*

Αποστολέας Θέμα: Επάρκεια χωρίς Proficiency;  (Αναγνώστηκε 51654 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος bitch

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5148
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΕΝΝΙΑ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΝΑ ΣΗΚΩΝΕΣΑΙ!!!
    • Προφίλ
Απ: Επαρκεια χωρις proficiency?
« Απάντηση #42 στις: Μάρτιος 02, 2011, 07:34:35 μμ »
Κατ' αρχάς με συγχωρείτε για το σεντόνι  >:(   
Φαινεται δεν έχεις δει τα δικά μου σεντόνια...χοχοχοχοχοοοο



Επί της ουσίας πάντως δεν βλέπω να διαφωνείς ιδιαίτερα, απλά τονίζεις περισσότερο κάποιες άλλες πτυχές, και καλά κάνεις. Και εγώ άλλωστε αυτό έκανα, αλλιώς θα μπορούσα απλά να κάνω παράθεση ένα τυχαίο μήνυμα, να γράψω ένα +1 και... τέλος. Αλλά αυτό δεν θα ήταν παράθεση απόψεων! Ελπίζω να μην είναι επιθυμητό να έχουμε όλοι την ίδια άποψη :) Τούτου λεχθέντος, συνεχίζω:

φυσικά και δεν είναι επιβεβλημένο να έχουμε όλοι τις ιδιες απόψεις - αρκεί να τις εκφράζουμε πολιτισμένα και να μην ξεφεύγουμε. Τούτου λεχθέντος  ;) ;)  συνεχίζω:



Λες ότι τελείωσες αρκετά πριν από μένα, οπότε εικάζω ότι ας πούμε πρέπει να σου έκανε μάθημα η Παναγή πριν πόσα, 10-15 χρόνια; 20; Ε, προφανώς δεν μπορώ να έχω άποψη για το τι μάθημα έκανε τότε και πώς το έκανε. Αυτό που ξέρω σίγουρα και καταθέτω είναι ότι σήμερα η γυναίκα έρχεται στην σχολή μόνο για να κολλήσει ένσημα. Τι να παρακολουθήσεις Παναγή, τι να βάλεις στο CD ενα ομιλούν βιβλίο... ένα και το αυτό. Γενικότερα, αρκετοί από το προσωπικό κακώς βρίσκονται στην θέση που βρίσκονται. και αυτό δεν είναι ακριβώς είδηση, δεν είναι θέσφατο, και σίγουρα δεν είναι υποκειμενική κρίση! Εκτός αν θεωρείς υποκειμενικό βαθμό 2 (δυο) στο 80% των φοιτητών ενός μαθήματος. :-X Ή υποκειμενικό σε ώρες γραφείου να μην σηκώνεις τηλέφωνο. Και άλλες πολλές αντίστοιχες "παιδαγωγικές" μεθόδοι που δε νομίζω ότι ακούς πρώτη φορά. Από την άλλη βέβαια, τα παραπάνω είναι η μια πλευρά του νομίσματος (η αθέατη...). Πρέπει να αναφέρω για να είμαι δίκαιος ότι τα τελευταία χρόνια έχουν έρθει στην σχολή αρκετές νέες καθηγήτριες με εμφανή διάθεση για δουλειά και έχει υπάρξει μια ελπιδοφόρα νέα πνοή.

Ο Τζαβάρας έχει βγει στην σύνταξη. Ο Ηλιόπουλος παρά την ηλικία του και μια περιπέτεια που είχε με την υγεία του, παραμένει κορυφή στον τομέα του και δείχνει απίστευτη όρεξη να κάνει μάθημα ακόμα και μπροστά σε παγερά αδιάφορο κοινό...


την Παναγή, το Τζαβάρα και τον Ηλιόπουλο τους είχα στις αρχές της δεκαετίας του 90 - έχουν κιόλας περάσει είκοσι χρόνια!!! Η Παναγή τω καιρώ εκείνω ήταν άψογη! Καθήλωνε το αμφιθέατρο, ήταν απαιτητική βέβαια και στο γραφείο της πήγαινες με ραντεβού και πάντα μιλώντας αγγλικά. Το τι κάνει κάποιον να αλλάξει συμπεριφορά δε μπορούμε να το ξέρουμε παρά μόνο να το εικάσουμε. Μπορεί να είναι προσωπικοί λόγοι μπορεί όμως να ευθύνεται και η ίδια η ποιότητα των φοιτητών που έχει απέναντί της. Δε λέω ότι αυτό τη δικαιολογεί - εξάλλου ο Ηλιόπουλος όπως είπες με το ίδιο κοινό, συνέχιζε με "ενθουσιασμό" τη διδασκαλία του. Αλλά ο καθένας δρα διαφορετικά μπροστά σε ίδια κατά τα άλλα δεδομένα... Ωστόσο μπορώ να αναφέρω έτσι πρόχειρα μια ειδοποιό διαφορά της ποιότητας των φοιτητών που ειναι και σχετική με το θέμα μας. Ως την εποχή που εγώ πήγα πανεπιστήμιο υπήρχε μια σαφής υπεροχή - μη σου πω μονοπώλιο - του cambridge proficiency / fce ενώ το αντίστοιχο του michigan η αγορά το 'εφτυνε". Ωστόσο το cambridge prof. θεωρούταν δύσκολο και ιδιαίτερα απαιτητικό. Στις μέρες μας υπάρχουν prof. ένα σωρό - aka michigan, hau(alce), toeic, C&G, London tests, lancaster tests  (για καποιο διάστημα) - η πλειοψηφία των οποίων είναι μια σειρά από multiple choice ερωτήσεις. Φαντάζομαι καταλαβαίνεις ότι οι περισσότεροι τα πιάνουν στην τύχη.



Περίπου. Ναι, σαφώς και είναι θέμα επιλογής, αλλά όπως και να έχει, κάποιος μπορεί να ακολουθήσει αυτήν την οδό μόνο αν και εφόσον βρίσκει τον χώρο να κάνει. Καταλαβαίνεις πού το πάω ή μάλλον πού πάει μόνο του. Μπορεί κάποιος να πάρει το πτυχίο Proficiency χωρίς να κάνει μαθήματα ή αντιγράφοντας ή γλείφοντας τον καθηγητή; 0-1 προς το παρόν.

 Και επειδή το έθιξες το ζήτημα αλλά προφανώς δεν έχεις πληροφόρηση εκ των έσω (ενώ εγώ επί σειρά ετών υπήρξα μέλος της επιτροπής εξετάσεων και τα έχω δει με τα ματάκια μου)  ΤΟ ΤΙ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΦΤΕΙ σ΄αυτές τις εξετάσεις δε λέγεται! Η ίδια μου η κόρη όταν έδινε για fce βγήκε έξω και επί λέξει μου είπε " καλά ρε μαμά...μόνο play station που δε μας άφησαν να παίξουμε!!!" Και μπορεί σε κάποια εξεταστικά κέντρα να είναι τα πράγματα πιο αυστηρά αλλά σε γενικές γραμμές γίνεται το σώσε.
Αλλά και γιατί, ως καθηγήτρια, ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ τα έβλεπα τα παιδιά που είχαν παντός τύπου proficiency και δεν ήξεραν καλά καλά τα ανώμαλα παραθετικά όχι παραπέρα....


Περίπου αυτό λέω και εγώ. Ένα πτυχίο δεν σε κάνει επιστήμονα, τουλάχιστον στο μέρος του πλανήτη που λέγεται Ελλάδα. Δυστυχώς κατά την γνώμη μου, θα έπρεπε. Το Proficiency από την άλλη εξασφαλίζει όπως και να έχει ένα μίνιμουμ επίπεδο γνώσεων. 0-2 προς το παρόν.


εδώ νομίζω αυτο-αναιρείσαι...αν ένα πτυχίο ΔΕ σε κάνει επιστήμονα τότε πώς είναι δυνατόν  ένα ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ - μην ξεχνιόμαστε -  να σε κάνει καθηγητή; Και ποιά λογική υπάρχει σ΄ένα γονιό και δη, πτυχιούχο τμήματος ξένης γλώσσας, όταν το ζητούμενό του είναι το μίνιμουμ επίπεδο των γνώσεων και όχι το μάξιμουμ;

Αν θες να μιλήσουμε για το επιπεδο των σπουδών μας και το πόσο καλοί ή κακοί καθηγητές γινόμαστε μέσα από αυτό, ευχαρίστως να το κάνουμε σε ένα διαφορετικό ποστ. Αλλά να το απεξαρτήσουμε - ΕΝΤΕΛΩΣ- από την επάρκεια. Γιατί αυτά είναι ΔΥΟ διαφορετικά θέματα εντελώς.

Ρε....μην τρώτε συνέχεια !! Θα χρειαστεί να πάμε μετανάστες και δε θα χωράμε στις βάρκες!!!  :)


"έχω 476 μέρες καθυστέρηση...λέτε να μαι έγκυος; "γράφει η άλλη.. όχι μαντάμ!!! Απλά τράβα πάρτο απ΄το σχολείο γιατί σχόλασε!!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Επαρκεια χωρις proficiency?
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:15:00 »

Αποσυνδεδεμένος antonis2200

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 139
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Επαρκεια χωρις proficiency?
« Απάντηση #43 στις: Μάρτιος 02, 2011, 07:45:48 μμ »

Μπορεί λοιπόν η δικιά μου οπτική να μην είναι ορθή. Μου επιτρέπεις όμως να την καταθέσω, σωστά; Άλλωστε, όπως αυτά που έγραψα είναι πράγματα που έζησα, όχι πράγματα που υποθέτω ή άκουσα από κάπου...

Εννοειται πως κανουμε διαλογο..  αλλωστε αυτος ειναι και ο λογος υπαρξης του forum ..!! μαλιστα συμφωνω μαζι σου πως τον καλο καθηγητη δεν τον κανει μονο το πτυχιο..απλα το θεωρω απαραιτητη προυποθεση και βαση για τη δουλεια του..!!

Αποσυνδεδεμένος Alex100

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 42
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επαρκεια χωρις proficiency?
« Απάντηση #44 στις: Μάρτιος 02, 2011, 07:55:53 μμ »
Νομίζω συμφωνούμε σε περισσότερα από όσα διαφωνούμε πάντως.... :o

Εγώ το είπα από την αρχή  ;) :D  :D Απλά επικεντρωνόμαστε σε διαφορετικές πτυχές του ίδιου ζητήματος.

Βλέπω πάντως ότι δεν έχω να προσθέσω κάτι παραπάνω στην συζήτηση. Δεν μπορώ πάντως να μην πω ότι αισθάνομαι ότι με αδικείς. Π.χ. εδώ μεταξύ άλλων:

Παράθεση
ΑΛΛΟ ποιοί από μας θα έπρεπε να είχαν πρόσβαση στο δημόσιο - ή όπουδήποτε - και ΑΛΛΟ να έχουν όλοι παντού και άκριτα.

Συμφωνώ φυσικά, μόνο που εγώ δεν είπα ποτέ κάτι τέτοιο, όπως π.χ. δεν είπα ποτέ ότι ένας κάτοχος Prof έχει την δυνατότητα -επειδή πήρε το Prof και μόνο- να κάνει μάθημα, όπως με κατηγόρησε και ο antonis2200! Γενικότερα σε πολλές περιπτώσεις η διατύπωσή σου είναι περίπου σαν να ευχόσουν να είχα πει κάποια πράγματα... ???

Anyway.


Μπορεί λοιπόν η δικιά μου οπτική να μην είναι ορθή. Μου επιτρέπεις όμως να την καταθέσω, σωστά; Άλλωστε, όπως αυτά που έγραψα είναι πράγματα που έζησα, όχι πράγματα που υποθέτω ή άκουσα από κάπου...

Εννοειται πως κανουμε διαλογο..  αλλωστε αυτος ειναι και ο λογος υπαρξης του forum ..!! μαλιστα συμφωνω μαζι σου πως τον καλο καθηγητη δεν τον κανει μονο το πτυχιο..απλα το θεωρω απαραιτητη προυποθεση και βαση για τη δουλεια του..!!

 ;)

ΥΓ Για την ιστορία, ο Μακεδόνας το έριξε το μονοκινητήριό του τον Απρίλη του '08, οπότε ούτε για αυτό δεν κάνει  :P
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 02, 2011, 08:03:28 μμ από Alex100 »

Αποσυνδεδεμένος bitch

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5148
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΕΝΝΙΑ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΝΑ ΣΗΚΩΝΕΣΑΙ!!!
    • Προφίλ
Απ: Επαρκεια χωρις proficiency?
« Απάντηση #45 στις: Μάρτιος 02, 2011, 08:02:35 μμ »
Νομίζω συμφωνούμε σε περισσότερα από όσα διαφωνούμε πάντως.... :o

Εγώ το είπα από την αρχή  ;) :D  :D

ΤΟ ΕΙΠΕΣ ΟΜΩΣ; ΑΦΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΣΚΟΡ ....ΧΙΧΙΧΙΧΙΧΧ :o :o

Βλέπω πάντως ότι δεν έχω να προσθέσω κάτι παραπάνω στην συζήτηση. Δεν μπορώ πάντως να μην πω ότι αισθάνομαι ότι με αδικείς. Π.χ. εδώ μεταξύ άλλων:

Παράθεση
ΑΛΛΟ ποιοί από μας θα έπρεπε να είχαν πρόσβαση στο δημόσιο - ή όπουδήποτε - και ΑΛΛΟ να έχουν όλοι παντού και άκριτα.

Συμφωνώ φυσικά, μόνο που εγώ δεν είπα ποτέ κάτι τέτοιο, όπως π.χ. δεν είπα ποτέ ότι ένας κάτοχος Prof έχει την δυνατότητα -επειδή πήρε το Prof και μόνο- να κάνει μάθημα, όπως με κατηγόρησε και ο antonis2200! Γενικότερα σε πολλές περιπτώσεις η διατύπωσή σου είναι περίπου σαν να ευχόσουν να είχα πει κάποια πράγματα... ???

ΔΕΝ ΕΥΧΟΜΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ....ΑΝ ΤΩΡΑ ΤΑ ΕΞΕΛΑΒΑ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΑΠΟ Ό,ΤΙ ΕΣΥ ΤΑ ΕΝΝΟΟΥΣΕΣ ΜΑΛΛΟΝ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ...
παρ΄ επιπτόντως δε φωνάζω που γράφω με κεφαλαία...απλά ξεχωρίζω αυτά που γράφω εγώ απο τα υπόλοιπα....

Anyway.


Μπορεί λοιπόν η δικιά μου οπτική να μην είναι ορθή. Μου επιτρέπεις όμως να την καταθέσω, σωστά; Άλλωστε, όπως αυτά που έγραψα είναι πράγματα που έζησα, όχι πράγματα που υποθέτω ή άκουσα από κάπου...

Εννοειται πως κανουμε διαλογο..  αλλωστε αυτος ειναι και ο λογος υπαρξης του forum ..!! μαλιστα συμφωνω μαζι σου πως τον καλο καθηγητη δεν τον κανει μονο το πτυχιο..απλα το θεωρω απαραιτητη προυποθεση και βαση για τη δουλεια του..!!

 ;)
Ρε....μην τρώτε συνέχεια !! Θα χρειαστεί να πάμε μετανάστες και δε θα χωράμε στις βάρκες!!!  :)


"έχω 476 μέρες καθυστέρηση...λέτε να μαι έγκυος; "γράφει η άλλη.. όχι μαντάμ!!! Απλά τράβα πάρτο απ΄το σχολείο γιατί σχόλασε!!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Επαρκεια χωρις proficiency?
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:15:00 »

Αποσυνδεδεμένος antonis2200

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 139
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Επαρκεια χωρις proficiency?
« Απάντηση #46 στις: Μάρτιος 02, 2011, 08:08:43 μμ »
 Βρε Αlex..πολυ βαρυ το ρημα 'ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΕ' που χρησιμοποιησες γι αυτο που σου ειπα..!!να ξαναπω οτι κανουμε διαλογο...!!και το τελειωνω εδω για να μη κουραζω και τους αλλους..!!

Αποσυνδεδεμένος bitch

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5148
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΕΝΝΙΑ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΝΑ ΣΗΚΩΝΕΣΑΙ!!!
    • Προφίλ
Απ: Επαρκεια χωρις proficiency?
« Απάντηση #47 στις: Μάρτιος 02, 2011, 08:14:39 μμ »
 ;D ;D ;D ;D 8) 8) 8) 8)

Ειρήνη υμίν και ημίν!!! Αμήν!!!
Ρε....μην τρώτε συνέχεια !! Θα χρειαστεί να πάμε μετανάστες και δε θα χωράμε στις βάρκες!!!  :)


"έχω 476 μέρες καθυστέρηση...λέτε να μαι έγκυος; "γράφει η άλλη.. όχι μαντάμ!!! Απλά τράβα πάρτο απ΄το σχολείο γιατί σχόλασε!!!

Αποσυνδεδεμένος antonis2200

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 139
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Επαρκεια χωρις proficiency?
« Απάντηση #48 στις: Μάρτιος 02, 2011, 08:17:42 μμ »
χα,χα...!!!πεστα bitch..!!!παιδευομαι και μ αυτες τις καταστασεις βαθμολογιας...

Αποσυνδεδεμένος Alex100

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 42
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επαρκεια χωρις proficiency?
« Απάντηση #49 στις: Μάρτιος 02, 2011, 08:20:33 μμ »
Βρε Αlex..πολυ βαρυ το ρημα 'ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΕ' που χρησιμοποιησες γι αυτο που σου ειπα..!!να ξαναπω οτι κανουμε διαλογο...!!και το τελειωνω εδω για να μη κουραζω και τους αλλους..!!

Καλά αν σε πείραξε το παίρνω πίσω. :) Κατάλαβε όμως κι εσύ εμένα, καλώς ή κακώς έχω βρεθεί μόνος μου απέναντι σε όλο το thread. Δεν παραπονιέμαι για αυτό φυσικά, αλλά σαφώς εμφανίζομαι "εγκλωβισμένος". :)

Μπιτς, το σκορ δεν ήταν για την δικιά μας αντιπαράθεση (sic), αλλά γενικότερα για την άτυπη σύγκριση των δυο πλευρών. Επίσης δεν είπα ότι ευχόσουν, αλλά έτσι εμφανιζόσουν! Χωρίς να μου αρέσει, παραδέχομαι ότι ήμουν πιο πολύ κατήγορος των αποφοίτων αγγλικής (εμού συμπεριλαμβανομένου) παρά συνήγορος των κατόχων Prof, αλλά εισέπραξα ότι για κάποιο λόγο με εκλάβατε ως το δεύτερο...

No harm done :)

Αποσυνδεδεμένος antonis2200

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 139
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Επαρκεια χωρις proficiency?
« Απάντηση #50 στις: Μάρτιος 02, 2011, 08:23:41 μμ »
no worries Alex..!!

Αποσυνδεδεμένος bitch

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5148
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΕΝΝΙΑ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΝΑ ΣΗΚΩΝΕΣΑΙ!!!
    • Προφίλ
Απ: Επαρκεια χωρις proficiency?
« Απάντηση #51 στις: Μάρτιος 02, 2011, 08:31:30 μμ »
no worries, no hurt feelings, no strings attached, no comment, no smoking ..... (άσχετο αλλά πήρα φόρα...)

καλά βρε Αντώνη, τι βαθμολογίες βάζεις πουλάκι μου που στο ενδιάμεσο ποστάρεις και στο φόρουμ;  :P :P ::) ::) ::) ::)

Άλεξ, στα φόρα (τςτς, η λατινομαθής) συμβαίνουν κι αυτά. Τουλάχιστον δε βριστήκαμε ως συνήθως...κάτι είναι κι αυτό.... :-* :-* :-*
Ρε....μην τρώτε συνέχεια !! Θα χρειαστεί να πάμε μετανάστες και δε θα χωράμε στις βάρκες!!!  :)


"έχω 476 μέρες καθυστέρηση...λέτε να μαι έγκυος; "γράφει η άλλη.. όχι μαντάμ!!! Απλά τράβα πάρτο απ΄το σχολείο γιατί σχόλασε!!!

Αποσυνδεδεμένος surviving innovation

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 129
    • Προφίλ
Απ: Επαρκεια χωρις proficiency?
« Απάντηση #52 στις: Μάιος 27, 2011, 11:01:05 μμ »
Θα μου συγχωρήσετε την απουσία από τη συζήτηση, αλλά εγράφησαν ορισμένα πράγματα που νομίζω πως αξίζουν σχολιασμό, έστω και τώρα:

Ναι φίλε μου, δε θα διδάξω Κέλτικα Αγγλικά ούτε  contrastive analysis σε μαθητές δημοτικού ή λυκείου αλλά θα μπορέσω να τους μιλήσω για τους Κέλτες...

Στο σημείο αυτό δυσκολεύομαι να σας παρακολουθήσω, επειδή εξ όσων έχω διδαχθεί εγώ, Κέλτικα Αγγλικά δεν υπάρχουν, όπως δεν υπάρχουν Λατινικά Γερμανικά, ή Βασκό-Ισπανικά. Αναρωτιέμαι αν άραγε η γλώσσα αυτή αποτελεί κομμάτι των εξειδικευμένων γνώσεων που έχουν κατ' αποκλειστικότητα ως κλάδος οι ΠΕ06; Όπως και να 'χει, η τοποθέτησή σας μάλλον απαντά στο σχόλιό μου για το Beowulf, το οποίο πάντως έπος είναι γραμμένο σε Old English, γλώσσα με Αγγλοσαξονικές και όχι Κέλτικες καταβολές. Αν θέλετε να μιλήσετε στους μαθητές για τους Κέλτες, καλό θα κάνετε, δε λέω. Αν μάλιστα οι μαθητές σας ευαισθητοποιηθούν για τους λαούς που υπέταξαν οι Άγγλοι, θα μπορούσατε ίσως ασχοληθείτε με τις Αποικίες και την αγγλόφωνη μετα-αποικιακή λογοτεχνία, όπου υπάρχουν νομίζω και Νομπελίστες. Πλην όμως τέτοια πράγματα δε διδάσκονται στα ΤΑΓΦ. Όπως δε διδάσκεται και τίποτε σχετικό με Κέλτες. Ή κάνω λάθος;

Όσο για την αντιπαραβολική ανάλυση, θα σας ήταν χρήσιμη παιδαγωγικά αν διδάσκατε κατά τη δεκαετία του 60, έστω του 80 στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν της μόδας ο δομισμός, ο συμπεριφορισμός και ό,τι άλλο συνυπήρχε με αυτά στην ακουστική-γλωσσική προσέγγιση. Το ότι στα δικά σας χρόνια (και είστε νέα!) διδάσκονταν ακόμη αυτό το αντικείμενο, ως αυτοδύναμο μάλιστα μάθημα, θα έπρεπε κάτι να σας λέει.

θα μπορέσω να τους μιλήσω ... για το πώς λειτουργεί ο εγκέφαλος για να κατανοήσει πώς "μαθαίνουμε" καλύτερα μια ξένη γλώσσα....ή μπορεί απλά να επενδύσω σ΄αυτή τη γνώση για να κάνω αποτελεσματικότερη τη διδασκαλία της...παθητικής....

Εφ' όσον φοιτήσατε στο ΕΚΠΑ, θα θυμάστε πως η ψυχογλωσσολογία που διδαχθήκατε (The Αrticulate Μammal, έτος πρώτης έκδοσης 1976) αφορά στην εκμάθηση της πρώτης γλώσσας και όχι της δεύτερης ή ξένης. Από τα δε βιβλία γενικής γλωσσολογίας που σας έβαλαν να αποστηθίσετε, τουλάχιστον τα μισά δεν αφορούν συγκεκριμένα την Αγγλική γλώσσα (π.χ. το εξαιρετικό κατά τ' άλλα The Study of Language του Yule), οπότε όσο αποτελούν εφόδια για τη διδασκαλία των Λατινικών, άλλο τόσο θα σας βοηθήσουν να διδάξετε Αγγλικά. Να σας θυμίσω τέλος την απόφανση του ίδιου τον Τσόμσκυ που χαρακτήρισε ρητά το έργο του ως εργαλείο για την περιγραφή και όχι τη διδασκαλία της γλώσσας.

Οπότε τα σχόλια του τύπου "άσε να το κρίνω εγώ εκ των έσω καλύτερα" θα πρότεινα να τα απευθύνετε σε ανθρώπους που δε μπορούν ή δε θέλουν να έχουν άποψη. Και για να μη θεωρηθεί πως εγώ απαξιώνω τη δική σας εμπειρία (όπως κάνατε εσείς με τη δική μου αλλά σας συγχωρώ), θα θέλατε να καταθέσετε πόσες ώρες διδακτικής έχει παρακολουθήσει ένας σύγχρονός σας απόφοιτος του ΤΑΓΦ/ΕΚΠΑ; Από πόσες σελίδες, θυμίστε μου, αποτελούνταν η ύλη της Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας (εκείνες οι κακέκτυπες φωτοτυπίες που διένεμε αντί συγγράμματος η Παπαευθυμίου-Λύτρα) και σε πόσες αντιστοιχούσαν τα SOS; Πείτε μου, πότε και από ποιόν διδαχθήκατε για αναστοχαστική αυτοεπιμόρφωση για να μπορείτε να 'επενδύσετε στις [όποιες] γνώσεις σας'; Ή μήπως θα προτιμούσατε  να παραθέσω εγώ όσα γνωρίζω σχετικά;

Αποσυνδεδεμένος stargate

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 503
    • Προφίλ
Απ: Επαρκεια χωρις proficiency?
« Απάντηση #53 στις: Μάιος 27, 2011, 11:55:03 μμ »
Πάντως θα είχε ενδιαφέρον σε κάποια βιβλία που έχω διαβάσει να έγραφε ποια σχολή έχει τελειώσει ο μεταφραστής ή ποιο πτυχίο έχει  ;)

Υ.Γ1 To θέμα μου θυμίζει λίγο Μαμή VS Mαιευτήρα :)
Υ.Γ2 Με την συζήτησή σας θυμήθηκα και μια σχετική φωτο που τράβηξα πριν κάτι μήνες με το κινητό, αν μπορέσω θα την ανεβάσω αργότερα.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 28, 2011, 12:07:42 πμ από stargate »

Αποσυνδεδεμένος Alex100

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 42
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επαρκεια χωρις proficiency?
« Απάντηση #54 στις: Μάιος 28, 2011, 12:02:33 πμ »
Στο σημείο αυτό δυσκολεύομαι να σας παρακολουθήσω, επειδή εξ όσων έχω διδαχθεί εγώ, Κέλτικα Αγγλικά δεν υπάρχουν, όπως δεν υπάρχουν Λατινικά Γερμανικά, ή Βασκό-Ισπανικά. Αναρωτιέμαι αν άραγε η γλώσσα αυτή αποτελεί κομμάτι των εξειδικευμένων γνώσεων που έχουν κατ' αποκλειστικότητα ως κλάδος οι ΠΕ06; Όπως και να 'χει, η τοποθέτησή σας μάλλον απαντά στο σχόλιό μου για το Beowulf, το οποίο πάντως έπος είναι γραμμένο σε Old English, γλώσσα με Αγγλοσαξονικές και όχι Κέλτικες καταβολές. Αν θέλετε να μιλήσετε στους μαθητές για τους Κέλτες, καλό θα κάνετε, δε λέω. Αν μάλιστα οι μαθητές σας ευαισθητοποιηθούν για τους λαούς που υπέταξαν οι Άγγλοι, θα μπορούσατε ίσως ασχοληθείτε με τις Αποικίες και την αγγλόφωνη μετα-αποικιακή λογοτεχνία, όπου υπάρχουν νομίζω και Νομπελίστες. Πλην όμως τέτοια πράγματα δε διδάσκονται στα ΤΑΓΦ. Όπως δε διδάσκεται και τίποτε σχετικό με Κέλτες. Ή κάνω λάθος;

Όλα αυτά που περιγράφεις ανήκουν στην σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας. Beowulf? Old English? Yeats που έγραψε η bitch προηγουμένως; Ελάτε τώρα, μεταξύ μας είμαστε. Αν μιλάμε για το ελληνικό σχολείο πάντα. Εδώ με τον υποθετικό λόγο τράβαγαν ζόρι να βγάλουν την ύλη όσοι αγγλικοί γνώρισα από 6η δημοτικού που τα πρόλαβα μέχρι 3η Λυκείου, δεν τολμάω καν να φανταστώ τι θα γίνονταν με πιο σύνθετα...


Παράθεση
Εφ' όσον φοιτήσατε στο ΕΚΠΑ, θα θυμάστε πως η ψυχογλωσσολογία που διδαχθήκατε (The Αrticulate Μammal, έτος πρώτης έκδοσης 1976) αφορά στην εκμάθηση της πρώτης γλώσσας και όχι της δεύτερης ή ξένης. Από τα δε βιβλία γενικής γλωσσολογίας που σας έβαλαν να αποστηθίσετε, τουλάχιστον τα μισά δεν αφορούν συγκεκριμένα την Αγγλική γλώσσα (π.χ. το εξαιρετικό κατά τ' άλλα The Study of Language του Yule), οπότε όσο αποτελούν εφόδια για τη διδασκαλία των Λατινικών, άλλο τόσο θα σας βοηθήσουν να διδάξετε Αγγλικά. Να σας θυμίσω τέλος την απόφανση του ίδιου τον Τσόμσκυ που χαρακτήρισε ρητά το έργο του ως εργαλείο για την περιγραφή και όχι τη διδασκαλία της γλώσσας.

Οπότε τα σχόλια του τύπου "άσε να το κρίνω εγώ εκ των έσω καλύτερα" θα πρότεινα να τα απευθύνετε σε ανθρώπους που δε μπορούν ή δε θέλουν να έχουν άποψη. Και για να μη θεωρηθεί πως εγώ απαξιώνω τη δική σας εμπειρία (όπως κάνατε εσείς με τη δική μου αλλά σας συγχωρώ), θα θέλατε να καταθέσετε πόσες ώρες διδακτικής έχει παρακολουθήσει ένας σύγχρονός σας απόφοιτος του ΤΑΓΦ/ΕΚΠΑ; Από πόσες σελίδες, θυμίστε μου, αποτελούνταν η ύλη της Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας (εκείνες οι κακέκτυπες φωτοτυπίες που διένεμε αντί συγγράμματος η Παπαευθυμίου-Λύτρα) και σε πόσες αντιστοιχούσαν τα SOS; Πείτε μου, πότε και από ποιόν διδαχθήκατε για αναστοχαστική αυτοεπιμόρφωση για να μπορείτε να 'επενδύσετε στις [όποιες] γνώσεις σας'; Ή μήπως θα προτιμούσατε  να παραθέσω εγώ όσα γνωρίζω σχετικά;

Δεν χρειαζόταν να γράψεις όλα αυτά απλά για να καταλήξεις ότι το κομμάτι «Πώς διδάσκουμε αγγλικά» στο ΤΑΓΦ και στο ΤΑΣ πριν απ' αυτό είναι στην καλύτερη περίπτωση ανεπαρκές. Αυτό το ξέρουν όλοι και πρώτα-πρώτα όσοι έχουν αποφοιτήσει απ' αυτό. Για αυτό και είπα πιο πριν «μεταξύ μας είμαστε εδώ...».

Και δυστυχώς δεν βλέπω καμία τάση να αλλάξει αυτό... Τα ίδια και τα ίδια, ξανά και  ξανά...

Αποσυνδεδεμένος surviving innovation

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 129
    • Προφίλ
Απ: Επαρκεια χωρις proficiency?
« Απάντηση #55 στις: Μάιος 28, 2011, 12:19:23 πμ »
Επιστημονική φαντασία δίδασκαν κάποτε στο Αγγλικό του ΑΠΘ. Σαφώς τους έκανε πιο ενδιαφέροντες ανθρώπους, αμφιβάλλω πάντως ότι τους έκανε καλύτερους εκπαιδευτικούς. Όσο για τη bitch, νομίζω έγραψε για Yates, όχι Yeats. Δεν ξέρω αν το έκανε γιατί θεωρεί τον μεν πιο κατάλληλο για μαθητές ή επειδή δεν ξέρει πως γράφεται το όνομα του δε, δεν έχει όμως και σημασία.

Εσείς μπορεί να το θεωρείτε αυτονόητο πως τα ΤΑΓΦ προσφέρουν κακού επιπέδου σπουδές: σκεφτείτε να έβγαινε φιλόλογος που να μπέρδευε τον Καζαντζάκη και τον Καζαντζίδη, ή να υποστήριζε πως η Αινειάδα είναι αρχαιοελληνικό έπος. Μάλλον όμως μειοψηφούμε, αν κρίνουμε από σχόλια όπως το 'δεν μπορεις να υποβιβαζεις το πτυχιο μιας πανεπιστημιακης σχολης  4ετους φοιτησης', λες και έχω εγώ ευθύνη για το γνωστικό επίπεδο κάποιον αποφοίτων τους, που το παίζουν και τιμητές της παιδαγωγικής επάρκειας του καθενός. Ας επαναφέρω το αρχικό μου ερώτημα, που δε θεωρώ πως έχει απαντηθεί ακόμη. Τι παραπάνω προσόν έχει τελικά μια απόφοιτος Αγγλικής φιλολογίας από μια επαρκειούχο απόφοιτο παιδαγωγικής σχολής, σε ό,τι αφορά ειδικά τη διδακτική επάρκεια;
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 28, 2011, 01:00:34 πμ από surviving innovation »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158558
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 441
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 234
Σύνολο: 235

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.083 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.