*

Αποστολέας Θέμα: Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων στις Πανελλήνιες  (Αναγνώστηκε 69799 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων στις Πανελλήνιες
« στις: Μάιος 22, 2012, 12:22:31 μμ »
Μπορεί κάποιος που έχει συμμετάσχει να πει λίγα πράγματα για την διαδικασία;

πως γίνεται η εξέταση; (Μαθηματικά).
Εμείς μιλάμε καθόλου;
λέμε τίποτα στον μαθητή; δηλαδή αν το είπε σωστά η λάθος. Αν είπε λάθος του λέμε "λάθος ξαναπροσπάθησε"? ή το αγνοούμε και το σημειώνουμε σαν λάθος απάντηση; (πχ στα σωστά λάθος στην θεωρία)

Πόσοι εξεταστές είναι;
ο Βαθμός μπαίνει ανεξάρτητα; ή κατόπιν συννενόησης των εξεταστών;
Θα ξέρω τις απαντήσεις;
θα υπάρχουν οδηγίες για τον τρόπο βαθμολόγησης; ή είναι όλα στην κρίση μου;

η αμοιβή πόσο είναι;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων στις Πανελλήνιες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:46:46 »

Αποσυνδεδεμένος gf

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 441
  • Γηράσκω αεί διδάσκων
    • Προφίλ
Απ: Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων στις Πανελλήνιες
« Απάντηση #1 στις: Μάιος 22, 2012, 12:32:55 μμ »
Πριν την εξέταση θα σας δώσουν αναλυτικές οδηγίες. Πάντως:
- ΔΕΝ του λες λάθος ξαναπροσπάθησε
- δεν του λες αν το βρήκε ή όχι
- αν κρίνεις ότι λέει ή δείχνει κάτι γραμμένο λάθος λόγω  της φυσική αδυναμία του, μπορείς να τον ρωτήσεις τι εννοεί ή τι θέλει να πει.
- Είστε σε επιτροπές 3 ατόμων που ο τρίτος παίζει το ρόλο του αναβαθμολογητή αν αποκλίνουν οι βαθμοό των δύο άλλων.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων στις Πανελλήνιες
« Απάντηση #2 στις: Μάιος 22, 2012, 12:59:45 μμ »
θα  έχω τις απαντήσεις των θεμάτων;
θα έχω οδηγίες βαθμολόγησης; πχ αν ο μαθητής κάνει αυτό το λάθος να κοπούν τόσες μονάδες.
Βαθμολογώ τελείως ανεξάρτητα από τον δεύτερο βαθμολογητή σωστά;

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων στις Πανελλήνιες
« Απάντηση #3 στις: Μάιος 22, 2012, 01:05:32 μμ »
Μπορεί κάποιος που έχει συμμετάσχει να πει λίγα πράγματα για την διαδικασία;

πως γίνεται η εξέταση; (Μαθηματικά).
Εμείς μιλάμε καθόλου;
λέμε τίποτα στον μαθητή; δηλαδή αν το είπε σωστά η λάθος. Αν είπε λάθος του λέμε "λάθος ξαναπροσπάθησε"? ή το αγνοούμε και το σημειώνουμε σαν λάθος απάντηση; (πχ στα σωστά λάθος στην θεωρία)

Πόσοι εξεταστές είναι;
ο Βαθμός μπαίνει ανεξάρτητα; ή κατόπιν συννενόησης των εξεταστών;
Θα ξέρω τις απαντήσεις;
θα υπάρχουν οδηγίες για τον τρόπο βαθμολόγησης; ή είναι όλα στην κρίση μου;

η αμοιβή πόσο είναι;

Κατ'αρχην να αναφέρω τις παρακάτω 2 οδηγίες για τον τρόπο εξέτασης:

8η Π.Ε.Α.   Σελίδα 1 από 1
«ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ»
ΥΠ.Ε.Π.Θ. Γ6/156 της 21.4.94
Ενόψει της εξεταστικής περιόδου του Ιουνίου και έχοντας υπόψη τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ορισμένων μαθητών και τις απαιτήσεις της σύγχρονης ψυχοπαιδαγωγικής και κοινωνικής αντιμετώπισης τους από το σχολείο θέλουμε να υπενθυμίσουμε και να επισημάνουμε τα ακόλουθα:
α) Βασικό στοιχείο της παρεχόμενης εκπαίδευσης είναι ο σεβασμός και η προαγωγή της προσωπικότητας κάθε παιδιού. Οι ατομικές διαφορές, είτε αυτές παρατηρούνται ως είτε ως αδυναμίες και ελλείψεις ψυχοπνευματικές και σωματικές, λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από όλους τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι, όπως είναι γνωστό, ασκούν επιστημονικό και παιδαγωγικό έργο. Εξάλλου όλα αυτά υπαγορεύονται κατευθείαν από το Σύνταγμα, όπου, στο άρθρο 16, παρ. 4 αναφέρονται μεταξύ άλλων και τα εξής: «... Το Κράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητες τους».
β) Στο μαθητικό πληθυσμό γενικής εκπαίδευσης (4 - 18 ετών) της χώρας μας, υπάρχει, σύμφωνα με τις διεθνείς στατιστικές, ένα ποσοστό 10% ή 175.000 περίπου, που είναι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες. Οι πλείστοι από τους παραπάνω μαθητές, φοιτούν στα κανονικά σχολεία και εκεί πρέπει να παραμείνουν, όχι όμως ως παρίες, αλλά ως ενεργά μέλη της μαθητικής Κοινότητας, τόσο κατά τις μαθησιακές διαδικασίες, όσο και κατά τις λοιπές μαθητικές-σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες, ανάλογα με τις δυνατότητες τους. Τούτο σημαίνει πως οφείλουμε να έχουμε, ως σύγχρονη πολιτεία και κοινωνία, ένα σχολείο για όλους, με εσωτερική διαφοροποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, όταν και όσο απαιτείται από τις δυνατότητες και αδυναμίες των μαθητών. Πλείστες περιπτώσεις μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσα στην κανονική τάξη εξατομικευμένα, με την κατάλληλη παιδαγωγική και διδακτική μέθοδο αλλά και με την προσωπική εργασία του εκπαιδευτικού, που γνωρίζει και εφαρμόζει την αρχή της ενίσχυσης και ενθάρρυνσης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Έτσι, αβίαστα και φυσικά, επιτυγχάνεται η σχολική ενσωμάτωση και αλληλοαποδοχή των παιδιών με και χωρίς ειδικές ανάγκες και εξαφανίζονται οι ρατσιστικές τάσεις και η υποτίμηση της ανθρώπινης αξίας και αξιοπρέπειας, όχι μόνο από την μαθητική κοινότητα αλλά και από την ευρύτερη κοινωνία.
Το ΥΠ.Ε.Π.Θ. έχει θεσπίσει αρκετές διατάξεις που αφορούν στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες, καθώς και στην αξιολόγηση τους κατά τις διάφορες εξετάσεις. Οι διατάξεις αυτές καθώς και σχετικοί εγκύκλιοι, έχουν περιληφθεί στο μικρό μπλε φυλλάδιο, που στάλθηκε (Μάιος 1993) σε όλα τα σχολεία, μέσω των αρμοδίων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης των Νομαρχιών. Παρακαλούμε λοιπόν, να εφαρμόζονται οι παραπάνω διατάξεις και οδηγίες από όλους τους εκπαιδευτικούς, και, όταν χρειάζεται, σε συνεργασία με το Σύλλογο διδασκόντων στο σχολείο, τους σχολικούς συμβούλους και τις επιτροπές εξέτασης φυσικώς αδυνάτων κατά τις γενικές εξετάσεις. Επισημαίνουμε, ότι, η επιτυχής εφαρμογή της σύγχρονης εκπαιδευτικής πολιτικής έναντι των παιδιών με ειδικές ανάγκες, συμπορεύεται με την αλλαγή στάσης και νοοτροπίας όλων έναντι των παιδιών αυτών με μεγάλες ή μικρές, χρόνιες ή παροδικές ειδικές ανάγκες.
Οι κατά τόπους Διευθύνσεις και τα Γραφεία Εκπαίδευσης, παρακαλούνται να κοινοποιήσουν την εγκύκλιο αυτή, σε όλα τα σχολεία της περιφέρειας τους.
0 ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΗΜ. ΦΑΤΟΥΡΟΣ
http://dipe.kav.sch.gr/8ssea/nomothesia/eg-1994-g6%20156.html   21/5/2008




Τρόπος εξέτασης δυσλεξικών μαθητών/τριών
ΥΠ.Ε.Π.Θ. Γ2/1846 της 17-5-2000
Με αφορμή ερωτήματα που υποβάλλονται στο ΥΠΕΠΘ από διάφορες Υπηρεσίες και ενδιαφερόμενους γονείς και σύμφωνα με την Πράξη 8/00 του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, σχετικά με τον τρόπο εξέτασης των δυσλεξικών μαθητών/τριών, σας
γνωρίζουμε τα εξής:
1. Η δυσλεξία, γνωστή τα τελευταία χρόνια ως «ειδική μαθησιακή δυσκολία στη γραφή και στην ανάγνωση», είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία, η οποία συνίσταται στην αδυναμία των μαθητών/τριών να αποκτήσουν τις γλωσσικές δεξιότητες που σχετίζονται με την ανάγνωση, τη γραφή και την ορθογραφία. Η λειτουργική αυτή αδυναμία εκδηλώνεται, αν και υπάρχει συνήθως επαρκής νοητική ικανότητα, ομαλή συναισθηματική ανάπτυξη, κατάλληλη διδασκαλία και πλούσιο σε ερεθίσματα περιβάλλον. Θεωρείται επίσης ως μια ατέλεια στην επεξεργασία της πληροφορίας.
Τα κύρια συμπτώματα της μαθησιακής αυτής δυσκολίας είναι η αργή και με πολλά λάθη ανάγνωση, η δυσανάγνωστη γραφή και η υπερβολική και ασταθής ανορθογραφία καθώς και η δυσκολία απόδοσης με συνεχή λόγο του περιεχομένου ενός κειμένου, ενώ ο προφορικός λόγος δεν επηρεάζεται αρνητικά από αυτήν. Ο δυσλεξικός μαθητής/τρια κουράζεται εύκολα από το διάβασμα και πολύ συχνά
παρουσιάζει διάσπαση προσοχής.
Από διάφορες έρευνες γνωρίζουμε πως η δυσλεξία συναντάται συχνότερα στα αγόρια από ό,τι στα κορίτσια και σε αναλογία 4 προς 1. Εμφανίζεται με τον ερχομό του παιδιού στο σχολείο και αντιμετωπίζεται σε μεγάλο βαθμό από τη στιγμή που διαγνωστεί και παρασχεθεί στο παιδί η κατάλληλη διδακτική βοήθεια κυρίως από
τις πρώτες τάξεις του δημοτικού.
2. Οι εκπαιδευτικοί επιβάλλεται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν να χαρακτηρίζουν τον μαθητή/τρια ως δυσλεξικό, γιατί η διάγνωση της δυσλεξίας είναι έργο ειδικών και δεν είναι εύκολη διαδικασία. Οφείλουν όμως, αν παρατηρούν κάποιες ιδιαίτερες δυσκολίες του μαθητή/τριας, να παραπέμπουν τους γονείς στα Κέντρα Διάγνωσης-Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ), που θα συσταθούν και θα λειτουργήσουν από το επόμενο σχολικό έτος στην έδρα του κάθε νομού της χώρας, προς διαπίστωση τυχόν μαθησιακών δυσκολιών. Επιπλέον, ας έχουν υπόψη τους πως ούτε η υπερβολική ανορθογραφία ούτε η κακή γραφή από μόνες τους υποδηλώνουν δυσλεξία.
3. Η δυσλεξία πλήττει ιδιαίτερα την αυτοεκτίμηση των μαθητών/τριών αυτών, γιατί συναισθάνονται άμεσα τη δυσκολία τους ν' ανταποκριθούν ικανοποιητικά, όπως οι άλλοι συμμαθητές /τριές τους, στις μαθησιακές απαιτήσεις. Επομένως, είναι αναγκαίο να τους παρασχεθεί ψυχοσυναισθηματική στήριξη, ενίσχυση, ενθάρρυνση και εξατομικευμένη, όσο είναι δυνατό ,διδακτική καθοδήγηση. Η κατανόηση του προβλήματός τους και η αποφυγή δυσμενούς κριτικής και άστοχων χαρακτηρισμών τούς βοηθούν και ευχάριστα να νιώθουν στη σχολική κοινότητα και περισσότερο να επιμένουν στο επίπονο έργο τους. Οι δυσλεξικοί μαθητές/τριες (φυσικά και οι γονείς τους), ας μην επαναπαύονται στην εξάντληση της επιείκειας εκ μέρους των διδασκόντων, αλλά να προσπαθούν, μέσα στα όρια των δυνατοτήτων τους, να είναι συνεπείς στις καθημερινές μαθησιακές τους
υποχρεώσεις.
4.   Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, η αξιολόγηση των μαθητών/τριών αυτών με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες γίνεται με προφορική εξέταση, δεδομένου ότι
δυσκολεύονται να διατυπώσουν γραπτά τις σκέψεις τους και την όποια αποκτημένη γνώση τους. Η εξέτασή τους πρέπει να διεξάγεται μέσα σ' ένα κλίμα ασφάλειας, αποδοχής και σεβασμού της ιδιαιτερότητάς τους. Γι αυτό το λόγο θα πρέπει να τους παρέχεται η δυνατότητα να χρησιμοποιούν το πρόχειρό τους, προκειμένου να σημειώσουν σ' αυτό οτιδήποτε κρίνουν απαραίτητο για το θέμα, το οποίο στη συνέχεια θα αναπτύξουν προφορικά. Σε καμία περίπτωση οι πρόχειρες σημειώσεις δεν συνυπολογίζονται στον τελικό βαθμό. Πρέπει ακόμα να τους παρέχονται διευκρινίσεις και να τους δίνεται επιπλέον χρόνος, στην περίπτωση που
θα ζητηθεί.
Στα θεωρητικά μαθήματα ενδέχεται ο εξεταζόμενος να μην μπορεί ή να δυσκολεύεται να αποδώσει σε συνεχή λόγο ένα γνωστικό αντικείμενο, οπότε κρίνεται σκόπιμο να απαντά σε ερωτήσεις που θα του υποβάλλονται. Ως προς την εξέταση στο μάθημα της έκθεσης, η αξιολόγηση να επικεντρώνεται στην κατανόηση των βασικών εννοιών του θέματος και στην παρουσίαση των επιχειρημάτων του. Στην εξέταση στα πρακτικά μαθήματα π.χ. Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία είναι πιθανό ο μαθητής/τρια να μη χρησιμοποιεί σωστά τα πρόσημα ή να κάνει λάθη στις πράξεις. Τότε ο καθηγητής χρειάζεται να παρεμβαίνει, να επισημαίνει το λάθος και να τον/την υποβοηθεί να προχωρήσει. Επιπλέον, οι εξεταστές ας έχουν υπόψη τους, πως ο δυσλεξικός μαθητής/τρια παρουσιάζει αισθητή αδυναμία στην απομνημόνευση τύπων και ορισμών.
Στη διάρκεια της εξέτασης, αν κάποια στιγμή παρατηρηθεί διάσπαση της προσοχής του μαθητή/τριας-κάτι που είναι αναμενόμενο- η επαναφορά του/της στην εξεταστική διαδικασία ενδείκνυται να επιτευχθεί με διακριτικούς χειρισμούς.
Οι ερωτήσεις των διάφορων μαθημάτων είναι απαραίτητο να διαβάζονται από τον εξεταστή και να παρέχονται εξηγήσεις, ώστε να είναι απόλυτα κατανοητό το
περιεχόμενό τους.
5.   Κρίνεται σκόπιμο να συμμετάσχει στις εξεταστικές επιτροπές των βαθμολογικών κέντρων των Νομαρχιών, για τις εξετάσεις της Β' και Γ' Λυκείου του σχολ. έτους 1999-2000, καθηγητής με ειδίκευση στη δυσλεξία ή γενικά στις μαθησιακές δυσκολίες ή με πιστοποιημένη σχετική επιμόρφωση.
Παρακαλούνται οι Διευθύνσεις και τα Γραφεία Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης να φροντίσουν για την άμεση προώθηση αυτής της εγκυκλίου σ' όλες τις σχολικές μονάδες γενικής και ειδικής αγωγής της περιφέρειάς τους, προκειμένου να ενημερωθούν ενυπογράφως όλοι οι εκπαιδευτικοί και επιπλέον να παρασχεθεί σχετική ενημέρωση σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

Δική μου προσέγγιση για την αξιολόγηση των μαθητών είναι:

Μια προσέγγιση που θα μπορούσε να ακολουθείται κατά την αξιολόγηση μαθητών με Μ.Δ. στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών είναι η ανάλυση έργου (κατά βήματα), όπου ο/η μαθητής/τρια ξεδιπλώνει την σκέψη του/της ως απάντηση στην ίδια ερώτηση/διατύπωση που τίθεται και στους μαθητές χωρίς Μ.Δ.. Η μέθοδος αυτή μπορεί να εφαρμοστεί κυρίως σε ερωτήσεις/διατυπώσεις με τη μορφή προβλημάτων και ασκήσεων (πχ 3ο, 4ο θέμα), δείχνοντας το «ύφος» της αξιολόγησης κατά την προφορική αξιολόγηση των μαθητών με Μ.Δ. και σε άλλης μορφής θέματα (πχ Σωστό-Λάθος, συμπλήρωση κενών, πολλαπλής επιλογής, συσχετισμού, σειροθέτησης, ομαδοποίησης, αναγνώρισης, ολοκλήρωσης κλπ). Η χρήση, επίσης, της πολυαισθητηριακής προσέγγισης, όπου ο/η εκπαιδευτικός εφιστά την προσοχή στον/στην μαθητή/τρια μέσω της άμεσης επαφής μαζί του/της κατά τη διάρκεια της προφορικής εξέτασης (πχ κινήσεις- όραση, ήχοι, ελαφρό άγγιγμα) ενδείκνυνται.
Τίτλος βήματος:   Περιγραφή της διαδικασίας:   [Τι αξιολογείται (βαθμολογείται) (/100)]
1.   Διατύπωση της ερώτησης.   Ο/η μαθητής/τρια διαβάζει την ερώτηση και ο/η καθηγητής/τρια την ξαναδιαβάζει προφορικά ώστε να βεβαιωθεί ότι έγινε αντιληπτή από τον μαθητή/τρια.   
2.   «Περί τίνος πρόκειται;»   Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον/την μαθητή/τρια να του/της πει σε τι αναφέρεται η ερώτηση/διατύπωση (δλδ. ποια κατάσταση αφορά)   Αν ο/η μαθητής/τρια κατανοεί τι συμβαίνει/τι αφορά η ερώτηση/διατύπωση. [(20/100)]
3.   Διαχωρισμός δεδομένων από ζητούμενα.   Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον/την μαθητή/τρια «τι μας δίνει η ερώτηση/διατύπωση και τι μας ζητά;».   Αν ο/η μαθητής/τρια μπορεί και σε ποιο βαθμό να διαχωρίσει αυτό/ά που του/της δίνει η ερώτηση/διατύπωση από αυτό/ά που του/της ζητά με τον σωστό τρόπο.  [(20/100)]
4.   Ανάκληση θεωρίας    Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον/την μαθητή/τρια «τι πρέπει να θυμηθούμε για να απαντήσουμε σωστά;»   Αν ο/η μαθητής/τρια μπορεί να ανακαλέσει τη θεωρία που έχει διδαχθεί και τους τύπους (αν χρειάζονται) που είναι απαραίτητοι για να απαντήσει σωστά. [(15/100)]
5.   Αποτελεσματική χρήση   Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον/την μαθητή/τρια «τι πρέπει να κάνουμε για να απαντήσουμε σωστά;»   Αν ο/η μαθητής/τρια μπορεί να περιγράψει την διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει για να χρησιμοποιήσει σωστά το/τα δεδομένο/α μέσω της θεωρίας για να απαντήσει το/τα ζητούμενα. (20/100)
6.   Αποτελεσματική εφαρμογή   Ο/η καθηγητής/τρια προτρέπει τον/την μαθητή/τρια να εφαρμόσει την διαδικασία που αποφάσισε για να απαντήσει στην ερώτηση/διατύπωση   Αν ο μαθητής/τρια μπορεί να συνδυάσει όλη την παραπάνω διαδικασία για να απαντήσει σωστά. (20/100)
7.   Αποτέλεσμα   Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον μαθητή/τρια «Άρα, τελικά ποιά είναι η απάντησή σου;»   Σωστό αποτέλεσμα (5/100)

Αν ο/η μαθητής/τρια, παρά την αναμονή απάντησης στο κάθε βήμα, δεν μπορεί να προχωρήσει περαιτέρω, παίρνει τους βαθμούς που συγκέντρωσε ως εκείνη την χρονική στιγμή και ο/η καθηγητής/τρια προχωρά στην επόμενη ερώτηση. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο 4ο στάδιο της ανάκλησης της θεωρίας, όπου πρέπει να δοθεί ο κατάλληλος χρόνος και η ενθάρρυνση στον/στην μαθητή/τρια με Μ.Δ..Στο τέλος της συνολικής αξιολόγησης ο/η μαθητής/τρια ερωτάται: «Θέλεις να ξαναδούμε κάποια ερώτηση;» κι αν απαντήσει θετικά για κάποια/ες ερώτηση/σεις του/της θυμίζουμε που είχε φτάσει στην συγκεκριμένη ερώτηση και προχωράμε όπως παραπάνω για την/τις ερώτηση/σεις που θέλει να ξαναπροσπαθήσει.


Οι εξεταστές είναι 3 (1ος-2ος-αναθμολογητής στην περίπτωση απόκλισης των 2 προηγούμενων>10). Ο βαθμός του καθενός μπαίνει ανεξάρτητα (ΔΕΝ ΣΥΝΕΝΟΟΥΝΤΑΙ).
Δεν συνενοούνται μεταξύ τους.
Έχουν το χρόνο όσο οι μαθητές επεξεργάζονται τα θέματα στις αίθουσες να συζητήσουν μεταξύ τους τα θέματα, παρότι δεν θα έχουν εκδοθεί αναλυτικές οδηγίες διόρθωσης (καθώς αυτές εκδίδονται αργότερα).
Δεν λέμε αν το είπε σωστά η λάθος. Ούτε αν το είπε λάθος δεν του λέμε "λάθος ξαναπροσπάθησε".Βοηθάμε τον/την μαθητή/-τρια να ξεδιπλώσει τη σκέψη του χωρίς νύξεις για τη σωστή απάντηση, δημιουργώντας το ευνοϊκό συναισθηματικό περιβάλλον κατά τη διάρκεια της εξέτασης. Για αυτό άλλωστε δίνεται περισσότερος, αλλά εύλογος,  χρόνος (πέραν του 3ωρου) στην συνολική διάρκεια δυνατής παραμονής όλων των μαθητών. Ο καθένας μαθητής δηλώνει στους επιτηρητές ότι τελείωσε στην αίθουσα που γράφουν και περιμένει τη σειρά του, αφού δώσει το τετράδιο του να επικολληθεί το αυτοκόλλητο, να πάει στην αίθουσα που τον περιμένουν οι αξιολογητές. Σε κάθε τέτοια αίθουσα διεξάγονται ταυτόχρονα πολλές εξετάσεις από τριάδες αξιολογητών.

Η αμοιβή για κάθε μέλος-εξεταστή και για κάθε ημέρα εξέτασης είναι 26,70 €.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 22, 2012, 01:11:15 μμ από sapore »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων στις Πανελλήνιες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:46:46 »

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων στις Πανελλήνιες
« Απάντηση #4 στις: Μάιος 22, 2012, 09:34:40 μμ »
ευχαριστώ. Οι απαντήσεις δίνονται από πριν στους βαθμολογητές ή θα πρέπει να κάτσουμε να λύσουμε τα θέματα εκείνη τη στιγμή;

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Απ: Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων στις Πανελλήνιες
« Απάντηση #5 στις: Μάιος 23, 2012, 02:24:15 μμ »
ευχαριστώ. Οι απαντήσεις δίνονται από πριν στους βαθμολογητές ή θα πρέπει να κάτσουμε να λύσουμε τα θέματα εκείνη τη στιγμή;

Τα θέματα τα λύνεται εσείς, έχετε κάποιο χρόνο μέχρι να ξεκινήσει η διαδικασία.



24 - 4 -2012   Φ.251/ 45737 /Β6
ΘΕΜΑ: Πανελλαδικές εξετάσεις μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Κατά την εξέταση οι εξεταστές επιβάλλεται να επιδιώκουν τη διαμόρφωση κλίματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας και να υποδεικνύουν στον εξεταζόμενο τυχόν λάθη που δεν οφείλονται σε έλλειψη της απαιτούμενης γνώσης αλλά είναι δυσλεκτικά συμπτώματα π.χ. όταν ο εξεταζόμενος λύνει άσκηση μαθηματικών ή χημείας, ο εξεταστής μπορεί να υποδεικνύει τυχόν αναριθμητισμό, τον οποίο ο ίδιος ο εξεταζόμενος διορθώνει , ώστε να προλαμβάνεται η δημιουργία σύγχυσης, η οποία θα οδηγήσει σε λάθος αποτέλεσμα. Αν στην απάντηση κάποιου θέματος απαιτείται γραφική παράσταση και ο υποψήφιος αδυνατεί να γράψει, ο εξεταστής μπορεί να σχεδιάσει τη γραφική παράσταση καθ" υπόδειξη του εξεταζόμενου. Όταν ο εξεταζόμενος καλείται να απαντήσει σε θέματα όπως είναι η Ιστορία, η Βιολογία κ.λ.π., εφόσον ο εξεταστής διαπιστώνει ότι ο εξεταζόμενος αδυνατεί να αποδώσει το εξεταζόμενο αντικείμενο με συνεχή λόγο, μπορεί να τον εξετάσει με την υποβολή ερωτήσεων, οι οποίες θα τον διευκολύνουν στην διατύπωση των γνώσεων αλλά δεν θα πρέπει να είναι τέτοιας μορφής που θα υποδεικνύουν την απάντηση. Αν κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας των θεμάτων ή κατά τη διάρκεια της εξέτασης ο εξεταζόμενος ζητήσει την ανάγνωση κάποιου θέματος, τότε ο επιτηρητής ή ο εξεταστής αντίστοιχα θα μπορούσε να επαναλάβει άλλη μία φορά την ανάγνωση κάποιου θέματος.

http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&ved=0CFwQFjAF&url=http%3A%2F%2Fdide.reth.sch.gr%2Fmain%2Fimages%2F2011-12%2FPANELLADIKES%2F2012_EGKYKLIOS_FA.doc&ei=1se8T4StMsnF0QWn06hH&usg=AFQjCNHpSBYj0wvrP6edFEJDNyj_TwhvLg&sig2=4B7bcLXzdeHV5GgKQvXihg


 

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων στις Πανελλήνιες
« Απάντηση #6 στις: Μάιος 23, 2012, 03:19:55 μμ »
Στα Μαθηματικά ΟΛΑ τα θέματα, ο μαθητής γραπτώς δεν θα πρέπει να τα αποδώσει;
Πως μπορεί να γίνει προφορική εξέταση στα μαθηματικά; ΆΡα για τι προφορική εξέταση μιλάμε; ή μιλάμε για προφορικά μεν αλλά γραπτά δε?
Μπορεί να ισχυριστεί ο μαθητής ότι δεν έχει γράψει τίποτα, (αφού υποτίθεται εξετάζεται προφορικά) και να απαιτήσει ΜΟΝΟ προφορική εξέταση;

Όσον αφορά τις πράξεις στο μάθημα της στατιστικής, θα πρέπει να βαθμολογήσουμε και αν έκανε σωστά τις πράξεις;
ΜΠορεί ο μαθητής να πει ότι είναι ειδική κατηγορία και δεν μπορεί να κάνει πράξεις και απλά να πει απλά "στη συνέχεια εκτελούμε τις πράξεις"?
Το θεωρούμε σωστό;

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Απ: Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων στις Πανελλήνιες
« Απάντηση #7 στις: Μάιος 24, 2012, 01:10:22 πμ »
Στα Μαθηματικά ΟΛΑ τα θέματα, ο μαθητής γραπτώς δεν θα πρέπει να τα αποδώσει;
Πως μπορεί να γίνει προφορική εξέταση στα μαθηματικά; ΆΡα για τι προφορική εξέταση μιλάμε; ή μιλάμε για προφορικά μεν αλλά γραπτά δε?
Μπορεί να ισχυριστεί ο μαθητής ότι δεν έχει γράψει τίποτα, (αφού υποτίθεται εξετάζεται προφορικά) και να απαιτήσει ΜΟΝΟ προφορική εξέταση;

Όσον αφορά τις πράξεις στο μάθημα της στατιστικής, θα πρέπει να βαθμολογήσουμε και αν έκανε σωστά τις πράξεις;
ΜΠορεί ο μαθητής να πει ότι είναι ειδική κατηγορία και δεν μπορεί να κάνει πράξεις και απλά να πει απλά "στη συνέχεια εκτελούμε τις πράξεις"?
Το θεωρούμε σωστό;

Φυσικά και μπορεί να μην έχει γράψει τίποτα. Προφορικά δίνει. Φυσικά είναι δύσκολο προφορικά να λύσει τα θέματα αλλά όχι και αδύνατο. Ναι μπορεί να σου πει ότι μετά από πράξεις βγαίνει ένα αποτέλεσμα με το οποίο κάνουμε εκείνο και εκείνο αλλά το πιο πιθανό είναι να προσπαθήσει να κάνει τις πράξεις. Προσωπικά εγώ δεν θα βαθμολογούσα αρνητικά λάθη σε πράξεις, δεν εξετάζεις αυτό στην στατιστική και γενικά στα μαθηματικά, πράξεις αξιολογούμε στο δημοτικό άντε και στην Α γυμνασίου.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων στις Πανελλήνιες
« Απάντηση #8 στις: Μάιος 24, 2012, 07:32:32 πμ »
όμως για αυτούς που δίνουν κανονικα αφαιρούνται μονάδες αν κάνουν λάθη σε πράξεις.
Και εδώ είναι η απορία μου. Για τους φυσικώς αδυνάτους ειδικά, μπορείς να τις παραβλέψεις λόγω της ειδικής κατηγορίας τους;
ή και να δεχτείς να μην τις κάνουν καθόλου και να το πάρεις σωστό όλο το θέμα;
ή αυτό θα είναι αδικία σε σχέση με αυτούς που δίνουν κανονικά;

Αποσυνδεδεμένος demeb

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 948
    • Προφίλ
Απ: Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων στις Πανελλήνιες
« Απάντηση #9 στις: Μάιος 24, 2012, 08:43:25 πμ »
όμως για αυτούς που δίνουν κανονικα αφαιρούνται μονάδες αν κάνουν λάθη σε πράξεις.
Και εδώ είναι η απορία μου. Για τους φυσικώς αδυνάτους ειδικά, μπορείς να τις παραβλέψεις λόγω της ειδικής κατηγορίας τους;
ή και να δεχτείς να μην τις κάνουν καθόλου και να το πάρεις σωστό όλο το θέμα;
ή αυτό θα είναι αδικία σε σχέση με αυτούς που δίνουν κανονικά;
Στους φυσικώς αδυνάτους δεν δέχεσαι τίποτα γραπτά, εκτός αν υπογράψει ο μαθητής ότι δέχεται. Στο τετράδιο μπορεί να γράψει ότι θέλει, στην εξέταση όμως εξετάζεται προφορικά. Μπορεί να διαβάζει αυτά που έγραψε.
Στα μαθηματικά δεν ξέρω πώς μπορεί αυτό να τροποποιηθεί!

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων στις Πανελλήνιες
« Απάντηση #10 στις: Μάιος 24, 2012, 08:48:55 πμ »
και εμένα αυτή είναι η απορία μου. Στα μαθηματικά πως είναι δυνατόν να στα λέει προφορικά;
είναι αδύνατον να έχει αυτήν την ικανότητα να σου απαγγείλει δηλαδή απέξω προφορικά ολόκληρη λύση άσκησης! (εκτός αν είναι αυτιστικός!)
Και να μπορεί να το κάνει, θα είναι αδύνατον για εμένα τον εξεταστη να παρακολουθήσω την πορεία της άσκησης.

Το μονο που είναι εφικτό, αν μιλάμε για προφορική και μόνο εξέταση στα Μαθηματικά, είναι να σου κάνει μια σκιαγράφηση της πορείας που θα ακολουθήσει για την επίλυση της άσκησης. Να σου πει δηλαδή, θα κάνω αυτό, θα εφαρμόσω αυτό το θεώρημα, μετά θα μελετήσω το πρόσημο της συνάρτησης κλπ κλπ χωρίς να μπει σε λεπτομέρειες και πράξεις. Είναι όμως αυτό αποδεκτό; Μπορώ να του βάλω 20 αν μου περιγράψει με βήματα το πως θα λύσει την άσκηση;

Το θέμα είναι ότι μας βάζουν να εξετάσουμε προφορικά φυσικώς αδυνάτους, χωρίς να μας έχουν δωθεί αναλυτικές οδηγίες κατά κλάδο, και χωρίς εμείς να έχουμε καποια σχετική επιμόρφωση πάνω σε αυτό.


Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3643
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων στις Πανελλήνιες
« Απάντηση #11 στις: Μάιος 24, 2012, 11:11:52 πμ »
και εμένα αυτή είναι η απορία μου. Στα μαθηματικά πως είναι δυνατόν να στα λέει προφορικά;
είναι αδύνατον να έχει αυτήν την ικανότητα να σου απαγγείλει δηλαδή απέξω προφορικά ολόκληρη λύση άσκησης! (εκτός αν είναι αυτιστικός!)
Και να μπορεί να το κάνει, θα είναι αδύνατον για εμένα τον εξεταστη να παρακολουθήσω την πορεία της άσκησης.

Το μονο που είναι εφικτό, αν μιλάμε για προφορική και μόνο εξέταση στα Μαθηματικά, είναι να σου κάνει μια σκιαγράφηση της πορείας που θα ακολουθήσει για την επίλυση της άσκησης. Να σου πει δηλαδή, θα κάνω αυτό, θα εφαρμόσω αυτό το θεώρημα, μετά θα μελετήσω το πρόσημο της συνάρτησης κλπ κλπ χωρίς να μπει σε λεπτομέρειες και πράξεις. Είναι όμως αυτό αποδεκτό; Μπορώ να του βάλω 20 αν μου περιγράψει με βήματα το πως θα λύσει την άσκηση;

Το θέμα είναι ότι μας βάζουν να εξετάσουμε προφορικά φυσικώς αδυνάτους, χωρίς να μας έχουν δωθεί αναλυτικές οδηγίες κατά κλάδο, και χωρίς εμείς να έχουμε καποια σχετική επιμόρφωση πάνω σε αυτό.

Και στα φιλολιγικά υπάρχει αυτό το θέμα. π.χ. στα αρχαία, οι εγκλίσεις μπορεί να "ακούγονται" ίδια αλλά να διαφέρουν στην ορθογραφία και αυτό να κάνει όλη τη διαφορά! Ή η περισπωμένη και η οξεία....
Από τη μητέρα μου που ξέρω, που ήταν τα τελευταία 5 χρόνια πριν πάρει σύνταξη εξετάστρια, απλά βλέπουν αν μπορεί να τα πει και δεν εξετάζουν την ορθογραφία. Ομοίως και στα μαθηματικά. ΑΠλά βλέπεις την πορείς της σκέψης και δεν βλέπεις τις πράξεις (και στα φιλολογικά αν κάνουν ορθογραφικά οι "φυσιολογικοί" μαθητές χάνουν βαθμούς)
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος vasbio

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 736
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων στις Πανελλήνιες
« Απάντηση #12 στις: Μάιος 25, 2012, 09:02:04 μμ »
Αναλυτικές οδηγίες δίνονται από τους συντονιστές και τον τρίτο που  έχει το ρόλο του αναβαθμολογητή, και κατά κανόνα εμπειρότερο. Η εκπρόσωπος του ΚΕΔΔΥ που ήταν παρούσα απλά μας συστήθηκε , άκουσε όμως τις οδηγίες των συντονιστών προς τους νεότερους και πιο άπειρους συναδέλφους. Αν το κάνεις μία φορά , την επόμενη γνωρίζεις τον τρόπο. Στην πράξη ίσως οι φυσικώς αδύνατοι ευνοούνται ελάχιστα λόγω τις διαδικασίας, με την έννοια ότι μπορεί να επαναδιατυπώσει κάτι που δεν είναι σαφές. Βέβαια ίσως αυτό να είναι το ζητούμενο , λόγω της φυσικής αδυναμίας τους. Στην πράξη πάλι βαθμολογείς ανεξάρτητα μεν, μαθαίνοντας βέβαια τι του έβαλε και ο άλλος, αν και αυτό δεν επιτρέπεται. Αυτό δε σημαίνει ότι αλλάζεις και το βαθμό σου.Ότι ζητάμε πάντως στα γραπτά, τα ίδια ακριβώς ζητάμε και στα προφορικά, και με τον ίδιο τρόπο βαθμολογούμε. Αυτά βέβαια για τη Βιολογία. Για τα μαθηματικά ή και για τα φιλολογικά δεν ξέρω τι συμβαίνει. Γενικά τη θεωρώ μια ισότιμη εξέταση , με την εξαίρεση των διορθωμένων οδηγιών που μπορεί να φτάσουν την επόμενη μέρα. Εκεί υπάρχει ζήτημα.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων στις Πανελλήνιες
« Απάντηση #13 στις: Μάιος 25, 2012, 10:47:09 μμ »
Στα Μαθηματικά κανείς δεν ήξερε να μας πει συγκεκριμένες οδηγίες.

Ας πουμε αν ο μαθητής μου πει προφορικά, "για να βρω τον μέσο όρο θα προσθέσω τις τιμές και θα διαιρέσω με το πλήθος του", εγώ θα το βαθμολογήσω σωστά, χωρίς να μου κάνει τις πράξεις και να βρει αποτέλεσμα;

περιγράφοντας προφορικά τον τρόπο λύσης μιας άσκησης παίρνει 20 δηλαδή και χωρίς να εχει γράψει απολύτως τίποτα στο τετράδιο;

ας πει κάποιος Μαθηματικός ειδικής αγωγής, ή κάποιος που ξέρει

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159444
  • Σύνολο θεμάτων: 19210
  • Σε σύνδεση σήμερα: 381
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 271
Σύνολο: 278

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.154 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.