*

Αποστολέας Θέμα: Πρόταση για Ίδρυση Κέντρων Παιδαγωγικής και Διδακτικής Κατάρτισης Επαρκειούχων Α  (Αναγνώστηκε 9956 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος lillie

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 864
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Εγώ είπα ότι αν το υπουργείο ζητάει μεθαύριο από μένα να αποκτήσω παιδαγωγική επάρκεια, την οποία θεωρεί ότι δεν έχω αποκτήσει σαν απόφοιτος της Αγγλικής Φιλολογίας και συνεπώς με κρίνει ανίκανη να διδάξω, τότε θεωρώ αυτονόητο ότι πρέπει να ζητείται και από τους κατόχους Proficiency που διδάσκουν σε φροντιστήρια με μόνο προσόν αυτό. Κατά τ'άλλα εννοείται ότι το ιδανικό θα ήταν να σταματήσει να τους δίνει τη δυνατότητα να διδάξουν γενικώς. Δυστυχώς όμως αυτό δεν το βλέπω να γίνεται. Αυτό είπα. Τώρα για να ζητήσουν να διορίζονται κιόλας αν αποκτήσουν παιδαγωγική επάρκεια, αυτό το σενάριο το θεωρώ τραβηγμένο.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος bettina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
και εγω τραβηγμενο το θεωρω αλλα ποτε δεν ξερεις.γιατι πιστευε κανεις μας οτι σαν αποφοιτοι καθηγητικων σχολων θα χρειαζοταν να αποκτησουμε παιδαγωγικη επαρκεια κανοντας κιαλλες σπουδες ? αλλα να που εγινε.
σταυρουλα μπορει να μην ειναι δικη μας πατεντα αλλα δεν βλεπω το λογο να συνεχιζεται η εφαρμογη της τη στιγμη που υπαρχουν τοσοι πολλοι αποφοιτοι ξενογλωσσων τμηματων που θα επαρκουσαν μια χαρα για την καλυψη των αναγκων και της δημοσιας και της ιδιωτικης εκπαιδευσης.για ποσα χρονια ακομη θα πρεπει να ασπαζομαστε μια λυση που επινοηθηκε τοσα χρονια πριν για καλυψη των τοτε αναγκων?
οσο για το βρετανικο και την ελληνοαμερικανικη λεφτα βγαζουν ειτε προσφεροντας τα πιστοποιητικα μονο ειτε και τα σεμιναρια.οποτε αυτους τους βολευει το κρατος τι κανει?εμεις τι κανουμε?απολυτωσ τιποτα γι'αυτο και τοσοι πτυχιουχοι δουλευουν ως πωλητες,γκαρσονια κτλ.δεν μπορει ενας αποφοιτος να παιρνει το ιδιο ωρομισθιο με τον επαρκειουχο ουτε να ακουω το γνωστο πλεον " δεν μπορω να σε προσλαβω γιατι καποια στιγμη θα σε καλεσουν ωρομισθιο και θα φυγεις"

Αποσυνδεδεμένος Stavroula.V.

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 407
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
και εγω τραβηγμενο το θεωρω αλλα ποτε δεν ξερεις.γιατι πιστευε κανεις μας οτι σαν αποφοιτοι καθηγητικων σχολων θα χρειαζοταν να αποκτησουμε παιδαγωγικη επαρκεια κανοντας κιαλλες σπουδες ? αλλα να που εγινε.
σταυρουλα μπορει να μην ειναι δικη μας πατεντα αλλα δεν βλεπω το λογο να συνεχιζεται η εφαρμογη της τη στιγμη που υπαρχουν τοσοι πολλοι αποφοιτοι ξενογλωσσων τμηματων που θα επαρκουσαν μια χαρα για την καλυψη των αναγκων και της δημοσιας και της ιδιωτικης εκπαιδευσης.για ποσα χρονια ακομη θα πρεπει να ασπαζομαστε μια λυση που επινοηθηκε τοσα χρονια πριν για καλυψη των τοτε αναγκων?
οσο για το βρετανικο και την ελληνοαμερικανικη λεφτα βγαζουν ειτε προσφεροντας τα πιστοποιητικα μονο ειτε και τα σεμιναρια.οποτε αυτους τους βολευει το κρατος τι κανει?εμεις τι κανουμε?απολυτωσ τιποτα γι'αυτο και τοσοι πτυχιουχοι δουλευουν ως πωλητες,γκαρσονια κτλ.δεν μπορει ενας αποφοιτος να παιρνει το ιδιο ωρομισθιο με τον επαρκειουχο ουτε να ακουω το γνωστο πλεον " δεν μπορω να σε προσλαβω γιατι καποια στιγμη θα σε καλεσουν ωρομισθιο και θα φυγεις"
Σόρυ κιόλας αλλά πότε το ελληνικό κράτος αντέδρασε σε  κοινοτική ντιρεκτίβα για να το κάνει τώρα; Από πότε το ελληνικό κράτος θα φέρει αντίρηση σε κέρδη επιχειρήσεων και ειδικά απο το εξωτερικό για να το κάνει τώρα;
Και από πότε 'εμείς' κάναμε κάτι για όλα τα άλλα για να κάνουμε κάτι τώρα και μάλιστα γι'αυτο;

 Είναι μια ακόμη από τις περιπτώσεις που το κράτος ακολουθεί την ευρωπαϊκή πρακτική και νομοθεσία γιατι υπερισχύει του 'τοπικού' νόμου. Γι'αυτό και αν δεις το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας προβλέπει Γ2 επίπεδο 'άριστη γνώση' άσχετα αν δεν έχει ακόμα εφαρμοστεί.
Τώρα το τι κάνουμε 'εμείς' νομίζω ότι εμεις συνεχίζουμε την ίδια πρακτική που εφαρμόζουμε σε όλα τα σοβαρά ζητήματα της ζωής μας δηλ. τίποτα. Ή στην καλύτερη αγανακτούμε.

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ακόμα και αυτό το δευτερευουσας σημασίας θέμα δεν είναι ζήτημα παραλογισμού ή πατέντας αλλά μπίζνα, πολιτικη πρακτική και φιλοσοφία. Και αμα θέλουμε ΟΝΤΩΣ να το λύσουμε, σαν τετοιο να το δούμε. Γιατί οι απλοϊκές εξηγήσεις οδηγούν σε απλοϊκές και δυστυχώς άστοχες δράσεις.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 16, 2011, 01:07:05 πμ από Stavroula.V. »
Noise is relative to the silence preceding it. The more absolute the hush, the more shocking the thunderclap.

Αποσυνδεδεμένος Danae J. Lynch

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 26
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Πρόταση για Ίδρυση Κέντρων Παιδαγωγικής και Διδακτικής Κατάρτισης Επαρκειούχων Αγγλικής Γλώσσας, του Χρήστου Παππά


Aγαπητε κυριε παππα,

Σιγουρα η προταση σας εχει μια λογικη αλλα δε πιστευετε οτι οι καθηγητες ξενων γλωσσων ειναι ηδη παρα πολλοι
 για να υπαρχουν και καθηγητες τετοιου ειδους????:( Ως  μελλοντικη αποφοιτος αγγλικης του Απθ εχω βαρεθει να βλεπω αγγελιες για μαθηματα αγγλικων απο επαρκειουχους. Σε καμια περιπτωση δεν αμφισβητω την διδακτικη σας επαρκεια αλλα δε βρισκω το λογο να κανει καποιος τη δουλεια καποιου για την  οποια καποιος αλλος  α μη τι αλλο εχει κανει τις αναλογες σπουδες ;) Με αυτο το τροπο μονο συγχυση δημιουργειται και τιποτα αλλο. Καλο  ειναι ο καθενας να κανει αυτο που που εχει σπουδασει. Δε το θεωρω δικαιο  να μπαινει καποις στα χωραφια του αλλου. Σας θετω ως παραδειγμα το επαγγελμα του μεταφραστη, το οποιο βαλλεται  απο πολλλες πλευρες και απο αποφοιτους φιλολογιων ενω δε θα πρεπε αφου υπαρχουν ατομα καλυτερα καταρτισμενα, αυτοι του Ιονιου....
Τελος, θα κλεισω με μια παροιμια των πορτογαλων( την γλωσσα των οποιων κατεχω σε αριστο επιπεδο, αλλα δε δε ξερω αν θα μπορουσα να τη διδαξω, παρολο που εχω την αναλογη διδακτικη επαρκεια) ΚΑΘΕ ΜΑΙΜΟΥ ΣΤΟ ΚΛΑΔΙ ΤΗΣ  λοιπον........  Ο καθενας να κανει αυτο το οποιο εχει σπουδασει να κανει χωρις να θιγεται ουτε να θιγει ο ιδιος αλλους συναδελφους....... Μια  Αγανακτισμενη τελειοφοιτος για τον Αδικο θεσμο της επαρκειας.......





Χ.Π.
Θέμα: Πρόταση για Ίδρυση Κέντρων Παιδαγωγικής και Διδακτικής Κατάρτισης Επαρκειούχων Αγγλικής Γλώσσας

 
Αξιότιμη κα Διαμαντοπούλου
 
έχω μία πρόταση που i) θα φέρει έσοδα στο κράτος, ii) θα παράγει σημαντικό έργο και iii) θα δώσει δουλειά σε πολύ κόσμο.
Είμαι πτυχιούχος καθηγητής Γερμανικών και έχω φροντιστήριο εδώ και αρκετά χρόνια και γενικά γνωρίζω το θέμα Ξενόγλωσση Εκπαίδευση σε φροντιστήρια καλά.
 
Οι Επαρκειούχοι των Αγγλικών (κάτοχοι Proficiency) είναι στην πλειοψηφία τους καθηγητές- χασάπηδες, όπως τους αποκαλώ εγώ. Με μηδαμινή εκπαίδευση μπαίνουν σε αίθουσες και παίρνουν στο λαιμό τους αθώες παιδικές ψυχές, είτε με τον τρόπο που συμπεριφέρονται στα παιδιά είτε με τον τρόπο που προσπαθούν να περάσουν κάποιες γνώσεις. Είναι μάλιστα τόσο αντιφατικό αυτό το κράτος, που επιμένει να κάνει σεμινάρια σε ήδη πτυχιούχους Πανεπιστημίου, όταν πρωτοδιορίζονται για το πώς θα κάνουν το μάθημά τους ενώ σε αυτούς δεν γίνεται ποτέ καμία εκπαίδευση, και ωστόσο τους δίνει το δικαίωμα να μπαίνουν σε αίθουσες και πιστέψτε με, αποτελούν το 95% των καθηγητών που εκτελούν την ξενόγλωσση εκπαίδευση στα φροντιστήρια. Τόση αδιαφορία πια γι’ αυτή την πραγματικότητα;
 
Προτείνω:
 
Θέσπιση φορέα, όπου οι (αναγκαίοι ομολογουμένως για την κάλυψη των μεγάλων αναγκών) αυτοί «καθηγητές», να περνάνε σεμινάρια και για τα οποία θα πληρώνουν Δίδακτρα. Χωρίς αυτό τον τίτλο Παιδαγωγικής και Διδακτικής επάρκειας να μην μπορούν να αποκτούν την Άδεια Διδασκαλίας.
Και έτσι,
 
- και καθηγητές θα χρειαστούν για να κάνουν μαθήματα σε αυτούς τους υποψήφιους καθηγητές,
- και λεφτά θα μπουν στα ταμεία του κράτους
- και ένα μεγάλο καλό θα έχετε κάνει για τα παιδιά όλου του τόπου.
Γιατί, όσο και να προσπαθείτε να στηρίξετε την ξενόγλωσση Εκπαίδευση μέσω των σχολείων, η ιδιωτική πρωτοβουλία θα έχει πάντα τους πελάτες της και τους υποστηρικτές της και θα πρέπει και για το τελευταίο παιδί που θα εισέρχεται σε ένα φροντιστήριο, να θεσπίζει το κράτος στάνταρ στο ποιος θα τον διδάσκει. Η όλη η εξέταση των εκκολαπτόμενων καθηγητών περιορίζεται μόνον (άκουσον-άκουσον) σε μία ακτινογραφία θώρακος και για τους υποψήφιους ιδιοκτήτες Κέντρων ξένων Γλωσσών σε εξέταση από Δερματολόγο και κάτι άλλες ιατρικές εξετάσεις που φτάνουν μέχρι και την εξέταση κοπράνων…
Σε αυτά τα κέντρα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Κατάρτισης θα μπορούν να δουλεύουν Φιλόλογοι (πολλοί από τους επαρκειούχους Καθηγητές είναι αν μη τι άλλο και ανορθόγραφοι ή αστοιχείωτοι με την ελληνική γραμματική που χρειάζεται πάρα πολύ και στο μάθημα της ξένης γλώσσας) ή και Καθηγητές Αγγλικών, που τώρα κάθονται, καθώς και Καθηγητές Πληροφορικής.
 
Παρατήρηση:
 
Εγώ, τυγχάνει να διδάσκω και αγγλικά με το Proficiency. Θεωρώ ότι άτομα σαν εμένα θα πρέπει να εξαιρούνται από αυτή τη διαδικασία γιατί έχουμε λάβει όλα τα αναγκαία μαθήματα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Κατάρτισης μέσω της Φιλολογίας μας. Θα πρέπει δηλαδή να υπάρχουν και εξαιρέσεις. Το ίδιο και μία απλή Φιλόλογος που θέλει να διδάξει κάποια ξένη γλώσσα.
Δεν θα ήθελα να τρώω άλλο από τον χρόνο σας, ούτε να με θεωρήσετε υπερβολικό, αλλά θεωρώ, ότι σε ένα πιο ευέλικτο και ευφάνταστο κράτος, θα μπορούσα να διοριστώ και γω ως καθηγητής Αγγλικών σε ένα σχολείο, αφού Πτυχιούχος της Φιλοσοφικής ευρύτερα Σχολής είμαι και τις γνώσεις μου στα Αγγλικά τις έχω ήδη πιστοποιήσει μέσω του Proficiency. Και αν δεν είμαι ικανός για το Δημόσιο σχολείο –λόγω για παράδειγμα του ότι δεν έχω διδαχθεί κάποια αγγλικά λογοτεχνικά ρεύματα και κάποιες φωνολογίες - γιατί τότε να μου δίδεται επάρκεια να διδάσκω στο φροντιστήριο το απόγευμα και «να παίρνω στο λαιμό μου» τόσα άτομα;
Αν μη τι άλλο, λογική δεν υπάρχει σε όλα αυτά, αλλά μόνο τρύπες ακάλυπτες που χρόνια τώρα κανείς δεν έχει ενδιαφερθεί να κλείσει.
Συνοψίζοντας, επαναλαμβάνω ότι με αυτό το Κέντρο Παιδαγωγικής και Διδακτικής Κατάρτισης θα μπορούσε το κράτος να κερδίσει κάποια χρήματα. Εφαρμόστε το αν θέλετε και αναδρομικά!!! Και χρήματα αν δεν κερδίσετε, πιστέψτε με, είναι απαραίτητο! Ο κάθε αποτυχήσας απόφοιτος, γίνεται και καθηγητής εν μία νυκτί, φτάνει να είχε πάρει κάποια στιγμή το Proficiency! Αυτό είναι αν μη τι άλλο ανευθυνότητα του κράτους!
Σας ευχαριστώ

Χ.Π.
Πτυχιούχος Γερμ. Φιλολογίας
Κάτοχος Proficiency Αγγλικών

Υ.Γ. Θα σας ήμουν ευγνώμων αν ήξερα ότι μπορέσατε και διαβάσατε αυτή μου την επιστολή.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Marcus

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 221
    • Προφίλ
Νομίζω πως η Δανάη έχει δίκιο. Και θα το πάω λίγο παραπέρα: Ως γνωστόν, κάποιοι από τους πτυχιούχους έχουν ειδικευθεί στη Λογοτεχνία (Αγγλική ή Αμερικάνικη), άλλοι στη Μετάφραση και άλλοι στη Γλώσσα / Γλωσσολογία. Είναι προφανές ότι οι τελευταίοι είναι πολύ ειδικότεροι στη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών, και εφαρμόζοντας το δόγμα 'κάθε μαϊμού στο δέντρο της', θα πρότεινα να ασχολούνται αυτοί κατ' αποκλειστικότητα με τη διδασκαλία. Αυτοί που ειδικεύτηκαν σε Λογοτεχνίες και Μετάφραση να πάνε να κάνουν αυτό που έχουν σπουδάσει, χωρίς να θίγουν τους λοιπούς συναδέλφους. Λες και δεν είναι ήδη πάρα πολλοί οι αδιόριστοι με ειδίκευση στη Γλώσσα καθεαυτή. [/irony]

Αποσυνδεδεμένος Danae J. Lynch

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 26
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Η ειδικευση, τουλαχιστον στη σχολη μας δεν ισχυει πλεον. Και καλως. Και η πρακτικη σκηση στα σχολεια exei γινει ε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ........εχοντας επιτυχει συγκεγκριμενα μαθηματα εφαρμοσμενης γλωσσολογιας τα οποια ενισχυονται με περισσοτερα παιδαγωγικα οπως Pedagogical principles in L2 learning KAI Teaching english to young learners etc.  Δεν ειμαι κατα της παιδαγωγικης επαρκειας για τους εκπαιδευτικους αλλα θα προτεινα να υπαρξει ενα προγραμμα παιδαγωγικης καταρτισης, ορισμενο απο το υπουργειο, το οποιο να ενσωματωθει στο προγραμμα σπουδων της καθε σχολης. Ειναι εφικτο αυτο. Οσον αφορα την παιδαγωγικη επαρκεια για τους επαρκειουχους δεν ειναι μονο αυτο που τους λειπει. Σιγουρα τους βελτιωνει αλλα και παλι δε τους κανει ολοκληρωμενους καθηγητες. ;) Ειναι σα να μου λετε οτι με 5 courses in translation γινομαι μεταφραστρια   :o :o :o. Τοτε και καποιος που τελειωσε το λυκειο και ΕΧΕΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ μπορει να γινει ΔΑΣΚΑΛΟΣ >:( >:(. Και με αυτο κυριε Παππα τιθεστε εναντια στους συναδελφους σας , της γερμανικης,  που μαζι με τις διοικησεις των ξενογλωσσων φιλολογιων  αγωνιζονται για τη καταργηση της επαρκειας........ :-\ ενω θα επρεπε να σας απασχολει περισσοτερο η καταρτιση και η βελτιωση του επιπεδου των αποφοιτων της δικης σας σχολης.... ;) αλλα και του συνολου των αποφοιτων των ελληνικων Αει /τει.....

Αποσυνδεδεμένος Marcus

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 221
    • Προφίλ
1. Σημειώνω κατ' αρχήν ότι δεν ονομάζομαι Παππάς. Ακόμη, δεν είμαι το άτομο που ξεκίνησε αυτή τη συζήτηση.
2. Θα προτιμούσα, για να είναι πιο παραγωγική η συζήτηση, να απαντάτε στα ζητήματα που τίθενται και όχι σε αυτά για τα οποία έχετε προετοιμασμένες απαντήσεις. Κανείς δεν ισχυρίσθηκε ότι ο απόφοιτος λυκείου είναι παιδαγωγικά καταρτισμένος. Δεν είναι όμως σαφές, σε εμένα τουλάχιστον, γιατί μια απόφοιτος Αγγλικού είναι πληρέστερα καταρτισμένη στην παιδαγωγική σε σχέση με τις συνάδελφους της Γαλλικής, Γερμανικής ή Ελληνικής Φιλολογίας.
3. Δεν ξέρω αν η παράθεση αποσπασμάτων της αναλυτικής σας βαθμολογίας είχε σκοπό να με εντυπωσιάσει - αν ναι, μάλλον απέτυχε. Και αυτό όχι μόνο επειδή θεωρώ το TEFL μάλλον 'επιδερμικά παιδαγωγικά' σε σχέση λ.χ. με τους Vygotsky, Piaget, την Activity Theory κλπ., αλλά επειδή δε βλέπω ουσιαστική διαφορά από το FLE (της Γαλλικής Φιλολογίας) ή τα DAF (της Γερμανικής). Δε βλέπω δηλαδή σε τι στηρίζεται η πεποίθησή σας ότι είστε πιο κατάλληλη να διδάξετε Αγγλικά από τον συνάδελφο της Γερμανικής που ξεκίνησε το νήμα. 
4. Το γεγονός ότι στη δική σας σχολή δεν προσφέρεται πλέον εξειδίκευση σημαίνει, νομίζω, ότι είστε λιγότερο καταρτισμένη στα θέματα Γλώσσας / Γλωσσολογίας από παλαιότερους απόφοιτους του ΑΠΘ, αλλά και τωρινούς του ΕΚΠΑ, που τα δύο τελευταία έτη των σπουδών τους εστιάζουν κυρίως στο αντικείμενο αυτό. Γιατί λοιπόν προσπαθείτε να μπείτε τώρα στα χωράφια τους ενώ αυτοί είναι ακόμη αδιόριστοι; Δεν είπαμε, κάθε μαϊμού στο δέντρο της;
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 09, 2011, 01:28:13 πμ από Marcus »

Αποσυνδεδεμένος Danae J. Lynch

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 26
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Aγαπητε Μarcus,

Μαλλον με παρεξηγησατε. Δεν ισχυριστικα οτι οι οι συναδελφοι της γαλλικης, γερμανικης ειναι λιγοτερο καταρτισμενοι απο εμας της αγγλικης....... σε καμια περιπτωση Δεν εκανα καμια επιδειξη ανωτεροτητας, παρεθεσα καποια παραδειγματα τα οποια δειχνουν οτι γινονται αρκετες πραοσπαθειες εντος της σχολης μου για μια καλυτερη παιδαγωγικη καταρτιση των φοιτητων της!!!!!!!!!!!!!!! η συγκριση αφορουσε τους επαρκειουχους  και μονο!!!!!!!!! Και το Παππας  αναφεροταν στο κυριο της γερμανικης που εστειλε την επιστολη, η οποια μου εδωσε αφορμη για σχολιασμο¨Καθε μαιμου στο κλαδι της......ο οποιος διδασκει αγγλικα με το proficiency......  ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕ ΘΕΩΡΩ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΥΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΟΥΣ ΚΑΙ ΜΗ, ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ!!!!!!!! Ελπιζω να λυθηκε η παρεξηγηση :) :) :)


Αποσυνδεδεμένος Marcus

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 221
    • Προφίλ
Ευχαριστώ για τις διευκρινίσεις. Προφανώς παρεξήγησα, και ζητώ συγγνώμη. Συμφωνείτε δηλαδή ότι οι απόφοιτοι παιδαγωγικών και φιλολογικών τμημάτων, εφ' όσον έχουν πιστοποιημένα επαρκείς γνώσεις σε μια ξένη γλώσσα, δεν πρέπει να εμποδίζονται από το να τη διδάσκουν. Σωστά;

Αποσυνδεδεμένος Danae J. Lynch

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 26
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Aγαπητε Μαrcus,


Καταρχην καλησπερα. Οχι δεν εννοουσα αυτο....... Η συγκριση αφορουσε ξενογλωσσουε επαρκειουχους αφενος αλλα
και παλι θα παραθεσω την αγαπημενη μου πορτογαλικη παροιμια.......... καθε μαιμου στο κλαδι της!!!!!!! Το οτι ειμαι μιση πορτογαλεζα και τελειοφοιτη Αγγλικης, με κανει καθηγητρια και πορτογαλικης????// Σιγουρα ευελπιστω και
καλυτερα απο τον επαρκειουχο........αλλα....






Αποσυνδεδεμένος Marcus

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 221
    • Προφίλ
Καλημέρα και σε σένα. Ομολογώ πως μπερδεύτηκα τώρα. Λες, αν κατάλαβα καλά, ότι αν υπάρχουν άτομα με παιδαγωγικές γνώσεις ανάλογες των αποφοίτων της Αγγλικής, και πιστοποιημένα άριστη γνώση της γλώσσας, τα άτομα αυτά δεν πρέπει να διδάσκουν τη γλώσσα; Γιατί ακριβώς; Ποια θεωρείς ότι είναι τα πρόσθετα ουσιαστικά προσόντα που χρειάζεται κανείς για να διδάξει Αγγλικά και πόσα από αυτά παρέχονται αποκλειστικά στα Τμήματα Αγγλικών Σπουδών;

Να το θέσω αλλιώς: Τη στιγμή που θεωρείται αυτονόητο πως ένας απόφοιτος ΠΤΔΕ, χωρίς γνώσεις φιλολογίας ή γλωσσολογίας, μπορεί να διδάξει Ελληνικά, ακόμη και ως ξένη γλώσσα σε μετανάστες, ότι μια απόφοιτος ΦΠΨ μπορεί να διδάξει Λατινικά, και ένας αρχαιολόγος μπορεί να διδάξει Νέα Ελληνικά, δεν είναι προφανές, σε εμένα τουλάχιστον, γιατί η εμβάθυνση στη λογοτεχνία ή/και τη γλωσσολογία της Αγγλικής κρίνεται απαραίτητη στη διδασκαλία της γλώσσας αυτής. Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι απαραίτητες οι σπουδές στον Chaucer και τον Chomsky για να υλοποιηθούν δραστηριότητες του αναλυτικού προγράμματος όπως η παρακάτω: "Μπορούμε επίσης να φτιάξουμε σκοπούς με τους οποίους θα πούμε τραγουδιστά ή σε ρίμες κάποιες από τις λέξεις [...] είτε χτυπώντας παλαμάκια είτε χρησιμοποιώντας ένα ντέφι ή ένα μικρό τύμπανο... ." (http://rcel.enl.uoa.gr/peapabc/aclass_cycleA_A3_pro.htm).

Είπαμε αρκετές φορές ότι 'κάθε μαϊμού στο κλαδί της'. Νομίζω όμως πως τώρα είναι χρήσιμο να εξετάσουμε αν το αντικείμενο (το 'κλαδί') είναι η επιστημονική περιγραφή της γλώσσας και η ανάλυση της λογοτεχνικής της παραγωγής (τα αντικείμενα στα οποία κυρίως εστιάζει το Αγγλικό), η ξενόγλωσση διδασκαλία (που διδάσκεται στο ίδιο βάθος και σε άλλα τμήματα), ή η ανάπτυξη πολυπολιτισμικής επίγνωσης (η οποία φαίνεται ασύμβατη με τα στεγανά του τύπου 'δικιά σου / δικιά μου γλώσσα').
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 11, 2011, 01:33:15 μμ από Marcus »

Αποσυνδεδεμένος Danae J. Lynch

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 26
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
To proficiency gia sena einai ARISTH gnwsh ths agglikhs h kathe allhs ksenhs glwssas :o :o :o :o :o :o :o
 dE NOMIZW...... opote  ti me ksexwrizei  kai mena na mhn eimai daskala?? ti parapanw kserei o daskalos apo mena??
tote k gw tha borousa na didaksw sth B dhmotikou afou kai paidagwgikes gnwseis exw kai eimai native speaker of greek,  e?????/?/? kai oson afora  sto ti ksexwrizei o ksenoglwssos ths agglikhs, gallikhs, germanikhs ksexwrista pou ton kanei  perissotero katallhlo gia na didaksei th kathe parapanw glwssa tha se afhsw na to skefteis Marcus ;)......... apo oti katalava eisai daskalos kai se kamia periptwshh den amfisvhtw tis paidagwgikes sou gnwseis  :) :) :) :) afto to diefkrinizw......

Αποσυνδεδεμένος new_pe06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 574
    • Προφίλ
Καλημέρα και σε σένα. Ομολογώ πως μπερδεύτηκα τώρα. Λες, αν κατάλαβα καλά, ότι αν υπάρχουν άτομα με παιδαγωγικές γνώσεις ανάλογες των αποφοίτων της Αγγλικής, και πιστοποιημένα άριστη γνώση της γλώσσας, τα άτομα αυτά δεν πρέπει να διδάσκουν τη γλώσσα; Γιατί ακριβώς; Ποια θεωρείς ότι είναι τα πρόσθετα ουσιαστικά προσόντα που χρειάζεται κανείς για να διδάξει Αγγλικά και πόσα από αυτά παρέχονται αποκλειστικά στα Τμήματα Αγγλικών Σπουδών;

Να το θέσω αλλιώς: Τη στιγμή που θεωρείται αυτονόητο πως ένας απόφοιτος ΠΤΔΕ, χωρίς γνώσεις φιλολογίας ή γλωσσολογίας, μπορεί να διδάξει Ελληνικά, ακόμη και ως ξένη γλώσσα σε μετανάστες, ότι μια απόφοιτος ΦΠΨ μπορεί να διδάξει Λατινικά, και ένας αρχαιολόγος μπορεί να διδάξει Νέα Ελληνικά, δεν είναι προφανές, σε εμένα τουλάχιστον, γιατί η εμβάθυνση στη λογοτεχνία ή/και τη γλωσσολογία της Αγγλικής κρίνεται απαραίτητη στη διδασκαλία της γλώσσας αυτής. Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι απαραίτητες οι σπουδές στον Chaucer και τον Chomsky για να υλοποιηθούν δραστηριότητες του αναλυτικού προγράμματος όπως η παρακάτω: "Μπορούμε επίσης να φτιάξουμε σκοπούς με τους οποίους θα πούμε τραγουδιστά ή σε ρίμες κάποιες από τις λέξεις [...] είτε χτυπώντας παλαμάκια είτε χρησιμοποιώντας ένα ντέφι ή ένα μικρό τύμπανο... ."[/i] (http://rcel.enl.uoa.gr/peapabc/aclass_cycleA_A3_pro.htm).

Είπαμε αρκετές φορές ότι 'κάθε μαϊμού στο κλαδί της'. Νομίζω όμως πως τώρα είναι χρήσιμο να εξετάσουμε αν το αντικείμενο (το 'κλαδί') είναι η επιστημονική περιγραφή της γλώσσας και η ανάλυση της λογοτεχνικής της παραγωγής (τα αντικείμενα στα οποία κυρίως εστιάζει το Αγγλικό), η ξενόγλωσση διδασκαλία (που διδάσκεται στο ίδιο βάθος και σε άλλα τμήματα), ή η ανάπτυξη πολυπολιτισμικής επίγνωσης (η οποία φαίνεται ασύμβατη με τα στεγανά του τύπου 'δικιά σου / δικιά μου γλώσσα').

Και φυσικά δεν μπορείς να το καταλάβεις γιατί δεν έχεις σπουδάσει Αγγλική. π.χ. θυμάμαι στα πρώτα χρόνια της σχολής που έλεγα μα γιατί δεν έχουμε μερικά μαθήματα π.χ. σαν να πάμε στο φροντιστήριο, να μαθαίνουμε π.χ. λέξεις σαν ορθογραφία να μας βάζουν και μερικές ασκήσεις πολλαπλών επιλογών. Πόσο παραπάνω λεξιλόγιο θα μαθαίναμε... Έπρεπε να τελειώσω την σχολή και να βρεθώ αντιμέτωπη με ένα past paper Proficiency για να αντιληφθώ πόσο λεξιλόγιο τελικά είχα μάθει χωρίς να το καταλάβω διαβάζοντας λογοτεχνία. Και όχι απλά λεξιλόγιο αλλά λεξιλόγιο που είχε δημιουργήσει συνδέσεις με άλλες λέξεις (collocations) ή που αντιλαμβανόμουν σε πoιό συνκείμενο ταίριαζε. Και πλέον κάνοντας ένα past paper του Proficiency δεν έπιανα μόνο το 60% που χρειάζεται για να το περάσεις και να λές οτι έχεις 'άριστη' γνώση της γλώσσας. Επίσης ο Chomsky μου έμαθε τόσα πράγματα που ισχύουν για την αγγλική γλώσσα δεν έμαθα όπως πολλά για τις άλλες γλώσσες γιατί μιλούσαμε π.χ. για σύνταξη και γραμματική με παραδείγματα απο την αγγλική γλώσσα και ίσως αναφέραμε και για κάποιες διαφοροποιήσεις που υπάρχουν με την ελληνική. Άρχισα λοιπόν να αντιλαμβάνομαι τις ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στα ελληνικά και στα Αγγλικά σε βάθος ώστε να όχι απλά να ξέρω αλλά να αντιλαμβάνομαι γιατί οι μαθητές μου έχουν δυσκολίες  π.χ. όταν μαθαίνουν τους Αγγλικούς χρόνους. π.χ. έμαθα για την ρηματική όψη και κατάλαβα πως συνδέεται το used to go  με το πήγαινα. Αν και γνωρίζω Ιταλικά δεν έχω μελετήσει σε τέτοιο βάθος την Ιταλική γραμματική για να μπορώ να δω τις συνδέσεις.

Και για να μιλήσω για το συγκεκριμένο παράδειγμα που δίνεις για τις ρίμες. Αν εγώ δεν έκανα το μάθημα 'διδασκαλία της προφοράς στην τάξη' στο τμήμα της Αγγλικής φιλολογίας πως θα μάθαινα για την συχνή παρουσία και την σπουδαιότητα του schwa για την αγγλική γλώσσα και την μη ύπαρξή του στα Ελληνικά για το θέσω ως προτεραιότητα στις ρήμες που θα δημιουργήσω; Πώς θα ήξερα ποιά φωνήματα ακούγονται παρόμοια στα αυτιά ενός ελληνόπουλου για να τα βάλω στις ρήμες και να τονίσω τις διαφορές τους; Ξέρω Ιταλικά αλλά δεν έχω ιδέα τι γίνεται στην Ιταλική φωνητική.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 19, 2011, 05:43:18 μμ από new_pe06 »

Αποσυνδεδεμένος Danae J. Lynch

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 26
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Αγαπητε/ αγαπητη μου συναδελφε με καλυψατε απολυτα......... ;) ;) ;)

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158562
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 597
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 22
Επισκέπτες: 497
Σύνολο: 519

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.08 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.