*

Αποστολέας Θέμα: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια  (Αναγνώστηκε 6471 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος marianthid

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 287
  • η ρίζα μου είν' ο λόγος...
    • Προφίλ
Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
« Απάντηση #14 στις: Ιανουάριος 24, 2010, 01:45:26 μμ »
αν το να τους πω ότι θα τους βάλω 20 είναι το κλειδί για να μου πουν... ποιο είναι το ύφος του κειμένου, Ε ΟΧΙ! δεν είναι μόνο ότι δίνει ο εκπαιδευτικός γη και ύδωρ, είναι ότι απαξιώνει και την εκπαιδευτική διαδικασία σε μια στεγνή δοσοληψία και μάλιστα.. σε τιμή ευκαιρίας...

θα συμφωνησω μαζι σου..ρε παιδια ελεος οχι τετοιες νοοτροπιες...με ολη την καλη διαθεση το λεω.οχι και τα 2Οαρια σε τιμη ευκαιριας..κατι τετοια εχουν μετατρεψει τα απολυτηρια σε κουρελοχαρτα και εχουν επιτρεψει να μπαινουν στις υπηρεσιες ατομα που δεν  ξερουν να γραφουν σωστα ουτε το ονομα τους...

Γιατί το βλέπετε σαν συναλλαγή ή σαν business?

Εξάλλου ο σκοπός αγιάζει τα μέσα! Έτσι δεν είναι; Εγώ  πέτυχα με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά της θεωρητικής της Γ Λυκείου να είναι καθηλωμένα και να παρακολουθούν μαθηματικά και να ενδιαφέρονται. Αυτό είναι που με νοιάζει και αυτός είναι ο στόχος μου. Όσον αφορά την βαθμολογία ούτε που με ενδιαφέρει. Ναί βάζω 20άρια. Τσάμπα είναι! Εγώ ένα ξέρω: τον στόχο μου τον πέτυχα! Τα παιδιά της θεωρητικής μπορούν να κάνουν 10 πράγματα στα μαθηματικά! και αυτό μου δίνει την μεγαλύτερη ικανοποίηση που μπορεί να έχει ένας εκπαιδευτικός!

η τοποθέτησή μου περί συναλλαγής είχε ως σκοπό να αναδείξει τους όρους της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής στρατηγικής και τη φύση του ενδιαφέροντος των παιδιών (τεκταινόμενα υπόρρητα ίσως, αλλά βλ και τη σχετική σου φράση: Τσάμπα είναι!!). η εκπαίδευση δυστυχώς έχει καταντήσει να θεωρείται με όρους αγοράς (τόσες εργατοώρες διαβάσματος για αυτό το βαθμό, τόση συμμετοχή για τον άλλο βαθμό, τι θα μου στοιχίσει η τάδε ή η δείνα επιλογή κτλ) και στο πλαίσιο αυτό το 20άρι αποτελεί αντικείμενο συναλλαγής.


θεωρώ βέβαια ότι η επιβράβευση είναι σημαντική για τη μαθησιακή διαδικασία, αλλά στη γ λυκείου τα παιδιά νομίζω ότι είναι στη γνωστική και ψυχολογική θέση να ξεχωρίσουν ότι μαθαίνουν γιατί έχουν κάποιο μακροπρόθεσμο όφελος (ανάμεσα σε αυτά και το ότι θα σπουδάσουν αυτό που τους ενδιαφέρει, δε διαφωνώ) και όχι γιατί "κερδίζουν" βαθμό.
χαίρομαι ειλικρινά που έχεις καταφέρει να κάνεις ένα ωραίο μάθημα -αυτός πιστεύω και εγώ ότι είναι ο σκοπός. αλλά δε συμφωνώ ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα και πολύ περισσότερο ότι αυτό οφείλεται (το πραγματικά ωραίο μάθημα δλδ, με τη συμμετοχή, τον προβληματισμό και την οικειοποίηση ενός μίνιμουμ γνώσης) στο 20άρι. ίσως άλλοι παράγοντες να έχουν συντελέσει στην επιτυχία του μαθήματός σου, πιο ποιοτικοί ή και λιγότερο έκδηλοι..

τέλος, συμφωνώ απόλυτα με την LK, αλλά για αυτό μίλησα για αλλαγή αναλυτικών προγραμμάτων. δεν μπορεί δλδ να επαφίεται στην προσωπική επιλογή του κάθε καθηγητή το αν θα δει το μάθημα "εναλλακτικά", έξω από τις θεσμικές επιταγές. πρώτον, δεν υπάρχει ανοιχτό αναλυτικό πρόγραμμα ώστε να νομιμοποιείται να κάνει κάτι τέτοιο και δεύτερον, δεν μπορεί να βασίζεται κανείς για την επιτυχία της εκπαίδευσης στον καθηγητή - εξαίρεση. δε θέλω να παρεξηγηθώ: φιλοδοξώ να είμαι αυτός ο καθηγητής και έχω τα ίδια προβλήματα που αναφέρει η LK (στείρα παπαγαλία, αγκύλωση νοοτροπιών) και προσπαθώ να τα ξεπεράσω με συστηματική δουλειά προς άλλη κατεύθυνση. αλλά δεν έχω την αυταπάτη ότι... πέντε χελιδόνια φέρνουν την άνοιξη...

κλείνω λέγοντας ότι φυσικά και είναι θέμα καθηγητή (όπως λέει ο φίλτατος panos2), όπως και είναι και θέμα τάξης το αν θα ενδιαφερθεί κάποιος μαθητής για τη γενική παιδεία. η μικρή μου πείρα μου δείχνει ότι το ίδιο μάθημα σε άλλη τάξη έχει άλλη απήχηση. δεν πρέπει όμως το εκπαιδευτικό σύστημα να βασίζεται στο πόσο καλή "χημεία" έχει ο διδάσκων με το τμήμα, πόσο έχει καταλάβει την ιδιαιτερότητά του, πόσο "ταλαντούχος" είναι να σπάσει τοίχους που υψώνει το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα (βαθμοθηρία, απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης). χωρίς να αγνοούμε ότι η νοσηρότητα του συστήματος είναι πολλές φορές δικαιολογία για μια άλλη, ενδοσχολική νοσηρότητα, δεν πιστεύω ότι ο καθηγητής δον κιχώτης (βλ έργα "ασυμβίβαστη γενιά", "ο κύκλος των χαμένων ποιητών" ) είναι η λύση στο πρόβλημα.
η καρδιά της εκπαίδευσης χτυπάει στην τάξη, αλλά η καρδιά ανήκει σε ένα σώμα, συνδέεται και με άλλα όργανα, σώμα που κάποιος το τρέφει ή το γυμνάζει, που επιβαρυνεται από το κάπνισμα ή την περιβαλλοντική μόλυνση και τα σχετικά. δεν είναι δυνατόν να ζητάς τον καθηγητή - καρδιά με καλό dna, χωρίς να λύνεις τα υπόλοιπα ζητήματα, για να έχεις μακροζωία και ευζωία. είναι φύσει αδύνατον και μωρία...

Όχι,δεν είμαι λυπημένη.
Σε σωστή ώρα νυχτώνει.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:51:10 »

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2608
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
« Απάντηση #15 στις: Ιανουάριος 24, 2010, 02:22:04 μμ »
Πολύ ωραία και ώριμα όσα γράφεις, Marianthid. Το να επιχειρήσεις να προχωρήσεις πέρα από τις οδηγίες του παιδαγωγικού ινστιτούτου είναι δύσκολο και παρακινδυνευμένο. Θέλει ωριμότητα και μέτρο από τον εκπαιδευτικό. Δεν είναι πάντα εύκολο.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
« Απάντηση #16 στις: Ιανουάριος 24, 2010, 07:03:49 μμ »
Εξάλλου ο σκοπός αγιάζει τα μέσα! Έτσι δεν είναι; Εγώ  πέτυχα με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά της θεωρητικής της Γ Λυκείου να είναι καθηλωμένα και να παρακολουθούν μαθηματικά και να ενδιαφέρονται. Αυτό είναι που με νοιάζει και αυτός είναι ο στόχος μου. Όσον αφορά την βαθμολογία ούτε που με ενδιαφέρει. Ναί βάζω 20άρια. Τσάμπα είναι! Εγώ ένα ξέρω: τον στόχο μου τον πέτυχα! Τα παιδιά της θεωρητικής μπορούν να κάνουν 10 πράγματα στα μαθηματικά! και αυτό μου δίνει την μεγαλύτερη ικανοποίηση που μπορεί να έχει ένας εκπαιδευτικός!

ενταξει εγω προτεινω να τους δινουμε και κανενα 20ευρω σαν χαρτζηλικι ,οι καθηγητριες να τους κανουν ενα στριπτιζακι στην ταξη μπας και μας αφησουν να κανουμε μαθημα και ενδιαφερθουν και λιγο .... >:(

Εντάξει τώρα το ξεφτίλησες.

Εγώ μίλησα για ηθικές αμοιβές των μαθητών στην προσπάθειά τους. Η αμοιβή (η ηθική αμοιβή, ο έπαινος δηλαδή για την προσπάθεια και όχι αυτά τα απαράδεκτα πράγματα που γράφεις, είναι επιθυμητα στην εκπαιδευτική διαδικασία και είναι κίνητρα για τα παιδιά) Και με έχει συγκινήσει όταν βλέπω παιδιά Γ Λυκείου θεωρητικής που έχουν αν ασχοληθούν με τόσα άλλα, να αφιερώνουν χρόνο για τα μαθηματικά. Γιατί να μην τους βάλω 20 δηλαδή? που το κακό?

Εσύ μάλλον κατάλαβες ότι είπα "παιδιά κάντε ησυχία μέσα στην τάξη, μην με σκοτίζετε και εγώ θα σας βάλω σε όλους 20". Ε είσαι λάθος αν κατάλαβες αυτό.

Τα παιδιά δουλεύουν και για μένα αυτό μετράει! Αν σε αυτό συνετέλεσε το ότι τους είπα δουλέψτε και θα πάρετε 20, αυτό είναι επιτυχία για μένα, γιατί έτσι κατάλαβαν ότι κάθε προσπάθεια ανταμοίβεται, και είναι καλό να προσπαθούν στην ζωή τους!
Δεν καταλαβαίνω ως προς τι η σύγκριση του επαίνου του μαθητή που προσπαθεί με τα 20ευρα και τα στριπτιζ

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158559
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 520
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 517
Σύνολο: 529

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.106 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.