0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Πραγματικά θα ήταν ιδιαίτερα βολικός για τον διδάσκοντα ένας τέτοιος χωρισμός τμημάτων. Σαφώς, όμως, πιστεύω ότι η ομάδα των αδύναμων μαθητών θα... καταβαραθρωνόταν ψυχολογικά. Και μάλιστα, στην Έκθεση έχει ένα αντίστοιχο θέμα και, όταν το συζητάμε στην τάξη, διαπιστώνω ΠΑΝΤΑ ότι οι μόνοι που συμφωνούν με το χωρισμό σε επίπεδα είναι οι καλοί μαθητές. Άλλωστε θεωρώ ότι το θέμα έχει και άλλες παραμέτρους όπως οι γονείς και το πώς θα αισθανθούν. Αν κρίνω ως εκπαιδευτικός, φυσικά και θα με βόλευε ένα ομοιογενές τμήμα. Αν κρίνω, όμως, ως γονιός, πιστεύω ότι θα αισθανόμουν ιδιαίτερα πιεσμένη και αγχωμένη για το αν το παιδί μου θα έμπαινε στο "καλό" ή στο "κακό" τμήμα, ιδιαίτερα αν πχ όσο και αν ήθελα, δεν είχα την οικονομική δυνατότητα να προσφέρω στο παιδί μου όσα ο πλούσιος. Και μάλιστα θα αισθανόμουν και ενοχές για το ότι το παιδί μου "πληρώνει" τη δική μου πιθανή οικονομική δυσπραγία ή το δικό μου χαμηλό μορφωτικό επίπεδο. Τέλος, όλοι γνωρίζουμε ότι αν εφαρμοζόταν κάτι τέτοιο, θα γινόταν σκοτωμός στο σύλλογο για το ποιος θα πάρει τι, αφού, σίγουρα οι περισσότεροι θα ήθελαν τους "καλούς". Επομένως, αναπόφευκτα, και τρομακτικές έριδες θα δημιουργούνταν μεταξύ των "συναδέλφων" και εμείς οι ίδιοι θα χαρακτηριζόμασταν συνακολούθως ως "καλοί ή κακοί" ανάλογα με το ποιο τμήμα θα παίρναμε.Και για να ολοκληρώσω, πιστεύω ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε στην τάξη δεν είναι η ανομοιογένεια, αλλά ο μεγάλος αριθμός των μαθητών. Όταν μου βάζεις (όπως είχα εγώ πέρυσι) 27 άτομα στην Κατεύθυνση και 31 στη Γενική, δε μου φταίει η ανομοιογένεια, αλλά το γεγονός ότι δεν προλαβαίνω να κάνω σωστά τη δουλειά μου. Δώσε μου ένα τμήμα με 10 - 12 μαθητές και θα δεις μετά αν μπορώ να κάνω... παπάδες!
Σέβομαι όλες τις απόψεις παρόλο που είναι διαφορετικές από τη δική μου!Όμως εσείς που λέτε ότι ο διαχωρισμός είναι αντιπαιδαγωγικός, πείτε μου συγκεκριμένα αν έχεις έναν μαθητή του 20 που θέλει να κάνει πολύ προχωρημένες ασκήσεις, και έναν μαθητή του 0.5, τι θα κάνεις σε 1 ώρα διδασκαλίας για να βοηθήσεις και τους δύο στο 100% και να μείνουν ικανοποιημένοι;Αυτό θα ήθελα να ακούσω!Παραβλέπετε το εξής: Καταρχήν ο διαχωρισμός θα αφορά συγκεκριμένα μαθήματα με δυνατότητα αλλαγής-μεταπήδησης επιπέδου στην συνέχεια μόλις σημειωθεί βελτίωση. Δεν καταδικάζεις ούτε χαρακτηρίζεις με ταμπέλα κάποιον λοιπόν ως άσχετο. Ευκαιρία του δίνεις!Επίσης, μπορεί ένας να είναι στο "καλό" τμήμα των Μαθηματικών αλλά να είναι στο "χαμηλό" τμήμα των Αρχαίων και αντίστοιχα ένας άλλος να είναι στο "καλό" τμήμα των ΑΡχαίων και στο "χαμηλό" των Μαθηματικών!Δεν είναι απαραίτητο (μάλλον απίθανο είναι) κάποιος να είναι στα "καλά" τμήματα σε όλα τα μαθήματα. Αυτοί συνήθως είναι 1-2 άτομα το πολύ σε ένα σχολείο.Που το πρόβλημα λοιπόν;Λοιπόν περιμένω συγκεκριμένα να μου περιγράψετε ένα σχέδιο διδασκαλίας στην τάξη όταν έχεις μαθητές του 20 και μαθητές του 0! Πως θα ικανοποιήσεις και τους δύο;Σας ακούω!!Σας καταθέτω εγώ το δικό μου για τα Μαθηματικά σε 2 γραμμές! :--Στο τμήμα των άριστω λύνω ότι πιο δύσκολο θέμα έχει μπει σε πανελλήνιες--Στο τμήμα των άσχετων ξεκινάω μαθαίνοντας τους πως κάνουμε 2 κλάσματα ομώνυμα, πως κάνουμε πράξεις, τι σημαίνει συνάρτηση. Έτσι από το 0 που βρίσκονται και που θα βρίσκονταν μόνιμα όλη τη χρονιά αν ήταν στο ίδιο τμήμα με τους αριστούχους, τους πήγα στο 2. Λίγο λίγο θα τους πάω στο 10! Από ασκήσεις θα τους κάνω μόνο τα Σωστό Λάθος και τη θεωρία και στη συνέχεια τα πιο εύκολα ερωτήματα που μπαίνουν σχεδόν κάθε χρόνο ώστε να πετύχουμε να πιάσουν μια βάση στις πανελλήνιες
Εξ ατομικευμένη διδασκαλία,λέει κάτι?Το πως θα γίνει βέβαια με 30+ μαθητές στην τάξη,είναι ένα θέμα,αλλά εδώ πρέπει να μεριμνήσει ο παιδαγωγικά καταρτισμένος εκπαιδευτικός όχι ο μόνο, γνωστικά καταρτισμένος εκπαιδευτικός.Τελικά η Δ. έχει δίκιο,παιδαγωγική κατάρτιση σε όλες τις ειδικότητες ανεξαιρέτως.
Απ' ότι βλέπω η συζήτηση εξελίσσεται πολύ εποικοδομητικά και οι περισσότερες απόψεις συγκλίνουν στην εφαρμογή σύγχρονων τρόπων διδασκαλίας σε μικρότερα τμήματα. Επίσης θεωρείται άκρως αντιπαιδαγωγικός ο χωρισμός τμημάτων του ίδιου σχολείου σε επίπεδα. Τι θα λέγατε για σχολεία διαφορετικής στόχευσης, (κακώς έγραψα διαφορετικού επιπέδου σε προηγούμενο μήνυμά μου) πιο νωρίς ήδη από το Γυμνάσιο...Ζούμε φυσικά με τις υπερβολές μιας κοινωνίας με πολλά ρατσιστικά αντανακλαστικά που στο παρελθόν ποτέ δεν εκτίμησε σωστά το τεχνολογικό Λύκειο...ΥΓ. Με πείσατε. Διαφωνώ τώρα με τον Killbill και πάλι... ουφ, ήρθαν τα πράγματα και πάλι στη θέση τους
Τι θα λέγατε για σχολεία διαφορετικής στόχευσης, (κακώς έγραψα διαφορετικού επιπέδου σε προηγούμενο μήνυμά μου) πιο νωρίς ήδη από το Γυμνάσιο...
ανεφαρμοστο και λογω νοοτροπιας. Αυτη δεν αλλαζει! Εδω, φιλολογοι εριζουν για το ποιος ειναι "γνήσιος"....αστο, ουτοπικο εντελως! Τί ? η κόρη μου θα ειναι σε χαμηλότερο επιπεδο?!!...θα τη σφάξω στο γόνατο! Και ποιος ειναι αυτος που θα την κρίνει? και με τι τεστ? να το βαλει εκει που ξερει.....που θα μου πει εμενα πως δεν ξερω το παιδι μου.....να βαλει το δικο του στο πιο χαμηλο! Αυριο πρωι πρωι θα παω στο δ/ντη και θα δεις τι θα γινει...