*

Αποστολέας Θέμα: Το μέλλον της Πληροφορικής στα Δημόσια Σχολεία:Τι κάνουμε απο εδώ και στο εξής  (Αναγνώστηκε 207678 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
δεν κάνεις λάθος, αλλά αν πάμε με αυτή τη λογική τα πράγματα μπερδεύονται. Στα περισσότερα τμήματα πληροφορικής κάνουν πάρα πολλά μαθηματικά, όπως και στα Οικονομικά τμήματα, σε όλα τα πολυτεχνεία (΄καλά εκεί κάνουν περισσότερα μαθηματικά και από τους Μαθηματικούς!!) αλλά και σε όλες τις θετικές επιστήμες.
Αυτό είναι λογικό αφού τα μαθηματικά είναι η βάση όλων των επιστημών.

Αυτό σημαίνει ότι όλες οι ειδικότητες μπορούν και θα πρέπει να διδάξουν μαθηματικά στα σχολεία;

Να το πω και αλλιώς. Όλα ανεξαιρέτως τα τμήματα έχουν κάποιο μάθημα ΗΥ χρήση ή και προγραμματισμό. Αυτό το Πληροφορική Ι, το βλέπεις από την Ιατρική μέχρι την Ψυχολογία. Αυτό σημαίνει ότι ΟΛΟΙ μπορούν και πρέπει να διεκδικήσουν θέση καθηγητή πληροφορική στην Βθμια εκπαίδευση;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος soch

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 566
  • Φύλο: Άντρας
  • Για να δούμε τι θα δούμε...
    • Προφίλ
Ναι είναι γνωστά τα δύο αυτά έργα, αλλά δυστυχώς χωρίς μελέτη και ουσιαστικές προϋποθέσεις...
Σε μια χώρα που υπάρχει μηδενική οργάνωση και ελάχιστες προϋποθέσεις στα πάντα, μπορούμε να κάνουμε κριτική για όλα αλλά ας βλέπουμε και λίγο γύρω μας τι γίνεται.
Το έργο έχει σχεδιασμό από πίσω του, ίσως όχι τον καλύτερο δυνατό (ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο) αλλά υπάρχει σκεπτικό.
Έχω διαβάσει κριτική για την επιλογή φορητών έναντι σταθερών υπολογιστών. Να εξοπλιστούν δηλαδή τα σχολικά εργαστήρια πληροφορικής με σύγχρονους ΗΥ.
Μα ο σκοπός δεν είναι να δοθεί η δυνατότητα χρήσης εργαστηρίου ΗΥ σε μια αίθουσα κάθε διδακτική ώρα, αλλά σε δύο ταυτόχρονα ή τρεις. Το έργο θα παραδώσει:
- 1 κινητό εργαστήριο με 10 φορητούς σε κάθε Δημοτικό
- 3 κινητά εργαστήρια με 15 φορητούς (το καθένα) σε κάθε Γυμνάσιο
- 2 κινητά εργαστήρια με 15 φορητούς (το καθένα) σε κάθε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ
μέσω των οποίων δίνεται η δυνατότητα να μετατραπεί σε "εργαστήριο ΗΥ" κάθε διδακτική αίθουσα του σχολείου. Έτσι, αν το σχολείο διαθέτει εργαστήριο, τα χρησιμοποιεί στις αίθουσες, αν διαθέτει εργαστήριο με παλιούς ή χαλασμένους σταθερούς, τους αντικαθιστά με ένα από τα κινητά εργαστήρια, ενώ αν δεν διαθέτει αίθουσα εργαστηρίου (όπως αναφέρει κατ'επανάληψη ο perastikos_kav) τα χρησιμοποιεί στις αίθουσες διδασκαλίας.
Ο χρόνος προετοιμασίας δεν είναι όσος γράφετε: τα φορητά φορτίζονται στο ερμάριο, και απλά τα μεταφέρουμε στην αίθουσα και τα ανοίγουμε (χωρίς καλώδια ρεύματος ή ακόμα και χωρίς ποντίκια αν θέλετε). Το ερμάριο διαθέτει wifi switch και έτσι "μοιράζει" διαδίκτυο (εφόσον χρειάζεται πρόσβαση στο διαδύκτιο και δεν θα δουλέψετε κάποιο προ-φορτωμένο λογισμικό). Είναι η αίθουσα σε όροφο; Μεταφέρουμε μόνο το wifi switch μαζί με τους φορητούς. Δεν έχει η αίθουσα πρίζα δικτύου; Κανένα θέμα, μαζί με τα διαδραστικά συστήματα έχει υπολογιστεί και δικτύωση όλων των αιθουσών του σχολείου.
Ταυτόχρονα έχουν ξεκινήσει έργα που θα μεγιστοποιήσουν την αξία του μεγάλου: εντατικοποιούνται οι επιμορφώσεις σχετικά με τη χρήση διαδραστικού πίνακα, ενώ προχωρά η αναβάθμιση της ταχύτητας σύνδεσης με το διαδίκτυο. Παράλληλα εμπλουτίζεται το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών με ψηφιακό (διαδραστικό) υλικό, ενώ λειτουργεί πλατφόρμα που θα φιλοξενεί ψηφιακό υλικό για όλες τις ειδικότητες ώστε να μπορούμε να αξιοποιούμε υλικό που έφτιαξαν και χρησιμοποίησαν συνάδελφοι.
Για να επιστρέψω στην επιλογή φορητού vs σταθερού, σαφώς υπάρχουν επιχειρήματα και από τις δυο πλευρές, αλλά αναλογιστείτε:
- την ποιότητα των "συναρμολογούμενων" σταθερών που έχουν έρθει κατά καιρούς στα σχολεία σε σχέση με την ποιότητα των φορητών που κατά τεκμήριο είναι γνωστών κατασκευαστών.
- τη δυνατότητα χρήσης που δίνουν στους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων σε σχέση με αυτά που ξέρουμε πως λειτουργούν σε συγκεκριμένη αίθουσα (εργαστήριο)
- τις επιλογές που μπορούμε να κάνουμε: στο Γυμνάσιο με 45 φορητούς, καλύπτουμε 3x15 ή 1x30 + 1x15 ή 2x22 ή όποιο συνδυασμό χρειαστεί. Με τους σταθερούς απλά δεν γίνεται αυτό.
- την ευκολία μεταφοράς σε περίπτωση προβλήματος.

Καλή είναι η κριτική αλλά θα περίμενα να έχετε ρίξει μια ματιά στις διακηρύξεις πριν, ώστε να έχει και κάποια ουσία αυτή.
Φιλικά...
Σωκράτης

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
@Soch

Έχω αναγκαστεί να χρησιμοποιήσω τα laptop στο παρελθόν και η κατάσταση ήταν τραγελαφική. Σκέψου απλά δύο σενάρια:

1. Έχεις μάθημα με το ένα τμήμα στο ισόγειο 10:00-10:45 και πρέπει στην αλλαγή της ώρας να πας σε άλλο τμήμα στο δεύτερο όροφο. Πώς μετακινείς 10 laptop όταν δεν υπάρχει καν διάλειμμα;

2. Πότε φορτίζεις τα laptop εφόσον έχεις κάθε μέρα 5 συνεχόμενες ώρες μάθημα; Μετά το πρώτο δίωρο τα laptop έχουν αποφορτιστεί (ειδικά μετά από χρήση 1-2 χρόνων) και φυσικά δεν αρκούν τα 10' του διαλείμματος για να αντέξουν άλλη μια ώρα.

Αποσυνδεδεμένος soch

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 566
  • Φύλο: Άντρας
  • Για να δούμε τι θα δούμε...
    • Προφίλ
1. Αν δεν υπάρχει διάλειμμα, υποχρεωτικά θα φας 5λ από τη διδακτική ώρα.
2. Στις προδιαγραφές έχει μπει ελάχιστος χρόνος διάρκειας μπαταρίας 6 ώρες. Είναι λογικό πως με τη χρήση αυτός θα μειωθεί. Αν χρειαστεί, φροντίζεις να τους χρησιμοποιείς με μια ώρα κενό (2η ή 3η ή 4η) ώστε να φορτιστούν. Δεν χρειάζεται παραπάνω.
Προβλήματα σαφώς θα παρουσιαστούν. Λύσεις υπάρχουν εφόσον υπάρχει διάθεση να χρησιμοποιηθεί ο εξοπλισμός.
Σωκράτης

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος tolakis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1555
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Το θέμα είναι το μέλλον της πληροφορικής, που είναι σίγουρα δυσοίωνο.
Δυσοίωνο είναι όμως το μέλλον και των υπολοίπων κλάδων!
Κάποιοι εδώ μέσα απλά προσπαθούν να αποδείξουν ότι κάποιοι δουλεύουν περισσότερο και κάποιοι είναι τεμπέληδες.
Το ζητούμενο είναι ότι σε λίγα χρόνια όλοι θα παρακαλάμε να μας πάρουν οπουδήποτε, με οποιοδήποτε μισθό, με οποιοδήποτε ωράριο και με σκυμμένο το κεφάλι.
Έχω ξαναγράψει παλιότερα ότι σε αυτού του είδους την γελοία εκπαίδευση (ρομποτάκια μαθητές, υποδουλωμένους παιδαγωγούς, ξέσκισμα ονείρων, υπερπροσπάθεια για μια θέση στον ΟΑΕΔ κτλ, κτλ) είναι τουλάχιστον άηθες να καβγαδίζουμε για την αριστεία μας και την διάθεση μας για προσφορά.
Συναδελφε..συμφωνω μαζι σου οι γκρινιες μεταξυ μας δεν ωφελουν σε τιποτα..απεναντιας τις διογκωνουν ακομη περισσοτερο..Μιλαμε για το μελλον της πληροφορικης..και δεν μιλαμε καθολου για το μελλον ολοκληρης της εκπαιδευσης..Αν κανουμε μια επιστροφη στο παρελθον θα διαπιστωσουμε γιατι φτασαμε ως εδω.Ξεκιναω με τις συνχωνευσεις σχολειων ..Κατα το υπουργειο εγινε γιατι δεν μπορει ενα σχολειο 30και 40 μαθητων σε ολες τις ταξεις να λειτουργησει σωστα..εως εδω ας πουμε καλα..απο την αλλη ειχαμε αυξηση μαθητων ανα ταξη..Αληθεια ποιος σωστος τεχνοκρατης..θα πιστευε οτι μπορει ενας καθηγητης πληροφορικης εκει που πριν λιγα χρονια μια ταξη ανω των 21 μαθητων θα την εκαναν 2 τμηματα τωρα θα διδαξει ακομη και σε 27 και 30 ατομα και μαλιστα με εξοπλισμο που ολοι αναφερετε..Αρα ο σκοπος ηταν ενας και μοναδικος ..μειωση διορισμων..μειωση προσληψεων αναπληρωτων..Ακουσα τον κυριο υφυπουργο να μιλαει για καταργηση το 1 προς 10 και να κανει διορισμους 10000 εκπαιδευτικων..και τι θα γινει θα λυθει το προβλημα της παιδεις..φυσικα οχι οσο υπαρχουν αυτες οι αλχημειες συνχωνευσεις -αναθεσεις μαθηματων απο κλαδο σε κλαδο κτλ...κτλ θα εχουμε συρικνωση της δημοσιας παιδειας και αυτο θα παρει μπαλλα ολους μας...Α??? ΚΑΙ ΜΕ ΜΙΣΘΟ 600 ΕΥΡΩ ουτε το ενοικιο δηλαδη..Αυτοι συναδελφοι νομιζουν οτι ο δασκαλος στο δημοτικο και ο καθηγητης στο γυμνασιο και στο λυκειο οπως ενας απο αυτους που διδασκουν στο πανεπιστημιο στο αμφιθεατρο μπροστα σε 200 φοιτητες και αναθεμα αν γνωριζουν κανεναν...

Αποσυνδεδεμένος jtsop

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 432
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Σε μια χώρα που υπάρχει μηδενική οργάνωση και ελάχιστες προϋποθέσεις στα πάντα, μπορούμε να κάνουμε κριτική για όλα αλλά ας βλέπουμε και λίγο γύρω μας τι γίνεται.
Το έργο έχει σχεδιασμό από πίσω του, ίσως όχι τον καλύτερο δυνατό (ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο) αλλά υπάρχει σκεπτικό.

Το έργο ακολούθησε την πεπατημένη: ότι να 'ναι όπως να 'ναι.


Έχω διαβάσει κριτική για την επιλογή φορητών έναντι σταθερών υπολογιστών. Να εξοπλιστούν δηλαδή τα σχολικά εργαστήρια πληροφορικής με σύγχρονους ΗΥ.
Μα ο σκοπός δεν είναι να δοθεί η δυνατότητα χρήσης εργαστηρίου ΗΥ σε μια αίθουσα κάθε διδακτική ώρα, αλλά σε δύο ταυτόχρονα ή τρεις. Το έργο θα παραδώσει:
- 1 κινητό εργαστήριο με 10 φορητούς σε κάθε Δημοτικό
- 3 κινητά εργαστήρια με 15 φορητούς (το καθένα) σε κάθε Γυμνάσιο
- 2 κινητά εργαστήρια με 15 φορητούς (το καθένα) σε κάθε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ
μέσω των οποίων δίνεται η δυνατότητα να μετατραπεί σε "εργαστήριο ΗΥ" κάθε διδακτική αίθουσα του σχολείου. Έτσι, αν το σχολείο διαθέτει εργαστήριο, τα χρησιμοποιεί στις αίθουσες, αν διαθέτει εργαστήριο με παλιούς ή χαλασμένους σταθερούς, τους αντικαθιστά με ένα από τα κινητά εργαστήρια, ενώ αν δεν διαθέτει αίθουσα εργαστηρίου (όπως αναφέρει κατ'επανάληψη ο perastikos_kav) τα χρησιμοποιεί στις αίθουσες διδασκαλίας.

Στις προδιαγραφές του έργου είναι ότι οι υπολογιστές πάνε όλοι μαζί και δεν πηγαίνει ένας από εδώ και άλλος από εκεί.


Ο χρόνος προετοιμασίας δεν είναι όσος γράφετε: τα φορητά φορτίζονται στο ερμάριο, και απλά τα μεταφέρουμε στην αίθουσα και τα ανοίγουμε (χωρίς καλώδια ρεύματος ή ακόμα και χωρίς ποντίκια αν θέλετε).

Πως κουβαλάς 10 υπολογιστές χωρίς ερμάριο, στη μασχάλη; Και που τα βάζεις; Στα θρανία που δεν υπάρχει αρκετός χώρος για να δουλέψουν οι μαθητές;


Το ερμάριο διαθέτει wifi switch και έτσι "μοιράζει" διαδίκτυο (εφόσον χρειάζεται πρόσβαση στο διαδύκτιο και δεν θα δουλέψετε κάποιο προ-φορτωμένο λογισμικό). Είναι η αίθουσα σε όροφο; Μεταφέρουμε μόνο το wifi switch μαζί με τους φορητούς.
Δεν έχει η αίθουσα πρίζα δικτύου; Κανένα θέμα, μαζί με τα διαδραστικά συστήματα έχει υπολογιστεί και δικτύωση όλων των αιθουσών του σχολείου.

Το switch είναι ενσωματωμένο στο ερμάριο (στις περισσότερες υλοποιήσεις) και δεν είναι αποσπώμενο. Επιπλέον επειδή είναι μέσα σε μεταλλικό κλωβό (κλωβός Faraday) η εμβέλεια του είναι της τάξης των 4-5 μέτρων.


Ταυτόχρονα έχουν ξεκινήσει έργα που θα μεγιστοποιήσουν την αξία του μεγάλου: εντατικοποιούνται οι επιμορφώσεις σχετικά με τη χρήση διαδραστικού πίνακα, ενώ προχωρά η αναβάθμιση της ταχύτητας σύνδεσης με το διαδίκτυο. Παράλληλα εμπλουτίζεται το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών με ψηφιακό (διαδραστικό) υλικό, ενώ λειτουργεί πλατφόρμα που θα φιλοξενεί ψηφιακό υλικό για όλες τις ειδικότητες ώστε να μπορούμε να αξιοποιούμε υλικό που έφτιαξαν και χρησιμοποίησαν συνάδελφοι.
Για να επιστρέψω στην επιλογή φορητού vs σταθερού, σαφώς υπάρχουν επιχειρήματα και από τις δυο πλευρές, αλλά αναλογιστείτε:
- την ποιότητα των "συναρμολογούμενων" σταθερών που έχουν έρθει κατά καιρούς στα σχολεία σε σχέση με την ποιότητα των φορητών που κατά τεκμήριο είναι γνωστών κατασκευαστών.
- τη δυνατότητα χρήσης που δίνουν στους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων σε σχέση με αυτά που ξέρουμε πως λειτουργούν σε συγκεκριμένη αίθουσα (εργαστήριο)
- τις επιλογές που μπορούμε να κάνουμε: στο Γυμνάσιο με 45 φορητούς, καλύπτουμε 3x15 ή 1x30 + 1x15 ή 2x22 ή όποιο συνδυασμό χρειαστεί. Με τους σταθερούς απλά δεν γίνεται αυτό.
- την ευκολία μεταφοράς σε περίπτωση προβλήματος.

Αν είχε γίνει μια σωστή μελέτη θα μπορούσαν να είχαν εξεταστεί πολλές λύσεις, όπως πχ οθόνες-υπολογιστές ή μίνι PC με 2-3 αίθουσες υπολογιστών εκτός του εργαστηρίου πληροφορικής. 


Καλή είναι η κριτική αλλά θα περίμενα να έχετε ρίξει μια ματιά στις διακηρύξεις πριν, ώστε να έχει και κάποια ουσία αυτή.
Φιλικά...

Η προκήρυξη ήταν για τα μπάζα :) Δες τα σχόλια που είχαν γίνει από ΕΛΛΑΚ, ΠΕΚΑΠ και άλλους.

Αποσυνδεδεμένος soch

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 566
  • Φύλο: Άντρας
  • Για να δούμε τι θα δούμε...
    • Προφίλ
Το έργο ακολούθησε την πεπατημένη: ότι να 'ναι όπως να 'ναι.
Άποψή σου. Φαντάζομαι πως γνωρίζεις από κοντά τα πράγματα...
Στις προδιαγραφές του έργου είναι ότι οι υπολογιστές πάνε όλοι μαζί και δεν πηγαίνει ένας από εδώ και άλλος από εκεί.
Στις προδιαγραφές του έργου είναι η παράδοση π.χ. 45 φορητών σε ένα Γυμνάσιο (ως 3 κινητά εργαστήρια). Δεν είναι πως θα αξιοποιηθούν καλύτερα εντός του Γυμνασίου αυτού.
Πως κουβαλάς 10 υπολογιστές χωρίς ερμάριο, στη μασχάλη; Και που τα βάζεις; Στα θρανία που δεν υπάρχει αρκετός χώρος για να δουλέψουν οι μαθητές;
Όταν θα χρειαστεί να το κάνεις, είμαι σίγουρος πως θα βρεις τις λύσεις. Αλλιώς ρίξε μια ματιά πως θα το κάνουν οι άλλοι να αντιγράψεις ιδέες.
Το switch είναι ενσωματωμένο στο ερμάριο (στις περισσότερες υλοποιήσεις) και δεν είναι αποσπώμενο. Επιπλέον επειδή είναι μέσα σε μεταλλικό κλωβό (κλωβός Faraday) η εμβέλεια του είναι της τάξης των 4-5 μέτρων.
Τι λες; Νόμιζα πως ξέρεις τα πράγματα καθώς είσαι μέσα. Τέλος πάντων, έχω υπόψη μου πως το switch είναι μέσα και η κεραία απέξω. Μαγικό;
Αν είχε γίνει μια σωστή μελέτη θα μπορούσαν να είχαν εξεταστεί πολλές λύσεις, όπως πχ οθόνες-υπολογιστές ή μίνι PC με 2-3 αίθουσες υπολογιστών εκτός του εργαστηρίου πληροφορικής. 
Είπαμε, είσαι μέσα, οπότε γνωρίζεις πως δεν εξετάστηκαν άλλες λύσεις.
Η προκήρυξη ήταν για τα μπάζα :) Δες τα σχόλια που είχαν γίνει από ΕΛΛΑΚ, ΠΕΚΑΠ και άλλους.
Αυτοί που σχολίασαν, έχουν γράψει προκηρύξεις; Τεχνικές προδιαγραφές; Τι θες να σχολιάσω; Το επιχείρημα πως πρέπει ναναι όλα ελεύθερα λογισμικά για να μη βγάλει χρήματα η Microsoft και το κεφάλαιο; Και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στον κάλαθο των αχρήστων;

Σε παρακαλώ, είπαμε ανοικτό μυαλό, εκπαιδευτικοί είμαστε.
Φιλικά...
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 02, 2014, 01:40:32 μμ από soch »
Σωκράτης

Αποσυνδεδεμένος jtsop

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 432
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Προφανώς μιλάμε για διαφορετική προκήρυξη. Μπορείς να μου στείλεις κάποιον σύνδεσμο;

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
συμφωνώ απόλυτα με soch

προσωπικά έχω εμπιστοσύνη στον Έλληνα εκπαιδευτικό ότι μπορεί να βρει λύσεις και στο δυσκολότερο πρόβλημα
από την στιγμή που το hardware θα έρθει από εκεί και πέρα με σωστή συνεργασία μπορεί να αντιμετωπιστούν τα πάντα

το ότι σε κάποιες περιπτώσεις θα πρέπει να φαγωθεί κάποιος χρόνος αυτό δεν ακυρώνει την προσπάθεια.
Το ότι δεν υπάρχουν αίθουσες αυτό δεν είναι πρόβλημα του έργου αλλά του σχολείου. Μια ιδέα είναι να μετακινούνται από τις αίθουσες τους τα παιδιά, κάποιοι θα ξεβολευτούν σίγουρα, άλλωστε γιαυτό λέω συνεργασία.
Επίσης εφόσον υπάρχει πρόβλημα χρόνου στησίματος να απαλλαχθεί ο συνάδελφος από τις εφημερίες.

Ξαναλέω ότι για όλα υπάρχουν λύσεις, μπορεί να μην βρεθούν οι καλύτερες αλλά να μην πυροβολούμε το έργο για θέματα που αφορούν εμάς (όλο το σύλλογο).

Φιλικά...

Αποσυνδεδεμένος soch

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 566
  • Φύλο: Άντρας
  • Για να δούμε τι θα δούμε...
    • Προφίλ
Προφανώς μιλάμε για διαφορετική προκήρυξη. Μπορείς να μου στείλεις κάποιον σύνδεσμο;

Κινητά εργαστήρια Α φάση

Διαδραστικά συστήματα Α φάση
Σωκράτης

Αποσυνδεδεμένος perastikos_kav

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2181
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Στην ουσία Σωκράτη αναφέρεις το φορητό εργαστήριο ως επικουρικό στο "Σταθερό εργαστήριο". Εμένα η ένσταση μου είναι πως αυτή τη στιγμή στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχουν λειτουργικά σταθερά εργαστήρια, επειδή έχουν περάσει πολλά χρόνια από την τελευταία φορά που το υπουργείο εφοδίασε μαζικά τα σχολεία με η/υ. Πχ φέρνοντας την εικόνα των σχολείων που πέρασα (γυμνάσια και ΕΠΑΛ) θα προτιμούσα ένα φορητό εργαστήριο λιγότερο, αλλά ταυτόχρονα ένα σταθερό εργαστήριο. Για έναν συνάδελφο (φυσικό, μαθηματικό, φιλόλογο) που μπορεί να θέλει να το χρησιμοποιήσει μια φορά την εβδομάδα είναι καλή λύση. Για τον πληροφορικό, ο οποίος κατά μέσο όρο θα διδάξει 4-5 διδακτικές ώρες ημερησίως, είναι καταστροφή. Σε πέντε σχολεία γνωρίζω ότι υπάρχει το φορητό εργαστήριο και στα 3 από αυτά δεν χρησιμοποιούνται οι υπολογιστές ως εργαστήριο, αλλά έχουν "τεμαχιστεί", ενώ στα άλλα δύο χρησιμοποιούνται ως σταθερό εργαστήριο, ελλείψει κανονικού εργαστηρίου. Αυτό το μικρό δείγμα από μόνο του δείχνει ότι ένα σταθερό εργαστήριο θα είχε καλύτερο αποτέλεσμα. Στην ουσία η ένσταση μου είναι τι να το κάνω το βούτυρο αν δεν έχω ψωμί να το αλείψω. Όταν διάβασα το ποσό των 150 εκ ευρώ για τα φορητά εργαστήρια, ενώ παρακαλάμε κάθε χρόνο δημόσιες υπηρεσίες και επιχειρήσεις να μας χαρίσουν υπολογιστές δεκαετίας και βάλε για να προσθέσουμε κανένα μηχάνημα που δουλεύει στο εργαστήριο καταλαβαίνεις πως νιώθουμε γι' αυτή τη μεγάλη αντίφαση.Στο σχολείο έχουμε διαδραστικό πίνακα με ολοκαίνουριο υπολογιστή (πήγαινε πακέτο στο πρόγραμμα), δεν έχει χρησιμοποιηθεί ούτε μια φορά στα δύο χρόνια από τους δασκάλους, αλλά εγώ παρακαλώ γνωστούς από τα ΤΕΙ και από επιχειρήσεις να μας δωρίσουν έναν καλό σταθερό για να τον κάνω ubuntu server και να δουλέψω με τερματικά στο εργαστήριο, γιατί τα συστήματα όλα έχουν 128 και 256 mbytes μνήμης (ίσως καλύτερα να το κάνουμε μουσείο). Επίσης εντάξει επειδή οι προδιαγραφές μιλάνε για διάρκεια μπαταρίας έξι ώρες δεν σημαίνει ότι συμβαίνει και στην πράξη. Να μην αναφέρω το πόσο εύκολα γίνονται ατυχήματα με το να στήνεις κάθε φορά 10 ή 15 φορητούς σε διαφορετική τάξη

Αποσυνδεδεμένος sliver

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 860
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
να συμπληρωσω ενδεικτικα 2 πραγματακια:

1) η πλειοψηφια των μεγαλων σχολειων ειναι τουλαχιστον με 1 οροφο και ασανσερ ανυπαρκτο ή ανενεργο. αρα το ερμαριο θα μενει καθηλωμενο... (μη μου πειτε θα το μεταφερουν οι 2 πιο μπρατσωμενοι καθηγητες)

2)μετα απο 3-4 χρονακια που θα τα "φτυσουν" οι μπαταριες των λαπτοπ, τι θα γινει; θα κουβαλαμε πολυμπριζα και φορτιστες ή θα παραγγελνουμε κινεζικες μπαταριες για να ξαναχαλασουν μετα απο μηνες;
We are so many...

Αποσυνδεδεμένος perastikos_kav

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2181
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
συμφωνώ απόλυτα με soch

προσωπικά έχω εμπιστοσύνη στον Έλληνα εκπαιδευτικό ότι μπορεί να βρει λύσεις και στο δυσκολότερο πρόβλημα
από την στιγμή που το hardware θα έρθει από εκεί και πέρα με σωστή συνεργασία μπορεί να αντιμετωπιστούν τα πάντα

το ότι σε κάποιες περιπτώσεις θα πρέπει να φαγωθεί κάποιος χρόνος αυτό δεν ακυρώνει την προσπάθεια.
Το ότι δεν υπάρχουν αίθουσες αυτό δεν είναι πρόβλημα του έργου αλλά του σχολείου. Μια ιδέα είναι να μετακινούνται από τις αίθουσες τους τα παιδιά, κάποιοι θα ξεβολευτούν σίγουρα, άλλωστε γιαυτό λέω συνεργασία.
Επίσης εφόσον υπάρχει πρόβλημα χρόνου στησίματος να απαλλαχθεί ο συνάδελφος από τις εφημερίες.

Ξαναλέω ότι για όλα υπάρχουν λύσεις, μπορεί να μην βρεθούν οι καλύτερες αλλά να μην πυροβολούμε το έργο για θέματα που αφορούν εμάς (όλο το σύλλογο).

Φιλικά...

Ο χρόνος για μένα ακυρώνει την προσπάθεια. Όποιος έχει παρακολουθήσει σεμινάρια διαχείρισης τάξης, γνωρίζει ότι μία από τις μεγαλύτερες πηγές θορύβου και αταξίας είναι η "καθυστέρηση" στην έναρξη του μαθήματος και στην οργάνωση της τάξης. Δηλαδή πρέπει οι μαθητές να "μπαίνουν εν ηρεμία" στην τάξη και όταν μπαίνουν όλα να είναι "έτοιμα". Στο σταθερό εργαστήριο λοιπόν έχω κλειδωμένη την πόρτα και πάντα πιάνω την κουβέντα στα παιδιά πριν μπούνε μέσα. Λέω κάποιο αστειάκι, φροντίζω να πάψουν οι φωνές, τα σκουντήματα και τα τσιμπήματα και να μπαίνουν σε ψυχολογία τάξης. Επίσης φροντίζω ότι χρειάζεται για τη διδακτική ώρα που θα ακολουθήσει να είναι έτοιμο (εικόνες ή βίντεο στους κατάλληλους φακέλους, συγκεκριμένη ιστοσελίδα ανοιχτή, φύλλο εργασίας μπροστά από κάθε η/υ). Όταν εγώ θα γίνομαι ο αχθοφόρος της υπόθεσης και θα πρέπει να προλάβω στο διάλειμμα να μαζέψω τους φορητούς στο ερμάριο να μεταφέρω το ερμάριο στην επόμενη τάξη, να τους στήσω και να είναι όλα έτοιμα, τότε μπαίνουμε σε έναν αντιπαιδαγωγικό μόνιμο αγώνα δρόμου. Να μην βάλω το ερώτημα, τι γίνεται αν έχω εφημερία; τελειώνω το μάθημα και πιο νωρίς ενώ ήδη το έχω αρχίσει και τρέχω να αφήσω το ερμάριο στο γραφείο και μετά ξανατρέχω; εγώ λοιπόν το μάθημα μου το απολαμβάνω, η τάξη είναι ευχαρίστηση για μένα και δεν έχω διάθεση να μετατρέψω το μάθημα σε έναν ανελέητο αγώνα δρόμου, όπου θα σέρνω ερμάρια και θα κάνω διαγωνισμό ποιος θα στήσει γρηγορότερα τους η/υ; δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί εγκαταλείφτηκε η υποστήριξη των σταθερών εργαστηρίων για χάρη των φορητών εργαστηρίων και δεν ξέρω αν υπάρχει ανάλογο παράδειγμα σε άλλη χώρα.

Αποσυνδεδεμένος larjohn

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 384
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ86
    • Προφίλ
Ο χρόνος για μένα ακυρώνει την προσπάθεια. Όποιος έχει παρακολουθήσει σεμινάρια διαχείρισης τάξης, γνωρίζει ότι μία από τις μεγαλύτερες πηγές θορύβου και αταξίας είναι η "καθυστέρηση" στην έναρξη του μαθήματος και στην οργάνωση της τάξης. Δηλαδή πρέπει οι μαθητές να "μπαίνουν εν ηρεμία" στην τάξη και όταν μπαίνουν όλα να είναι "έτοιμα". Στο σταθερό εργαστήριο λοιπόν έχω κλειδωμένη την πόρτα και πάντα πιάνω την κουβέντα στα παιδιά πριν μπούνε μέσα. Λέω κάποιο αστειάκι, φροντίζω να πάψουν οι φωνές, τα σκουντήματα και τα τσιμπήματα και να μπαίνουν σε ψυχολογία τάξης. Επίσης φροντίζω ότι χρειάζεται για τη διδακτική ώρα που θα ακολουθήσει να είναι έτοιμο (εικόνες ή βίντεο στους κατάλληλους φακέλους, συγκεκριμένη ιστοσελίδα ανοιχτή, φύλλο εργασίας μπροστά από κάθε η/υ). Όταν εγώ θα γίνομαι ο αχθοφόρος της υπόθεσης και θα πρέπει να προλάβω στο διάλειμμα να μαζέψω τους φορητούς στο ερμάριο να μεταφέρω το ερμάριο στην επόμενη τάξη, να τους στήσω και να είναι όλα έτοιμα, τότε μπαίνουμε σε έναν αντιπαιδαγωγικό μόνιμο αγώνα δρόμου. Να μην βάλω το ερώτημα, τι γίνεται αν έχω εφημερία; τελειώνω το μάθημα και πιο νωρίς ενώ ήδη το έχω αρχίσει και τρέχω να αφήσω το ερμάριο στο γραφείο και μετά ξανατρέχω; εγώ λοιπόν το μάθημα μου το απολαμβάνω, η τάξη είναι ευχαρίστηση για μένα και δεν έχω διάθεση να μετατρέψω το μάθημα σε έναν ανελέητο αγώνα δρόμου, όπου θα σέρνω ερμάρια και θα κάνω διαγωνισμό ποιος θα στήσει γρηγορότερα τους η/υ; δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί εγκαταλείφτηκε η υποστήριξη των σταθερών εργαστηρίων για χάρη των φορητών εργαστηρίων και δεν ξέρω αν υπάρχει ανάλογο παράδειγμα σε άλλη χώρα.

Γιατί είμαστε κορόιδα!

Με τα 7 χιλιάρικα που είχαν δοθεί την πρώτη χρονιά τουλάχιστο, όταν έτρεξα το διαγωνισμό, θα μπορούσαν να είχαν αγοραστεί 20 σταθεροί με πολύ καλές προδιαγραφές και επεκτασιμότητα. Ουσιαστικά από ένα εργαστήριο σε κάθε όροφο. Αντ' αυτού προτιμήθηκαν οι φορητοί, με όλες τις συνέπειες σε χρόνο ζωής, μη επεκτασιμότητα, ακτινοβολία κλπ. Και άκουσον, άκουσον, ο διαγωνισμός ήταν μειοδοτικός. Αντί δηλαδή να αξιοποιήσουμε όλα τα χρήματα του έργου, φροντίσαμε να πάρουμε όσο λιγότερα γινόταν από την επιδότηση!!!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159615
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 444
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 395
Σύνολο: 408

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.064 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.