*

Τελευταία νέα

  • Προσλήψεις Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ70-Δασκάλων και ΠΕ60-Νηπιαγωγών στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Υποστήριξη των Ολοήμερων Σχολείων (Β) – ΑΠ 1, ΑΠ 2, ΑΠ3» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2007-2013 για το διδακτικό
  • Προσλήψεις αναπληρωτών δασκάλων ειδικής αγωγής στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - ΑΠ1, ΑΠ2, ΑΠ3» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δι
  • Προσλήψεις 2 εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ71-Δασκάλων ΕΑΕ και 1 εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ60.50-Νηπιαγωγών ΕΑΕ ως προσωρινών αναπληρωτών για το διδακτικό έτος 2014-2015
  • Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ06-Αγγλικής Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
  • Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ.Ανδρέα Λοβέρδου στον Βήμα FM και στους δημοσιογράφους Γ.Παπαχρήστο και Β.Χιώτη
  • Αποστολέας Θέμα: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 18101 φορές)

    0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

    Αποσυνδεδεμένος Joanne

    • Νέο μέλος
    • *
    • Μηνύματα: 94
    • Φύλο: Γυναίκα
    • ΠΕ 02
      • Προφίλ
    Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
    « στις: Σεπτέμβριος 19, 2007, 03:55:46 μμ »
    Καλησπέρασε όλους!
    Ανέλαβα μια μαθήτρια της Β΄Γυμνασίου και η μητέρα της θέλει να κάνουμε μια φορά την εβδομάδα έκθεση. Στο γυμνάσιο όμως η έκθεση είναι αρκετά πιο απλή και έχω μπερδευτεί λίγο στο τι θα τις κάνω. Σκέφτομαι να πάρω κάποιο βοηθητικό και από εκεί να κάνουμε, το οποίο θα περιέχει θέματα πιο απλά, αλλά με τη δομή που έχει η έκθεση στο λύκειο (περιληψη, συνωνυμα, δομη παραγράφου κλπ). Μήπως όμως για την τάξη της αυτά είναι δύσκολα και δεν ανταποκριθεί εύκολα;Μπορεί κάποιος να μου προτείνει κάτι ή κάποιο καλό βιβλίο;
    Τα καλά κόποις κτώνται.

    Αποσυνδεδεμένος PDE ads

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 4006
    • Λατρεύω την εκπαίδευση
      • Προφίλ
      • E-mail
      • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
    Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
    « Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:58:52 »

    Αποσυνδεδεμένος BOEMISSA

    • Έμπειρο μέλος
    • ****
    • Μηνύματα: 699
    • Φύλο: Γυναίκα
    • ΠΕ02
      • Προφίλ
    Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
    « Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 19, 2007, 04:19:23 μμ »
    Ο Σαββάλας συνήθως βγάζει κάποια καλά βοηθήματα. Είχα με βάση το παλιό βιβλίο ένα βοήθημα εκδ. Σαββάλα με κριτήρια αξιολόγησης και λεγολογικές ασκήσεις. Καλό όμως είναι να το προετοιμάσεις πολύ στην περίληψη και στα άλλα, γιατι και το νέο βιβλίο έχει προχωρήσει πολύ. Ελπίζω να βρεις κάτι καλό, σίγουρα θα κυκλοφορούν αρκετά στα βιβλιοπωλεία.
    Η μάθηση για όσους ευτυχούν είναι στολίδι και και για όσους ατυχούν καταφύγιο

    Αποσυνδεδεμένος Joanne

    • Νέο μέλος
    • *
    • Μηνύματα: 94
    • Φύλο: Γυναίκα
    • ΠΕ 02
      • Προφίλ
    Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
    « Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 19, 2007, 08:12:17 μμ »
    Ευχαριστώ boemissa!
    Όντως, του Σαββάλα είναι καλά τα βοηθήματα. Το χω και στο πρόγραμμα να κατέβω σε κάποιο κεντρικό βιβλιοπωλείο και να κάνω κάποια έρευνα αγοράς. Ξέρεις μήπως πόση έκταση(ή πόσες λέξεις) πρέπει να έχουν οι εκθέσεις αυτής της τάξης;
    Τα καλά κόποις κτώνται.

    Αποσυνδεδεμένος BOEMISSA

    • Έμπειρο μέλος
    • ****
    • Μηνύματα: 699
    • Φύλο: Γυναίκα
    • ΠΕ02
      • Προφίλ
    Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
    « Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 21, 2007, 09:47:27 πμ »
    Όσον αφορά την έκταση της έκθεσης εξαρτάται από τον καθηγητή. Συνήθως κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς γράφουν κανονική έκθεση και στο τέλος τους ζητούν 2-3 παραγράφους. Καλά είναι να μάθει από τώρα, τουλάχιστον στα μαθήματά σου να γράφει κανονική έκθεση, για να προσαρμοστεί καλύτερα ατις απαιτήσεις του Λυκείου. Θα σου πρότεινα να του μάθεις πώς να κάνει πρόλογο, διαρθρωτικές λέξεις, συνοχή παραγράφων, κάποιες στερεότυπες εκφράσεις που χρησιμοποιούμε για να δηλώσουμε την αιτία, αποτέλεσμα, συνέπειες.... Βαρύτητα στην έκφραση και στη σύνταξη. Εκεί υστερούν τα περισσότερα παιδιά. Και για εμένα το πιο σημαντικό, να κατανοήσει το θέμα της έκθεσης. Να ξεχωρίζει τα δεδομένα από τα ζητούμενα του θέματος. Ελπίζω να βοήθησα.
    Η μάθηση για όσους ευτυχούν είναι στολίδι και και για όσους ατυχούν καταφύγιο

    Αποσυνδεδεμένος PDE ads

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 4006
    • Λατρεύω την εκπαίδευση
      • Προφίλ
      • E-mail
      • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
    Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
    « Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:58:52 »

    Αποσυνδεδεμένος tihea

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1661
    • Φύλο: Γυναίκα
    • ΑΣΕΠ=Αποτελεσματικό Σύστημα Εξόντωσης Πτυχιούχων
      • Προφίλ
    Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
    « Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 21, 2007, 10:14:45 πμ »
     Πράγματι, όσα λέει η Boemissa είναι πολύ σημαντικά.Εκτός από την περίληψη, στη Β' Γυμνασίου μαθαίνουν και κάποιος από τους τρόπους ανάπτυξης παραγράφου (παραδείγματα, σύγκριση-αντίθεση κ.α.).Ο μαθητής πρέπει να εξασκηθεί και στο ν'αναγνωρίζει και να συντάσσει παραγράφους με συγκεκριμένους τρόπους ανάπτυξης.
    Η γοητεία του πληθυντικού αριθμού και η μοναξιά του σχοινοβάτη εκπαιδευτικού.

    Αποσυνδεδεμένος Joanne

    • Νέο μέλος
    • *
    • Μηνύματα: 94
    • Φύλο: Γυναίκα
    • ΠΕ 02
      • Προφίλ
    Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
    « Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 21, 2007, 01:57:30 μμ »
    Ευχαριστώ πολύ, συνάδελφοι, για τις χρήσιμες συμβουλές σας.
    Τα καλά κόποις κτώνται.

    Αποσυνδεδεμένος soul

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1075
    • Φύλο: Γυναίκα
      • Προφίλ
    Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
    « Απάντηση #6 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 03:47:19 μμ »
    Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι τους φιλολόγους.πρόκειται για τη Νεοελληνική γλώσσα β γυμνασίου.Το ρήμα ¨σκέφτονται¨ τι διάθεση είναι;
    “Η ευτυχία δημιουργεί φίλους, Η δυστυχία τους δοκιμάζει”

    Αποσυνδεδεμένος dora2008

    • Προχωρημένο μέλος
    • **
    • Μηνύματα: 166
    • .."μην κλέβεις κλέφτη, μην κλέβεις κλέφτη.."
      • Προφίλ
    Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
    « Απάντηση #7 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 04:14:02 μμ »
    Εκδοχή α) βλέπεις έναν έφηβο, αραχτό πάνω στον καναπέ και σαν καλή μανούλα του λες "Γιαννάκη, σήκω αγόρι μου, όλη την ημέρα κάθεσαι πάνω στον καναπέ και δεν κάνεις τίποτε.. Πρέπει να τελειώσεις τα μαθήματά σου, να τακτοποιήσεις το δωμάτιό σου, να πας στο φροντιστήριο για τα αγγλικά και μετά για βόλευ". Οπότε ο εν λόγω έφηβος σου απαντά με αφοπλιστική ειλικρίνεια "αυτή τη στιγμή αγαπημένη μου μητερούλα δεν μπορώ να κάνω τίποτε. Σκέφτομαι". Συμπέρασμα: "σκέφτομαι"=ουδέτερης διάθεσης.

    Εκδοχή β) σύμφωνα με τη φιλοσοφικότερη άποψη η σκέψη είναι ενέργεια που αρμόζει κατ εξοχήν στα ανθρώπινα υποκείμενα, για να χαρακτηριστούν τουλάχιστο ως πραγματικά υποκείμενα. Επίσης, όταν (κι αν) σκεφτόμαστε, ενεργοποιείται (σε κανονικές συνθήκες) ο εγκέφαλος, οπότε έχουμε να κάνουμε με περίπτωση ενέργειας που επιστρέφει στο ίδιο το υποκείμενο. Συμπέρασμα: "σκέφτομαι" = μέσης διάθεσης.

    Προσωπικά τείνω (με μεγάλη δόση αισιοδοξίας) στη β) εκδοχή.    :)
    τρεις λαλούν κι οι υπόλοιποι χορεύουν

    Αποσυνδεδεμένος maryk

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1213
    • Φύλο: Γυναίκα
    • Λατρεύω την εκπαίδευση
      • Προφίλ
    Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
    « Απάντηση #8 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 05:19:38 μμ »
    Εκδοχή α) βλέπεις έναν έφηβο, αραχτό πάνω στον καναπέ και σαν καλή μανούλα του λες "Γιαννάκη, σήκω αγόρι μου, όλη την ημέρα κάθεσαι πάνω στον καναπέ και δεν κάνεις τίποτε.. Πρέπει να τελειώσεις τα μαθήματά σου, να τακτοποιήσεις το δωμάτιό σου, να πας στο φροντιστήριο για τα αγγλικά και μετά για βόλευ". Οπότε ο εν λόγω έφηβος σου απαντά με αφοπλιστική ειλικρίνεια "αυτή τη στιγμή αγαπημένη μου μητερούλα δεν μπορώ να κάνω τίποτε. Σκέφτομαι". Συμπέρασμα: "σκέφτομαι"=ουδέτερης διάθεσης.

    Εκδοχή β) σύμφωνα με τη φιλοσοφικότερη άποψη η σκέψη είναι ενέργεια που αρμόζει κατ εξοχήν στα ανθρώπινα υποκείμενα, για να χαρακτηριστούν τουλάχιστο ως πραγματικά υποκείμενα. Επίσης, όταν (κι αν) σκεφτόμαστε, ενεργοποιείται (σε κανονικές συνθήκες) ο εγκέφαλος, οπότε έχουμε να κάνουμε με περίπτωση ενέργειας που επιστρέφει στο ίδιο το υποκείμενο. Συμπέρασμα: "σκέφτομαι" = μέσης διάθεσης.

    Προσωπικά τείνω (με μεγάλη δόση αισιοδοξίας) στη β) εκδοχή.    :)
    Πρέπει να διαφωνήσω...
    Το σκέφτομαι είναι κατ'αρχάς αποθετικό ρήμα και συνήθως υπάρχει αποδέκτης ενέργειας.Δε μπορώ να μή σκέφτομαι κάτι είτε τον εαυτό μου είτε οποιοδήποτε έμψυχο ή άψυχο αντικείμενο.Επομένως είναι μεταβατικό με ενεργητική σημασία...επομένως ενεργητική διάθεση.
    ΠΕ02

    Αποσυνδεδεμένος dora2008

    • Προχωρημένο μέλος
    • **
    • Μηνύματα: 166
    • .."μην κλέβεις κλέφτη, μην κλέβεις κλέφτη.."
      • Προφίλ
    Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
    « Απάντηση #9 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 05:39:50 μμ »
    μάλλον έχεις δίκιο!
    τρεις λαλούν κι οι υπόλοιποι χορεύουν

    Αποσυνδεδεμένος soul

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1075
    • Φύλο: Γυναίκα
      • Προφίλ
    Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
    « Απάντηση #10 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 05:47:44 μμ »
    Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις.Και εγώ για ενεργητικής διάθεσης το είχα.Όμως σε διαγώνισμα τα πιο πολλα παιδιά μου το έγραψαν ουδέτερης και επειδή διαφώνησα με συνάδελφο ήθελα και μια δεύτερη γνώμη.
    και πάλι ευχαριστώ!!!
    “Η ευτυχία δημιουργεί φίλους, Η δυστυχία τους δοκιμάζει”

    Αποσυνδεδεμένος maryvas

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1311
    • Φύλο: Γυναίκα
      • Προφίλ
    Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
    « Απάντηση #11 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 06:06:51 μμ »
    νομιζω οτι θα συμφωνησω με τη ντορα. πιστευω οτι για να καταλαβουμε τι διαθεση ειναι θα πρεπει να το εξετασουμε μεσα στο γλωσσικο του περιβαλλον.υπαρχουν ρηματα μεταβατικα κ ρηματα αμεταβατα.
    αρα: "τι κανεις εκει? τιποτα, απλα σκεφτομαι."
    επομενως αυτο το ρημα ειναι ουδετερης διαθεσης.
    αν ομως εχουμε : "σκεφτομαι το γιωργο" τοτε ειναι ενεργητικης διαθεσης, αφου δειχνει μια ενεργεια.

    γενικα για να δουμε ενα ρημα τι διαθεσης ειναι πρεπει να το εξετασουμε μεσα στην προταση. πχ το χτυπω μπορει να εχει κ ενεργητικη κ παθητικη διαθεση.
    "χτυπησα τον γιωργο" ενεργητικη διαθεση
    "χτες επεσα κ χτυπησα" παθητικη διαθεση

    οπως κ το λουζομαι ή το χτενιζομαι
    πριν κοιμηθω το βραδυ παντα χτενιζομαι.- μεση διαθεση
    χθες χτενιστηκα στο κομμωτηριο- παθητικη διαθεση αφου την ενεργεια τη δεχομαστε απο καποιον αλλον.

    οποτε καλυτερα οταν ρωτας τους μαθητες τι διαθεση ειναι το ταδε ρημα, να το βαζεις μεσα στην προταση. ;)

    ολα αυτα για το ρημα "σκεφτομαι" τα λεω οπως το καταλαβαινω εγω. ειναι πολυ πιθανον να κανω λαθος κ να εχει δικιο η μαιρηκ που μπορει να το διαβασε καπου

    Αποσυνδεδεμένος green ice

    • Πλήρες μέλος
    • ***
    • Μηνύματα: 328
      • Προφίλ
    Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
    « Απάντηση #12 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 06:07:43 μμ »
    Σκέφτομαι: ρήμα  μεσοπαθητικής μορφολογίας(αποθετικό),διάθεση ενεργητική.Κ αν έχει αντικείμενο , είναι μεταβατικό .Αν δεν έχει, αμετάβατο.


    P.S Στην ουδέτερη διάθεση το υποκείμενο μένει σταθερό σε μια κατάσταση,δεν ενεργεί πχ υγιαίνω.

    Αποσυνδεδεμένος maryk

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1213
    • Φύλο: Γυναίκα
    • Λατρεύω την εκπαίδευση
      • Προφίλ
    Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
    « Απάντηση #13 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 06:13:35 μμ »
    νομιζω οτι θα συμφωνησω με τη ντορα. πιστευω οτι για να καταλαβουμε τι διαθεση ειναι θα πρεπει να το εξετασουμε μεσα στο γλωσσικο του περιβαλλον.υπαρχουν ρηματα μεταβατικα κ ρηματα αμεταβατα.
    αρα: "τι κανεις εκει? τιποτα, απλα σκεφτομαι."
    επομενως αυτο το ρημα ειναι ουδετερης διαθεσης.
    αν ομως εχουμε : "σκεφτομαι το γιωργο" τοτε ειναι ενεργητικης διαθεσης, αφου δειχνει μια ενεργεια.

    γενικα για να δουμε ενα ρημα τι διαθεσης ειναι πρεπει να το εξετασουμε μεσα στην προταση. πχ το χτυπω μπορει να εχει κ ενεργητικη κ παθητικη διαθεση.
    "χτυπησα τον γιωργο" ενεργητικη διαθεση
    "χτες επεσα κ χτυπησα" παθητικη διαθεση

    οπως κ το λουζομαι ή το χτενιζομαι
    πριν κοιμηθω το βραδυ παντα χτενιζομαι.- μεση διαθεση
    χθες χτενιστηκα στο κομμωτηριο- παθητικη διαθεση αφου την ενεργεια τη δεχομαστε απο καποιον αλλον.

    οποτε καλυτερα οταν ρωτας τους μαθητες τι διαθεση ειναι το ταδε ρημα, να το βαζεις μεσα στην προταση. ;)

    ολα αυτα για το ρημα "σκεφτομαι" τα λεω οπως το καταλαβαινω εγω. ειναι πολυ πιθανον να κανω λαθος κ να εχει δικιο η μαιρηκ που μπορει να το διαβασε καπου
    Δεν ισχύει αυτό...τα αποθετικά ρήματα μπορούν να έχουν ενεργητική σημασία!
    Το σκέφτομαι πάντα έχει αποδέκτη ενέργειας!Δε μπορώ να μή σκέφτομαι τίποτα!Αν πείς "απλά σκέφτομαι" μπορεί να μην αναφέρεις τί σκέφτεσαι αλλά σίγουρα κάτι σκέφτεσαι!
    ΠΕ02

     

    Pde.gr, © 2005 - 2014

    Το pde σε αριθμούς

    Στατιστικά

    μέλη
    • Σύνολο μελών: 24346
    • Τελευταία: Agronomist84
    Στατιστικά
    • Σύνολο μηνυμάτων: 795837
    • Σύνολο θεμάτων: 14212
    • Σε σύνδεση σήμερα: 268
    • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
    • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 33
    Επισκέπτες: 169
    Σύνολο: 202

    Πληροφορίες

    Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

    Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

    Επικοινωνία >

    Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
    TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

    Δημιουργία σελίδας σε 0.088 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.