*

Αποστολέας Θέμα: Συνταξιοδοτήσεις καθηγητών γαλλικής  (Αναγνώστηκε 17901 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος nellynelly

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 304
    • Προφίλ
Απ: Συνταξιοδοτήσεις καθηγητών γαλλικής
« Απάντηση #28 στις: Ιούνιος 25, 2011, 10:12:03 πμ »
Όπως μας ενημέρωσε άτυπα ένας διευθυντής δημοτικού,σε συνάντηση που είχαν διευθυντές με ανθρώπους του υπουργείου,έπεσε στο τραπέζι η εξής σκέψη,πρόταση,ίσως και απόφαση.Τα μαθήματα ειδικοτήτων των πρώτων τάξεων του δημοτικού να τα αναλάβουν οι δάσκαλοι(ναι ανέφερε και τα αγγλικά και την πληροφορική).Αντί λοιπόν να..τρωγόμαστε για το τι καλύπτει το πτυχίο μας ας σκεφτούμε,ότι απειλούμαστε όλοι.Ας μην ξεχνάμε ότι ο κλάδος των φιλόλογων πίεσε πιο παλιά με αποτέλεσμα το 3ωρο της β ξένης γλώσσας στα γυμνάσια να γίνει 2ωρο με τις γνωστες συνέπειες για τους ξενόγλωσσους(για αυτό τώρα έχουμε αυτή την αντιμετώπιση για τη λογοτεχνία.Σε συνάντηση πάντως καθηγητών γαλλικής φιλολογίας που έγινε πρόσφατα ειπώθηκε από εκπρόσωπο της ολμέ ότι σκοπός του υπουργείου είναι να βάλει τις ειδικότητες να φαγωθούν μεταξύ τους...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συνταξιοδοτήσεις καθηγητών γαλλικής
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:34:06 »

Αποσυνδεδεμένος margar78

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 367
    • Προφίλ
Απ: Συνταξιοδοτήσεις καθηγητών γαλλικής
« Απάντηση #29 στις: Ιούνιος 25, 2011, 10:14:33 πμ »
Μα κι εγω ακριβως αυτο λεω,ειναι μονο θεμα οικονομιας.Ομως καποιοι επιμενετε οτι υπαρχει και η ικανοτητα και η επαρκεια και μονο πανω σ αυτο αντεδρασα,αυτα τα πραγματα δεν μπορουν να λεγονται.Εχει διδαξει κανεις σε ελληνικο σχολειο Σαρτρ και Θερβαντες;Αν συμβαινει-που δεν το πιστευω  -ειναι σε ποσοστο 1προς1000 σε σχεση με τα ελληνικα κειμενα που υπαρχουν στα βιβλια και η συντρηπτικη πλειοψηφια  των φιλολογων επιλεγει Ελληνες λογοτεχνες ακριβως γιατι το μαθημα ειναι ελληνικη λογοτεχνια.

Αποσυνδεδεμένος bitch

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5148
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΕΝΝΙΑ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΝΑ ΣΗΚΩΝΕΣΑΙ!!!
    • Προφίλ
Απ: Συνταξιοδοτήσεις καθηγητών γαλλικής
« Απάντηση #30 στις: Ιούνιος 25, 2011, 10:15:51 πμ »
αν δεν υπάρχουν πολλοί που τελειώνουν τη β/θμια εκπ/ση όπως έγραψες και δεν γνωρίζουν σε βαθος τα διάφορα ρεύματα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ενώ τη διδάσκονται για τόσες ώρες αυτό κάτι μας λεει για την αποτελεσματικότητα των φιλολόγων ( αν και για να είμαστε δίκαιοι, δε φταίνε μόνο οι εκπ/κοί σε αυτό αλλά και ένα σωρό άλλοι "παράπλευροι" παράγοντες).

απο κει και πέρα το πόσο θα 'ψαχτεί" καθένας είναι δικό του θέμα, είτε είναι ξενόγλωσσσος, είτε ελληνόγλωσσος είτε μαθηματικός κ.ο.κ.

ναι, η πρότασή σου για τον ΑΣΕΠ με βρισκει σαφώς σύμφωνη. ΑΛΛΑ  - μην ξεχνάμε ότι η μεγάλη πλειοψηφια ξενόγλωσσων και ελληνόγλωσσων που εργάζονται ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ στο Δημόσιο ΔΕΝ έχει περάσει απο τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ και άρα εκεί τα "αντικειμενικά" κριτήρια παραμενουν διαφορετικά.

Αν λοιπόν για κάποιον "παλιό" σε υπηρεσία φιλόλογο το κριτήριο του να διδάξει λογοτεχνία είναι ότι την διδάχθηκε στη σχολή του, το ίδιο κριτήριο ισχύει και για τον "παλιό" σε υπηρεσία ξενόγλωσσο.  Και γιατί το πώς θα διδάξεις Λογοτεχνία δεν διαφέρει είτε την θεωρία την διδάχτηκες στα ελληνικά είτε στα αγγλικά....
Ρε....μην τρώτε συνέχεια !! Θα χρειαστεί να πάμε μετανάστες και δε θα χωράμε στις βάρκες!!!  :)


"έχω 476 μέρες καθυστέρηση...λέτε να μαι έγκυος; "γράφει η άλλη.. όχι μαντάμ!!! Απλά τράβα πάρτο απ΄το σχολείο γιατί σχόλασε!!!

weakforce

  • Επισκέπτης
Απ: Συνταξιοδοτήσεις καθηγητών γαλλικής
« Απάντηση #31 στις: Ιούνιος 25, 2011, 10:30:40 πμ »
Όπως μας ενημέρωσε άτυπα ένας διευθυντής δημοτικού,σε συνάντηση που είχαν διευθυντές με ανθρώπους του υπουργείου,έπεσε στο τραπέζι η εξής σκέψη,πρόταση,ίσως και απόφαση.Τα μαθήματα ειδικοτήτων των πρώτων τάξεων του δημοτικού να τα αναλάβουν οι δάσκαλοι(ναι ανέφερε και τα αγγλικά και την πληροφορική).

[....]




Και μάλιστα, εάν κάποιος έχει προσληφθεί και του ανατεθεί αντικείμενο για το οποίο προβάλει επιχείρημα: "Δεν το κάνω - δεν προσελήφθην γι' αυτό", θα λαμβάνονται μέτρα.

Ας μην γελιόμαστε... εντός πλαισίου είναι λογικό. Συνάδελφοι με έξι και επτά ώρες αρνούνταν να πάρουν μία ανάθεση επειδή ο κλάδος τους λέει το απαγόρευε.. Και για ένα σχολικό έτος πληρωνόντουσταν σαν να έκαναν 21 ώρες. Πόση γραμματειακή δουλειά για συμπλήρωση ωραρίου να υπάρχει σε ένα σχολείο 150 μαθητών...;

Η πληροφορία προκύπτει από οδηγίες που έδωσε η Υπουργός σε συνάντηση με τους Δ/ντες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης με αφορμή τον θεσμό της Αριστείας.

« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 25, 2011, 10:32:23 πμ από weakforce »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συνταξιοδοτήσεις καθηγητών γαλλικής
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:34:06 »

Αποσυνδεδεμένος nellynelly

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 304
    • Προφίλ
Απ: Συνταξιοδοτήσεις καθηγητών γαλλικής
« Απάντηση #32 στις: Ιούνιος 25, 2011, 10:33:51 πμ »
Δείτε τι λέει στο ριζοσπάστη για πρόταση της υπουργού να διδάξουν οι συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί εθελοντικά...
http://www1.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=6314950

Αποσυνδεδεμένος bitch

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5148
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΕΝΝΙΑ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΝΑ ΣΗΚΩΝΕΣΑΙ!!!
    • Προφίλ
Απ: Συνταξιοδοτήσεις καθηγητών γαλλικής
« Απάντηση #33 στις: Ιούνιος 25, 2011, 10:42:50 πμ »
Μα κι εγω ακριβως αυτο λεω,ειναι μονο θεμα οικονομιας.Ομως καποιοι επιμενετε οτι υπαρχει και η ικανοτητα και η επαρκεια και μονο πανω σ αυτο αντεδρασα,αυτα τα πραγματα δεν μπορουν να λεγονται.Εχει διδαξει κανεις σε ελληνικο σχολειο Σαρτρ και Θερβαντες;Αν συμβαινει-που δεν το πιστευω  -ειναι σε ποσοστο 1προς1000 σε σχεση με τα ελληνικα κειμενα που υπαρχουν στα βιβλια και η συντρηπτικη πλειοψηφια  των φιλολογων επιλεγει Ελληνες λογοτεχνες ακριβως γιατι το μαθημα ειναι ελληνικη λογοτεχνια.

οκ λοιπόν, παραθέτω τα μαθήματα Λογοτεχνίας (αγγλόφωνης ΚΑΙ ελληνικής) που διδάσκεται ενας πτυχιούχος αγγλικής εν έτει 2011
α εξάμηνο νεοελληνική λογοτεχνία -αντιπροσωπευτικά λογοτεχνικά κείμενα 19ου και 20ου αι. / αγγλικη πεζογραφία
β εξάμηνο - νεοελληνική λογοτεχνία - αντιπροσωπευτικά λογοτεχνικά κείμενα 1907 και 20ου αι. /αμερικανικη πεζογραφία
γ εξάμηνο - σύγχρονο αγγλόφωνο θέατρο / αγγλική ποίηση/ διαπολιτισμική εκπαίδευση/
δ εξάμηνο - κειμενικά είδη / θεωρία και κριτική της λογοτεχνιας / αμερικανική ποιηση  / στοιχεία αραβικής λογοτεχνίας
ε εξάμηνο - λογοτεχνία πολιτισμός ( θεωρία του πολιτισμού) / καναδική λογοτεχνία / οι μεταμορφώσεις του ποιητικού υποκειμένου στην ποίηση των Ουίτμαν και Ντίκινσον / θεωρία και κριτική του θεάτρου / από τον μοντερνισμό στον μεταμοντερνισμό της αμερικανικης ποίησης του 20ου αι.
στ εξάμηνο - Ουιλιαμ Σαίξπηρ /βικτωριανό μυθιστορημα/ λογοτεχνία και πολιτισμός της βικτωριανής εποχής / ερωτική ποίηση του Γέιτς/ το βικτωριανό angst  και το τραγικό όραμα στην ποίηση του 1890 / ποιηση βικτωριανής εποχής  / αμερικανικό θέατρο/ μεταμοντέρνο αμερικανικό θέατρο
ζ εξάμηνο - αντανακλάσεις του ρεαλισμού στην πεζογραφία του 18ου αι. / Μπέκετ και Πίντερ/ Κόνραντ, Κιπλινκ και αποικιοκρατία/ αγγλικό μυθιστόρημα και μοντερνισμός / η πόλη στην αμερικανική λογοτεχνία /
η εξάμηνο - κείμενα της αναγέννησης/ η πραγματικότητα και η χείμαιρα στην αναγεννησιακή λογοτεχνία /η εσωτερίκευση της εμπειρίας στη λογοτεχνία του ρομαντισμού/κοσμολογία και οντολογία στο ρομαντισμο / η συγγραφική της ποίησης/ συγκριτική λογοτεχνία / αμερικανικός κινηματογράφος και μυθιστόρημα στον 20ο αι./  Λονδίνο - μια μητρόπολη στη Λογοτεχνία / θεματολογικες και υφολογικές εξελίξεις στη σύγχρονη αγγλική πεζογραφία.

αντίστοιχα ένας φιλόλογος του Ιστορικού- Αρχαιολογικού Αθήνας  έχει διδαχθεί τις εξής λογοτεχνίες:
-------- ΚΑΜΙΑ ------ ( για του λόγου το αληθές το πρόγραμμα σπουδών εδώ : http://www.arch.uoa.gr/proptyxiakes-spoydes/ma8imata-syggrammata/perigrafi-ma8hmatwn.html


τα σχόλια δικά σας.....

Ρε....μην τρώτε συνέχεια !! Θα χρειαστεί να πάμε μετανάστες και δε θα χωράμε στις βάρκες!!!  :)


"έχω 476 μέρες καθυστέρηση...λέτε να μαι έγκυος; "γράφει η άλλη.. όχι μαντάμ!!! Απλά τράβα πάρτο απ΄το σχολείο γιατί σχόλασε!!!

Αποσυνδεδεμένος marvac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1204
  • Εθισμός στο pde...
    • Προφίλ
Απ: Συνταξιοδοτήσεις καθηγητών γαλλικής
« Απάντηση #34 στις: Ιούνιος 25, 2011, 11:25:34 πμ »
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΑΠΟ ΤΜΗΜΑ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ:

A΄ ΕΞΑΜΗΝΟ


(641017) ΑΠΟ ΤΟ ΙΠΠΟΤΙΚΟ ΙΔΕΩΔΕΣ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ
Διδάσκοντες: Ε. Τατσοπούλου, D. Roboly
Επιχειρείται η παρουσίαση διαφόρων ειδών ποιητικών, πεζών και θεατρικών έργων του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης, με έμφαση στο εκάστοτε ιδεώδες το οποίο εκφράζουν.
Λογοτεχνία του Μεσαίωνα
-   Επική ποίηση (Chansons de geste)
-   Ιπποτική ποίηση (Tristan et Iseut, Le Conte du Graal)
-   Σατιρική ποίηση (Le Roman de Renard, les Fabliaux)
-   Χρονικά και ιστορία (Froissart, Commynes)
-   Απαρχές της λυρικής ποίησης  (Chanson de toile, Pastourelle)
-   Λυρική ποίηση (Rutebeuf, Charles d’Orléans, François Villon)
-   Διδακτική ποίηση (Le Roman de la Rose)
-   Μεσαιωνικό θέατρο : Λειτουργικό δράμα, σοβαρό και κωμικό θέατρο (Miracles, Mystères, Moralités, Farce)
Λογοτεχνία της Αναγέννησης
Ποίηση: 
-   Clément Marot
-   La Pléiade : Du Bellay, Ronsard
Πεζός λόγος:
-   Rabelais (Επιλογή κειμένων)
-   Montaigne (Essais)
Αναγεννησιακό θέατρο: τραγωδία, κωμωδία.
Φροντιστηριακές ασκήσεις: Ανάλυση κειμένων.



(641023) ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
Διδάσκουσα: Φ. Ταμπάκη-Ιωνά
Το μάθημα μυεί τους φοιτητές του Α΄ εξαμήνου στη μελέτη των γαλλικών λογοτεχνικών κειμένων. Καλύπτει τα τρία βασικά είδη (μυθιστόρημα, ποίηση, θέατρο) και εισάγει τους φοιτητές στην απαραίτητη για την ανάλυση ορολογία, στην εμπέδωση των διαφόρων καλολογικών στοιχείων αλλά και στην εξιχνίαση και αποτύπωση των μηχανισμών που οδηγούν στην ανάλυση κειμένων. Επιχειρείται επίσης η μελέτη των χαρακτηριστικότερων, κατά το δυνατόν, κειμένων του δεκάτου ενάτου και του εικοστού αιώνα.
Μαθησιακοί στόχοι
- Ανάπτυξη των δεξιοτήτων πρόσληψης του γαλλικού λογοτεχνικού κειμένου με έμφαση στην ιδιαιτερότητα του κάθε είδους (λεξιλογικά και σημασιολογικά πεδία,  καλολογικά στοιχεία. Για το μυθιστόρημα, για παράδειγμα: είδη κειμένων (αφηγηματικό, περιγραφικό) αφηγηματικό σχήμα, είδη προτάσεων, focalisation, ήρωες και χαρακτήρες. Για την ποίηση: είδη ποίησης, προσωδία, ομοιοκαταληξία, παρήχηση. Για το θέατρο: πράξη – σκηνή,  διάλογος – μονόλογος – στιχομυθία, πραξιακό κατά Greimas σχήμα, είδη ρόλων, σκηνικές οδηγίες.
- Εισαγωγή στην παραγωγή προφορικού ακαδημαϊκού λόγου και συγκεκριμένα στις τεχνικές ανάλυσης του γαλλικού λογοτεχνικού κειμένου (explication de texte).  Απώτερος στόχος είναι η αυτονόμηση του φοιτητή ο οποίος,  στο τέλος του εξαμήνου, θα πρέπει να είναι σε θέση να αναλύσει με άνεση ένα λογοτεχνικό κείμενο.

Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟ

(641012) ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΙΩΝΑ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Διδάσκουσα: Λ. Ευθυμίου
1)   Πολιτική οργάνωση: αμφισβήτηση του θεσμού της απόλυτης μοναρχίας. Το πέρασμα στο αντιπροσωπευτικό και κοινοβουλευτικό σύστημα. Πρώτη Αυτοκρατορία.
2)   Οικονομία: το πέρασμα από τον οικονομικό παρεμβατισμό στην φιλελεύθερη οικονομία
3)   Κοινωνική οργάνωση: αμφισβήτηση της φεουδαρχικής δομής της κοινωνίας με την άνοδο της αστικής τάξης. Εισαγωγή ενός νέου συστήματος αξιών μετά τη Γαλλική Επανάσταση. Θεσμοί σχετικοί με την οικογένεια, την παιδεία, την εργασία, την κοινωνική πρόνοια κ.λπ.
4)   Θρησκευτική πολιτική: θρησκευτικά ζητήματα κατά την περίοδο του Παλαιού Καθεστώτος. Τομές που εισήγαγε η Γαλλική Επανάσταση. Η θρησκευτική πολιτική του Ναπολέοντα.
5)   Κίνηση ιδεών:
α) Διαφωτισμός: Εγκυκλοπαίδεια και Εγκυκλοπαιδιστές. Πολιτικά και οικονομικά συστήματα και θεωρίες, θρησκευτικές θεωρήσεις, εκπαιδευτικά συστήματα και προτάσεις, πρόοδος των επιστημών. Τρόποι διακίνησης των νέων ιδεών.
β) Γαλλική Επανάσταση, θεοκρατικές θεωρίες, θεωρίες των Ιδεολόγων
Τέχνες: από το ροκοκό στον νεοκλασικισμό και στη ρομαντική τέχνη: ζωγραφική, γλυπτική, αρχιτεκτονική, μουσική.

(641014) ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΕΤΥΠΑ ΣΤΑ ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΓΑΛΛΙΚΟΥ ΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΥ
Διδάσκουσες: Μ. Θωμαδάκη, Ε. Τατσοπούλου
Στo πλαίσιo των ιδεολογικών ρευμάτων του 17ου αιώνα στη Γαλλία (la préciosité le libertinage, le jansénisme…) και της διαμόρφωσης της κλασικής αισθητικής (με τους Malherbe, Boileau ), επιχειρείται η σκιαγράφηση των αξιών και  των αρχετύπων των θεατρικών κειμένων του γαλλικού κλασικισμού. Μέσα από την ανάλυση αντιπροσωπευτικών αποσπασμάτων, αναδεικνύεται το ιδεώδες του honnête homme, το οποίο προβάλλει τον ενάρετο και ηθικό κοινωνικό άνθρωπο, στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα που δημιουργούν οι δύο φιλοσοφικές τάσεις των Descartes και Pascal.
Παρουσιάζονται οι δύο μεγάλοι τραγωδοί: ο Corneille, ο οποίος δίνει έμφαση στη θέληση και τη ψυχική δύναμη που εξυψώνει τον άνθρωπο και ο Racine, ο οποίος τονίζει την καταλυτική επίδραση των παθών. Μελετάται επίσης η κωμωδία του Molière (Dom Juan), η οποία σατιρίζει και καυτηριάζει ανθρώπινα ελαττώματα και ήθη της εποχής.
Φροντιστηριακές ασκήσεις: Ανάλυση κειμένων, Dom Juan (Molière), Phèdre (Racine).

Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ

641033) ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥ. Η ΑΠΗΧΗΣΗ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΤΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Διδάσκουσα: Φ. Ταμπάκη-Ιωνά
Εξετάζεται η νέα αντίληψη για τον άνθρωπο και τον κόσμο που αποτυπώνεται στη ρομαντική λογοτεχνία, στη μετεπαναστατική περίοδο, κατά το πρώτο ήμισυ του 19ου αιώνα, ως αντίδραση στον ορθολογισμό του Διαφωτισμού. Κυριαρχεί η ατομική προοπτική του κόσμου, με λυρικό αυθεντικό λόγο, δημιουργική φαντασία και συναίσθημα, πάθος και έξαρση για το ιδανικό και το απόλυτο, και με το αίσθημα της θλίψης του ανολοκλήρωτου. Μελετάται η αμφισβήτηση των κανόνων, των στερεοτύπων της λογοτεχνικής παράδοσης στην έκφραση και τη θεματική. Η διδασκαλία επικεντρώνεται επίσης στη στροφή από την αναζήτηση της ατομικής εσωτερικής αλήθειας στον κοινωνικοπολιτικό προβληματισμό, που απηχεί στα λογοτεχνικά κείμενα, στις ανακατατάξεις των κοινωνικών τάξεων στο πολιτικό προσκήνιο.
Ανάλυση λογοτεχνικών κειμένων αντιπροσωπευτικών πεζογράφων και ποιητών. Madame de Staël, Benjamin Constant, François René de Chateaubriand, Alphonse de Lamartine, Victor Hugo, Alfred de Vigny, Alfred de Musset, Stendhal, Balzac.

Δ΄ ΕΞΆΜΗΝΟ

(641028) ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΕΩΣ ΤΟ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΟ ΣΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ
Διδάσκουσες: Ι. Κωνσταντουλάκη-Χάντζου, Ε. Τατσοπούλου
Αναφορά στη γαλλική λογοτεχνία – Ποίηση, Μυθιστόρημα – του 19ου αιώνα. Εμφάνιση των διαφόρων πρωτοποριακών ρευμάτων στην Ευρώπη. Η κατάργηση των στεγανών και η αλληλεπίδραση ανάμεσα στη λογοτεχνία και τις άλλες τέχνες. Οι εξελίξεις και οι μετασχηματισμοί στη γαλλική ποίηση και το γαλλικό μυθιστόρημα κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα. Μελέτη αντιπροσωπευτικών λογοτεχνικών κειμένων – Commentaire composé.

2. Μαθήματα Υποχρεωτικής Επιλογής του αναμορφωμένου προγράμματος σπουδών



(64792) ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

(64861) ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Τομέας Γαλλικής Λογοτεχνίας

(64799) ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Διδάσκουσα: Μ. Θωμαδάκη
Από την Ποιητική του Αριστοτέλη στην παραστασιολογία:
α) Μετάβαση από το κείμενο στη σκηνή.
β) Ο θεατρικός χώρος.
γ) Το «σώμα» του ήρωα στο σώμα του ηθοποιού.
δ) Πλοκή και αναπαράσταση.
ε) Ο θεατρικός χρόνος από το φανταστικό στη σκηνική πραγμάτωση.
στ) Ο ρόλος του σκηνοθέτη.
ζ) Ο θεατής, πομπός και δέκτης του θεατρικού μηνύματος.
Πρόκειται εν μέρει για το μάθημα Σημειολογία του Θεατρικού λόγου του παλαιού προγράμματος σπουδών.

(64984)    ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Διδάσκουσα: Φ. Ταμπάκη-Ιωνά
Εξετάζεται η κινηματογραφική αναπαράσταση λογοτεχνικών έργων, κυρίως γαλλικών μυθιστορημάτων. Η μελέτη της  προσαρμογής τους στην κινηματογραφική οθόνη επιτυγχάνεται με την ανάλυση των τεχνικών, των τρόπων μετάβασης από το γραπτό κείμενο στο κινηματογραφικό, με τον εντοπισμό και την αξιολόγηση των μεταβολών που υφίστανται ορισμένα στοιχεία του γραπτού λογοτεχνικού κειμένου στην κινηματογραφική γραφή. Πώς και με τι διαφορές μεταφέρεται η πραγματικότητα του μυθιστορηματικού λόγου στην πραγματικότητα της εικόνας;
Μελετώνται κινηματογραφικές ταινίες όπως: Les Misérables, Madame Bovary, Germinal, La Symphonie  pastorale, Une Partie de campagne, Le Mépris, Jules et Jim, L’Année dernière à Marienbad, Stupeur et Tremblements.

(641021) ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Διδάσκων: D. Roboly
Εισαγωγή στη γαλλική λογοτεχνία, από το Μεσαίωνα έως τον 20ό αιώνα. Παρουσίαση των κυριοτέρων λογοτεχνικών κινημάτων. Μελέτη αντιπροσωπευτικών κειμένων κάθε περιόδου.

(64987) ΓΑΛΛΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ
To μάθημα έχει ως στόχο την τέχνη της συγγραφής και της ανάγνωσης κειμένων και επικεντρώνεται στους εξής τομείς :
   Εισαγωγή στις τεχνικές δημιουργίας κειμένων
   Δραστηριότητες δημιουργικής έκφρασης / Μυθοπλασία
Ειδικότερος στόχος του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές σε δομές αφηγηματικού και θεατρικού λόγου μέσα από την επαφή με κορυφαία έργα λόγου, κλασικών και κυρίως σύγχρονων γάλλων λογοτεχνών του 20αι. Τα έργα αυτά προτείνονται ως ‘πρότυπα γραφής’ και γλωσσικής επεξεργασίας.
Σε ένα πρώτο στάδιο δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη της αναγνωστικής δεξιότητας των φοιτητών και στην ικανότητα αναγνώρισης και ανάλυσης της δομής των κειμένων και του προσωπικού ύφους κάθε συγγραφέα. Σύγχρονες επικοινωνιακές προσεγγίσεις κειμένων αναδεικνύουν τη λειτουργική, αισθητική και κυρίως συναισθηματική χρήση της γλώσσας. Διερευνάται η εκφορά του λόγου και οι ρητορικές σταθερές των κειμένων και κυρίως μελετώνται ετερόκλητα είδη λόγου και μορφές έκφρασης. Σε ένα δεύτερο στάδιο χτίζουν οι ίδιοι οι φοιτητές στην πράξη μέσα από ασκήσεις μεταγραφής ή ελεύθερης δημιουργικής έκφρασης την ιστορία που επιλέγουν (θεατρικό κείμενο, φανταστικό διήγημα, ημερολογιακή γραφή, ιστορική βιογραφία, παραμύθι). Πρόκειται για προσωπική συγγραφή ιστορίας, η οποία κατατίθεται με τη μορφή τελικής αξιολόγησης στο τέλος του εξαμήνου. Επιπλέον καθ’όλη τη διάρκεια του εξαμήνου, οι φοιτητές ανάλογα με τις προτιμήσεις τους εξασκούνται σε εβδομαδιαία ομαδική αλυσιδωτή γραφή. Η διαδικασία κινητοποιείται και εμπλουτίζεται με την παρέμβαση επιλεγμένων συγγραφέων και εισηγητών οι οποίοι συστηματοποιούν θεωρία και πράξη μέσα από σειρά διαλέξεων ή εμψύχωση εργαστηρίων λόγου.
Απώτερος σκοπός του μαθήματος είναι να δοθεί έμφαση στη δυναμική της ομάδας, ώστε να αναπτύξουν οι φοιτητές μέσα από την τεχνική της συνεργατικής μάθησης δεξιότητες κοινωνικές, επικοινωνιακές και φαντασιακές που θα τους οδηγήσουν στη συνέχεια σε παραγωγή γραπτού δημιουργικού λόγου.

(641054) ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: ΑΠΟ ΤΟΝ ANTONIN ARTAUD ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ
Διδάσκουσα : Μ. Θωμαδάκη
α) Εισαγωγή στα κύρια ρεύματα του θεάτρου, από τον Antonin Artaud μέχρι σήμερα.
β) Θεωρητικές προσεγγίσεις και σκηνική πράξη:
-Από το Παράδοξο για τον ηθοποιό (Diderot) στο Θέατρο και το είδωλό του (Artaud).
-Η επιρροή του Antonin Artaud στη σύγχρονη γαλλική δραματουργία, το «Θέατρο της Αγριότητας», Les Cenci και η θεατρική τελετουργία.
γ) Σύγχρονα δείγματα θεατρικής γραφής: Jean-Luc Lagarce, Bernard-Marie Koltès, Eric-Emmanuel Schmitt, Olivier Py, Antoine Rault.
δ) Παραστάσεις σύγχρονων σκηνοθετών: Jean-Louis Barrault, Jean Vilar, Peter Brook, Antoine Vitez, Roger Planchon, Jacques Lassalle, Ariane Mnouchkine, Patrice Chéreau.
Φροντιστηριακές ασκήσεις: Προσέγγιση της παραστασιολογίας μέσα από προβολές παραστάσεων, οπτικοακουστικό υλικό, ανάλυση θεατρικών κειμένων και δοκιμίων για το θέατρο. Ασκήσεις με επίκεντρο τις εξεταζόμενες, ανά μάθημα, θεματικές και γραπτή εργασία.

(64903) ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ι
Διδάσκουσες: Π.-Δ.  Κουτσογιαννοπούλου, Π. Καλογεροπούλου
Μελετώνται θεατρικά κείμενα από το 1950 προκειμένου να εξετασθούν τα κοινωνικά φαινόμενα και οι όποιες μεταλλαγές. Γίνεται κριτική μεθοδολογική προσέγγιση ορισμένων κειμένων.

(64986) ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΙΙ
Διδάσκουσες: Π.-Δ. Κουτσογιαννοπούλου, Π. Καλογεροπούλου
Το μάθημα μελετά κοινωνικά φαινόμενα του 20ού αιώνα, έτσι όπως αυτά καταγράφονται και μεταβάλλονται στα θεατρικά κείμενα της αντίστοιχης εποχής.
Ειδικότερα, θα μελετήσουμε το ενδιαφέρον των Γάλλων και Ελλήνων δραματουργών του 20ού αιώνα για τη μεταγραφή του αρχαίου ελληνικού μύθου προσπαθώντας να κατανοήσουμε: α) τους λόγους για τους οποίους η σύγχρονοι δημιουργοί επιμένουν να στρέφονται στο μυθικό υλικό, β) τον τρόπο με τον οποίο το μεταγράφουν και γ) τον τρόπο με τον οποίο η κοινωνική πραγματικότητα επιδρά και αποτυπώνεται στην μεταγραφή αυτή.
Θα παρουσιαστούν έργα των Gide, Cocteau, Anouilh, Azama, Sartre, Καμπανέλλη, Στάικου και άλλων.

(64909) Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΓΑΛΛΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ
Διδάσκων: Ν. Μανιτάκης
Το επιλεγόμενο μάθημα έχει σαν στόχο να εξοικειώσει τους φοιτητές με την
ιστορική, φυσική, κοινωνική και πολιτισμική γεωγραφία της Γαλλίας. Κατά
τις διαλέξεις των μαθημάτων θα χρησιμοποιηθούν χάρτες και εικόνες. Η
παρακολούθηση των διαλέξεων είναι υποχρεωτική και η εξέταση θα γίνει
προφορικά.  Στις υποχρεώσεις των φοιτητών περιλαμβάνεται η εκπόνηση και η
προφορική παρουσίαση εργασίας.


Συγνώμη για το μεγάλο post αλλά μια και τα πέτυχα είπα να τα παραθέσω...
"Kι αν είναι κι έρθουνε χρόνια δίσεχτα,
πέσουν καιροί οργισμένοι,
κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα,
για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια,
μη φοβηθείς το χαλασμό. Φωτιά ! τσεκούρι !τράβα !"
(Κωστής Παλαμάς)

Αποσυνδεδεμένος marthoulini

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 195
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Συνταξιοδοτήσεις καθηγητών γαλλικής
« Απάντηση #35 στις: Ιούνιος 25, 2011, 11:32:17 πμ »
να αρχισω να παραθετω και εγω το προγραμμα σπουδων του φιλολογικου τμηματος με κατευθυνση μνες του α.π.θ.??θελετε?
μα καλα,ειμαστε σοβαροι?απλως προσγειωθειτε λιγο οι ξενογλωσσοι!

Αποσυνδεδεμένος bitch

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5148
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΕΝΝΙΑ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΝΑ ΣΗΚΩΝΕΣΑΙ!!!
    • Προφίλ
Απ: Συνταξιοδοτήσεις καθηγητών γαλλικής
« Απάντηση #36 στις: Ιούνιος 25, 2011, 11:44:25 πμ »
όχι δεν θέλουμε αυτό marthoulini.
Αλλά όταν κάποιοι μιλάνε για επάρκεια και προσόντα και ικανότητες και επικαλούνται το πτυχίο τους για αυτό, να το κάνουν με στοιχεία. Δεν ξέρουν όλοι οι φιλόλογοι τα ίδια πράγματα.
και απάντησέ μου λοιπον -
γιατί ένας ξενόγλωσσος που έχει διδαχθεί τόσες λογοτεχνίες ειναι ανίκανος να τις διδάξει και ένας του ιστορικού -αρχαιολογικού που δεν έχει διδαχθεί καμία,είναι ικανός; 
να το κάνω πιο περίπλοκο; γιατί ένας του ιστορίας -εθνολογίας με δύο εξάμηνα λατινικών είναι το ίδιο ικανος να τα διδάξει με έναν του κλασσικου αθήνας που χει κάνει τα άπειρα λατινικά;

το ότι αυτό γινόταν τόσα χρόνια τώρα δε σημαίνει ότι καλώς γινόταν. (εξάλλου,  τα αποτελέσματα των πανελλαδικών στην Λογοτεχνία άλλα δείχνουν....)
Ρε....μην τρώτε συνέχεια !! Θα χρειαστεί να πάμε μετανάστες και δε θα χωράμε στις βάρκες!!!  :)


"έχω 476 μέρες καθυστέρηση...λέτε να μαι έγκυος; "γράφει η άλλη.. όχι μαντάμ!!! Απλά τράβα πάρτο απ΄το σχολείο γιατί σχόλασε!!!

Αποσυνδεδεμένος xenofilologos

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 82
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συνταξιοδοτήσεις καθηγητών γαλλικής
« Απάντηση #37 στις: Ιούνιος 25, 2011, 12:08:53 μμ »
Όπως μας ενημέρωσε άτυπα ένας διευθυντής δημοτικού,σε συνάντηση που είχαν διευθυντές με ανθρώπους του υπουργείου,έπεσε στο τραπέζι η εξής σκέψη,πρόταση,ίσως και απόφαση.Τα μαθήματα ειδικοτήτων των πρώτων τάξεων του δημοτικού να τα αναλάβουν οι δάσκαλοι(ναι ανέφερε και τα αγγλικά και την πληροφορική).
Αυτό το άκουσα και εγώ από υποδιευθυντή δημοτικού: Όποιος δάσκαλος θα έχει proficiencey και ΤΠΕ Β' επιπέδου να μπορεί να διδάσκει αγγλικά και πληροφορική στις μικρές τάξεις δημοτικού.

Αποσυνδεδεμένος xenofilologos

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 82
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συνταξιοδοτήσεις καθηγητών γαλλικής
« Απάντηση #38 στις: Ιούνιος 25, 2011, 12:30:48 μμ »
να αρχισω να παραθετω και εγω το προγραμμα σπουδων του φιλολογικου τμηματος με κατευθυνση μνες του α.π.θ.??θελετε?
μα καλα,ειμαστε σοβαροι?απλως προσγειωθειτε λιγο οι ξενογλωσσοι!

Εγώ θα ήθελα το πρόγραμμα σπουδών του ΦΠΨ (και από εκεί φιλόλογοι χαρακτηρίζονται, έτοιμοι να διδάξουν ό,τι προκύψει: λογοτεχνία, ιστορία, νέα ελληνικά, αρχαία, λατινικά, έκθεση, κοινωνική και πολιτική αγωγή, θεατρολογία...). Πότε διδάχθηκαν τόσα γνωστικά αντικείμενα; Δεν έχω τίποτα με το ΦΠΨ, απλώς θεωρώ ότι είναι και αυτό ένα από τα πολλά τμήματα της Φιλοσοφικής Σχολής, όπως είναι και το αγγλικό, το γαλλικό, το γερμανικό κλπ. Από όλα όμως τα Τμήματα βγαίνουν φιλόλογοι, επιστήμονες που ασχολούνται με τη μελέτη της γλώσσας / των γλωσσών, της λογοτεχνίας και του πολιτισμού!

Αποσυνδεδεμένος alceste

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1027
    • Προφίλ
Απ: Συνταξιοδοτήσεις καθηγητών γαλλικής
« Απάντηση #39 στις: Ιούνιος 25, 2011, 01:15:42 μμ »
Συμφωνω με bitch και προσθετω οτι οι φιλολογοι αναλαμβανουν θεατρολογια ως αναθεση.Εχουν διδαχθει στο πανεπιστημιο Μπεκετ,Ιψεν,Ιονεσκο και αλλους ξενους συγγραφεις που αποτελουν και το γνωστικο αντικειμενο των θεατρολογων;Για ριξτε μια ματια στην υλη των θεατρολογων μιας και μιλαμε για ΑΣΕΠ.Η μηπως εχουν διδαχθει Κοινωνικη και Πολιτικη Αγωγη η αλλα συναφη μαθηματα που αναλαμβανουν ως αναθεσεις;Αυτο με τις επαρκειες δεν προκειται να γινει,να διδαξω κι εγω τοτε,ειναι παρανομο,αφηστε τους δασκαλους να λενε βλακειες.

Αποσυνδεδεμένος katia2

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 26
    • Προφίλ
Απ: Συνταξιοδοτήσεις καθηγητών γαλλικής
« Απάντηση #40 στις: Ιούνιος 25, 2011, 11:10:21 μμ »
για να βαλουμε τα πράγματα στη θέση τους! το θεμα ειναι αλλο! το γράφει πάνω! επίσης μονο οι 110 περιπου εναπομεινασες του 2008 υπαρχει πειπτωση ή καλυτερα πιθανοτητα να διορισθούν! οχι αναγκασΤικα στην εκπαιδευση αλλά πολυ πιθανον με μεταταξεις ακομα και στον ΟΣΕ! ΕΤΣΙ ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΑΘΕΙ ΚΑΛΑ ΤΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΤΟΥς ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΕΠΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΡΥΘΜΙΚΑ ΕΝΩ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΘΑ ΦΕΥΓΕΙ!
ειμαι σκυλα, το ξερω!

Αποσυνδεδεμένος bitch

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5148
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΕΝΝΙΑ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΝΑ ΣΗΚΩΝΕΣΑΙ!!!
    • Προφίλ
Απ: Συνταξιοδοτήσεις καθηγητών γαλλικής
« Απάντηση #41 στις: Ιούνιος 25, 2011, 11:23:47 μμ »
οι επιτυχοντες του ΑΣΕΠ των οποιων το όνομα έχει δημοσιευθεί στο φεκ  θα διορισθούν με την αναλογία 1:10 για φετος και 1:5 για τις χρονιές ως το 2014 σταδιακά. Προς τι ο πανικός λοιπόν;
Ρε....μην τρώτε συνέχεια !! Θα χρειαστεί να πάμε μετανάστες και δε θα χωράμε στις βάρκες!!!  :)


"έχω 476 μέρες καθυστέρηση...λέτε να μαι έγκυος; "γράφει η άλλη.. όχι μαντάμ!!! Απλά τράβα πάρτο απ΄το σχολείο γιατί σχόλασε!!!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159747
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 443
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 391
Σύνολο: 404

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.107 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.