0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Με τις υπάρχουσες συνθήκες τα πράγματα είναι και θα συνεχίσουν να είναι πού δύσκολα είτε για τα μεγάλα, είτε για τα μικρά φροντιστήρια, είτε για τα ιδιαίτερα μαθήματα! Τα ιδιαίτερα έχουν περιοριστεί λόγω οικονομικής στενότητας, αλλά και τα φροντιστήρια τρώνε χοντρά φέσια, αφού οι γονείς που δεν έχουν να πληρώσουν, απλά αλλάζουν φροντιστήριο στο παιδί τους, ακόμη και στα μέσα της χρονιάς! Επιπλέον, τα φροντιστήρια έχουν πολλά λειτουργικά έξοδα, έξοδα για ΟΑΕΕ, Εφορία και ΙΚΑ, άρα δεν είναι εύκολο πλέον να τα κρατήσει κάποιος! Για να έχεις σήμερα φροντιστήριο χρειάζεται άφθονη και καλή πελατεία, καλές επιτυχίες και εξαιρετική φήμη, ώστε να προτιμήσουν εσένα κι όχι τον άλλο! Όσο για τις επιτυχίες ή τις αποτυχίες, όλα μαθαίνονται με την ίδια ευκολία, μόνο που στο φροντιστήριο, οι ιδιοκτήτες τα ρίχνουν στους εργαζόμενους καθηγητές, που τους αλλάζουν σχεδόν κάθε χρόνο, ενώ στα ιδιαίτερα η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά τον διδάσκοντα. Πάντως, κανείς δεν κοκκινίζει από τις αποτυχίες των μαθητών του, αντίθετα τα φορτώνει πάντα στους άλλους (υπερβολικά δύσκολα θέματα, στριφνοί βαθμολογητές, έλλειψη ψυχραιμίας μαθητή...)
Όσα αναφέρεις στην πρώτη παράγραφο ισχύουν για όλους. Ο καθένας μπορεί να αντιμετωπίσει προβλήματα αν δε χειριστεί σωστά τις καταστάσεις είτε κάνει ιδιαίτερα είτε έχει φροντιστήριο.
Προσωπικά και το φροντιστήριο πιστεύω πως είναι λύση ανάγκης. Δυστυχώς δε βλέπω καλύτερες προοπτικές για τα φροντιστήρια. Τουλάχιστον με τα ιδιαίτερα γλυτώνεις τα λειτουργικά έξοδα και έχεις μόνο τον ΟΑΕΕ που τον θεωρώ αναγκαίο κακό.
Σαφώς ο καθένας μπορεί να αντιμετωπίσει προβλήματα, αλλά πιο πιθανό είναι να τα αντιμετωπίσει ο νέος πτυχιούχος που κάνει ιδιαίτερα με 7-8 ευρώ την ώρα. Ειδικά στο δικό μας χώρο (ξένες γλώσσες) που παίζει μεγάλο ρόλο η επαφή με τη γλώσσα και η εμπειρία των εξετάσεων, και που οι μαθητές που στρέφονται στα ιδιαίτερα το κάνουν για να ελέγχουν και να κατευθύνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και όχι γιατί αντικειμενικά δεν μπορούν να λειτουργήσουν σε μια τάξη. Εγώ το βλέπω και το παρατηρώ συνέχεια με συναδέλφους που είναι έμπειρες και ικανές: τα αποτελέσματα των μαθητών που έχουν σε ιδιαίτερο είναι χειρότερα από τα αποτελέσματα των μαθητών τους στο φροντιστήριο - και σκέψου ότι δεν μιλάμε για νέους πτυχιούχους που δουλεύουν για ψίχουλα, αλλά για καθηγητές με εμπειρία που έχουν πολλά από τα πλεονεκτήματα των καθηγητών των φροντιστηρίων, αφού δουλεύουν παράλληλα σε φροντιστήριο και ιδιαίτερα. Στο εγγύς μέλλον συμφωνώ ότι οι προοπτικές των φροντιστηρίων είναι άσχημες. Δεν μπορεί να είναι αλλιώς όταν επιβάλλεται μια αύξηση της τάξης του 23% σε ανθρώπους που επίσης πρέπει να πληρώσουν ΕΝΦΙΑ, έκτακτες εισφορές, μεγαλύτερο ΦΠΑ γενικά σε προϊόντα, και παράλληλα να αντιμετωπίσουν τα παρελκόμενα της μείωσης μισθού ή της ανεργείας. Αλλά στο απώτερο μέλλον τα πράγματα θα ορθοποδήσουν, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, απλά γιατί το φροντιστήριο υπερέχει ως προς το ιδιαίτερο για αυτό που μπορεί να προσφέρει σε λογική τιμή. Με την προϋπόθεση πάντα ότι η πλειοψηφία των μαθητών θα συνεχίσουν να επιδιώκουν τον καλό βαθμό στο απολυτήριο ή/και την επιτυχία στις εισαγωγικές εξετάσεις του πανεπιστημίου. Ακόμα και σε χώρες που παραδοσιακά επικρατούσε το (ακριβό) ιδιαίτερο, όπως στην Αγγλία, τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να εξαπλώνονται τα φροντιστήρια, οπότε δεν πιστεύω πως στην Ελλάδα θα εξαφανιστούν έτσι εύκολα.Για τα κέντρα ξένων γλωσσών νομίζω πως δεν τίθεται καν θέμα, αφού το φτηνό ιδιαίτερο είναι εξ ορισμού ένα χαμηλής ποιότητας προϊόν σε σχέση με το φροντιστήριο.
Ίσως πάρει μεγάλες διαστάσεις το φαινόμενο να κάνουν φροντιστήρια ή ιδιαίτερα πολλοί μαθητές αλλά να μην πληρώνουν..
Αναστέλλεται πιθανότατα το 23% σε φροντιστήρια και εκπαιδευτήρια .Μετά την κατακραυγή που προκάλεσε το μέτρο, αναζητούνται ισοδύναμα, για να μην εφαρμοστεί φέτος..http://www.lifo.gr/now/economy/74247?ref=yfp