*

Αποστολέας Θέμα: Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία  (Αναγνώστηκε 24601 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος syriana

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 139
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία
« στις: Απρίλιος 02, 2017, 07:55:29 μμ »
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ,

ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΙΑΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ; Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΤΙ ΛΕΕΙ;
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 23, 2017, 10:59:05 πμ από Stelios »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:12:02 »

Αποσυνδεδεμένος raclette

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 270
  • ό,τι να'ναι αυτή η εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
« Απάντηση #1 στις: Απρίλιος 02, 2017, 10:41:02 μμ »
Γίνεται υποχρεωτικά επιτροπή από δύο συναδέλφους ίδιας ή, αν δεν υπάρχουν, παρεμφερούς ειδικότητας (πχ δυο διαφορετικοί ξενόγλωσσοι, φυσικός με χημικο, θεολόγος με φιλολογο/κοινωνιολογο) Και οι δυο βαθμολογούν κι έχουν δικαίωμα να κάνουν ερωτήσεις αν και συνήθως αφήνουμε τον υπέυθυνο συνάδελφο της τάξης να αναλάβει πρωτοβουλία.
Το γραπτό δεν αξιολογείται καθόλου, εκλαμβάνεται ως πρόχειρο, εξετάζουμε ένα ένα τα θέματα κατα σειρά και φυσικά μόνο τα θέματα στα οποία έχει εξεταστεί το σύνολο της τάξης και η αξιολόγηση γίνεται αποκλειστικά με βάση τις προφορικές απαντήσεις. Προσοχή στο θέμα της βοηθείας να μην παρασυρθούμε και "υπαγορευσουμε" τις απαντήσεις στον μαθητή, διαφορετικά μεροληπτούμε υπερ του και εις βάρος των υπολοίπων μαθητών που εξετάζονται γραπτά.

xriana1

  • Επισκέπτης
Απ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
« Απάντηση #2 στις: Απρίλιος 02, 2017, 11:13:25 μμ »
Οι απαντησεις του μαθητη καταγραφονται απο τον καθηγητη αυτολεξει και αποτελουν την επισημη απαντηση.....οδευτερος εκπ/κος που παραβρισκετε στην εξεταση ειναι κατα προτιμηση εκπ/κος εαε.

Αποσυνδεδεμένος anneta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2550
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Απ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
« Απάντηση #3 στις: Απρίλιος 02, 2017, 11:17:48 μμ »
syriana μήπως εννοείς (προφορική) εξέταση σε διαγώνισμα 3μήνου;
Ένας μορφωμένος λαός εύκολα οδηγείται, αλλά δύσκολα παρασύρεται, εύκολα κυβερνάται, αλλά δύσκολα σκλαβώνεται !

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:12:02 »

Αποσυνδεδεμένος Marilena95

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 7
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
« Απάντηση #4 στις: Ιούλιος 22, 2017, 05:27:08 μμ »
Θα συμφωνήσω με την xriana1, αν και καμιά φορά στις προφορικές εξετάσεις οι καθηγητές είναι πιο ελαστικοί. Μιλάω από προσωπική εμπειρία.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3349
    • Προφίλ
Απ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
« Απάντηση #5 στις: Ιούλιος 22, 2017, 09:21:30 μμ »
Παράθεση
Οι απαντησεις του μαθητη καταγραφονται απο τον καθηγητη αυτολεξει και αποτελουν την επισημη απαντηση.....οδευτερος εκπ/κος που παραβρισκετε στην εξεταση ειναι κατα προτιμηση εκπ/κος εαε.

Αν μιλάμε για ερωτήσεις σύντομης απάντησης ή κλειστού τύπου, φυσικά ο καθηγητής θα σημειώσει τις απαντήσεις. Διαφορετικά, αυτό δεν γίνεται ... Για εκπαιδευτικό ΕΑΕ, δεν το συζητώ καν, εκτός αν υπάρχει σε Γυμνάσια. Σαφώς για πολλούς και ποικίλους λόγους οι καθηγητές είναι πολύ επιεικείς με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Πρώτα απ' όλα, θα σας πω αυτό που μας έλεγε μια σύμβουλος ειδικής αγωγής. "Αν τα παιδιά αυτά μείνουν σε κάποιο μάθημα, είναι σαν να τα τιμωρείτε". Οπότε, εννοούσε "Περάστε τους όλους".
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 22, 2017, 09:23:53 μμ από erietta »

xriana1

  • Επισκέπτης
Απ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
« Απάντηση #6 στις: Ιούλιος 22, 2017, 11:02:31 μμ »
Αν μιλάμε για ερωτήσεις σύντομης απάντησης ή κλειστού τύπου, φυσικά ο καθηγητής θα σημειώσει τις απαντήσεις. Διαφορετικά, αυτό δεν γίνεται ... Για εκπαιδευτικό ΕΑΕ, δεν το συζητώ καν, εκτός αν υπάρχει σε Γυμνάσια. Σαφώς για πολλούς και ποικίλους λόγους οι καθηγητές είναι πολύ επιεικείς με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Πρώτα απ' όλα, θα σας πω αυτό που μας έλεγε μια σύμβουλος ειδικής αγωγής. "Αν τα παιδιά αυτά μείνουν σε κάποιο μάθημα, είναι σαν να τα τιμωρείτε". Οπότε, εννοούσε "Περάστε τους όλους".

Αυτό που γραφεις ειναι αυτό που γίνεται ή αυτό που θα πρέπει να γίνεται;;;

Αποσυνδεδεμένος LiK

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 736
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
« Απάντηση #7 στις: Ιούλιος 22, 2017, 11:34:08 μμ »
Αν μιλάμε για ερωτήσεις σύντομης απάντησης ή κλειστού τύπου, φυσικά ο καθηγητής θα σημειώσει τις απαντήσεις. Διαφορετικά, αυτό δεν γίνεται ... Για εκπαιδευτικό ΕΑΕ, δεν το συζητώ καν, εκτός αν υπάρχει σε Γυμνάσια. Σαφώς για πολλούς και ποικίλους λόγους οι καθηγητές είναι πολύ επιεικείς με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Πρώτα απ' όλα, θα σας πω αυτό που μας έλεγε μια σύμβουλος ειδικής αγωγής. "Αν τα παιδιά αυτά μείνουν σε κάποιο μάθημα, είναι σαν να τα τιμωρείτε". Οπότε, εννοούσε "Περάστε τους όλους".
"μαθησιακές δυσκολίες" είναι συνώνυμο με "δυσλεξία"  ?

Αποσυνδεδεμένος aghathi

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1611
  • Φύλο: Γυναίκα
  • εκπαίδευση=παιδιά
    • Προφίλ
Απ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
« Απάντηση #8 στις: Ιούλιος 23, 2017, 12:07:10 πμ »
Δεν είναι συνώνυμα! Η δυσλεξία είναι μία από τις μαθησιακες δυσκολίες που ευτυχώς δεν αποκλείει τον μαθητή από την μάθηση, όταν ο εκπαιδευτικος και οι γονείς το χειριστούν σωστά. Υπάρχει μάλιστα η άποψη ότι η δυσλεξια δεν είναι καν μαθησιακή δυσκολία αλλά διαφορετικός τρόπος μάθησης. Αντίθετα από άλλες μαθησιακες δυσκολίες η δυσλεξια απαντάται μόνο σε μαθητές με ανώτερο ή τουλάχιστον μέσο δείκτη νοημοσύνης.
Η διαδικασία είναι αυτή που περιγράφει η raclette
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 23, 2017, 12:12:49 πμ από aghathi »

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3349
    • Προφίλ
Απ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
« Απάντηση #9 στις: Ιούλιος 23, 2017, 01:24:02 πμ »
Ανέφερα σε αυτό το θέμα τον όρο "μαθησιακές δυσκολίες", γιατί όλοι οι συνάδερφοι που έχω γνωρίσει ως τώρα, πολύ πιο παλιοί από εμένα, αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο και τους μαθητές με δυσλεξία και τους μαθητές με άλλες μαθησιακές δυσκολίες, π.χ. τον μαθητή με διάγνωση για οριακή νοημοσύνη, εφ' όσον εξετάζονται προφορικά μόνο.
Συμφωνώ κι εγώ ότι η διαδικασία είναι αυτή που περιγράφει η raclette. Αν βέβαια μιλάμε για πανελλαδικές, η διαδικασία διαφέρει κάπως.
Επίσης, να προσθέσω ότι έχω συναντήσει αρκετά παιδιά με δυσλεξία. Ωστόσο, μόνο σε μία περίπτωση μαθητή που οι γονείς του ήταν καθηγητές, το παιδί είχε κάποια βοήθεια. Στις άλλες περιπτώσεις συνήθως δεν γίνεται καμιά προσπάθεια από μέρους των γονέων για βοήθεια των παιδιών τους. Αρκούνται στο χαρτί της προφορικής εξέτασης.
Επίσης είναι και οικονομικοί παράγοντες που αποτρέπουν τους γονείς να ζητήσουν βοήθεια για το παιδί τους. Είχα έναν εξαιρετικό μαθητή στην Β΄και στην Γ΄Λυκείου στην Ιστορία Γενικής και του έβαζα πάντοτε 20. Όταν ήρθαν φέτος οι γονείς του το συζήτησα μαζί τους, και μου είπαν ότι ο γιος τους έχει δυσλεξία, αλλά δεν πήραν χαρτί γι΄αυτό, και σταμάτησαν και την βοήθεια σε ειδικό κέντρο γιατί ο πατέρας έμεινε άνεργος. Κανένας άλλος καθηγητής δεν τους είχε πει τίποτε για το θέμα. 
Xriana, αυτό που αναφέρω είναι αυτό που έχω δει να συμβαίνει κατ' επανάληψη.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 23, 2017, 01:30:54 πμ από erietta »

Αποσυνδεδεμένος LiK

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 736
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
« Απάντηση #10 στις: Ιούλιος 23, 2017, 08:55:12 πμ »
Ανέφερα σε αυτό το θέμα τον όρο "μαθησιακές δυσκολίες", γιατί όλοι οι συνάδερφοι που έχω γνωρίσει ως τώρα, πολύ πιο παλιοί από εμένα, αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο και τους μαθητές με δυσλεξία και τους μαθητές με άλλες μαθησιακές δυσκολίες, π.χ. τον μαθητή με διάγνωση για οριακή νοημοσύνη, εφ' όσον εξετάζονται προφορικά μόνο.
Συμφωνώ κι εγώ ότι η διαδικασία είναι αυτή που περιγράφει η raclette. Αν βέβαια μιλάμε για πανελλαδικές, η διαδικασία διαφέρει κάπως.
Επίσης, να προσθέσω ότι έχω συναντήσει αρκετά παιδιά με δυσλεξία. Ωστόσο, μόνο σε μία περίπτωση μαθητή που οι γονείς του ήταν καθηγητές, το παιδί είχε κάποια βοήθεια. Στις άλλες περιπτώσεις συνήθως δεν γίνεται καμιά προσπάθεια από μέρους των γονέων για βοήθεια των παιδιών τους. Αρκούνται στο χαρτί της προφορικής εξέτασης.
Επίσης είναι και οικονομικοί παράγοντες που αποτρέπουν τους γονείς να ζητήσουν βοήθεια για το παιδί τους. Είχα έναν εξαιρετικό μαθητή στην Β΄και στην Γ΄Λυκείου στην Ιστορία Γενικής και του έβαζα πάντοτε 20. Όταν ήρθαν φέτος οι γονείς του το συζήτησα μαζί τους, και μου είπαν ότι ο γιος τους έχει δυσλεξία, αλλά δεν πήραν χαρτί γι΄αυτό, και σταμάτησαν και την βοήθεια σε ειδικό κέντρο γιατί ο πατέρας έμεινε άνεργος. Κανένας άλλος καθηγητής δεν τους είχε πει τίποτε για το θέμα. 
Xriana, αυτό που αναφέρω είναι αυτό που έχω δει να συμβαίνει κατ' επανάληψη.
Μαθητής με διάγνωση για οριακή νοημοσύνη (χωρίς διάγνωση και για κάτι άλλο) γίνεται να  εξετάζεται μόνο προφορικά;

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3630
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
« Απάντηση #11 στις: Ιούλιος 23, 2017, 01:06:35 μμ »
Μαθητής με διάγνωση για οριακή νοημοσύνη (χωρίς διάγνωση και για κάτι άλλο) γίνεται να  εξετάζεται μόνο προφορικά;

Οχι!
Προφορικη εξεταση δικαιουνται οι μαθητες με ειδικες μαθησιακες δυσκολιες (δυσλεξια, δυσαριθμησια, δυσαναγνωσια, δυσγραφια) και με Διαχυτες Αναπτυξιακες Διαταραχες.
Δεν δικαιουνται ολες οι μαθησιακες δυσκολιες!
Η οριακη ή η ελαφρα καθυστερηση δικαιουται διακριτικη επιεικεια και χαμηλοτερο μεσο ορο (ακριβως ποσο δεν θυμαμαι)
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία
« Απάντηση #12 στις: Ιούλιος 23, 2017, 01:37:19 μμ »
Δυστυχώς δεν έχουν διαφορετικό μ.ο.
Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν μόνο όσοι εξετάζονται διαφορετικά (δυσλεξία, τυφλοί, κλπ).
Είναι μια μεγάλη αδικία για τα παιδιά με κάτω του φυσιολογικού νοητικού.

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
« Απάντηση #13 στις: Ιούλιος 23, 2017, 09:40:15 μμ »
Ανέφερα σε αυτό το θέμα τον όρο "μαθησιακές δυσκολίες", γιατί όλοι οι συνάδερφοι που έχω γνωρίσει ως τώρα, πολύ πιο παλιοί από εμένα, αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο και τους μαθητές με δυσλεξία και τους μαθητές με άλλες μαθησιακές δυσκολίες, π.χ. τον μαθητή με διάγνωση για οριακή νοημοσύνη, εφ' όσον εξετάζονται προφορικά μόνο.


Δε διαφωνώ ότι άγνοια δικαιολογεί αυτό τον τρόπο,
Όμως:
'Οσο κι αν:
orthopedagogy

An orthopedagogical approach is pertinent for individuals of all ages who are experiencing (or are thought to display) any of the following impairments or disorders (non-exhaustive list):

  • learning disabilities stemming from expressive language disorders (dyslexia-dysorthographia, dysphasia, primary language disorder)
    learning disabilities (general and/or specific)
    autism spectrum disorders (autism, tsa, pdd, asperger syndrome)
    loss of hearing (peripheral and/or central hearing)
    non-verbal learning disorder (nld)
    learning disability specific to math (dyscalculia)
    attention deficit disorder with/without hyperactivity (add/adhd)
    syndromic or non-syndromic intellectual development disorders (id, intellectual retardation, borderline intellectual functioning)

Θα ήθελα να βλέπω την λειτουργική ερμηνεία του ρόλου της εκπαίδευσης (και όχι "αγωγής"...δε χρειάζεται πια...δεν είναι "λειτουργικό" για την εποχή μας το "μοντάρισμα αγωγής", όπως σε παλαιότερες εποχές που "το έπαιρνε" αυτό το είδος εκαπίδευσης) κοινή για όλους : Είτε με , είτε άνευ (πχ δυσκολιών στη μάθηση όποιου είδους και ποσού).

Στο "θέμα" που κολλάνε (και αντιδρούν) στα παραπάνω οι περισσότεροι (ακόμα χειρότερα οι της "ειδικής" εκπαιδευτικοί) είναι το:
Πώς θα γίνουν όλα αυτά; Είναι αδύνατον {Ειδικά για αυτά τα παιδιά!!} "Αυτά που λες είναι θεωρητικολογίες" είναι το καλύτερο που μπορεί να απαντήσουν, γιατί μπορεί να πουν και χειρότερα.......Τους δικαιολογώ:

Η αιτιακή ερμηνεία (στο πως θα επιτευχθούν όλα αυτά) ΔΕ μπορεί να διδαχθεί σε κανένα μεταπτυχιακό ή "μεταπτυχιακό" ΑΝ δεν κατέει ο εκπαιδευτικός το σκοπό (λειτουργική ερμηνεία) και να επεξεργάζεται διαρκώς και σε κάθε "ειδική περίπτωση" (είτε "ειδικής" είτε γενικής εκπαίδευσης) τον τρόπο να φέρει αποτέλεσμα.

Πχ σε σχέση με τις εξετάσεις, έχω παραθέσει παλιότερα ένα "πως":
http://www.pde.gr/index.php?topic=25927.msg565150#msg565150

Δική μου προσέγγιση για την αξιολόγηση των μαθητών είναι:

Μια προσέγγιση που θα μπορούσε να ακολουθείται κατά την αξιολόγηση μαθητών με Μ.Δ. στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών είναι η ανάλυση έργου (κατά βήματα), όπου ο/η μαθητής/τρια ξεδιπλώνει την σκέψη του/της ως απάντηση στην ίδια ερώτηση/διατύπωση που τίθεται και στους μαθητές χωρίς Μ.Δ.. Η μέθοδος αυτή μπορεί να εφαρμοστεί κυρίως σε ερωτήσεις/διατυπώσεις με τη μορφή προβλημάτων και ασκήσεων (πχ 3ο, 4ο θέμα), δείχνοντας το «ύφος» της αξιολόγησης κατά την προφορική αξιολόγηση των μαθητών με Μ.Δ. και σε άλλης μορφής θέματα (πχ Σωστό-Λάθος, συμπλήρωση κενών, πολλαπλής επιλογής, συσχετισμού, σειροθέτησης, ομαδοποίησης, αναγνώρισης, ολοκλήρωσης κλπ). Η χρήση, επίσης, της πολυαισθητηριακής προσέγγισης, όπου ο/η εκπαιδευτικός εφιστά την προσοχή στον/στην μαθητή/τρια μέσω της άμεσης επαφής μαζί του/της κατά τη διάρκεια της προφορικής εξέτασης (πχ κινήσεις- όραση, ήχοι, ελαφρό άγγιγμα) ενδείκνυνται.
Τίτλος βήματος:   Περιγραφή της διαδικασίας:   [Τι αξιολογείται (βαθμολογείται) (/100)]
1.   Διατύπωση της ερώτησης.   Ο/η μαθητής/τρια διαβάζει την ερώτηση και ο/η καθηγητής/τρια την ξαναδιαβάζει προφορικά ώστε να βεβαιωθεί ότι έγινε αντιληπτή από τον μαθητή/τρια.   
2.   «Περί τίνος πρόκειται;»   Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον/την μαθητή/τρια να του/της πει σε τι αναφέρεται η ερώτηση/διατύπωση (δλδ. ποια κατάσταση αφορά)   Αν ο/η μαθητής/τρια κατανοεί τι συμβαίνει/τι αφορά η ερώτηση/διατύπωση. [(20/100)]
3.   Διαχωρισμός δεδομένων από ζητούμενα.   Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον/την μαθητή/τρια «τι μας δίνει η ερώτηση/διατύπωση και τι μας ζητά;».   Αν ο/η μαθητής/τρια μπορεί και σε ποιο βαθμό να διαχωρίσει αυτό/ά που του/της δίνει η ερώτηση/διατύπωση από αυτό/ά που του/της ζητά με τον σωστό τρόπο.  [(20/100)]
4.   Ανάκληση θεωρίας    Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον/την μαθητή/τρια «τι πρέπει να θυμηθούμε για να απαντήσουμε σωστά;»   Αν ο/η μαθητής/τρια μπορεί να ανακαλέσει τη θεωρία που έχει διδαχθεί και τους τύπους (αν χρειάζονται) που είναι απαραίτητοι για να απαντήσει σωστά. [(15/100)]
5.   Αποτελεσματική χρήση   Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον/την μαθητή/τρια «τι πρέπει να κάνουμε για να απαντήσουμε σωστά;»   Αν ο/η μαθητής/τρια μπορεί να περιγράψει την διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει για να χρησιμοποιήσει σωστά το/τα δεδομένο/α μέσω της θεωρίας για να απαντήσει το/τα ζητούμενα. (20/100)
6.   Αποτελεσματική εφαρμογή   Ο/η καθηγητής/τρια προτρέπει τον/την μαθητή/τρια να εφαρμόσει την διαδικασία που αποφάσισε για να απαντήσει στην ερώτηση/διατύπωση   Αν ο μαθητής/τρια μπορεί να συνδυάσει όλη την παραπάνω διαδικασία για να απαντήσει σωστά. (20/100)
7.   Αποτέλεσμα   Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον μαθητή/τρια «Άρα, τελικά ποιά είναι η απάντησή σου;»   Σωστό αποτέλεσμα (5/100)

Αν ο/η μαθητής/τρια, παρά την αναμονή απάντησης στο κάθε βήμα, δεν μπορεί να προχωρήσει περαιτέρω, παίρνει τους βαθμούς που συγκέντρωσε ως εκείνη την χρονική στιγμή και ο/η καθηγητής/τρια προχωρά στην επόμενη ερώτηση. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο 4ο στάδιο της ανάκλησης της θεωρίας, όπου πρέπει να δοθεί ο κατάλληλος χρόνος και η ενθάρρυνση στον/στην μαθητή/τρια με Μ.Δ..Στο τέλος της συνολικής αξιολόγησης ο/η μαθητής/τρια ερωτάται: «Θέλεις να ξαναδούμε κάποια ερώτηση;» κι αν απαντήσει θετικά για κάποια/ες ερώτηση/σεις του/της θυμίζουμε που είχε φτάσει στην συγκεκριμένη ερώτηση και προχωράμε όπως παραπάνω για την/τις ερώτηση/σεις που θέλει να ξαναπροσπαθήσει.


Οι εξεταστές είναι 3 (1ος-2ος-αναθμολογητής στην περίπτωση απόκλισης των 2 προηγούμενων>10). Ο βαθμός του καθενός μπαίνει ανεξάρτητα (ΔΕΝ ΣΥΝΕΝΟΟΥΝΤΑΙ).
Δεν συνενοούνται μεταξύ τους.
Έχουν το χρόνο όσο οι μαθητές επεξεργάζονται τα θέματα στις αίθουσες να συζητήσουν μεταξύ τους τα θέματα, παρότι δεν θα έχουν εκδοθεί αναλυτικές οδηγίες διόρθωσης (καθώς αυτές εκδίδονται αργότερα).
Δεν λέμε αν το είπε σωστά η λάθος. Ούτε αν το είπε λάθος δεν του λέμε "λάθος ξαναπροσπάθησε".Βοηθάμε τον/την μαθητή/-τρια να ξεδιπλώσει τη σκέψη του χωρίς νύξεις για τη σωστή απάντηση, δημιουργώντας το ευνοϊκό συναισθηματικό περιβάλλον κατά τη διάρκεια της εξέτασης. Για αυτό άλλωστε δίνεται περισσότερος, αλλά εύλογος,  χρόνος (πέραν του 3ωρου) στην συνολική διάρκεια δυνατής παραμονής όλων των μαθητών. Ο καθένας μαθητής δηλώνει στους επιτηρητές ότι τελείωσε στην αίθουσα που γράφουν και περιμένει τη σειρά του, αφού δώσει το τετράδιο του να επικολληθεί το αυτοκόλλητο, να πάει στην αίθουσα που τον περιμένουν οι αξιολογητές. Σε κάθε τέτοια αίθουσα διεξάγονται ταυτόχρονα πολλές εξετάσεις από τριάδες αξιολογητών.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158562
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 597
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 17
Επισκέπτες: 531
Σύνολο: 548

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.185 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.