0 μέλη και 5 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Φαντάζομαι, οτι ο συνάδελφος αναφέρεται στο ότι όταν πριμοδοτούνται μεταπτυχιακά, πχ στην εκπαίδευση ενηλίκων, γίνεται ένα σαφάρι απόκτησής τους από τους ενδιαφερόμενους να εργαστούν στα σδε, των οποίων μετρά η προϋπηρεσία (κακώς κατά τη γνώμη μου) στην τυπική, αλλά και στα προγράμματα της ΔΒΜ/ενηλίκων, των οποίων η προϋπηρεσία προσμετράται στα σδε και τούμπαλιν. Κι όταν το μεταπτυχιακό στην εκπ/ση ενηλ. ή το πτυχιακό πρόγραμμα σπουδών το αντίστοιχο στελεχώνεται με κλήρωση ή με κλήρωση/μέσο, χωρίς εξετάσεις και αξιολόγηση, τότε είναι πόλος έλξης για χιλιάδες ανέργους εκπ/κούς, που νομίζουν ότι βλέπουν φως στο τούνελ και βλέπουν το τυρί της μοριοδότησης στην τυπ. εκπ/ση(=ενδεχόμενη μονιμοποίση/αναπλήρωση) στη φάκα. Και οι περισσότεροι από αυτούς, πιστεύω, ότι θα αναθέσουν επί πληρωμή τα γνωστά κέντρα να τους γράψουν τις εργασίες ή να τους βοηθήσουν. Μετά είναι και τα σεμινάρια στην εκπ/ση ενηλίκων, δια βίου, διαδικτυακά και δε συμμαζεύεται, τα οποία τα κάνουν και φορείς ιδιωτικοί, που η λογική μου λέει ότι στο δίνουν με κούριερ. Αλλά και τα πανεπιστήμια έτσι στο δίνουν στην ουσία, αφού το πληρώνεις, χωρίς πχ να σε εξετάζουν στο τέλος στην ύλη που υποτίθεται ότι διάβασες. Εξαίρεση, αποτελεί κατά τη γνώμη μου το ΕΑΠ Κύπρου, που είναι πολύ πιο αυστηρό από το ελλ. ΕΑΠ, στο οποίο κάνει μεταπτυχιακό φίλη μου και της έχει βγει το λάδι. Αλλά και πάλι παζάρι γίνεται κι εδώ, με την έννοια της εκμετάλλευσης της ανεργίας. Δηλ. κανείς από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ κι άλλους φορείς που δίνουν δουλειά στην εκπ/ση ενηλίκων ή φορείς προγραμμάτων στη διαπολιτισμική εκπ/ση δε σε διαβεβαιώνουν, ότι θα σου δίνουν δουλειά για πάντα, άρα ότι αξίζει τον κόπο να πληρώσεις όλα αυτά τα χρήματα. Αν το κάνει κανείς για να αυτοβελτιωθεί, αλλάζει το πράγμα, αλλά πόσοι είναι αυτοί; Οι περισσότεροι πληρώνουν και παίρνουν το χαρτί. Κι αυτό το ξέρουν οι αποπάνω, αλλά επίτηδες αφήνουν τα πράγματα ως έχουν, γιατί στο κάτω κάτω αυτούς που είναι να πάρουν, θα τους πάρουν, δε θα απορροφήσουν όλους τους προσοντούχους. Όταν φτάσει η στιγμή που τύποις όλοι θα έχουν την ίδια μοριοδότηση, θα βάλουν ένα άλλο κριτήριο και πάλι θα αρχίσει το σαφάρι ή θα προσλάβουν με κοινωνικά κριτήρια, κτλ. Ή θα βάλουν έναν τύπο ΑΣεπ και θα ξεχωρίσει η ήρα από το σιτάρι, πράγμα που θα μπορούσε να είχε θεσπιστεί νωρίτερα. Αλλά έτσι δε θα σε αφαίμαζαν κάθε τρεις και λίγο, για να προσληφθείς δήθεν και να πληρώνεις και ασφαλεια από πάνω. Αφού οι χιλιάδες Έλληνες εκπ/κοί έχουν κάλο και δεν ασχολούνται με κάτι άλλο, γιατί να μην τους έχουμε εξαθλιωμένους κι ό,τι τους δίνουμε από τη μια να το παίρνουμε από την άλλη; Αφού στο τέλος θα το κόψουμε το πρόγραμμα, μήπως είναι πουθενά γραμμένο το αντίθετο; Κι ας τους μείνουν τα σεμινάρια. Τα ήθελαν και τα έπαθαν. Εγώ, ευτυχώς το αντιλήφθηκα, νωρίς και πέρυσι αρνήθηκα και σδε και οδυσσέους και εργάστηκα σε σχολείο της ομογένειας, με πληρωμένα τα πάντα και μισθό. Όταν εργαζόμουν στον οδυσσέα, ο ίδιος μισθός μου έβγαινε μηνιαίως κι από τα χρήματα αυτά (τα υποτιθέμενα, αφού αργούν να πληρώσουν) πλήρωνα ασφάλεια, ενοίκιο ή μετακίνηση (έκανα πράγματι πλούσιο το κτελ της περιοχής, κτλ), διαβίωση. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά 3000 περίπου, που θα έπρεπε λογικά να πληρωθούν εντός του 2014, πληρώθηκαν το 2015 και ενώ με πήραν με πρόγραμμα του οαεδ σε μουσείο σε νησί, δε θα πάω, γιατί έχει ικα και θα φορολογηθώ για το τριχίλιαρο, αντι με το καθεστώς του μπλοκάκια/μισθωτού, ως ελεύθερος επαγγελματίας (1200 ευρώ).Συνοψίζοντας, θεωρώ ότι θα πρέπει (αν και δε με συμφέρει, είμαι χαμηλά στον πίνακα) τα σδε να στελεχώνονται από αναπληρωτές, και να τους επιμορφώνει κατά τη διάρκεια της χρονιάς το υπουργείο. Να μην προσμετρώνται σεμινάρια από ιδιωτικούς φορείς (και στην ειδική/διαπολιτισμική εκπ/ση το ίδιο).
Στο ΣΔΕ που ήταν μια φίλη μου, δε γινόταν ουσιαστική δουλειά. Το κρατάγανε με αλβανίδες, που παράλληλα πηγαίνανε στο πρόγραμμα οδυσσέας και δεν ξέρανε ελληνικά, για να παρακολουθήσουν κι έτσι τους δίνανε τα χαρτιά. Το θέμα είναι απλώς να κρατηθεί το σχολείο, για να βολεύονται διευθυντές/μόνιμοι. Δεν σκέφτονται, ότι όταν στην ουσία χαρίζουν το χαρτί, αναβαθμίζουν τα προσόντα κάποιων είτε Ελλήνων/είτε αλλοδαπών χωρίς αντίκρυσμα σε ικανότητες με ένα πτυχίο ισότιμο στην αγορά εργασίας στο δημόσιο/ιδιωτικό τομέα του αντιστοίχου, που δίνει η 9ετής φοίτηση, χωρίς τον ίδιο φόρτο εργασίας. Εντωμεταξύ, ο απόφοιτος του σδε, που θελει να πάει στο λύκειο, θα δυσκολευτεί να παρακολουθήσει μαθήματα, που δεν έχει διδαχθεί, πχ αρχαία, κτλ, αν επιθυμεί κιόλας να δώσει. Εγώ, θεωρώ, ότι πρεπει να αναβαθμιστεί το πρόγραμμα σπουδών, αλλιώς να μην είναι ισότιμα τα διπλώματα. Η άποψή μου είναι ότι θα πρέπει τα σδε να είναι σαν τα εσπερινά στο ωράριο, αλλά να είναι αποκλειστικά και μόνο για ενήλικες και τα μαθήματα να γίνονται με τεχνικές εκπαίδευσης για ενήλικες. Αλλιώς θα προκύψουν διχόνοιες ανάμεσα στον κόσμο, όπως και συμβαίνει.
Πολύ ρηχή ανάλυση.Προφανώς και δεν κάνεις τα ίδια πράγματα που κάνεις στο κλασικό γυμνάσιο. Ούτως ή άλλως το ένα διαρκεί 2 χρόνια και το άλλο 3. Αυτό σημαίνει ότι δεν γίνεται δουλειά? Εγώ πάντως έδειχνα σε έναν κυριούλη πώς να κρατά το ποντίκι στον υπολογιστή (δεν είχε πιάσει ποτέ) και νομλιζω ότι κάτι ήταν και αυτό.Πιστεύεις ότι δεν πρέπει να δίνεται μία δεύτερη ευκαιρία σε κάποιους? Δεν θα κερδίσουν 5 πράγματα? Είτε είναι Έλληνες, είτε αλλοδαποί, είτε ρομά, είτε οτιδήποτε? Πιστεύεις ότι σε όλη την Ευρώπη που εφασμόζεται ο θεσμός είναι για να μην χάσουν οι διευθυντές τις θέσεις τους? Και αν δεν υπήρχαν οι μόνιμοι δεν θα έιχαν θέσεις?Το πρόβλημα είναι αν είναι ισότιμο το απολυτήριο γυμνασίου? Σιγά το σπουδαίο πτυχίο!!! Κανά δύο στους 100 μαθητές θα συνεχίσουν στο λύκειο αλλά και αυτοί θα πάνε είτε ΟΑΕΔ είτε σε κανένα νυχτερινό ΕΠΑΛ. Κέρδος θα είναι και αυτό γιατί έβαλες έναν άνθρωπο να κυνηγήσει το όνειρό του. Γι αυτό το λένε δεύτερη ευκαιρία.
Ερχεται η ώρα που εγώ και ο niteulf θα συμφωνήσουμε! Ετσι ακριβώς είναι. Βασικά ειναι προφανές εδω ότι υπάρχει έλλειψη βασικών γνωσεων και κυρίως των στόχων ιδρυσης των ΣΔΕ και της φιλοσοφίας τους.
Σε πολλά συμφωνούμε φούφουτε... Απλά δεν το είχες καταλάβει
Απλά έχουμε μάλλον άλλη οπτική θα έλεγα καλύτερα.
Αυτό συμβαίνει σε όλους. Αρκεί να υπάρχει καλή προαίρεση...Είναι καλό πάντως που έχεις γνώσεις και τεκμηριώνεις την άποψή σου. Άσχετα αν συμφωνώ σε όλα ή όχι.
Νομίζω ότι δεν είναι τόσο απλός ο υπολογισμός...Θυμηθείτε την επισήμανση: "Η προϋπηρεσία των ωρομισθίων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας υπολογίζεται μέχρι το ήμισυ του υποχρεωτικού ωραρίου του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού του οικείου κλάδου". Θα πρέπει να δείτε μήπως κάποιους μήνες ξεπερνάνε οι ώρες σας το ταβάνι.Και εμένα μου κόπηκαν έτσι 2 μόρια.
Απο φετος και περα θα ασφαλιζει δλδ?Μια χαρα...
Αν είναι να γίνουν τα πράγματα σωστά, κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να μη μοριοδοείται η ανεργία. Γνωστή μου, η οποία εργαζόταν στο πρόγραμμα οδυσσέας, και μάλιστα με διπλά τμήματα 3/μέρες την εβδομάδα, παρακάπτοντας τη σειρά των εκπαιδευτών (κι όταν την ρωτούσαν οι υπόλοιποι πού είναι ή σε ποιο χώρο έκανε μάθημα, έκανε την πάπια κι άλλαζε θέμα ή έκανε ότι βιάζεται και δεν μπορεί να μιλήσει), κι έφτασε τις 1000+ ώρες μέσα σε 10 μήνες, χωρίς ΤΕΒΕ κι έξοδα, με 19/ώρα, δεν έκοβε την κάρτα και από το 2013 ως 2014, που δούλευε, μάζευε συγχρόνως μόρια από ανεργία. Και με τα μόρια αυτά ("ανεργία" - γιαλαντζί; εμπειρία) ήταν κι από τους πρώτους (1-15) στην προκ. των σδε στην Πελοπόννησο κι αργότερα πρώτη και δεύτερη σε προκήρυξη για υπεύθυνη σε ΚΔΒΜ. Και το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, παρόλο που είχε δεχτεί παράπονα, για το ότι η εν λόγω εκπαιδεύτρια ενήργησε με αυτόν τον τρόπο, έκανε τον κουφό. Δεν μπορούσε να δει, ότι τον καιρό που υποτίθεται ότι ήταν άνεργη (προκήρυξη ΣδΕ/Κδβμ) και παρουσίαζε σχεδόν 24 μήνες ανεργία, εργαζόταν ή ειχε εργαστεί σε πρόγραμμα του ίδιου φορέα, άρα θα έπρεπε ή να μην εμφανίζει καθόλου μόρια από ανεργία ή να εμφανίζει το πολύ μέχρι 5 ας πούμε; Κι αφού το ΙΝΕΔΙΒΙΜ (γιατί άραγε;) δεν εκανε τίποτα, συνεχίστηκε το ίδιο βιολί, κι η εν λόγω κοπέλα είναι σχεδόν 2 χρόνια και στα κδβμ.Δηλ. έφαγε τη θέση άλλων "νόμιμων" κι από δω και πέρα σε όλες τις προκηρύξεις θα είναι πρώτη με ανεργία ή χωρίς.
Μα συνάδελφοι, σε διαζευκτικό ερώτημα απαντάτε με όχι; Σε ποιο από τα δύο σκέλη πάει; Ούτε θα ανανεωθούν οι συμβάσεις ούτε θα βγει προκήρυξη; Πάντως κάτι μου λέει, ότι αν βγει προκήρυξη, θα έχουμε ρεκόρ αιτήσεων φέτος. Μαρκ μάι γουόρντς που λένε και στην Άνω Αχλαδιά
Φαίνεται ότι δεν έχεις άμεση σχέση με τα ΣΔΕ αλλά έμμεση (από φήμες). Τα ΣΔΕ είναι αποκλειστικά για ενήλικες και χρησιμοποιούνται τεχνικές ενηλίκων και βιωματική μάθηση γι'αυτό και το αναλυτικό πρόγραμμα δε μπορεί να είναι ίδιο με του συμβατικού σχολείου ούτε θα ικανοποιεί τους στόχους ίδρυσης των ΣΔΕ. Το μετά είναι θέμα προσωπικό όπως σε όλα-πόσο θα διαβάσει να τελειώσει και το λύκειο ο εκπαιδευόμενος. Σαφώς είναι δύσκολο να δώσει Πανελλήνιες σε Θεωρητική χωρίς αρχαία αλλά μιλάμε για ελάχιστο κόσμο που ενδιαφέρεται για κάτι τέτοιο. Επίσης το να διδάξεις κάτι δε σημαίνει ότι ο άλλος θα το μάθει-γι αυτό μιλάω για προσωπικό κόπο και διάβασμα. Είναι μείον αυτό όντως αλλά το πρόγραμμα καλύπτει ακριβώς τις 8 βασικές δεξιότητες που απαιτούνται από την Ευρωπαική Ενωση (Πολυγραμματισμοί) για τη μείωση του αναλφηβητισμού με την ευρεία και πιο σύγχρονη έννοια. Οποιος δε γνωρίζει αυτά τα βασικά μάλλον έχει δρόμο ακόμη στην εκπαίδευση ενηλίκων. Λες ότι θες να εφαρμόσεις πρόγραμμα τυπικής σε τυπική Ενηλίκων ενώ παράλληλα λες να υπάρχουν μόνο ενήλικες στα σχολεία και να διδάσκονται με μεθόδους ενηλίκων...ισχύει ήδη αυτό το τελευταίο-μήπως μπερδεύεσαι με άλλη δομή; Αρα δε γνωρίζεις όπως απαιτείται ότι στηριζόμαστε και σεβόμαστε στην προυπάρχουσα γνώση των εκπαιδευομένων πάνω στην οποία χτίζουμε (κονστρακτιβισμός) και προσπαθούμε να αλλάξουμε τη στάση τους όπου απαιτείται (μετασχηματισμός). Στα ΣΔΕ η κύρια δεξιότητα που καλούνται να αποκτήσουν οι εκπαιδευόμενοι είναι να- μάθουν- πώς -να- μαθαίνουν όχι στείρα γνώση άσχετη με την καθημερινη τους ζωή. Στο σημείο αυτό οφείλω να σημειώσω ότι όλα αυτά τα γράφει και στην ύλη για την πιστοποίηση εκπαιδευτών ενηλίκων πράγμα που καθιστά την επάρκεια απαραίτητη καθώς μιλάμε για ενήλικες εκπαιδευομένους...Οποιος είχε δώσει και να μην τα θυμάται λεπτομερώς κάτι θα θυμάται από ολα αυτά που λέω σίγουρα-τουλάχιστον θα έχει μια ιδέα για όσα μιλάμε.
Πολύ ρηχή ανάλυση.Προφανώς και δεν κάνεις τα ίδια πράγματα που κάνεις στο κλασικό γυμνάσιο. Ούτως ή άλλως το ένα διαρκεί 2 χρόνια και το άλλο 3. Αυτό σημαίνει ότι δεν γίνεται δουλειά? Εγώ πάντως έδειχνα σε έναν κυριούλη πώς να κρατά το ποντίκι στον υπολογιστή (δεν είχε πιάσει ποτέ) και νομίζω ότι κάτι ήταν και αυτό. Του άρεσε η πρώτη επαφή με υπολογιστή και ένοιωσα και γω καλά με την προσπάθειά του.Πιστεύεις ότι δεν πρέπει να δίνεται μία δεύτερη ευκαιρία σε κάποιους? Δεν θα κερδίσουν 5 πράγματα? Είτε είναι Έλληνες, είτε αλλοδαποί, είτε ρομά, είτε οτιδήποτε? Πιστεύεις ότι σε όλη την Ευρώπη που εφασμόζεται ο θεσμός είναι για να μην χάσουν οι διευθυντές τις θέσεις τους? Και αν δεν υπήρχαν οι μόνιμοι δεν θα έιχαν θέσεις ? ? ? ?Το πρόβλημα είναι αν είναι ισότιμο το απολυτήριο γυμνασίου? Σιγά το σπουδαίο πτυχίο!!! Κανά δύο στους 100 μαθητές θα συνεχίσουν στο λύκειο αλλά και αυτοί θα πάνε είτε ΟΑΕΔ είτε σε κανένα νυχτερινό ΕΠΑΛ. Κέρδος θα είναι και αυτό γιατί έβαλες έναν άνθρωπο να κυνηγήσει το όνειρό του. Γι αυτό το λένε δεύτερη ευκαιρία. Αν είναι να αλλάξει το πρόγραμμα και να γίνει ίδιο με του κλασικού γυμνασίου, γιατί να μην πάνε σε ένα κλασικό γυμνάσιο? Έστω νυχτερινό?
Σε αυτό που λες έχεις δίκιο. Ο μόνος τρόπος που το ΙΝΕΔΙΒΙΜ ακυρώνει τέτοια μόρια είναι καταγγελία στον ΟΑΕΔ ο οποίος στέλνει έγγραφο στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ και αφαιρούνται τα μόρια. Χαζό φυσικά γιατί δε γίνεται και να έχεις προυπηρεσία και ανεργία ίδιο διάστημα κι ο φορέας πέρα βρέχει.Κι εμένα μου έτυχε να δουλεύουμε Μάη με κοπέλα μαζί στα ΚΔΒΜ και τον Ιούλη που βγήκε η προκήρυξη δήλωσε 18 μήνες ανεργία! Αν με περνούσε εννοείται δε θα το άφηνα έτσι -αλλά αφού ηταν πιο κάτω δεν έκανα τίποτα. Στα ΚΔΒΜ δε μετραει να εχεις εμπειρια σας εκπαιδευτής (για θέση υπευθύνων μιλώ) αλλά σε διοικητικό εργο, οπότε εκεί δεν επηρέασε τα αποτελέσματα της προκήρυξης πέραν της ψεύτικης ανεργίας (αν ξεκίνησε να δουλεύει στο άλλο πρόγραμμα πριν την προκήρυξη).Αν έτσι πήρε τη θέση ναι δυστυχώς μελλοντικά με λαδιά θα φάει κάποιου άλλου τη θέση. Σαν εκπαιδεύτρια θα πάρει πολλά μόρια σε ΣΔΕ από την προυπηρεσία αυτή. Η ανεργία στην τελευταία προκήρυξη ευτυχώς μειώθηκε πάρα πολύ σε μοριοδότηση (ορθώς) γιατί έφτασαν άτομα με τίποτα παρά μόνο με ανεργία να ξεπερνάνε άλλα με πολλά προσόντα. Τώρα με τα ένσημα δε θα μπορεί κάποιος να το κάνει αυτό.