*

Αποστολέας Θέμα: Γιατί δεν βάζουν δουλειά για το σπίτι στη Β' Δημοτικού;  (Αναγνώστηκε 27321 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος gallikou

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 718
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Γιατί δεν βάζουν δουλειά για το σπίτι στη Β' Δημοτικού;
« Απάντηση #42 στις: Ιανουάριος 02, 2013, 10:26:19 πμ »
Μπορεί να είναι υπερβολικά αυτά που είπα, αλλά θεωρώ ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι τόσο τελειωμένο, τόσο ανήμπορο να βοηθήσει τα παιδιά που έχουν πραγματικό πρόβλημα, τόσο ηλίθιο και πεπαλαιωμένο, που πραγματικά δεν έχει σημασία πόση δουλειά τους βάζουν στο σπίτι. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να προσπαθούμε για το καλύτερο, αλλά θα πρέπει  κάποια στιγμή να δούμε την εκπαίδευση συνολικά. Παντού αλλού η δουλειά γίνεται στο σχολείο και όχι στο σπίτι. Εδώ μέχρι και στο ολοήμερο ο κάθε δάσκαλος κάνει ό,τι θέλει και παίρνεις το παιδί σου στις 4 αδιάβαστο. Όσο για τους βαθμούς, δείχνουν κάτι, αλλά όχι πολλά...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος PanosZarifopoulos

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Γιατί δεν βάζουν δουλειά για το σπίτι στη Β' Δημοτικού;
« Απάντηση #43 στις: Ιανουάριος 26, 2013, 10:45:05 πμ »
Καλησπερα σε ολους . Θελω και εγω να καταθεσω την εμπειρια μου στο θεμα . Πιθανον αυτο που θα πω να ειναι μια απλη συμπτωση , δεν το πιστευω ομως. Η κορη μας πηγε 3 χρονια ( πσ, νηπιο και Α ) σε ενα καλο ιδιωτικο σχολειο . Λογω οικονομικων προβληματων , που δυστυχως μονο μεγαλωνουν , φετος παει στην Β σε ενα δημοσιο σχολειο . Δυστυχως οι διαφορες στην μεθοδο εκπαιδευσης , στον ογκο δουλειας , στον τροπο σκεψης του παιδιου ειναι τεραστιες . Δεν μπορω παρα να συμφωνησω με τις αποψεις του εκπαιδευτικου που ανεφερε προηγουμενα οτι η διδασκαλια στα σχολεια διαμορφωνεται για παιδια " αμορφωτα και χωρις κριτικη σκεψη " . Κατα την γνωμη μου η "μορφωση " ειναι σχετικο πραγμα . Ενας ανθρωπος που αποκτα τονους εγκυκλοπαιδικων γνωσεων ειναι  λιγος εαν δεν αναπτυξει την ικανοτητα κρισης και κυκλικης σκεψης .Δυστυχως - και αγνωστο το γιατι - τα παιδια μας δεν εκπαιδευονται για να εχουν δημιουργικη σκεψη  και κριτικη ικανοτητα . Ο καθενας μπορει να βγαλει τα δικα του συμπερασματα , γιατι συμβαινει αυτο.  Εμεις εχουμε επιλεξει να βοηθησουμε οσο μπορουμε την κορη μας , δουλευοντας μαζι της τα απογευματα και τα ΣΚ , φτιαχνοντας συνθετες ασκησεις πανω στην υλη του σχολειου , δουλευοντας προφορικα πανω στα αγαπημενα της παραμυθια και καρτουν , συζητωντας μαζι της για τον Μπομπ σφουγγαρακη κλπ , ετσι ωστε να αναπτυξουμε τις ικανοτητες προφορικου λογου , γραφουμε ολοι μαζι ενα παραμυθι κομματι κομματι , φτιαχνουμε προβληματα απο τις καθημερινες εικονες του σπιτιου μας για τα μαθηματικα κλπ κλπ . Ειλικρινα πιστευω απολυτα οτι αν ολοι αφησουμε τα παιδια μας χωρις βοηθεια στο σπιτι , με τον τροπο που δουλευοθν τα σχολεια , θα φτιαξουμε μια γενια χωρις ιχνος δημιουργικοτητας και προβληματισμου . Φιλικα , Πανος - Βικη - Μαρθα

mathpower

  • Επισκέπτης
Απ: Γιατί δεν βάζουν δουλειά για το σπίτι στη Β' Δημοτικού;
« Απάντηση #44 στις: Ιανουάριος 26, 2013, 10:59:39 πμ »
Γνωρίζετε φαντάζομαι πως η γενίκευση είναι το πιο δύσκολο εγχείρημα, και όχι μόνο στα Μαθηματικά.
Υπάρχει κάποια δημοσκόπιση που στηρίζει αυτά τα καταστροφικά που γράφονται;
Δεν έχω κανένα παράπονο για τον τρόπο διδασκαλίας των δασκάλων των Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων. Αυτοί με τους οποίους έχω συναναστραφεί και δει την δουλειά τους (στα δικά μου τα παιδιά και στα παιδιά φίλων και γνωστών) πλην ελαχίστων εξαιρέσεων και άρτια εκπαιδευμένοι είναι (με μια υστέρηση στην Αριθμητική  :P ) και παιδαγωγικά εξαιρετικοί και (παρ' όλες τις οικονομικές δυσκολίες - μείωση μισθών κλπ) φροντίζουν και να επιμορφώνονται, έστω και είναι κυρίως από σεμινάρια που κάνουν οι ίδιοι οι σύμβουλοί τους.
Από εκεί και πέρα φαντάζομαι πως δεν διαφωνεί κανένας πως η απότομη αύξηση των μαθητών στις τάξεις δημιούργησε ένα "πρόβλημα" που είμαι σίγουρος πως αντιμετωπίζεται με την πάροδο του χρόνου από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς παρ' όλη την αδιαφορία του κράτους, των διευθύνσεων και ημών, των ίδιων των γονέων.
Γνώρισα γονέα που στην 1η Δημοτικού έχει "φτάσει" το παιδί του να μαθαίνει κλάσματα και να κάνει πράξεις με αυτά. Μάλιστα το πιέζει και στεναχωριέται που δεν μπορεί το παιδάκι να κάνει γρήγορα τις πράξεις. Έ Λ Ε Ο Σ

Πρέπει (ως επιστήμονες) να μάθουμε να σεβόμαστε την δουλειά των άλλων επιστημόνων. Έχω σπουδάσει Μαθηματικός: δεν έχω καμία δουλειά να ελέγχω/κατακρίνω την δουλειά του Δασκάλου των παιδιών μου παρά μόνο να τον επικουρώ.

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Γιατί δεν βάζουν δουλειά για το σπίτι στη Β' Δημοτικού;
« Απάντηση #45 στις: Ιανουάριος 26, 2013, 12:39:02 μμ »
Με αφορμή τα τελευταία σχόλια, να αναφέρω και το θέμα οικογενειακού περιβάλλοντος εν γένει. Αν π.χ. ένα παιδί έχει γονείς υψηλού μορφωτικού επιπέδου και του δημιουργήσουν από νωρίς συνθήκες μάθησης σε συγκεκριμένα πεδία (π.χ. μαθηματικά που αναφέρθηκε πριν) επιπρόσθετα του σχολείου, τότε συνήθως προκύπτει ένας μελλοντικός λαμπρός επιστήμονας.
Ο Λαντάου (που χρησιμοποιώ και ως ψευδώνυμο εδώ), στα 14 ήδη ήξερε μαθηματική ανάλυση σε επίπεδο ολοκληρωμάτων και παραγώγων, στα 19 είχε πτυχίο και στα 22 διδακτορικό. Αν περίμενε μόνο από την "αργή" (αλλά απαραίτητα αργή για το μέσο πληθυσμό) μαθησιακή διαδικασία του σχολείου, και δεν είχε το "boost" από το οικογενειακό του περιβάλλον, ίσως να μη διακρινόταν από τόσο νωρίς και σε τόσο υψηλό επίπεδο μετέπειτα.
Παρόμοια παραδείγματα υπάρχουν πάρα πολλά και σε άλλους τομείς (π.χ. μουσική).

Συνοψίζοντας, αν ο γονέας μπορεί να προσφέρει στο σπίτι κάτι παραπάνω στο παιδί του, και βλέπει ότι το παιδί ανταποκρίνεται και "τραβάει", τότε δεν πρέπει να χάνει τέτοια ευκαιρία. Δεν αρκούν μόνο τα γονίδια, χρειάζεται και κατάλληλο περιβάλλον επιπρόσθετα.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος dorant

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 148
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Γιατί δεν βάζουν δουλειά για το σπίτι στη Β' Δημοτικού;
« Απάντηση #46 στις: Ιανουάριος 26, 2013, 01:57:34 μμ »
κ. Πάνο,
Θεωρώ άδικο να κατακρίνετε τόσο εύκολα το δημόσιο σχολείο..
Ένα παιδί που βρίσκεται στη δευτέρα τάξη..ας μην ξεχνάμε ότι τις περισσότερες φορές δεν έχει κατακτήσει τον όγκο ύλης της πρώτης τάξης..τα νέα βιβλία ειδικά της δευτέρας είναι υπερφορτωμένα με ασκήσεις( οι οποίες ιδίως στα μαθηματικά είναι ατυχείς), η σωστή εργασία για μένα στο σπίτι είναι εμπέδωσης και επανάληψης όσων έχουν δουλευτεί το πρωί στο σχολείο..
Πραγματικά είναι πολύ ωραίο για κάθε δάσκαλο να μπορεί να φτιάξει ένα παραμύθι με εικόνες, να σχολιάσει ένα παραμύθι, να κάνει διαθεματικές εργασίες...αλλά δυστυχώς δε γίνεται αυτό να πραγματοποιηθεί σε εβδομαδιαία βάση.
Τα προβλήματα των μαθηματικών πλέον είναι προβλήματα από την καθημερινή ζωή..το γιατί ο εκπαιδευτικός της κόρης σας δεν το κάνει μπορεί να είναι συνισταμένη διαφόρων λόγων όχι μόνο αμέλειας δικής του αλλά και ποιότητας του τμήματος. Συγκεκριμένα αν τα παιδιά δεν έχουν κατακτήσει την έννοια των πράξεων πώς να περάσει σε σύνθετα προβλήματα;
Εφόσον η κόρη σας βλέπετε ότι μπορεί και θέλει να εργαστεί παραπάνω, ζητήστε από τον εκπαιδευτικό να της δίνει παραπάνω εργασίες. Επιτρέψτε μου να θεωρώ ότι το παραμύθι του μπομπ του σφουγγαρ. ήταν απλά παράδειγμα..διότι καλά κάνετε και επεξεργάζεστε κάποια κείμενα αλλά φροντίστε τα κείμενα που επιλέγετε να ανταποκρίνονται σε μαθησιακούς στόχους.
Σε μια τάξη 24 παιδιών δημοσίου σχολείου ( λ.χ.) σίγουρα θα υπάρχουν 3-4 παιδιά που θα είναι διαμαντάκια , ακόμη 4-5 που θα έχουν μαθησιακές δυσκολίες και ένας μέσος όρος καλών μαθητών που δυσκολεύονται σε κάποιο αντικείμενο.Μέλημα του εκπαιδευτικού δεν είναι να προχωρήσει μόνο ο άριστος μαθητής αλλά να μπορέσει ο αδύναμος να φτάσει σε ένα καλύτερο επίπεδο.
Σε μια τάξη 17 παιδιών ιδιωτικού σχολείου σίγουρα το επίπεδο των μαθητών θα είναι καλύτερο από άποψη οικογενειακού και σχολικού περιβάλλοντος..
Κατά τη γνώμη μου ζητήστε από το δάσκαλο το σ/κ να αναθέτει στο παιδί σας μια διαθεματική εργασία ή να του δίνει περαιτέρω ασκήσεις, αν σας αρνηθεί( κακώς για μένα), συνεχίστε την ενασχόλησή σας. Όμως μη γενικεύετε μεταξύ ιδιωτικού και δημοσίου. Εσείς παλεύετε για ένα παιδί..ο δάσκαλος για 24..
Η ικανότητα κρίσης, κυκλικής σκέψης, δημιουργικότητας και προβληματισμού όπως αναφέρετε είναι προτεραιότητα κάθε εκπαιδευτικού. Κατακτώνται βήμα- βήμα και δε φαίνονται μόνο από τη δουλειά που αναθέτει ένας εκπαιδευτικός στο σπίτι αλλά από τη δουλειά που γίνεται στο σχολείο.
Ένα τελευταίο σχόλιο οι δάσκαλοι των ιδιωτικών και των δημοσίων είναι απόφοιτοι των ίδιων σχολών...πολλές φορές μάλιστα στα ιδιωτικά δεν είναι καν απόφοιτοι.. ικανοί και ανίκανοι υπάρχουν παντού όπως επίσης ωφελημένοι και μη από το σχολικό περιβάλλον..
Με εκτίμηση

Αποσυνδεδεμένος anixia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3071
    • Προφίλ
Απ: Γιατί δεν βάζουν δουλειά για το σπίτι στη Β' Δημοτικού;
« Απάντηση #47 στις: Ιανουάριος 26, 2013, 02:13:22 μμ »
Η μαθησιακη εξελιξη ενος παιδιου εξαρταται απο εξωτερικες παρωθησεις που του δινονται απο σχολικο και οικογενειακο περιβαλλον και αν αυτα συνοδευονται απο παιδαγωγικες μεθοδους τοτε φθανουμε στο μεγιστο δηλαδη οι εξωτερικες παρωθησεις να μετατραπουν σε εσωτερικες απο τον ιδιο το μαθητη.Ως συμπληρωμα στην αποψη Landau που συμφωνω  :) .

Αποσυνδεδεμένος aghathi

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1611
  • Φύλο: Γυναίκα
  • εκπαίδευση=παιδιά
    • Προφίλ
Απ: Γιατί δεν βάζουν δουλειά για το σπίτι στη Β' Δημοτικού;
« Απάντηση #48 στις: Σεπτέμβριος 27, 2013, 01:12:47 μμ »
Καλημερα. Ηθελα να κάνω μια ερωτηση που εχει σχεση με την ορθογραφια στην β δημοτικου και δεν ηθελα να ανοιξω νεο τοπικ.
Συνηθίζεται να δινεται στα παιδια εκτος από την γνωστη ορθογραφια και αλλες λεξουλες που μπορει να εχουν διδαχτει αλλά οχι να τους εχει ανατεθει να τις μαθουν για ορθογραφία. Καταλαβαίνω το σκεπτικο αλλά λειτουργει πολύ αντιθετα με μερικα παιδια που λειτουργουν σε ξεκαθαρα πλαίσια. Ο γιος μου αναστατώνεται τόσο που κάποιες φορές αρνειται να γράψει εντελώς ακόμη και αν ειναι καλά προετοιμασμένος. Υπάρχει επίσημη οδηγια να εξεταζονται επιπρόσθετες λεξεις μαζι με την ορθογραφια?

Αποσυνδεδεμένος absentminded

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 116
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 70 κάθε εμπόδιο σε καλό
    • Προφίλ
Απ: Γιατί δεν βάζουν δουλειά για το σπίτι στη Β' Δημοτικού;
« Απάντηση #49 στις: Σεπτέμβριος 27, 2013, 11:58:40 μμ »
Δε νομίζω να υπάρχει τέτοια οδηγία(τουλάχιστον δεν αναφέρεται στην εγκύκλιο για τις κατ' οίκον εργασίες http://users.sch.gr/andrianop/katoikon.pdf )
Πάντως δεν απαγορεύεται.
Μπορείς να ρωτήσεις τον/την δάσκαλο/α για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό, ποιους στόχους εξυπηρετεί. Δεν είναι κακό να πεις ότι το παιδί αναστατώνεται και απογοητεύεται. Εγώ θα ήθελα να το ξέρω αν κάποιος μαθητής μου δυσκολευόταν. Το ίδιο και οι συνάδελφοι που γνωρίζω.
Μπορείς να ζητήσεις να σου προτείνει στρατηγικές για να διευκολυνθεί ο μικρός στη μελέτη του.

Αποσυνδεδεμένος aghathi

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1611
  • Φύλο: Γυναίκα
  • εκπαίδευση=παιδιά
    • Προφίλ
Απ: Γιατί δεν βάζουν δουλειά για το σπίτι στη Β' Δημοτικού;
« Απάντηση #50 στις: Σεπτέμβριος 28, 2013, 11:58:21 πμ »
Σε ευχαριστώ πολύ. Δεν υπάρχει διαθεση συνεργασιας. Προσπάθησα.  :(
Χθες ο μικρός έγραψε  ορθογραφία μετά απο μια βδομαδα αλλά υπάρχει σημείωση στο τετραδιο ότι δεν εγραψε τα εξτρα.

Αποσυνδεδεμένος Ivanna

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
    • Προφίλ
    • Ένα blog για το σχολείο
Απ: Γιατί δεν βάζουν δουλειά για το σπίτι στη Β' Δημοτικού;
« Απάντηση #51 στις: Ιανουάριος 07, 2015, 11:43:05 μμ »
Λοιπόν, θα πω κι εγώ τη γνώμη μου αν και το θέμα έχει μείνει ανενεργό πολύ καιρό. Είναι πολύ σημαντικό τόσο για το δάσκαλο, όσο και για το μαθητή αλλά και το γονέα να γνωρίζει πάρα πολύ καλά ποιοι είναι οι στόχοι κάθε τριμήνου σε κάθε τάξη που διδάσκει. Αυτό τον βοηθάει να κάνει στοχευμένα πράγματα και να μην κουράζει τους μαθητές άδικα. Επίσης με αυτό τον τρόπο αποφεύγεται η επιδίωξη μη ρεαλιστικών στόχων ενώ δεν αντιμετωπίζεται επιπόλαια η μη επίτευξη στόχων απαραίτητων για τη συγκεκριμένη τάξη.

Θα μιλήσω κυρίως για τις τάξεις Α', Β', Γ μιας και σε αυτές έχω τη μεγαλύτερη εμπειρία. Ποτέ δε χρειάστηκε να δώσω καθημερινά φωτοτυπίες για τη Β'και τη Γ' και πάντα οι μαθητές πήγαιναν πολύ καλά. Στην Α'Δημοτικού την πρώτη χρονιά είχα τόσο άγχος μήπως δε μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν που έδινα καθημερινά αντιγραφή, ορθογραφίας και 2-3 φωτοτυπίες γλώσσα και μαθηματικά. Τα παιδιά έγιναν σαίνια. Τώρα που έχω πάλι Α' τάξη και πατάω πιο γερά στα πόδια μου, δίνω τα απολύτως απαραίτητα και τα παιδιά τα πηγαίνουν επίσης περίφημα. Στο τέλος του τριμήνου έκανα 3σέλιδη περιγραφική αξιολόγηση με τους στόχους κάθε μαθήματος και έβαλα τικ σε όσους στόχους επιτεύχθηκαν ή όχι. Το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό. Όλοι οι μαθητές εκτός από μαθητές με συγκεκριμένες δυσκολίες είχαν κατακτήσει τους στόχους χωρίς πολύ κόπο. Αυτό σημαίνει ότι ο “φυσιολογικός” αν μου επιτρέπεται ο όρος μαθητής με το να προσέχει στο μάθημα και να προετοιμάζει τα απαραίτητα μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της τάξης.

Πολλές φορές τι εννοεί ο γονιός γερές βάσεις και τι ο δάσκαλος δε συμπίπτει κι εκεί δημιουργούνται προβλήματα. Επίσης μη θεωρείτε δεδομένο ότι κάποιος μαθητής που κάνει όλη μέρα άχρηστες ασκήσεις θα είναι σε καλύτερη θέση από από αυτόν που έκανε απλά αυτά που προβλέπονται. Πολλές φορές είναι προτιμότερο η ενέργεια και ο λιγοστός  χρόνος των γονιών να φυλάσσεται για στοχευμένες δραστηριότητες που έχουν νόημα και συνδέονται με το σχολείο αλλά είναι δύσκολο να πραγματοποιηθούν σε αυτό.

Όσο για τους συμβούλους, είναι άνθρωποι με πολυετή πείρα και κατάρτιση, που πριν γίνουν σύμβουλοι ήταν δάσκαλοι τάξης και δε μπορούμε να μηδενίζουμε αυτά που λένε.

Κλείνοντας να πω ότι είναι λάθος να δημιουργούνται εντυπώσεις για ένα τμήμα στην αρχή της χρονιάς  και επιπόλαια να κατηγορείται ο προηγούμενος δάσκαλος γιατί στην αρχή της χρονιάς όλα τα παιδιά έχουν βγει από τη σειρά τους. Ακόμα και ένας δάσκαλος που τα χε την προηγούμενη χρονιά και γνωρίζει τη δουλειά που έκανε στο τμήμα μπορεί να πέσει από τα σύννεφα όταν τα πρωτοσυναντήσει την επόμενη χρονιά.


 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32278
  • Τελευταία: Parask
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158534
  • Σύνολο θεμάτων: 19198
  • Σε σύνδεση σήμερα: 575
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 390
Σύνολο: 403

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.112 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.