσχημα αγαπητέ /τη sorimavat.  Δεν υπήρξε παρεξήγηση ούτε διαμάχη....

..Κι εγώ θα ήθελα να ακούσω τη γνώμη κάποιου δασκάλου, όχι μόνο για το συγκεκριμένο βιβλίο αλλά γενικά για περιπτώσεις που έχει εντοπίσει λάθη μέσα σε βιβλία και πώς το αντιμετωπίζει. :-\

Προσωπικά κάθε λάθος που βρίσκω μέσα στα βιβλία που διδασκώ, είναι μια καλή αφορμή για να πάρει το μάθημα μια διαφορετική τροπή. Το πώς αυτό θα υλοποιηθεί εξαρτάται από τη φύση του λάθους.
Διαφορετικά αντιμετωπίζεται μια τυπογραφική αβλεψία, διαφορετικά ένα λάθος διατυπωμένο μαθηματικό πρόβλημα, διαφορετικά μια λάθος επιστημονική προσέγγιση.
Η λογική όμως είναι αυτή. Συζήτηση και προσπάθεια να βγει το «σωστό» ενώ παράλληλα να απομυθοποιήσουν οι μαθητές την «αυθεντία» του δασκάλου και του βιβλίου.
Μια τέτοια προσέγγιση υπάρχει και στα καινούργια διδακτικά εγχειρίδια. Στα μαθηματικά για παράδειγμα υπάρχουν «επίτηδες λάθος» προβλήματα και τα παιδιά καλούνται να τα επαναδιατυπώσουν ώστε να λυθούν.
Αυτά όσο αφορά την αντιμετώπιση του λάθους μέσα στην τάξη. Από κει και πέρα θεωρητικά στο τέλος κάθε χρονιάς τα λάθη που εντοπίζονται συγκεντρώνονται για να διορθωθούν στην επόμενη έκδοση του βιβλίου. Δεν γίνεται όμως πάντα αυτό γιατί είπαμε. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν λειτουργεί πολλές φορές απλά λογικά...

Για τα της ιστορίας. Δε διδάσκω φέτος σε τμήμα Έκτης όμως η διδακτική προσέγγιση που υπάρχει στο βιβλίο της ιστορίας είναι κοινή σε όλα τα διδακτικά εγχειρίδια του Δημοτικού.
Προσωπικά  τη βρίσκω πιο ενδιαφέρουσα και τους μαθητές πιο ενεργητικούς στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι βέβαια πιο δύσκολη και επίπονη για τον εκπαιδευτικό. Πρέπει να σχεδιάσεις τη διδασκαλία σου πολύ καλύτερα για να μην χαθείς και βέβαια φαίνονται πιο έντονα τα χρόνια προβλήματα που όποιος δουλεύει στο σχολείο τα βιώνει καθημερινά. Η έλλειψη ουσιαστικής και μόνιμης επιμόρφωσης και επιστημονικής στήριξης και σε μικρότερο βαθμό για μένα η έλλειψη υποδομών.  :-\
Σώπα δάσκαλε ν' ακούσουμε το πουλί...
Πλίνθοι και κέραμοι ~> www.xsap.gr

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:59:50 »

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού
« Απάντηση #18 στις: Απρίλιος 02, 2007, 02:22:48 μμ »
Ιδεολογικός πόλεμος με διδακτικό άλλοθι
 Η επικεφαλής της συγγραφικής ομάδας του βιβλίου της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού αν. καθηγήτρια Μαρία Ρεπούση μιλάει στην «Κ»
Καθημερινή 01/04/2007
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_243758_01/04/2007_221384

Είναι η συνέντευξη της επικεφαλής της συγγραφικής ομάδας του βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ' στην Καθημερινή της Κυριακής. Διαβάζοντάς την όμως αναρωτιέμαι μήπως και η ίδια η επικεφαλής της συγγραφικής ομάδας ξεκίνησε έναν "Ιδεολογικό πόλεμο" με άλλοθι το σχολικό εγχειρίδιο.
Σε καμία περίπτωση βέβαια δεν υπονοώ ότι ο επιστημονικός τρόπος προσέγγισης από τη σκοπιά της διδακτικής επιστήμης της Ιστορίας που υιοθετείται στο συγκεκριμένο βιβλίο με βρίσκει αντίθετη. Θα έλεγα μάλιστα ότι προσωπικά θεωρώ ότι η διδακτική προσέγγιση και οι γενικότεροι παιδαγωγικοί στόχοι του σχολικού αυτού εγχειριδίου με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνη. Αυτό που με κάνει να προβληματίζομαι είναι, ας μου επιτραπεί να πω, η ασυνέχεια και η ασυνέπεια που φαίνεται να υπάρχει μεταξύ της διδακτικής και του περιεχομένου της ιστορίας που παρουσιάζει αυτό το εκπαιδευτικό πακέτο.
Στη σελ. 12 του Βιβλίου Δασκάλου που συνοδεύει το Βιβλίο του Μαθητή, η συγγραφική ομάδα μας λέει:
«Η μάθηση στην ιστορία είναι μια σύνθετη νοητική διεργασία που σχετίζεται με την κατανόηση της ιστορικής γλώσσας μέσα από την οποία προσεγγίζουμε το παρελθόν αλλά και το κάνουμε αναγνώσιμο.» Αναφέρεται στην μελέτη της Donalson για τη συμπερασματική σκέψη των παιδιών, τον Ντιούι και τον Βυγκότσκι για να μας δείξει πόσο σημαντική είναι η σχέση μεταξύ γλώσσας και σκέψης. «Σκέψη και γλώσσα αποτελούν τα δυο ρυάκια της ανάπτυξης, που ενώνονται και ρέουν μαζί. Η σχέση, υποστηρίζει ο Βυγκότσι, μεταξύ σκέψης και γλώσσας δεν είναι στατική αλλά εξελισσόμενη, ένα συνεχές «πηγαινέλα» από τη σκέψη στη λέξη και από τη λέξη στη σκέψη. Η σκέψη δεν εκφράζεται απλώς σε λέξεις, δημιουργείται μέσω αυτών.»

Διαβάζοντας πρώτα λοιπόν τα παραπάνω, σε αυτό το εξαιρετικό κατά την άποψη μου βοήθημα για το Δάσκαλο, και πηγαίνοντας στο Βιβλίο του Μαθητή στη σελ. 2 παθαίνω ένα πρώτο σοκ όταν εκεί διαπιστώνω πως η Αναγέννηση περιγράφεται με τα ακόλουθα λόγια:
«Το 14ο αιώνα ξεκινά από την Ιταλία η καλλιτεχνική και πνευματική κίνηση, που ονομάζεται Αναγέννηση, και μέχρι το 16ο αιώνα εξαπλώνεται σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Μέσα σε μια ατμόσφαιρα χαράς οι άνθρωποι δημιουργούν σπουδαία έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, αρχιτεκτονικής και λογοτεχνίας. Εμπνέονται από τον αρχαίο ελληνικό και ρωμαϊκό πολιτισμό και φέρνουν πάλι, όπως στην αρχαιότητα, τον άνθρωπο στο επίκεντρο της δημιουργίας και της σκέψης.»


Αναρωτιέμαι τι ιστορική σκέψη θα δημιουργηθεί σε ένα μαθητή με  τις λέξεις «Μέσα σε μια ατμόσφαιρά χαράς..» τι θα σκεφτεί για την περίοδο της Αναγέννησης, των νεότερων χρόνων?
Η ιστορική πορεία και οι πράξεις των ανθρώπων μέσα στον χρόνο και στον χώρο είναι απόρροια απλώς των συναισθημάτων μας και εν τέλει της έκφρασης που αυτά βρίσκουν διαμέσου των τεχνικών μέσων και της τεχνολογικής εξέλιξης της εποχής? Έτσι ξυπνά η ανθρωπότητα τη μια μέρα μέσ' την καλή χαρά και δημιουργεί αριστουργήματα? και την άλλη μέρα ξυπνά μέσα στην "μουτζούφλα" και την κατήφεια και βιαιοπραγεί ή καταστρέφει ότι είχε πριν δημιουργήσει? Και η τεχνολογία, τα τεχνικά μέσα τι ρόλο παίζουν στην ζωή μας?
Αφού μέσα σε αυτή την ατμόσφαιρα χαράς δηλαδή, «Σ’ αυτό το κλίμα διαμορφώνεται το πνευματικό κίνημα του Ουμανισμού, που διαδίδεται γρήγορα με την τυπογραφία (σελ. 2 Βιβλίο Μαθητή)

Να σημειώσω δε ότι τα παιδιά που πάνε σήμερα στη Ε’ Δημοτικού και που θα πάνε του χρόνου στην ΣΤ’ δεν πρόκειται να γνωρίζουν τι μεσολάβησε μεταξύ της πτώσης του Βυζαντίου και της Αναγέννησης, δεν πρόκειται δηλαδή να μάθουν ότι προηγήθηκε η περίοδος του Μεσαίωνα παρά μόνο αν ο δάσκαλος/η δασκάλα τους μπεί στον κόπο να τους πει ορισμένα πράγματα. Το φετινό βιβλίο Ιστορίας της Ε’ Δημοτικού σταματά ουσιαστικά στην παρακμή του Βυζαντίου. Ίσως και ούτε οι μαθητές της ΣΤ που διδάσκονται το καινούριο βιβλίο Ιστορίας να μην ξέρουν τίποτα για τον Μεσαίωνα αλλά αυτό δεν το γνωρίζω,  το ξέρουν καλύτερα να μας το πούν όσοι διδάσκουν στο Δημοτικό Σχολείο. Βέβαια για αυτά τα κενά, την ασυνέχεια και ασυνέπεια στην εκπαίδευση δεν θα ήταν δίκαιο να χρεώσω τις όποιες συγγραφικές ομάδες των σχολικών βιβλίων. Εδώ νομίζω την κύρια ευθύνη την φέρουν αυτοί που σχεδιάζουν και αποφασίζουν τα Αναλυτικά Προγράμματα. Η ευθύνη των συγγραφικών ομάδων περιορίζεται στο γεγονός πως πρέπει να ξέρουν τι και πως διδάσκεται στις προηγούμενες τάξεις ο μαθητής/η μαθήτρια.

Για να επανέλθω όμως στις αρχικές μου απορίες αναφορικά με το Βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’, πώς να μην αισθανθώ ότι υπάρχει μια ασυνέπεια και ασυνέχεια μεταξύ των επιστημονικών προθέσεων της συγγραφικής ομάδας και της ιστορικής γλώσσας που χρησιμοποιούν? Οι ίδιοι στο βιβλίο Δασκάλου σημειώνουν ότι «αναφορικά με τους βασικούς χαρακτήρες της ιστορικής γνώσης, τις μεθόδους και τα εργαλεία μέσα από τα οποία αναπτύσσεται η ιστορική σκέψη και επιτυγχάνεται η ιστορική κατανόηση, γνωρίζουμε σήμερα ότι:
1.Η ιστορική γνώση έχει τρεις βασικές όψεις, που προσαρμόζονται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευση και συγκροτούν την ύλη της ιστορικής εκπαίδευσης σε πολλά αναλυτικά προγράμματα,
-τη δηλωτική που αναφέρεται στη γνώση του περιεχομένου
-τη διαδικαστική/μεθοδολογική που αναφέρεται στη γνώση των μεθόδων της ιστορίας με έμφαση στη χρήση των ιστορικών πηγών
-την εννοιολογική που αναφέρεται στην κατανόηση των ιστορικών εννοιών…»
(σελ. 12, Βιβλίο Δασκάλου)

Αναρωτιέμαι πως σε μια τόσο άρτια επιστημονικά καταρτισμένη συγγραφική ομάδα της ξέφυγαν τέτοια γλωσσικά λάθη που θέτουν σε ανισορροπία τις παραπάνω τρεις βασικές όψεις της ιστορικής γνώσης?

Δεν είμαι ιστορικός, ούτε διακατέχομαι από εθνικοιδεολογικό σοβινισμό. Διακατέχομαι όμως από έναν υπερβάλλον ζήλο, ή μια επιστημονική διαστροφή αν θέλετε λόγω ειδικότητας, για το πώς παρουσιάζονται, ερμηνεύονται και συνδέονται τα ιστορικά, κοινωνικά πράγματα με τα οποία καταπιάνονται οι επιστήμες του ανθρώπου. Αυτός είναι και ο λόγος που στάθηκα στο συγκεκριμένο σημείο του βιβλίου κι όχι σε εκείνα τα σημεία που ενόχλησαν τους δήθεν «εθνικό-σωτήρες» και «εκσυγχρονιστές».
Να σημειώσω εδώ ότι το βιβλίο το διάβασα όλο και πως όπως στάθηκα στα "αρνητικά" σημεία ενοχλημένη, στάθηκα και σε ένα πλήθος από άλλα σημεία με μεγάλη ανακούφιση και ευχαρίστηση για τον τρόπο που παρουσιάζονται και για πρώτη φορά θίγονται σε σχολικά βιβλία.
Αυτό που με ενοχλεί, το λιγότερο που μπορώ να πω, με το συγκεκριμένο ζήτημα του βιβλίου της Ιστορίας της ΣΤ είναι ότι παίζονται ιδεολογικά παιχνίδια στις πλάτες ανυποψίαστων και στην προκειμένη περίπτωση κυρίως στις πλάτες παιδιών. Και εδώ η συγγραφική ομάδα και η επικεφαλής της, θεωρώ πως φέρουν μεγάλη ευθύνη γιατι το επέτρεψαν αυτό το παιχνίδι και δεν ξέρω αν ασυνείδητα, θα έλεγα, το επιδίωξαν. Παρότι μπορεί να εμφανίζομαι πολύ αυστηρή και καχύποπτη, θεωρώ ότι όφειλαν να προσέξουν τη γλώσσα και τις λέξεις που και οι ίδιοι επισημαίνουν ότι διαμορφώνουν την ιστορική σκέψη.
Το ερώτημα που θέτει η ίδια επικεφαλής της συγγραφικής ομάδας για αυτούς που κάνουν τηλεοπτική καρίερα αν δηλαδή: «Αναρωτήθηκε κανείς από αυτούς που κάνουν τηλεοπτική καριέρα πώς αισθάνονται τα παιδιά που διδάσκονται αυτό το βιβλίο; Πόσο και αν αποσταθεροποιείται η σχέση τους με την ιστορία, με τη γνώση, με το σχολείο, με την Πολιτεία;"
Θα έπρεπε να έχουν φροντίσει εκ των προτέρων οι ίδιοι να έχει απαντηθεί και να έχουν προστατέψει τους μαθητές στους οποίους απευθύνεται το βιβλίο. Σε αυτούς τους μαθητές δεν οφείλουμε (ως κοινωνία συνολικά) έτσι απλά εκ των υστέρων "να τους χαρίσουμε" "ένα καλό σχολικό βιβλίο". Το τελευταίο πράγμα που πιθανόν να έχουν ανάγκη τα παιδιά είναι κάποιοι να τους "χαρίζουν"  εκ των υστέρων ή κάποιοι να τους "σώζουν" με σπαραξικάρδιες κραυγές εθνικού, χριστιανικού και εκσυγχρονισικού τύπου.
Όπως επίσης η ίδια ομάδα αλλά και κάθε ομαδα που αναλαμβάνει την ευθύνη και το βάρος ενος σχολικού βιβλίου, όφειλε να δείξει την ίδια ζέση και να δώσει αγώνα για να "προστατέψει" το δάσκαλο ή τη δασκάλα που ανυποψίαστοι μια ωραία πρωία βρέθηκαν μπροστά σε μια νέα ίσως και άγνωστη διδακτική και παιδαγωγική μέθοδο. Αλλά και γι αυτούς  θα βρούμε να τους "χαρίσουμε" κάτι εκ των υστέρων γιατί " Αν οι εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται να χειριστούν τη νέα μέθοδο, θα το λάβουμε σοβαρά υπόψη μας και σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο θα βρούμε τρόπους να επέμβουμε διορθωτικά. Αυτό όμως αφορά όχι την επόμενη αλλά τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά." Εν τω μεταξύ δηλαδή στου "κασίδη το κεφάλι...." Το βιβλίο του Δασκάλου είπα και πιο πάνω είναι εξαιρετικό κατ' εμέ που το κρίνω από την απόσταση αυτού που είναι "έξω από το χωρό" αλλά, μόνο ένας δάσκαλος μπορεί να πει αν του αρκεί....

Πιστεύω πως ένα σχολικό εγχειρίδιο είναι πολύ πιο σημαντικής αξίας και βαρύτητας από οποιοδήποτε άλλο βιβλίο μπορεί να γράψει και να κυκλοφορήσει κανείς στην αγορά. Για αυτό και γίνομαι τόσο αυστηρή και λέω ότι όφειλαν να έχουν προσέξει απο τα πριν το ίδιο τους το έργο.
Πάντως, με χαροποίησε ιδιαίτερα που η επικεφαλής της συγγραφικής ομάδας δήλωσε στη συνέντευξή της πως θα γίνουν διορθώσεις κυρίως στα εισαγωγικά κείμενα και ευτυχώς δεν θα αλλάξουν τίποτα σε ότι αφορά στη «δομή του βιβλίου, η γενική μεθοδολογική και επιστημολογική βάση πάνω στην οποία στηρίζεται».
Αλλά παραμένει μέσα μου η απορία γιατί χρειαζόταν όλος αυτός ο ντόρος και η δημοσιότητα για να φτάσουμε εκεί που ίσως φτάσουμε? Γιατί όλα εκ των υστέρων?
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 02, 2007, 03:26:40 μμ από mat »
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού
« Απάντηση #19 στις: Απρίλιος 02, 2007, 06:48:29 μμ »
Νέος εξάψαλμος για το βιβλίο της Ιστορίας- Εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ (2/04/2007 σελ. 16)
«Ο Αρχιεπίσκοπος, μιλώντας προχθές από την Κυπαρισσία κατά την ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη Τριφυλίας και Ολυμπίας κ. Χρυσόστομου, «αφόρισε» και πάλι το βιβλίο, χαρακτηρίζοντάς το «επαίσχυντο», ενώ πρόσθεσε ότι η αντίδραση του λαού ήταν άμεση. Όπως είπε, «ο λαός στέκεται όρθιος και αντιδρά σε πείσμα των εκσυγχρονιστών», όταν νιώθει ότι κινδυνεύει. Και συμπλήρωσε ότι με το βιβλίο της Ιστορίας κινδυνεύουν τα θεμέλια του λαού, δηλαδή «η ιστορία του τόπου και οι παραδόσεις του». Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Πέμπτη, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος παρέδωσε στην υπουργό Παιδείας κείμενο με τις ενστάσεις και τις παρατηρήσεις της για το βιβλίο. Στο κείμενό της υποστηρίζει ότι στο βιβλίο δεν γίνεται αναφορά στη δράση της Εκκλησίας και των κληρικών κατά την Επανάσταση του '21, καθώς και ότι παραλείπονται ιστορικά γεγονότα, ενώ το βιβλίο δεν συμφωνεί με τις επιταγές του Συντάγματος.»
]http://www.alfavita.gr/typos/typos20070402c.php

Για δες κάτι παράξενα αυτού του κόσμου ο Αρχιεπίσκοπος κόπτεται και διαρρηγνύει τα ιμάτια του για την μη αναφορά στη δράση της Εκκλησίας και των κληρικών κατά τη διάρκεια της Επανάστασης του ’21. Δεν τον πειράζει όμως π.χ. που δεν γίνεται αναφορά για το πώς συνδέθηκε και χρησιμοποιήθηκε η Εκκλησία και η θρησκεία κατά την εποχή του «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών». Που να ξέρει βέβαια ο Σεβασμιότατος από αυτά, αυτός τότε ασχολιότανε με τα μαθήματα του ως καλό παιδί και μαθητής (ο ίδιος το χει δηλώσει άλλωστε σε σχετική ερώτηση που του έχει γίνει κατά το παρελθόν). ;D

Πάντως στην ίδια εφημερίδα σήμερα στη στήλη Τρίτη Άποψη ο Γρηγόρης Καλφέρης με το κείμενό του «Ιστορία και φανατισμός. Με αφορμή τη συζήτηση για το βιβλίο της ΣΤ’ Δημοτικού» μας θυμίζει με το επίλογο του μια πολύ εύστοχη παρατήρηση του Hobsbawm: «η ιστορία αποτελεί την πρώτη ύλη για τις εθνικιστικές ή φονταμενταλιστικές ιδεολογίες, όπως οι παπαρούνες αποτελούν την πρώτη ύλη για την ηρωίνη»
Το άρθρο του Καλφέρη σε μορφή pdf



« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 02, 2007, 06:51:13 μμ από mat »
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Αποσυνδεδεμένος Gi@

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 963
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Νηπιαγωγός!!!
    • Προφίλ
Απ: Για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού
« Απάντηση #20 στις: Απρίλιος 26, 2007, 10:36:22 πμ »
Η σύγκρουση για την Ιστορία
 

Του Βασίλη Κρεμμυδά

Αντιδράσεις για το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων Ιστορίας είχαμε και άλλοτε• σε μία μάλιστα περίπτωση (Κ. Καλοκαιρινός, 1965) το βιβλίο οδηγήθηκε στην πολτοποίηση. Στις άλλες, απλώς τα «αμαρτωλά» βιβλία αποσύρθηκαν ή λογοκρίθηκαν, χωρίς ή με τη συναίνεση του συγγραφέα. Όλες οι αντιδράσεις προήλθαν από τον ίδιο κοινωνικοϊδεολογικό χώρο, τη φανατική εθνικιστική Δεξιά, και είχαν πολιτικό περιεχόμενο• κάθε προηγούμενη φορά όμως από κάποιο τμήμα αυτού του χώρου.
Η σημερινή αντίδραση, που την ονομάζω σύγκρουση επειδή έχει τα χαρακτηριστικά που περιγράφω, είναι διαφορετική: έχει ως επικεφαλής, για πρώτη φορά, την επίσημη Εκκλησία, τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο• προέρχεται από το σύνολο του χώρου που είπαμε πριν• έχει πολύ μεγάλη διάρκεια και ένταση, χωρίς περιόδους ύφεσης• έχει καθαρά πολιτικό χαρακτήρα και είναι καλά οργανωμένη.
Η σημερινή σύγκρουση θυμίζει «ταυτότητες» και λαοσυνάξεις. Η Εκκλησία χρησιμοποιεί, όπως και τότε, το μεγάλο, το ισχυρότερο- ακόμη και από την τηλεόραση- προπαγανδιστικό όπλο της, τον άμβωνα. Στα κυριακάτικα κηρύγματά τους λοιπόν ιερωμένοι και μη, κηρύττοντες, δεν στρέφονται μόνον εναντίον του βιβλίου, αλλά κατακεραυνώνουν τους ιστορικούς, οι οποίοι εσκεμμένα διαστρεβλώνουν, δήθεν τις ιστορικές πραγματικότητες και βάλλουν κατά της εθνοσωτήριας Εκκλησίας- και κατά της εθνοσωτηρίου, επίσης, πρόσφατης χειρουργικής επέμβασης στην κοινωνία, αν θυμάστε, τότε που κάποιοι σημερινοί εθνοσωτήρες ασχολούνταν με τα μαθήματά τους.
Για να επανέλθω στον σοβαρό λόγο, είναι ολοφάνερη η προσπάθεια όλου του εκκλησιαστικού αλλά και του ακροδεξιού φάσματος να απαξιώσουν τη σχολική Ιστορία και μαζί μ΄ αυτήν τους ιστορικούς και την Ιστοριογραφία• γνωρίζουν άλλωστε καλά, τουλάχιστον οι ηγεσίες τους, ότι η Ιστοριογραφία είναι επιστήμη και εμείς οι ιστορικοί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η Εκκλησία ουδέποτε, ακόμη και στο βαθύ παρελθόν, αποδέχθηκε τα πορίσματα της επιστημονικής έρευνας. Στην πραγματικότητα, η Εκκλησία και όλες οι βαθιά συντηρητικές δυνάμεις έχουν κατασκευάσει τις οχυρώσεις της εξουσίας τους με ιστορικά ψεύδη και γι΄ αυτό η αλήθεια για το παρελθόν είναι ο εχθρός τους. Πώς, σε αυτά τα συμφραζόμενα, να αποδεχθούν το περιεχόμενο της Εγκυκλίου του Γρηγορίου όπου όχι μόνον καταδικάζεται η Επανάσταση του 1821 αλλά και απειλούνται με αφορισμό όσοι πληροφορούνται για επαναστατικές κινήσεις και δεν τις καταδίδουν• σε αυτή μάλιστα την άγρια απειλητική εκκλησιαστική γλώσσα που σε τρομάζει. Μας λένε ότι θυσιάστηκαν στον Αγώνα ιερωμένοι• αυτό είναι αλήθεια. Θυσιάστηκαν όμως όχι ως μέλη της Εκκλησίας, αλλά ως άτομα που περιφρόνησαν τις απειλές της ηγεσίας της.

Αυτή η συζήτηση όμως έχει γίνει από πολύ καιρό και με τα σημερινά δεδομένα της σύγκρουσης δεν έχει κανένα νόημα• επιστημονική έρευνα και εκκλησιαστικός δογματισμός ποτέ δεν είχαν σημείο επαφής. Σήμερα, η σύγκρουση είναι κοινωνική και πολιτική με καθαρές γραμμές: έχουμε να κάνουμε με γενική επίθεση του υπερεθνικισμού- υπερπατριωτισμού με επικεφαλής την ηγεσία της Εκκλησίας• και να μη λησμονούμε, παρεμπιπτόντως, ότι σε άλλο πεδίο έχουμε σήμερα να κάνουμε και με γενική επίθεση του κεφαλαίου- όλα αυτά τα συστήματα εξουσίας κατά της κοινωνίας. Ησυγκέντρωση υπογραφών κατά του βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού- ανάμεσα στους υπογράφοντες και πολλοί γεωργοί και βοσκοί ή κτηνοτρόφοι- και η απειλή του Αρχιεπισκόπου ο «ευαίσθητος ως Έλληνας και Μακεδόνας» Πρωθυπουργός να λάβει μέτρα «πριν είναι αργά» θυμίζουν την περίοδο των υπογραφών και των λαοσυνάξεων, το είπαμε, για το ζήτημα των ταυτοτήτων. Μόνο που σε αυτά τα δύο ομοιάζοντα γεγονότα η αντίπαλη πλευρά είναι διαφορετική: τότε η κυβερνητική εξουσία, τολμώ να πω η ίδια η Δημοκρατία αντιστάθηκε• η σημερινή, αν δεν επιτρέπει, δεν αντιστέκεται, παρά εμφανίζεται συμβιβαστική. Εννοώ στη γενική επίθεση σε όλα τα επίπεδα.
Σε αυτές τις νέες πραγματικότητες που ζούμε, η σχολική Ιστορία, η Ιστοριογραφία μας πού στέκεται; Εμείς οι ιστορικοί σε ποιο πεδίο έχουμε να παίξουμε τον ρόλο μας; Με βεβαιότητα μπορώ να πω τούτο• η Ιστοριογραφία, η σχολική Ιστορία, οι ιστορικοί σε αυτήν τη φάση της σύγκρουσης ηττηθήκαμε• όχι γιατί στην πραγματικότητα δεν μας δόθηκε ο λόγος, δεν ήθελε να μας ακούσει κανείς, αλλά γιατί δεν μας προστάτεψε το σύστημα που οφείλει να προστατεύει την επιστημονική έρευνα. Αν η Ιστοριογραφία μας μπόρεσε να κάνει την επανάστασή της από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 και να ανθήσει στην επόμενη δεκαετία, ήταν γιατί το αντίστοιχο σύστημα τότε ήταν έτοιμο να αντισταθεί σε εθνικιστικές επιθέσεις κατά της Ιστορίας και, παράλληλα, η κεφαλή της Εκκλησίας δεν επεδείκνυε τον φανατισμό της σημερινής. Αν δεν αντιληφθούν οι πολιτικές εξουσίες ότι η Ιστοριογραφία είναι κοινωνική επιστήμη, η σημερινή ήττα μας θα φέρει επιστροφές και οπισθοδρομήσεις.

Ο Βασίλης Κρεμμυδάς είναι ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών
 

26/04/2007 ΤΑ ΝΕΑ
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος sorimavat

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 29
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού
« Απάντηση #21 στις: Απρίλιος 26, 2007, 07:56:35 μμ »
Mat σ'ευχαριστω πολυ για την αναληση, πραγματικα πιστευω επιασεσ την ουσια του θεματοσ (εδειξα το κειμενο σου σε φιλη μου δασκαλα, και εντυπωσιαστηκε που μπορεσεσ να πλησιασεισ τοσο κοντα στο νοημα - αληθεια, τι ειδικοτητα εχεισ;). Χαιρομαι που αποτελω μελοσ αυτησ τησ κοινοτητασ, και ευχομαι μελοντικα που θα εχω περισοτερο χρονο να μπορεσω να προσφερω κι εγω στα γραφομενα :D

Αποσυνδεδεμένος Gi@

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 963
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Νηπιαγωγός!!!
    • Προφίλ
Απ: Για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού
« Απάντηση #22 στις: Μάιος 06, 2007, 10:44:49 πμ »
Κριτικές παραστάσεις στο βιβλίο ιστορίας της έκτης δημοτικού  http://www.alfavita.gr/fakeloi/fakel20070505a.php
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος sorimavat

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 29
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού
« Απάντηση #23 στις: Μάιος 08, 2007, 07:29:14 μμ »
Κριτικές παραστάσεις στο βιβλίο ιστορίας της έκτης δημοτικού  http://www.alfavita.gr/fakeloi/fakel20070505a.php

Γεωργια, που εινε οι παραστασεισ που γραφεισ; εγω νομιζα πωσ θα εχει μια πολυμεσικη προσεγγυση στο θεμα, και οχι ολοκληρο κατεβατο! Νομιζω πωσ τετοιεσ αναλησεισ περισευουν στισ μερεσ μασ, ενω λειπει η δημιουργικη και αμεροληπτη ματια στην επικεροτητα και στα φλαιγοντα ζητηματα τησ εποχησ μασ... ανυπομονω να παει η ανιψια μου του χρονου εκτη δημοτικου για να δω επιτελουσ απο κοντα το βιβλιο, για να μπορεσω να εχω την αποψη του εστω και εξοτερικου παρατηρητη... γιατι μεχρι στιγμησ - εκτοσ απο τη mat, που λογω ειδικοτητασ απτετε πολλων θεματων τησ κοινωνιασ μασ - μονο οι δασκαλοι εινε σε θεση να κρινουν...

Αποσυνδεδεμένος Gi@

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 963
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Νηπιαγωγός!!!
    • Προφίλ
Απ: Για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού
« Απάντηση #24 στις: Σεπτέμβριος 04, 2007, 01:23:31 μμ »
Πήρε πίσω η υπουργός Παιδείας από τον ΟΕΔΒ τις διορθώσεις του βιβλίου της Ιστορίας
04/09/2007 12:35

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΑΡΙΑ ΣΚΟΥΡΤΕΛΗ

«Πάγωσαν» όλες  οι  διαδικασίες διόρθωσης   του βιβλίου της Ιστορίας της ΣΤ Δημοτικού στον Οργανισμό Εκδοσης Διδακτικών Βιβλίων, με εντολή της υπουργού Παιδείας Μαριέττας Γιαννάκου.
 
 Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του esos στον Οργανισμό Διδακτικών Βιβλίων  στάλθηκε από το υπουργείο έγγραφο με το οποίο ζητούνταν  να γίνουν συγκεκριμένες διορθώσεις.

 Κι ενώ οι υπηρεσίες του Οργανισμού ξεκίνησαν τις διαδικασίες που απαιτούνται για τις διορθώσεις του βιβλίου, μετά από λίγες ημέρες η διοίκηση του ΟΕΔΒ ειδοποιήθηκε από το υπουργείο Παιδείας  να αγνοήσει το αρχικό κείμενο των διορθώσεων  και ότι πρόκειται  η κ. Γιαννάκου να στείλει νέα απόφαση.

 Μέχρι σήμερα 4 Σεπτεμβρίου η διοίκηση του ΟΕΔΒ δεν έχει λάβει καμία νεότερη εντολή.

 Αυτό σημαίνει ότι το βιβλίο της Ιστορίας με τις διορθώσεις θα καθυστερήσει να φθάσει στα χέρια των μαθητών.

 Ηδη το βιβλίο της Ιστορίας δεν υπάρχει στη λίστα των βιβλίων της ΣΤ τάξης που αυτές τις ημέρες παραδίδονται στους διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος Kublai Han

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 123
  • Φύλο: Άντρας
  • Let's do it like they do on the discovery channel
    • Προφίλ
Απ: Για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού
« Απάντηση #25 στις: Σεπτέμβριος 04, 2007, 02:14:59 μμ »
Το βιβλίο δεν το έχω διαβάσει,οπότε δεν μπορώ να εκφέρω κάποια ειδικευμένη άποψη.Το μόνο που έχω να πω είναι ότι αν έχει λάθη ή ιστορικές διαστρεβλώσεις,η ευθύνη της διόρθωσης ανήκει αποκλειστικά στις υπεύθυνες επιστημονικές ομάδες που έχουν ως αρμοδιότητα τη συγγραφή των σχολικών βιβλίων και εν προκειμένω της ιστορίας.Οπότε θα ήταν καλύτερα τα εθνίκια και οι παπάδες που βγαίνουν στα κανάλια και αμολάνε εθνικοπατριωτικές φανφάρες να το βουλώσουν!!

Αποσυνδεδεμένος Gi@

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 963
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Νηπιαγωγός!!!
    • Προφίλ
Απ: Για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού
« Απάντηση #26 στις: Σεπτέμβριος 07, 2007, 04:14:53 μμ »
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ κ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ
 
Για το βιβλίο της ιστορίας:

«Είμαι άνθρωπος που δεν έχω παρεκκλίνει από το θεσμικό μου ρόλο και ούτε θα το κάνω ποτέ, με οποιοδήποτε κόστος. Τα βιβλία αυτά παραγγέλθηκαν το 2003. Έπρεπε να αλλάξουν τα βιβλία Δημοτικού και Γυμνασίου, τα οποία ήταν είκοσι τρία χρόνια και τα οποία ήταν απαράδεκτα. Εδώ, λοιπόν, θέλετε υπάρχουν και οι συγκρούσεις των ιστορικών μεταξύ τους, θέλετε δεν αρέσει η νέα διδακτική προσέγγιση; Πράγματι, όμως στο βιβλίο αυτό ευρέθησαν λάθη και αβλεψίες. Ο νόμος ορίζει σαφώς ότι ο υπουργός μπορεί να ζητήσει διορθώσεις σε ένα βιβλίο και οι συγγραφείς είναι υποχρεωμένοι να τις κάνουν. Εάν ζητήσει διορθώσεις που άπτονται μιας φιλοσοφίας του βιβλίου, οι συγγραφείς μπορούν να πουν “όχι” και τότε ο υπουργός κάνει νέο διαγωνισμό. Ούτε στο παλιό βιβλίο γυρίζει, ούτε αποσύρει αυθαιρέτως. Εγώ για να ζητήσω τις διορθώσεις για το βιβλίο, ζήτησα τη γνώμη της Ακαδημίας. Δεν μπορούσα να ζητήσω τη γνώμη του Παιδαγωγικού, το οποίο είχε εγκρίνει πλήρως το βιβλίο μετ’ επαίνων – κι αυτό μου δημιουργεί και μία αμφισβήτηση ως προς το Παιδαγωγικό, για να είμαστε ειλικρινείς και σαφείς. Διότι πράγματι, όταν οι συγγραφείς οι ίδιοι αναγνωρίζουν ότι “ναι, κάναμε λάθη και αβλεψίες” και συνεργάζονται, δεν καταλαβαίνω… Δεν είμαι ούτε Στάλιν, ούτε Χίτλερ να αποσύρω και να πολτοποιώ βιβλία όπως έκαναν άλλοι. Ζήτησα, λοιπόν, τη γνώμη του εγκυρότερου οργάνου –όχι για τη διδακτική του βιβλίου, αλλά για το περιεχόμενο- έκανα συστάσεις, παρατηρήσεις και αυτές ενσωματώθηκαν από τους συγγραφείς πλήρως. Γιατί πρέπει να αποκλίνουμε θεσμικά; Και να σας πως κάτι, όλη αυτή η φασαρία που γίνεται, εμένα μου δημιουργεί και υποψίες άλλες. Δηλαδή, είναι τάχα οι εγκέφαλοι αυτοί που διαμαρτύρονται, που διάβασαν το βιβλίο και γνωρίζουν επιστημονικά και διαμαρτύρονται;».

Γ. Λοβέρδος: Μετά τις διορθώσεις θα είναι εντάξει το βιβλίο;

Μ. Γιαννάκου: «Το βιβλίο έχει υποστεί όλες τις διορθώσεις που ζήτησε η Ακαδημία Αθηνών».

Γ. Λοβέρδος: Φέτος έχει κυκλοφορήσει μόνο με τις διορθώσεις;

Μ. Γιαννάκου: «Βέβαια και όχι μόνο. Το βιβλίο αυτό συνοδεύεται από ένα dvd που περιλαμβάνει την ιστορία της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού από τετράδιο μαθητού και από βιβλίο δασκάλου και μιλάμε για την ιστορία της νεότερης Ελλάδας, που θα επαναληφθεί στην Γ’ Γυμνασίου και στην Γ’ Λυκείου».
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος Gi@

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 963
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Νηπιαγωγός!!!
    • Προφίλ
Απ: Για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού
« Απάντηση #27 στις: Οκτώβριος 09, 2007, 03:32:51 μμ »
Τυπώθηκε το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ Δημοτικού
09/10/2007 11:34


Στις αποθήκες του Οργανισμού Διδακτικών Βιβλίων , στην Ελευσίνα, βρίσκονται ήδη τα  αντίτυπα του βιβλίου της ΣΤ τάξης Δημοτικού τα οποία εκτύπωσαν  με απευθείας ανάθεση τέσσερις τυπογραφικές μονάδες

Η διανομή του βιβλίου στα Δημοτικά Σχολεία αναμένεται να ξεκινήσει το επόμενο διήμερο.

.

Σε ποια τυπογραφεία τυπώθηκε


 Την δουλειά ανέλαβαν τέσσερις τυπογραφικές μονάδες των εταιριών:
1.    «Κλάδης»
2.    2Ευστράτογλου
3.    3Κούκιας
4.    Λιάπης
Στη σύμβαση που υπέγραψαν οι εκπρόσωποι των τυπογραφικών μονάδων υπάρχει παράγραφος στην οποία αναφέρεται ότι δεσμεύονται εντός επτά ημερών να παραδώσουν τον αριθμό των βιβλίων που ανέλαβαν να εκτυπώσουν .

Πόσο θα στοιχίσει


Η εκτύπωση του βιβλίου, χωρίς να υπολογιστεί το κόστος του χαρτιού, θα στοιχίσει 28.000 ευρώ και η βιβλιοδεσία του επιπλέον 14.000 ευρώ.
 Η δε εκτύπωση και βιβλιοδεσία του τετραδίου συνολικά 18.000 ευρώ.
ΠΕ 60

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158558
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 441
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 291
Σύνολο: 292

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.099 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.