*

Αποστολέας Θέμα: Χημεία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 34587 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Χημεία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #14 στις: Δεκέμβριος 04, 2012, 04:38:08 μμ »
Μπορείς και μέσω internet να βρεις κάποια διαγωνίσματα που θα σε βοηθήσουν! Αν θες μπορώ να σου πω και ιστοσελίδα!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Χημεία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:40:14 »

Αποσυνδεδεμένος ichristina

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Χημεία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #15 στις: Δεκέμβριος 04, 2012, 04:41:15 μμ »
Θα το εκτιμουσα πολυ :)

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ

Αποσυνδεδεμένος fair_play

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
    • Προφίλ
Χημεία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #17 στις: Μάρτιος 08, 2013, 10:07:30 πμ »
Καλημέρα.

Στο σχολικό βιβλίο σελ. 30 παράδειγμα 1.2 (ηλεκτρονιακός τύπος του HClO) αναφέρει ότι "κεντρικό άτομο είναι το Cl".

Έχω την εξής απορία: Πώς βρίσκουμε ότι το Cl είναι λιγότερο ηλεκτραρνητικό από το Ο;

Εγώ έχω καταλάβει ότι:
Στην ίδια περίοδο η ηλεκτραρνητικότητα αυξάνεται από αριστερά προς τα δεξιά.
Στην ίδια ομάδα η ηλεκτραρνητικότητα αυξάνεται από κάτω προς τα πάνω.

Συγκρίνουμε την ηλεκτραρνητικότητα του Ο με το C και ορίζουμε ως κεντρικό άτομο το Cl ή προκύπτει αλλιώς;

Μπορεί η απορία μου να είναι εντελώς απλοϊκή, αλλά η Χημεία έχει πολλές εξαιρέσεις και με μπερδεύει.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Χημεία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:40:14 »

Αποσυνδεδεμένος PAPEN_13

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 43
  • ΠΕ 04.02
    • Προφίλ
Απ: Χημεία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #18 στις: Μάρτιος 08, 2013, 12:09:06 μμ »
Σωστά έχεις καταλάβει. Εσύ όμως έχεις να συγκρίνεις δύο χημικά στοιχεία που βρίσκονται διαγώνια στον Περιοδικό Πίνακα, οπότε η μεταβολή της ηλεκτραρνητικότητας έρχεται σε αντίθεση σε σχέση με τη μεταβολή της σε μια ομάδα και σε μια περίοδο. Συνήθως πιο ηλεκτραρνητικό είναι το χημικό στοιχείο που βρίσκεται σε πιο μικρή περίοδο γιατί το μέγεθος είναι πιο καθοριστικός παράγοντας από τον αριθμό των ηλεκτρονίων της εξωτερικής στιβάδας. Μην ανησυχείς όμως γιατί κανείς δεν θα ρωτήσει τους μαθητές σου να συγκρίνει χημικά στοιχεία που βρίσκονται διαγώνια στον Περιοδικό Πίνακα με αυτή τη σειρά γιατί πολύ απλά κανείς δεν γνωρίζει απέξω τις τιμές ηλεκτραρνητικότητας, οι οποίες έχουν διάφορους τρόπους προσδιορισμού !!! Αυτό που μπορεί να ρωτήσουν είναι να συγκρίνουν δύο χημικά στοιχεία που ανήκουν στην ίδια ομάδα ή στην ίδια περίοδο. Βέβαια πρέπει να γνωρίζεις ότι τα τρία πιο ηλεκτραρνητικά στοιχεία είναι τα F, O, N (κυρίως για δεσμό υδρογόνου). Η Χημεία (ως "κορωνίδα των επιστημών" που αναφέρει ο εθνικός μας ποιητής) είναι άκρως γοητευτική αν την καταλάβεις και να μην ξεχνάς ποτέ ότι στη ζωή όλα είναι θέμα ...Χημείας!!!

Αποσυνδεδεμένος fair_play

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
    • Προφίλ
Χημεία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #19 στις: Μάρτιος 08, 2013, 04:49:46 μμ »
Ευχαριστώ PAPEN_13.

Πολύ διαφωτιστική η απάντηση σου.

Η Χημεία, κατά την άποψη μου, θα φαινόταν στα παιδιά πολύ γοητευτικότερη αν τα βιβλία ήταν πιο επεξηγηματικά και λιγότερο δογματικά.

Θέμα ... καλής Χημείας!  :)

Αποσυνδεδεμένος fair_play

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
    • Προφίλ
Χημεία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #20 στις: Μάρτιος 09, 2013, 12:40:18 μμ »
Γειά σας.

Ακόμα μια διευκρινιστική ερώτηση: Στο σχολικό βιβλίο στη σελίδα 125 αναφέρει "έχει αντιδράσει πλήρως η ουσία (στοιχειομετρικά) με ορισμένη ποσότητα του πρότυπου διαλύματος". Τι σημαίνει "στοιχειομετρικά";
Μπορεί να γίνει και αλλιώς η αντίδραση;

Μπορεί να είναι για γέλια η ερώτηση αλλά αν μπορεί κάποιος ας μου απαντήσει παρακαλώ.

Αποσυνδεδεμένος BILL231

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 201
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Χημεία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #21 στις: Μάρτιος 09, 2013, 01:02:45 μμ »
στοιχειομετρικα σημαινει τα mol των αντιδρωντων να ειναι οσα ακριβωσ χρειαζονται χωρις να περισσευει κατι απο τα δυο..
π.χ.  αν εχεις    ΗΑ +  ΝaOH -> NaA
                     0,1mol   0,1mol   τοτε ειναι στοιχειομετρικα
        αν εχεις 0,2mol   0,1mol  to HA ειναι σε περισσεια και πας σε ρυθμιστικο διαλυμα

Αποσυνδεδεμένος fair_play

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
    • Προφίλ
Χημεία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #22 στις: Μάρτιος 09, 2013, 04:26:14 μμ »
Ευχαριστώ ΒILL231.

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Χημεία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #23 στις: Μάρτιος 13, 2013, 06:18:45 μμ »
Καλημέρα.

Στο σχολικό βιβλίο σελ. 30 παράδειγμα 1.2 (ηλεκτρονιακός τύπος του HClO) αναφέρει ότι "κεντρικό άτομο είναι το Cl".

Έχω την εξής απορία: Πώς βρίσκουμε ότι το Cl είναι λιγότερο ηλεκτραρνητικό από το Ο;

Εγώ έχω καταλάβει ότι:
Στην ίδια περίοδο η ηλεκτραρνητικότητα αυξάνεται από αριστερά προς τα δεξιά.
Στην ίδια ομάδα η ηλεκτραρνητικότητα αυξάνεται από κάτω προς τα πάνω.

Συγκρίνουμε την ηλεκτραρνητικότητα του Ο με το C και ορίζουμε ως κεντρικό άτομο το Cl ή προκύπτει αλλιώς;

Μπορεί η απορία μου να είναι εντελώς απλοϊκή, αλλά η Χημεία έχει πολλές εξαιρέσεις και με μπερδεύει.
Όσο λιγότερες στοιβάδες έχει ένα άτομο (η εξωτερική στοιβάδα είναι πιο κοντά στον πυρήνα) τόσο είναι μεγαλύτερη η έλξη για ένα ηλεκτρόνιο και κατ' επέκταση η ηλεκτραρνητικότητά του!! Ο παράγοντας αριθμός στοιβάδων (αριθμός περιόδου) είναι πιο καθοριστικός παράγοντας!!

Αποσυνδεδεμένος ichristina

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Χημεία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #24 στις: Μάρτιος 26, 2013, 03:54:46 μμ »
Αν μπορει καποιος να μου δωσει τα φωτα του για μια ασκηση οργανικης απο το βοηθημα εκδοσεων σαββαλα.στη σελιδα 176 (τομος Γ2) ασκηση 5.75. Συγκεκριμενα για το ερωτημα β το υποερωτημα ii.ευχαριστω πολυ!!

Αποσυνδεδεμένος PAPEN_13

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 43
  • ΠΕ 04.02
    • Προφίλ
Απ: Χημεία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #25 στις: Μάρτιος 26, 2013, 04:53:25 μμ »
Έχουμε 0,2 mol αμίνης τα οποία διαλύονται σε 2 L νερού, άρα η συγκέντρωση της αμίνης είναι 0,1 Μ. Γράφουμε την εξίσωση ιοντισμού της αμίνης και από την επίλυση της σχέσης της Κb βρίσκουμε ότι χ (η συγκέντρωση των υδροξυλίων) = 10 εις στην-2,5, άρα το pOH είναι 2,5 και το pH είναι 11,5.

Αποσυνδεδεμένος ichristina

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Χημεία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #26 στις: Μάρτιος 26, 2013, 05:25:04 μμ »
Σε ευχαριστω παρα παρα πολυ:)

Αποσυνδεδεμένος PAPEN_13

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 43
  • ΠΕ 04.02
    • Προφίλ
Απ: Χημεία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #27 στις: Μάρτιος 26, 2013, 05:52:30 μμ »
Παρακαλώ. Εγώ χαίρομαι που βοήθησα έστω και λίγο.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159603
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 497
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 24
Επισκέπτες: 415
Σύνολο: 439

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.099 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.