0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: marita στις Απρίλιος 27, 2013, 12:05:25 πμΠαράθεση από: vasilis21 στις Απρίλιος 26, 2013, 11:56:21 μμΠαράθεση από: marita στις Απρίλιος 26, 2013, 11:49:50 μμH γνώμη μου είναι πως για καθηγητές που είναι ενσυνείδητοι και θέλουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, οι δύο ώρες είναι μεγάλο βάσανο και αντιστοιχούν στην πραγματικότητα σε 4 ώρες ( και παραπάνω) δεδομένου ότι κάνουν σωστή προετοιμασία στο σπίτι! Γιατί, αν χώσεις τον φιλόλογο με 2 ωρες επιπλέον έκθεση, με συγχωρείτε πολύ, αλλά θέλει μεγάλη προετοιμασία στο σπίτι!Για καθηγητές που δεν πολυνοιάζονται για την προετοιμασία του μαθήματος, δεν τους χαλάει και τόσο το 2ωρο! Ε, αυτοί ας μην μιλάνε καλύτερα! Αλλά το θέμα που πιστεύω πως καιει τους πάντες είναι οι υποχρεωτικές μεταθέσεις κι προς αυτή την κατευθυνση πρέπει να κατευθυνθούν οι όποιοι αγώνες μας ( αν γίνουν- που σιγά μην γίνουν!!!!!). Ας γίνουν επιτέλους κινητοποιήσεις και μέσα στις Πανελλαδικές! Ας μας επίτάξουν! Θα ακουστούμε όμως έστω και μία φορά κι ας ασχοληθούν μαζί μας έστω και επικριτικά! Μα μόνο επικριτικά ασχολείται η κοινωνία μαζί μας! Έχει άδικο άραγε;! Όλοι μας απεχθάνονται αδίκως;!Εσύ θεωρείς πως έχουν δικιο που μας ΄βάζουν όλους στο ίδιο καζάνι; Απεχθάνομαι να με χαρακτηρίζουν τεμπέλα επειδή νομίζουν πως τα απογεύματα κάθομαι και απολαμβάνω καφέ και τηλεόραση, ενώ εγώ στην πραγματικότητα δουλεύω! Απεχθάνομαι να με απεχθάνονται όλοι οι δημόσιοι και ιδιωτικοί υπάλληλοι που έχουν ελεύθερα τα Σαββατοκύριακά τους ενώ εγώ έχω ένα κάρο εκθέσεις να διορθώσω!Με απεχθάνονται γιατι; Επειδή είμαι διορισμένη σε ένα μακρινό ορεινό χωριό και ζω με 700 ευρώ, χωρίς να έχω τη δυνατότητα να επισκεφτώ το σπίτι μου το Σαββατροκύριακο; Επειδή κάθομαι 2 μήνες το Καλοκαίρι; Ας αλλάξουν τη νομοθεσία και ας στείλουν τα παιδιά σχολείο και το καλοκαίρι! Δεν εχω πρόβλημα να πάω να δουλέψω!Ναι, θεωρώ πως με απεχθάνονται αδίκως!Εσένα προσωπικά ναι σε απεχθάνονται αδίκως. Αλλά το μέσο όρο των υπολοίπων;
Παράθεση από: vasilis21 στις Απρίλιος 26, 2013, 11:56:21 μμΠαράθεση από: marita στις Απρίλιος 26, 2013, 11:49:50 μμH γνώμη μου είναι πως για καθηγητές που είναι ενσυνείδητοι και θέλουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, οι δύο ώρες είναι μεγάλο βάσανο και αντιστοιχούν στην πραγματικότητα σε 4 ώρες ( και παραπάνω) δεδομένου ότι κάνουν σωστή προετοιμασία στο σπίτι! Γιατί, αν χώσεις τον φιλόλογο με 2 ωρες επιπλέον έκθεση, με συγχωρείτε πολύ, αλλά θέλει μεγάλη προετοιμασία στο σπίτι!Για καθηγητές που δεν πολυνοιάζονται για την προετοιμασία του μαθήματος, δεν τους χαλάει και τόσο το 2ωρο! Ε, αυτοί ας μην μιλάνε καλύτερα! Αλλά το θέμα που πιστεύω πως καιει τους πάντες είναι οι υποχρεωτικές μεταθέσεις κι προς αυτή την κατευθυνση πρέπει να κατευθυνθούν οι όποιοι αγώνες μας ( αν γίνουν- που σιγά μην γίνουν!!!!!). Ας γίνουν επιτέλους κινητοποιήσεις και μέσα στις Πανελλαδικές! Ας μας επίτάξουν! Θα ακουστούμε όμως έστω και μία φορά κι ας ασχοληθούν μαζί μας έστω και επικριτικά! Μα μόνο επικριτικά ασχολείται η κοινωνία μαζί μας! Έχει άδικο άραγε;! Όλοι μας απεχθάνονται αδίκως;!Εσύ θεωρείς πως έχουν δικιο που μας ΄βάζουν όλους στο ίδιο καζάνι; Απεχθάνομαι να με χαρακτηρίζουν τεμπέλα επειδή νομίζουν πως τα απογεύματα κάθομαι και απολαμβάνω καφέ και τηλεόραση, ενώ εγώ στην πραγματικότητα δουλεύω! Απεχθάνομαι να με απεχθάνονται όλοι οι δημόσιοι και ιδιωτικοί υπάλληλοι που έχουν ελεύθερα τα Σαββατοκύριακά τους ενώ εγώ έχω ένα κάρο εκθέσεις να διορθώσω!Με απεχθάνονται γιατι; Επειδή είμαι διορισμένη σε ένα μακρινό ορεινό χωριό και ζω με 700 ευρώ, χωρίς να έχω τη δυνατότητα να επισκεφτώ το σπίτι μου το Σαββατροκύριακο; Επειδή κάθομαι 2 μήνες το Καλοκαίρι; Ας αλλάξουν τη νομοθεσία και ας στείλουν τα παιδιά σχολείο και το καλοκαίρι! Δεν εχω πρόβλημα να πάω να δουλέψω!Ναι, θεωρώ πως με απεχθάνονται αδίκως!
Παράθεση από: marita στις Απρίλιος 26, 2013, 11:49:50 μμH γνώμη μου είναι πως για καθηγητές που είναι ενσυνείδητοι και θέλουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, οι δύο ώρες είναι μεγάλο βάσανο και αντιστοιχούν στην πραγματικότητα σε 4 ώρες ( και παραπάνω) δεδομένου ότι κάνουν σωστή προετοιμασία στο σπίτι! Γιατί, αν χώσεις τον φιλόλογο με 2 ωρες επιπλέον έκθεση, με συγχωρείτε πολύ, αλλά θέλει μεγάλη προετοιμασία στο σπίτι!Για καθηγητές που δεν πολυνοιάζονται για την προετοιμασία του μαθήματος, δεν τους χαλάει και τόσο το 2ωρο! Ε, αυτοί ας μην μιλάνε καλύτερα! Αλλά το θέμα που πιστεύω πως καιει τους πάντες είναι οι υποχρεωτικές μεταθέσεις κι προς αυτή την κατευθυνση πρέπει να κατευθυνθούν οι όποιοι αγώνες μας ( αν γίνουν- που σιγά μην γίνουν!!!!!). Ας γίνουν επιτέλους κινητοποιήσεις και μέσα στις Πανελλαδικές! Ας μας επίτάξουν! Θα ακουστούμε όμως έστω και μία φορά κι ας ασχοληθούν μαζί μας έστω και επικριτικά! Μα μόνο επικριτικά ασχολείται η κοινωνία μαζί μας! Έχει άδικο άραγε;! Όλοι μας απεχθάνονται αδίκως;!
H γνώμη μου είναι πως για καθηγητές που είναι ενσυνείδητοι και θέλουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, οι δύο ώρες είναι μεγάλο βάσανο και αντιστοιχούν στην πραγματικότητα σε 4 ώρες ( και παραπάνω) δεδομένου ότι κάνουν σωστή προετοιμασία στο σπίτι! Γιατί, αν χώσεις τον φιλόλογο με 2 ωρες επιπλέον έκθεση, με συγχωρείτε πολύ, αλλά θέλει μεγάλη προετοιμασία στο σπίτι!Για καθηγητές που δεν πολυνοιάζονται για την προετοιμασία του μαθήματος, δεν τους χαλάει και τόσο το 2ωρο! Ε, αυτοί ας μην μιλάνε καλύτερα! Αλλά το θέμα που πιστεύω πως καιει τους πάντες είναι οι υποχρεωτικές μεταθέσεις κι προς αυτή την κατευθυνση πρέπει να κατευθυνθούν οι όποιοι αγώνες μας ( αν γίνουν- που σιγά μην γίνουν!!!!!). Ας γίνουν επιτέλους κινητοποιήσεις και μέσα στις Πανελλαδικές! Ας μας επίτάξουν! Θα ακουστούμε όμως έστω και μία φορά κι ας ασχοληθούν μαζί μας έστω και επικριτικά!
Παράθεση από: vasilis21 στις Απρίλιος 26, 2013, 11:58:53 μμΠαράθεση από: Selanik στις Απρίλιος 26, 2013, 11:53:46 μμΠαράθεση από: vasilis21 στις Απρίλιος 26, 2013, 11:28:00 μμΓια να ακουστεί και μία διαφορετική άποψη από έναν εκπαιδευτικό. Καιρός ήταν να αυξηθεί το ωράριο εργασίας μας. Ίσως κάποια μέρα μάθουμε να δουλεύουμε κανονικά και να μην κοροιδεύουμε την κοινωνία.Οι 16 ώρες ήταν πρόκληση...Οι 16 ώρες ήταν για αυτούς που ήταν δεκαετίες σε σχολείο. Σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα οι γηραιότεροι μειώνουν τις ώρες τους γιατί δεν αποδίδουν το ίδιο (αυτό είναι το βασικό σκεπτικό τουλάχιστον). Ο μέσος όρος είναι περίπου 18,5 ώρες και είναι λίγο πάνω από τον μέσο όρο που υπάρχει στην Ευρώπη. Αν όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα της Ευρώπης είναι λάθος, τότε κάτι θα ξέρεις που τα χαρακτηρίζεις προκλητικά.Η ουσία είναι πώς θα ανεβάσεις την ποιότητα των 18-19 ωρών και όχι να αυξήσεις τις ώρες του μπέιμπι σίτινγκ για να μην πληρώνεις αναπληρωτές.Παρεμπιπτόντως, δεν ξέρω τι κάνεις εσύ αλλά εγώ δεν κοροϊδεύω την κοινωνία. Το ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους δεν είναι θέμα ποσοτικό (ωρών εργασίας) αλλά ποιοτικό. Και δεν το λύνεις με αύξηση του ωραρίου.Πέραν τούτων, η ουσία δεν είναι μόνο στις 2 ώρες αλλά στη συνολική κατάσταση στην εκπαίδευση και στην κοινωνία τα τελευταία χρόνια. Ας γίνει τουλάχιστον αφορμή αυτή η αύξηση να κινητοποιηθεί ο κλάδος για να αλλάξουν λίγο τα πράγματα.Αν μου ονομάσεις ένα επάγγελμα εκτός από το δικό μας στο οποία θεσμικά μειώνεται το ωράριο εργασίας όσο περνούν τα χρόνια θα συμφωνήσω μαζί σου. Με όλα τα άλλα συμφωνώ.Δεν έχω κάτι πρόχειρο στο μυαλό μου, ίσως και να υπάρχει. Πάντως η λογική είναι ότι έχεις να κάνεις με παιδιά και υπάρχει ευαισθησία στο κομμάτι της διαχείρισης τους και πόσο αντέχεις, γιατί είναι αλλιώς να φρικάρεις στη δουλεια και να έχεις ενήλικες και αλλιώς να φρικάρεις και να τα βγάζεις τα θεματάκια σου σε παιδιά.Όπως και να'χει παντού υπάρχει αυτό γιατί στηρίζεται σε διεθνείς παιδαγωγικές μελέτες, δεν είναι ελληνική πατέντα. Όπως και σε κανένα άλλο επάγγελμα δεν κάνουν τρεις μήνες διακοπές. Υπάρχουν λόγοι που έχει θεσπιστεί πανευρωπαϊκά. Μάλιστα, στη Γαλλία, το διδακτικό ωράριο είναι 14-17 ώρες και οι διακοπές τους-αργίες μας ξεπερνούν κατάτι σε μέρες. Παράλογο είναι και αυτό ή ελληνική πατέντα;
Παράθεση από: Selanik στις Απρίλιος 26, 2013, 11:53:46 μμΠαράθεση από: vasilis21 στις Απρίλιος 26, 2013, 11:28:00 μμΓια να ακουστεί και μία διαφορετική άποψη από έναν εκπαιδευτικό. Καιρός ήταν να αυξηθεί το ωράριο εργασίας μας. Ίσως κάποια μέρα μάθουμε να δουλεύουμε κανονικά και να μην κοροιδεύουμε την κοινωνία.Οι 16 ώρες ήταν πρόκληση...Οι 16 ώρες ήταν για αυτούς που ήταν δεκαετίες σε σχολείο. Σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα οι γηραιότεροι μειώνουν τις ώρες τους γιατί δεν αποδίδουν το ίδιο (αυτό είναι το βασικό σκεπτικό τουλάχιστον). Ο μέσος όρος είναι περίπου 18,5 ώρες και είναι λίγο πάνω από τον μέσο όρο που υπάρχει στην Ευρώπη. Αν όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα της Ευρώπης είναι λάθος, τότε κάτι θα ξέρεις που τα χαρακτηρίζεις προκλητικά.Η ουσία είναι πώς θα ανεβάσεις την ποιότητα των 18-19 ωρών και όχι να αυξήσεις τις ώρες του μπέιμπι σίτινγκ για να μην πληρώνεις αναπληρωτές.Παρεμπιπτόντως, δεν ξέρω τι κάνεις εσύ αλλά εγώ δεν κοροϊδεύω την κοινωνία. Το ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους δεν είναι θέμα ποσοτικό (ωρών εργασίας) αλλά ποιοτικό. Και δεν το λύνεις με αύξηση του ωραρίου.Πέραν τούτων, η ουσία δεν είναι μόνο στις 2 ώρες αλλά στη συνολική κατάσταση στην εκπαίδευση και στην κοινωνία τα τελευταία χρόνια. Ας γίνει τουλάχιστον αφορμή αυτή η αύξηση να κινητοποιηθεί ο κλάδος για να αλλάξουν λίγο τα πράγματα.Αν μου ονομάσεις ένα επάγγελμα εκτός από το δικό μας στο οποία θεσμικά μειώνεται το ωράριο εργασίας όσο περνούν τα χρόνια θα συμφωνήσω μαζί σου. Με όλα τα άλλα συμφωνώ.
Παράθεση από: vasilis21 στις Απρίλιος 26, 2013, 11:28:00 μμΓια να ακουστεί και μία διαφορετική άποψη από έναν εκπαιδευτικό. Καιρός ήταν να αυξηθεί το ωράριο εργασίας μας. Ίσως κάποια μέρα μάθουμε να δουλεύουμε κανονικά και να μην κοροιδεύουμε την κοινωνία.Οι 16 ώρες ήταν πρόκληση...Οι 16 ώρες ήταν για αυτούς που ήταν δεκαετίες σε σχολείο. Σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα οι γηραιότεροι μειώνουν τις ώρες τους γιατί δεν αποδίδουν το ίδιο (αυτό είναι το βασικό σκεπτικό τουλάχιστον). Ο μέσος όρος είναι περίπου 18,5 ώρες και είναι λίγο πάνω από τον μέσο όρο που υπάρχει στην Ευρώπη. Αν όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα της Ευρώπης είναι λάθος, τότε κάτι θα ξέρεις που τα χαρακτηρίζεις προκλητικά.Η ουσία είναι πώς θα ανεβάσεις την ποιότητα των 18-19 ωρών και όχι να αυξήσεις τις ώρες του μπέιμπι σίτινγκ για να μην πληρώνεις αναπληρωτές.Παρεμπιπτόντως, δεν ξέρω τι κάνεις εσύ αλλά εγώ δεν κοροϊδεύω την κοινωνία. Το ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους δεν είναι θέμα ποσοτικό (ωρών εργασίας) αλλά ποιοτικό. Και δεν το λύνεις με αύξηση του ωραρίου.Πέραν τούτων, η ουσία δεν είναι μόνο στις 2 ώρες αλλά στη συνολική κατάσταση στην εκπαίδευση και στην κοινωνία τα τελευταία χρόνια. Ας γίνει τουλάχιστον αφορμή αυτή η αύξηση να κινητοποιηθεί ο κλάδος για να αλλάξουν λίγο τα πράγματα.
Για να ακουστεί και μία διαφορετική άποψη από έναν εκπαιδευτικό. Καιρός ήταν να αυξηθεί το ωράριο εργασίας μας. Ίσως κάποια μέρα μάθουμε να δουλεύουμε κανονικά και να μην κοροιδεύουμε την κοινωνία.Οι 16 ώρες ήταν πρόκληση...
vasilis21 οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί είναι ευσυνείδητοι και εργάζονται το ίδιο σκληρά με τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που έχουν τα ίδια προσόντα. Μεταξύ των εκπαιδευτικών υπάρχει και ένα ποσοστό που μας εκθέτει όντως. Αυτούς δεν τους θίγουν έτσι και αλλιώς τα μέτρα εξοικονόμησης χρημάτων από την παιδεία. Αν είσαι εκπαιδευτικός θα πρεπε να γνωρίζεις ότι άλλο το διδακτικό ωράριο και άλλο οι ώρες απασχόλησης σε σχολείο και σπίτι. Πες μου ποιος στον ιδιωτικό τομέα με τα προσόντα μου εργάζεται περισσότερο από μένα...
Όταν καταρρίπτονται οι μύθοι περί "ιδιαιτεροτήτων"Μελέτη στοιχείων για την Εκπαίδευση και τους Εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και σε άλλες χώρες πραγματοποίησε το ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ.Η Μελέτη που αφορά τις συνθήκες εργασίας και τις αμοιβές των εκπαιδευτικών στις χώρες της Ευρώπης αλλά και σε άλλες χώρες του κόσμου, καταρρίπτει το μύθο του «λιγότερο εργαζόμενου» εκπαιδευτικού στην Ελλάδα."Με τη μελέτη αυτή επιβεβαιώνεται η εκτίμησή μας για το ρόλο της κατά παραγγελίαν από το Υπουργείο Παιδείας έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα που δημοσιεύθηκε το καλοκαίρι και η οποία είχε σκοπό να ενισχύσει την Κυβέρνηση και την Τρόικα στην προσπάθειά τους να λάβουν ακόμα πιο επώδυνες αποφάσεις για τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς." αναφέρει η ΟΛΜΕ.Ας αναφέρουμε ενδεικτικά μερικές διαπιστώσεις από το αποτελέσματα της έρευνας.Οι εκπαιδευτικοί στη χώρα εργάζονται τις ίδιες ώρες κατά μέσο όρο με τους εκπαιδευτικούς στην ΕυρώπηΣτις περισσότερες χώρες ο αριθμός των διδακτικών ωρών καθορίζεται στις συμβάσεις απασχόλησης των εκπαιδευτικών. Το 2006/07 η πλειονότητα των εκπαιδευτικών στην Ευρώπη έπρεπε να απασχοληθεί ενεργά με τη διδασκαλία μαθητών από 18 έως 20 ώρες την εβδομάδα, εξαιρώντας προκαθορισμένα διαλείμματα και άλλους χρόνους επαφής με μαθητές που δεν περιλαμβάνουν τη διδασκαλία.Τα στοιχεία αφορούν στην περίπτωση ενός εκπαιδευτικού πλήρους απασχόλησης ο οποίος δεν ασκεί άλλα καθήκοντα, π.χ. διοικητικά. Ο αριθμός ωρών διδασκαλίας την εβδομάδα αφορά στο χρόνο που οι εκπαιδευτικοί αφιερώνουν σε ομάδες μαθητών. Αυτός ο αριθμός υπολογίζεται αυστηρά και αποκλείει το χρόνο των διαλειμμάτων ή το χρόνο που αφιερώνεται στους μαθητές χωρίς να περιλαμβάνει διδασκαλία.Σε γενικές γραμμές, οι χώρες τείνουν να μειώνουν τον εβδομαδιαίο διδακτικό χρόνο των εκπαιδευτικών στην κατώτερη και στην ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μόνο η Βουλγαρία και η Ρουμανία ουσιαστικά αυξάνουν τον αριθμό των ωρών για τους εκπαιδευτικούς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σε δώδεκα χώρες, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διδάσκουν τον ίδιο αριθμό ωρών τόσο στην κατώτερη όσο και στην ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.Διακυμάνσεις στο πλαίσιο μιας χώρας εμφανίζονται για συγκεκριμένους παράγοντες, όπως το μάθημα που διδάσκει ο εκπαιδευτικός ή το καθεστώς απασχόλησής του (βαθμίδα εκπαίδευσης). Επίσης, διακυμάνσεις στο πλαίσιο μιας χώρας εμφανίζονται λόγω της ευελιξίας που έχει το σχολικό επίπεδο να καθορίσει τον αριθμό των διδακτικών ωρών ή το διαθέσιμο χρόνο στο σχολείο για κάθε εκπαιδευτικό. Επίσης, εμφανίζεται η ευελιξία μείωσης του αριθμού ωρών με βάση τα χρόνια υπηρεσίας.Από τα στοιχεία βλέπουμε ότι ο μέσος όρος διδακτικών ωρών για τους εκπαιδευτικούς των 25 χωρών από τις 27 της Ε.Ε. για την κατώτερη Δ.Ε. είναι 19,1 και για αυτούς της ανώτερης Δ.Ε. είναι 18,4. Στην Ελλάδα, όπου δεν υπάρχει αντίστοιχος διαχωρισμός, ο μέσος όρος διδασκαλίας είναι 18,5, αντίστοιχος του μέσου όρου Ε.Ε. (19,1 και 18,4).Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat (Ιούλιος 2008) το 5,4% των Ελλήνων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι κάτω από 30 ετών, το 23,9% από 30-39, το 41,3% από 40-49 και το 24,4% πάνω από 50 ετών.Από τα στοιχεία αυτά και σύμφωνα με την κατανομή των ωρών διδασκαλίας σε σχέση με τα χρόνια υπηρεσίας (0-6 χρόνια 21 ώρες, 7-12 χρόνια 19 ώρες, 13-20 χρόνια 18 ώρες και 20+ χρόνια 16 ώρες) φαίνεται ότι η μεγάλη πλειονότητα βρίσκεται στις 18 με 19 ώρες.Το Υπουργείο Παιδείας δίνοντας τα στοιχεία στο Δίκτυο Ευρυδίκη αναφέρει μόνο το καταληκτικό διδακτικό ωράριο των 16 ωρών! Το ίδιο συμβαίνει και στα στοιχεία που έχουν δοθεί στον ΟΟΣΑ.Περισσότερες ώρες οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα στο ΣχολείοΟ αριθμός ωρών παρουσίας στο σχολείο την εβδομάδα αφορά στο διαθέσιμο χρόνο, εκτός από το διδακτικό χρόνο, που αφιερώνεται στην εκτέλεση καθηκόντων στο σχολείο ή σε άλλη τοποθεσία που καθορίζεται από τον διευθυντή του σχολείου.Δέκα χώρες καθορίζουν ακριβή χρόνο κατά τη διάρκεια του οποίου οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι διαθέσιμοι στο σχολείο κάθε εβδομάδα. Σε γενικές γραμμές, ο χρόνος στον οποίο οι εκπαιδευτικοί καλούνται να είναι παρόντες στο σχολείο κάθε βδομάδα δεν ξεπερνά τις 30 ώρες, εκτός από την Πορτογαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο (Αγγλία, Ουαλία, Βόρειο Ιρλανδία).Όσον αφορά το διαθέσιμο χρόνο στο σχολείο από τις χώρες για τις οποίες υπάρχουν στοιχεία ο μέσος όρος είναι 27.5 ώρες και για την κατώτερη και για την ανώτερη β/θμια εκπαίδευση, ενώ για την Ελλάδα είναι 30 ώρες.35-40 ώρες ο συνολικός χρόνος εργασίας των Ευρωπαίων εκπαιδευτικώνΤέλος 17 χώρες καθορίζουν το συνολικό χρόνο απασχόλησης σε ώρες την εβδομάδα, που αφορά τον αριθμό των διδακτικών ωρών, τον αριθμό των διαθέσιμων ωρών στο σχολείο και το χρόνο που αφιερώνεται για την προετοιμασία και βαθμολόγηση, και μπορεί να αφορά σε ώρες εκτός σχολείου. Ο χρόνος αυτός κυμαίνεται από 35-40 ώρες. Για την Ελλάδα δεν υπάρχουν αντίστοιχα στοιχεία, μια και η προετοιμασία των εκπαιδευτικών στο σπίτι, η βαθμολόγηση κ.ά. δεν υπολογίζονται.1.170 ώρες ο χρόνος εργασίας των εκπαιδευτικώνΑκολουθούν ο αριθμός ημερών διδασκαλίας για τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ο συνολικός χρόνος εργασίας σε ώρες σε ετήσια βάση σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ.Όσον αφορά τους Έλληνες εκπαιδευτικούς βλέπουμε ότι ως προς το χρόνο εργασίας συνολικά στο σχολείο είναι 1.170 ώρες για το γυμνάσιο και το λύκειο, ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 1.199 για την κατώτερη και 1.166 για την ανώτερη β/θμια εκπαίδευση και για την ΕΕ των 19 είναι 1.133 και 1.108 αντίστοιχα.Σχετικά με τον αριθμό ημερών διδασκαλίας για την Ελλάδα είναι 158 ημέρες στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Το γεγονός ότι είναι κάτω από το μέσο όρο του ΟΟΣΑ (186/184) και της ΕΕ/19 (181) οφείλεται στον εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς περισσότερες από 4 εβδομάδες του διδακτικού έτους είναι αφιερωμένες στις εξετάσεις.Εργάσιμες εβδομάδες για τους εκπαιδευτικούςΟ μέσος όρος των καθαρών εργάσιμων εβδομάδων για τους εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι 38,6 εβδομάδες.Στη Σλοβακία οι εκπαιδευτικοί εργάζονται 41, στη Σλοβενία 43, και 40 στη Σουηδία και στη Β. Ιρλανδία. Στη Τσεχία έχουν 8 εβδομάδες άδεια, την οποία επιλέγουν πρωτίστως στη διάρκεια των σχολικών διακοπών. Στη Δανία δεν καθορίζεται σε κεντρικό επίπεδο. Συνήθως ξεκινούν λίγες μέρες πριν το σχολικό έτος των μαθητών και τελειώνουν μαζί με τους μαθητές. Στην Εσθονία η νομοθεσία ορίζει 8 εβδομάδες διακοπών, συνήθως από τα μέσα Ιουνίου ως τα μέσα Αυγούστου. Στην Ουγγαρία οι άδειες των εκπαιδευτικών βασικά δίνονται κατά τη διάρκεια των θερινών διακοπών. Οι άλλες σχολικές διακοπές δεν είναι αργίες για τους εκπαιδευτικούς, που μπορούν τότε να πάρουν την άδειά τους. Επίσης, 5 ημέρες μπορούν να τις πάρουν όποτε επιθυμούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.Στη Λετονία για τους εκπαιδευτικούς το σχολικό έτος αρχίζει νωρίτερα από ό,τι για τους μαθητές, αν και το τέλος και η ημερομηνία έναρξης δεν ορίζονται σε κεντρικό επίπεδο. Οι καθηγητές έχουν το δικαίωμα να λαμβάνουν 8 εβδομάδες ετήσιας άδειας με αποδοχές το καλοκαίρι.Στη Λιθουανία, επίσης, η άδεια για τους εκπαιδευτικούς είναι 56 ημερολογιακές ημέρες. Κανονικά, συνιστάται οι εκπαιδευτικοί να τη λαμβάνουν κατά τη διάρκεια των θερινών σχολικών διακοπών (συνήθως αυτό καθορίζεται από το σχολείο). Στην Πορτογαλία δικαιούνται 1 μήνα άδειας κατά τη διάρκεια των θερινών διακοπών των μαθητών.Στην Ελλάδα οι εργάσιμες εβδομάδες για τους εκπαιδευτικούς είναι 39, λίγο πάνω από το μέσο όρο ΕΕ/27.Διακοπές και ημέρες αργιών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτουςΌλες οι χώρες έχουν διακοπές κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και του Πάσχα, εκτός από την Ολλανδία, η οποία δεν έχει διακοπές το Πάσχα.Οι περισσότερες χώρες έχουν τις «διακοπές του Φθινοπώρου», εκτός των Ελλάδας, Κύπρου, Ιταλίας, Πορτογαλίας, Ισπανίας και Πολωνίας. Επίσης, αρκετές χώρες έχουν τις διακοπές «του χειμώνα - καρναβαλιού» και αρκετές χώρες διακοπές μετά το τέλος του τρίτου τριμήνου. Ο μέσος όρος των διακοπών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι 4 εβδομάδες. Η Ελλάδα έχει 4 εβδομάδες διακοπές (Χριστούγεννα, Πάσχα) και είναι ακριβώς στο μέσο όρο της ΕΕ/27.Επίσης, όλες οι χώρες έχουν κάποιες ημέρες μεμονωμένων αργιών (εθνικές, τοπικές γιορτές, θρησκευτικές κ.ά.) που ο μέσος όρος τους είναι 10 ημέρες. Η Ελλάδα έχει 9 ημέρες αργιών."Φτωχότεροι" οι εκπαιδευτικοί στην ΕλλάδαΣύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, για το 2009 ο μέσος όρος για τις χώρες του ΟΟΣΑ των ετήσιων μεικτών αποδοχών του αρχικού μισθού των καθηγητών ήταν 29.472 και ο αντίστοιχος μέσος όρος για τις χώρες της Ε.Ε./21 ήταν 29.459.Ο μέσος όρος για τις χώρες του ΟΟΣΑ των ετήσιων μεικτών αποδοχών του τελικού μισθού των καθηγητών ήταν 47.740 και ο αντίστοιχος μέσος όρος για τις χώρες της Ε.Ε./21 ήταν 47.374.Αντίθετα, για τους Έλληνες καθηγητές ο αρχικός μισθός ήταν 24.541 και ο τελικός 36.230. Έτσι η Ελλάδα κατατάσσεται στις τελευταίες χώρες (ακολουθούν μόνο Σλοβενία και Σλοβακία).Από τη σύγκριση των ετήσιων μεικτών αποδοχών των Ελλήνων καθηγητών με το μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ και των χωρών Ε.Ε./21 φαίνεται ότι οι αποδοχές αυτές είναι το 83% για τον αρχικό μισθό και το 76% για τον τελικό μισθό.Οι ετήσιες μεικτές αποδοχές του τελικού μισθού των Ελλήνων εκπαιδευτικών είναι το 57% του μέσου όρου των χωρών της Ευρωζώνης. Στην Ελλάδα ο αρχικός μεικτός μισθός είναι 19.729 ευρώ και ο Μ.Ο. των χωρών της Ευρωζώνης είναι 30.870. Ο τελικός μεικτός μισθός στην Ελλάδα είναι 29.127 ευρώ και ο Μ.Ο. της Ευρωζώνης είναι 51.498Με το νέο μισθολόγιο ο μεικτός αρχικός μισθός του Έλληνα καθηγητή είναι πλέον το 46% του μέσου όρου των μισθών της Ευρωζώνης (2009). Ο τελικός μεικτός μισθός είναι το 50% του Μ.Ο. της Ευρωζώνης (2009).Για περισσότερα στοιχεία και πίνακες εδώ*Η μελέτη βασίστηκε στα επίσημα στοιχεία του ΟΟΣΑ «Εκπαίδευση με μια ματιά», 2009 και 2011, και του Δικτύου Ευρυδίκη «Αριθμοί κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη» (2009) και «Οργάνωση του σχολικού χρόνου στην Ευρώπη» (2011-12).Κ.ΜΠηγή: http://olme-attik.att.sch.gr/new/wp-content/uploads/2012/01/meleti-kemete-olme40112.pdf
Καλύτερα να μη συζητήσουμε για το πως δουλεύουν οι καθηγητές στη Γαλλία γιατί έχω προσωπική άποψη. Οι εβδομαδιαίες παιδαγωγικές συνεδριάσεις τους κρατάν τουλάχιστον μέχρι τις 4 με πέντε το απόγευμα. Εμείς παραβιάζουμε συστηματικά το νόμο κάνοντας σύλλογο εντός σχολικού ωραρίου και διώχνοντας τα παιδιά νωρίτερα. Ή μήπως μόνο στα σχολεία από τα οποία πέρασα γίνεται αυτό; Μια χαρά είναι το εικοσάωρο μετά τα πρώτα δώδεκα χρόνια. Αυτή είναι η άποψη μου.
Παράθεση από: vasilis21 στις Απρίλιος 27, 2013, 12:17:26 πμΚαλύτερα να μη συζητήσουμε για το πως δουλεύουν οι καθηγητές στη Γαλλία γιατί έχω προσωπική άποψη. Οι εβδομαδιαίες παιδαγωγικές συνεδριάσεις τους κρατάν τουλάχιστον μέχρι τις 4 με πέντε το απόγευμα. Εμείς παραβιάζουμε συστηματικά το νόμο κάνοντας σύλλογο εντός σχολικού ωραρίου και διώχνοντας τα παιδιά νωρίτερα. Ή μήπως μόνο στα σχολεία από τα οποία πέρασα γίνεται αυτό; Μια χαρά είναι το εικοσάωρο μετά τα πρώτα δώδεκα χρόνια. Αυτή είναι η άποψη μου.Μα δε διαφωνούμε στο ότι πρέπει να διορθωθούν πράγματα. Φυσικά και πρέπει να κάνουμε το σύλλογο εκτός ωραρίου. Αυτό θα διορθωθεί με την αύξηση του ωραρίου; Μην τα συγχέεις. Νομίζω ότι αφήνεις την απογοήτευσή σου για τα κακώς κείμενα να επηρεάζει την κρίση σου για το αν είναι θετικό ή αρνητικό να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας.(να πούμε όμως και τι αίθουσες καθηγητών έχουν στη Γαλλία και ότι δουλεύουν 4 φορές την εβδομάδα γιατί η Τετάρτη είναι διάλειμμα...)