*

Αποστολέας Θέμα: Αυτονομία στην τουαλέτα και φοίτηση στο νηπιαγωγείο.  (Αναγνώστηκε 18649 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 7357
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αυτονομία στην τουαλέτα και φοίτηση στο νηπιαγωγείο.
« Απάντηση #126 στις: Ιανουάριος 06, 2011, 11:38:28 πμ »
οι ψυχολογικοι παραγοντες θελουν περισσοτερο χρονο (για να μη πουμε χρόνια) για να επουλωθουν απ οτι οι βιολογικοι που ειναι ζητημα ημερων.

επισης, οι ψυχολογικοι παραγοντες πρεπει να "δουλευτουν" στη ριζα τους, δηλ να βρουμε την αιτια που τους προκαλουν. ισως ειναι η οικογενεια, ισως το σχολειο,ισως  το ευρυτερο περιβαλλον ισως και ολα αυτα μαζι.
παντως σιγουρα η αντιμετωπιση ΔΕΝ ειναι αποκλειστικα και μονο θεμα της οικογενειας. Οχι στη μονολιθικη διασταση των πραγματων.
"Το τερπνόν μετά του ωφελίμου": μια αμετάκλητα καταδικασμένη ισοζυγία

Το ιερατείο του ύπνου και η διά των ονείρων καύσις των αιρετικών της νύχτας (Γ. Χειμωνάς)   


Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2721
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Αυτονομία στην τουαλέτα και φοίτηση στο νηπιαγωγείο.
« Απάντηση #127 στις: Ιανουάριος 06, 2011, 04:07:53 μμ »
οι ψυχολογικοι παραγοντες θελουν περισσοτερο χρονο (για να μη πουμε χρόνια) για να επουλωθουν απ οτι οι βιολογικοι που ειναι ζητημα ημερων.

επισης, οι ψυχολογικοι παραγοντες πρεπει να "δουλευτουν" στη ριζα τους, δηλ να βρουμε την αιτια που τους προκαλουν. ισως ειναι η οικογενεια, ισως το σχολειο,ισως  το ευρυτερο περιβαλλον ισως και ολα αυτα μαζι.
παντως σιγουρα η αντιμετωπιση ΔΕΝ ειναι αποκλειστικα και μονο θεμα της οικογενειας. Οχι στη μονολιθικη διασταση των πραγματων.


Δεν είναι θέμα μόνο οικογένιας αλλά δεν είναι και θέμα μόνο σχολέιου. Είναι θέμα ειδικού (παιδο)ψυχολόγου, που θα συνεργαστεί με την οικογένεια (πρώτα) και με το σχολείο (σε δεύτερη φάση). Και νομίζω είναι αυτονόητο γιατί θα συνεργαστεί πρώτα με την οικογένεια και μετά με το σχολέιο....
Εμείς ως νηπιαγωγοί είμαστε πολύ "λίγοι" για να κάνουμε μία τέτοια παρέμβαση και να βρούμε τη ρίζα κάποιου ψυχολογικού προβλήματος (επίσης, μερικές φορές, μπορεί να προκαλέσουμε μεγαλύτερη ζημιά από αυτή που πάμε να διορθώσουμε, απλά και μόνο γιατί δεν είμαστε ειδικοί) όσο καλή πρόθεση και να έχουμε.
Τέλος, να ξααπώ ότι δεν είναι φυσιολογικό παιδί σε ηλικία ηπιαγωγείου να μην έχει καθαρίσει και να μην έχει πλήρη έλεγχο των σφιγκτήρων του ακόμα και στη διάρκεια του ύπνου (ατυχήματα συμβαίνουνα λλά όχι συνέχεια). Εδώ δεν τίθεται θέμα εκπάιδευσης, αλλά ελέγχου του παιδιού από γιτρό και από ψυχολόγο για να βρεθεί γιατί συμβαίνει αυτό. Το να φορά πάνα, ακόμα και αν μάθει να τη βαζει και να τη βγάζει μόνο του, δεν αποτελεί λύση, αλλά προσωρινή κάλυψη των αποτελεσμάτων ενός προβλήματος.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 06, 2011, 04:13:32 μμ από emmaki »
Και μπήκα στη 10ετία.... Ειδική αγωγή...και δεν το μετανιώνω....

Αποσυνδεδεμένος vasp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1625
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60, ΠΕ 60.50, ΠΕ 21
    • Προφίλ
Απ: Αυτονομία στην τουαλέτα και φοίτηση στο νηπιαγωγείο.
« Απάντηση #128 στις: Ιανουάριος 06, 2011, 04:25:19 μμ »
Συμφωνώ με emmaki, είναι οι σκέψεις που είχα κ εγω για το θέμα.

Δυστυχώς δεν είμαστε ειδικοί επι όλων των θεμάτων και τελικά με τις παρεμβάσεις μας (τυπου πάνα(!) σε 5χρονα παιδιά, ευνοώντας ίσως μια παλιδρόμηση σε προηγουμενα αναπτυξιακά στάδια) προκαλούμε μεγαλύτερα προβλήματα απο αυτά που πάμε να λύσουμε.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 06, 2011, 05:04:42 μμ από vasp »

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 490
    • Προφίλ
Απ: Αυτονομία στην τουαλέτα και φοίτηση στο νηπιαγωγείο.
« Απάντηση #129 στις: Ιανουάριος 06, 2011, 04:36:37 μμ »
Παιδια γιατι κουραζεστε? Παραπεμψτε οσους εχουν αποριες στο αναλογο ΦΕΚ που καθοριζει τα καθηκοντα των νηπιαγωγων τοσο της γενικης οσο και της ειδικης οπου λεει  οτι η φροντιδα των παιδιων ειναι αρμοδιοτητα του ειδικου βοηθητικου προσωπικου και τελος!!!!

 Δηλαδη στην Α ,Β...δημοτικου πως το δεχονται να μην τα αλλαζει η δασκαλα ?



Αλλοστε ο κλαδος μας εχει  πολυ σοβαροτερα θεματα να ασχοληθει ειδικα στις παρουσες συνθηκες!!!
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 06, 2011, 04:38:51 μμ από mendor »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος BLONDIE

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 180
  • Φύλο: Γυναίκα
  • "χαμογελω και προχωραω....!!!!"
    • Προφίλ
Απ: Αυτονομία στην τουαλέτα και φοίτηση στο νηπιαγωγείο.
« Απάντηση #130 στις: Ιανουάριος 11, 2011, 03:50:33 μμ »
Ριξτε μια ματια σε κατι που βρηκα :
"Τα βρέφη αρχίζουν να ελέγχουν τους σφικτήρες γύρω στους 18 μήνες και μέχρι την ηλικία των 2,5 ετών. Η ρύθμιση του σφικτήρα του εντέρου ολοκληρώνεται νωρίτερα από την ούρηση και έτσι γύρω στα 2 χρόνια τα παερισσότερα παιδιά παύουν να λερώνονται. Στην αρχή το παιδί αισθάνεται την επερχομενη κένωση, την αναγγέλει αλλά δεν μπορεί να τη συγκρατήσει. Με τον καιρό όμως, το μεσοδιάστημα αυτό όλο και μεγαλώνει, οι "απώλειες" όλο και αραιώνουν, μέχρις ότου παύει οριστικά να λερώνεται.
Η ωρίμανση των σφικτήρων του παιδιού (18 μήνες) συμπίπτει χρονικά με την ηλικία που καταλαβαίνει τί του λέμε και μπορεί να εκφράσει τις ανάγκες του. Τότε πρέπει να ξεκινήσει η προσπάθεια για εκπαίδευση, αλλιώς το παιδί συνηθίζει να λερώνεται και μετά είναι πιο δύσκολο να ενδιαφερθεί και να σταματήσει.

Βασικοί Κανόνες για την εκπαίδευση στην τουαλέτα

1. Έχει σημασία να καταλάβει το παιδί ότι αυτό που του ζητάμε δεν θα το κάνει για εμάς, αλλά για το ίδιο. Να αισθανθέι δηλαδή το ίδιο περηφάνια και ικανοποίηση για το κατόρθωμά του.

2. Η προσπάθεια για εκπαίδευση πρέπει να αρχίσει την ίδια εποχή στο σπίτι και στον Παιδικό Σταθμό. Η μητέρα και η παιδαγωγός να συζητάνε, να ακολουθούν κοινή γραμμή και να συντονίζουν τις προσπάθειες.

3. Επειδή σ'αυτή την ηλικία τα παιδιά μιμούνται τους γονείς και γενικά τους μεγαλύτερους, μία ή δύο φορές μπορούν να παρατηρήσουν τους γονείς ή τα μεγαλύτερα αδέρφια αν χρησιμοποιούν την τουαλέτα. (τον τρόπο)

4. Παρατηρώντας τα περισσότερα παιδιά διαπιστώνουμε ότι λερώνονται λίγο μετά από κάποιο γεύμα. Έτσι επιχειρούμε να το μάθουμε να κάθεται στο δοχείο αμέσως μετά το φαγητό.

5. Όταν το παιδί αποκτήσει περιορισμένο έλεγχο, είναι σκόπιμο να το απαλλάξουμε από την πάνα, να του δείξουμε εμπιστοσύνη και να το διαβεβαιώσουμε ότι και αν ακόμη λερωθεί ή βραχεί δεν χάθηκε ο κόσμος.

6. Η δωροδοκία και η ικανοποίηση απαράδεκτων αιτημάτων για να καθήσει στο δοχείο πρέπει να αποφεύγεται.

7. Σε καμία περίπτωση η αποτυχία του δεν πρέπει να συνδέεται με τις εκδηλώσεις της αγάπης μας για αυτό. Αν δεν προλάβει, πρέπει να του πούμε μπράβο που μας φώναξε, να εκφράσουμε τη λύπη μας, μα να του τονίσουμε ότι σύντομα θα τα καταφέρει.

8. Η προσπάθεια πρέπει να είναι καθημερινή, τακτική και επίμονη και να μην σταματήσει με τις πρώτες αποτυχίες.

Τίποτα δεν είναι ισχυρότερο από τις εκδηλώσεις αγάπης, την ηθική υποστήριξη και την ανταμοιβή του παιδιού, για την ενίσχυση οποιασδήποτε προσπάθειας."
Don't let go!Never give up!It's such a wonderfull life!!!!!!!! :-)

Αποσυνδεδεμένος so good

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 161
  • Ακούω+ξεχνώ,βλέπω+θυμάμαι, Κάνω+καταλαβαίνω...
    • Προφίλ
Απ: Αυτονομία στην τουαλέτα και φοίτηση στο νηπιαγωγείο.
« Απάντηση #131 στις: Ιανουάριος 11, 2011, 09:35:07 μμ »
Ριξτε μια ματια σε κατι που βρηκα :
"Τα βρέφη αρχίζουν να ελέγχουν τους σφικτήρες γύρω στους 18 μήνες και μέχρι την ηλικία των 2,5 ετών. Η ρύθμιση του σφικτήρα του εντέρου ολοκληρώνεται νωρίτερα από την ούρηση και έτσι γύρω στα 2 χρόνια τα παερισσότερα παιδιά παύουν να λερώνονται. Στην αρχή το παιδί αισθάνεται την επερχομενη κένωση, την αναγγέλει αλλά δεν μπορεί να τη συγκρατήσει. Με τον καιρό όμως, το μεσοδιάστημα αυτό όλο και μεγαλώνει, οι "απώλειες" όλο και αραιώνουν, μέχρις ότου παύει οριστικά να λερώνεται.
Η ωρίμανση των σφικτήρων του παιδιού (18 μήνες) συμπίπτει χρονικά με την ηλικία που καταλαβαίνει τί του λέμε και μπορεί να εκφράσει τις ανάγκες του. Τότε πρέπει να ξεκινήσει η προσπάθεια για εκπαίδευση, αλλιώς το παιδί συνηθίζει να λερώνεται και μετά είναι πιο δύσκολο να ενδιαφερθεί και να σταματήσει.

Βασικοί Κανόνες για την εκπαίδευση στην τουαλέτα

1. Έχει σημασία να καταλάβει το παιδί ότι αυτό που του ζητάμε δεν θα το κάνει για εμάς, αλλά για το ίδιο. Να αισθανθέι δηλαδή το ίδιο περηφάνια και ικανοποίηση για το κατόρθωμά του.

2. Η προσπάθεια για εκπαίδευση πρέπει να αρχίσει την ίδια εποχή στο σπίτι και στον Παιδικό Σταθμό. Η μητέρα και η παιδαγωγός να συζητάνε, να ακολουθούν κοινή γραμμή και να συντονίζουν τις προσπάθειες.

3. Επειδή σ'αυτή την ηλικία τα παιδιά μιμούνται τους γονείς και γενικά τους μεγαλύτερους, μία ή δύο φορές μπορούν να παρατηρήσουν τους γονείς ή τα μεγαλύτερα αδέρφια αν χρησιμοποιούν την τουαλέτα. (τον τρόπο)

4. Παρατηρώντας τα περισσότερα παιδιά διαπιστώνουμε ότι λερώνονται λίγο μετά από κάποιο γεύμα. Έτσι επιχειρούμε να το μάθουμε να κάθεται στο δοχείο αμέσως μετά το φαγητό.

5. Όταν το παιδί αποκτήσει περιορισμένο έλεγχο, είναι σκόπιμο να το απαλλάξουμε από την πάνα, να του δείξουμε εμπιστοσύνη και να το διαβεβαιώσουμε ότι και αν ακόμη λερωθεί ή βραχεί δεν χάθηκε ο κόσμος.

6. Η δωροδοκία και η ικανοποίηση απαράδεκτων αιτημάτων για να καθήσει στο δοχείο πρέπει να αποφεύγεται.

7. Σε καμία περίπτωση η αποτυχία του δεν πρέπει να συνδέεται με τις εκδηλώσεις της αγάπης μας για αυτό. Αν δεν προλάβει, πρέπει να του πούμε μπράβο που μας φώναξε, να εκφράσουμε τη λύπη μας, μα να του τονίσουμε ότι σύντομα θα τα καταφέρει.

8. Η προσπάθεια πρέπει να είναι καθημερινή, τακτική και επίμονη και να μην σταματήσει με τις πρώτες αποτυχίες.

Τίποτα δεν είναι ισχυρότερο από τις εκδηλώσεις αγάπης, την ηθική υποστήριξη και την ανταμοιβή του παιδιού, για την ενίσχυση οποιασδήποτε προσπάθειας."

 Μηπως σου ειναι ευκολο να μας πεις που ακριβως βρηκες αυτη τη παραθεση?
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift, that' s why it is called present!!!

Πριν απ’ τα μάτια μου ήσουν φως
Πριν απ’ τον Έρωτα έρωτας
Κι όταν σε πήρε το φιλί
Γυναίκα...

Αποσυνδεδεμένος BLONDIE

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 180
  • Φύλο: Γυναίκα
  • "χαμογελω και προχωραω....!!!!"
    • Προφίλ
Απ: Αυτονομία στην τουαλέτα και φοίτηση στο νηπιαγωγείο.
« Απάντηση #132 στις: Ιανουάριος 12, 2011, 04:48:31 πμ »
so good αυτο το βρηκα στη σελιδα ενος ιδιωτικου παιδικου σταθμου στο facebook,το εχει αναρτησει η κοπελα που τον εχει.γιατι?αν εχεις καποια απορια μπορω να τη ρωτησω λογικα.
Don't let go!Never give up!It's such a wonderfull life!!!!!!!! :-)

Αποσυνδεδεμένος so good

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 161
  • Ακούω+ξεχνώ,βλέπω+θυμάμαι, Κάνω+καταλαβαίνω...
    • Προφίλ
Απ: Αυτονομία στην τουαλέτα και φοίτηση στο νηπιαγωγείο.
« Απάντηση #133 στις: Ιανουάριος 12, 2011, 01:40:52 μμ »
so good αυτο το βρηκα στη σελιδα ενος ιδιωτικου παιδικου σταθμου στο facebook,το εχει αναρτησει η κοπελα που τον εχει.γιατι?αν εχεις καποια απορια μπορω να τη ρωτησω λογικα.

Δεν εχω καποια συγκεκριμενη απορια, απλα μου φανηκε πολυ ενδιαφερον, γι αυτο ρωτησα. Aν μπορεις να μας παραθεσεις το link τοτε :)....
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift, that' s why it is called present!!!

Πριν απ’ τα μάτια μου ήσουν φως
Πριν απ’ τον Έρωτα έρωτας
Κι όταν σε πήρε το φιλί
Γυναίκα...

Αποσυνδεδεμένος BLONDIE

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 180
  • Φύλο: Γυναίκα
  • "χαμογελω και προχωραω....!!!!"
    • Προφίλ
Απ: Αυτονομία στην τουαλέτα και φοίτηση στο νηπιαγωγείο.
« Απάντηση #134 στις: Ιανουάριος 12, 2011, 04:34:58 μμ »
http://www.facebook.com/group.php?gid=128442283857661#!/topic.php?uid=128442283857661&topic=215
Don't let go!Never give up!It's such a wonderfull life!!!!!!!! :-)

Αποσυνδεδεμένος so good

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 161
  • Ακούω+ξεχνώ,βλέπω+θυμάμαι, Κάνω+καταλαβαίνω...
    • Προφίλ
Απ: Αυτονομία στην τουαλέτα και φοίτηση στο νηπιαγωγείο.
« Απάντηση #135 στις: Ιανουάριος 12, 2011, 10:43:20 μμ »
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift, that' s why it is called present!!!

Πριν απ’ τα μάτια μου ήσουν φως
Πριν απ’ τον Έρωτα έρωτας
Κι όταν σε πήρε το φιλί
Γυναίκα...

Αποσυνδεδεμένος Deyna

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 373
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αυτονομία στην τουαλέτα και φοίτηση στο νηπιαγωγείο.
« Απάντηση #136 στις: Μάρτιος 09, 2011, 02:47:38 μμ »
Παιδια γιατι κουραζεστε? Παραπεμψτε οσους εχουν αποριες στο αναλογο ΦΕΚ που καθοριζει τα καθηκοντα των νηπιαγωγων τοσο της γενικης οσο και της ειδικης οπου λεει  οτι η φροντιδα των παιδιων ειναι αρμοδιοτητα του ειδικου βοηθητικου προσωπικου και τελος!!!!

 Δηλαδη στην Α ,Β...δημοτικου πως το δεχονται να μην τα αλλαζει η δασκαλα ?



Αλλοστε ο κλαδος μας εχει  πολυ σοβαροτερα θεματα να ασχοληθει ειδικα στις παρουσες συνθηκες!!!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

Pde.gr, © 2005 - 2014

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 24478
  • Τελευταία: giannis10ok
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 800589
  • Σύνολο θεμάτων: 14299
  • Σε σύνδεση σήμερα: 232
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 38
Επισκέπτες: 150
Σύνολο: 188

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.138 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.