*

Αποστολέας Θέμα: ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ  (Αναγνώστηκε 1163 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος pms_book

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
ΠANEΠIΣTHMIO AIΓAIOY
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ»

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΡΙΩΝ
ΤΟ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2017- 2018



Ρόδος, 16.03.2017
Α.Π.: 643

Το Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, του Πανεπιστημίου Αιγαίου, οργανώνει και λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 2007-2008 Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό» (Φ.Ε.Κ. 1438/04.06.2014, τ. Β’), το οποίο οδηγεί σε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στο «Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό» (Master of Education, 90 ECTS) με τις εξής κατευθύνσεις:
    Παιδικό Βιβλίο
    Παιδαγωγικό Υλικό

και το οποίο παρέχει Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια   (ΦΕΚ 2780/05.09.2016, τ.Β’).

Αντικείμενο του Π.Μ.Σ. είναι η εκπαίδευση εξειδικευμένων επιστημόνων, ικανών να αξιοποιούν το παιδικό βιβλίο και να σχεδιάζουν το παιδαγωγικό υλικό, αποκτώντας τεχνογνωσία, ώστε να συμβάλλουν αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση των νέων εκπαιδευτικών, αναγνωστικών και κοινωνικών προβλημάτων.
Ειδικότερα, το πρόγραμμα έχει στόχο τη θεωρητική εμβάθυνση στους τομείς του παιδικού βιβλίου και της παιδικής λογοτεχνίας, του παιδαγωγικού υλικού και των εκπαιδευτικών παιχνιδιών καθώς και στην κατανόηση και στη διαχείριση των σχέσεων ανταγωνισμού, συμπληρωματικότητας ή αλληλεπίδρασης ανάμεσα στο παιδικό βιβλίο-έντυπο και τις νέες τεχνολογίες στο σύγχρονο μαθησιακό και εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Οι απόφοιτοι του Π.Μ.Σ. θα μπορούν να εργαστούν για την αξιοποίηση του εξωσχολικού βιβλίου στο σχολείο, για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας, για το σχεδιασμό της παραγωγής και της αξιοποίησης παλαιότερων και νεότερων τύπων παιδαγωγικού υλικού, αλλά και για την αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου-εντύπου με τις νέες τεχνολογίες και τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης στην εκπαίδευση.

Για την απόκτηση του Μ.Δ.Ε. απαιτείται: α) η παρακολούθηση και επιτυχής εξέταση σε δώδεκα (12) μαθήματα που διακρίνονται σε έξι (6) μαθήματα κορμού κατά το Α’ εξάμηνο και έξι (6) μαθήματα κατεύθυνσης κατά το Β’ εξάμηνο και β) η εκπόνηση Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας κατά το Γ’ εξάμηνο.

Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018, θα εισαχθούν στο  Π.Μ.Σ. «Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό» κατ’ ανώτατο όριο σαράντα (40) μεταπτυχιακοί/ες φοιτητές/τριες.

Στο Π.Μ.Σ. γίνονται δεκτοί, πτυχιούχοι Πανεπιστημίων της ημεδαπής και ομοταγών αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της αλλοδαπής, καθώς και πτυχιούχοι Τμημάτων Τ.Ε.Ι. συναφούς γνωστικού αντικειμένου.
Επίσης, γίνονται δεκτοί επί πτυχίω φοιτητές/τριες των Ιδρυμάτων της ημεδαπής. Υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις τους και θα έχουν προσκομίσει σχετική βεβαίωση μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των δικαιολογητικών, και οπωσδήποτε όμως μέχρι την ημερομηνία εγγραφής τους στο Π.Μ.Σ.

Το Πρόγραμμα είναι πλήρους φοίτησης και η χρονική διάρκεια για την απονομή του Μ.Δ.Ε. είναι τρία (3) εξάμηνα με το τελευταίο εξάμηνο να διατίθεται για την εκπόνηση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας. Οι μεταπτυχιακοί/ες φοιτητές/τριες είναι υποχρεωμένοι/ες να παρακολουθούν ανελλιπώς όλες τις δραστηριότητες του Π.Μ.Σ. Μέρος του εκπαιδευτικού έργου του Π.Μ.Σ. δύναται να πραγματοποιείται αξιοποιώντας μεθόδους σύγχρονης εκπαίδευσης, με χρήση ψηφιακών μέσων, στο πλαίσιο των κανόνων της επιστήμης και της τεχνολογίας. Σε κάθε περίπτωση, η συμμετοχή και παρακολούθηση διαπιστώνεται με ευθύνη των Συντονιστών και Συντονιστριών των μαθημάτων. Για την επιτυχή ολοκλήρωση κάθε εξαμηνιαίου μαθήματος απαιτούνται δεκατρία (13) τρίωρα διδασκαλίας.
Τα μαθήματα διεξάγονται κατά κύκλους (modules) όπου συμπεριλαμβάνονται Σαββατοκύριακα και αργίες, για την υποβοήθηση μεταπτυχιακών φοιτητών και φοιτητριών που έχουν παράλληλη επαγγελματική απασχόληση και μετακινούνται από άλλες περιοχές της χώρας.

Για την παρακολούθηση του Π.Μ.Σ. προβλέπεται η καταβολή διδάκτρων, ύψους 2.500€ συνολικά για όλο το πρόγραμμα, τα οποία θα καταβάλλονται τμηματικά.
Η 1η δόση ύψους 500€ καταβάλλεται εντός 15 ημερών μετά την τελική ανακοίνωση των εισακτέων. Η 2η δόση ύψους 500€ καταβάλλεται κατά την εγγραφή στο α’ εξάμηνο, η 3η δόση 500€ το Δεκέμβριο (1η μέχρι 31η Δεκεμβρίου), η 4η δόση 500€ το Μάρτιο (1η μέχρι 31η Μαρτίου) και η 5η δόση 500€ καταβάλλεται το Σεπτέμβριο (1η μέχρι 30ή Σεπτεμβρίου) με την έναρξη του τελευταίου εξαμήνου. Σε περίπτωση μη εγγραφής ή διακοπής της φοίτησης, το ποσό των διδάκτρων το οποίο έχει ήδη καταβληθεί, δεν επιστρέφεται.
Στους/στις μεταπτυχιακούς/ες φοιτητές/τριες παρέχεται αριθμός υποτροφιών, δυνατότητα δωρεάν σίτισης και στέγασης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Νόμο και στους Κανονισμούς-Αποφάσεις του Ιδρύματος.

Η επιλογή των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών που θα παρακολουθήσουν το Π.Μ.Σ. γίνεται με γραπτές εξετάσεις στο μάθημα «Παιδικό βιβλίο και Πρόσληψη» για τους/τις υποψηφίους/ες που επιλέγουν την κατεύθυνση «Παιδικό Βιβλίο» και στο μάθημα «Αρχές σχεδιασμού και αξιοποίησης εκπαιδευτικών υλικών και μέσων» για τους/τις υποψηφίους/ες που επιλέγουν την κατεύθυνση «Παιδαγωγικό Υλικό». Για τα μαθήματα αυτά δίδεται εξεταστέα ύλη (βλέπε παράρτημα).
Η γραπτή εξέταση στα δύο μαθήματα θα πραγματοποιηθεί στη Ρόδο το Σάββατο 10 Ιουνίου 2017 και ώρα 13:00 σε αίθουσες που θα γνωστοποιηθούν εγκαίρως στους/στις υποψηφίους/ες από τη Γραμματεία του Π.Μ.Σ. και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Τμήματος και του Π.Μ.Σ.

Η υποβολή των αιτήσεων είναι μέχρι τη Δευτέρα 22 Μαΐου 2017.

Οι ενδιαφερόμενοι/ες πρέπει να υποβάλουν την υποψηφιότητα τους μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος «ΝΑΥΤΙΛΟΣ» του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη διεύθυνση: https://nautilus.aegean.gr/ μέχρι τις 22 Μαΐου 2017 και ώρα 13:00 αφού ακολουθήσουν προσεκτικά τις οδηγίες που περιέχονται στο εγχειρίδιο χρήσης: https://nautilus.aegean.gr/applicant_manual.pdf

Οι υποψήφιοι/ες καλούνται να υποβάλουν εμπρόθεσμα τα παρακάτω δικαιολογητικά ηλεκτρονικά:
1.   Ηλεκτρονική Αίτηση
2.   Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα
3.   Αντίγραφο Πτυχίου/Διπλώματος (σε περίπτωση τελειόφοιτου/ης απαιτείται η προσκόμιση της Βεβαίωσης Ολοκλήρωσης Σπουδών έως την περίοδο των εγγραφών). Οι κάτοχοι τίτλων σπουδών της αλλοδαπής οφείλουν να προσκομίσουν την αναγνώριση του τίτλου τους από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.. Ειδικά για τους/τις κατόχους τίτλων σπουδών από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν απαιτείται η αναγνώριση του τίτλου σπουδών τους από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.
4.   Πιστοποιητικό Αναλυτικής Βαθμολογίας (με ακριβή Μέσο Όρο).
5.   Φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας (και των δύο όψεων) ή διαβατηρίου.
6.   Αποδεικτικό καλής γνώσης (επίπεδο Β2) ξένων γλωσσών (αγγλικής ή γαλλικής ή γερμανικής).
7.   Αποδεικτικό επαρκούς γνώσης χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών
8.   Κάθε άλλο στοιχείο που, κατά τη γνώμη των υποψηφίων, θα συνέβαλε ώστε η Επιτροπή Επιλογής Αξιολόγησης να σχηματίσει πληρέστερη και ολοκληρωμένη άποψη.

Η τεκμηρίωση της καλής γνώσης ξένων γλωσσών και της επαρκούς γνώσης χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών αποδεικνύεται με τίτλους σπουδών και πιστοποιητικά που αναφέρονται στο παράρτημα της παρούσας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Όσοι/ες από τους/τις υποψηφίους/ες δεν έχουν τα απαραίτητα αποδεικτικά γνώσης της ξένης γλώσσας εξετάζονται στην ξένη γλώσσα προφορικά σε επιστημονικό κείμενο.
Όσοι/ες από τους/τις υποψηφίους/ες δεν έχουν τα απαραίτητα αποδεικτικά γνώσης χειρισμού Η/Υ εξετάζονται στο μάθημα «Στοιχεία πληροφορικής».
Η προφορική εξέταση στην ξένη γλώσσα όπως και η εξέταση στο μάθημα «Στοιχεία πληροφορικής» θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 10 Ιουνίου 2017 πριν τη διεξαγωγή των γραπτών εξετάσεων σε ώρες και αίθουσες που θα γνωστοποιηθούν εγκαίρως στους/στις υποψηφίους/ες από τη Γραμματεία του Π.Μ.Σ. και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Τμήματος.
Τα αποτελέσματα επιλογής των υποψηφίων θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Τμήματος το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου 2017.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στη Γραμματεία του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό», Δημοκρατίας 1, κτήριο «ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΣ», Ρόδος Τ.Κ. 85132, Ρόδος (τηλ. επικοινωνίας 22410-99115  καθημερινά από 10:00 έως 15:00), ή στο email Rhodes_PMS_Book@aegean.gr καθώς και στην ιστοσελίδα του Π.Μ.Σ. http://www.pse.aegean.gr/pms-pvpy/index.htm


 
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Ύλη εισαγωγικών εξετάσεων μαθήματος «Παιδικό Βιβλίο και Πρόσληψη»
Kατεύθυνση: Παιδικό Βιβλίο
Ενδεικτικά θέματα

1.   Λογοτεχνία και «παιχνίδι». Η έννοια του παιχνιδιού στη λογοτεχνική ανάγνωση στην τάξη
2.   Ανάγνωση στην τάξη – Εισαγωγή των μαθητών/μαθητριών στην κουλτούρα
3.   Ο χώρος της τάξης στην υπηρεσία της αναγνωστικής διαδικασίας. Η σχολική τάξη ως προνομιακός χώρος για την απόκτηση ταυτότητας και συμπεριφοράς αναγνώστη από τους μαθητές
4.   Ο μεσολαβητικός ρόλος των εκπαιδευτικών. Η τάξη των μαθητών-αναγνωστών/μαθητριών αναγνωστριών ως «ερμηνευτική κοινότητα».
5.   Ορίζοντας την Παιδική Λογοτεχνία
6.   Η αξία του βιβλίου γνώσεων και η αξιολόγησή του
7.   Εικονογραφημένο Παιδικό Βιβλίο
8.   Το Παιδί Αναγνώστης και Κριτικός της Λογοτεχνίας 
9.   Η σύγχρονη θεματολογία της παιδικής λογοτεχνίας

Ενδεικτική Βιβλιογραφία
1.   Αναγνωστοπούλου, Δ., (2002). Λογοτεχνική πρόσληψη στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Αθήνα: Πατάκης.
2.   Κανατσούλη, Μ. (2002). Εισαγωγή στη Θεωρία και Κριτική της Παιδικής Λογοτεχνίας. Θες/νίκη: University Studio Press.
3.   Παπαδάτος, Σ. Γ. (2014). Το Παιδικό βιβλίο στην εκπαίδευση και στην κοινωνία. Αθήνα: Παπαδόπουλος.
4.   Παπαδόπουλος, Ι. (2012). Μυθοπλασία Βίωμα και Παιδεία. Διδασκαλίας τέχνη. Θεωρία και Εφαρμογές. Αθήνα: Ψηφίδα.

Ύλη εισαγωγικών εξετάσεων μαθήματος «Αρχές σχεδιασμού και αξιοποίησης εκπαιδευτικών υλικών και μέσων»
Kατεύθυνση: Παιδαγωγικό Υλικό
Ενδεικτικά θέματα

1.   Χειροπιαστό υλικό και μέσα στην εκπαίδευση
2.   Αρχές και θέματα σχεδιασμού διαδραστικού μαθησιακού υλικού
3.   Μάθηση βασισμένη στο ψηφιακό παιχνίδι
4.   Ψηφιακή αφήγηση και δραματοποίηση στην εκπαίδευση
5.   Σχεδιασμός και ανάπτυξη υλικού για e-learning
6.   Υλικό Froebel και Montessori
7.   E-books, επίδραση στη μάθηση και την εκπαίδευση
8.   Διαδικτυακό μαθησιακό υλικό και μέσα
9.   Προσομοιώσεις, μικρόκοσμοι, μοντέλα, virtual manipulatives
10.   Σχεδιασμός μαθησιακών δραστηριοτήτων με ΤΠΕ
11.   Ιστοεξερευνήσεις, διαδικτυακές διερευνητικές δραστηριότητες
12.   Αναπτυξιακή καταλληλότητα υλικού

Ενδεικτική Βιβλιογραφία (τα άρθρα θα τα βρείτε στο site του Π.Μ.Σ. σε επισυναπτόμενο αρχείο)
1.   Fessakis, G., Lappas, D. (2013). Cultivating Preschoolers Creativity Using Guided Interaction With Problem Solving Computer Games, In Dr Carlos Vaz de Carvalho and Dr Paula Escudeiro, (Eds.) Proceedings of the 7th European Conference on Games-Based Learning, Porto, 3-4 October 2013, ISBN: 978-1-909507-63-0, p.763-770
2.   Σκουμπουρδή Χρ. (2012). Σχεδιασμός ένταξης υλικών και μέσων στη μαθηματική εκπαίδευση των μικρών παιδιών, Εκδόσεις Πατάκη
3.   Φεσάκης Γ., Μαυρουδή Ελ. (2009). Ταχεία προτυποποίηση για την ανάπτυξη ψηφιακού μαθησιακού υλικού και τα εργαλεία συγγραφής ηλεκτρονικών μαθημάτων. Στο Antonis Lionarakis (ed.), Proceedings of the 5th International Conference in Open & Distance Learning, 27-29 Νovember 2009, Athens, Greece, ISBN: 978-960-87597-2-5, pp. 127-137
4.   Φεσάκης Γ. (2014). Εικονικό και συμβατικό απτικό υλικό στη μάθηση και τη διδασκαλία των μαθηματικών: Θεωρητική ανάλυση, Στο Χρ. Σκουμπουρδή & Μ. Σκουμιός (Επιμ.), πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή για το Εκπαιδευτικό Υλικό στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες, Ρόδος 17 - 18 Οκτωβρίου 2014, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, σελ. 72-105.
5.   Φεσάκης, Γ. Μπεκρή Α., Κωνσταντοπούλου Α., (2016). Σχεδιασμός φορητού παιχνιδιού για ανάπτυξη εννοιών χώρου και χάρτη σε νήπια. 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή για το Εκπαιδευτικό Υλικό στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες, Ρόδος, 14-16 Οκτωβρίου 2016, σελ. 206-215
6.   Μαρκουζης Δ., Φεσακης Γ. (2016). Εφαρμογές διαδραστικής αφήγησης και φορητής επαυξημένης πραγματικότητας για ψυχαγωγία και μάθηση: η περίπτωση του παιχνιδιού «Rhodes K-Nights», 10ο Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση», ΕΤΠΕ, Ιωάννινα, 23/09/2016 - 25/09/2016, σελ. 245-253
7.   Φεσάκης, Γ., Μιχαλοπούλου, Μ., Τσιμπλή, Π. (2016). Ταχύρρυθμο επιμορφωτικό πρόγραμμα εκπαιδευτικών στις ψηφιακές διαδραστικές ιστορίες: σχεδιασμός και αξιολόγηση της πρώτης εφαρμογής, 10ο Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση», ΕΤΠΕ, Ιωάννινα, 23/09/2016 - 25/09/2016, σελ. 607-615
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 23, 2017, 10:18:13 πμ από pms_book »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159621
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 467
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 414
Σύνολο: 423

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.078 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.