*

Αποστολέας Θέμα: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή  (Αναγνώστηκε 2714 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #14 στις: Ιούνιος 29, 2014, 03:05:06 μμ »
Υπάρχουν τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού (Άριστον κλπ), που θα έπρεπε να γίνονται και μέσα στα σχολεία.
Βέβαια, τότε ελοχεύει ο κίνδυνος οι γονείς να.. πέσουν από τα σύννεφα και να δουν στο αποτέλεσμα ότι το καμάρι τους δεν είναι να γίνει π.χ. γιατρός (οπότε πάντα υπάρχουν τα αγγλόφωνα τμήματα ιατρικής των βαλκανίων)  ::)

Εξαρτάται με ποια λογική θα γίνονταν τέτοια τεστ μέσα στα σχολεία. Η λογική θα μπορούσε να είναι "Βοηθάμε το παιδί να διαλέξει την κατάλληλη εκπαίδευση για τις δεξιότητές του" και όχι "βοηθάμε τους καλούς μαθητές του γενικού λυκείου να προχωρήσουν και βρίσκουμε διεξόδους για τους κακούς μαθητές".
Γιατί από τη στιγμή που τα τεχνικά σχολεία λειτουργούν ως δέκτες "αυτών που δεν μπορούσαν να τα καταφέρουν αλλού", φυσικά και ο γονιός δεν θα θέλει να στείλει εκεί τα παιδιά του.

Ο γονιός φυσικά και θεωρεί το παιδί του έξυπνο και θέλει να γίνει πετυχημένο στη ζωή του. Το θέμα είναι πώς ορίζει  την εξυπνάδα και την επιτυχία.
Εγώ γενικά διαφωνώ με την ιδέα ότι πετυχημένος είναι "αυτός που βγάζει λεφτά" ή "αυτός που τέλειωσε το πανεπιστήμιο". Για εμένα πετυχημένος είναι αυτός που καταφέρνει να διαπρέπει σ' αυτό που αγαπά, βγάζοντας -το λιγότερο- τα προς το ζην.
Διαφωνώ επίσης και με τα κριτήρια με βάση τα οποία κάποιος κρίνεται "έξυπνος". Αν κοιτάξεις λ.χ κάποιο τεστ ΙQ, θα διαπιστώσεις ότι εκλαμβάνει ως ευφυία κατά κύριο λόγο τη μαθηματική αντίληψη και δευτερευόντως, την κειμενική λογική. Αυτή είναι όμως μια διάσταση της ανθρώπινης ευφυίας, η θεωρητική.
Υπάρχουν π.χ άνθρωποι που δεν έχουν τέτοιου είδους ευφυία, αλλά παρ' όλα αυτά, είναι ευφυείς σε πρακτικό επίπεδο, δηλ. βρίσκουν τρόπο να λύσουν πρακτικά προβλήματα ή να εκφραστούν μέσω της τέχνης τους με τον πιο εύστοχο και πρωτότυπο τρόπο. Δεν θα έπρεπε να αναγνωρίζεται αυτό από την κοινωνία;

......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:10:53 »

Αποσυνδεδεμένος dpa2006

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1377
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση, ΠΕ04.01
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #15 στις: Ιούνιος 29, 2014, 03:47:28 μμ »
Βασικά αναφέρομαι στην εγκατάλειψη του λυκείου κυρίως για δουλειά ή λόγω δυσκολίας στη μάθηση..
Ευχαριστώ για τη διευκρίνιση.
Ας δούμε μερικές παλαιές (ή και πιο πρόσφατες) μελέτες:
Μέτρα κατά της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου
Πρόληψη της πρόωρης εγκατάλεıψης τουσχολείου
αναλυση των μετρησεων (για διαρροή μαθητών)
Εκπαιδευτικό μνημόνιο «ράβει» ο ΟΟΣΑ – Του Χρήστου Κάτσικα
και η έκθεση του ΟΟΣΑ:σελ 51-53 κεφ 9

Σχετικά θέματα αναπτύσσει κατά καιρούς ο Χρήστος Κάτσικας
@konstantinos
@Landau
Συμφωνούμε: Θωρητικά οι επιλογές.


« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 29, 2014, 03:54:12 μμ από dpa2006 »

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #16 στις: Ιούνιος 29, 2014, 04:34:27 μμ »
apri αυτά τα τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού "δείχνουν" πιο/α ειδικότητα/ες είναι πιο κατάλληλες για έναν μαθητή. Δεν έχουν να κάνουν με τεστ iq (τα οποία θεωρώ εντελώς υποκειμενικά και άχρηστα εν γένει).
Κατά τα άλλα συμφωνώ μαζί σου ότι πετυχημένος είναι αυτός που ασχολείται επαγγελματικά με κάτι που πραγματικά γουστάρει, χωρίς να επιδιώκει να πλουτίσει. Δυστυχώς η πλειοψηφία της κοινωνίας (και των γονιών) δεν το βλέπει έτσι.. πετυχημένος για αυτούς είναι ο τάδε γνωστός που βγάζει τόσα κάθε μήνα (κι ας κάνει την πιο βαρετή δουλειά του κόσμου) και φαίνεται στην κοινωνία ως "πετυχημένος".
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #17 στις: Ιούνιος 29, 2014, 04:41:49 μμ »
Μα αν κάνεις κάτι με μεράκι θα είσαι και πετυχημένος!! Μόνο έτσι θα βλέπεις τη δουλειά ως χόμπι και θα την κάνεις ευχάριστα!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:10:53 »

Αποσυνδεδεμένος tzhna

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 800
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 06 & TE16
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #18 στις: Ιούνιος 29, 2014, 05:05:46 μμ »
Η δουλεια δεν είναι χόμπι και γι αυτό πρέπει να σου εξασφαλίζει κάτι παραπάνω από τα προς το ζην. Να ζεις δηλαδή αξιοπρεπώς. Βέβαια είναι δυσκολο να καθορίσουμε το αξιοπρεπώς γιατι άλλος μπορεί να θεωρεί ότι αυτό σημαίνει έχω χρήματα για να αγοραζω μοντελάκια οίκων τάδε εστω που και που και άλλος θεωρεί να μπορώ να πάρω δάνειο γι αυτοκίνητο που θα εξοφλήσω σε 4 χρόνια ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΑΤΩΝΩ.

Συμφωνώ βέβαια ότι επιτυχημένος είναι αυτός που κάνει δουλειά που του αρέσει και που έχει μια κλίση και του εξασφαλίζει αξιοπρεπή ζωή. Μαζί με το μεράκι χρειάζεται και αρκετή προσπάθεια κ όμως ακόμα και τότε δεν σου εξασφαλίζεται η επιτυχία (με την παραπάνω έννοια).

Στην Ελλάδα αναγκάζεσαι να κάνεις 2-3 δουλειές (ισως part-time) για να ανταπεξέλθεις- ακομα και στις καλές εποχές. Έτσι δεν μπορείς να δοθείς ολοκληρωτικά σε ένα στόχο και σπαταλιέσαι και δεν κάνεις τόσο καλά τη δουλειά σου πουθενά.



Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #19 στις: Ιούνιος 29, 2014, 05:32:41 μμ »
apri αυτά τα τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού "δείχνουν" πιο/α ειδικότητα/ες είναι πιο κατάλληλες για έναν μαθητή. Δεν έχουν να κάνουν με τεστ iq (τα οποία θεωρώ εντελώς υποκειμενικά και άχρηστα εν γένει).

To ξέρω. Τα ανέφερα απλώς γιατί αποτυπώνουν και αναπαράγουν την πιο διαδεδομένη άποψη για το ποιος πρέπει να θεωρείται έξυπνος (δηλ. αυτός που είναι καλός στα μαθηματικά).
Άσχετα, αν κατά βάθος μέσα τους οι περισσότεροι θεωρούν έξυπνο τον "καπάτσο".

Δεν υπονοώ, βέβαια, ότι όλοι έχουν ακριβώς τις ίδιες νοητικές ικανότητες. Θεωρώ ωστόσο ότι ένα μεγάλος μέρος όσων έχουν βιώσει τη σχολική αποτυχία, αποτυγχάνουν όχι γιατί δεν ήταν αρκετά έξυπνοι, αλλά γιατί τα αντικείμενα δεν τους ενδιέφεραν και δεν ανταποκρίνονταν στις κλίσεις τους.

......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #20 στις: Ιούνιος 29, 2014, 05:55:44 μμ »
Μπορούμε να έχουμε το ποσοστό διαρροής?
 
επισης, δεν είναι ο γονιος, κυρια και αποκλειστικά, ο υπεύθυνος,
δεν είναι η τραπεζα θεματων,
είναι μια γενικότερη σταση στην περιρρέουσα κατάσταση ανασφάλειας, αβεβαιότητας και φόβου..
"Γιέ μου, πού πας?....Μάνα, θα παω στα καράβια )
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 29, 2014, 06:06:42 μμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος GMaθΕrΦr

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 128
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #21 στις: Σεπτέμβριος 15, 2014, 12:36:54 πμ »
Στο Λύκειο όπως σε όλες τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης πρέπει να γίνουν πολλές αλλαγές και δομής και ουσίας.

Σημαντικό είναι να απαλλαγεί το λύκειο από την παπαγαλία, τη βαθμοθηρία, το φορμαλισμό και την αποσπασματικότητα. Φυσικά πρέπει να αποσυνδεθεί από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια.

Το σχολείο θα έπρεπε να αναπτύσσει ελεύθερα πνεύματα, να προσφέρει βασικές γνώσεις (που στο σύγχρονο κόσμο δεν σημαίνει απλές και λίγες αλλά το αντίθετο),  να αναπτύσσει την κριτική ικανότητα, να καλλιεργεί το αισθητικό κριτήριο του μαθητή κλπ.

Επίσης σημαντικό είναι το απολυτήριο να προσφέρει και κάποια επαγγελματικά δικαιώματα.

Έτσι θεωρώ ότι πρέπει να έχουμε έναν τύπο λυκείου με γενική κατεύθυνση για όλους αλλά και με ισχυρό των ρόλο των πρακτικών μαθημάτων από τα οποία να κάνουν επιλογές υποχρεωτικά όλοι οι μαθητές.

Και για αυτό χρειάζεται και μια κοινωνία να μπορεί να απασχολεί απόφοιτους Λυκείου που φυσικά δεν θα έχουν σχέση με τους σημερινούς.

Η αφορμή για να καταθέσω επιγραμματικά εδώ την άποψή μου είναι το άρθρο που παραθέτω στη συνέχεια και θεωρώ σημαντικό να σας κοινοποιήσω.

 http://www.alfavita.gr/apopsin/6-%C2%AB%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%AF%CE%B5%CF%82%C2%BB-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%BC%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CE%BD%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BD



 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159765
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 448
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 262
Σύνολο: 277

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.1 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.