*

Αποστολέας Θέμα: Ιστορία Γενικής Παιδείας  (Αναγνώστηκε 4293 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος maria3/4

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 81
    • Προφίλ
Ιστορία Γενικής Παιδείας
« στις: Ιούνιος 21, 2016, 01:56:22 μμ »
Χαίρετε! Θα διδάξω φέτος την ιστορία γενικής παιδείας ως επιλεγόμενο σε μαθητές θετικού προσανατολισμού. Γνωρίζει κάποιος να με ενημερώσει για τη φύση του μαθήματος; Το δουλεύουμε όπως την ιστορία κατεύθυνσης ή δεν είναι τόσο απαιτητικό;Κι ακόμα, ποιο βοήθημα θα μου συστήνατε; Ας με πληροφορήσει σχετικά κάποιος που διδάσκει το μάθημα. Ευχαριστώ για την όποια απάντηση!!!
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 21, 2016, 03:10:31 μμ από Stelios »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:01:11 »

Αποσυνδεδεμένος despoina25

  • Συνδρομητής
  • Πλήρες μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 318
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #1 στις: Ιούνιος 21, 2016, 09:33:47 μμ »
   Η τυπολογία των ερωτήσεων είναι ίδια, πράγμα που φαίνεται κι από μια ματιά στα θέματα των πανελληνίων. Τα παραθέματα σίγουρα χρειάζονται μεθοδολογία αντίστοιχη με της κατεύθυνσης και συνήθως είναι απαιτητικά. Ξεκίνα από παλιά θέματα και από παραθέματα που περιλαμβάνονται στο βιβλίο του καθηγητή.
    Κάποιο ικανοποιητικό βοήθημα δε θυμάμαι να χρησιμοποίησα, πάνε όμως 4 χρόνια από την τελευταία φορά που είχα μαθήτρια που εξετάστηκε πανελλαδικά σε αυτό, οπότε δεν αποκλείεται να έχει κυκλοφορήσει κάτι καλύτερο. Γενικώς χρησιμοποιούσα πολύ υλικό από βιβλία ιστορικά, λευκώματα (ακόμα κι από το Ε ιστορικά). Θεωρώ ότι το επιπλέον υλικό σε πολλά σημεία είναι απαραίτητο όχι μόνο για την εξάσκηση των μαθητών σε παραθέματα, αλλά και για την κατανόηση των γεγονότων και την κριτική επεξεργασία τους, μιας και το βιβλίο είναι πολύ πυκνογραμμένο και ελλειπτικό σε πολλά σημεία.
     Κατά τη γνώμη μου σαν βιβλίο είναι πιο δύσκολο από της κατεύθυνσης, απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια απομνημόνευσης και γλωσσικά συνήθως δυσκολεύει τα παιδιά. Εκτός αυτού συνήθως η ύλη είναι πολύ περισσότερη στην Ιστορία Γενικής. Ωστόσο, τα θέματα που θίγονται είναι πιο ενδιαφέροντα και αγγίζουν ποικίλες πλευρές της νεότερης ιστορίας (π.χ. Παγκόσμιο Πόλεμοι, αποικιοκρατία κλπ), με αποτέλεσμα συνήθως να προκαλούν μεγαλύτερο ενδιαφέρον στους μαθητές. 

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3349
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 25, 2016, 09:57:32 μμ »
Συνάδελφοι, έχω πάρει το μάθημα για πρώτη φορά και έχω μια μαθήτρια μόνο που θα το δώσει πανελλαδικά. Δεν πάει φροντιστήριο και περιμένει από εμένα να βγάλει την ύλη. Προβληματίζομαι όμως γιατί οι συνάδερφοι πέρυσι δεν κατάφεραν να βγάλουν την ύλη. Βγαίνει η ύλη στο σχολείο ή όχι, τελικά; Επίσης, έχω μια απορία: οι ορισμοί στο τέλος του βιβλίου είναι ύλη εξετάσεων ή όχι; Γιατί κάποιοι από αυτούς "πέφτουν" στις Πανελλαδικές και κάποιοι είναι διαφορετικοί.

Αποσυνδεδεμένος missathens

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 79
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02!
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 25, 2016, 10:22:37 μμ »
Υπεραγαπώ τη νεότερη ιστορία, γι΄ αυτό και κάνω την Ιστορία Γενικής πολλά χρόνια στο σχολείο. Πάντα υπήρχαν 1-2 μαθητές που έδιναν εξετάσεις, κυρίως επειδή δεν ήθελαν καθόλου τα μαθηματικά. Πέρυσι ήταν αρκετοί λόγω της αλλαγής του συστήματος, οι μισοί το έδιναν σοβαρά ως 4ο μάθημα, οπότε το μάθημα είχε για όλο το τμήμα ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα. Εγώ όσους το επιλέγουν τους εξετάζω κανονικά σε κάθε ενότητα και δίνω πηγές για το σπίτι συστηματικά. Όταν τελειώνει το κάθε κεφάλαιο, βάζω επαναληπτικό διαγώνισμα, με μία πηγή. Τους δίνω τη δυνατότητα να επιλέξουν ημερομηνία και τους βάζω σε άλλη αίθουσα να γράψουν μόνοι τους. Η ύλη σε κανονικές συνθήκες βγαίνει αρχές-μέσα Μαρτίου, πέρυσι θυμάμαι ότι ήταν πριν την Καθαρά Δευτέρα, δηλαδή πριν τις 14/3. Από τότε ξεκίνησα επαναλήψεις. Επίσης, αποφάσισε ο καθένας πότε θα γράψει το διαγώνισμα εφ' όλης της ύλης σε ένα κανονικό 3ωρο. Οι ορισμοί στο τέλος δεν πέφτουν σε εξετάσεις. Τα θέματα είναι βατά πάντα ως τώρα. Το πρόβλημα είναι το βιβλίο που είναι υπερβολικά πυκνογραμμένο και δύσκολο για διάβασμα. Ο διαβασμένος μπορεί να γράψει πολύ καλά. Για αυτό χρειάζεται εξάσκηση στις πηγές, όπως και στην ιστορία κατεύθυνσης.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 25, 2016, 10:24:24 μμ από missathens »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:01:11 »

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 25, 2016, 11:36:54 μμ »
Ποιά βοηθήματα θα προτείνατε για τις πηγές στην Ιστορία γενικής παιδείας;
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 26, 2016, 09:49:55 πμ από theodora7 »
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3349
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 26, 2016, 12:18:37 πμ »
missathens, ευχαριστώ για την κατατοπιστική απάντηση. Οι ορισμοί στο τέλος, όμως, δεν προσφέρονται για να εξεταστούν οι μαθητές ενδοσχολικά; Το λέω, γιατί είναι σύντομοι. Και όσο για τους ορισμούς, μήπως πρέπει να τους βγάζω μόνη μου και να τους δίνω στους μαθητές;

theodora7, είχα δει το βοήθημα του Μεταίχμιου, αλλά το έβρισκα κουραστικό. Θα δω κι άλλα άμεσα.

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 26, 2016, 09:55:52 πμ »
Ευχαριστώ πολύ. Αναμένω αν δεις κάτι.Φυσικά θα ψάξω και γω αλλά για τις πηγές στην Ιστορία Γενικής δεν βρήκα κάτι καλό.
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #7 στις: Σεπτέμβριος 26, 2016, 09:03:38 μμ »
Ερώτηση... :o ::)Στην ύλη της Ιστορίας Γενικής παιδείας θα ήθελα να ρωτήσω το εξής:Στο Α κεφάλαιο παιδιά η ενότητα 7,8 που δεν αναγράφεται είναι εντός ύλης;Έλεος γιατί δεν το γράφει;Ούτε στα εκτός,ούτε στα εντός.
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #8 στις: Σεπτέμβριος 27, 2016, 10:26:33 πμ »
Ουδείς;;;
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος missathens

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 79
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02!
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #9 στις: Σεπτέμβριος 28, 2016, 05:38:41 μμ »
Βοήθημα για το σχολικό βιβλίο δε νομίζω ότι είναι απαραίτητο. Συνήθως επαναλαμβάνουν όλο το μάθημα... Είχα πάρει κι εγώ απλά για να υπάρχει, δεν το χρησιμοποιήσα σχεδόν καθόλου. Καλύτερα να συμβουλεύεσαι το βιβλίο του καθηγητή. Και το σχεδιάγραμμα καλύτερα να το ετοιμάζεις μόνη σου.

Ερώτηση... :o ::)Στην ύλη της Ιστορίας Γενικής παιδείας θα ήθελα να ρωτήσω το εξής:Στο Α κεφάλαιο παιδιά η ενότητα 7,8 που δεν αναγράφεται είναι εντός ύλης;Έλεος γιατί δεν το γράφει;Ούτε στα εκτός,ούτε στα εντός.

Δεν είναι στην ύλη οι ενότητες αυτές. Φαίνεται ξεκάθαρα.

missathens, ευχαριστώ για την κατατοπιστική απάντηση. Οι ορισμοί στο τέλος, όμως, δεν προσφέρονται για να εξεταστούν οι μαθητές ενδοσχολικά; Το λέω, γιατί είναι σύντομοι. Και όσο για τους ορισμούς, μήπως πρέπει να τους βγάζω μόνη μου και να τους δίνω στους μαθητές;

Προσωπικά δεν ασχολήθηκα ποτέ ιδιαίτερα με τους ορισμούς στο τέλος. Απλά παραπέμπαμε εκεί για διευκρινίσεις των όρων. Ειδικά για τις ενδοσχολικές, καλύτερα να επιμένουμε στα πιο βασικά σημεία. Και για τους ορισμούς που αναφέρεις - μάλλον εννοείς την άσκηση με τους ιστορικούς όρους - η απάντηση πάντα βρίσκεται μέσα στην ιστορική αφήγηση. Μπορεί να είναι μια σειρά, αλλά και μία ολόκληρη παράγραφος.

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #10 στις: Σεπτέμβριος 28, 2016, 06:21:17 μμ »
Δεν αναφέρομαι στο βιβλίο. Αλίμονο.Το ξέρω τόσο καλά.Το είχα δώσει και στις πανελλήνιες πρόσφατα για β σχολή.Για τις πηγές αναφέρομαι όπως ήδη έγραψα.Αν κάτι καλό έχεις να προτείνεις ευπρόσδεκτο. :) :) :)
Ευχαριστώ για την ύλη.Το είχα φανταστεί αλλά ήθελα να είμαι βεβαία.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 28, 2016, 06:23:08 μμ από theodora7 »
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #11 στις: Ιούνιος 19, 2017, 12:32:33 μμ »
Πώς σας φάνηκαν τα θέματα σήμερα; Είχα παιδάκια που το έδιναν και για το λόγο αυτό ρωτώ τη γνώμη σας. Μου φάνηκαν νορμάλ. Τί λέτε;
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #12 στις: Ιούνιος 19, 2017, 01:26:44 μμ »
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙ∆ΕΙΑΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
19 ΙΟΥΝΙΟΥ 2017
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ
ΟΜΑ∆Α ΠΡΩΤΗ
ΘΕΜΑ Α1
Να δώσετε το περιεχό΅ενο των παρακάτω όρων:
α) Ελληνοσερβική Συ΅΅αχία
β) Συ΅φωνία της Καζέρτας
γ) Συ΅βούλιο της Ευρώπης
Μονάδες 15
ΘΕΜΑ Α2
Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας τη λέξη Σω-
στό ή Λάθος δίπλα στο γρά΅΅α που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση:
α) Τα φιλελεύθερα κινή΅ατα προωθούσαν συνταγ΅ατικούς θεσ΅ούς.
β) Το 1832 το ελληνικό κράτος περιλά΅βανε τη Στερεά Ελλάδα, την Πελοπόννησο και τα
Επτάνησα.
γ) Η Βιο΅ηχανική Επανάσταση στην Αγγλία συντελέστηκε πρώτα στον το΅έα της κλωστο-
ϋφαντουργίας.
δ) Η Τρίτη ∆ιεθνής ή Κο΅΅ουνιστική ∆ιεθνής ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 1919 ΅ε στόχο την
προαγωγή της διεθνούς επανάστασης εναντίον του καπιταλισ΅ού.
ε) Οι Γερ΅ανοί εξαπέλυσαν την «εαρινή» επίθεση εναντίον της Ελλάδας τον Μάρτιο του
1941.
Μονάδες 10
ΘΕΜΑ Β1
Ποιοι παράγοντες επιβράδυναν τον εκσυγχρονισ΅ό των θεσ΅ών στην Ελλάδα του 19ου αιώνα
(μονάδες 8)και τι σή΅αινε «εκσυγχρονισ΅ός» την ίδια περίοδο; (΅ονάδες 4)
Μονάδες 12
ΘΕΜΑ Β2
Να αναφερθείτε:
α) στα δεδο΅ένα που οδήγησαν στην ανάπτυξη του αναθεωρητισ΅ού ΅ετά το τέλος του Α΄
Παγκοσ΅ίου Πολέ΅ου ( μονάδες 8)και
β) στην αναθεωρητική κίνηση που εκδηλώθηκε στην Οθω΅ανική Αυτοκρατορία κατά την
ίδια περίοδο. (΅ονάδες 5)
Μονάδες 13
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 19, 2017, 01:34:36 μμ από theodora7 »
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #13 στις: Ιούνιος 19, 2017, 01:28:44 μμ »
ΟΜΑ∆Α ∆ΕΥΤΕΡΗ
ΘΕΜΑ Γ1
Αντλώντας στοιχεία από τα κεί΅ενα που σας δίνονται και ΅ε βάση τις ιστορικές σας γνώσεις,
να αναφερθείτε:
α) στις ιδεολογικές αρχές του φασισ΅ού και τις ΅εθόδους επιβολής του (΅ονάδες 20)
β) στους λόγους επικράτησής του στην Ιταλία του Μεσοπολέ΅ου. (΅ονάδες 5)
Μονάδες 25
ΚΕΙΜΕΝΟ Α
Ανεβασ΅ένοι επάνω σε οχή΅ατα… οι «΅ελανοχίτωνες»* κατευθύνονται προς το ΅έρος όπου
βρίσκεται ο στόχος της επιχείρησής τους. Μόλις φτάσουν, αρχίζουν να χτυπούν ΅ε τους
υποκόπανους κάθε διαβάτη που συναντούσαν στο δρό΅ο και που δεν έσπευδε να χαιρετίσει τα
φασιστικά σύ΅βολα ή του τύχαινε να φορά ένα πουκά΅ισο, ένα ΅αντήλι και ΅ια γραβάτα
κόκκινη. Αν κανείς αντιδρούσε, αν έκανε κάποια χειρονο΅ία για να υπερασπιστεί τον εαυτό
του, αν ένας φασίστας τραυ΅ατιζόταν ή απλά στραπατσαριζόταν, τότε η «τι΅ωρία» έπαιρνε
΅εγαλύτερες διαστάσεις. Οι φασίστες κατευθύνονταν προς την έδρα του τα΅είου εργασίας**,
του συνδικάτου, του σπιτιού του λαού·** έσπαγαν τις πόρτες, έριχναν στο δρό΅ο τα έπιπλα, τα
βιβλία και τα ε΅πορεύ΅ατα και ΅ετά έχυναν δοχεία βενζίνης: ΅ετά από λίγα λεπτά όλα
καίγονταν. Αυτοί που βρίσκονταν τυχαία στα κτίρια δέρνονταν αλύπητα ή δολοφονούνταν…
*Μέλη του ιταλικού φασιστικού κό΅΅ατος ΅ε ΅αύρη στολή
**Στην προφασιστική Ιταλία τα εργατικά συνδικάτα ίδρυαν τα΅εία εργασίας για ενίσχυση των
εργατικών οικογενειών και πολιτιστικές λέσχες (σπίτια του λαού) για τη ΅όρφωσή τους.
Α. Ρόσι, Η γέννηση του φασισ΅ού (1938), στο Β. Σκουλάτος – Ν. ∆η΅ακόπουλος – Σ. Κόνδης, Ιστορία
νεότερη και σύγχρονη, τεύχ. Γ, ΟΕ∆Β, Αθήνα 2000, σ. 175.
ΚΕΙΜΕΝΟ Β
 Ο προσηλυτισ΅ός των Ιταλών [στη φασιστική ιδεολογία] διενεργείται σε δύο επίπεδα.
Πρώτα πρώτα στην εκπαίδευση, που αποβλέπει λιγότερο στη δια΅όρφωση καλλιεργη΅ένων
αντιλήψεων και υπεύθυνων πολιτών και περισσότερο σε ΅ια φυλή ανθρώπων εύρωστη,
θαρραλέα, πειθαρχη΅ένη, ανθεκτική και αφοσιω΅ένη ΅ε φανατισ΅ό στο καθεστώς. Πέρα από
το σχολείο, που χαρακτηρίζεται από έντονη φασιστικοποίηση (οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν ΅ε
΅αύρα πουκά΅ισα), και το πανεπιστή΅ιο (όπου οι καθηγητές, οι περισσότεροι ΅εγαλοαστικής
καταγωγής, υποστηρίζουν τον φασισ΅ό), οι νέοι και των δύο φύλων στρατολογούνται από τα
οχτώ τους χρόνια […]. Εφοδιάζονται ΅ε στολές και ΅ε ψεύτικα όπλα και συ΅΅ετέχουν σε
επιδείξεις και παρελάσεις. Στα αγόρια καλλιεργείται η αγάπη για την ο΅αδική ζωή και τη
στρατιωτική δράση. Τα κορίτσια υφίστανται κι αυτά σω΅ατική και κοινωνική διαπαιδαγώ-
γηση ΅ε στόχο να γίνουν «ψυχω΅ένες ΅ητέρες», έτοι΅ες να θυσιάσουν τα παιδιά τους για χάρη
του έθνους και του Ντούτσε*.
*Τίτλος του Μουσολίνι
Serge Berstein – Pierre Milza, Ιστορία της Ευρώπης, τό΅. 3, ΅τφρ. Μ. Κοκολάκης, Αλεξάνδρεια, Αθήνα
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158559
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 441
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 512
Σύνολο: 519

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.099 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.