*

Αποστολέας Θέμα: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού  (Αναγνώστηκε 8870 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Συνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #42 στις: Μάρτιος 20, 2017, 03:29:08 μμ »
Ενώ οι φιλόλογοι κάνουν καλύτερη δουλειά και γι'αυτό δεν πάει κανείς φροντιστήριο έκθεση, αρχαία και λατινικά. Στο ένα από τα σχολεία που πηγαίνω η συνάδελφος της πληροφορικής κάνει μάθημα σε εργαστήριο με 5 υπολογιστές εκ των οποίων δουλεύει μόνο ο ΕΝΑΣ και το μικρότερο τμήμα που έχει είναι 19 παιδιά. Δηλαδή στην καλύτερη περίπτωση 19 παιδιά προσπαθούν να καθίσουν σε έναν υπολογιστή.

Η πιο εύκολη απάντηση στο "γιατί δεν κάνω την δουλειά μου καλά" είναι "γιατί δεν την κάνει ούτε ο άλλος". Βρίσκω εξαιρετικά κοντόφθαλμη την άποψη ότι για την επιτυχία των παιδιών στις πανελλήνιες ευθύνονται τα φροντιστήρια ενώ για την αποτυχία φταίει το σχολείο. Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών πηγαίνει φροντιστήρια, δεν γράφουν όλα όμως στις πανελλήνιες. Και μην ξεχνάμε ότι έχουν υπάρξει παιδιά που έχουν επιτύχει στις πανελλήνιες χωρίς φροντιστήριο. Το πρόβλημα είναι πολύ βαθύτερο και νομίζω ότι η Έσπερος με έχει καλύψει απόλυτα.

Και για να επιστρέψουμε στο θέμα, νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότι οι συνθήκες υπό τις οποίες καλούμαστε να κάνουμε τη δουλειά μας (ή καλύτερα το λειτούργημά μας) είναι εξαιρετικά δύσκολες. Αυτό όμως δεν μας απαλλάσσει από την ατομική ευθύνη. Έχουμε περιθώρια παρέμβασης. Δεν είναι πολλά, αλλά υπάρχουν. Και νομίζω πως το νόημα αυτής της συζήτησης είναι να δώσουμε ιδέες ο ένας στον άλλο πώς να κάνουμε τη δουλειά μας καλύτερα με αυτές τις συνθήκες.  ;)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:08:50 »

Αποσυνδεδεμένος Aiantas91

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 507
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #43 στις: Μάρτιος 20, 2017, 03:44:12 μμ »
Καταρχάς ας μην ξεχνάμε πως πληροφορική και αγγλικά υπήρχαν πρώτα σε φροντηστήρια και μετά μπήκαν και στα σχολεία. Ειδικά στα αγγλικά κάποιος δε πάει φροντηστήριο για να έχει καλύτερη σχολική επίδοση. Είναι κάτι το τελείως ανεξέρτητο με το που είναι στο σχολείο. Κάτι παρόμοιο ισχύει και για τη πληροφορική στο δημοτικό. Και φυσικά τα φροντηστήρια δε θα εξαφανιζόντουσαν με ένα άρθρο και ένα νόμο. Αντίθετα κάτι άλλα μαθήματα υπήρχαν ανέκαθεν στο σχολείο αλλά φαίνεται πως οι διδάσκοντες δε τα εξηγούσαν καλά γι αυτό και εκεί τα φροντηστήρια ήταν γεμάτα από μαθητές. Για παράδειγμα αιτιολογημένη βαθμολόγηση έκθεσης δεν είδα ποτέ. Όλα πολύ φλου. Δώστε την ίδια έκθεση σε 10 φιλόλογους και θα δεις και 10 διαφορετικούς βαθμούς.  Και βέβαια τη καλύτερη έκθεση να γράψεις 20 δε βλέπεις. Ακόμη και φιλόλογος να είσαι. Ίσως ένα 19 και αν πεις που έκανα το λάθος απάντηση δε θα πάρεις. Αυτό άραγε σημαίνει πως δε ξέρουν οι φιλόλογοι έκθεση; Όχι απλά σημαίνει πως έχουν πολύ μεγάλη ιδέα για τα μαθήματα τους και ας είναι με διαφορά τα ποιο βαρετά από όλα. Σε κάποια άλλα μαθήματα, δύσκολα μεν όπως τα μαθηματικά, στο λύκειο άμα έγραφες 20 έπαιρνες 20 ενώ αν έπαιρνες 19, 15 κτλ ήξερες και το γιατί.  Και τον αν θα περνούσες σε σχολή της αρεσκείας σου στις δέσμες εξαρτόταν από το τι βαθμό θα πάρεις στην έκθεση, καθότι 1 από τα 4 εξεταζόμενα μαθήματα. Φανταστείτε τα θέματα ΑΣΕΠ να ήταν σε στυλ έκθεσης. Ο κακός χαμός θα γινόταν. Τέλος στο θέμα μας όταν έχεις 24 τμήματα από 1 ώρα την εβδομάδα είναι αδύνατον να ασχοληθείς όσο πρέπει με το κάθε παιδί γιατί αυτό προϋποθέτει πως ξέρεις τα παιδιά. Και να τους επιπλήξεις σε ένα μάθημα μετά από μία εβδομάδα που θα τους ξαναδείς (κάποιοι ίσως να λείπουν) ούτε που θα θυμάσαι τι είπες και σε ποιον οπότε φτου και από την αρχή. Και φυσικά ως πληροφορικός έχεις να ασχοληθείς και με άλλα πρακτικά θέματα, όπως στήσιμο ή βελτίωση εργαστηρίων οπότε τι να πρωτοπρολάβεις να κάνεις

Αποσυνδεδεμένος lillie

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 864
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #44 στις: Μάρτιος 20, 2017, 03:55:27 μμ »
Η πιο εύκολη απάντηση στο "γιατί δεν κάνω την δουλειά μου καλά" είναι "γιατί δεν την κάνει ούτε ο άλλος". Βρίσκω εξαιρετικά κοντόφθαλμη την άποψη ότι για την επιτυχία των παιδιών στις πανελλήνιες ευθύνονται τα φροντιστήρια ενώ για την αποτυχία φταίει το σχολείο. Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών πηγαίνει φροντιστήρια, δεν γράφουν όλα όμως στις πανελλήνιες. Και μην ξεχνάμε ότι έχουν υπάρξει παιδιά που έχουν επιτύχει στις πανελλήνιες χωρίς φροντιστήριο. Το πρόβλημα είναι πολύ βαθύτερο και νομίζω ότι η Έσπερος με έχει καλύψει απόλυτα.

Και για να επιστρέψουμε στο θέμα, νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότι οι συνθήκες υπό τις οποίες καλούμαστε να κάνουμε τη δουλειά μας (ή καλύτερα το λειτούργημά μας) είναι εξαιρετικά δύσκολες. Αυτό όμως δεν μας απαλλάσσει από την ατομική ευθύνη. Έχουμε περιθώρια παρέμβασης. Δεν είναι πολλά, αλλά υπάρχουν. Και νομίζω πως το νόημα αυτής της συζήτησης είναι να δώσουμε ιδέες ο ένας στον άλλο πώς να κάνουμε τη δουλειά μας καλύτερα με αυτές τις συνθήκες.  ;)

Το σχόλιό μου ήταν απάντηση στην άποψη ότι δε γίνεται σωστή δουλειά στα σχολεία σε Αγγλικά και Πληροφορική και αυτός είναι ο λόγος που τα φροντιστήρια είναι γεμάτα το απόγευμα. Αν εσύ από αυτό κατάλαβες ότι εγώ ή κάποιοι άλλοι συνάδελφοι Αγγλικών και Πληροφορικής όντως δεν κάνουμε καλά τη δουλειά μας και αυτό επειδή δεν την κάνουν οι άλλοι ... δεν ξέρω τι να απαντήσω.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 20, 2017, 04:10:38 μμ από lillie »

Συνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #45 στις: Μάρτιος 20, 2017, 04:48:13 μμ »
Το σχόλιό μου ήταν απάντηση στην άποψη ότι δε γίνεται σωστή δουλειά στα σχολεία σε Αγγλικά και Πληροφορική και αυτός είναι ο λόγος που τα φροντιστήρια είναι γεμάτα το απόγευμα. Αν εσύ από αυτό κατάλαβες ότι εγώ ή κάποιοι άλλοι συνάδελφοι Αγγλικών και Πληροφορικής όντως δεν κάνουμε καλά τη δουλειά μας και αυτό επειδή δεν την κάνουν οι άλλοι ... δεν ξέρω τι να απαντήσω.

Η δική μου άποψη είναι ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι κάνουμε και θέλουμε να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας, παρά τα άπειρα εμπόδια που υπάρχουν. Και για αυτό κάνουμε και αυτή τη συζήτηση, για να βρούμε τρόπους να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που εμφανίζονται, τα οποία είναι εν πολλοίς κοινά σε όλες τις βαθμίδες, με βασικότερο τη γενικότερη απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Σίγουρα δεν έχω σκοπό να έρθω σε προσωπική αντιπαράθεση με κανένα.  :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:08:50 »

Αποσυνδεδεμένος gia 96

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5013
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η κακή εκπαίδευση, χειρότερη της αγραμματοσύνης
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #46 στις: Μάρτιος 20, 2017, 07:34:35 μμ »
Δεν μπορώ να μιλήσω για τη δουλειά κανενός εδώ μέσα, ούτε να την κρίνω, γιατί πολύ απλά δεν τη γνωρίζω! Γνωρίζω όμως από πρώτο χέρι τη δουλειά που γίνεται σε διάφορα δημοτικά σχολεία, είτε όσα έχει φοιτήσει κατά καιρούς η κόρη μου, είτε φοιτούν παιδιά συγγενικών-φιλικών μου προσώπων και φυσικά από πολλούς συναδέλφους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων κι όσα οι ίδιοι λένε και διατυμπανίζουν και γι' αυτά μπορώ να λέω τη γνώμη μου!
Σε αυτό, λοιπόν, που εγώ έχω καταλήξει είναι πως τα μαθήματα ειδικοτήτων δε διδάσκονται με την απαιτούμενη "καινοτόμο" διάσταση, που θα τα έκαναν ελκυστικά στους μικρούς μαθητές, καθώς οι περισσότεροι καθηγητές αυτών των ειδικοτήτων θεωρούν πιο εύκολο για τους ίδιους να ακολουθήσουν "την περπατημένη", αλλά βαρετή οδό! Ένα απλό ερώτημα: αλήθεια, πόσοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων έχουν επιχειρήσει να συνδυάσουν τη μάθηση με κάποιες παιγνιώδεις μορφές διδασκαλίας, όπως π.χ. την τέχνη (γενικότερα) και να εμπλουτίσουν έτσι με ενδιαφέροντα τρόπο το μάθημά τους; Ελάχιστοι, για να μην πω κανείς, γιατί φοβούνται πως το μάθημα θα παρεκτραπεί. Όμως, αν ήξεραν και είχαν σχεδιάσει καλά τι να κάνουν και φυσικά είχαν τις απαραίτητες οργανωτικές ικανότητες, θα το επέλεγαν χωρίς δεύτερη σκέψη! Πόσο πιο εύκολα θα μάθαιναν οι μαθητές  Αγγλικά, αν τα διδάσκονταν σαν να επρόκειτο για κάποιο θεατρικό έργο, στο οποίο όλοι θα συμμετείχαν και θα  αυτενεργούσαν; Πόσο πιο ενδιαφέρον θα γινόταν το μάθημα των Καλλιτεχνικών π.χ. και πόσο θα παρακινούνταν τα παιδιά να ζωγραφίσουν, αν την ώρα των Καλλιτεχνικών έβγαιναν εκτός της σχολικής αίθουσας και αποτύπωναν ό,τι τους εντυπωσιάζε;
Δεν ξέρω, βέβαια, κατά πόσο οι συνάδελφοι έχουν την ελευθερία (από το Δ/ντή κλπ.) να διδάξουν με τον παραπάνω καινοτόμο τρόπο, αλλά θα ήταν πολύ χρήσιμο να το επιχειρούσαν και θα άξιζε να προσπαθούσαν να πείσουν όποιον είχε επιφυλάξεις! Άλλωστε, οι εκπαιδευτικοί είναι ανοιχτόμυαλοι και υπεύθυνοι!
Και ασφαλώς, αν τα μαθήματα ειδικοτήτων διδάσκονταν κάπως έτσι, τα ξενόγλωσσα φροντιστήρια και τα ινστιτούτα θα ήταν πολύ πιο περιορισμένα και δε θα ήταν απαραίτητα, για να πάρουν οι μαθητές το Lower, το Proficiency ή το ECDLCore! Η γνώση θα είχε κατακτηθεί ήδη στο σχολείο!
Σχετικά με τα φιλολογικά μαθήματα και το ότι είναι βαρετά, αν το να αποτυπώνεις τη γνώμη σου/την κρίση σου για κάποιο επίκαιρο θέμα σε 400-500 λέξεις είναι βαρετό, αν το να μάθεις τη γλώσσα, τη σκέψη και τον πολιτισμό των αρχαίων προγόνων μας είναι βαρετό, αν το να μάθεις πώς οι αρχαίοι επιχειρηματολογούσαν στην εκκλησιά του Δήμου και τα δικαστήρια είναι βαρετό, αν το να "πάρεις μια ιδέα" από τις υψηλές ιδέες των τραγικών και των επικών ποιητών περί δικαίου, ελευθερίας, ύβρης, σωφροσύνης κλπ. είναι βαρετό, αν το να διδαχθείς από τα ιστορικά λάθη για τις σύγχρονες παραπλήσιες καταστάσεις είναι βαρετό, αν το να "αγγίξουν" τις ευαίσθητες χορδές σου τα λυρικά ποιήματα του Αρχιλόχου κλπ. ποιητών είναι βαρετό, αν το να προσπαθήσεις να πλησιάσεις τον τρόπο σκέψης των αρχαίων και αξεπέραστων φιλοσόφων (Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτέλη) είναι βαρετό ..., τότε έχετε δίκιο να γράφετε πως τα φιλολογικά είναι βαρετά σα μάθημα!
Και κάτι τελευταίο: φροντιστήρια φυσικά και κάνουν στα φιλολογικά και στα μαθηματικά και στη φυσική και τη βιολογία οι μαθητές (αν και εδώ γίνεται λόγος για το δημοτικό, αν δεν κάνω λάθος), γιατί δεν πρόκειται για μαθήματα ίδιας ύλης ή ίδιων απαιτήσεων. Και χωρίς να υποβαθμίζω κανένα μάθημα, αφού όλα τα μαθήματα είναι εξίσου σημαντικά, δεν μπορεί να συγκριθεί η ύλη των αρχαίων π.χ. με αυτή των Αγγλικών, ούτε έχει τις ίδιες απαιτήσεις ο διδάσκων τα φιλολογικά μαθήματα με αυτόν που διδάσκει Πληροφορική π.χ. Η εμπειρία μου και η πείρα μου αυτά μου έχουν δείξει.



Οι άνθρωποι σπεύδουν να ασκήσουν κριτική, για να μην κριθούν οι ίδιοι!

Αποσυνδεδεμένος lillie

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 864
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #47 στις: Μάρτιος 20, 2017, 08:04:33 μμ »
Τα παιδιά είναι έτσι και εκφράζουν τέτοιες γνώμες και επιθυμίες, γιατί επηρεάζονται από τις οικογένειες στις οποίες μεγαλώνουν

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2490
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #48 στις: Μάρτιος 20, 2017, 08:20:04 μμ »
Ωραίο ανέκδοτο! Σας ζητούν από τη διεύθυνση του σχολείου να κάνετε τον "μπαμπούλα", για να μάθουν τα παιδιά; Σε ποιο σχολείο; Οι διευθυντές που εγώ ξέρω σου λένε με σχετική αδιαφορία: "μπες μέσα στην τάξη και κάνε ό,τι νομίζεις, αρκεί να γίνει το μάθημα". Και κάτι τελευταίο: τα παιδιά δε μαθαίνουν δυστυχώς Αγγλικά ούτε Πληροφορική στο σχολείο, γι' αυτό και τα φροντιστήρια και τα κέντρα πληροφορικής έξω είναι γεμάτα κάθε απόγευμα και τα Σαββατοκύριακα. Αν γινόταν σωστή δουλειά στα σχολεία, όλα αυτά θα ήταν περιττά!
1. Ο κάθε ένας από εμάς έχει διαφορετικές εμπειρίες από τα σχολεία που έχει περάσει. Αν και είναι αλήθεια ότι οι περισσότεροι διευθυντές λίγο νοιάζονται για το τι γίνεται μέσα στην τάξη, υπάρχουν και διαφορετικές περιπτώσεις όπου επιχειρούν να  επεμβουν στο έργο του εκαιδευτικού με ανόητα επιχειρήματα. Δεν λεν όλοι τα ίδια.
2. Το ότι στη χώρα μας υπάρχουν φροντιστήρια δεν αποτελεί ευθύνη του εκπαιδευτικού. Σε χώρες όπου το φροντιστήριο αποτελεί άγνωστη λέξη, στα δημόσια σχολεία υπάρχουν υποδομές και εργαστήρια που εδώ ούτε στον ύπνο μας δεν έχουμε δει. Όταν αλλού τα παιδιά κάνουν πειράματα,  μάθημα και παρουσιάσεις σε άριστα εξοπλισμένα εργαστήρια χημείας, πληροφορικής, μουσικής,  καλλιτεχνικών κλπ, τρων στην τραπεζαρία του σχολείου και γυρίζουν στο σπίτι στις τρεις διαβασμένα και έτοιμα για την επόμενη ημέρα, τι να το κάνουν το φροντιστήριο; Στο μάθημα συνήθως κάνουν ησυχία και αν βαρυούνται δεν ενοχλούν τους άλλους που θέλουν να παρακολουθήσουν. Ας απαιτήσουμε και εμείς, λοιπόν, βελτίωση την συνθηκών, βεβαίως στο μέτρο του δυνατού και μετά βλέπουμε. 
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 20, 2017, 09:19:03 μμ από harac »

Αποσυνδεδεμένος Aiantas91

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 507
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #49 στις: Μάρτιος 20, 2017, 08:55:41 μμ »
Βαρετά για μένα είναι το συντακτικό, η γραμματική, η έκθεση ιδεών και ναι το word. Ο Όμηρος, ο Πλούταρχος (πχ Παράλληλοι βίοι τα είχα διαβάσει όλα από τις εκδόσεις κάκτος), ο Ηρόδοτος και τόσα άλλα κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας προσωπικά μου άρεσαν πάρα πολύ εφόσον δε δίνοταν έμφαση σε οξείες δασείες κτλ  και τα διάβαζα αφού τελείωσα το λύκειο αλλά δυστυχώς πολλοί μαθητές τα βρίσκουν και αυτά βαρετά. Άραγε και αυτό σημαίνει ότι οι φιλόλογοι δε κάνουν με το σωστό τρόπο το μάθημα; Στη τελική δε γίνεται οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να χορεύουν όπως θέλουν οι μαθητές. Πολλά έχουν αλλάξει από όταν ήμασταν μαθητές. Πχ μου άρεσε δε μου άρεσε ένα μάθημα προσπαθούσα και δεν ενοχλούσα στη τάξη, τουλάχιστον καμία σχέση με τους σημερινούς μαθητές. Ειδικότερα στη πληροφορική πρέπει να έχεις και αξιοπρεπές εργαστήριο για να κάνεις μάθημα. Και από φέτος μας πήγαν σε σχολεία που δεν υπήρχαν εργαστήρια, οπότε προσπαθούσα να κάνω μάθημα με ένα laptop και προβολέα. Τέλος έτσι και αλλιώς είναι πολύ πιο εύκολο να κάνουν οι μαθητές φασαρία στα μονόωρα μαθήματα που έτσι και αλλιώς ο καθηγητής δε μπορεί να ασχοληθεί πολύ μαζί τους.

Αποσυνδεδεμένος anneta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2550
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #50 στις: Μάρτιος 20, 2017, 09:57:14 μμ »
gia96 εύχομαι του χρόνου να έχω τη κόρη σου!
Χωρίς κανένα ίχνος ειρωνείας, πραγματικά θα το ήθελα πολύ!
Με ή χωρίς εργαστήριο, δεν με νοιάζει... Το μάθημα της Πληροφορικής είναι, ήταν και θα είναι ελκυστικό για τους μαθητές μας....όπως τότε στα ολοήμερα, ωρομίσθιοι  :)  ;)  :-*
Ένας μορφωμένος λαός εύκολα οδηγείται, αλλά δύσκολα παρασύρεται, εύκολα κυβερνάται, αλλά δύσκολα σκλαβώνεται !

Αποσυνδεδεμένος lillie

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 864
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #51 στις: Μάρτιος 20, 2017, 10:16:09 μμ »
Πώς είσαι σίγουρη ότι δεν την έχεις φέτος?  ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος trust no one

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3963
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ86 (ΠΕ19)
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #52 στις: Μάρτιος 20, 2017, 11:21:30 μμ »
Πώς είσαι σίγουρη ότι δεν την έχεις φέτος?  ;D ;D

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4072
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #53 στις: Μάρτιος 21, 2017, 08:39:59 πμ »
Gia 96, δεν έχεις άδικο για το ότι πολλοί εκπαιδευτικοί διστάζουμε να κάνουμε κάτι εκτός πλαισίου, είτε από ατολμία, είτε από το φόβο μήπως η τάξη ξεφύγει, είτε, κάποιοι λίγοι, από "βόλεμα". Δίνεις όμως την εντύπωση ότι αυτό το εντοπίζεις μόνο στις "ειδικότητες", σαν να υποννοείς ότι οι δάσκαλοι τα κάνουν όλα αυτά σωστά. Συγγνώμη αν παρερμήνευσα τα λεγόμενά σου, αλλά αυτή την αίσθηση αποκόμισα.

Προφανώς οποιαδήποτε τεχνική πέραν της κλασικής διδασκαλίας είναι ευπρόσδεκτη και θα έπρεπε να ενθαρρύνεται, αρκεί να μην ξεχνάμε και το βασικό σκοπό της: να μάθουν όσο το δυνατόν περισσότεροι μαθητές γίνεται. Το ότι κάτι γίνεται ελκυστικό δεν σημαίνει αυτόματα ότι οι μαθητές θα μάθουν.

Η εκπαιδευτική πραγματικότητα επίσης είναι πολύ σύνθετη. Πράγματι, οι μαθητές που αγαπούν τη γνώση αλλά είναι εκ φύσεως πιο δραστήρια και φιλοπερίεργα άτομα, που απορροφούν οποιοδήποτε ερέθισμα γύρω τους, συχνά βαριούνται την τυπική διδασκαλία, οπότε αν αφεθούν ελεύθεροι θα έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το σχολείο. Πράγματι, τα παιδιά που έχουν έφεση σε πιο πρακτικά πράγματα, θα μάθουν με περισσότερο βιωματικό τρόπο. Αυτό δεν το αρνείται κανείς. Οι τάξεις όμως δεν είναι μόνο αυτά τα παιδιά. Δεν σας έχει τύχει ποτέ να δείτε ήσυχα και πειθαρχημένα τμήματα να ξεφεύγουν αν πάτε να δοκιμάσετε κάτι διαφορετικό; Ακόμα και η αλλαγή αίθουσας μπορεί να τινάξει το μάθημα στον αέρα. Κάτι που αναφέρθηκε προηγουμένως, ότι πολλά παιδιά όταν κάτι είναι διαφορετικό δεν το θεωρούν μάθημα αλλά χαβαλέ, νομίζω ότι ισχύει σε αυτήν την περίπτωση. Οπότε πρέπει να λάβουμε και αυτήν την παράμετρο υπ' όψη. Δεν σας έχει τύχει επίσης, να κάνετε μια ελεύθερη συζήτηση με μαθητές, σε θέμα που τους ενδιαφέρει, και ενώ αρκετοί συμμετέχουν, αρκετοί άλλοι να συμπεριφέρονται σαν να μην υπάρχει καθηγητής στην τάξη; Δεν έχετε δει να συμβαίνει το ίδιο πράγμα σε συνελεύσεις μαθητών; Ο λόγος εκεί ποιος είναι, δεν το βρίσκουν ελκυστικό; Προφανώς όχι, απλούστατα δεν έχουν μάθει να σέβονται ο ένας τον άλλον, να συνεργάζονται και να ακολουθούν κανόνες οι οποίοι υπάρχουν για να διευκολύνουν τη ζωή μας.

Άρα το θέμα της ησυχίας, της "πειθαρχίας" και της συνεργασιμότητας κρίνεται από πολλές παραμέτρους και δεν είναι σωστό εμείς οι εκπαιδευτικοί (αν μιλάς ως εκπαιδευτικός, γιατί πιο πολύ σαν κλασικός γονιός παιδιού σε δημοτικού που κρίνει τα πάντα ακούγεσαι) να διατυπώνουμε τόσο αφοριστικές κρίσεις.

 Αν είσαι δασκάλα, και μιλάς με την άνεση του να έχεις ένα τμήμα μόνο για πάρα πολλές ώρες, σίγουρα ξέρεις καλά όλους τους μαθητές σου και τα όριά τους και σίγουρα μπορείς να εφαρμόσεις ποικίλες μεθόδους. Οι συνάδελφοί σου που έρχονται για 1 ώρα σε κάθε τμήμα, και ίσως δουλεύουν και σε άλλα σχολεία, δεν έχουν αυτήν την άνεση, οπότε δεν είναι λογικό να δέχονται επικρίσεις για τις διδακτικές μεθόδους που εφαρμόζουν. Από εσένα και τους άλλους δασκάλους θα έπρεπε να δέχονται υποστήριξη και φυσικά απόλυτη κάλυψη μπροστά στους μαθητές (εννοείται ότι μια συμβουλή σε κατ' ιδίαν συζήτηση μπορείς να δώσεις). Αν δεν είσαι δασκάλα, ζητώ συγγνώμη για όσα άστοχα μπορεί να είπα.

Κλείνοντας, νομίζω ότι πρέπει όλοι να κοιτάμε τα λάθη μας και να προσπαθούμε να βελτιωθούμε, αλλά μην καταλήξουμε στο να επιρρίπτουμε τις ευθύνες για όλα πάνω μας ή πάνω στους συναδέλφους μας. Στο κάτω-κάτω, μιλάμε για μία δουλειά που βασίζεται στην ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Δεν είναι κάτι μηχανιστικό που υπάρχει μόνο ένας σωστός τρόπος να γίνει. Ο καθένας κάνει πειράματα ανάλογα με τον χαρακτήρα και τις αντοχές του και μεταξύ μας πρέπει να υποστηριζόμαστε.

Αποσυνδεδεμένος gia 96

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5013
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η κακή εκπαίδευση, χειρότερη της αγραμματοσύνης
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #54 στις: Μάρτιος 21, 2017, 11:36:20 πμ »
Καταρχάς, χαίρομαι ειλικρινά που κάποιος συνάδελφος δε βρίσκει "τρελά" ή "γραφικά" ή μονόπλευρα τα όσα έγραψα χθες σχετικά με τα μαθήματα ειδικοτήτων στο δημοτικό, τα φροντιστήρια κλπ.!
Κατά δεύτερο λόγο: δεν είμαι δασκάλα, είμαι φιλόλογος και μάλιστα αναπληρώτρια, με αποτέλεσμα να εργάζομαι κάθε χρόνο και αλλού, οπότε όσα γράφεις για το ότι έχω τη δυνατότητα να γνωρίζω καλά την τάξη και τους μαθητές μου και να εφαρμόζω όσα σκέφτομαι, πέρα από την περπατημένη οδό, δεν ισχύουν! Κάθε χρόνο αντιμετωπίζω μια διαφορετική κατάσταση, αλλά κάθε χρόνο προσπαθώ να κάνω το ίδιο: να ανιχνεύσω τις ανάγκες και τις δυνατότητες των μαθητών μου, να τους κάνω να αγαπήσουν τη μάθηση, καθώς δε μένω στις στείρες γνώσεις (στα πλαίσια του δυνατού, βέβαια), αλλά προσπαθώ να τους ενθαρρύνω και να τους δώσω ευκαιρίες συμμετοχής, μέσα από διαδικασίες συνεργατικές (π.χ. στα Ρητορικά Κείμενα της Β΄ Λυκείου που είχα διδάξει πριν 3 χρόνια, είχαμε προσπαθήσει να αναπαραστήσουμε μία αρχαία δίκη μέσα στην αίθουσα, όπου συμμετείχαν όλοι οι μαθητές, κάτι που το καταχάρηκαν, γιατί, πέρα από κάποιες οδηγίες, η βασική προετοιμασία της "δίκης" είχε γίνει από τους ίδιους).
Επιπρόσθετα, ασφαλώς ο σεβασμός προς το μάθημα, τον διδάσκοντα και την όλη εκπαιδευτική διαδικασία είναι απαραίτητος, αλλά πιστεύω ότι ο σεβασμός πηγάζει και ξεκινά πρώτα από την οικογένεια, δηλ. αν μέσα στην οικογένεια ενός μαθητή, δεν υπάρχει σεβασμός, πώς αυτός ο μαθητής θα σέβεται στο σχολείο τους δασκάλους του, τους συμμαθητές του και το μάθημα; Είναι αδύνατον! Όσες νουθεσίες, παραινέσεις και καλοπροαίρετες συστάσεις κι αν του κάνει ο διδάσκων, φωνή βοώντος εν τη ερήμω!
Συνεχίζοντας, ασφαλώς οι δάσκαλοι δεν ασκούν άψογα το λειτούργημά τους! Είτε είναι παλαιοί, είτε είναι καινούργιοι, είτε αναπληρωτές, τις περισσότερες φορές φορτώνουν τα παιδιά με φωτοτυπίες-δουλειά για το σπίτι, έχοντας εξηγήσει ελάχιστα το μάθημα της ημέρας, απαιτώντας όμως να τα ξέρουν όλα τέλεια την επόμενη φορά και δείχνουν πως είτε ψιλοβαριούνται, είτε υστερούν σημαντικά στο γνωστικό, αλλά και παιδαγωγικό κομμάτι της δουλειάς τους και κυρίως επιδιώκουν να τα "έχουν καλά" με τους γονείς βάζοντας απλόχερα βαθμούς, που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα!
Τέλος, σαφώς και οι περισσότεροι μαθητές δεν είναι φιλοπρόοδοι, εργατικοί, φιλοπερίεργοι, δραστήριοι, αλλά το μάθημα, το κάθε μάθημα, γίνεται για όλους τους μαθητές. Και ο σωστός εκπαιδευτικός θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του το μέσο όρο της τάξης και για μένα είναι βασικό να βρει τρόπους να κάνει το μάθημά του ελκυστικό για όλους, και για τους καλούς και για τους άριστους και για τους μετριότερους μαθητές! Πιο σπουδαίο είναι να δώσεις κίνητρα σ' έναν μέτριο μαθητή να προσπαθήσει περισσότερο, παρά να κάνεις τυπικό μάθημα με τους 2-3 άριστους μαθητές του τμήματος, που κι αυτοί στο τέλος θα βαρεθούν αυτή τη διαδικασία!

Οι άνθρωποι σπεύδουν να ασκήσουν κριτική, για να μην κριθούν οι ίδιοι!

Αποσυνδεδεμένος lillie

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 864
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ειδικότητες στο Δημοτικό: Η ώρα του παιδιού
« Απάντηση #55 στις: Μάρτιος 21, 2017, 11:42:07 πμ »
Καταρχάς, χαίρομαι ειλικρινά που κάποιος συνάδελφος δε βρίσκει "τρελά" ή "γραφικά" ή μονόπλευρα τα όσα έγραψα χθες σχετικά με τα μαθήματα ειδικοτήτων στο δημοτικό, τα φροντιστήρια κλπ.

Από καθαρή περιέργεια θες να μας πεις ποιος είναι αυτός ο κάποιος? 

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158552
  • Σύνολο θεμάτων: 19199
  • Σε σύνδεση σήμερα: 575
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 17
Επισκέπτες: 465
Σύνολο: 482

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.104 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.