*

Αποστολέας Θέμα: Πρόταση για Ίδρυση Κέντρων Παιδαγωγικής και Διδακτικής Κατάρτισης Επαρκειούχων Α  (Αναγνώστηκε 10007 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος new_pe06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 574
    • Προφίλ
Καλημέρα και σε σένα. Ομολογώ πως μπερδεύτηκα τώρα. Λες, αν κατάλαβα καλά, ότι αν υπάρχουν άτομα με παιδαγωγικές γνώσεις ανάλογες των αποφοίτων της Αγγλικής, και πιστοποιημένα άριστη γνώση της γλώσσας, τα άτομα αυτά δεν πρέπει να διδάσκουν τη γλώσσα; Γιατί ακριβώς; Ποια θεωρείς ότι είναι τα πρόσθετα ουσιαστικά προσόντα που χρειάζεται κανείς για να διδάξει Αγγλικά και πόσα από αυτά παρέχονται αποκλειστικά στα Τμήματα Αγγλικών Σπουδών;

Να το θέσω αλλιώς: Τη στιγμή που θεωρείται αυτονόητο πως ένας απόφοιτος ΠΤΔΕ, χωρίς γνώσεις φιλολογίας ή γλωσσολογίας, μπορεί να διδάξει Ελληνικά, ακόμη και ως ξένη γλώσσα σε μετανάστες, ότι μια απόφοιτος ΦΠΨ μπορεί να διδάξει Λατινικά, και ένας αρχαιολόγος μπορεί να διδάξει Νέα Ελληνικά, δεν είναι προφανές, σε εμένα τουλάχιστον, γιατί η εμβάθυνση στη λογοτεχνία ή/και τη γλωσσολογία της Αγγλικής κρίνεται απαραίτητη στη διδασκαλία της γλώσσας αυτής. Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι απαραίτητες οι σπουδές στον Chaucer και τον Chomsky για να υλοποιηθούν δραστηριότητες του αναλυτικού προγράμματος όπως η παρακάτω: "Μπορούμε επίσης να φτιάξουμε σκοπούς με τους οποίους θα πούμε τραγουδιστά ή σε ρίμες κάποιες από τις λέξεις [...] είτε χτυπώντας παλαμάκια είτε χρησιμοποιώντας ένα ντέφι ή ένα μικρό τύμπανο... ." (http://rcel.enl.uoa.gr/peapabc/aclass_cycleA_A3_pro.htm).

Είπαμε αρκετές φορές ότι 'κάθε μαϊμού στο κλαδί της'. Νομίζω όμως πως τώρα είναι χρήσιμο να εξετάσουμε αν το αντικείμενο (το 'κλαδί') είναι η επιστημονική περιγραφή της γλώσσας και η ανάλυση της λογοτεχνικής της παραγωγής (τα αντικείμενα στα οποία κυρίως εστιάζει το Αγγλικό), η ξενόγλωσση διδασκαλία (που διδάσκεται στο ίδιο βάθος και σε άλλα τμήματα), ή η ανάπτυξη πολυπολιτισμικής επίγνωσης (η οποία φαίνεται ασύμβατη με τα στεγανά του τύπου 'δικιά σου / δικιά μου γλώσσα').

Μόλις σκέφτηκα οτι μπορεί το ντέφι και το τύμπανο και τα παλαμάκια να κάνουν κάποιον που δεν γνωρίζει να θεωρεί την δραστηριότητα ας πούμε απλοϊκή. Ο σκοπός της δεν είναι να διασκεδάσει τα παιδιά και να δώσει μια μουσική νότα στο μάθημα. Ένας απόφοιτος Αγγλικής φιλολογίας έχει μάθει ότι η Αγγλική γλώσσα είναι 'stress-timed' σε αντίθεση με την Ελληνική γλώσσα που είναι 'syllable-timed' (παρακαλώ όποιος γνωρίζει τους όρους στα ελληνικά ας τους πει)  που σημαίνει οτι στα Ελληνικά ο χρόνος είναι ίσος ανάμεσα στις συλλαβές (δηλ κάθε συλλαβή διαρκεί το ίδιο) ενώ στα Αγγλικά ο χρόνος που θα διαρκέσει μια συλλαβή εξαρτάται απο το αν είναι τονισμένη και αυτός ο ρυθμός επηρεάζει την προφορά των φωνηέντων της λέξης και τον τονισμό (intonation) της φράσης με όλες τις συνέπειες στην προφορά των λέξεων. Θυμάμαι λοιπόν την καθηγήτρια στη σχολή που είχε φέρει ένα εργαλείο που έκανε έναν ήχο σε ίσους χρόνους (μετρονόμος λέγεται) και η ίδια διάβαζε μια πρόταση στα Αγγλικά και έδειχνε πως η προφορά της πρότασης υπάκουε στον ρυθμό. Αν είχα τελειώσει π.χ. την Ιταλική Φιλολογία που τα Ιταλικά είναι 'syllable timed' όπως τα Ελληνικά θα μπορούσα να αντιληφθώ την σπουδαιότητα της δραστηριότητας και της χρήσης του τυμπάνου; θα μπορούσα οπότε να διδάξω σωστά αυτή την δραστηριότητα;

Έχοντας διαβάσει τα παραπάνω θα προτιμούσες να διδάξει στο παιδί σου Αγγλικά μια καθηγήτρια Αγγλικής φιλολογίας σαν και εμένα ή μια καθηγήτρια Ελληνικής/ Γαλλικής/ Γερμανικής / Ιταλικής Φιλολογίας που έχει Proficiency; Ποιός πιστεύεις οτι θα μπορούσε καλύτερα να κατανοήσει και να ανταποκριθεί στις δραστηριότητες του αναλυτικού προγράμματος για την διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας;
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 12, 2011, 03:08:55 πμ από new_pe06 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος lilley

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 54
    • Προφίλ
Δυστυχώς στις μέρες μας οι γονείς κοιτάνε πως θα γλιτώσουν κάποια χρήματα και όχι αν το παιδί τους θα μάθει σωστά ξένη γλώσσα. Και ύστερα από χρόνια όταν τα παιδιά τους φτάσουν στην τάξη του lower ζητούν από εμάς να βγάλουμε το φίδι από την τρύπα. Και αυτός μας λέει να μην πω τι...Και δεν κατάλαβα. Θέλεις να γίνεις καθηγητής αγγλικών? Στρώσε τον ... δώσε πανελλήνιες ή κατατακτήριες και πέρνα με την αξία σου. Όχι ο κάθε άνεργος απόφοιτος λυκείου του 10,11 επαρκειούχος να μας το παίζει καθηγητής. Προφανώς ο κύριος αυτός, όπως και οι περισσότεροι ιδιοκτήτες φροντιστηρίου, ψάχνει για φτηνό προσωπικό. Και επειδή γνωρίζει, όντας και ο ίδιος επαρκειούχος, ότι οι κάτοχοι proficiency είναι ανεπαρκείς και ακατάλληλοι γι'αυτό το λόγο τα ζητάει αυτά. Γιατί αν ήταν σωστός, όχι μόνο αυτός αλλά ο κάθε ιδιοκτήτης φροντιστηρίου, θα στελέχωναν τα φροντιστήριά τους με πτυχιούχους.Άντε γιατί μου φαίνεται έχουμε ξεφύγει και η ανοησία έχει χτυπήσει κόκκινο!!!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159610
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 418
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 382
Σύνολο: 382

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.086 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.