*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο  (Αναγνώστηκε 578481 φορές)

0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος turpis

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 52
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #364 στις: Ιανουάριος 31, 2012, 03:07:19 μμ »
Δε νομίζω ότι τα τεστ εξυπηρετούν σε κάτι....Θα συμφωνησω ότι αφού βρουν λέξεις σε κάθε κείμενο σταδιακά αυτές που συναντούν συχνά θα τις θυμούνται....Είναι βέβααι λογικό ότι για να μεταφράσεις πρέπει να ξέρεις λεξιλόγιο!Αλλά αυτό διαφέρει πολύ από το να δίνεις λεξιλόγιο για απομνημόνευση και κυρίως για εξεταση .Είναι κάτι που το θεωρώ περιττό και λίγο λάθος...Η αλήθεια είναι ότι και εγώ όταν χρειαζόταν άνοιγα το λεξικό και σταδιακά συγκρατούσα αρκετές λέξεις..Νομίζω είναι η πιο ασφαλής μέθοδος , χωρίς να προσθέτεις και ένα ακόμα άγχος στα παιδια.
Η παρούσα στιγμή είναι το μόνο που είχες , το μόνο που έχεις , το μόνο που θα έχεις ποτέ .

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:40:48 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #365 στις: Ιανουάριος 31, 2012, 04:26:48 μμ »
Οι λεξιλογικες ασκησεις στα Αρχαια Ελληνικα σκοπο εχουν οχι να μαθουν λεξιλογιο τα παιδια, αλλά στο να μη "φοβουνται" να ερμηνευσουν μια λέξη.
Δηλαδή, οταν δινω ασκησεις λεξιλογιου παντα η λεξη ειναι ενταγμενη σε κειμενο. Δεν θελω απομνημονευση, δεν θελω παπαγαλία. Θελω να μη "κολλησουν" και χασουν τη ψυχραιμια τους αν τους τυχει μια "αγνωστη" λεξη την στιγμη της εξέτασης.

Ενας πολυ γενικο συμπερασμα  ειναι πως η ετυμολογια ή και το περικειμενο βοηθα στην ερμηνεια.


Επισης, μαθετε στα παιδια να "διαβάζουν" σωστα το αρχαιο κειμενο, με "χρωμα"ηθος και υφος στη φωνή.Ο αποχρωματισμος στη φωνή "σκοτωνει και το κειμενο και εμας και φυσικα και τους μαθητες!
Δεν ειανι τυχαιο πως μεγαλο μερος του νοηματος γινεται αντιληπτο μονο απο τη σωστη εκφωνηση.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος zwi

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 126
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση/ ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #366 στις: Φεβρουάριος 14, 2012, 12:50:40 μμ »
Καλημέρα ! χρησιμοποιείτε τη θεματογραφία του Αναγνωστόπουλου; Ποια είναι η γνώμη σας;
You can lose more than your patience ...

Αποσυνδεδεμένος marikaki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 169
  • Φύλο: Γυναίκα
  • χάος
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #367 στις: Μάρτιος 04, 2012, 11:47:25 μμ »
γεια σας και πάλι.Για να αναγνωρίσουμε μία δευτερεύουσα ονοματική πρόταση υπάρχει πρόβλημα αν αναφερθεί η λειτουργία της στο τέλος...δηλαδή
δευτερευουσα ονοματική...
εισάγεται
εκφέρεται...γιατί....
λειτουργεί ως
Πολλοί αναφέρουν ότι έχει ως εξής:
δευτερεύουσα ονοματική....
λειτουργεί ως
εισάγεται...
εκφέρεται....γιατί....
Μπορείτε να μου εξηγήσετε ποια η διαφορά;Στις πανελλαδικές θα έκοβαν μονάδες για την διαφορετική αναφορά της λειτουργίας;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:40:48 »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #368 στις: Μάρτιος 05, 2012, 12:21:01 πμ »
γεια σας και πάλι.Για να αναγνωρίσουμε μία δευτερεύουσα ονοματική πρόταση υπάρχει πρόβλημα αν αναφερθεί η λειτουργία της στο τέλος...δηλαδή
δευτερευουσα ονοματική...
εισάγεται
εκφέρεται...γιατί....
λειτουργεί ως
Πολλοί αναφέρουν ότι έχει ως εξής:
δευτερεύουσα ονοματική....
λειτουργεί ως
εισάγεται...
εκφέρεται....γιατί....
Μπορείτε να μου εξηγήσετε ποια η διαφορά;Στις πανελλαδικές θα έκοβαν μονάδες για την διαφορετική αναφορά της λειτουργίας;


Καμία ουσιώδης διαφορά δεν υπάρχει, είτε είναι ονοματική είτε είναι επιρρηματική η πρόταση.
Εγώ αναφέρω το συντακτικό ρόλο στο τέλος από συνήθεια.
Άλλος μπορεί να πει ότι ξεκινά από τη συνολική αναγνώριση της πρότασης (είδος, συντακτικός ρόλος) και μετά στέκεται στις επιμέρους λεπτομέρειες (εισαγωγή, τρόπος εκφοράς).
Και ένας τρίτος θα μπορούσε να σου πει ότι η πραγματική λογική σειρά είναι πως πρώτα βλέπεις τον τρόπο εισαγωγής και εκφοράς και μετά καταλαβαίνεις τι είδους πρόταση είναι και τι συντακτικό ρόλο παίζει.

Αλλά έχουν τώρα καμία σημασία όλα αυτά, από τη στιγμή που η αναγνώριση είναι σωστή;
Μήπως γινόμαστε παράλογα σχολαστικοί, επειδή θέλουμε όλον τον υπόλοιπο κόσμο να προσαρμόζεται στις συνήθειές μας;
Δηλαδή, επειδή έτσι αναγνωρίζω εγώ την πρόταση, πρέπει υποχρεωτικά να ακολουθήσουν αυτή τη σειρά και οι υπόλοιποι;???

......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος marikaki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 169
  • Φύλο: Γυναίκα
  • χάος
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #369 στις: Μάρτιος 05, 2012, 11:46:45 πμ »
apri ευχαριστώ συμφωνώ μαζί σου νομίζω ὀτι όλα αυτά είναι περιττά αλλά κάποιοι υπερβάλλουν...

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #370 στις: Μάρτιος 05, 2012, 01:24:04 μμ »
apri ευχαριστώ συμφωνώ μαζί σου νομίζω ὀτι όλα αυτά είναι περιττά αλλά κάποιοι υπερβάλλουν...

Σ' αυτούς τους κάποιους να τους πεις πως αν σκέπτονται έτσι, δεν είναι ούτε καλοί φιλόλογοι (γιατί ξέρουν πως η απάντηση δεν είναι λάθος, μόνο και μόνο επειδή αλλάζεις τη σειρά) ούτε καλοί παιδαγωγοί (γιατί "τιμωρούν" βαθμολογικά, άνευ λόγου και αιτίας).
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος zwi

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 126
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση/ ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #371 στις: Μάρτιος 05, 2012, 08:15:24 μμ »
Με δυσκολεύει πάρα πολύ η βαθμολόγηση του αδίδακτου στη γ'λυκείου. διορθώνετε γραπτά ή έστω γνωρίζετε ώστε να με βοηθήσετε;;
You can lose more than your patience ...

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #372 στις: Μάρτιος 05, 2012, 08:31:40 μμ »
Να διαβάζεται και να κατανοείται άνετα σαν αυθεντικό και αυθυπόστατο νεοελληνικό κείμενο.
Η αρχαία ελληνική γλώσσα δεν είναι ένα τυπικό αρθροισμα από λέξεις και συντάξεις, αλλά ένα πνευματικό δημιούργημα συγκροτημένο σαν οργανικό σύνολο από το πνεύμα και τη ψυχή ενος ολόκληρου λαού και περασμένο απο το φίλτρο μιας έξοχης διανοιας,που αγωνιστηκε να εκφραστεί.
Σαν σύνολο λοιπόν θα κρίνεις τη μετάφραση. Οσο πιο δουλεμένο νεοελληνικό λόγο εχει (και οχι πλαστό και άψυχο κατασκεύασμα) τόσο κερδιζει.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #373 στις: Μάρτιος 05, 2012, 08:38:19 μμ »
 ο Αχ.Τζαρτανος, αυτός ο νηφάλιος μελετητής των δύο κλασικών γλωσσών, είχε πει:
" ό,τι ελλείπει εν τινι γλώσση δεν δύναται βέβαια να νοήται υπό των ομιλούντων αυτήν".....

Τί ακριβώς θέλει να πει?
 
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #374 στις: Μάρτιος 05, 2012, 08:53:30 μμ »
ο Αχ.Τζαρτανος, αυτός ο νηφάλιος μελετητής των δύο κλασικών γλωσσών, είχε πει:
" ό,τι ελλείπει εν τινι γλώσση δεν δύναται βέβαια να νοήται υπό των ομιλούντων αυτήν".....

Τί ακριβώς θέλει να πει?


Δεν μπορείς να εννοήσεις κάτι ανύπαρκτο.
Αυτό είναι σύνηθες μεταξύ των φιλολόγων, όταν εφαρμόζουν αναλογικά την ίδια σύνταξη παντού
(βλ.λ.χ την απίστευτη ιστορία με την εννόηση σύστοιχων υποκειμένων στα ιδιόμορφα απρόσωπα).
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος zwi

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 126
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση/ ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #375 στις: Μάρτιος 05, 2012, 09:13:09 μμ »
Mάρκο συμφωνώ απόλυτα με όσα έγραψες. Κρίνω συνολικά την μετάφραση, εξετάζω να έχει αποδωθεί το κείμενο σε αρτιο νεοελληνικό λόγο. εστω  ότι το απόσπασμα (ας ελπισουμε ότι έχει νοηματική αυτοτέλεια...) γίνεται κατανοητό απ το μαθητή και σε γενικές γραμμές  το μεταφράζει ΄΄σωστά΄΄. Τα  λάθη του πως διορθώνονται. Υπάρχει κάποιος τρόπος που κατανέμονται οι μονάδες; Η μετάφραση δεν αξιολογείται αποσπασματικά, σειρά - σειρά;  ορίζονται οδηγίες σε κάθε εξεταστικό κέντρο;
You can lose more than your patience ...

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #376 στις: Μάρτιος 05, 2012, 09:17:23 μμ »
σωστος ο προβληματισμος σου, αλλά αν υπαρχουν οδηγιες του στυλ "σειρα σειρα"....τοτε λυπαμαι, για εμας τους ιδιους και για το κλάδο μας.
Δεν ξερω όμως αν υπαρχουν, εγω εχω καποιες οδηγιες του υπουργειου και δε λενε κατι τετοιο, παρα αυτα που σου εγραψα.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #377 στις: Μάρτιος 05, 2012, 09:22:10 μμ »
apri,  ο Τζαρτζανος το είχε πει για εννοούμενη μετοχη.
Οτι κακως εννοουμαι μπροστα σε δυσκολιες μια μετοχη.....αυτο το νοημα ειχε.
αν και γω δεν συμφωνώ...αλλά παλι, τί είμαι εγω μπροστα σε εναν Τζάρζτανο? ;D
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158554
  • Σύνολο θεμάτων: 19199
  • Σε σύνδεση σήμερα: 575
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 16
Επισκέπτες: 523
Σύνολο: 539

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.095 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.