*

Αποστολέας Θέμα: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού  (Αναγνώστηκε 8876 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Νόμιμος!

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1195
  • Φύλο: Άντρας
  • Ήθος ανθρώπω δαίμων....
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #14 στις: Μάρτιος 17, 2017, 09:10:15 μμ »
@ thymiaras

Αυτά συζητούσα σήμερα με συναδέλφους ειδικοτήτων και δασκάλους και καταλήξαμε σε αυτά που αναφέρεις.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 18, 2017, 01:35:49 μμ από Νόμιμος! »
Οὐαὶ δὲ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί....(.κατά Ματθαίον, κεφ. 23)
...καὶ τὴν εἰωθυῖαν ἀξίωσιν τῶν ὀνομάτων ἐς τὰ
ἔργα ἀντήλλαξαν τῇ δικαιώσει.... (Θουκυδίδου Ιστορίαι, Βιβλίον Γ', & 82)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:57:51 »

Αποσυνδεδεμένος lzdg

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 648
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 1010110
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #15 στις: Μάρτιος 17, 2017, 09:25:46 μμ »
Στα δημοτικά σχολεία οι μαθητές δεν αντιμετωπίζουν με σοβαρότητα τα μαθήματα ειδικοτήτων και γι' αυτό δε φταίνε μόνο τα ίδια τα παιδιά, ούτε μόνο οι γονείς τους. Αρκετές φορές ευθύνη έχουν οι καθηγητές που διδάσκουν αυτά τα μαθήματα (ξένες γλώσσες, πληροφορική, θεατρική αγωγή, καλλιτεχνικά), οι οποίοι δεν κάνουν το μάθημά τους ελκυστικό προς τους μαθητές, αλλα κοιτάζουν να τα πουν όπως-όπως και να περάσει εύκολα και ανώδυνα η ώρα τους, με αποτέλεσμα τα παιδιά να βαριούνται και να μιλάνε μεταξύ τους, να γελάνε, ακόμη και να φωνάζουν ή και να παραφέρονται!
Η δική μου κόρη πολλες φορές μου έχει αναφέρει ότι στα μονόωρα μαθήματα δε γίνεται να μείνει κανείς ήσυχος και να παρακολουθήσει, αφού εκτός από 2-3 μαθητές, οι υπόλοιποι δε βρίσκουν κανένα ενδιαφέρον στο να μάθουν να γράφουν μερικές φράσεις στον Η/Υ, ούτε να κάνουν τις ασκήσεις της φωτοτυπίας των Αγγλικών, ούτε να ζωγραφίσουν με νερομπογιές στην ακουαρέλα, αλλά αντίθετα αρέσκονται στο να συζητούν για άσχετα θέματα, να λένε ανέκδοτα, να πειράζει ο ένας στον άλλον! Κι όταν ο καθηγητής βγάλει κάποιον έξω από την αίθουσα, χαίρονται, λες και το επιζητούσαν με τη στάση τους! Άλλωστε, το 10 σε αυτά τα μαθήματα το έχουν σίγουρο!

Πίστεψέ με πολλοί κάνουμε προσπάθεια να κάνουμε το μάθημα ελκυστικό αλλά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Ακόμα όμως και το μάθημα να μην είναι ελκυστικό και ενδιαφέρον για κάποιον μαθητή αυτό σημαίνει ότι αυτός έχει δικαίωμα να ξεσαλώσει; Π.χ. τα μαθηματικά και η γλώσσα είναι πολύ ελκυστικά; Όχι, δεν είναι για την πλειοψηφία των μαθητών αλλά έχει περάσει στα παιδιά ότι εκεί είναι υποχρεωμένα να κάνουν ησυχία, ενώ κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει για τα δικά μας μαθήματα. Αλήθεια πόσοι γονείς λένε στα παιδιά τους ότι σ' αρέσουν δεν σ' αρέσουν τα αγγλικά/εικαστικά/μουσική/πληροφορική είσαι υποχρεωμένος να κάνεις ησυχία; Αντί αυτού νομίζω ότι πολλοί τα ρίχνουν στον εκπαιδευτικό.

Αποσυνδεδεμένος platonas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 685
  • Φύλο: Άντρας
  • δεν είμαστε όλοι το ίδιο στην εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #16 στις: Μάρτιος 17, 2017, 09:37:57 μμ »
Αν και είμαι του Γυμνασίου ξέρω πολύ καλά τι γίνεται στο δημοτικό. Με λύπη μου όμως βλέπω ότι ορισμένοι έχουν την λανθασμένη αντίληψη (το λιγότερο που μπορώ να πω), ότι με "παιγνιώδη τροπο" και άλλα τέτοια κουραφέξαλα μπορούν να κάνουν μάθημα (τουλάχιστον κάτι που μοίαζει με μάθημα). Απλά είναι εκτός τόπου και χρόνου κα προσπαθούν να δώσουν και συμβουλές. Προσπαθούν να δείξουν ότι αυτοί με προσπάθεια μπορούν να επιβληθούν και να διδάξουν. Δεν ξερουν τι τους γίνεται. Είναι σε άλλο πλανήτη και θελουν να δείξουν τις θεωρητικούρες που έμαθαν στα μεταπτυχιακά τους και στα σεμινάρια με (τους άλλους εκτόε τόπου και χρόνου) τους σχ. συμβούλους.
Πιστεύω ότι οι τίμιοι (και τελικά αυτοί που πραγματικά προσπαθούν) είναι αυτοι που λενε την αλήθεια για το χαμό που επικρατεί στις ξένες γλώσσες και στους υπολογιστές στα δημοτικά (για να μη μιλήσω για γυμνασια και λύκεια).
Καλή δύναμη σε αυτούς που δεν αντέχουν και
"Μπράβο βρε παιδιά εσείς μπορείτε. Να πάρετε παραπάνω λεφτά και παράσημα" (σε αυτούς που δίνουν συμβουλες για παιγνιώδη τρόπο και ηθική ικανοποιήση).

Αποσυνδεδεμένος lzdg

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 648
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 1010110
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #17 στις: Μάρτιος 17, 2017, 10:05:09 μμ »
Και για να μην παρεξηγηθώ, δεν λέω ότι η φύση των μονόωρων μαθημάτων είναι ίδια με αυτή των "βασικών", σαφώς και τα πρώτα  πρέπει να σχεδιάζονται από εμάς έτσι ώστε να είναι ελκυστικά, αλλά η αντιμετώπισή τους από τους μαθητές πρέπει να είναι η ίδια, όσον αφορά την προσπάθεια, την σοβαρότητα, την συμμετοχή και τη συμπεριφορά. Και αν συνέβαινε κάτι τέτοιο ίσως και ο κάθε μαθητής να έβρισκε πιο εύκολα την κλίση του σε αυτό το ρημάδι εκπαιδευτικό σύστημα, όπου υπάρχουν άριστοι σε όλα και κακοί σε όλα. Π.χ. άριστος στα μαθηματικά αλλά όχι στα εικαστικά, κακός στα μαθηματικά αλλά άριστος στα εικαστικά, γιατί όχι, αυτό δεν συμβαίνει στην πραγματική ζωή; (αυτό βέβαια είναι ένα άλλο θέμα). Τολμάμε οι "μονόωροι" να βάλουμε χαμηλότερο βαθμό από το δάσκαλο, θα πέσουν να μας φάνε. Ας μας πει και κάποιος που έχει εμπειρία από εκπαίδευση στο εξωτερικό για το τι συμβαίνει.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 17, 2017, 10:08:33 μμ από lzdg »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:57:51 »

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #18 στις: Μάρτιος 17, 2017, 10:56:54 μμ »
Προσωπικά έχω παρατηρήσει το ακριβώς αντίθετο. Όσο πιο "παραδοσιακό" είναι το μάθημα τόσο περισσότερη ησυχία επικρατεί στη τάξη. Δυστυχώς τα παιδιά ΔΕΝ έχουν μάθει να δουλεύουν σε ομάδες, να μαθαίνουν με παιγνιώδη τρόπο κ.τ.λ., στοιχεία τα οποία πιστεύω ότι είναι απαραίτητα για το εργαστηριακό μάθημα της Πληροφορικής και που μας μαθαίνουν στις διάφορες επιμορφώσεις. Όταν κάτι τα ενθουσιάσει (δυστυχώς) θα φωνάξουν και θα χαλάσουν τον κόσμο. Δεν έχουν μάθει να μαθαίνουν για την προσωπική τους ευχαρίστηση και εξέλιξη. Το μόνο που τους νοιάζει είναι η επιβράβευση και το να δείξουν ότι είναι καλύτερα από τα υπόλοιπα...

Από πού πρέπει να τα έχουν μάθει αυτές τι δεξιότητες τα παιδιά, αν όχι από το σχολείο; Δηλαδή, αν δεν τις διδάξουμε εμείς, από πού θα τις μάθουν;   

Αποσυνδεδεμένος thymiaras

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 457
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #19 στις: Μάρτιος 17, 2017, 11:59:57 μμ »
Από πού πρέπει να τα έχουν μάθει αυτές τι δεξιότητες τα παιδιά, αν όχι από το σχολείο; Δηλαδή, αν δεν τις διδάξουμε εμείς, από πού θα τις μάθουν;

Με μία ώρα μάθημα τη βδομάδα δεν μαθαίνονται αυτά τα πράγματα, κακά τα ψέμματα. Ειδικά όταν είσαι αναπληρωτής και κάθε χρόνο βρίσκεσαι σε άλλο σχολείο. Το φταίξιμο πέφτει πρωτίστως στους γονείς, που θεωρούν τους εκπαιδευτικούς αντιπάλους τους και πολλές φορές τους απαξιώνουν, και ίσως σε ένα βαθμό και στους δασκάλους, μιας και έχω πετύχει τμήματα στα οποία όλα τα παιδιά ξέρουν να συμπεριφέρονται και άλλα στα οποία γίνεται χαμός και δεν συμμαζεύονται με τίποτα.

Γενικά νομίζω ότι πρέπει να αλλάξει εντελώς το εκπαιδευτικό σύστημα. Τα παιδιά το μόνο που χρειάζονται να μάθουν είναι να σκέφτονται, να συνεργάζονται, να αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο, να είναι υπεύθυνα άτομα κ.τ.λ. Αυτά είναι πολύ πιο σημαντικά από τη στείρα γνώση που τους προσφέρεται σήμερα και της οποίας το μεγαλύτερο ποσοστό δε θα χρησιμοποιήσουν ποτέ στη ζωή τους ...

Αποσυνδεδεμένος trust no one

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3963
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ86 (ΠΕ19)
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #20 στις: Μάρτιος 18, 2017, 12:49:35 μμ »
Το όλο πρόβλημα είναι ότι τα (περισσότερα) παιδιά φτάνουν στο νηπιαγωγείο χωρίς να έχουν αποκτήσει ούτε στοιχειώδη αντίληψη της έννοιας πειθαρχία και της έννοιας σεβασμός. Και πέφτει όλο το βάρος στο νηπιαγωγείο και κατ'επέκταση στο δημοτικό να τους τα μάθει αυτά. Αυτό πολλές φορές είναι αδύνατον, πρώτον λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών, της ύλης που πρέπει να βγει και κυρίως του ότι αυτό δε συνεχίζεται και στο σπίτι. Όταν το παιδί έχει μάθει στο σπίτι ότι με το που κάνει φασαρία και ενοχλήσει τον κουρασμένο μπαμπά και τη μαμά, θα το αφήσουν να κάνει αυτό που θέλει, είτε αυτό είναι τηλεόραση, είτε playstation, είτε να βγει έξω να παίξει (σπάνιο), είτε το tablet και το κινητό, γιατί να μην το δοκιμάσει και στο σχολείο αυτό;

Εγώ προσωπικά αφιερώνω πολύ χρόνο στην έννοια του σεβασμού και των κανόνων μέσα στην τάξη, εις βάρος φυσικά του μαθήματος. Τα παιδιά δυνασανασχετούν που χάνουν το "παιχνίδι" (την πληροφορική), αλλά μακροπρόθεσμα αυτό έχει μεγαλύτερα οφέλη, καθώς πρώτον βελτιώνονται οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους (έστω και σιγά σιγά) και δεύτερον το κλίμα της τάξης, άρα γίνεται και καλύτερα το μάθημα. Έχω βέβαια παρατηρήσει τμήματα που σε μένα κάθονται ήσυχα, σε άλλους να κάνουν χαμό. Αλλά και αυτό όταν το πληροφορηθώ, πάλι τους κάνω συζήτηση κι ας μην έγινε στην ώρα μου. Το "δυστύχημα" είναι ότι είμαι αναπληρωτής και ότι στο τέλος της χρονιάς που τα παιδιά έχουν "στρώσει", φεύγω για άλλες πολιτείες...

Κατανοητό και θεμιτό να γίνεται το μάθημα όσο πιο ελκυστικό γίνεται, αλλά εγώ δεν καταλαβαίνω το ότι πλέον αναγκαζόμαστε να κάνουμε σχεδόν τους κλόουν για να προσέξουν τα παιδιά. Εφαρμόζουμε τεχνικές και μεθόδους ώστε να κατανοήσουν καλύτερα το μάθημα, όχι για να τους πείσουμε να σέβονται τους εαυτούς τους και την τάξη. Αυτό για μένα είναι δεδομένο. Εκεί είναι η παρανόηση. Ότι αν το μάθημα δεν είναι τέλειο, είναι φυσικό και αναμενόμενο να γίνεται χαμός. Δεν είναι έτσι. Αν το μάθημα δεν είναι τέλειο, ενδεχομένως να μην το καταλάβουν όλοι οι μαθητές. Να μη ξεφεύγουν μέσα στην τάξη όμως, το μπορούν όλα τα παιδιά.

Αποσυνδεδεμένος lzdg

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 648
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 1010110
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #21 στις: Μάρτιος 18, 2017, 02:09:53 μμ »
Το "δυστύχημα" είναι ότι είμαι αναπληρωτής και ότι στο τέλος της χρονιάς που τα παιδιά έχουν "στρώσει", φεύγω για άλλες πολιτείες...

Είναι και αυτό μια σημαντική παράμετρος. Κάθε χρόνο σε μαθαίνουν και τα μαθαίνεις από την αρχή. Ίσως αν είχαμε τα ίδια παιδιά καθ' όλη την πορεία τους στο δημοτικό να ήταν διαφορετική η κατάσταση, με μια σχέση που να προσεγγίζει αυτή του δασκάλου της τάξης με τους μαθητές του.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 18, 2017, 02:11:59 μμ από lzdg »

Αποσυνδεδεμένος troktiko

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1983
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #22 στις: Μάρτιος 18, 2017, 02:10:41 μμ »
Προσωπικά 11 χρόνια τώρα συναντάω το αντίθετο. Δασκάλους να μην μπορούν να κρατήσουν την τάξη τους και να σου λένε πάρτα να ηρεμήσω....τωρα τι συναντάς εσύ.....
‘’Intelligence is the ability to adapt to change’’ Steven Hawking

Συνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4072
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #23 στις: Μάρτιος 18, 2017, 05:01:20 μμ »


Εγώ προσωπικά αφιερώνω πολύ χρόνο στην έννοια του σεβασμού και των κανόνων μέσα στην τάξη, εις βάρος φυσικά του μαθήματος. Τα παιδιά δυνασανασχετούν που χάνουν το "παιχνίδι" (την πληροφορική), αλλά μακροπρόθεσμα αυτό έχει μεγαλύτερα οφέλη, καθώς πρώτον βελτιώνονται οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους (έστω και σιγά σιγά) και δεύτερον το κλίμα της τάξης, άρα γίνεται και καλύτερα το μάθημα. Έχω βέβαια παρατηρήσει τμήματα που σε μένα κάθονται ήσυχα, σε άλλους να κάνουν χαμό. Αλλά και αυτό όταν το πληροφορηθώ, πάλι τους κάνω συζήτηση κι ας μην έγινε στην ώρα μου. Το "δυστύχημα" είναι ότι είμαι αναπληρωτής και ότι στο τέλος της χρονιάς που τα παιδιά έχουν "στρώσει", φεύγω για άλλες πολιτείες...
Προσυπογράφω τα πάντα και επισημαίνω ιδιαιτέρως αυτό το παραπάνω. Και για μένα αυτό εχει λειτουργήσει. Δεν με φοβούνται, καλώς ή κακώς, δεν είναι πάντα ήσυχοι, αλλά με τη συζήτηση πετυχαίνω μια ομαλή συνεργασία και προσπαθώ να διευκολύνω και άλλους συναδέλφους, γιατί φυσικα οταν ενα τμημα χαλαρωνει σε 1-2, αργα ή γρήγορα θα το κάνει και σε άλλους, οπότε είναι προς όφελος ολων να υπαρχει μια ομαλοτητα στην ταξη, αντι να κοιταμε να ειναι ησυχοι σ' εμας μονο. Αυτο δυστυχως ομως ειναι πιο ευκολο οταν εχεις ενα τμημα πολλες ωρες, γι' αυτο και οι δασκαλοι εχουν αυτο το πλεονεκτημα. Στο γυμνασιο το πετυχαινω κι εγω πιο πολυ στα τμηματα που ξερω καλα και πιανω το κουμπι του καθενος. Ετσι εχω παρατηρησει οτι ατακτοι μαθητες που σ' εμενα τουλαχιστον ακουνε οταν τους κανω παρατηρηση χωρις να αντιδρασουν, και συμμορφωνονται εστω και προσωρινα, σε αλλους συναδελφους βγαζουν τον χειροτερο τους εαυτο... Εκει παιζει ρολο πως θα βοηθησει καποιος που τους εχει πολλες ωρες και μπορει να επεμβει. Δυστυχως ομως λιγοι συναδελφοι το κανουν αυτο...

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #24 στις: Μάρτιος 18, 2017, 06:31:26 μμ »
Συμφωνώ απόλυτα και με τους 2. Και για μένα λειτουργεί η συζήτηση, ακόμα και σε δύσκολα τμήματα και σε τμήματα γενικής παιδείας γ' λυκείου, όπου έχεις τα πάντα εναντίον σου. Προφανώς και δεν πιάνει 100% ούτε σε όλα τα παιδιά, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, σίγουρα όμως βελτιώνει την κατάσταση. Ίσως η πιο σημαντική παράμετρος που προσέθεσε η Έσπερος είναι το γεγονός ότι για να επιτευχθεί ο στόχος χρειάζεται η συνεργασία όλων όσων μπαίνουν στην τάξη και της διεύθυνσης.

Αυτό στο οποίο θέλω να επιμείνω πάρα πολύ είναι το γεγονός ότι δεν βοηθάει να εντοπίζουμε τις ευθύνες των άλλων, κυρίως των γονέων, που σίγουρα τις έχουν και σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από εμάς. Έχουμε όλοι όσοι μπαίνουμε στην τάξη περιθώριο παρέμβασης, σίγουρα πολύ μεγαλύτερο απ'όσο νομίζουμε, αν και όχι τόσο μεγάλο όσο θα θέλαμε. :D

Αποσυνδεδεμένος gia 96

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5013
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η κακή εκπαίδευση, χειρότερη της αγραμματοσύνης
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #25 στις: Μάρτιος 18, 2017, 07:30:44 μμ »
gia96 αυτο που περιγραφεις δεν ειναι σχολειο αλλα καφενείο!
Είναι ένα υπαρκτό δημοτικό σχολείο αστικής πόλης! Όπως τα πολλά που υπάρχουν σ' αυτή τη χώρα, όπου ακόμη κι οι μαθητές που θέλουν να μείνουν ήσυχοι και να παρακολουθήσουν, δεν μπορούν!
Και ναι, απομακρύνσεις μαθητών από την τάξη γίνονται, ακόμη και στα δημοτικά (για όσους βρίσκουν πρωτοφανή τα όσα γράφω) και οι καθηγητές/δάσκαλοι επιτρέπουν στους μαθητές που έβγαλαν έξω να μπουν μέσα λίγο πριν το τέλος της ώρας, για να ακούσουν τις εργασίες, ασκήσεις κλπ. που θα έχουν για την επόμενη φορά! Ακόμη, στέλνουν κάποιους υπερβολικά ζωηρούς μαθητές στο διευθυντή του σχολείου!
Οι άνθρωποι σπεύδουν να ασκήσουν κριτική, για να μην κριθούν οι ίδιοι!

Αποσυνδεδεμένος gia 96

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5013
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η κακή εκπαίδευση, χειρότερη της αγραμματοσύνης
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #26 στις: Μάρτιος 18, 2017, 07:43:11 μμ »
Προσωπικά έχω παρατηρήσει το ακριβώς αντίθετο. Όσο πιο "παραδοσιακό" είναι το μάθημα τόσο περισσότερη ησυχία επικρατεί στη τάξη. Δυστυχώς τα παιδιά ΔΕΝ έχουν μάθει να δουλεύουν σε ομάδες, να μαθαίνουν με παιγνιώδη τρόπο κ.τ.λ., στοιχεία τα οποία πιστεύω ότι είναι απαραίτητα για το εργαστηριακό μάθημα της Πληροφορικής και που μας μαθαίνουν στις διάφορες επιμορφώσεις. Όταν κάτι τα ενθουσιάσει (δυστυχώς) θα φωνάξουν και θα χαλάσουν τον κόσμο. Δεν έχουν μάθει να μαθαίνουν για την προσωπική τους ευχαρίστηση και εξέλιξη. Το μόνο που τους νοιάζει είναι η επιβράβευση και το να δείξουν ότι είναι καλύτερα από τα υπόλοιπα...
Καλά, αγαπητέ συνάδελφε, τα μαθήματα πληροφορικής, καλλιτεχνικών, θεατρικής αγωγής κλπ. στο δημοτικό σχολείο, πώς θα διδαχτούν με τον "παραδοσιακό "τρόπο; Πρέπει απαραίτητα να τα κάνει ο διδάσκων ελκυστικά, γιατί είναι τέτοια και η φύση τους!
Ασφαλώς και έχουν μάθει τα παιδιά να συνεργάζονται σε ομάδες, από τις μικρότερες τάξεις (αρκεί οι ομάδες να συνθέτονται σωστά από τον διδάσκοντα) και δε συμφωνώ καθόλου πως, όταν κάτι ενθουσιάζει τους μαθητές, τα κάνει να "χαλάσουν" τον κόσμο! Το αντίθετο! Όταν κάτι τους αρέσει πολύ, θέλουν να συμμετέχουν και να επιβραβευτούν, ενώ όταν κάτι προσπαθούν να τους το "περάσουν" με τον παλιό/αναχρονιστικό τρόπο (φωτοτυπία με κανόνες γραμματικής ή ορθογραφίας, που πρέπει να απομνημονεύσουν, πάρτε δυο-τρεις σελίδες ιστορίας για να τις μάθετε στο σπίτι κλπ.), τότε ξεσηκώνονται, γιατί δεν δίνεται στους μαθητές  καμία δυνατότητα αυτενέργειας, μόνο οι δάσκαλοι απαιτούν αποστήθιση! Και σ΄αυτά υπάρχει δικαιολογημένη αντίδραση!
Οι άνθρωποι σπεύδουν να ασκήσουν κριτική, για να μην κριθούν οι ίδιοι!

Αποσυνδεδεμένος joannabear

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 357
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #27 στις: Μάρτιος 18, 2017, 07:43:27 μμ »
Δυστυχώς όταν οι δάσκαλοι βάζουν στον τουρίστα 8 (!) τι να βάλω εγώ μετά, θα πέσουν να με φάνε οι γονείς. Όχι ότι έχω πρόβλημα να υποστηρίξω την επιλογή μου, αλλά όταν όλοι βάζουν "πλασματικούς" και ο ένας πραγματικούς βαθμούς, το μόνο που καταφέρνει ο ένας είναι να γίνεται ο κακός/περίεργος και να χαλάει το στομάχι του.

Στα περισσότερα παιδιά αρέσουν οι υπολογιστές αλλά να κάνουν ότι θέλουν όχι συγκεκριμένες δραστηριότητες/ασκήσεις (όπως γίνεται και σε όλα τα μαθήματα). Φαντάζομαι και στους υπόλοιπους συναδέλφους σας ζητάνε τα παιδιά συνεχώς να τα αφήσετε να παίξουν παιχνίδια.

Το κακό είναι ότι έχει παγιωθει στα παιδιά αυτή η νοοτροπία για τα μονόωρα μαθήματα και αυτό από μόνο του αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα για να κάνει κανείς τη δουλειά του σωστά κατά την γνώμη μου (τι μάθημα να κάνεις όταν γίνεται μπάχαλο στην αίθουσα). Εγώ αν και δεν είμαι πρωτάρης στην εκπαίδευση αναζητώ τα αίτια για αυτό το φαινόμενο για να μπορέσω να το αντιμετωπίσω, γιατί απλά δεν μπορώ να το δεχτώ ως έχει!
Eγώ βάζω και 5αράκια στους τουρίστες και το έχω ψάξει και για λιγότερο αν μπορώ. Πληρώνω το τίμημα φυσικά. Αλλά δεν κάνω εκπτώσεις. Εξηγώ στα παιδιά το γιατί και το καταλαβαίνουν και αξιολογώντας τα ίδια τους εαυτούς τους, εκπλήσσομαι που τα βλέπω να είναι πιο αυστηρά από μένα. Βρίσκουμε τη μέση λύση, η οποία είναι να διορθωθούν αυτά πρώτα και φυσικά μετά και ο βαθμός, παρόλο που ο βαθμός, τους εξηγώ, δεν είναι αυτοσκοπός. Και οι ίδιοι οι γονείς είναι ενήμεροι και σχεδόν όλοι παίρνουν το μέρος μου. Αρκετοί δάσκαλοι, καθηγητές και διευθυντές και στις δύο βαθμίδες, όπου διδάσκω εκ περιτροπής σχεδόν, μου δίνουν συγχαρητήρια για τους βαθμούς μου και τους χαζεύουν μάλιστα. Κάποιοι ακολουθούν κιόλας. Έχω και τους δημοσιοσχεσίτες φυσικά, οι οποίοι πάνε να επέμβουν στο μάθημά μου και στη βαθμολόγησή μου. Τους αντιμετωπίζω όσο πιο ευγενικά και ψύχραιμα μπορώ. Όχι ότι καταλαβαίνουν πάντα βέβαια.

Αυτό που μου δίνει την ΥΠΕΡΤΑΤΗ ικανοποίηση και φέτος μάλιστα το γεύομαι διαρκώς, είναι το ότι βλέπω τα παιδιά να ΑΛΛΑΖΟΥΝ και να με ευχαριστούν κι από πάνω για τον τρόπο που τους φέρομαι, ομολογώντας ότι είμαι δίκαιη και αντικειμενική και υποσχόμενα να αλλάξουν. Ξέρουν ότι αν το κάνουν κι εγώ δεν θα τα αφήσω έτσι. Επιβράβευση χωρίς κόπο όμως και μάλιστα με υποτίμηση του μαθήματός μου, ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΟΤΕ να δώσω είτε έχω συμμάχους σε αυτό είτε όχι. Και, νομίζω, πετυχαίνω τον στόχο μου. Η νοοτροπία, συνάδελφοι, θα αλλάξει όταν όλοι αποφασίσουμε κάθε φορά, σε κάθε αγώνα, να μη συμβιβάσουμε ορισμένα πράγματα. Όταν παιδιά, γονείς και συνάδελφοι μάς δουν αποφασισμένους και ταγμένους σε αυτόν τον σκοπό, θα αλλάξουν και αυτοί.

« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 18, 2017, 07:48:22 μμ από joannabear »
Και ξαφνικά ανοίγουν τα μάτια σου. Και βλέπεις καθαρά. Και είσαι ελεύθερος.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158562
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 597
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 21
Επισκέπτες: 515
Σύνολο: 536

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.118 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.