*

Ψηφοφορία

Τί πιστεύετε για τις πενθήμερες;

Πρέπει να καταργηθούν
10 (24.4%)
Να συνεχίσουν να υπάρχουν όπως σήμερα
7 (17.1%)
Να γίνονται μόνο εκπαιδευτικές εκδρομές ή εκδρομές προς το εξωτερικό
24 (58.5%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 38

Αποστολέας Θέμα: Πενθήμερες Εκδρομές  (Αναγνώστηκε 44161 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Gi@

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 963
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Νηπιαγωγός!!!
    • Προφίλ
Απ: ΠΕΝΘΗΜΕΡΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ
« Απάντηση #14 στις: Απρίλιος 25, 2007, 05:57:49 μμ »
Κι αναρωτιέμαι εάν το γράμμα ήταν απο εκκλησιαστικό λύκειο;
Να καταργηθούν οι εκδρομές οι πενταήμερες και οι τριήμερες;;;
Δε θα πληρώνουμε εμείς την τρέλα του κάθε παιδιού, ούτε θα πηγαίνουμε φυλακή για να πλουτίζουν οι ξενοδόχοι!

ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΠΕΝΘΗΜΕΡΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:09:14 »

Αποσυνδεδεμένος Gi@

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 963
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Νηπιαγωγός!!!
    • Προφίλ
Απ: ΠΕΝΘΗΜΕΡΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ
« Απάντηση #15 στις: Απρίλιος 25, 2007, 09:06:39 μμ »
Στο απόσπασμα οι πενθήμερες

Η τραγωδία με τον 19χρονο μαθητή που πνίγηκε στην πισίνα σημάδεψε τις εκδρομές
 


ΣΠΥΡΟΣ ΖΗΝΙΑΤΗΣ, ΕΥΗ ΣΑΛΤΟΥ

Στον αέρα βρίσκονται για άλλη μία φορά οι μαθητικές εκδρομές μετά την τραγωδία που σημάδεψε τα ξημερώματα χθες το ταξίδι 18 μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου Γλαύκης Ξάνθης στην Κέρκυρα, όταν ένας 19χρονος μαθητής πνίγηκε στην πισίνα του ξενοδοχείου στην προσπάθειά του να βοηθήσει συμμαθητή του.

Ο υφυπουργός Παιδείας κ. Γ. Καλός δήλωσε ήδη ότι θα εξετασθεί και πάλι το καθεστώς των μαθητικών εκδρομών.

Απρόθυμοι να συνοδεύσουν τους μαθητές στην πενθήμερη εκδρομή δηλώνουν πολλοί καθηγητές. «Κάθε χρόνο, όταν στο γραφείο των καθηγητών ξεκινά η συζήτηση για την εκδρομή, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί δεν είναι διατεθειμένοι να συνοδεύσουν τους μαθητές. Δεν είναι άλλωστε εύκολο να αναλάβεις την ευθύνη για έναν τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών, οι οποίοι το μόνο που θέλουν αυτές τις πέντε ημέρες είναι να ξεδώσουν», τονίζει ο κ. Στέλιος Ασημιάδης, διευθυντής του 3ου ΤΕΕ Αθηνών, οι μαθητές του οποίου βρίσκονται ήδη στη Σαντορίνη για την πενθήμερη εκδρομή.

Όπως δήλωσε ο υφυπουργός Παιδείας, κ. Γιώργος Καλός, έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα βάσει των πολύνεκρων δυστυχημάτων που έγιναν τα προηγούμενα έτη, ενώ θα συζητηθεί και πάλι σε όλες τις παραμέτρους του το ζήτημα των σχολικών εκδρομών. «Είναι απαραίτητη η διαμόρφωση ενός καινούργιου θεσμικού πλαισίου για τις μαθητικές εκδρομές, με τη συνεργασία των κρατικών φορέων, της εκπαιδευτικής κοινότητας και των οικογενειών», δηλώνει ο κ. Γρηγόρης Καλομοίρης, γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ. Διευκρινίζει μάλιστα ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των σχολικών εκδρομών, που θα πρέπει να λυθεί άμεσα, είναι το ζήτημα των μετακινήσεων που στο παρελθόν στοίχισε τις ζωές σε δεκάδες μαθητές.

Σε ελάχιστα λεπτά
Υπόθεση ελάχιστων λεπτών και σε πολλές περιπτώσεις δευτερολέπτων είναι, όπως λένε οι ειδικοί, ο υγρός πνιγμός, αν έχει προηγηθεί κατανάλωση τροφής και αλκοόλ. Σύμφωνα με τον κ. Γεράσιμο Ζερβό, παιδοχειρουργό και επιστημονικό υπεύθυνο του σωματείου Αντιμετώπιση Παιδικού Τραύματος, είναι η πρώτη αιτία των πνιγμών στη θάλασσα και τις πισίνες.

Όπως σημειώνει, σε αυτή την περίπτωση - και ιδιαίτερα όταν το άτομο είναι υπό την επήρεια μέθης - δεν έχει επίγνωση του κινδύνου ενώ είναι μειωμένες κατά πολύ οι αντανακλαστικές του αντιδράσεις. «Όταν κάποιος έχει φάει ή πιει και πέσει σε κρύο νερό, τότε αυτόματα ο οργανισμός αποβάλλει την τροφή με τη μορφή εμετού και το άτομο κάνει εισρόφηση νερού, με αποτέλεσμα να πνιγεί». Υπάρχει όμως και μία δεύτερη περίπτωση, όπου εισροφάται μικρή ποσότητα νερού και προκαλείται λαρυγγόσπασμος και υποξαιμία (μη οξυγόνωση του αίματος), με αποτέλεσμα να χάσει τις αισθήσεις του και να καταπιεί πολύ μεγάλες ποσότητες νερού.

«Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα σε έναν πνιγμό είναι ότι η βοήθεια φτάνει πολύ αργά. Εάν το φιλί της ζωής δοθεί μέσα στα τέσσερα πρώτα λεπτά τότε δεν υπάρχουν εγκεφαλικές βλάβες. Τα επόμενα 3-4 λεπτά όμως είναι κρίσιμα, αφού οι επιπλοκές που μπορεί να προκληθούν είναι μεγάλες».

Με ρεφενέ είχε πάει στην εκδρομή
ΜΕ ΡΕΦΕΝΕ από τους συμμαθητές του είχε πληρωθεί η συμμετοχή του άτυχου 19χρονου στη μοιραία για εκείνον εκδρομή στην Κέρκυρα. Οι μαθητές του Επαγγελματικού Λυκείου Γλαύκης Ξάνθης είχαν καταλύσει στο ξενοδοχείο «Bintzan Inn» μόλις λίγες ώρες πριν από την τραγωδία. Ο 19χρονος μαζί με τρεις φίλους του διέμεναν σε δωμάτιο στο ισόγειο κοντά στην πισίνα. Γύρω στις 4 το πρωί και ενώ - σύμφωνα με μαρτυρίες - είχαν φάει σάντουιτς και είχαν πιει μπίρες, ένα από τα παιδιά έπεσε στην πισίνα για να κολυμπήσει αλλά λίγα λεπτά αργότερα κάλεσε σε βοήθεια. Ο 19χρονος προσπάθησε να τον βοηθήσει αλλά τελικά πνίγηκε.

Χθες, στον εισαγγελέα της Κέρκυρας οδηγήθηκε η ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου. Κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια, καθώς όφειλε να απασχολεί φύλακα στην πισίνα όλο το εικοσιτετράωρο από τη στιγμή που είχε άδεια λειτουργίας γι' αυτήν.

Έως αργά χθες το βράδυ, πάντως, συνεχιζόταν η προανάκριση της Αστυνομίας υπό την εποπτεία της Εισαγγελίας για να διαπιστωθεί αν προκύπτουν ποινικές ευθύνες και για τους δύο συνοδούς καθηγητές των 18 μαθητών του λυκείου.
 
25/04/2007 ΤΑ ΝΕΑ
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος Gi@

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 963
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Νηπιαγωγός!!!
    • Προφίλ
Απ: ΠΕΝΘΗΜΕΡΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ
« Απάντηση #16 στις: Απρίλιος 25, 2007, 09:07:44 μμ »
Μέτρα μετά τη νέα τραγωδία


 

Της Χαράς Καλημέρη και του Γιώργου Σόμπολου

Ζήτημα αλλαγής του θεσμικού πλαισίου για τις σχολικές εκδρομές έθεσε το υπουργείο Παιδείας εκ των υστέρων χθες, υπό το βάρος ενός νέου τραγικού δυστυχήματος. Δεκαεννιάχρονος μαθητής από το ΤΕΕ Γλαύκης της Ξάνθης πνίγηκε σε πισίνα ξενοδοχείου στην Κέρκυρα στην προσπάθειά του να σώσει έναν συμμαθητή του.

Ένα χρόνο μετά τις αλλαγές στις πολυήμερες σχολικές εκδρομές και ενώ εκπαιδευτικοί και γονείς υποστήριζαν ότι αυτές δεν επαρκούν, χθες ο υφυπουργός, Γιώργος Καλός, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να επανεξεταστεί το θέμα, λέγοντας: «Φωτισμένο από τα πραγματικά γεγονότα το ήδη υπάρχον θεσμικό πλαίσιο θα συζητηθεί και πάλι σε όλες τις παραμέτρους του για όλο το ζήτημα που λέγεται σχολικές εκδρομές».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σχολικές εκδρομές εκτιμάται ότι κοστίζουν στις οικογένειες πάνω από 50 εκατ. ευρώ ετησίως. Ο κ. Καλός σημείωσε ότι η Εισαγγελία Κέρκυρας διεξάγει έρευνα για τις πραγματικές συνθήκες του συμβάντος και εφόσον διαπιστωθούν ευθύνες αυτές θα αποδοθούν. Πρόσθεσε, ακόμη, ότι στο ξενοδοχείο έσπευσαν ψυχολόγοι για τη στήριξη των μαθητών, ενώ η εκδρομή του σχολείου διακόπηκε και οι μαθητές επιστρέφουν στον τόπο τους.

Ευθύνες
Σύμφωνα με τις καταθέσεις ορισμένων μαθητών, ο 19χρονος είχε καταναλώσει αλκοόλ πριν βουτήξει στην πισίνα για να σώσει τον φίλο του. Ευθύνες στους συνοδούς καθηγητές επέρριψαν, πάντως, οι συγγενείς του νεαρού και ζήτησαν την παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων του ξενοδοχείου. Χθες το μεσημέρι, μάλιστα, συνελήφθη η ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου.

Νέο θεσμικό πλαίσιο με το οποίο θα διασφαλίζεται η προστασία όλων των μαθητών από κάθε ενδεχόμενο κίνδυνο -μεταφοράς, διαμονής, διατροφής κ.ά.- ζητά η ΟΛΜΕ. Ειδικά για το τραγικό συμβάν στην Κέρκυρα, το μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης αναρωτιέται «γιατί δεν υπήρχε μία συμφωνία πριν από την εκδρομή να μη λειτουργεί η πισίνα για λόγους ασφαλείας».

Η ΟΛΜΕ έχει προτείνει να υπάρξει διαφανής διαδικασία για την επιλογή των πρακτορείων που πραγματοποιούν τις εκδρομές και η αναλογία των συνοδών καθηγητών να είναι 1 προς 20 και όχι 1 προς 30 που ισχύει σήμερα.

Έντονη κριτική στο υπουργείο Παιδείας άσκησε η πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας Βάνα Τζιαντζή. «Οι εκδρομές δεν είναι εκπαιδευτικές, αλλά γίνονται για να τονώσουν την τουριστική βιομηχανία και τα νυχτερινά κέντρα. Δεν μπορεί το υπουργείο να παριστάνει ότι δεν καταλαβαίνει».


25/04/2007 ΗΜΕΡΗΣΙΑ
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος Gi@

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 963
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Νηπιαγωγός!!!
    • Προφίλ
Απ: ΠΕΝΘΗΜΕΡΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ
« Απάντηση #17 στις: Απρίλιος 26, 2007, 01:48:37 μμ »
Των Γ. ΑΝΔΡΙΩΤΗ - Α. ΣΑΚΕΛΛΙΩΝ

Αλλη μια σχολική εκδρομή κατέληξε σε τραγωδία και βύθισε στο πένθος την εκπαιδευτική κοινότητα της Ξάνθης.

Η «μοιραία» πισίνα του ξενοδοχείου αν και είχε άδεια ωστόσο δεν πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις ασφάλειας
Ο 19χρονος Καρά Χουσεΐν Εσρόι, του ΤΕΕ Γλαύκης Ξάνθης, που ανασύρθηκε νεκρός στις 5 το πρωί της Τρίτης στην πισίνα του ξενοδοχείου «Bintzan inn» της Κέρκυρας. Οπως προέκυψε από τα στοιχεία της προανάκρισης που διενεργήθηκε από τη Διεύθυνση Ασφαλείας Κέρκυρας υπό την εποπτεία της εισαγγελέως Πρωτοδικών κ. Νταϊρούση, εκείνη την ώρα τέσσερις από τους 18 μαθητές κατέβηκαν στην πισίνα του ξενοδοχείου με τα μαγιό τους για να κάνουν μπάνιο.

Αρχικά βούτηξαν τα δύο από τα τέσσερα παιδιά. Ο ένας δεν γνώριζε καλή κολύμβηση και, σύμφωνα με μαρτυρίες, άρχισε να βουλιάζει. Ο 19χρονος βούτηξε στην πισίνα για να σώσει το φίλο του, χωρίς ούτε ο ίδιος να γνωρίζει καλή κολύμβηση. Οταν ο τέταρτος μαθητής άρχισε να φωνάζει βοήθεια, έφτασε στην πισίνα ο φύλακας του ξενοδοχείου μαζί με έναν καθηγητή, οι οποίοι έβγαλαν τους μαθητές έξω και άρχισαν να δίνουν τις πρώτες βοήθειες.

Οι ιατροί, μετά την άμεση μεταφορά του στο νοσοκομείο, επιχείρησαν να επαναφέρουν το παιδί στη ζωή χωρίς ωστόσο αποτέλεσμα.

Ποτά και μπίρες

Σύμφωνα με τα στοιχεία της προανάκρισης, καθηγητές και μαθητές κατέθεσαν ότι μία ώρα πριν από το συμβάν έπιναν μαζί ποτά και μπίρες, ενώ μεγάλη ποσότητα αλκοολούχων βρέθηκε και στα υπνοδωμάτια.

Χθες το μεσημέρι συνελήφθη η ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου κ. Ζωχιού με την κατηγορία της παράβασης του άρθρου 402 του ποινικού κώδικα (ανθρωποκτονία εξ αμελείας). Λίγες ώρες αργότερα, μετά το σχηματισμό δικογραφίας, αφέθηκε ελεύθερη. Χθες το μεσημέρι ολοκληρώθηκε η προανακριτική εξέταση ενώ, σύμφωνα με αυτή, δεν αποδόθηκαν ευθύνες στους συνοδούς καθηγητές.

Με βάση την έρευνα που έγινε από τους άντρες της ΕΛ.ΑΣ., διαπιστώθηκε πως η πισίνα είχε άδεια να λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως, υπό την προϋπόθεση όμως ότι θα έπρεπε να παρευρίσκεται συνεχώς υπεύθυνος (ναυαγοσώστης). Σύμφωνα με την Αστυνομία, αν και το ξενοδοχείο διέθετε τις απαιτούμενες άδειες για την εγκατάσταση, διαπιστώθηκε ότι δεν τηρούσε όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας, όπως την ύπαρξη δύο σωσιβίων.

Οι οικείοι του άτυχου μαθητή έμαθαν το γεγονός στις 8.30 το πρωί όταν μια θεία επισκέφθηκε τη Νομαρχία Ξάνθης ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν επετράπη πριν από την ολοκλήρωση της εξέτασης να επικοινωνήσουν μαθητές και καθηγητές με τους οικείους του μαθητή. Ο Καρά Χουσεΐν Εσρόι πρόσφατα και λόγω ηλικίας είχε πάρει και το «χαρτί» του Στρατού για να καταταγεί. Τραγική φιγούρα ο ναυτικός πατέρας του που την ίδια μέρα που αναχωρούσε ο γιος για την εκδρομή ο ίδιος έφευγε για την Αμερική όπου επρόκειτο να μπαρκάρει.

* Ακόμη ένα θύμα του συστήματος των σχολικών εκδρομών αποτελεί ο μαθητής που έχασε τη ζωή του, διαπιστώνει το ΚΚΕ και κάνει λόγο για κυκλώματα που λυμαίνονται το μαθητικό τουρισμό, καθώς «διαμορφώνουν μια νοσηρή κατάσταση μέσα στα ίδια τα σχολεία, με το χρηματισμό και την εξαγορά μαθητών και άλλων», και καλεί τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να απαιτήσουν οι εκδρομές να γίνονται με αποκλειστική ευθύνη του σχολείου και του υπουργείου, χωρίς καμιά συμμετοχή επιχειρηματία.
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΠΕΝΘΗΜΕΡΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:09:14 »

Αποσυνδεδεμένος Gi@

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 963
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Νηπιαγωγός!!!
    • Προφίλ
Απ: ΠΕΝΘΗΜΕΡΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ
« Απάντηση #18 στις: Απρίλιος 28, 2007, 09:43:59 πμ »
Ο πρόσφατος πνιγμός του μαθητή κατά τη διάρκεια πενθήμερης σχολικής εκδρομής είναι ασφαλώς ένα τραγικό γεγονός, το οποίο συγκλονίζει την οικογένεια, συγκινεί τον εκπαιδευτικό κόσμο και δημιουργεί μεγάλη ανησυχία στους χιλιάδες γονείς μαθητών ανά την επικράτεια. Καθώς το θέμα προσφέρεται, αναμένεται η γνώριμη καταιγίδα δημοσίων παραθυρικών παράλληλων μονολόγων, με τους οποίους από τη μια θα καταδικάζονται οι συνοδοί καθηγητές της μοιραίας εκδρομής για ολιγωρία και παράβαση καθήκοντος, από την άλλη θα ακουστούν οργισμένες φωνές οι οποίες θα ζητούν να καταργηθούν επιτέλους οι πολυήμερες ή γενικώς όλες οι σχολικές εκδρομές. Με αυτόν τον τρόπο εξορκίζεται το κακό και όλοι αισθάνονται τη συνείδησή τους ήσυχη, αφού θα έχουν εντοπιστεί οι «ένοχοι», ενώ η λύση θα βρίσκεται, λέει, φαρδιά-πλατιά μπροστά τους. Σε ποιο βαθμό όμως λύνεται με αυτό τον τρόπο το πρόβλημα;
Ασφαλώς οι σχολικές εκδρομές είναι ένα θέμα που απασχολεί κάθε χρόνο έντονα, πρώτα απ’ όλα τους εκπαιδευτικούς, ιδιαίτερα μετά από τα τραγικά τροχαία δυστυχήματα με εκδρομικά λεωφορεία σχολείων, που στοίχισαν τη ζωή πολλών νέων παιδιών, έριξαν οικογένειες σε ανίατη δυστυχία και εκπαιδευτικούς σε εσωτερική συντριβή. Κάθε χρόνο μάλιστα όλο και λιγότεροι εκπαιδευτικοί δείχνουν τη διάθεση να συνοδεύσουν εκδρομές, πολλές φορές μάλιστα δέχονται να συνοδεύσουν μετά από ασφυκτική πίεση των αγαπημένων τους συνοδοιπόρων, των μαθητών τους.
Οι ελληνικές σχολικές εκδρομές δείχνουν, κατά τη γνώμη μου –μακάρι να σφάλλω- πλευρές της γενικότερης ελληνικής εκπαιδευτικής και κοινωνικής παθογένειας, καθώς τείνουν να μετατραπούν σε –αριστοτελικά- παρέκβαση εκδρομών. Κάποιοι μαθητές τις βλέπουν σαν ένα μέσον για να κάνουν πράγματα που δεν μπορούν να κάνουν όταν εκδράμουν με τους γονείς τους, ενώ είναι κοινό μυστικό ότι υπάρχει ένας κύκλος επιχειρήσεων που κερδίζει χρήματα από τις μαθητικές εκδρομές, επιχειρήσεις που δεν έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα: ξενοδοχεία, εστιατόρια, ακόμη και κέντρα διασκεδάσεως, καθώς αναφέρει ο τύπος. Στη μέση όλων αυτών, ο συνοδός εκπαιδευτικός αναλαμβάνει ευθύνες που ξεπερνούν τις αντοχές ενός ανθρώπου: του διοργανωτή, του συνοδού, του παιδαγωγού, του ξεναγού, του ειδικού φρουρού που πρέπει να αστυνομεύει 24 ώρες το εικοσιτετράωρο όχι ένα αλλά δεκάδες πρόσωπα, θέτοντας σε ρίσκο την υγεία του, τα συμφέροντα προσώπων που εξαρτώνται από αυτόν, την κοινωνική και υπηρεσιακή του εικόνα, τη σταδιοδρομία του. Ο εκπαιδευτικός, στις αποφράδες στιγμές, χρησιμοποιείται σαν σάκος του μποξ για να εκτονωθεί η ένταση της περιρρέουσας κοινωνίας και να κορεστεί η δίψα κάποιων μίντια για «δικαιοσύνη».
Μήπως λοιπόν είναι καιρός να καταργηθούν οι σχολικές εκδρομές για να λυθούν τα σχετικά προβλήματα; Αν έλεγα ναι, τότε δεν έπρεπε να τεκνοποιούμε, διότι τα παιδιά μεταξύ άλλων αρρωσταίνουν. Οι εκπαιδευτικές εκδρομές καλύπτουν, έστω αδέξια, δομικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στις οποίες δεν ανταποκρίνεται αλλιώς το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Καθώς δεν υπάρχει θεσπισμένος χρόνος ελεύθερης παιδαγωγικής συνάντησης μεταξύ των εταίρων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, των εκπαιδευτικών και των μαθητών δηλαδή, ούτε και ο απαιτούμενος χώρος στο σχολείο, η εκδρομή αποτελεί ένα σημείο ανθρώπινης συνάντησης, μεγαλύτερης εξοικείωσης, η οποία έχει σημαντικές θετικές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι χώρος άρσης στερεοτύπων και παρεξηγήσεων, συγκρότησης σχέσεων εμπιστοσύνης και εκτόνωσης εντάσεων της σχολικής καθημερινότητας.
Δεδομένης λοιπόν της εκπαιδευτικής σκοπιμότητας και αναγκαιότητας των σχολικών εκδρομών, κρίνουμε σημαντική τη διατήρησή τους αλλά και την αναδιάρθρωση του σχετικού θεσμικού πλαισίου με ρεαλιστικούς εφαρμόσιμους όρους, το οποίο θα διασφαλίζει την ποιότητα, την ασφάλεια των μαθητών αλλά παράλληλα θα ανακουφίζει τον συνοδό εκπαιδευτικό από εξωπραγματικές και συνθλιπτικές ευθύνες.

Δρ. Αγαθοκλής Αζέλης
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος Gi@

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 963
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Νηπιαγωγός!!!
    • Προφίλ
Απ: ΠΕΝΘΗΜΕΡΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ
« Απάντηση #19 στις: Μάιος 06, 2007, 10:42:36 πμ »
Τέσσερις μαθητές Λυκείου της Θεσσαλονίκης μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο Εδεσσας, με συμπτώματα οξείας μέθης ύστερα από κατανάλωση μεγάλης ποσότητας αλκοόλ στη διάρκεια σχολικής εκδρομής. Πρόκειται για δύο μαθητές και δύο μαθήτριες του 10ου ΤΕΕ Θεσσαλονίκης, ηλικίας από 16 έως 17 ετών, οι οποίοι μετά την παροχή των πρώτων βοηθειών πήραν εξιτήριο από το νοσοκομείο και επέστρεψαν στα σπίτια τους. Σύμφωνα με την Αστυνομική Διεύθυνση Πέλλας, τα παιδιά γευμάτισαν σε εστιατόριο στην περιοχή Αριδαίας Πέλλας, όπου το σχολείο τους πραγματοποίησε χθες την εκδρομή. Τα τέσσερα παιδιά παρουσίασαν έντονα συμπτώματα μέθης και οι συνοδοί καθηγητές τα μετέφεραν στο Κέντρο Υγείας Αριδαίας και μετά στο νοσοκομείο, απ' όπου αποχώρησαν ύστερα από περίπου δυο ώρες. Οι αστυνομικές αρχές ενημέρωσαν την Εισαγγελία Πρωτοδικών Εδεσσας για το περιστατικό.
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος Αγάπη

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2282
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ......της συννεφιάς ρηγόπουλο.....
    • Προφίλ
Απ: Πενθήμερες Εκδρομές
« Απάντηση #20 στις: Απρίλιος 10, 2008, 09:37:18 μμ »
Την Κυριακή συμπληρώνονται 5 χρόνια από τη μέρα που σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα στα Τέμπη,έχασαν τη ζωή τους 21 μαθητές.
Έχει οργανωθεί εκδήλωση για αύριο στη μνήμη των παιδιών, από τους καθηγητές και τους μαθητές του σχολείου τους.



http://www.seasyp.gr/lightacandle/index.htm


Δε θέλω του κισσού το πλάνο ψήλωμα,σε ξένα αναστηλώματα δεμένο.
Θέλω να είμαι ένα καλάμι,ένα χαμόκλαδο,μα όσο ανεβαίνω,μόνος ν' ανεβαίνω.

Αποσυνδεδεμένος MATH

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 148
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πενθήμερες Εκδρομές
« Απάντηση #21 στις: Απρίλιος 14, 2008, 07:17:46 μμ »
Λίγες σκέψεις...
Χθες επέστρεψα από τριήμερη εκδρομή με τη Β΄Λυκείου στο Ναύπλιο. Είχα χρόνια να συνοδέψω μαθητές , περίπου 6 , όσο είναι και η κόρη μου.Θέλησα όμως τώρα να δω τα πράγματα από την αρχή και να ψάξω για νέες ίσως παραμέτρους που παλαιότερα μου ξέφευγαν.Λοιπόν , με ένα πούλμαν , 52 μαθητές και 3 συνοδούς (εγώ ήμουνα ο 4ος ως αρχηγός) ξεκινήσαμε την Παρασκευή στις 7 και επιστρέψαμε την Κυριακή στις 10.
 Κατά τη διάρκεια του γεύματος κοντά στην Επίδαυρο , έβαλα το ερώτημα και στους συναδέλφους. Κατά πόσο δηλαδή αυτά τα παιδιά έχουν αποκομίσει κάτι από αυτή την εκδρομή , εκτός από τη διασκέδαση και τις πλάκες που κάνουν μεταξύ τους στα δωμάτια του ξενοδοχείου . Χωρίς σκέψη η απάντηση ήταν ΟΧΙ. Και όμως όλοι μας είχαμε εθελοντικά αποδεχθεί την πρόσκλησή τους.Αφού ξέραμε από πριν την απάντηση  πως πάνω κάτω η εκδρομή τίποτα το σημαντικό δε θα προσέθετε στα παιδιά, γιατί πήγαμε ;
 Εδώ βρίσκεται ένα σημαντικό στοιχείο : Ο εκπαιδευτικός έχει μέσα του μια πυξίδα που τον οδηγεί σε εκείνες τις ενέργειες που θα έδιναν ένα άλλο νόημα στη δουλειά του. Γνωρίζει κατά βάθος ότι διδάσκω δε σημαίνει μόνο κάνω μια ώρα μάθημα , εξετάζω , βαθμολογώ και φεύγω. Ξέρει πως η ψυχή του ανήκει στους μαθητές  και ψάχνει μια άλλη προσέγγιση με αυτούς.Θέλει να μοιραστεί μαζί τους τις συγκινήσεις που προσφέρει η γνώση της ιστορίας , της τέχνης , του πολιτισμού. Θέλει να αναδείξει την αξία των πολιστικών μνημείων της πατρίδας μας και σε κάθε ευκαιρία να θέσει στα παιδιά το γόνιμο ερώτημα : τι δημιουργήσαμε στο παρελθόν , τι είμαστε σήμερα και πώς μπορούμε να συνεχίσουμε.
   Αυτά  , πιστεύει πώς μπορεί να τα κάνει  έστω σε μικρό βαθμό , σε μια εκδρομή.Γι αυτό συνοδεύει ο δάσκαλος τα παιδιά !
   Αυτόν τον καθηγητή που βλέπετε με το ίδιο τζιν για τρεις μέρες να στέκεται όρθιος στα κλαμπ , να τον τρώει η κάπνα όλη τη νύχτα, να σφυρίζουν τα αυτιά του από την ένταση της μουσικής, να κάνει το θαλαμοφύλακα μέχρι τις 6 στο ξενοδοχείο , να βάζει την οικογένειά του και τον εαυτό του σε μια περιπέτεια με  τεράστιους κινδύνους , ..., αυτόν λοιπόν τον άνθρωπο που κανένας δεν τον δίνει σημασία, τον οδηγεί σε αυτή την απόφαση αυτοθυσίας ΜΟΝΟ η αγάπη για το μαθητή. Μόνο το παράπονο και το πείσμα για να αποδείξει ότι η παιδεία δεν έχει πεθάνει , ότι ο ίδιος παραμένει ετοιμοπόλεμος για μια αληθινή μάχη με το συμβιβασμό και την αλλοτρίωση , προσμένοντας από την πολιτεία μια κίνηση σεβασμού που θα τον κάνει πάλι να ζει με αξιοπρέπεια με τη δουλειά του στο σχολείο και όχι με δεύτερη δουλειά, όποια μορφή και να έχει. 
  Αυτός είναι φίλοι μου ο σημερινός δάσκαλος και όχι αυτός που προσπαθούν κάποιοι πολύ έντεχνα να παρουσιάσουν , απλά για να νομιμοποίσουν τη δική τους αποστροφή και την απαξίωση προς τον Έλληνα πολίτη , το μαθητή , το νέο , τον έφηβο , το φοιτητή .
  Τέλος πάντων , ξεκίνησα να πω περισσότερα , αλλά πρέπει να σταματήσω . Θα βρω ευκαιρία κάποια άλλη φορά να γράψω τι πρέπει να προσφέρει μια εκδρομή και πώς αυτό μπορεί να επιτευχθεί.Να συντάξουμε και έναν κατάλογο οδηγιών και πιθανών κινδύνων για να αποφύγουμε τελείως προβλέψιμες παρενέργειες .
Η υπόθεση ΕΚΔΡΟΜΗ είναι  ένα μεγάλο ζήτημα που δυστυχώς το Υπουργείο το αντιμετωπίζει επιπόλαια.Εμείς οι εκπαιδευτικοί ας μη μείνουμε με σταυρωμένα χέρια.
 
Μπάμπης Στεργίου
 

Αποσυνδεδεμένος chloi

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 48
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΠΕΝΘΗΜΕΡΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ
« Απάντηση #22 στις: Απρίλιος 18, 2008, 07:39:47 μμ »
Γράμμα από ένα ...μαθητή:

Το Λύκειό μας αποφάσισε φέτος να οργανώσει μια σωστή πενθήμερη εκδρομή (και όχι "πενταήμερη" όπως βαρβαριστί αποκαλείται). . Αρχηγός της εκδρομής ορίσθηκε ο ίδιος ο οποίος είναι και θεολόγος. Επίσης ως συνοδοί μετείχαν και δύο εκπρόσωποι του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, ο ένας εκ των οποίων είναι αρχιμανδρίτης και πατέρας ενός συμμαθητή μας.

Οι αρχιμανδριτες δεν παντρευονται
και από την ανάποδη φοριεται η φαντασία

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
5ημερη εκδρομή
« Απάντηση #23 στις: Μάρτιος 18, 2009, 09:16:01 πμ »
πιστευετε οτι ο θεσμος της 5ημερης εκδρομης ειναι επιβεβλημενος? θελετε την καταργηση, τη διατηρηση ή την αντικατασταση με κατι αλλο? Η απαντηση σας να δοθει απο τη θεση του εκπαιδευτικου.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 18, 2009, 10:39:37 πμ από Lenazagor »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος rozy4

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3907
  • Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
    • Προφίλ
Απ: 5ημερη εκδομη
« Απάντηση #24 στις: Μάρτιος 18, 2009, 10:08:17 πμ »
δεν είμαι της άποψης να καταργηθούν αλλά να επανέλθουν στον αρχικό εκπαιδευτικό και καινωνικό χαρακτήρα που προβλέπεται και από την ισχύουσα νομοθεσία.
πέρα από την πολύ καλή προετοιμασία τόσο των συνοδών καθηγητών όσο και των μαθητών και των γονέων που πολύ ωραία έθεσε ο ΜΑΤΗ, νομίζω ότι πρέπει να στραφούμε σε "άλλου τύπου" εκδρομές.
για παράδειγμα εκδρομές αθλητικού περιεχομένου, αγροτουρισμού, οικολογικού ενδιαφέροντος κα και οι οποίες θα πρέπει να ολοκληρώνονται με την εκπόνηση μιας ομαδικής εργασίας των παιδιών.

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: 5ημερη εκδομη
« Απάντηση #25 στις: Μάρτιος 18, 2009, 10:22:05 πμ »
Θα συμφωνήσω με τη Rozy4. Επίσης κάποια στιγμή οι κανόνες που θέτουν οι συνοδοί θα πρέπει να εφαρμοστούν. Ο ΜΑΤΗ έχει φτιάξει μια πολύ ωραία λίστα και ο wired έχει δώσει πολύ ωραίες προτάσεις, οι οποίες αν τηρηθούν μπορούν να φέρουν τα πράγματα σε επιθυμητά επίπεδα ασφαλείας.

Γενικά είμαι της άποψης ότι οι θεσμοί καλό είναι να αναπροσαρμόζονται και όχι να καταργούνται.
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος συννεφούλα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 268
  • Φύλο: Γυναίκα
  • φωτο: σύννεφα στο Βόσπορο
    • Προφίλ
Απ: 5ημερη εκδρομή
« Απάντηση #26 στις: Μάρτιος 18, 2009, 11:00:06 πμ »
Πολύ σωστά αυτά που λέτε,Rozy4 και Ritalamp . Συμφωνώ μαζί σας. Να προσθέσω ακόμη ότι η εκδρομή θα πρέπει να σχεδιάζεται από το σχολείο, τους καθηγητές, (το πού θα πάμε τι θα δούμε τι θα κάνουμε) και από κει και πέρα το τουριστικό γραφείο θα έρχεται να τη διεκπεραιώσει απλώς. Όχι να ειναι το γραφείο ταξιδιών που θα βγάλει το πρόγραμμα και θα "πετάξει " μεσα κι ένα μουσείο για να ρίξει στάχτη στα μάτια δικαιολογώντας τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Νομίζω ότι ο πρώτος λόγος ανήκει στο σχολείο και μάλιστα με τρόπο που να συνδέει τη θεωρητική από βιβλίου γνώση με τη ζωντανή.
H ομορφιά θα σώσει τον κόσμο, Φ.Ντοστογιέφσκι

"Καθένας μας κρύβει μέσα του μιαν αναπάντεχη άνοιξη" Α.Κ.

Αποσυνδεδεμένος maryk

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1213
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: 5ημερη εκδρομή
« Απάντηση #27 στις: Μάρτιος 18, 2009, 03:03:28 μμ »
Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να καταργηθούν!Εγώ συμβούλεψα τους μαθητές μου (και τους άρεσε) να περιμένουν τις πανελλήνιες και μετά να πάνε μόνοι τους όπου θέλουν και ως ενήλικες πλέον!Δεδομένου ότι ήδη έχουν μαζέψει πολλά λεφτά!Και καλύτερα θα περάσουν και όπου θέλουν,με τις παρέες που θέλουν..και χωρίς αυστηρό πρόγραμμα που πρέπει να ακολουθήσουν από τους καθηγητές!
ΠΕ02

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159613
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 444
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 433
Σύνολο: 448

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.102 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.