*

Αποστολέας Θέμα: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες  (Αναγνώστηκε 22440 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #14 στις: Ιούλιος 14, 2014, 04:49:26 μμ »
Γιατι να υπαρχει ενας ολοκληρος χρόνος, οταν η υλη ειναι αρκετα περιορισμενη?

Γιατί χρειάζεται χρόνος για εμπέδωση, όταν το αντικείμενο είναι καινούργιο ή όταν τα θέματα των εξετάσεων είναι μεγάλης δυσκολίας. Αν κατεβάσεις πάλι το επίπεδο δυσκολίας, ώστε να αποτελεί μάθημα γενικής παιδείας, δημιουργείς πρόβλημα στην παρακολούθηση μαθημάτων στα πανεπιστήμια.
Μόνο το μάθημα της Γλώσσας θα μπορούσε να δοθεί, χωρίς περαιτέρω προπαρασκευή.



YΓ. Το Λύκειο δεν είναι βαθμίδα βασικής εκπαίδευσης. Γι' αυτό και δεν είναι υποχρεωτικό.

« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 14, 2014, 04:56:28 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:36:41 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #15 στις: Ιούλιος 14, 2014, 04:58:15 μμ »
Να μην ρίξεις κανενα επιπεδο. Τί θα πει γενικης παιδειας?


Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #16 στις: Ιούλιος 14, 2014, 05:01:12 μμ »
Το λύκειο όμως θα έπρεπε να είναι βαθμίδα υποχρεωτικής εκπαίδευσης (το 12ετές σχολείο που κάποιοι "φωνάζουμε" τόσα χρόνια), αλλά ίσως με εξετάσεις προαγωγής από γυμνάσιο σε λύκειο, ώστε όσοι δεν πληρούν κάποια ελάχιστα κριτήρια για το γενικό λύκειο, να κατευθύνονται αλλού (π.χ. επαλ, όπου κι εκεί θα πρέπει να είναι υποχρεωτική η φοίτηση).
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #17 στις: Ιούλιος 14, 2014, 05:14:28 μμ »
Να μην ρίξεις κανενα επιπεδο. Τί θα πει γενικης παιδειας?

Γενικής παιδείας σημαίνει ότι το μάθημα δεν έχει υψηλό βαθμό εξειδίκευσης και δυσκολίας, ώστε να είναι προσιτό και σ' αυτούς που δεν έχουν ιδιαίτερη κλίση στο συγκεκριμένο μάθημα, αλλά παρ' όλα αυτά ενδιαφέρονται γι' αυτό.

Τα περισσότερα μαθήματα στα οποία εξετάζεσαι για το πανεπιστήμιο, πλην αυτού της Γλώσσας-Έκθεσης ή της Ιστορίας, είναι υψηλού επιπέδου εξειδίκευσης, γιατί αποτελούν τη βάση παρακολούθησής του.


@Landau
Το πρόβλημα δεν είναι αν θα είναι 12χρονη η υποχρεωτική εκπαίδευση, αλλά αν η εξειδικευμένη εκπαίδευση που θα λαμβάνει κανείς μετά τη βασική θα ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα και στις δεξιότητες του.
Αν κάτι αξίζει, είτε είναι υποχρεωτικό είτε προαιρετικό, σου προκαλεί το ενδιαφέρον.

« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 14, 2014, 05:18:34 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:36:41 »

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #18 στις: Ιούλιος 14, 2014, 05:23:45 μμ »
@ apri, συμφωνώ απόλυτα με όλα όσα αναφέρεις στο τελευταίο ποστ.  :)
  

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #19 στις: Ιούλιος 14, 2014, 09:34:42 μμ »
Γενικής παιδείας σημαίνει ότι το μάθημα δεν έχει υψηλό βαθμό εξειδίκευσης και δυσκολίας, ώστε να είναι προσιτό και σ' αυτούς που δεν έχουν ιδιαίτερη κλίση στο συγκεκριμένο μάθημα, αλλά παρ' όλα αυτά ενδιαφέρονται γι' αυτό.

Τα περισσότερα μαθήματα στα οποία εξετάζεσαι για το πανεπιστήμιο, πλην αυτού της Γλώσσας-Έκθεσης ή της Ιστορίας, είναι υψηλού επιπέδου εξειδίκευσης, γιατί αποτελούν τη βάση παρακολούθησής του.


@Landau
Το πρόβλημα δεν είναι αν θα είναι 12χρονη η υποχρεωτική εκπαίδευση, αλλά αν η εξειδικευμένη εκπαίδευση που θα λαμβάνει κανείς μετά τη βασική θα ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα και στις δεξιότητες του.
Αν κάτι αξίζει, είτε είναι υποχρεωτικό είτε προαιρετικό, σου προκαλεί το ενδιαφέρον.

Ως προς τα "γενικής παιδείας", δεν τίθεται θέμα (από την πλευρά μου τουλάχιστον) περί υψηλού βαθμού εξειδίκευσης και δυσκολίας. Όλα ή τίποτα. Στο σχολείο πρέπει να διδαχθούν από γλώσσα, λογοτεχνία, αρχαία ελληνικά κλπ μέχρι φυσική, χημεία, μαθηματικά, βιολογία, γεωλογία, μουσική, σχέδιο (ναι και σχέδιο θα έπρεπε!) κλπ.
Ένα από τα προβλήματα του σημερινού συστήματος είναι η επανάληψη εννοιών σε διαφορετικές τάξεις, π.χ. στη φυσική κάνουν λίγο μηχανική στη β γυμνασίου και μετά ξανά στην α λυκείου και μετά επιπλέον στη γ λυκείου (χώρια το μπέρδεμα με τα κατεύθυνσης και γενικής παιδείας). Μέγα λάθος κατ' εμένα. Πρέπει να υπάρχει μία λογική πορεία και διαβάθμιση στα προγράμματα σπουδών.

Ως προς το θέμα της 12χρονης υποχρεωτική ή μη εκπαίδευσης, φυσικά και είναι πρόβλημα η μη καθιέρωσή του (κατ' εμένα πάντα). Τα ενδιαφέροντα και οι δεξιότητες είναι στην επιλογή του μαθητή για την τριτοβάθμια. Προφανώς αναφέρομαι σε ένα σύστημα όπου το 12ετές σχολείο θα περιλαμβάνει μόνο υποχρεωτικά μαθήματα, χωρίς επιλογές, κατευθύνσεις και προσανατολισμούς..). Ίσως θα μπορούσαν να γίνουν ορισμένες εξαιρέσεις με κάποια μαθήματα επιλογής (π.χ. Σχέδιο Ι υποχρεωτικό και Σχέδιο ΙΙ επιλογή), αλλά έτσι κι αλλιώς τα λέμε όλα αυτά μεταξύ μας γνωρίζοντας ότι τίποτα από αυτά δεν θα εφαρμοστεί στο ορατό μέλλον...
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #20 στις: Ιούλιος 14, 2014, 10:10:47 μμ »
Ως προς τα "γενικής παιδείας", δεν τίθεται θέμα (από την πλευρά μου τουλάχιστον) περί υψηλού βαθμού εξειδίκευσης και δυσκολίας. Όλα ή τίποτα. Στο σχολείο πρέπει να διδαχθούν από γλώσσα, λογοτεχνία, αρχαία ελληνικά κλπ μέχρι φυσική, χημεία, μαθηματικά, βιολογία, γεωλογία, μουσική, σχέδιο (ναι και σχέδιο θα έπρεπε!) κλπ.

Καμία διαφωνία ως προς την πληθώρα των αντικειμένων.
Mην μπερδεύεις, όμως, τα αντικείμενα με το βαθμό προσέγγισής τους. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να απαιτείς την εμβάθυνση σε όλα, γιατί αυτό απαιτεί πολύ χρόνο και ανάλογες δεξιότητες.

Ας πούμε, εσύ καλό είναι να διδαχθείς αρχαία ή και λατινικά ακόμα. Γιατί όμως πρέπει να κάτσεις και να μάθεις π.χ τους πλαγιασμένους υποθετικούς λόγους, αφού κατά πάσα πιθανότητα δεν σε ενδιαφέρουν τέτοιες λεπτομέρειες;
Ή εμένα, θα με ενδιέφερε να διδαχθώ στο πλαίσιο μιας ιστορίας των θετικών επιστημών τις τελευταίες ανακαλύψεις που έχουν γίνει στην πυρηνική φυσική, αλλά γιατί θα πρέπει να τις μάθω στην τελευταία τους λεπτομέρεια; 

Είμαι υπέρ της πολύπλευρης γνώσης, αλλά θεωρώ πλέον πολύ δύσκολο να γίνει κάποιος πανεπιστήμων, όσο έξυπνος και να είναι. Από ένα σημείο και πέρα, αφού έχεις μάθει τα βασικά, αναγκαστικά τραβάς κάπου μια γραμμή και εμβαθύνεις σε κάποιους μόνο τομείς. Αλλιώς, κοροϊδεύεις τον εαυτό σου ότι μπορείς να τα μάθεις όλα.



Ένα από τα προβλήματα του σημερινού συστήματος είναι η επανάληψη εννοιών σε διαφορετικές τάξεις, π.χ. στη φυσική κάνουν λίγο μηχανική στη β γυμνασίου και μετά ξανά στην α λυκείου και μετά επιπλέον στη γ λυκείου (χώρια το μπέρδεμα με τα κατεύθυνσης και γενικής παιδείας). Μέγα λάθος κατ' εμένα. Πρέπει να υπάρχει μία λογική πορεία και διαβάθμιση στα προγράμματα σπουδών.

Συμφωνώ απολύτως με την τελευταία επισήμανση. Η γνώση που παρέχεται είναι αποσπασματική και δεν ακολουθεί ούτε λογική ούτε καν χρονολογική πορεία, ώστε τελικά να μένει και κάτι στο μυαλό σου.
Διδασκόμαστε πχ. στην Ιστορία τις διάφορες χρονικές περιόδους εντελώς ανακατεμένες, ενώ δεν υπάρχει καμία συσχέτιση της κάθε ιστορικής περιόδου με την ανάλογη λογοτεχνική παραγωγή της.
Γενικώς, υπάρχει η τάση να μπουκώνονται οι μαθητές με πληροφορίες, αλλά όχι με γνώση.


Ως προς το θέμα της 12χρονης υποχρεωτική ή μη εκπαίδευσης, φυσικά και είναι πρόβλημα η μη καθιέρωσή του (κατ' εμένα πάντα). Τα ενδιαφέροντα και οι δεξιότητες είναι στην επιλογή του μαθητή για την τριτοβάθμια. Προφανώς αναφέρομαι σε ένα σύστημα όπου το 12ετές σχολείο θα περιλαμβάνει μόνο υποχρεωτικά μαθήματα, χωρίς επιλογές, κατευθύνσεις και προσανατολισμούς..).

Εδώ θα διαφωνήσω. Η βασική εκπαίδευση παρέχεται στα εννιά χρόνια.
Τα επόμενα τρία που ακολουθούν είναι η απαρχή της εξειδικευμένης γνώσης, που εντείνεται στην τελευταία τάξη και σε κάποιες περιπτώσεις συνεχίζεται και ολοκληρώνεται στο πανεπιστήμιο, ενώ σε άλλες (π.χ τεχνικά αντικείμενα) όχι.

Επομένως, θα συμφωνούσα με την ιδέα των υποχρεωτικών μαθημάτων και στο Λύκειο, μόνο υπό την έννοια των υποχρεωτικών τομέων. Δηλ. είτε από την αρχή είτε μόνο στην τελευταία τάξη, θα μπορούσε να είναι υποχρεωτικό για όλους να πάρουν μαθήματα όλων των διδασκόμενων γνωστικών αντικειμένων, αλλά να επιλέγουν το επίπεδο εξειδίκευσής τους σ' αυτά (βασικό ή ανώτερο) ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητές τους.
Κι ας πήγαιναν αργότερα, αφού έπαιρναν το απολυτήριο, να δώσουν εξετάσεις για τη σχολή της επιλογής τους.

« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 14, 2014, 10:12:34 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #21 στις: Ιούλιος 14, 2014, 10:24:25 μμ »
Μου θυμίζει τους Βυζαντινολόγους, Ιστορικούς που δεν μπορουν να ορίσουν τα χρονικά όρια -το πότε ξεκιναει να διαμορφώνεται  η νεοελληνική γλωσσα  ;D

apri μου, ετσι κι αλλιως πλεον 12 χρονη εγινε στην συνειδηση του κοσμου. Ετσι δεν είναι? όταν περνούν τροπολογιες και προβιβαζουν τους μαθητες με τεχνάσματα τι να λεμε τωρα για 9χρονη?

Επειτα, τί θα πει δευτερεύον μάθημα; Αν εμενα μου αρεσει πολύ μια ξενη γλωσσα, για μενα είναι πρωτεύον μαθημα...
Συμφωνώ με Landau, όλα τα αντικείμενα γνωσης ισοτιμα να είναι και οποιος θελει παραπανω, ας στρωσει τον απαυτό του να μαθει. Ο καθηγητης δεν ειναι μάγος, ουτε το Α.Π. εκεινο που θα ικανοποιησει την επιθυμια και την δόξα καθενος μαθητη.

Εισαγωγικες να στρωθουν και να διαβασουν μονοι τους 2 μηνες και να πανε να γραψουν. Μαθανε πια όλοι το φροντιστηριο και το ιδιαιτερο σε όλα τα μαθηματα....γιαυτο γινονται οκνηροι και αρχιζουν τη μίρλα και ολοι τους φταινε εκτος από τον κακο εαυτό τους...
για i-phone, tamplet  και δεν ξερω εγω εχουν να διαθεσουν, για να παρουν κανα βοηθημα από το βιβλιοπωλειο δεν θελουν ουτε να το ανοιξουν...
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 14, 2014, 10:28:48 μμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #22 στις: Ιούλιος 14, 2014, 10:39:03 μμ »
Μου θυμίζει τους Βυζαντινολόγους, Ιστορικούς που δεν μπορουν να ορίσουν τα χρονικά όρια -το πότε ξεκιναει να διαμορφώνεται  η νεοελληνική γλωσσα  ;D

Μικρό το κακό. Να σου πω εγώ μαθητή που είχα σε ιδιαίτερο (πανέξυπνο κατά τα άλλα) που με ρωτούσε αν οι σταυροφόροι έζησαν προ Χριστού ή μετά.

Τι να πεις για διάσταση απόψεων σε επιμέρους θέματα... Αυτά έχουν χρονική τρικυμία στο μυαλό τους και μεταξύ μας, δεν φταίει μόνο η τεμπελιά τους γι' αυτό. Όλα ανάκατα τα μαθαίνουν.
Εμένα θα μου άρεσε λ.χ να μαθαίνω αρχαία ιστορία και στη λογοτεχνία κείμενα της αρχαίας περιόδου, βυζαντινή ιστορία και μεσαιωνικά κείμενα, νεότερη ιστορία και αντίστοιχα κείμενα. Τώρα διδάσκονται σε μορφή αχταρμά όλες οι λογοτεχνικές περίοδοι ξανά και ξανά.
Κι αν κανείς αντιλαμβάνεται την πορεία της ανθρώπινης σκέψης μέσα στο χρόνο, πες μου το.



Επειτα, τί θα πει δευτερεύον μάθημα; Αν εμενα μου αρεσει πολύ μια ξενη γλωσσα, για μενα είναι πρωτεύον μαθημα...
Συμφωνώ με Landau, όλα τα αντικείμενα γνωσης ισοτιμα να είναι και οποιος θελει παραπανω, ας στρωσει τον απαυτό του να μαθει.


Αν για εσένα το χ μάθημα είναι πρωτεύον στα ενδιαφέροντά σου, πάρε λοιπόν το ανώτερο επίπεδο γνώσης του. Αν δεν είναι, μάθε τουλάχιστον πέντε βασικά πράγματα σ' αυτό. Αυτό λέω.
Γιατί καμιά φορά κυνηγώντας τα πολλά για όλους, χάνουμε και τα βασικά.

Για τις εισαγωγικές να στρωθούν μόνοι τους, με την προϋπόθεση ότι τα θέματα θα ανταποκρίνονται στο επίπεδο των γνώσεων που τους έχεις παράσχει στο μεταξύ. Όμως, εδώ και χρόνια υπάρχει αναντιστοιχία.
Για τις υπόλοιπες τάξεις, συμφωνώ και επαυξάνω. Αλλά πρώτα πρέπει να τους πείσεις ότι αξίζει να κοπιάσεις, προκειμένου να μορφωθείς, πράγμα όχι τόσο αυτονόητο στην εποχή μας (δυστυχώς). :-\
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 14, 2014, 10:40:44 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #23 στις: Ιούλιος 14, 2014, 10:51:56 μμ »
ενταξει στα της θεωρητικής δεν τους βαζουν τιποτα το παράλογο ή κατι που ειναι δυσκολο να απαντηθεί.Ας σκεφτουν και κατι. Όλα κονσερβα?... γιαυτο βαριούνται να ανοιξουν βιβλιο, γαιυτο σιχαινονται το διάβασμα, γιατι ειανι όλα "τι κανει νιαου-νιάου"  και χανουν την γοητεια. Διαβαζουν αλλα δεν μελετουν. ...και μετα τις εξετασεις δεν διαβαζουν ουτε το μενου στην ταβέρνα  ;D

Για την Ιστορια εχεις απολυτο δικιο. Και μεις πρεπει να διαβασουμε 2, 3 αλλα βιβλια για να μπορέσουμε να καταλάβουμε και να συνδεσουμε τον αχταρμά που υπαρχει.

Στο άλλο δε που λες, πως η ιστορια μαζι με το αδελφακι της τη λογοτεχνια εχεις απολυτα δικιο. Θυμαμαι, όταν διαβαζα για τον ΑΣΕΠ εκανα παραλληλα Ιστορια και Ιστορια της λογοτεχνιας. Διαβαζα, ας πουμε, την Παλαια Αθηναικη σχολη την λεγόμενη του Ρομαντισμου και ξεκινουσα από τα ιστορικα γεγονοτα του 1830-1880. Με βοηθουσε να δω καλυτερα τα πραγματα και θυμομουν πολλά περισσοτερα. Μελετώντα δε τη ζωή του ταδε λογοτεχνη, ελεγα μεσα μου "αυτος εζησε το ταδε γεγονος"....φαινεται κουτό και αστειο, αλλα ηταν γοητευτικό!!
* ασε που εβαζα και οπτικο υλικο στο βιντεο και εβλεπα ντοκυμαντερ ιστορικα ή ακομα ακομα και σε cd  που ο λογοτέχνης διαβαζε τα εργα του.... Πλουσιο μουσικοχορευτικο πρόγραμμα σου λεω.....πανε αυτές οι εποχές !! ;D

Τώρα? εχω το μεταπτυχιακο αρχαιας κλασικης φιλολογιας  και ταχω δει και  απ την ανάποδη ....ΟΛΑ !!!

« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 14, 2014, 10:56:13 μμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #24 στις: Ιούλιος 15, 2014, 12:42:14 πμ »
Λέτε να μπουν και άλλοι εκπαιδευτικοί σ' αυτή τη συζήτηση;
Άσε που οι περισσότεροι από εμας που κάτι γράψαμε είμαστε εκτός εκπαίδευσης. Είναι λυπηρό, αλλά το θέμα δεν ενδιαφέρει αφού δεν αφορά τα μικροσυμφέροντα μιας ομαδούλας. Είναι και το καλοκαίρι. Ας πούμε πάλι καλά.
Θα ήταν πολύ όμορφο να μπορούσε να συγκροτηθεί μια ομάδα εργασίας από άτομα που έχουν ασχοληθεί πολύ με τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, που θα επεξεργαζόταν σχέδια βελτίωσης των συνθηκών και αποφυγής των όποιων στρεβλώσεων. Έστω  μια ολιγομελής ομάδουλα...

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #25 στις: Ιούλιος 15, 2014, 03:04:03 μμ »
Θα ήταν πολύ όμορφο να μπορούσε να συγκροτηθεί μια ομάδα εργασίας από άτομα που έχουν ασχοληθεί πολύ με τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, που θα επεξεργαζόταν σχέδια βελτίωσης των συνθηκών και αποφυγής των όποιων στρεβλώσεων.

Tι ομάδα και τι επεξεργασία... Και ούτε φταίει το καλοκαίρι ή το pde. Aυτή είναι γενικότερη κατάσταση.
Η κυρίαρχη άποψη επί χρόνια είναι ότι δεν έχει νόημα η όποια συζήτηση μεταξύ των εκπαιδευτικών για τέτοια θέματα, γιατί δεν πρόκειται ποτέ να εφαρμοστεί τίποτα από τις προτάσεις τους (ακόμα κι αν μια αλλαγή δεν κοστίζει τίποτα στο κράτος) ή γιατί για διάφορους λόγους δεν ενδιαφέρονται να αλλάξει η κατάσταση.

Για μισθολογικά και θέματα διορισμού, όμως, δεν θυμάμαι στο παρελθόν να υπήρχε τέτοια ηττοπάθεια. Οι εκπαιδευτικοί διεκδικούσαν διάφορα, κι ας γινόταν δεκτό το 1/20 ή και τίποτα.
Αντιθέτως, όλα τα υπόλοιπα εκπαιδευτικά θέματα δεν έμπαιναν καν δεύτερα στη συζήτηση.
Δεν θυμάμαι ποτέ καμία πρόταση για βελτίωση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, καμία πρόταση για βελτίωση των προγραμμάτων σπουδών, για την ύλη κλπ. Περίμεναν μονίμως την εκάστοτε νομοθετική ρύθμιση, την οποία άλλοτε δέχονταν και άλλοτε απέρριπταν χωρίς καμία ιδιαίτερη διαπραγμάτευση.

Δεν καταλαβαίνω, γιατί ενώ οι ίδιοι ξέρουν καλύτερα τις συνθήκες δουλειάς, περιμένουν ότι η εξεύρεση προτάσεων για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος είναι δουλειά μόνο του εκάστοτε υπουργού, ο οποίος, ακόμα και καλή πρόθεση να έχει, κατά κανόνα είναι άσχετος με την εκπαίδευση. :-\
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #26 στις: Ιούλιος 15, 2014, 03:12:03 μμ »
Το χειρότερο είναι ότι το υπουργείο συμβουλεύεται κάτι επιτροπές Βερεμή και κάτι αντι-παιδαγωγικά ινστιτούτα.. για γέλια και για κλάματα η κατάσταση δηλαδή.

Πάνο, πες ότι μαζευόμαστε 4-5 άτομα (μην έρθεις πίσω, υπάρχει και το σκάιπ  ;D ) και καταλήγουμε σε μία έκθεση-πρόταση. Μετά τι; Θα πάμε στο υπουργείο να την υποβάλλουμε στον υπουργό; Οκ.. και μετά; Ποια είναι η πιθανότερη κατάληξή της; Μήπως στο.. recycle bin?
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος GMaθΕrΦr

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 128
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #27 στις: Ιούλιος 15, 2014, 03:59:21 μμ »
Το θέμα είναι εξαιρετικά σημαντικό και ενδιαφέρον.
Το ζήτημα είναι ότι κατά την άποψή μου επειδή το ζήτημα της εισαγωγής και της αποδέσμευσης έχει άμεση σχέση με το συνολικό πρόβλημα της εκπαίδευσης δεν είναι απλή η λύση του. Πάντως σε θεωρητικό επίπεδο τουλάχιστον αρχικά είναι απαραίτητο να υπάρχει μια συζήτηση και κατάθεση απόψεων για το θέμα.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158559
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 441
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 394
Σύνολο: 403

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.111 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.