*

Αποστολέας Θέμα: Νοημοσύνη και Μαθησιακές Δυσκολίες  (Αναγνώστηκε 5286 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος gallikou

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 718
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Νοημοσύνη και Μαθησιακές Δυσκολίες
« στις: Ιανουάριος 25, 2013, 05:50:54 μμ »
Θα ήθελα να θέσω τα εξής ερωττήματα: 1)Απ' ό,τι ξέρω για να διαγνωστεί σε ένα παιδί δυσλεξία, θα πρέπει να αποκλειστεί η χαμηλή νοημοσύνη. Νοημοσύνη στα 80 (χαμηλή φυσιολογική) αποκλείει τη δυσλεξία ή μπορεί να συνυπάρχει με δυσλεξία

2) Πόσο αξιόπιστα είναι τα ψυχομετρικά τεστ των παιδαγωγικών κέντρων (πλην ΚΕΔΔΥ),  π.χ. Κέντρο Ψυχικής Υγιενής, παιδιατρικά νοσοκομεία

3) Ποια πρέπει να ειναι η στάση της δασκάλας σε ένα παιδάκι με μαθησιακές δυσκολίες της 3ης δημοτικού;
4) Εκτός απο του να του έχω ειδική δασκάλα στο σπίτι,τι άλλο μπορώ να κάνω;(λογο και εργοθεραπείες έχει κάνει για περίπου τρία χρόνια)

Ευχαριστώ
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 25, 2013, 06:45:07 μμ από Stelios »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:11:31 »

Αποσυνδεδεμένος tabacaria

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 84
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η πλατεία θα μείνει έρημη.
    • Προφίλ
Απ: ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 25, 2013, 06:23:48 μμ »
Για το ερώτημα 1: Διαφορά δυσλεξίας και γενικής μαθησιακής καθυστέρησης. Για να υπάρχει η δυσλεξία πρέπει να έχει τελείως διαφορετική αιτιολογία και εξέλιξη από τη γενική μαθησιακή καθυστέρηση, η οποία οφείλεται σε χαμηλή ευφυΐα, σε αρνητικούς ψυχο-περιβαλλοντολογικούς παράγοντες (π.χ. ψυχολογικά προβλήματα, αδιάφορο και μειονεκτικό οικογενειακό περιβάλλον, κλπ) ή σε συνδυασμό των παραπάνω. Αντίθετα, η δυσλεξία δεν προκαλείται ποτέ από νοητικο-ψυχο-περιβαλλοντο-εκπαιδευτικά προβλήματα αλλά οφείλεται σε βιολογικούς παράγοντες, συνήθως κληρονομικούς. Οι δυσλεξικοί έχουν ειδική μαθησιακή δυσκολία, συνήθως υστερούν μόνο στα γλωσσικά μαθήματα και μόνον στα γραπτά, ενώ αντιθέτως τα παιδιά με γενική μαθησιακή καθυστέρηση υστερούν σε όλα τα μαθήματα και στα γραπτά και στα προφορικά.

Ερώτημα 2: ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ Η ΔΙΑΓΝΩΣΗ, ΔΙΕΘΝΩΣ: Η διάγνωση της δυσλεξίας βασίζεται σε σταθμισμένα ψυχολογικά και εκπαιδευτικά τεστ, που δυστυχώς δεν υπάρχουν στη χώρα μας. Η φιλοσοφία της διάγνωσης είναι η δια της εις άτοπον απαγωγής. Δηλαδή, για να γίνει διάγνωση δυσλεξίας, θα πρέπει ένα παιδί να έχει θετικούς όλους τους νοητικούς και ψυχο-περιβαλλοντο-εκπαιδευτικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση και παρόλα αυτά να υστερεί τουλάχιστον 1,5 – 2 χρόνια στην ανάγνωση σε σχέση με τα παιδιά της ηλικίας του. Άρα, το νωρίτερα που μπορεί να πραγματοποιηθεί με αξιοπιστία η διάγνωση είναι η Β’ δημοτικού. Μόνον με αντικειμενικά βιολογικά τεστ που είναι ανεξάρτητα από την ανάγνωση και την γραφή μπορεί να γίνει η διάγνωση ενωρίτερα, όπως π.χ. είναι το αντικειμενικό τεστ της οφθαλμοκίνησης που επιτρέπει τη διάγνωση από την προσχολική ηλικία επειδή είναι βιολογικό και συνεπώς, δεν βασίζεται στην ανάγνωση ή τη γραφή.

Ερώτημα 3: Συμβουλές προς τους εκπαιδευτικούς:
Αποδεχτείτε το δυσλεκτικό μαθητή σας και ενισχύστε τις δυνατότητές του.
Μην τον φέρνετε σε δύσκολη θέση μπροστά σους συμμαθητές του. Ενισχύστε την πιο όμορφη πλευρά του σχολείου, με σκοπό να έχει αρκετούς λόγους για να προσέρχεται σε αυτό.
Ενημερωθείτε για τις δυσκολίες και τις ανάγκες του.
Συνεργαστείτε με την οικογένεια και τους ειδικούς, που έχουν αναλάβει την αποκατάσταση των μαθησιακών του δυσκολιών.
Τοποθετήστε το παιδί σε μια θέση στην τάξη όπου εύκολα θα μπορεί να συγκεντρώνεται και εσείς να το ελέγχετε για συχνότερη βοήθεια.
Δώστε του περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσει μια εργασία.
Ζητήστε τη συμμετοχή του σε δραστηριότητες, που γνωρίζετε οτι μπορεί να ολοκληρώσει με μεγάλη επιτυχία.
Οι ερωτήσεις, που θα του θέτετε, θα πρέπει να στοχεύουν στο γενικότερο νόημα του μαθήματος και όχι σε πολύ συγκεκριμένες λεπτομέρειες.
Μην το διαχωρίζετε απο τα άλλα παιδιά. Είναι ίσο με όλους του υπόλοιπους συμμαθητές του. Ενισχύστε τη βοήθεια προς αυτό με διακριτικό τρόπο. (πηγή: http://exelixilogou.gr/article.php?id=199).

Ερώτημα 4: Έχε στο νου σου πως ο δυσλεξικός εγκέφαλος είναι διαφορετικά κατασκευασμένος στα λεκτικά του κέντρα (Geschwind,1986) αλλά ιδίως στο magnocellular υποσύστημα του οπτικού συστήματος (Stein, 2004). Δηλαδή, έχουν πιο διευρυμένη κεντρική όραση που παρεμποδίζει τη λειτουργία της περιφερικής όρασης, με αρνητικές συνέπειες στην ανάγνωση αλλά ταυτόχρονα παρέχει σημαντικά πλεονεκτήματα στη ζωή. Γι’ αυτό οι δυσλεξικοί σκέφτονται περισσότερο με εικόνες παρά με λέξεις και συνεπώς οι εγκέφαλοί τους λειτουργούν συντριπτικά ταχύτερα από τον κοινό εγκέφαλο. Αποτέλεσμα αυτής της βιολογικής τους υπεροχής, είναι οι δυσλεξικοί εφευρέτες (Edison, Einstein κ.λπ.).

Επίσης, Συμβουλές προς τους γονείς:

Το παιδί έχει συγκεκριμένες δυσκολίες. Αποδεχθείτε αυτό το γεγονός και μην το αρνείστε.
Η Δυσλεξία δεν είναι ασθένεια και το παιδί δεν νοσεί. Απλά προσλαμβάνει τα ερεθίσματα με ένα διαφορετικό τρόπο, ο οποίος θέλει αποκατάσταση για να γίνει η μάθηση επιτυχής. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει θεραπεία για τη δυσλεξία παρά μόνο πρόγραμμα αποκατάστασης των μαθησιακών δυσκολιών. Το πρόγραμμα αυτό τις περισσότερες φορές είναι χρονοβόρο. Πρέπει, λοιπόν, να οπλιστείτε με υπομονή και αισιοδοξία.
Το δυσλεκτικό παιδί αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες του χάνει την αυτοπεποίθησή του και απογοητεύεται. Πρέπει, λοιπόν, να δημιουργήσετε μέσα στο σπίτι ένα κλίμα αποδοχής και ασφάλειας. Να αποφεύγετε την αυστηρή κριτική και τη λεκτική βία.
Μην ξεχνάτε πως το παιδί δεν είναι τεμπέλικο ούτε απρόσεχτο. Απλά μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο.
Να επαινείτε το παιδί όταν σημειώνει μια επιτυχία όσο μικρή και αν είναι αυτή. Να το ενισχύετε λεκτικά και σωματικά αφήνοντάς το να δεί την περηφάνια στο πρόσωπό σας.
Να θέτετε εφικτούς στόχους για το παιδί σας και όχι ουτοπικά όνειρα, τα οποία δεν μπορεί να εκπληρώσει. Με αυτό τον τρόπο ικανοποιείστε και εσείς και το παιδί.
Ενισχύστε κάποιο ταλέντο που έχει το παιδί. Είναι σημαντικό να νοιώθει οτι διαπρέπει σε έναν τομέα ενώ έχει δυσκολίες στην σχολική του ζωή. Έτσι ενισχύεται η αυτοπεποίθησή του και το παιδί εκτονώνεται.
Οργανώστε το διάβασμα και τον ελεύθερο χρόνο του παιδιού.
Οργανώστε το χώρο μελέτης απομακρύνοντας τα περιττά ερεθίσματα (οπτικά και ακουστικά) και επικεντρώνοντας τα βιβλία μελέτης.
Μην παρουσιάζετε το καθημερινό διάβασμα σαν τιμωρία.
Παίξτε με το παιδί παιχνίδια μνήμης, λέξεων, λεξιλογίου, ορθογραφίας.(πηγή: http://exelixilogou.gr/article.php?id=199).

Δες και αυτό: http://exelixilogou.gr/article.php?id=304

Η ακριβής διάγνωση υπαγορεύει το εξατομικευμένο πρόγραμμα ψυχο-εκ παιδευτικής υποστήριξης.
 

"Η εκπαίδευση είναι μια πράξη αγάπης, επομένως μια πράξη θάρρους. Δεν πρέπει να φοβάται την αντιπαράθεση, την ανάλυση της πραγματικότητας, τη δημιουργική συζήτηση, αν δε θέλει να καταλήξει σε παρωδία". (Paulo Freire).

Αποσυνδεδεμένος tabacaria

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 84
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η πλατεία θα μείνει έρημη.
    • Προφίλ
Απ: ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
« Απάντηση #2 στις: Ιανουάριος 25, 2013, 06:27:33 μμ »
Για το ερώτημα 2 δες και αυτό: http://exelixilogou.gr/article.php?id=198
"Η εκπαίδευση είναι μια πράξη αγάπης, επομένως μια πράξη θάρρους. Δεν πρέπει να φοβάται την αντιπαράθεση, την ανάλυση της πραγματικότητας, τη δημιουργική συζήτηση, αν δε θέλει να καταλήξει σε παρωδία". (Paulo Freire).

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159768
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 372
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 357
Σύνολο: 365

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.1 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.