*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Β' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 208251 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος elena.p

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 33
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #28 στις: Σεπτέμβριος 02, 2008, 10:51:49 μμ »
Καλά βοηθήματα  είναι του Μπατζίνα και του Λούλου εκδ. Ζήτη και τα δυο. Περιλαμβάνουν διαγράμματα των εννοιών και κριτήρια αξιολόγησης. Σχετικά με την ερώτησή σου για την ύλη της β΄λυκείου καλό είναι εκτός από το σχολικό βιβλίο να κάνεις και ανάλυση των εννοιών (γλώσσα, ελέυθερος χρόνος, είδηση, ΜΜΕ, εργασία, ανεργία, εξειδίκευση, στερεότυπα, ρατσιμός,τέχνη, κριτική, αξιολόγηση). Πρώτα διδάσκεται η 4η ενότητα στο σχολικό βιβλίο (σημειώσεις - περίληψη). Τέλος, νομίζω ότι πρέπει να αφιερώσεις κάποιες ώρες και στη διδασκαλία για τη δομή της έκθεσης (δομή παραγράφου, τρόποι ανάπτυξης, μεταβάσεις, επικοινωνικο πλαίσιο, αποδεικτικό υλικό). Καλή αρχή!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:05:10 »

Αποσυνδεδεμένος marcy

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 528
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #29 στις: Σεπτέμβριος 05, 2009, 05:45:21 μμ »
Γεια σας,είμαι μαθήτρια β'λυκειου και μπαίνω απο το λογαριασμό της αδελφής μου.
Έχω μια απορία:Σ' ένα θέμα έκθεσης αναφέρει κάπου "τι ρόλο παίζει το σχολείο στην άμβλυνση του φαινομένου.".
Το "άμβλυνση" τι σημαίνει όμως;Η καθηγήτρια μου,μου είπε οτι σημαίνει διόγκωση-αύξηση του φαινομένου ενώ εγώ νόμιζα ότι σημαίνει ελλάττωση-εξασθένιση.Το λεξικό του Τριανταφυλλίδη όμως λέει.


αμβλύνω [amvlíno] -ομαι P8.1 : κάνω κτ. αμβλύ. ANT οξύνω. 1. (σπάν.) αφαιρώ την αιχμηρότητα, την οξύτητα από κάποιο αιχμηρό ή κοφτερό αντικείμενο. 2α. (ιδ. για τις αισθήσεις και τις πνευματικές λειτουργίες) χειροτερεύω κτ. έτσι ώστε αυτό να είναι λιγότερο αποτελεσματικό: Aμβλύνεται η όραση / η όσφρηση / η ακοή. H γήρανση αμβλύνει τις πνευματικές ικανότητες. β. κάνω λιγότερο έντονο κτ. ανεπιθύμητο ή δυσάρεστο: Φάρμακα που αμβλύνουν αλλά δεν εξαφανίζουν τον πόνο. Προοδευτικές μεταρρυθμίσεις που δε λύνουν, απλώς αμβλύνουν τις κοινωνικές αντιθέσεις. [λόγ. < αρχ. ἀμβλύνω]

Τελικά τι ισχυεί;;;;; :'(
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 05, 2009, 05:59:33 μμ από mary_c »
Ζωή είναι αυτό που συμβαίνει την ώρα που εσύ κάνεις σχέδια για το μέλλον.

Αποσυνδεδεμένος maria22

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 92
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #30 στις: Σεπτέμβριος 05, 2009, 05:49:02 μμ »
Είναι το ακριβώς αντίθετο από τις γωνίες!!! Αμβλύνω=μειώνω, ελαττώνω.  Οξύνω=αυξάνω, μεγαλώνω
πχ. όξυνση του φαινομένου= το φαινόμενο βρίσκεται σε έξαρση/είναι εντονότερο από πριν

Αποσυνδεδεμένος maria22

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 92
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #31 στις: Σεπτέμβριος 05, 2009, 05:51:51 μμ »
στο παράδειγμα που ανέφερες= τι ρόλο θα παίξει το σχολείο ώστε να μειωθεί(αμβλυνθεί) το μέγεθος του πρβ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:05:10 »

Αποσυνδεδεμένος marcy

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 528
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #32 στις: Σεπτέμβριος 05, 2009, 05:55:18 μμ »
Ευχαριστώ πολυ.Και εγώ επέμενα σ αυτό!Και η καθηγήτρια μου έλεγε ότι είναι ακριβώς το ίδιο με τις γωνίες δηλαδή αμβλύνω=μεγαλώνω...
Ήθελα να λύσω αυτή την απορία γιατί αν έπεφτε κάτι τέτοιο στις πανελλήνιες...
Ζωή είναι αυτό που συμβαίνει την ώρα που εσύ κάνεις σχέδια για το μέλλον.

Αποσυνδεδεμένος maria22

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 92
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #33 στις: Σεπτέμβριος 05, 2009, 06:23:46 μμ »
όπως τα λες εσύ είναι.. μην αγχώνεσαι.. απλά μάλλον μπερδεύτηκε.. όλοι κάνουμε λάθη. δεν πειράζει

Αποσυνδεδεμένος mariagal

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 173
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #34 στις: Σεπτέμβριος 05, 2009, 07:10:40 μμ »
ειναι οπως τα λετε...και ολα τα παιδια μπερδευονται! γι αυτο το παραδειγμα με τις γωνιες, οτι δηλ. ισχυει το αντιθετο, ειναι πολυ χρησιμο!!!

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #35 στις: Σεπτέμβριος 14, 2009, 04:01:35 μμ »
Καλησπέρα σας.
Μπορεί κάποιος να με συμβουλεύσει για το μάθημα της Ἐκθεσης Β' Λυκείου και για την Αντιγόνη?
Τί να προσέξω, sos, οποιαδήποτε συμβουλή πιστεύετε ότι θα με βοηθήσει.... .

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #36 στις: Σεπτέμβριος 14, 2009, 05:49:07 μμ »
καλησπέρα για την έκθεση β θα σε βοηθήσουν οι θεματικοι κυκλοι ,έμφαση δωσε σε θέματα όπως ΜΜΕ.τηλεοραση vs βιβλίο ,δημοσιογραφία,κριτική,τέχνη.Επίσης ,καλό θα ήταν να δώσεις έμφαση σ΄ασκήσεις τρόπου αναπτυξης παραγράφου,συνοχη-αλληλουχία κειμένου.Αν μπορουσε κάποιος ας σου πρότεινε κάποια βιβλιογραφία,εγώ δουλεύω με σημειώσεις.Αντιγόνη θα κάνω φέτος πρώτη φορά σε ιδιαίτερο ,ηθογράφηση και ερμηνευτικά θα κοιτάξω.

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #37 στις: Σεπτέμβριος 14, 2009, 06:17:16 μμ »
Οι θεματικές ενότητες της Β' λυκείου είναι: Λακωνικότητα- εξοικονόμηση χρόνου, δημοσιογραφία-ΜΜΕ-διαφήμιση, εργασία και τα παρεπόμενα (ανεργία, επαγγελματικός προσανατολισμός κ.α.), ρατσισμός-στερεότυπα, τεχνή και κριτική. Εξαρτάται τώρα τι τύπου μάθημα θέλεις να κάνεις, γιατί στην ύλη της β περιλαμβάνονται και τα βιογραφικά είδη. Είναι λίγο βαρετά, αλλά είναι είδη κειμένου και δεν μπορείς να τα αποκλείσεις.
Γενικά, εγώ χρησιμοποιώ -όπως και πολλοί άλλοι- τις εκδόσεις Ζήτη, αλλά για τις συγκεκριμένες θεματικές της Β', θεωρώ ότι και οι κυριακάτικες εφημερίδες έχουν αρκετά συχνά άρθρα (ειδικά για τα ΜΜΕ, την ανεργία και το ρατσισμό), τα οποία προσωπικά προτιμώ από τα τυποποιημένα των βοηθημάτων. Θραύση έκανε φέτος στους δικούς μου ένα αρθράκι για την διαβόητη Πετρούλα ως φαινόμενο εργασιακής απασχόλησης στα ΜΜΕ, το οποίο μου έκανε εξαιρετική γέφυρα ανάμεσα στις θεματικές των ΜΜΕ και της εργασίας.
Από τρόπους ανάπτυξης παραγράφου, στην ύλη της β' είναι η σύγκριση-αντίθεση, το παράδειγμα, ο ορισμός και η διαίρεση. Για να μην πολυλογώ, θα σου πρότεινα να κοιτάξεις λίγο τα περιεχόμενα του σχολικού βιβλίου, για να έχεις μια γενική ιδέα της ύλης και μετά να αυτονομηθείς και να επιλέξεις κείμενα που να αρέσουν και σε εσένα και στα παιδιά. Καλή σου επιτυχία!

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #38 στις: Σεπτέμβριος 14, 2009, 06:18:13 μμ »
Καλησπέρα σας.
Μπορεί κάποιος να με συμβουλεύσει για το μάθημα της Ἐκθεσης Β' Λυκείου και για την Αντιγόνη?
Τί να προσέξω, sos, οποιαδήποτε συμβουλή πιστεύετε ότι θα με βοηθήσει.... .

Για την έκθεση, θα μπορούσα να σου προτείνω 2 βοηθητικά που είναι, κατά τη γνώμη μου, ό,τι καλύτερο. Συγγραφέας τους είναι ο Πετκανάς, από τις εκδόσεις Ζήτη (είναι 2 τόμοι). Επίσης υπάρχει άλλο ένα βοηθητικό από εκδόσεις Ζήτη, αλλά δε θυμάμαι τον συγγραφέα του. Περιλαμβάνει μόνο κριτήρια αξιολόγησης πάνω στους βασικούς θεματικούς κύκλους που τυγχάνουν επεξεργασίας καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Επίσης και η σειρά του Πατάκη είναι καλή (πάλι 2 τόμοι).

Εξαιρετικά χρήσιμα θα σου φανούν τα βιβλία του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας, τα οποία, απ' όσο θυμάμαι, μπορείς να τα βρεις και σε ηλεκτρονική μορφή στο νετ. Εχουν ασκήσεις εμπέδωσης της θεωρίας, ανοικτού και κλειστού τύπου, κριτήρια αξιολόγησης κλπ κλπ.

Όσον αφορά τη θεωρία, δώσε έμφαση σε πολύ βασικά κεφάλαια, που είτε εξετάστηκαν πέρσυ και στο γυμνάσιο (π.χ. εγώ πάντα ξεκινώ με δομή παραγράφου, ανάπτυξη παραγράφων με διάφορους τρόπους, λοιπές μεθόδους ανάπτυξης όπως η αφήγηση, η περιγραφή κλπ) είτε θα εξεταστούν φέτος (έμφαση σε: συγκεκριμένους τρόπους ανάπτυξης όπως ο ορισμός, η σύγκριση αντίθεση, τα παραδείγματα κλπ, στο σημαντικό ρόλο των διαρθρωτικών λέξεων -άρα μπαίνουν στο τρυπάκι να ελέγχουν τη συνοχή και τη συνεκτικότητα ακολούθως-, σημειώσεις σε κείμενα, πλαγιότιτλους, κατάστρωση περίληψης, ρόλο σημείων στίξης, σημασία ενεργητικής και παθητικής σύνταξης, επαφή με κειμενικά είδη κλπ). Σε κάθε κεφάλαιο του βιβλίου, πέρα από τη θεωρία, παίζουν και διάφορα θέματα έκθεσης. Εκεί καλό είναι να 'χεις υλικό πρόσθετο (υπάρχει και το βιβλίο των Θεματικών Κύκλων που μπορεί να σε βοηθήσεις, αλλά και τα βοηθητικά που σου ανέφερα), για να μπουν τα παιδιά στο θέμα, να συζητηθεί. Από κει και πέρα θα 'ναι στη διακριτική σου ευχέρεια να δώσεις ίσως κάποια σχεδιαγράμματα με βασικές ιδέες και απόψεις, παράλληλα κείμενα κλπ.

Προσωπικά δίνω μεγάλη σημασία στην εξοικείωση των παιδιών με τα κείμενα, κάθε είδους κείμενο δηλαδή... και μετά, αρχικά με περιλήψεις ή ανάπτυξη παραγράφων και αργότερα με εκθέσεις εντός επικοινωνιακού πλαισίου, να εξασκηθούν στην προσωπική τους παραγωγή.

Ελπίζω να βοήθησα! :)

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #39 στις: Σεπτέμβριος 15, 2009, 11:30:14 πμ »
Ευχαριστώ πάρα πολύ!

Άλλη μια ερώτηση έχω! Θα διδάξω και έκθεση Α λυκείου σε φροντιστήριο.... στο πρώτο μάθημα μου είπαν να κάνω για την παράγραφο και όλους τους τρόπους ανάπτυξης παραγράφου! Τα παιδιά γνωρίζουν ήδη κάποιους από αυτούς ή έρχονται σε επαφή με αυτό για πρώτη φορά?

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #40 στις: Σεπτέμβριος 15, 2009, 11:43:38 πμ »
Κάποια πράγματα τα έχουν κάνει και στη γ' γυμνασίου, αν θυμάμαι καλά. Καλό όμως είναι να τα κάνεις ολοκληρωμένα και συγκεντρωτικά πλέον!  :)

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #41 στις: Σεπτέμβριος 15, 2009, 12:17:10 μμ »
Πιστεύεις ότι αρκεί ένα μάθημα μόνο για αυτό ή να το χωρίσω σε δύο??? Από το φριοντιστήριο που μου έδωσαν αναλυτικά τι πρέπει να κάνω σε κάθε μάθημα ( είναι το στυλ δουλειάς τους >:( )  μου έδωσαν να πω για παράγραφο , τρόποι ανάπτυξης και να μιλήσουμε και για τη γλώσσα. Είναι 45 λεπτά όμως! Πιστεύεις θα προλάβω??

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159543
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 282
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 272
Σύνολο: 281

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.143 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.