*

Ψηφοφορία

Πως πιστεύετε είναι καλύτερο να χωρίζονται τα τμήματα;

Αλφαβητικά όπως ισχύει σήμερα
Ανάλογα με το επίπεδο γνώσεων

Αποστολέας Θέμα: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Τρόπος ορισμού τμημάτων  (Αναγνώστηκε 8043 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3121
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Τρόπος ορισμού τμημάτων
« στις: Οκτώβριος 01, 2011, 12:40:31 μμ »
Η Ελληνική νομοθεσία προβλέπει ότι ο χωρισμός των τμημάτων πρέπει να γίνεται αλφαβητικά.

Αυτό πόσο σας έχει επηρεάσει στο εκπαιδευτικό σας έργο; Σας διευκολύνει ή δυσκολεύει το εκπαιδευτικό σας έργο;

Γνώμη μου είναι ότι θα ήταν καλύτερα τουλάχιστον σε κάποια βασικά μαθήματα όπως Μαθηματικά, Φυσική, Αρχαία ο διαχωρισμός να γίνεται σε επίπεδα με τη δυνατότητα αλλαγής επιπέδου εφόσον ο μαθητής δείξει βελτίωση.

Στα Αγγλικά ο χωρισμός γίνεται με βάση το επίπεδο γνώσεων και όχι αλφαβητικά. Γιατί όχι και στα Μαθηματικά;

ΠΙστεύω θα λειτουργούσε πολύ καλύτερα για τον μαθητή να είναι όλοι στο ίδιο επίπεδο, και θα διευκόλυνε και τον διδάσκοντα στο έργο του.
Όταν έχεις στην τάξη μαθητή του 20 και ταυτόχρονα μαθητή του 5 δεν μπορείς να ικανοποιήσεις και τους 2.

Αν είχα όμως ένα τμήμα όπου όλοι ήταν στα Μαθηματικά του 5, είμαι σίγουρος ότι θα τους έκανα να γίνουν μαθητές του 10. Θα ξεκινούσα ας πουμε από το πως κάνουμε πράξεις, ομώνυμα 2 κλάσματα κλπ.
Αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να αφιερώσω χρόνο να μάθω κάποιους πως κάνουμε τα κλάσματα ομώνυμα τη στιγμή που έχω μαθητές του 20 που δίνουν πανελλήνιες και περιμένουν να πω ασκήσεις ψηλού επιπέδου.

Δεν ξέρω εσεις πως το βλέπετε.
Δεν το θεωρώ καθόλου ρατσιστικό (όπως το θεωρεί η Ελληνική νομοθεσία) το να χωρίζονται τουλάχιστον στα βασικά μαθήματα, (Μαθηματικά, Φυσική , Αρχαία) ανά επίπεδο.
Θα ήταν προς όφελος ΟΛΩΝ των μαθητών.

Η παιδαγωγική επιστήμη τώρα από την πλευρά της θεωρεί ότι όταν συνηπάρχουν άριστοι και άσχετοι μαζί στην ίδια τάξη τότε αυτό είναι κίνητρο για τους άσχετους, γιατί θα προσπαθήσουν να μοιάσουν στους άριστους! Συγνώμη αλλά αν υπάρχει έστω και ένας που να το διαπίστωσε αυτό σε τμήμα του, τότε να μας το πει.
Μάλλον το αντίθετο γίνεται: οι άριστοι δεν αντέχουν να είναι σε τμήμα με άσχετους και δυσανασχετούν.

Περιμένω τις απόψεις σας επι του θέματος

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Τρόπος ορισμού τμημάτων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:21:15 »

Αποσυνδεδεμένος AntreaEirini

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1492
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Τρόπος ορισμού τμημάτων
« Απάντηση #1 στις: Οκτώβριος 01, 2011, 01:09:35 μμ »
Η παιδαγωγική επιστήμη δεν ορίζει μόνο το τελευταίο που είπες. Ορίζει ακόμη πως όταν ο διαχωρισμός γίνεται με βάση το επίπεδο δημιουργείται διάκριση σε βάρος των αδύναμων μαθητών και ελαχιστοποιείται η πιθανότητα να βελτιωθούν.
Κατα τη δική μου γνώμη η διάκριση με βάση το επίπεδο είναι βαθιά ελιτιστική και μας βοηθά να αποποιηθούμε τη δική μας ευθύνη για το επίπεδο των μαθητών και για το ότι δεν κατορθώνουμε να το βελτιώσουμε.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3121
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Τρόπος ορισμού τμημάτων
« Απάντηση #2 στις: Οκτώβριος 01, 2011, 01:32:30 μμ »
μα γιατί αν είναι όλοι οι αδύναμοι μαθητές μαζί αυτό ελαχιστοποιεί την πιθανότητα να βελτιωθούν;
Ίσα ίσα το αντίθετο θα γίνει. Αν έχω ένα τμήμα της Γ Λυκείου όπου κανένας δεν ξέρει να κάνει δύο κλάσματα ομώνυμα τότε θα κάτσω να το πω.
Όταν όμως έχω ένα τμήμα με πολύ καλούς μαθητές και εκεί μέσα είναι και 5-6 που δεν ξέρουν την τύφλα τους, τότε αυτοί είναι καταδικασμένοι. Δεν θα μπορέσω να τους αφιερώσω χρόνο και να θυσιάσω τους καλούς που θα δώσουν και πανελλήνιες.

Πως εξάλλου να βελτιωθεί ένας πολύ αδύναμος μαθητής που έχει βασικές ελλείψεις και πολλά κενά, σε ένα τμήμα με αριστούχους που πάνε για πανελλήνιες και κυνηγάνε το 20;

Όσες φορές στην τάξη ασχολήθηκα με τους αδύναμους προσπαθώντας να τους εξηγήσω πχ τι είναι αμβλυγώνειο τρίγωνο, στο τέλος της ώρας έρχονται κάποιοι καλοί μαθητές και μου λένε ότι επληξαν στο μάθημα.

Πάντως κουβέντες που έχω κάνει με τα παιδιά σχετικά με το θέμα, όλοι μου είπαν ότι θα προτιμούσαν να ήταν στο μάθημα των Μαθηματικών χωρισμένοι σε επίπεδα, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή παρεξήγηση.

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1866
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Τρόπος ορισμού τμημάτων
« Απάντηση #3 στις: Οκτώβριος 01, 2011, 01:41:05 μμ »
μα γιατί αν είναι όλοι οι αδύναμοι μαθητές μαζί αυτό ελαχιστοποιεί την πιθανότητα να βελτιωθούν;
Ίσα ίσα το αντίθετο θα γίνει. Αν έχω ένα τμήμα της Γ Λυκείου όπου κανένας δεν ξέρει να κάνει δύο κλάσματα ομώνυμα τότε θα κάτσω να το πω.
Όταν όμως έχω ένα τμήμα με πολύ καλούς μαθητές και εκεί μέσα είναι και 5-6 που δεν ξέρουν την τύφλα τους, τότε αυτοί είναι καταδικασμένοι. Δεν θα μπορέσω να τους αφιερώσω χρόνο και να θυσιάσω τους καλούς που θα δώσουν και πανελλήνιες.

Πως εξάλλου να βελτιωθεί ένας πολύ αδύναμος μαθητής που έχει βασικές ελλείψεις και πολλά κενά, σε ένα τμήμα με αριστούχους που πάνε για πανελλήνιες και κυνηγάνε το 20;

Όσες φορές στην τάξη ασχολήθηκα με τους αδύναμους προσπαθώντας να τους εξηγήσω πχ τι είναι αμβλυγώνειο τρίγωνο, στο τέλος της ώρας έρχονται κάποιοι καλοί μαθητές και μου λένε ότι επληξαν στο μάθημα.

Πάντως κουβέντες που έχω κάνει με τα παιδιά σχετικά με το θέμα, όλοι μου είπαν ότι θα προτιμούσαν να ήταν στο μάθημα των Μαθηματικών χωρισμένοι σε επίπεδα, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή παρεξήγηση.
Το ίδιο δε συμβαίνει εξάλλου και με την αγγλική; Τμήματα για προχωρημένους και μη. Πιστεύω και εγώ ότι περισσότερο θα βοηθηθούν οι μαθητές εφόσον χωριστούν σε επίπεδα, καθώς με 28 και 30 μαθητές ανά τάξη είναι ουσιαστικά και πρακτικά αδύνατο να εξατομικεύσεις. Ακολουθείς το επίπεδο της πλειοψηφίας με αποτέλεσμα είτε οι πιο αδύναμοι είτε και οι αριστούχοι μαθητές αναλόγως του επιπέδου να καταδικάζονται σε περαιτέρω αμάθεια ή πλήξη και ανία αντίστοιχα. Δε θεωρώ εξάλλου ελιτίστικο τον οποιοδήποτε διαχωρισμό, διότι εκ των πραγμάτων δεν έχουμε όλοι τις ίδιες δυνατότητες, καθένας κλίνει και κάπου, επομένως το να τοποθετούμε παιδιά του ίδιου επιπέδου μαζί, μόνο καλό θα μπορούσε να τους κάνει και σίγουρα θα τα βοηθούσε να εξελιχθούν περισσότερο.
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Τρόπος ορισμού τμημάτων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:21:15 »

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3121
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Τρόπος ορισμού τμημάτων
« Απάντηση #4 στις: Οκτώβριος 01, 2011, 01:45:21 μμ »
Μην ξεχνάτε ότι έγραψα πιο πάνω: ....με την δυνατότητα ο μαθητής να αλλάξει τμήμα εφόσον το επίπεδό του βελτιωθεί και μπορεί να παρακολουθήσει με τους πιο καλούς μαθητές

Πάντως ξέρετε τι δεν μαρεσει; Εμείς εδώ καλά τα λέμε στο forum. Τα παιδιά τα έχει ρωτήσει ποτέ κανείς τι θέλουν;

Αποσυνδεδεμένος AntreaEirini

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1492
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Τρόπος ορισμού τμημάτων
« Απάντηση #5 στις: Οκτώβριος 01, 2011, 01:51:59 μμ »
Δεν αντιλέγω ότι θα ήταν πιο πρακτικό, αν και πιστεύω ότι θα βόλευε περισσότερο τους καθηγητές παρά τους μαθητές. Πιστεύω όμως ότι είναι αντιπαιδαγωγικό. Αυτόματα κατατάσσονται κάποιο στους κατώτερους και καποιοι στους καλύτερους, και αυτό νομίζω πως βλάπτει και τις δύο κατηγορίες.
Συν τοις άλλοις η κατάταξη των μαθητών με βάση το επίπεδο γίνεται με βάση τους γνωστικούς στόχους του σχολείου, και αυτό είναι ένα κομμάτι μόνο της εκπάιδευσης, και μάλιστα όχι το σημαντικότερο.
Αν σκεφτούμε ότι ο σημαντικότερος σκοπός της εκπαίδευσης είναι ο κοινωνικοποιητικός πώς δικαιολογείται μια τέτοια διάκριση των μαθητών;

Και επειδή όλα αυτά είναι πολύ θεωρητικά, αν μπορείς βοηθησέ με σε παρακαλώ με έναν προβληματισμό που είχα πολλές φορές μέσα στο σχολείο.
Έστω ότι έχεις έναν μαθητή που προσπαθεί αλλά δεν τα καταφέρνει, είναι ένα παιδί ευγενικό με τους συμμαθητές και τους καθηγητές και κατανοεί την ομαδικότητα που προσπαθείς να πετύχεις στο μάθημα και προσπαθεί κι αυτό.
Έχεις και ένα άριστο μαθητή, που συμπεριφέρεται υπεροπτικά, υποβαθμίζει τους άλλους και την προσπάθειά τους και δυσανασχετεί στις ομαδικές εργασίες γιατί θεωρεί ότι οι ικανότητές του χαραμίζονται μέσα στην ομάδα.

Δεν θα βλάψεις και τους δύο αν τους κατατάξεις σε κατώτερα και ανώτερα τμήματα αντίστοιχα; Τον πρώτο γιατί θα του επιβεβαιώσεις την κατωτερότητα που αισθάνεται και τον δεύτρο γιατί θα του ενισχύσεις την υπεροψία;

Και κυρίως πώς τους αξιολογείς με τα δεδομένα της αξιολόγησης που έχουν οι περισσότεροι καθηγητές κατά νου;

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1866
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Τρόπος ορισμού τμημάτων
« Απάντηση #6 στις: Οκτώβριος 01, 2011, 02:04:27 μμ »
Δε θεωρώ προσωπικά ότι πρόκειται για οποιαδήποτε διάκριση εις βάρος των μαθητών, διότι ο διαχωρισμός δε θα γίνει με κοινωνικά κριτήρια, αλλά βάσει γνωστικού καθαρά επιπέδου. Ο κοινωνικοποιητικός ρόλος δύναται να επιτευχθεί σε κάθε περίπτωση. Δηλ. αν παιδιά του ίδιου γνωστικού επιπέδου είναι μαζί δε θα δουλεύουν ομαδικά, δε θα συνεργάζονται; Εξάλλου η κάθε περίπτωση είναι μοναδική. Μου συνέβη πέρυσι στο ίδιο τμήμα να έχω μαθητή αδύναμο να συμπεριφέρεται υπεροπτικά (καθώς προερχόταν από ιδιωτικό σχολείο) και ρατσιστικά απέναντι σε αλλοδαπή συμμαθήτριά του (και μάλιστα να ενισχύεται από τους γονείς γι'αυτήν του τη συμπεριφορά) και αριστούχο μαθητή που καθώς βρισκόταν μέσα σε ένα τμήμα αδυνάτων να πλήττει φοβερά, να είναι ωστόσο ιδιαίτερα ευγενικός, ώστε να μην εκφράζει την όποια δυσφορία του, διότι προσπαθώντας να ακολουθήσω το επίπεδο του μέσου όρου που ήταν εξαιρετικά χαμηλό, ένοιωθα συχνά τύψεις για ένα παιδί τόσο ευφυές, για το οποίο η παρακολούθηση των αυτονοήτων θα του ήταν εξαιρετικά βαρετή!
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

Αποσυνδεδεμένος AntreaEirini

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1492
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Τρόπος ορισμού τμημάτων
« Απάντηση #7 στις: Οκτώβριος 01, 2011, 02:10:56 μμ »
Μα πώς θα επιτυγχάνεται ο κοινωνικοποιητικός ρόλος του σχολείου όταν εξ ορισμού κάποιοι θα θεωρούνται καλύτεροι και κάποιοι χειρότεροι κι αυτή η διάκριση θα είναι νομιμοποιημένη μέσα στο σχολείο που λειτουργεί ως προθάλαμος όσων θα συναντήσουν στη συνέχεια;

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1866
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Τρόπος ορισμού τμημάτων
« Απάντηση #8 στις: Οκτώβριος 01, 2011, 02:16:31 μμ »
Μα όπως ακριβώς επιτυγχάνεται και τώρα σε ένα τμήμα προχωρημένων ή μη στην ξένη γλώσσα. Εφόσον ο διαχωρισμός δε γίνεται βάσει κριτηρίου πλουσίου ή φτωχού, αλλά καθαρά βάσει γνωστικού επιπέδου, και εφόσον θα υπάρχει εννοείται η δυνατότητα ακόμη και αλλαγής τμήματος σε περίπτωση που ο αδύναμος μαθητής καλύψει κάποια κενά που κουβαλούσε ίσως από το δημοτικό, δεν καταλαβαίνω γιατί να μην μπορεί να επιτευχθεί ο ανωτέρω στόχος;
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 7342
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Τρόπος ορισμού τμημάτων
« Απάντηση #9 στις: Οκτώβριος 01, 2011, 02:17:16 μμ »
Η παιδαγωγική επιστήμη δεν ορίζει μόνο το τελευταίο που είπες. Ορίζει ακόμη πως όταν ο διαχωρισμός γίνεται με βάση το επίπεδο δημιουργείται διάκριση σε βάρος των αδύναμων μαθητών και ελαχιστοποιείται η πιθανότητα να βελτιωθούν.
Κατα τη δική μου γνώμη η διάκριση με βάση το επίπεδο είναι βαθιά ελιτιστική και μας βοηθά να αποποιηθούμε τη δική μας ευθύνη για το επίπεδο των μαθητών και για το ότι δεν κατορθώνουμε να το βελτιώσουμε.

συμφωνω 100% .....απαραδεκτο και ακρως αντι-παιδαγωγικο!
"Το τερπνόν μετά του ωφελίμου": μια αμετάκλητα καταδικασμένη ισοζυγία,

quid enim stultius quam incerta pro certis habere, falsa pro veris! (Cic, De senectute,68) [= γιατί, τι πιο ανόητο είναι παρά να θεωρεί κανείς τα αβέβαια ως βέβαια, τα λανθασμένα ως αληθινά!]


Αποσυνδεδεμένος AntreaEirini

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1492
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Τρόπος ορισμού τμημάτων
« Απάντηση #10 στις: Οκτώβριος 01, 2011, 02:25:33 μμ »
Μα όπως ακριβώς επιτυγχάνεται και τώρα σε ένα τμήμα προχωρημένων ή μη στην ξένη γλώσσα. Εφόσον ο διαχωρισμός δε γίνεται βάσει κριτηρίου πλουσίου ή φτωχού, αλλά καθαρά βάσει γνωστικού επιπέδου, και εφόσον θα υπάρχει εννοείται η δυνατότητα ακόμη και αλλαγής τμήματος σε περίπτωση που ο αδύναμος μαθητής καλύψει κάποια κενά που κουβαλούσε ίσως από το δημοτικό, δεν καταλαβαίνω γιατί να μην μπορεί να επιτευχθεί ο ανωτέρω στόχος;


Δεν είναι όμως τυχαίο ότι οι περισσότεροι μαθητές χαμηλών σχολικών επιδόσεων είναι παιδιά από χαμηλές κοινωνικές τάξεις - και δεν το ισχυρίζομαι εγώ, το αποδεικνύει η επιστήμη της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης. Επομένως η διακριση μαθητών με βάση το γνωστικό επίπεδο είναι κοινωνική διάκριση.

Ο διαχωρισμός των μαθητών στα τμήματα ξένων γλωσσών καθορίζεται από το ποια γλώσσα μελέτησαν σε προηγούμενες εκπαιδευτικές βαθμίδες. Το επίπεδο της γλώσσας επίσης καθορίζεται από το κατα πόσο κάποιος μελέτησε τη γλώσσα σε φροντιστήριο, πράγμα το οποίο καθορίζεται καθαρά από κοινωνικοοικονομικά κριτήρια.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 7342
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Τρόπος ορισμού τμημάτων
« Απάντηση #11 στις: Οκτώβριος 01, 2011, 02:26:21 μμ »
Αλλο η ξενη γλωσσα, άλλο τα Μαθηματικα ή τα Αρχαια.

Τοτε και στα πανεπιστημια να υπαρχει διαχωρισμος. στο ενα τμημα οι πρωτοι 120 εισακτεοι (γιατι εγραψαν καλυτερα και να εχουν πτυχιο στα 40 μαθηματα) και οι άλλοι 120 στο άλλο κατωτερο τμημα και να εχουν πτυχιο στα  60 μαθηματα)
ή
να διοριζονται στην εκπ/ση αυτοι που εχουν "αριστα" και οσοι δεν εχουν,να δινουνΑΣΕΠ για να μαθουν να γινουν καλυτεροι!!!
 ;D ;D ;D ;D ;D

Τελικα το σχολειο του Summerhill  ειναι το καλυτερο!!! ουτε μαθηματα ουτε βιβλια.... ουτε δασκαλους ;D
"Το τερπνόν μετά του ωφελίμου": μια αμετάκλητα καταδικασμένη ισοζυγία,

quid enim stultius quam incerta pro certis habere, falsa pro veris! (Cic, De senectute,68) [= γιατί, τι πιο ανόητο είναι παρά να θεωρεί κανείς τα αβέβαια ως βέβαια, τα λανθασμένα ως αληθινά!]


Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1866
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Τρόπος ορισμού τμημάτων
« Απάντηση #12 στις: Οκτώβριος 01, 2011, 02:40:56 μμ »
Δικαιολόγησέ μου το άλλο η ξένη γλώσσα, άλλο τα μαθηματικά ή τα αρχαία. Εφόσον τα παιδιά διδάσκονται πλέον από το δημοτικό τα αγγλικά, γιατί υφίσταται ο διαχωρισμός; Η διδασκαλία της αγγλικής είναι κοινή και αφορά όλους. Άρα, υποτίθεται ότι όλοι έρχονται με τα ίδια εφόδια από το δημοτικό. Είναι όμως πράγματι έτσι; Πιστεύω πώς όχι. Κάποιο παιδί χρειάζεται να προσπαθήσει περισσότερο από ένα άλλο και ίσως όταν θα έπρεπε να γίνει η παρέμβαση στο δημοτικό, η αντίστοιχη καθηγήτρια να μην είχε το χρόνο ή να μην εντόπισε το πρόβλημα. Κι έτσι δημιουργούνται κενά, τα οποία το παιδί θα κουβαλάει μαζί του και στο γυμνάσιο. Το να γίνει λοιπόν προσπάθεια να καλυφθούν αυτά τα κενά, θεωρώ ότι θα μπορούσε να επιτευχθεί καλύτερα, εάν ερχόμενο το παιδί στο γυμνάσιο καλούταν να δώσει ένα αξιολογικό test και στη γλώσσα και στα μαθηματικά, ώστε να καταταχθεί σε αντίστοιχο τμήμα κι εκεί να βοηθηθεί πραγματικά. Αυτό που συμβαίνει τώρα, αν θέλουμε να μιλήσουμε ειλικρινά και όχι να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, είναι ότι χαραμίζονται πολλοί μαθητές, γιατί δυστυχώς όταν ο καθηγητής είναι υποχρεωμένος να ακολουθεί το επίπεδο του μέσου όρου, κάποιοι δε θα μπορέσουν ποτέ πραγματικά να βοηθηθούν και θα εξακολουθούν να έχουν ελλείψεις.
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

Αποσυνδεδεμένος AntreaEirini

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1492
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Τρόπος ορισμού τμημάτων
« Απάντηση #13 στις: Οκτώβριος 01, 2011, 02:56:21 μμ »

Δικαιολόγησέ μου το άλλο η ξένη γλώσσα, άλλο τα μαθηματικά ή τα αρχαία. Εφόσον τα παιδιά διδάσκονται πλέον από το δημοτικό τα αγγλικά, γιατί υφίσταται ο διαχωρισμός; Η διδασκαλία της αγγλικής είναι κοινή και αφορά όλους. Άρα, υποτίθεται ότι όλοι έρχονται με τα ίδια εφόδια από το δημοτικό. Είναι όμως πράγματι έτσι; Πιστεύω πώς όχι.

Συμφωνώ πως όχι. Γιατί όμως; Η διαφορά στο επίπεδο της γλώσσας καθορίζεται από γνώσεις που το παιδί έλαβε από αλλού, όχι από το σχολείο. Αν εφαρμοστεί η διάκριση των μαθητών και στα υπόλοιπα μαθήματα ουσιαστικά θα είναι διάκριση με βάση την οικονοική δυνατότητα που είχε ο μαθητής για να λάβει ενισχυτικά μαθήματα από αλλού. Στην πλειοψηφία τουλάχιστον των περιπτώσεων.

Αυτό που συμβαίνει τώρα, αν θέλουμε να μιλήσουμε ειλικρινά και όχι να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, είναι ότι χαραμίζονται πολλοί μαθητές, γιατί δυστυχώς όταν ο καθηγητής είναι υποχρεωμένος να ακολουθεί το επίπεδο του μέσου όρου, κάποιοι δε θα μπορέσουν ποτέ πραγματικά να βοηθηθούν και θα εξακολουθούν να έχουν ελλείψεις.

Γι' αυτό και πριν ισχυρίστηκα πως ο διαχωρισμός των μαθητών ουσιαστικά βολεύει περισσότερο τους διδάσκοντες. Και μάλιστα τους διδάσκοντες που ασχολούνται κυρίως με το γνωστικό κομμάτι της εκπαίδευσης. Φυσικά και την πιο δύσκολη δουλειά πρέπει να την κάνουμε εμείς, και πρέπει να γνωρίζουμε και πώς να την κάνουμε. Επομένως το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου πρέπει να αντιμετωπιστεί με διαφορετικό τρόπο.

 

Pde.gr, © 2005 - 2014

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 24323
  • Τελευταία: kyriakos123
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 795165
  • Σύνολο θεμάτων: 14202
  • Σε σύνδεση σήμερα: 447
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 77
Επισκέπτες: 355
Σύνολο: 432

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.088 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.