0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Συναδελφε, η απαντηση ειναι οτι το μαθημα υποβαθμίστηκε στο γυμνασιο, οπου απο 2ωρο στην Α και Γ ταξη έγινε μονοωρο στη Β και Γ (παραμενει 2ωρο στην Α, αλλα με την αφαιρεση του κεφαλαιου της Αναπαραγωγης) με ολες τις απιστευτα αρνητικες παιδαγωγικες συνεπειες που αυτο συνεπαγεται!!!!!!! (δε μας εφτανε η χημεια στο γυμνασιο που ηταν εξαρχης μονοωρη, τωρα εχουμε και τη βιολογια που απο 2ωρη στη Γ, εγινε μονοωρη στη Β και Γ!!!)
Η απάντηση του υπουργείου είναι ότι το συγκεκριμένο κεφάλαιο θα διδάσκεται από του χρόνου στη Β' Γυμνασίου:Η πραγματικότητα, λοιπόν, την οποία, γνωρίζουν όλοι οι εκπαιδευτικοί, τουλάχιστον της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και φαίνεται να αγνοεί (; ) η Π.Ε.Β., είναι ότι στο Νέο Γυμνάσιο, στο οποίο προβλέπεται πλέον η διδασκαλία της Βιολογίας να διεξάγεται στην Α΄, στη Β΄ και στη Γ΄ Γυμνασίου (αντί της Α΄ και Γ΄ Γυμνασίου που ίσχυε παλαιότερα) το κεφάλαιο της Αναπαραγωγής μεταφέρεται από την Α΄ Τάξη στη Β' με έναρξη από το σχολικό έτος 2015-2016.Δεκτό, αλλά sorry παιδιά, εγώ δεν το γνώριζα. Ούτε στις οδηγίες που μου στείλατε το αναφέρετε.Όπως δε μου είπατε με τι βιβλίο θα κάνω μάθημα στη φετινή Β' Γυμνασίου.Θέλετε να βγείτε κι από πάνω, λέσια!
αυτο με την κατευθυνση αν ισχυει ειναι απαραδεκτο...
επίσης απ όσο κατάλαβα ένας στους 4 ή και παραπάνω καθηγητές βιολογίας στο σχολείο δεν είναι βιολόγος!!σωστα; η ένωσή σας,κάποιο συνδικαλιστικό όργανο τέλος πάντων τι κάνει για αυτην την κατάσταση; απευθύνθηκε στο υπουργείο;δεν είναι λογικό να ζητούνται φυσικοί στον ΑΣΕΠ αντί να μεταφερθούν οι υπάρχοντες που καλύπτουν οργανικές θέσεις άλλων επιστημών(βιολογίας,πληροφορικής)σωστα;
...κατα την γνωμη μου το μαθημα βιολογιας πρεπει να γινεται διωρο καθολη την διαρκεια της εκπαιδευσης...της φυσικης επισης και της χημειας καπως λιγοτερες ωρες αφου ειναι πιο εξειδικευμενο και τεχνικο μαθημα,με μικροτερος ευρος....
για μενα το πιο σοβαρο ζητημα ειναι καιγ ια τους πληροφορικους και για τους βιολογους το γεγονος πως πολλες οργανικες θεσεις καταλαμβανονται απο ατομα που δεν σπουδασαν το αντικειμενο..στην πληροφορικη π.χ καναν σεμιναρια κατι 200αρια την δεκαετια του 90θεωρω πως αυτο ειναι που πρεπει να αλλαξει..να μεταφερθουν ολοι αυτοι σε κενα των αντικειμενων που σπουδασαν,να μην προκηρυχτουν δηλαδη θεσεις φυσικων,φιλολογων κ.λπ εως οτου καταληφθουν αυτες απο τους προαναφερθεντες..αυτο θεωρω ειναι το πιο λογικο και δικαιο..και απο εκει και περα εκαστος στο ειδος του..κατα τα αλλα θα πρεπει να σημειωσουμε οτι η βιολογια εχει αναβαθμιστει τα τελευταια χρονια αναντιρρητα. διωρα σε ολες τις ταξεις του λυκειου.4 ωρες στο γυμνασιο ειναι μια χαρα πιστευω...αυτο δηλαδη που επρεπε και αγνοουσαν εδω και χρονια κοντρα σε ολα τα ευρωπαικα προγραμματαο πινακας παραπανω θεωρω πως ειναι λαθος...η βιολογια δεν ειναι σε καμια των περιπτωσεων πανω απο την χημεια στην ελληνικη εκπαιδευση εκτος και αν μιλαμε για ωρες που απευθυνονται σε ολους..διοτι αν περιληφθουν και οι ωρες κατευθυνσεις προφανως οι της χημεια βγαζουν περισσοτερες θεσεις σε περισσοτερα τμηματα..αφου οι επιστημες υγειας απευθυνονται σε λιγους ..οι ωρες χημειας και βιολογιας στην δευτεροβαθμια δηλαδη ειναι ιδιες εν τελεικατα την γνωμη μου το μαθημα βιολογιας πρεπει να γινεται διωρο καθολη την διαρκεια της εκπαιδευσης...της φυσικης επισης και της χημειας καπως λιγοτερες ωρες αφου ειναι πιο εξειδικευμενο και τεχνικο μαθημα,με μικροτερος ευρος.επισης στις κατευθυνσεις καλως πιστευω ακολουθειται το μοντελο των δεσμων( με την διορθωση να περιληφθουν και οι γεωπονικες και αλλες σχολες στο πεδιο που αντικαθιστα τα μαθηματικα με την βιολογια,αυτο το αυτονοητο απορω πως δεν το σκεφτηκαν!!γκαφα ολκης),απλα η χημεια και εδω εχει υπερβολικα μεγαλο μεριδιο...για τα πολυτεχνεια,με την εξαιρεση των χημικων μηχναικων και τις σχολες πληροφορικης θα πρεπει να αντικατασταθει απο το μαθημα της πληροφορικης
Διαβάζοντας τις απόψεις που διατυπώνονται θα ήθελα να κάνω μερικές παρατηρήσεις:1. Νομίζω ότι το πλέον δόκιμο θα ήταν από όλους μας να εκφράζουμε άποψη για το πως θα έπρεπε να διδάσκεται το αντικείμενό μας και όχι κάποιο άλλο. Δηλαδή εγώ σα φυσικός επιστημονικά δεν είμαι ο πλέον κατάλληλος να πω για το πώς και πόσο πρέπει να διδάσκεται η Βιολογία, η Χημεία ή τα Μαθηματικά. Γιατί λοιπόν ένας βιολόγος ή ένας μαθηματικός να το κάνει για τη Χημεία ή τη Φυσική;2. Παρατηρώ μία εμπάθεια (γνώμη μου) για τους φυσικούς από την πλευρά των βιολόγων. Το αν θα προκηρυχθούν θέσεις από το ΑΣΕΠ για φυσικούς θεωρώ ότι δεν είναι δουλειά των βιολόγων να το κρίνουν. Δηλαδή, στους προηγούμενους διαγωνισμούς που το μάθημα της Βιολογίας δεν είχε τις ώρες που έχει τώρα θα έπρεπε οι χημικοί και οι φυσικοί να απαιτούσαν κάτι αντίστοιχο;!;! Ψυχραιμία συνάδελφοι.3. Σα λύση στο θέμα των υπεραρίθμων και των πλεοναζόντων (πάλι φυσικών αν δεν κάνω λάθος) προτάθηκε να καλύψουν τα κενά που υπάρχουν πρώτα και μετά να γίνουν προσλήψεις. Δηλαδή, θεωρείτε ότι, αν κάποιος μετά από 15 χρόνια προϋπηρεσίας που πλεονάζει στη Μακεδονία (λόγω συγχωνεύσεων σχολείων ή άλλων παραγόντων) είναι σωστό να μετακινείται σε κενό που μπορεί να υπάρχει στη Λακωνία (τυχαίο παράδειγμα...). Να ξαναζεί δηλαδή δεύτερο ξεσπιτωμό; Δε νομίζω ότι θα το ήθελε κανείς αυτό. Φανταστείτε σε 10-15 χρόνια να αλλάξουν οι προτεραιότητες στην εκπαίδευση και να βρεθούν υπεράριθμοι οι βιολόγοι. Τι θα πείτε τότε; Πόσο μάλλον που πολλοί "γράφουν" προϋπηρεσία σαν αναπληρωτές ακόμα και δίπλα στο σπίτι τους χωρίς καν να έχουν μπει σε διαδικασία να δώσουν σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Με την ίδια λογική θα έπρεπε να αποσυρθούν ακόμη και οι ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους πολυτέκνους...Σίγουρα πολλοί θα διαφωνήσουν μαζί μου αλλά θεωρώ ότι πρέπει να βλέπουμε και άλλες πτυχές στις λύσεις που προτείνουμε
Ίσως να σου διαφεύγει το γεγονός της αύξησης ωραρίου αλλά και της συγχώνευσης σχολείων που δημιούργησαν υπεραριθμίες και πλεονάζοντες. Όσο για τα κενά των φυσικών μη νομίζεις ότι είναι λίγα. Αναλογίσου ότι ο κλάδος ΠΕ04.01 είναι ο πολυπληθέστερος αριθμητικά επομένως αναλογικά οι αποχωρήσεις και συνταξιοδοτήσεις είναι πολύ περισσότερες. Τόσες που ακόμα και υπεραριθμίες να υπάρχουν τοπικά, σε γενικό σύνολο το ισοζύγιο είναι αρνητικό (όπως και σε όλες τις ειδικότητες). Όσο αφορά την πρότασή σου : "Οταν επίσης βγουν υπεράριθμοι οι Βιολόγοι, απλώς να μην προσλαμβάνουν άλλους βιολόγους μέχρι να ξαναυπάρξουν κενά!" θα ήθελα να σε ρωτήσω: και αυτοί που ενδεχομένως να πλεονάζουν τι θα κάνουν; Μήπως πρέπει να απολυθούν ή θα πάρουν τις ώρες των φυσικών ή των χημικών για να καλυφθούν; Βλέπεις, δεν είναι τόσο άσπρο-μαύρο η κατάσταση... Επιπλέον, μη νομίζετε ότι όλα είναι άσχημα για τους βιολόγους. Έχουν πέσει και στη δική μου αντίληψη περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα, αναπληρωτής βιολόγος δίδασκε Φυσική κατεύθυνσης Γ' Λυκείου (και μάλιστα σε πρωτεύουσα νομού) γιατί έπρεπε να καλύψει ώρες... Θα μου πεις μία περίπτωση είναι αυτή... Σίγουρα, αλλά αλήθεια θα μας άρεσε κάτι τέτοιο να συμβεί στα δικά μας παιδιά; Το νόμισμα λοιπόν έχει δύο όψεις. Τέλος, θα θέσω και ένα άλλο ερώτημα που άπτεται και αυτό της "συνωμοσιολογίας" υπέρ των φυσικών. Παρατήρησες την περσινή χρονιά τους διορισμούς αναπληρωτών; Σχεδόν όλοι οι φυσικοί της α΄ φάσης διορίστηκαν σε νησιά (κυρίως Κυκλάδες, Δωδεκάνησα) ενώ οι βιολόγοι (πολλοί χωρίς καν προϋπηρεσία ή ΑΣΕΠ) κάλυψαν κενά στη συντριπτική τους πλειοψηφία στην Αττική. Μη μου πεις ότι στα νησιά δε χρειάζονται βιολόγους... Ή ότι και εκεί οι φυσικοί "έκλεψαν" τις ώρες των βιολόγων! Μήπως θα έπρεπε αντίστοιχα και οι φυσικοί να διαμαρτύρονται για αντίστοιχη "συνωμοσιολογία"; Μήπως οι φυσικοί είναι για τα δύσκολα και οι βιολόγοι να διορίζονται στο σπίτι τους; Δε νομίζω ότι πρέπει να μπαίνουμε σε τέτοια μονοπάτια... Εξάλλου, όπως φαίνεται η μοιρασιά των ωρών στο ΠΕ04 περνάει από πολλά κύματα... Φαντάσου ότι ακόμη και στο ΠΕ03 (μαθηματικοί) που είναι μόνοι τους, πάλι βγαίνουν πλεονάζοντες κατά τόπους και παίρνουν ώρες Φυσικής. Εμείς που είμαστε 4 ειδικότητες θα μπορέσουμε να το ξεδιαλύνουμε καλύτερα; Απλά να γίνει προσπάθεια να αμβλυνθούν κάποιες κραυγαλέες στρεβλώσεις είναι εφικτό και να καλύπτουμε όσο το δυνατό περισσότερο τις ανάγκες των μαθητών. Διαφορετικά, δίνουμε το πάτημα για να μας πουν: "Ωραία, αφού δε γίνεται αλλιώς, για να μην υπάρχουν πλεονάζοντες και να μην διδάσκονται μαθήματα από άλλες ειδικότητες, να διορίζεστε όλοι ωρομίσθιοι για τις ώρες που απαιτούνται..." Αλήθεια, ποιος νομίζεις ότι θα βγει ζημιωμένος από κάτι τέτοιο; Σίγουρα όχι μόνο οι βιολόγοι ούτε μόνο οι φυσικοί...