*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Β' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 87988 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 751
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #42 στις: Σεπτέμβριος 15, 2009, 12:21:31 μμ »
Εγώ τις παραγράφους τις δουλεύω εντελώς διαφορετικά. Ανά δύο ή ανά τρια είδη, με 4-5 παραγράφους να αναγνωρίσουν και μετά δίνω θεματικές προτάσεις για να τις αναπτύξουν με συγκεκριμένο τρόπο. Μέσα σε 45 λεπτά, να κάνεις τρόπους ανάπτυξης παραγράφου και τη θεωρία της γλώσσας, μου φαίνεται υπερβολή. Εκτός και αν τους δώσεις ένα πάκο φωτοτυπίες για δουλειά στο σπίτι ή αν κάνεις μόνο τη θεωρία και στη συνέχεια, αφιερώσεις ένα 5λεπτο-10λεπτο σε άλλα μαθήματα για να τα κάνεις κάθε είδος χωριστά. Προσωπικά πάντως, θεωρώ κομβικό ζήτημα την παράγραφο, αν δεν μάθουν να γράφουν παραγράφους, πώς θα γράψουν ολοκληρωμένο κείμενο;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:28:50 »

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #43 στις: Σεπτέμβριος 15, 2009, 12:25:20 μμ »
Πιστεύεις ότι αρκεί ένα μάθημα μόνο για αυτό ή να το χωρίσω σε δύο??? Από το φριοντιστήριο που μου έδωσαν αναλυτικά τι πρέπει να κάνω σε κάθε μάθημα ( είναι το στυλ δουλειάς τους >:( )  μου έδωσαν να πω για παράγραφο , τρόποι ανάπτυξης και να μιλήσουμε και για τη γλώσσα. Είναι 45 λεπτά όμως! Πιστεύεις θα προλάβω??

Πιστεύω πως τα της παραγράφου (δομή και τρόποι ανάπτυξης) θέλουν παραπάνω... γιατί πες ότι προλαβαίνεις τη θεωρία... Δεν θα κάνεις και πρακτική εφαρμογή σε κείμενα; Να εξασκηθούν στη δομή, να αναγνωρίζουν τρόπους ανάπτυξης; Μετά θα πρέπει να ξεκινήσουν να γράφουν και δικές τους παραγράφους...

 Όταν λες "γλώσσα" μάλλον εννοείς να ξεκινήσεις την ύλη; Γιατί τα πρώτα θεωρητικά του βιβλίου έχουν σχέση με τη γλώσσα. Ή να κάνεις τη "γλώσσα" ως θέμα προς επεξεργασία;

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #44 στις: Σεπτέμβριος 15, 2009, 12:58:04 μμ »
Σαν θέμα...η σημασία της γλώσσας......
εντάξει τώρα που τα οργανώνω είναι ανέφικτο αυτό που ζητάνε....εκτός και αν θέλουν ένα κακό πασάλειμμα...
Εγώ θα τους διδἀξω παρἀγραφο....Θα αναφέρω ποιοι τρόποι ανάπτυξης παραγράφου υπάρχουν..... θα αναλύσουμε 2-3 και ό,τι προλάβω από το θέμα....
Απορώ πια......

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #45 στις: Σεπτέμβριος 15, 2009, 01:51:50 μμ »
Σαν θέμα...η σημασία της γλώσσας......
εντάξει τώρα που τα οργανώνω είναι ανέφικτο αυτό που ζητάνε....εκτός και αν θέλουν ένα κακό πασάλειμμα...
Εγώ θα τους διδἀξω παρἀγραφο....Θα αναφέρω ποιοι τρόποι ανάπτυξης παραγράφου υπάρχουν..... θα αναλύσουμε 2-3 και ό,τι προλάβω από το θέμα....
Απορώ πια......

Με τίποτα δε βγαίνει το θέμα. Ακόμα και η θεωρία με το στανιό δηλαδή θα βγει μαζί με ασκησεις και εφαρμογή.
Θα το δεις στην πορεία πώς μπορείς να το οργανώσεις.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:28:50 »

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #46 στις: Σεπτέμβριος 20, 2009, 11:34:48 μμ »
  Μπορεί κάποιος να που πει ποια σειρά ακολουθούν περίπου στο σχολείο για τη διδασκαλία της Έκθεσης Α λυκείου?
Αφιερώνουν στα πρώτα μαθήματα χρόνο για τη θεωρία, τρόπους ανάπτυξης , περίληψη κτλ. ή παίρνουν το βιβλίο από την αρχή και ξεξκινάνε να το διδάσκουν? ??? ??? ???

Αποσυνδεδεμένος fusalida

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 53
  • ο χρόνος είναι γρήγορος ίσκιος πουλιών
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #47 στις: Σεπτέμβριος 26, 2009, 01:19:32 μμ »
Ξέρετε αν υπάρχει κάποιο βοηθημα ή βιβλίο που να ορίζει πώς γράφουμε άρθρο, επιστολή, κτλ;

Αποσυνδεδεμένος fi-fi

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 15
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #48 στις: Οκτώβριος 30, 2009, 12:39:08 μμ »
καλησπέρα σας,
επειδή και εγώ πρώτη φορά διδάσκω έκθεση β λυκείου, μπορεί κάποιος/-α  συνάδελφος να μου προτίνει μια ενδεικτική σειρά για τη διδασκαλία των θεματικών ενοτήτων? για παράδειγμα στην ενότητα ειδηση-σχόλιο, πως μπορώ να κατανεμω τισ ώρες?

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2238
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #49 στις: Οκτώβριος 31, 2009, 08:07:17 μμ »
Καλησπέρα fi-fi. Προσδιόρισε λίγο τις παραμέτρους. Δηλαδή, θα διδάξεις σε φροντιστήριο, ιδιαίτερο ή σχολείο; Θα έχεις 1 ώρα, 2 σπαστές ή 2 συνεχόμενες; Σε αδρές γραμμές, αν μιλάμε για το σχολικό βιβλίο ξεκινάς από το πίσω μέρος του και διδάσκεις την περίληψη και τα θέματα που αφορούν τη λακωνικότητα και τον ελεύθερο χρόνο σε διάφορες πτυχές της ζωής. Μετά πας απο την αρχή και αφού διδάξεις τη θεωρία αφιερώνεις τουλάχιστον 2 ώρες για συζήτηση των θεμάτων που αφορούν τον τύπο και τα ΜΜΕ, ενώ σίγουρα θα πρέπει να κάνεις και κείμενα συμπληρωματικά για επεξεργασία, είτε από τους Θεματικούς Κύκλους, είτε δικά σου.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 31, 2009, 08:11:41 μμ από karxarias29 »

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 708
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #50 στις: Νοέμβριος 01, 2009, 10:46:04 πμ »
Καλημέρα στην παρέα!
Προχθές έκλεισα ένα ιδιαίτερο για έκθεση στη Β Λυκείου, μαθήτρια αρκετά καλή ως προς την έκφραση, και μου ζήτησε να κάνουμε αποκλειστικά 2 ώρες τη βδομάδα λεξιλόγιο... Πέρα από λεξιλογικές ασκήσεις που μπορούμε να κάνουμε, συνώνυμα-αντίθετα κ.τλ. ή κείμενα, τί άλλο μου προτείνετε να της κάνω? Δε νομίζω ότι μπορώ να "γεμίασω" το 2ωρο μόνο με αυτά.... Μου είπε να της δίνω λίστες με λεξιλόγιο ανάλογα με την κάθε θεματική ενότητα, αλλά μου φάνηκε λίγο χαζό... Πώς θα μάθει να χρησιμοποιεί τις λέξεις αν δεν τις δει μέσα σε συγκεκριμένα συμφραζόμενα?

Any ideas? :)

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2238
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #51 στις: Νοέμβριος 01, 2009, 03:21:55 μμ »
gringa , δεν κατάλαβα τι εννοείς 2ωρο αποκλειστικά  λεξιλόγιο; Τα άλλα, περίληψη, έκθεση ποιος της τα κάνει: Να πεις στη μαθήτρια ότι κάτι τέτοιο δεν ευσταθεί, αφού τη λέξη πρέπει να τη δει σε κείμενο.
Μπορείς να της δίνεις κάποιες λέξεις πχ για τα ΜΜΕ και να της ζητήσεις να γράψει 1 παράγραφο στην οποία θα πρέπει να τις συμπεριλάβει.
Μπορείς επίσης να της κάνεις ορθογραφία. Εγώ έχω ετοιμάσει φωτοτυπίες με 100 λέξεις στην καθεμιά και τους ζητάω να συμπληρώσουν το κατάλληλο - ι -  (πχ  φθ__ρω, φθ__νω) ή - ο - (πχ επίπ__ν__ς, επ__δυν__ς). Τους αρέσει ιδιαίτερα ως άσκηση και τα αποτελέσματα συνήθως τους σοκάρουν, ακόμη και τους πιο καλούς μαθητές. Έπειτα, τους ζητάω πχ με τις 10 πρώτες να σχηματίσουν από 1 φράση, στην οποία να φαίνεται το νόημα της λέξης.
Τέλος, αξιοιποίησε το βιβλίο των γλωσσικών ασκήσεων.
Ελπίζω να σε βοήθησα. :) 

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 708
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #52 στις: Νοέμβριος 01, 2009, 06:03:31 μμ »
Ναι, Karxarias, θέλει 2 ώρες αποκλειστικά λεξιλόγιο... ??? Πηγαίνει σε φροντιστήριο, αλλά θεωρεί ότι έχει πρόβλημα λεξιλογίου (εγώ δε βλέπω ουσιαστικό πρόβλημα να σου πω την αλήθεια...). Μου φαίνεται πολύ δύσκολο να γεμίσω 2 ώρες μόνο με λεξιλόγιο... Θα δείξει. Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση! :)

Αποσυνδεδεμένος fi-fi

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 15
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #53 στις: Νοέμβριος 03, 2009, 03:13:58 μμ »
Καλησπέρα fi-fi. Προσδιόρισε λίγο τις παραμέτρους. Δηλαδή, θα διδάξεις σε φροντιστήριο, ιδιαίτερο ή σχολείο; Θα έχεις 1 ώρα, 2 σπαστές ή 2 συνεχόμενες; Σε αδρές γραμμές, αν μιλάμε για το σχολικό βιβλίο ξεκινάς από το πίσω μέρος του και διδάσκεις την περίληψη και τα θέματα που αφορούν τη λακωνικότητα και τον ελεύθερο χρόνο σε διάφορες πτυχές της ζωής. Μετά πας απο την αρχή και αφού διδάξεις τη θεωρία αφιερώνεις τουλάχιστον 2 ώρες για συζήτηση των θεμάτων που αφορούν τον τύπο και τα ΜΜΕ, ενώ σίγουρα θα πρέπει να κάνεις και κείμενα συμπληρωματικά για επεξεργασία, είτε από τους Θεματικούς Κύκλους, είτε δικά σου.

Κανω ενα διωρο ιδιαιτερο την εβδομαδα . Συνηθως κανω κατι αντιστοιχο με αυτο που μου προτινεις. Τώρα, για παραδειγμα, που τελειωσα με τη θεωρία της ενότητας ¨ειδηση-σχολιο¨, να περάσω στον Τύπο; Να αφιερώσω μόνο ένα δίωρο; Συγγνώμη αν γίνομαι κουραστική, αλλα η αλήθεια είναι ότι με δυσκολεύει λιγο σαν μάθημα.

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2238
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #54 στις: Νοέμβριος 03, 2009, 07:04:46 μμ »
Κοίταξε, εγώ δίνω ένα πολύ μεγάλο πλάνο σε αυτήν την ενότητα, το οποίο περιλαμβάνει ΜΜΕ, τύπο, τηλεόραση  (για το διαδίκτυο δίνω ξεχωριστό πλάνο) και σχετικά κείμενα. Αφού τελείωσες τη θεωρία, μπορείς να ξεκινήσεις συζήτηση για τα θέματα της ενότητας, να περάσεις με συντομία αυτά που δεν τα θεωρείς ιδιαίτερα σημαντικά (ΠΑΝΤΑ, όμως, θα τα περνάς όλα από το βιβλίο, ακόμη και αν αφιερώσεις 5 λεπτά, γιατί κινδυνεύεις να σε κατηγορήσει ο μαθητής ότι το χ δεν το είχατε κάνει!) και να επικεντρωθείς σε αυτά που κρίνεις ότι πρέπει να επιμείνεις. Άλλωστε, παίζει ρόλο και το επίπεδο του μαθητή σου. Δηλαδή, εσύ θα κρίνεις με βάση το μαθητή σου πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώσεις. Ούτως ή άλλως, με 2ωρο ιδιαίτερο την εβδομάδα, έχεις πολύ χρόνο να δουλέψεις και να βγάλεις άνετα την ύλη. Εννοείται ότι στην ενότητα με τα βιογραφικά δεν επικεντρώνεσαι στα είδη (μυθιστορηματικές βιογραφίες κλπ) και κερδίζεις χρόνο και από εκεί.
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 01, 2012, 02:22:26 πμ από karxarias29 »

Αποσυνδεδεμένος fi-fi

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 15
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #55 στις: Νοέμβριος 04, 2009, 11:39:09 πμ »
Σ'ευχαριστω καρχαρια! Κάθε αρχή και δύσκολη...Ελπίζω να βρω σιγά σιγά το ρυθμό μου!

 

Pde.gr, © 2005 - 2014

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 24327
  • Τελευταία: lameas72
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 795278
  • Σύνολο θεμάτων: 14205
  • Σε σύνδεση σήμερα: 340
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 96
Σύνολο: 108

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.171 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.