*

Αποστολέας Θέμα: Ο παραλογισμός της συντεχνιακής σκέψης και διεκδίκησης  (Αναγνώστηκε 2351 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος perastikos_kav

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2181
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Το τελευταίο διάστημα με αφορμή την αλλαγή στα ωρολόγια προγράμματα έχει ξεκινήσει μια συζήτηση, αλλά και διεκδίκηση από όλες σχεδόν τις ειδικότητες, αυτό που θεωρούν "δίκαιο" να κατέχει η ειδικότητα τους στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Προσωπικά προσπερνάω, χωρίς να τις ρίξω ούτε ματιά παρόμοιες ανακοινώσεις και κουβέντες, διότι πάντα εμπεριέχουν σχεδόν απόλυτο βαθμό μονομέρειας και παραλογισμού. Βλέποντας μεμονωμένα την κάθε περίπτωση μπορεί η διεκδίκηση να "φαίνεται" λογική (πχ μα είναι δυνατόν σε μία μόνο ώρα, τι να προλάβεις να κάνεις;), όταν όμως ειδωθεί το ζήτημα στο σύνολο γίνεται κατανοητό πόσο παράλογες είναι όλες αυτές οι διεκδικήσεις και πόσο απέχουν από το να βοηθάνε στη διαμόρφωση μιας πρότασης αναβάθμισης της παρεχόμενης παιδείας.

Το βασικό πρόβλημα που ανακύπτει από αυτές τις προτάσεις είναι οτι αντιμετωπίζει κάθε αντικείμενο μόνο ως άθροισμα ωρών διδασκαλίας και στην καλύτερη περίπτωση ως όγκο γνώσεων που θα πρέπει να διδαχθεί ο μαθητής και ποτέ δεν βλέπουμε το ουσιαστικό. Μετά το τέλος των "σπουδών" στην δωδεκάχρονη εκπαίδευση ποια πρέπει να είναι η σχέση ενός απόφοιτου με τα φαινόμενα του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου, όταν αυτά εμφανίζονται στη ζωή του. Θα πω ένα ακραίο παράδειγμα, το οποίο όμως είναι αληθινό. Φέτος στην πόλη της Καβάλας έχουν κάνει θραύση δύο διαφημίσεις για κάποια δήθεαν "βιοενεργειακά" βραχιολάκια. Δεν θα αναφέρω πόσοι μαθητές τα φορούσαν, αλλά οτι έχω δει καθηγητές βιολόγους και φυσικούς να τα φοράνε. Όσες χιλιάδες ώρες μαθήματος και εργαστηρίων και να έχουν παρακολουθήσει οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι, όσες ασκήσεις και να λύσανε ή να δημιυοργήσανε όσα χρόνια και να διδάσκουνε τις βασικές αρχές της επιστήμης τους, την παραβιάζουν με την ίδια τους τη ζωή. Επομένως κατά τη γνώμη μου δεν διδαχτήκανε τίποτα. Οι περισσότερες επιστήμες πλέον έχουν ανατπυχθεί σε τέτοιο βαθμό που είναι ανώφελο να προσδπαθούμε να χωρέσουμε στα αναλυτικά προγράμματα όλο και πιο σύγχρονες γνώσεις, νέα κεφάλαια ύλης και περισσότερες ώρες διδασκαλίας. Είναι αντικειμενικά αδύνατο να επιτευχθεί αυτός ο στόχος. Ήδη σε πολλές χώρες (αν και με λάθος τρόπο και στόχους) η ύλη σε όλες τις επιστήμες είναι πιο περιορισμένη σε σχέση με την Ελλάδα, και η έμφαση δίνεται σε άλλες παραμέτρους.

Προκειμένου να αποδείξω το παράλογο της προσέγγισης από όλες αυτές τις συντεχνιακές ενώσεις, αλλά και εμάς τους ίδιους παραθέτω έναν πίνακα με το ωρολόγιο πρόγραμμα όπως ισχύει και έχω προσθέσει ορισμένες μόνο από τις απαιτήσεις που διάβασα στα πεταχτά το τελευταίο διάστημα:

ΜΑΘΗΜΑ   ΩΡΕΣ
ΕΚΘΕΣΗ   3
ΚΕΙΜΕΝΑ   2
ΑΡΧΑΙΑ   5
ΙΣΤΟΡΙΑ   3
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ   4
ΦΥΣΙΚΗ   2
ΒΙΟΛΟΓΙΑ   2
ΧΗΜΕΙΑ   2
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ   2
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ   1
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ   3
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ   2
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ   2
ΑΓΓΛΙΚΑ   3
Β ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ   2
ΜΟΥΣΙΚΗ   1
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ   1
ΟΙΚ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ   2
ΣΕΠ   1
ΣΥΝΟΛΟ   43

Τελικό αποτέλεσμα 43 ώρες για να ικανοποιηθούν ορισμένες μόνο από τις απαιτήσεις, γιατί φαντάζομαι οτι θα υπάρχουν διεκδικήσεις (πχ μουσικών, καλλιτεχνικών κλπ), τις οποίες δεν έλαβα υπ' όψιν.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Απ: Ο παραλογισμός της συντεχνιακής σκέψης και διεκδίκησης
« Απάντηση #1 στις: Αύγουστος 25, 2013, 02:24:36 μμ »
 Κανονικά δεν πρέπει να υπάρχουν καθόλου συντεχνιακές διεκδικήσεις στο πρόγραμμα! Βασική προϋπόθεση είναι το πρόγραμμα να καταρτίζεται από μία ανεξάρτητη αρχή με κύρος και της οποίας η κρίση να μην αμφισβητείται από κανέναν! Αυτό βέβαια προϋποθέτει και πολιτική ηγεσία τέτοια, που προς το παρόν δεν διαθέτουμε!  :)
  

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Ο παραλογισμός της συντεχνιακής σκέψης και διεκδίκησης
« Απάντηση #2 στις: Αύγουστος 25, 2013, 03:19:46 μμ »
Τo επικίνδυνο δεν είναι οι ωφελιμιστικές συντεχνιακές διεκδικήσεις, αλλά το ότι απευθύνονται στην κοινωνία ενδεδυμένες ξεδιάντροπα με ρητορικές περί του «καλού του μαθητή» και κροκοδείλια δάκρυα για την επικείμενη καταστροφή του αν δεν αυξηθούν οι ώρες στο τάθε μάθημα...

Ακριβώς η ίδια υποκριτική στάση που κρατά η νεοελληνική κοινωνία που αφού επί 35 χρόνια όχι μόνο ανεχόταν αλλά και συνεργούσε στην πολιτική διαφθορά εφόσον τάιζε και την ίδια, όταν κόπηκε η μάσα θυμήθηκε να καταγγείλει το «σάπιο πολιτικό σύστημα» και να δηλώσει πόσο αθώα και ανήξερη ήταν για ότι συνέβαινε επί τέσσερις δεκαετίες…

dd2

  • Επισκέπτης
Απ: Ο παραλογισμός της συντεχνιακής σκέψης και διεκδίκησης
« Απάντηση #3 στις: Αύγουστος 26, 2013, 10:50:01 μμ »
Τo επικίνδυνο δεν είναι οι ωφελιμιστικές συντεχνιακές διεκδικήσεις, αλλά το ότι απευθύνονται στην κοινωνία ενδεδυμένες ξεδιάντροπα με ρητορικές περί του «καλού του μαθητή» και κροκοδείλια δάκρυα για την επικείμενη καταστροφή του αν δεν αυξηθούν οι ώρες στο τάθε μάθημα...

Ακριβώς η ίδια υποκριτική στάση που κρατά η νεοελληνική κοινωνία που αφού επί 35 χρόνια όχι μόνο ανεχόταν αλλά και συνεργούσε στην πολιτική διαφθορά εφόσον τάιζε και την ίδια, όταν κόπηκε η μάσα θυμήθηκε να καταγγείλει το «σάπιο πολιτικό σύστημα» και να δηλώσει πόσο αθώα και ανήξερη ήταν για ότι συνέβαινε επί τέσσερις δεκαετίες…

Η μάσα αυξήθηκε για κάποιους ενώ άλλοι βγαίνουν σε διαθεσιμότητα ή δεν διορίζονται ή βγαίνουν πλεονάζοντες.Η μήπως ορισμένοι ονειρεύονται ένα σχολείο μόνο με ΠΕ02,ΠΕ03,ΠΕ04;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος perastikos_kav

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2181
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ο παραλογισμός της συντεχνιακής σκέψης και διεκδίκησης
« Απάντηση #4 στις: Αύγουστος 27, 2013, 05:08:15 μμ »
Ο καθένας ονειρεύεται ένα σχολείο με επίκεντρο την ειδικότητα του. Ένα τέτοιο σχολείο, όμως δεν θα έχει σχέση με τις πραγματικές ανάγκες

Αποσυνδεδεμένος Kounavi

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 121
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ο παραλογισμός της συντεχνιακής σκέψης και διεκδίκησης
« Απάντηση #5 στις: Αύγουστος 27, 2013, 05:32:51 μμ »
Στην Ελλάδα μας έχουν φάει οι συντεχνίες....γι αυτό φτάσαμε εδώ που φτάσαμε...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159736
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 352
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 347
Σύνολο: 347

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.06 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.