*

Αποστολέας Θέμα: ποια φιλολογικά τμήματα έχουν διδαχτεί παιδαγωγικά και ειδική διδακτική;  (Αναγνώστηκε 17694 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος hope_x

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Δυστυχώς κάπου διάβασα μια απαξίωση για τα παιδαγωγικά. Η γνώμη μου είναι πως τα παιδαωγικά είναι εξαιρετικά χρήσιμα σε οποιοδήποτε κλάδο ενός εκπαιδευτικού. Πλέον διδάσκονται σε όλες τις σχολές όλων των κλάδων (παλαιότερα δεν ξέρω αν γινόταν κάτι τέτοιο) και πιστεύω πως όσα και να διδαχθεις δεν είναι αρκετά. Πρέπει να διαβάσεις και μόνος σου επιπλέον πράγματα, ο εκπαιδευτικός πέρα από τις γνώσεις του στο αντικείμενό του πρέπει να ξέρει πώς να συμπεριφερθεί στο παιδί, έχει σημασία πώς να το διδάξει, όχι απλά να πει ό,τι έχει να πει και φύγει. Γνωρίζω εκπαδευτικούς άριστους επιστήμονες με διδακτορικά και πάρα πολλές γνώσεις, οι οποίοι δεν έχουν μεταδοτικότητα και δεν ξέρουν να συμπεριφερθούν σε ένα παιδί/έφηβο.

συμφωνω. η αποψη μου περι ταλεντου ειναι απορια παραδειγματων ανθρωπων που γνωριζω που ενω ειναι τελειοι γνωστες των γνωστικων τους και εχουν ασχοληθει με την παιδαγωγικη με μεταπτυχιακα αλλα μεταδοτικοτητα και επαρκη συμπεριφορα προς τους μαθητες δεν απεκτησαν... καποια πραγματα δε μαθαινονται απο τα βιβλια. αυτο δε σημαινει πως απαξιωνεται η επιστημη της παιδαγωγικης. δεν ειναι πανακεια ομως.

την πρακτικη του κλασικου (του καλσικου του εκπα το, ανεφερα ηδη) "τη βρηκα" οταν σπουδαζα και μαλιστα πηρα και μερος. ηταν τοτε η πρωτη χρονια που εφαρμοστηκε. ειναι μια ωραια πρωτοβουλια συγκεκριμενου καθηγητη του τμηματος που "θαβεται" για διαφορους λογους που δεν ειναι της παρουσης. το οτι εσυ δεν την ξερεις δε σημαινει πως δεν υπαρχει , αλλωστε δεν εισαι του τμηματος για να ξερεις τι και πως γινεται. οπως εγω δε ξερω για το δικο σου.
για το λογου το αληθες μπορεις να δεις εδω http://www.filosofiki.eu/viewtopic.php?t=3619&postdays=0&postorder=asc&start=0

όσο για το νομο που αναφερεις, μηπως πρεπει να σκεφτεις γιατι δεν τεθηκε ποτε σε εφαρμογη και καποια στιγμη τροποποιηθηκε; αλλωστε αυτο που μετραει ειναι το παρον.

οσο για το πχ μου με τις οικονομικες σχολες εμμενω. ο νοων νοειτω.

αυτα απο μενα γιατι οπως ανφερθηκε απο τον/την palaipso :
ΕΛΕΟΣ
εδώ ο κόσμός καίγεται και το ..........................
 :) :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος palaipso

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 216
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Επανέρχομαι για να μην παρεξηγηθώ.
Δεν νομίζω ότι εύκολα θα βρεθεί κάποιος συνάδελφος που να μην πιστέυει ότι ένας εκπαιδευτικός χρειάζεται μεταξύ των άλλων και παιδαγωγική κατάρτιση.
Ναι σωστό, το υπουργείο  όμως το βάζει -και μάλιστα όχι σε ανθρώπους διορισμένους, όπως είχε κάνει με τους δασκάλους στις παλιές ακαδημίες- όχι γιατί ενδιαφέρεται για τον κάτάλληλα καταρτισμένο εκπαιδευτικό ή για το μαθητή ή  ή ή ....για μένα είναι ξεκάθαρο το βάζει για να μειώσει και άλλο τις πιθανότητες διορισμού αρκετών συναδέλφων...και αυτό φαίνεται όχι μόνο στο τρόπο που θέλει να κάνει τις προσλήψεις αλλά και στην όλη αναδιάρθρωση των σχολών- δεν θα έχουν κανένα επαγγελματικό δικαίωμα αλλά θα παρίρνουν credits και άλλα πολλά ωραία πραγματάκια- στα πανεπιστήμια.

Να γυρίσουμε δηλαδή και να τα σκάσουμε χοντρά με σεμινάρια κτλ κτλ . Θα πει κάποιος όχι το υπουργειο θα φροντίσει με δικά του σεμινάρια παιδαγωγικά δωρεάν με τις αντίστοιχες εξετάσεις επι των εξετάσεων ω εξετάσεις λατρευτές.

Κοινώς συνάδελφοι όταν  η υπουργός βαράει στο καρφί (μείωση διορισμών, επαγγελαμτικα δικαιώματα κοκ) εμείς θα βαράμε στο πέταλο συζητώντας και ψάχνοντας με αγωνία ποια ήταν εκεινα τα παιδαγωγικά που διαδαχτήκαμε στις σχολές  ήταν καλά ; ;;;;;;;


Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
Συνάδελφοι, ο κόσμος καίγεται (στην κυριολεξία), το γνωρίζουμε. Όποιος θέλει, λοιπόν, μπορεί να καταταγεί στην πυροσβεστική υπηρεσία. Θα λύσει έτσι το εργασιακό του πρόβλημα. ;)
Ας επανέλθουμε όμως στη συζήτησή μας. Γιατί όλα μέρος ενός προβλήματος είναι και έχουν σημασία. Καμία επιστήμη δεν απαξιώνεται, είτε πρόκειται για την Παιδαγωγική είτε για την Κλασική Φιλολογία είτε για την Αρχαιολογία κοκ. Καθεμιά έχει την αξία της και όσον αφορά στις συγκεκριμένες, πολύ μεγάλη. Σίγουρα η Παιδαγωγική δεν αποτελεί πανάκεια για τα άτομα που δεν ενδιαφέρονται και δεν προσπαθούν να γίνουν εκπαιδευτικοί, τουλάχιστον όμως τον καλό εκπαιδευτικό μπορεί να τον κάνει καλύτερο και τον κακό έστω έναν εκπαιδευτικό που θα σέβεται το επάγγελμα.Το ίδιο δεν ισχύει και για τις άλλες επιστήμες; Κάνουν τα βιβλία και η παπαγαλία μόνο πχ. τον καλό αρχαιολόγο; Ή μήπως η ενασχόληση με το αντικείμενο, η ανασκαφή, η αναζήτηση, η έρευνα και πρωτίστως η αγάπη για αυτό που κάνει;

Ομολογουμένως, δεν ήξερα ότι κάποιος καθηγητής (κάπου γράφτηκε για το Βοσκό) είχε πάρει την πρωτοβουλία να οργανώσει προαιρετική πρακτική άσκηση στο τμήμα Φιλολογίας (όχι μόνο στο κλασικό που έγραψες). Και επειδή είμαι ειδικός στα θέματα αυτά (παιδαγωγικής) και κινούμαι στο χώρο του Πανεπιστημίου, γνωρίζω πολύ καλά τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων μας, όχι μόνο του δικού μου. Διάβασα και το link που μου έδωσες, αλλά έχω αρκετές απορίες, όπως ποιος διδάσκει τις απαιτούμενες διδακτικές αρχές και τα περί του σχεδιασμού της διδασκαλίας, προτού πραγματοποιήσουν τις διδασκαλίες οι φοιτητές;! ::) Αναλαμβάνουν οι καθηγητές τμήματος Φιλολογίας που δεν έχουν όμως την επιστημονική γνώση και κατ'επέκταση το δικαίωμα; Αναθέτουν στους καθηγητές της Μέσης εκπαίδευσης που κι αυτοί δεν έχουν τους απαιτούμενους ακαδημαϊκούς τίτλους, ίσως ούτε και την κατάρτιση; Αυτά είναι θέματα που πρέπει να διασαφηνιστούν. Θα το ψάξω περαιτέρω. Πάντως, μου θυμίζει λίγο το EΠEAEK που λειτούργησε για κάποια χρόνια στον Τομέα Παιδαγωγικής ΕΚΠΑ (ξέχωρα από την υποχρεωτική διδακτική άσκηση του 4ου έτους) και προέβλεπε παρακολουθήσεις σε σχολεία ενός εξαμήνου και υποχρεωτικές διδασκαλίες ενός μηνός με κανονική αμοιβή.

Όσο για το Νόμο 2525 θα σου απαντήσω όπως κι εσύ για την προαιρετική άσκηση που προανέφερες: εμποδίστηκε η εφαρμογή του "για διάφορους λόγους που δεν είναι της παρούσης." Η τροποποίηση ήταν ισοπεδωτική και φανερά επηρεασμένη από άλλους παράγοντες.

Συνάδελφε Palaipso, το ΠΠΔΕ προβλέπεται να δίνεται στο πλαίσιο των πανεπιστημιακών σπουδών των φοιτητών, μάλλον προς το τέλος ή ακριβώς μετά τη λήψη του πτυχίου για όσους ενδιαφέρονται να γίνουν εκπαιδευτικοί. Και όχι με πληρωμή ή με τη μορφή σεμιναρίων. Γιατί και αυτή η λογική, σύμφωνα με την οποία πτυχιούχοι πολλών από τα λεγόμενα καθηγητικά τμήματα με ελάχιστα μαθήματα παιδαγωγικής στο προπτυχιακό τους πρόγραμμα θεωρούν πως είναι έτοιμοι και να διδάξουν, είναι ανίσχυρη. Και αναφέρομαι μόνο στην εκπαίδευση, όχι σε όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα που ανέφερες, τα οποία συμφωνώ πως πρέπει να είναι κατοχυρωμένα.

ΥΓ: Η πρακτική δεν πρέπει να ισοδυναμεί και με εκμετάλλευση των φοιτητών. Και ο νοών νοείτω.

« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 31, 2010, 08:15:00 μμ από Ioannis! »
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159540
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 266
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 246
Σύνολο: 251

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.106 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.